News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Perussuomalaisten ministeripeli

Started by Micke90, 27.04.2015, 00:49:47

Previous topic - Next topic

Mitkä seuraavista ministerinsalkuista haluaisit Perussuomalaisten saavan?

Ulkoministeri
60 (18.1%)
Oikeusministeri
101 (30.5%)
Sisäministeri
238 (71.9%)
Puolustusministeri
168 (50.8%)
Valtiovarainministeri
157 (47.4%)
Opetus- ja kulttuuriministeri
74 (22.4%)
Maa- ja metsätalousministeri
17 (5.1%)
Liikenne- ja viestintäministeri
54 (16.3%)
Sosiaali- ja terveysministeri
42 (12.7%)
Työ- ja elinkeinoministeri
50 (15.1%)
Ympäristöministeri
40 (12.1%)

Total Members Voted: 331

Voting closed: 11.05.2015, 00:49:47

suomimakkara

QuoteItse olen äänestänyt perussuomalaisia puolueen alkutaipaleesta alkaen. Mutta nyt on usko puolueeseen mennyt. Hallitusohjelma on pelkästään kepun ja kokoomuksen käsialaa. Minusta näyttää siltä, että Soini haluaa vain kruunata uransa ministerinä hinnalla millä hyvänsä. Ennen vaaleja tapasin puolueen toimitsijoita ja kaikkien viesti oli sama: "nyt mennään hallitukseen". Aivan kuin se olisi ollut selvää jo ennen vaaleja. Tyhmää politiikkaa ja heikko tulos hallitunneuvotteluissa.  En tule äänestämään perussuomalaisia enää koskaan. Ei niillä vain tunnu eväät riittävän.

Tämä itseänikin pelottaa. Paljon kavereita/tuttavia jotka äänestivät Persuja vaaleissa ja ovat tällä hetkellä totaalisen pettyneitä ja järkyttyneitä hallitusohjelmasta.  Onneksi vaihtoehtoja jos haluaa tiukempaa mamu-politiikkaa ei ole niin ainakin itse tulen PS:ää äänestämään myös ensi kerralla  ;D

Mika777

Quote from: ilmarinen on 30.05.2015, 16:05:05
Itse olen äänestänyt perussuomalaisia puolueen alkutaipaleesta alkaen. Mutta nyt on usko puolueeseen mennyt. Hallitusohjelma on pelkästään kepun ja kokoomuksen käsialaa. Minusta näyttää siltä, että Soini haluaa vain kruunata uransa ministerinä hinnalla millä hyvänsä. Ennen vaaleja tapasin puolueen toimitsijoita ja kaikkien viesti oli sama: "nyt mennään hallitukseen". Aivan kuin se olisi ollut selvää jo ennen vaaleja. Tyhmää politiikkaa ja heikko tulos hallitunneuvotteluissa.  En tule äänestämään perussuomalaisia enää koskaan. Ei niillä vain tunnu eväät riittävän.

Persuja äänesti paljon yksinkertaista duunari porukkaa, miksi he Persuja äänesti kun nyt itkevät. Olisitte äänestäneet Vasemmistoliittoa joka ainoana oli vaaleissa elvytyksen kannalla ja jakamassa ilmaista rahaa köyhille.

Itse olen äänestänyt Persuja maahanmuuttovastaisuuden takia ja heidän talouslinjatkin on järkevämpiä kuin vasemmiston. Äänestän jatkossakin ellei tule toista maahanmuuttovastaista puoluetta. Itse tajusin jo 2009 että mitään nousukautta ei ole enään tulossa ja SDPn ja Vihereiden äänestäminen on typerintä mitä kukaan voi tehdä talouden kannalta.

hattiwatti

Itse olen äänestänyt perussuomalaisia puolueen alkutaipaleesta alkaen. Mutta nyt on usko puolueeseen mennyt. Hallitusohjelma on pelkästään kepun ja kokoomuksen käsialaa. Minusta näyttää siltä, että Soini haluaa vain kruunata uransa ministerinä hinnalla millä hyvänsä. Ennen vaaleja tapasin puolueen toimitsijoita ja kaikkien viesti oli sama: "nyt mennään hallitukseen". Aivan kuin se olisi ollut selvää jo ennen vaaleja. Tyhmää politiikkaa ja heikko tulos hallitunneuvotteluissa.  En tule äänestämään perussuomalaisia enää koskaan. Ei niillä vain tunnu eväät riittävän.

Kannattaa tutustua Timo Soinin graduun oikeistopopulismista, jonka avulla Soini on se 'maisterisjätkä'.

Siinä on tuo master plan jo etukäteen valmiina. Idolina on ollut SMP ja Vennamolaisuus, siis viitaten Pekka Vennamoon eikä Veikkoon - räksyttämällä saadaan huomiota, sitten pehmennetään linjauksia jotta päästään sulautumaan valtaeliittiin, rahat säätiöön ja PekkaVennamoksi johonkin palkkiovirkaan. Hauskin lause gradussa on 'populistisessa puolueessa saa olla pieni ideologinen siipi, mutta sille ei saa antaa valtaa'. Näinhän se menee.

Ikinä ei pidä unohtaa, että näiden hallitusneuvottelujen takana on Soinin ongelma jonka Juha Väätäinen sanoi ääneen. "Ongelma näkyy 20 liikakilona". Toisin sanoen, sydän ja terveys pettää, ellei Suurta Salkkua olisi juuri nyt saatu, seuraavaa kertaa ei olisi tullut enää Soinille, kun liikakiloja sitten joskus olisi ollut jo sen verran ettei ministeriaudin jousitukset olisi sitä kestäneet saatikka miehen oma kardiovaskulaarinen järjestelmä. Now or never -  asema oli ollut jo pitkään selvillä ja tokihan puolueen sisäpiiriläiset olivat sen tienneet.

Toisaalta itseäni on alkanut enemmänkin närästää tämän ns. sisukansallishommalaisten edustajien passiivinen tila, joka on ei siitä huolimatta vaan juuri sen takia kun rajallista menestystä ja mainstreamiin yhtymistä tulee. PS on ihan alusta alkaen ollut just tuota noin mitä Timosoinivistbacka - meininki on. Mutta sen avulla ja SMP-verkostoilla on kuitenkin tuotu junttimassa uurnille äänestämään bulkkikannatus puolueelle, ja puolueeseen pesiytynyt pieni ideologinen siipi on käyttänyt sitä hyväkseen pääsemällä valtaan. Tämä on ollut selkeä diili jossa kumpikin puoli käyttää toistaan hyväksi. Vaikka Soini ei kunnolla lähde näitä asioita ajamaan, ei hän myöskään voi estää jos tehdään kirjoituksia, välikysymyksiä, lakialotteita ja muita. Ja mitä sitten jos näistä älähtää. Toivoisin tältä sektorilta syvempää aktiviteettia, kun nyt tuon puolueen kirjoista kuitenkin palkkaansa nostavat. Vaikkapa talouspolitiikan saralla, koska Suomea muuten odottaa velkaorjuus. Samoin EU-kriittisyyttä ei voi olla koskaan tarpeeksi, vaikka mestari ei siihen yhtyisikään. Itse koen skenen suurimpana uhkana, että tämä ideologinen kärki tylsyy ja passivoituu kun suojatyöpaikkoja jaetaan, eikä vuosien takaista aihepiiriä saada aatteellisesti pidemmälle.

Griffinvaari

Pettyneille sanoisin, malttia, nyt on nähty keskustan äärimmäinen oikeistilainen,thatcherilainen linja a la aho, jonka nimi myös mainittu, joka merkitsee ettei mitään yhteiskuntasopimusta ole mahdollista aikaansaada, ihmettelen jos lyly edes vaivautuu mihinkään neuvottelu kosketukseen, kasotaan nyt kuitenkin saako osa persuista jotain aikaan tässä suhteessa, sama koskee maahanmuuttoa ja kehitys apua, niinistön ensiaskeleet vaikuttavat lupaavilta, mihin se johtaa ei näy heti.
Siis annetaan hallitukselle aikaa parivuotta jos tämä äärimmäisen julma linja edelleen jatkuu, on aika palauttaa jäsenkortit ja tehdä perussuomalaisista jälleen marginaali puolue.
Pirullinen sauma koska silloin tätä maata ei pelasta mikään, vaan se vallataan ja köyhdytetään sisältäpäin, pidemmällä aikavälillä äo 105 putoaa sinne 75 tietämille.

Reacher

Jäniskevennyksenä arkeen YLE sai huomioni kiinnitettyä autoradiota kuunnellessani. Toisaalta miksi ihmeessä minä YLE Puhetta meninkään kuuntelemaan?

http://areena.yle.fi/1-2782464

QuoteTohtori Raimo on räätälöinyt uudenlaisen puutarhaterapian Perussuomalaisille. Pahimmat Homma-foorumin aktiivit haudataan puutarhaan ja kaivetaan esiin, puhdistetaan mullasta ja takaisin kehiin - jos aihetta. James Hirvisaari jätettiin puutarhan multiin. Toimi Kankaanniemeä kaivetaan syvälle. Mutta mitä kansanedustaja Toimi Kankaanniemi ehdotti uudelle kansanedustaja Laura Huhtasaarelle.

Takinravistaja

Quote from: -PPT- on 30.05.2015, 14:51:48
Pettynyt olen että Terho ei päässyt ministeriksi mutta ihan kaikki eivät vaan voi päästä. Kenties Soini ei halua nostaa Terhoa liian hyviin asemiin tulevaisuutta ajatellen.
Lindström on Soinille uskollisempi kamu.

Mika777

Quote from: Takinravistaja on 30.05.2015, 21:33:06
Pettynyt olen että Terho ei päässyt ministeriksi mutta ihan kaikki eivät vaan voi päästä. Kenties Soini ei halua nostaa Terhoa liian hyviin asemiin tulevaisuutta ajatellen.

Voi olla, mutta selvää on että puolet ministereistä piti tulla duunari siivestä. Terholta myös puuttuu täysin kokemus eduskunnasta.

Itselle ensimmäinen pettymys oli pressanvaalit ,  jytky oli sulanut. Kuntavaalit oli samallainen pettymys ja Soinia ei kiinnostanut maahanmuuton vastustaminen. Viiminen kolaus oli Hirvisaaren erottaminen jolloin päätin että tämä oli sitten tässä, enään en Persuja äänestä. Ongelma on vaan siinä että ei täällä Helsingissä ole muita maahanmuuttokriittisiä kuin Persut. IPU on täysin munaton Putinin trollien puolue, yhdenasian liike. SDPtä en ole äänestänyt yli 20 vuoteen, Halosen aika oli minulle suurta kärsimystä.

Alexander Stubb kertoo paskaduuneista
https://www.youtube.com/watch?v=BgB_2RLFEJk

Morsum

Quote from: Mika777 on 30.05.2015, 21:47:34
. Viiminen kolaus oli Hirvisaaren erottaminen jolloin päätin että tämä oli sitten tässä, enään en Persuja äänestä.

Hirvisaaren potkiminen pois oli yksi parhaista teoista mitä persut ovat ikinä tehneet.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Mika777

Quote from: Morsum on 30.05.2015, 23:25:03
. Viiminen kolaus oli Hirvisaaren erottaminen jolloin päätin että tämä oli sitten tässä, enään en Persuja äänestä.

Hirvisaaren potkiminen pois oli yksi parhaista teoista mitä persut ovat ikinä tehneet.

Hirvisaari on ainut poliitikko jolle olen antanut vaalirahaa , harmi että M11 ei saanut kansanedustajaa. Jari Leino ja Hirvisaari olisi ansainnut kansanedustajan paikat.

Kiril

Terhon aika tulee vielä; vasta pääsi kansanedustajaksi.

AfriCat

Quote from: Tavan on 30.05.2015, 09:48:49
Soini on itse sanonut (mm. Ylen brysselinkoneessa radiohaastattelussa) jotakuinkin niin, että jos hän saisi itse päättää niin Suomi eroaisi EU:sta ja eurosta. Mutta se ei ole poliittista realismia tässä vaiheessa. Suurin osa kansasta haluaa olla sekä EU:ssa että eurossa, ja etenkin eduskuntapuolueiden keskuudessa erolle ei ole mitään kantimia. Jos tuota änkyräkantaa siis ajaisi niin olisi ikuisessa oppositiosuossa minimaalisella vaikutusvallalla. Tässäkin mielessä EU muituttaa Neuvostoliittoa. Liiallinen neuvostovastaisuus (joka oli toki viisasta ja moraalista, mutta poliittisesti tuloksetonta) ajoi kokoomuksen syvälle oppositioon vuosikymmeniksi. Liiallinen EU-kriittisyys johtaisi samanlaiseen ikuiseen oppositiossa värjöttelyyn. Kekkoslandia ei lopulta purkautunut ja Neukkula lopulta tuhoutunut sen takia, että kokoomus niitä aikoinaan kritisoi.

Pelipöytään mukaan päästäkseen persujen täytyy asemoida itsensä puolueena, joka on yhteistyökykyinen ja suostuu pelaamaan niillä reaalipolitiikan säännöillä, jotka tässä maassa vallitsevat, mutta unohtamatta perusperiaatetta: Suomen olisi parempi itsenäisenä maana. Jos/kun tilaisuus joskus tulee ja reaalipolitiikassa tapahtuu käänne, on persujen hyökättävä siihen saumaan, otettava ruorista ote kaksin käsin ja reivattava Suomi irti tästä liittovaltiosta.

Hallitukseen voi mennä, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Oli suoraansanottuna todella omituista politiikkaa tehdä asiasta itselleen pakko ja kertoa se julkisesti etukäteen. Se ei todellakaan ole mikään hyvä asia, jos hallitusneuvottelut sujuvat helposti ja ilman riitoja.

Tapaus britit ja kansanäänestys EU-jäsenyydestä on mahdollisuus myös Suomelle. Kysymys kuuluu: mitä tekee ulkoministeri Timo Soini? Ainakin aiemmin hän on ollut sitä mieltä, että tuossa on SE mahdollisuus.

http://www.ulkopolitiikka.fi/artikkeli/1131/maailma_houkuttelee/

Quote"Suomen ainoa mahdollisuus astua ulos liittovaltiolaivasta kulkee sitä kaut­ta, että Britannia avaa oven ja me me­nemme samalla avauksella ulos."

Ever get the feeling you've been cheated? Good night!

Mika777

Quote from: AfriCat on 31.05.2015, 01:28:30
Quote from: Tavan on 30.05.2015, 09:48:49

Pelipöytään mukaan päästäkseen persujen täytyy asemoida itsensä puolueena, joka on yhteistyökykyinen ja suostuu pelaamaan niillä reaalipolitiikan säännöillä, jotka tässä maassa vallitsevat, mutta unohtamatta perusperiaatetta: Suomen olisi parempi itsenäisenä maana. Jos/kun tilaisuus joskus tulee ja reaalipolitiikassa tapahtuu käänne, on persujen hyökättävä siihen saumaan, otettava ruorista ote kaksin käsin ja reivattava Suomi irti tästä liittovaltiosta.

Hallitukseen voi mennä, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Oli suoraansanottuna todella omituista politiikkaa tehdä asiasta itselleen pakko ja kertoa se julkisesti etukäteen. Se ei todellakaan ole mikään hyvä asia, jos hallitusneuvottelut sujuvat helposti ja ilman riitoja.

Tapaus britit ja kansanäänestys EU-jäsenyydestä on mahdollisuus myös Suomelle. Kysymys kuuluu: mitä tekee ulkoministeri Timo Soini? Ainakin aiemmin hän on ollut sitä mieltä, että tuossa on SE mahdollisuus.

http://www.ulkopolitiikka.fi/artikkeli/1131/maailma_houkuttelee/

Quote"Suomen ainoa mahdollisuus astua ulos liittovaltiolaivasta kulkee sitä kaut­ta, että Britannia avaa oven ja me me­nemme samalla avauksella ulos."

Suomi ei ole eroamassa EUsta. Aijemmin Soini sanoi että jos hänestä tulee pääministeri niin hän järjestää kansanäänestyksen EUsta eroamiseksi. Itse epäilen että olisiko järjestänyt vaikka olisi voittanut vaalit, nääs Kepu ja Kokoomus 100% EU puolueina olisi estäneet sen tai ainakin sulkeneet Persut ulos hallituksesta ja laittaneet Soinin kättelykieltoon.

Soini on hölissyt kaikenlaista, mutta ei PerusS edes aja eroa EUsta, kuhan ovat vaan kriittisiä kun eivät muuta voi ja osaa.

Olen varma että Kokoomuslaiset äänesti vaaleissa Kepua ettei vaan Soinista tule pääministeriä. Soini on vanha mies ja nyt oli mentävä itsekkäästi hallitukseen muuten hänestä ei olisi tullut koskaan ministeriä. Suomalaiset haluavat olla EUssa ja eurossa mutta eivät ole valmiita luopumaan saavutetuista eduista, tämä ei toimi.

DuPont

Quote from: Mika777 on 30.05.2015, 23:39:59

Hirvisaari on ainut poliitikko jolle olen antanut vaalirahaa , harmi että M11 ei saanut kansanedustajaa. Jari Leino ja Hirvisaari olisi ansainnut kansanedustajan paikat.

Se, että ovat hyviä kavereita, ei tarkoita sitä, että olisivat hyviä kansanedustajia.

Mika777

Quote from: DuPont on 31.05.2015, 02:49:09
Quote from: Mika777 on 30.05.2015, 23:39:59

Se, että ovat hyviä kavereita, ei tarkoita sitä, että olisivat hyviä kansanedustajia.

Minulle riittää se että vastustaa maahanmuuttoa, en äänestä hyviä kansanedustajia. Minulle Hakkarainen on 1000 kertaa parempi kansanedustaja kuin EU-Kepuli Sipilä.

RP

Quote from: John on 27.05.2015, 22:23:34
Quote from: Punaniska on 27.05.2015, 22:18:26
(schnips)
Ministerinä voi olla vain syntyperäinen Suomen kansalainen.

Paskapuhetta. Presidenttinä voi olla vain syntyperäinen Suomen kansalainen, ministerinä ei tarvitse olla. Mutta hyvä yritys - ja sitä paitsi Zyskowicz on syntyperäinen suomalainen.

Zyskowicz on syntynyt Suomessa, mutta ei Suomen kansalaiseksi (hänen isänsä ei ollut suomalainen, mikä silloisen lain mukaan aviolapsen (yhden sallitun) kansalaisuuden ratkaisi), joten hän ei ole "syntyperäinen Suomen kansalainen". Asia tosin lakkasi olemasta relevantti ministeriyyden suhteen joskus 1990-luvulla, kun lakia tuolta osin muutettin. Muistelen, että muutosta tuolloin epävirallisesti kutsuttiinkin Lex Zyskowicziksi, vaikka näköjään sitten Berneristä tulikin ensimmäinen siitä hyötynyt.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

James Hirvisaari

Quote from: Morsum on 30.05.2015, 23:25:03

Vihervasemmistokin sitä kiittelee, ikäänkuin olisivat oikeasti perussuomalaisten puolella. ;)

Etäältä on ehkä kuitenkin hankala nähdä koko kuvaa. Soini ei tykännyt tyylistäni, mutta laaduton media on varsinainen ongelma. Toimin johdonmukaisesti mediaa tahallisesti härnäten ikään kuin houkutuslintuna kerätäkseni huomion kauttani perussuomalaisiin. On hyvä muistaa, että eroamistani suunniteltiin omasta aloitteestani jo 8 kuukautta ennen erottamista: http://jam.pp.fi/blogi/298.htm

Erottamisestani syntynyt valtava kohu oli tehokas: siinä otettiin kaikki mediahuomio irti. Se oli ehdottomasti tehokkaampaa kuin pelkkä eroaminen. Se ei tietenkään ollut yhdessä sovittu, mutta kuitenkin Soinin kanssa jälkeenpäin yhdessä todettu.

Itse en ole koskaan itseäni kehunut tai väittänyt olevani "hyvä kansanedustaja". Tulin minä tavallinen tallaaja tukemaan kansanliikettä omalla persoonallisella panoksellani enkä ikinä suunnitellut poliittista uraa. Olin vahvuudessa ja keräsin ääniä. Minuun on voinut luottaa siinä, että nuiva linja on takuuvarmasti pitänyt.

Ajattelen niin, että perussuomalaiset ja varsinkin Halla-aho ja hengenheimolaisensa ovat nyt hallituspuolueena maahanmuuttopolitiikan suhteen maan ainoa toivo. Vihervasemmisto ja rkp oppositiossa, voiko enempää toivoa?

Filosofiani mukaan kaikella on aikansa ja tarkoituksensa. Itse olen suunnattomasti nauttinut tästä seikkailusta ja pidän etuoikeutena sitä, että olen saanut olla mukana tekemässä poliittista historiaa ja innostamassa muitakin mukaan. Se, että jotkut avoimesti halveksivat, kuuluu kuvioon. Tuntemistani perussuomalaisista vain aniharva suhtautuu minuun sillä tavoin, olenhan aina ollut joukossa yhteishengen luoja ja innostavan ilmapiirin virittäjä.

Itse en halua enää olla minkään puolueen jäsen, koska poteroituminen synnyttää epäluuloja ja vihaa ihmisten välille.

Ja Mika777, lämmin kiitos tuestasi!
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Goman

Itse olen äänestänyt persuja "vasta" kaksissa EK-vaaleissa. Eikä ole usko puolueeseen mennyt.  Persut (ja Kepu ja KOK) tarttuvat Suomi-laivan peräsimeen viime hetkellä, ennen jäävuoreen törmäystä.  Tästä tosin aiheutuu Suomessa yleinen elintason lasku (jota monet eivät vieläkään tunnu ymmärtävän), sekä Persujen ja Kepujen kannatuksen lasku seuraavissa vaaleissa.
Kuten tunnettua, useimmat poliittiset päättäjät tietävät mitä Suomen taloudelle pitäisi tehdä, mutta eivät sitä miten sen jälkeen voitetaan seuraavat vaalit.

Persut ja Keput ja  Koksut pelastavat Suomen silläkin uhalla että kannatus laskee. Kun sitten kaikkia suomalaisia koskettava matokuuri on kärsitty, niin sitten taas vasemmisto palaa puhtaalle ja vähemmän velkaiselle pöydälle jakamaan  "hyvää" kaikille. Se on helppoa tehdä hyvää toisten rahoilla. Siihen vasemmisto on aina ollut oikein kykeneväinen, mutta ei juuri muuhun.

Kannattaa nyt kaikkien itkupotkuvirsien laulajien muistaa vielä se, että nykyisen tasoinen korkea elintaso Suomessa on feikkiä. Se perustuu jatkuvaan lisävelanottoon. Ei siihen mitä kansakunta oikeasti tienaa. Suomalaiset ovat nyt kovan paikan edessä. Menot ja tulot on saatava tasapainoon, silläkin uhalla että kaikkien, niin köyhien kuin rikkaidenkin asema heikkenee. Suomen taloudellinen asema kansakuntien joukossa tulee laskemaan, bruttokansantuote tulee laskemaan, tulonsiirrot tulevat pienenemään, jne,jne.

Näistä syistä kannatan Persuja, Kepuja ja Koksuja, kaikkia yhdessä ja erikseen. Siksi, että he ovat lähteneet urakkaan jossa ei ole lyhyen tähtäimen voittajia.

Ja muuten, maahanmuuttokriittisyys ei ole sittenkään aivan tärkein asia tämän päivän politiikassa. Sitä vaimentaa esim. sellainen tieto että allekirjoittaneen kotikunnassa viime vuonna kuoli kaksi kertaa enemmän ihmisiä kuin uusia syntyi. Tätä vajetta paikkaamaan muutti paikkakunnalle maahanmuuttajia noin puolet siitä vajeesta mitä syntyvien ja kuolleiden väliin jää. Eli maahanmuutosta huolimatta kotipaikkakunnalla väki vähenee.

Tavan

Quote from: Goman on 31.05.2015, 11:20:36

Ja muuten, maahanmuuttokriittisyys ei ole sittenkään aivan tärkein asia tämän päivän politiikassa.

Tämä on todella hyvä muistaa. Suurimmalle osalle suomalaisista maahanmuuttopolitiikka on sivuseikka. Siitä muodostuu keskeinen teema vasta, jos itse joutuu mamurikollisuuden/ongelmien uhriksi tai silloin jos asioita ajattelee vuosikymmenten pitkällä perspektiivillä, Suomen kansan tulevaisuutta painottaen. Lopulta suhteellisen harva suomalainen asennoituu politiikkaan vuosikymmenten tähtäimellä, oli kysymys sitten mistä tahansa politiikan sektorista.

Useimmille ihmisille kyse on tästä hetkestä ja tämän hetken ongelmista, ja se on ihan ymmärrettävää. Siksihän monet opiskelijat haluavat aina vaan paisuttaa opintotukia ja muita opiskelijoiden etuuksia -- ollessaan opiskelijoita nuo opiskelijoiden etuihin liittyvät asiat ovat kaiken poliittisen toiminnan avainkysymys, mutta muutaman vuoden päästä se ei enää voisikaan vähempää kiinnostaa. Huolet ja poliittinen kiinnostus määräytyvät kulloisenkin henkkoht. elämäntilanteen mukaan, eikä Suomen kansan tulevaisuutta ja kokonaisetua ajatellen.

Tämä lainalaisuus koskee usein myös maahanmuuttokriittisiä ihmisiä. Siis monia ihmisiä maahanmuutto ärsyttää juuri nyt ja tässä hetkessä, ja he olettivat että persut "potkivat kaikki mutiaiset ulos Suomesta NYT", kunhan hallitukseen pääsevät. Hekään eivät välttämättä ajattele tätä asiaa vuosikymmenten projektina, vaan asiana joka risoo heitä joka päivä arjessaan, kun he kulkevat juna-aseman läpi.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Griffinvaari

Miniluv

Avatkaa ihan huoletta uusia ketjuja. Tämä ei ole  Suomen hallitus -aiheinen kokoelmaketju.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Impivaaran tiikeri

Ennen vaaleja tapasin puolueen toimitsijoita ja kaikkien viesti oli sama: "nyt mennään hallitukseen". Aivan kuin se olisi ollut selvää jo ennen vaaleja. Tyhmää politiikkaa ja heikko tulos hallitunneuvotteluissa.

Tiedoksi että kaikki puolueet olivat menossa hallitukseen. Sekä ennen vaaleja että vaalien jälkeen. Vain perussuomalaisten kohdalla tuosta tehdään uutinen.

Sellainen puolue joka ei pyri hallitukseen, on kohtuullisen turha puolue.

duc

Jäsen James Hirvisaari:
Ajattelen niin, että perussuomalaiset ja varsinkin Halla-aho ja hengenheimolaisensa ovat nyt hallituspuolueena maahanmuuttopolitiikan suhteen maan ainoa toivo. Vihervasemmisto ja rkp oppositiossa, voiko enempää toivoa?
Juuri näin minäkin ajattelen. Tsemppiä jatkossa.

Sitten asiasta toiseen.
Persujen on toki otettava vakavasti omiensa kritiikki ja hallitusohjelmaan pettyneet äänestäjänsä, muuten kannatus laskee huomattavasti. Tämä foorumi on hyvä paikka käydä tuota kriittistä keskustelua.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

repo

Kiitos jäsen Griffinvaarille nostosta työ- ja oikeusministeri Lindströmin pelin avauksesta. Tämä ketju muuttui mielenkiintoiseksi kuin taikaiskusta.

Lindtrömiltä hyvä pelin avaus, piste aktiivisuudesta sekä yrityksestä rakentaa siltaa yhteiskuntasopimukselle (en ole ihan varma, tarvitaanko yhteiskuntasopimusta, mutta kai minun on nyt vain luotettava valittuihin johtajiin että tarvitaan). Itse ehdotuksesta Kela-maksun palauttamisesta olen tietysti eri mieltä, vastustan ankarasti vaikka en olekaan työnantaja. Työnantajan ja työntekijän välille ei tarvita yhtään lisämaksua, uutta eikä vanhaa.

Rakenneuudistuksista puhutaan jatkuvasti niin tässä olisi yksi merkittävä rakenneuudistuksen paikka: laitetaan työantaja/-ostaja maksamaan koko nykyään työnantajan palkkasummana tunnettu kuluerä suoraan palkansaajalle ja palkansaaja maksaa sitten kaikki mahdolliset kulut. Työnantajalle jää vain velvoite ilmoittaa työeläkeyhtiöille ym., kuinka paljon on maksettu, jotta nämä välistävetäjät voivat sitten karhuta saataviaan, jos niitä ei tule velvoitettuna. Alkaisi saada palkansaajiltakin ymmärrystä, mitä tehty työ maksaa työnantajalle ja kuinka paljon siinä on vetämässä välistä.

Yhtiöiden johdon palkitsemisjärjestelmät ovat huono esimerkki yhtiön johdolta ja omistajilta, mitä erityisesti omistajat arvottavat ylitse muiden "tuloksentekijöiden". Joten tämä on Lindströmiltä aiheellinen pyyntö ja mielenkiintoista nähdä, mikä on EK:n reaktio Lindströmin lausuntoon. Näyttääkö EK ay-taustaiselle Lindströmille "närhen munat"?

Lindströmin aloitus työministerinä suhteessa aiempiin työministereihin jättää positiivisen ensivaikutelman.

Heitän vielä tähän oman ehdotukseni. Työministerinä Lindströmin tulisi tietysti edistää tarpeeseen pohjautuvaa työllistämistä ja työllistymistä yksityiselle sektorille, koska yksityissektorin työllistävyys on nyt avainasemassa. Julkinen ja yksityinen sektori tulisi erottaa näissä keskusteluissa kuin päivä ja yö. Yksityinen sektori on sopeuttanut toimintaansa ja työvoimakuluja viimeiset kymmenen vuotta, mistä olemme nähneet yt-neuvottelujen katkeamattoman virran. Vasta viimeisten vuosien aikana yt-uutisten virtaan ovat ilmestyneet julkisrahoitteiset työpaikat. Nämä tulisi pitää erillään, mutta ymmärrän vaikeuden "poliittisessa realismissa".

"Poliittinen realismi" on meille suurimmalle osalle tavallisista vaalilipun töhrijöistä se käsittämätön ja tuntematon asia eli viimeisimmällä ajan termillä ilmaistuna kupla, jossa vain kokeneet poliitikot voivat elää.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

repo

Quote from: duc on 31.05.2015, 13:46:12
Persujen on toki otettava vakavasti omiensa kritiikki ja hallitusohjelmaan pettyneet äänestäjänsä, muuten kannatus laskee huomattavasti. Tämä foorumi on hyvä paikka käydä tuota kriittistä keskustelua.

Yhtä tärkeää on rauhassa odottaa ensin hallituksen konkreettisiä toimenpiteitä ja vielä pidemmällä viiveellä niiden tuloksia.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Griffinvaari

Quote from: repo on 31.05.2015, 13:52:31
Kiitos jäsen Griffinvaarille nostosta työ- ja oikeusministeri Lindströmin pelin avauksesta. Tämä ketju muuttui mielenkiintoiseksi kuin taikaiskusta.

Olepa hyvä vaan, taisi olla pikkuviesti myös miniluville, ihan hyvä niin, toisaalta Miniluv:in ajatus omasta ketjusta kullekin ministerille, tämän yleisen höpinän lisäksi, on erin omainen, etenkin pisemmällä aikavälillä, kun ensi huuma on ohi.

Muuten paljon samoilla linjoilla, lisättynä tolkuttoman byrokratian purulla, ja nyt en edes viittaa demokraattisesti valittuihin päättäjiin( en halua kaventaa demokratiaa).

Foundation

Quote from: Riukulehto on 30.05.2015, 15:33:39Mahdolliset päätökset Suomen kannasta esimerkiksi mahdollisen EVM:n kautta annettavan Kreikka-lainapaketin osalta tullaan tekemään nyt tapauskohtaisesti, kun asiaa ei tässä vaiheessa hallitus linjannut eli hallituksessa enemmistö päättää Suomen kannan ja hakee hakee sitten kannalle käytännössä hallituspuolueilta eduskunnassa tukea.

Perussuomalaisten vastaantulo kokoomusta ja keskustaa kohtaan oli hallitusneuvotteluissa niin merkittävää suhteessa harjoittamaamme politiikkaan, että osallistumisemme hallitukseen ei olisi mitenkään voinut kaatua vaatimukseen tiukemmasta tukipakettilinjasta, koska enemmistö kansalaisista ei hyväksy uusia tukipaketteja euromaille.

Puoluevaltuustomme kokous oli ensimmäinen ja viimeinen kokous ennen hallitukseenmenoa, jossa päätettiin hallitusohjelman hyväksymisestä. Epävirallisia evästyksiä on annettu neuvottelujen ajan ja myös minä olen niitä antanut alusta alkaen eduskuntaryhmässämme.
http://www.saarakkala.fi/blogi/2015/05/30/388

Quote- Työnantajien on nyt ryhdistäydyttävä ja aloitettava aktiivinen toimialapohjainen vuoropuhelu ay- liikkeen kanssa niistä yhteisistä toimista, joilla alakohtaiset ja yrityskohtaiset esteet raivataan yhteiskuntasopimuksen synnyttämisen tieltä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015053119783782_uu.shtml

"Yksittäistapaus eikä koske persuja, vaikka minä olen itse päättämässä Suomen ylimmällä tasolla" huudettu perussuomalaisissakin. Sitä hallitusohjelmaa joko kannattaa tai ei kannata. Jos kannattaa, niin ei ole hallituksessa ja jos ei kannata, niin on oppositiossa. Jos on hallituksessa eikä kannata hallitusohjelmaa, on valmistautumassa seuraaviin vaaleihin.

"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Impivaaran tiikeri

On sitä melkoinen muutos tapahtunut lyhyellä aikaa. Pääministerinä on tekemiseen ja tehokkuuteen keskittyvä Sipilä, ei itsensä valokuvaamista ykkösasiana pitävä Stupido, ei eurobyrokraatin virkaa kaikin mahdollisin keinoin tavoitteleva Katiainen. Hinttivinkujat on siirretty opposiittioon. Persupuhis on ulkoministerinä, valtakunnan kakkosena on halla-aholainen, oikeusministerinä halla-aholaisia komppaava tervejärkinen duunari, sosiaali- ja terveysministerinä paperittomien terveyspalvelut yhdessä Rajamäen kanssa kaatanut Mäntylä. Hallintovaliokuntakin tulee olemaan persujohtoinen. Enää ei jauheta päivästä toiseen transsukupuolisten juttuja eikä maailmojen halailua vaan keskitytään Suomen ylösnostoon. Oman maan etu edellä mennään. Halosen ajan degeneraatiota korjataan kovaa kyytiä, henkinen ilmapiiri ja toimintakulttuuri on tervehtymässä. Hallitusohjelmassa perussuomalaisten kädenjälki näkyy voimakkaasti. Uusi hallitus on paras vuosikymmeniin.

qwerty

Juurikin noin. Itselläni alkoi vitunmoinen masennuskierre kun Halonen valittiin toista kertaa. Ei toivoa. Ei syytä...  :( Nyt on toivoa ja syytä! :) KYLLÄ meininki! Minäkin saan taas yrittää :D
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

guest7001

Sipilä kusetti äänestäjiä 100-0. Media ei ole huomioinut tätä mitenkään.

Ennen vaaleja: "Veroja ei enää koroteta"

Vaalien jälkeen:
-tupakkavero nousi (salakujetus lisääntyy)
-päivähoitomaksut nousivat
-jätehuoltomaksut nousivat
-kiinteistövero nousi
-auton käyttömaksu nousi
-venevero (kateusvero)
-autoveron lasku ei koske moottoripyöriä (kauppa seis jo muutenkin)
-veneiden rekisteröintipakko (lisää hallintoa)
-asuntolainojen korkovähennys laski (käytännössä veronkorotus asuntovelallisiile)

jne.

Tämän lisäksi Sipilä on uhannut nostaa lisää viinaveroa ja makeisveroa ja häätää viimeisetkin vuokransa omalla rahalla maksavat PKS:n betonislummeista pois.

Hallitusohjelma on kuin kommunistinen manifesti. Aivan kuin suoraan Vasemmistoliiton kynästä.

Miten kukaan voi olla niin totaalisesti sekaisin, että kutsuu tätä "porvarihallitukseksi"?

qwerty

Quote from: detonator on 31.05.2015, 19:38:27
Hallitusohjelma on kuin kommunistinen manifesti. Aivan kuin suoraan Vasemmistoliiton kynästä.
Ei sulla esimerkkiä olisi pistää. Yksi kohta riittää.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell