News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-04-22 Matti Vanhanen: Laillinen väylä pitää luoda

Started by tutkimus, 23.04.2015, 10:55:29

Previous topic - Next topic

tutkimus

Matti Vanhanen oli samaa mieltä Satu Hassin kanssa että pitää luoda laillinen väylä afrikkalaisille saapua eurooppaan.

http://areena.yle.fi/radio/2696751

Näyttää siltä että humanitaarisen viisumin lobbarit ja muut maahanmuuttolobbarit ovat saaneet keskustan sekoamaan.

Humanitaaristen viisumien ottaminen käyttöön 10-20 kertaistaisi tulijoiden määrän.

Turvapaikkahakemusten vastaanottaminen afrikan maissa 10-20 kertaistaisi tulijoiden määrän.

Jokaista hommaan kirjoitettua kommenttia kohti kannattaa kirjoittaa 5 faktoja levittävää kommenttia muihin medioihin jos haluaa että maahanmuuttokriittisyys valtavirtaistuu.

Blanc73

Hyvin alkanut päivä on taas pilalla >:( Jos afrikkalaisia päästetään vapaasti Eurooppaan satojatuhansia/miljoonia, ne tuhoavat tämän mantereen hyvinvoinnin ja sivistyksen pitkällä aikajanalla. Siitä ei ole epäilystäkään.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Mika777

Maalaiset ei taida tajuta millasta Kepua ne oikein äänesti. Vanhaset ja Olli Rehnit on minulle painajaisia.

Roope

Aiheesta 11:40-20:00, Matti Vanhasen kommentti 18:05.

Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Mika777

Quote from: Roope on 23.04.2015, 11:09:40

200 miljoonaa työtöntä afrikkalaista EUn, ei perkele sentään. Sampo Terholla ei ollut munaa sanoa vastaan, samallainen mamuttaja kuin muutkin petturit.

Mika777

Quote from: Mika777 on 23.04.2015, 11:13:03

200 miljoonaa työtöntä afrikkalaista EUn, ei perkele sentään. Sampo Terholla ei ollut munaa sanoa vastaan, samallainen mamuttaja kuin muutkin petturit.

Sampo Terho ei uskaltanut sanoa vastaan edes tukipaketeille, ei perkele nää Persut on ihan oikesti astumassa miinaan just nyt kun Kepun mukaan hallitukseen ovat lähtemässä. Vittu että mua vituttaa kun eivät uskalla edes tukipakettaja enään vastustaa.

Ajattelija2008

Olen samaa mieltä Vanhasen kanssa, että laillinen väylä, jolla siirtää EU:hun tunkevat laittomat siirtolaiset Kongon sademetsiin, pitää luoda.

Nykyinen tilanne on laiton, että "turvapaikanhakijoille" myönnetään oleskelulupia EU:hun. Australian malli, jolla "turvapaikanhakija" siirretään turvaan Kongoon, olisi laillinen.

Rubiikinkuutio

Quote from: tutkimus on 23.04.2015, 10:55:29
Matti Vanhanen oli samaa mieltä Satu Hassin kanssa että pitää luoda laillinen väylä afrikkalaisille saapua eurooppaan.

HYVÄ IDEA! Laiton tuleminen loppuisi kuin seinään jos olisi laillinen väylä jota pitkin kaikki pääsisivät tänne.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Asra

Vanhanen ei ymmärrä, että ongelma ei korjaudu mihinkään siirtämällä sitä vain eri paikkaan. Afrikassa on kieltämättä ongelmia, jotka vaatisivat korjauksen paikan päällä Afrikassa, eikä antamalla ongelman eskaloitua Eurooppaan.

Afrikan ongelmien lista on pitkä. Ensimmäiseksi ja helpoimpana toimenpiteenä voisi lopettaa kehitysavun, joka ylläpitää korruptoituneita ja huonoja valtarakenteita.

Pitäisi myös hyväksyä, että Afrikan muutosprosessissa kohti parempaa tulee tapahtumaan aseellisten selkkausten kiihtymistä. Tämä on kuitenkin hetkellistä ja nähdäkseni parempi vaihtoehto, kuin jatkuva pieni kähinä tuottamassa kumivenepakolaisia vuodesta toiseen. Lisäksi olisi taattava, ettei Yhdysvallat pääse sekaantumaan yhteenkään Afrikan konfliktiin, kuten kävi Somalian tapauksessa täällä Suomessakin tuntuvin seurauksin.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

Mika777

Quote from: Rubiikinkuutio on 23.04.2015, 11:21:00
Quote from: tutkimus on 23.04.2015, 10:55:29

HYVÄ IDEA! Laiton tuleminen loppuisi kuin seinään jos olisi laillinen väylä jota pitkin kaikki pääsisivät tänne.

Parempi että ajeteen koko EU sisällissotaan kuten lähi-itä ja Ukraina, Putin voi sitten valloittaa itä-euroopan. Ranska ja Britit säilyy koska niillä on ydinaseita. Kiina kiittää.

Nato  pommitti Libyan palasiksi ja maa on edelleen täyden sekasorron vallassa. Euroopan maiden ei pitäisi kuulua jenkki Natoon vaan perustaa oma sotilasliitto joka ei sekaannu muiden maiden asioihin.

Noottikriisi

Jos kaikki muuttohalukkaat afrikkalaiset otettaisiin vastaan ja sosiaaliturvan piiriin niin Euroopan valtiot romahtaisivat vuodessa tai kahdessa ilman että Afrikan ongelmat olisivat helpottuneet lainkaan. Aivan järjettömiä suunnitelmia.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

[email protected]

Eikö ole olemassa jo nyt laillinen väylä? Menee vaan viranomaisen juttusille ja hakee viisumia Suomeen. Joillekin afrikkalaisille sellainen myönnetään, tiedän kun tunnen sellaisia. Mikähän olisi se laillinen väylä, joka kävisi näille vihervasemmistolaisille? Varmaan moottoritie Libyasta Italiaan ilman tietulleja.
Liikakansoitusta ei ratkaista väestönsiirroilla.

Mika777

Quote from: [email protected] on 23.04.2015, 11:33:00
Eikö ole olemassa jo nyt laillinen väylä? Menee vaan viranomaisen juttusille ja hakee viisumia Suomeen. Joillekin afrikkalaisille sellainen myönnetään, tiedän kun tunnen sellaisia. Mikähän olisi se laillinen väylä, joka kävisi näille vihervasemmistolaisille? Varmaan moottoritie Libyasta Italiaan ilman tietulleja.

Sipilä ja Stubbi antaa sinne yhden ruotsinlaivan jossa on ilmainen viina tarjoilu ja seisovapöytä afikkalaisille tulokkaille. Ruotsissa ne pääsee linnaan asumaan niin Helsingistä paras hotelli näille moniosaajille ja kansa maksaa.

Näillä EU Vanhasilla, Olli Rehneillä on mielisairaus. Tälläistä mamutusta ei pidä hyväksyä ja Suomen pitää erota EUsta että saamme rajat takaisin.

Koekaniini

Ehdotan Vanhaselle että rakennetaan silta välimeren yli. Rakennustyöt voisi ulkoistaa afrikkalaisille joten he sillan valmistuessa olisivat jo palkoillaan vaurastuneet. Siten heidän ostovoimansa elvyttäisi jo ensimmäisestä päivästä lähtien eurooppaa.
Tämä loisi myös vientituotteen, voisimme esimerkiksi myydä sillanrakennuspalvelun australialaisille, jolloin heidän ei tarvitsisi käännyttää siirtolaisia laittomasti merellä vaan voisivat tehdä sen turvallisesti sillan puolivälissä.
Mahdollisuudet ovat rajattomat.
#I wont ride with you

"muistakaa orjalaivojen terva ja inkojen kulta, vitun rasssitistit"  :'(

MacGyver

Quote from: Noottikriisi on 23.04.2015, 11:28:02
Jos kaikki muuttohalukkaat afrikkalaiset otettaisiin vastaan ja sosiaaliturvan piiriin niin Euroopan valtiot romahtaisivat vuodessa tai kahdessa ilman että Afrikan ongelmat olisivat helpottuneet lainkaan. Aivan järjettömiä suunnitelmia.

Katainen kaipaili Suomeen 1.8 miljonaa maahanmuuttajaa 2020 mennessä. Piti mahdottomana saada, alkaa näyttämään että sittenkin onnistuisi

"Jyrki Katainen ulkomaisen työvoiman tarpeesta (1,8milj/11v) "
https://www.youtube.com/watch?v=1H4byTP1q9s

CaptainNuiva

Onhan lailillisia väyliä olemassa jo nyt, kuinka monta laillista väylää tarvitaan?
Niin monta että jokainen halukas varmasti pääsee tulemaan koska ei yksikään "laillinen väylä" pysäytä salakuljetusta jos niissä on vähänkin on rajoituksia.

Missä on Vanhasen ja moneen muun ymmärrys tämän asian suhteen, tähän menessä olemme kokeneet vain jäävuoren huipun ja jos rakennellaan erillaisia "Laillisia väyliä" niin niiden lisäksi saamme entistä suuremman määrän salakuljettettuja ja hukkuneita.
Vanhaset sun muut toimillaan vain kasvattaisivat ongelmaa  :facepalm:
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

nitkunatku

Onneksi kaikkiin ongelmiin nykyään on ratkaisu: maahanmuutto. Taitaa Vanhanen elää jossain rinnakkaistodellisuudessa. On se jumalauta, ettei tuostakaan päästy vieläkään eroon. Toinen on Urpilainen.
Nyt tai joskus toiste.

Shemeikka

Höveli- Matti Vanhanen oli se, joka sotki Suomen tuolloin hyvässä kunnossa olleen talouden pääministerikaudellaan lupaamalla yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista jokaiselle jotain pyytäneelle, ja rahoitti lupauksensa velkarahalla. Ja syömävelalla on Suomea rahoitettu siitä lähtien ja 2008 alkanut lama esti maksamasta lainoja pois.

Velkarahalla Mäntti-Matti rahoittaisi afrikkalaisten taikaseinän Euroopassa ja ennemmin tai myöhemmin lainahanat menevät kiinni. Ja silloin tulee Suomesta Tiina Rosenbergin haaveilema "mielenkiintoinen maa".
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Sitruunamelissa

Noh, kattellaan nyt... Se kun ei välttämättä (=toivottavasti) ole Matti Vanhanen, joka pääsee näistä asioista puolueessaan tai hallituksessa päättämään. Saahan sitä suutaan pieksää. Tulipa mieleen Päätalon kirjoista isä Herkon mielipide jostakin tuntemastaan henkilöstä. "Saman arvosta siinähi miehessä oli äänessä pää eli perse."
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Machine Head

vihapuhegeneraattori

Quote from: Mika777 on 23.04.2015, 11:17:46

Sampo Terho ei uskaltanut sanoa vastaan edes tukipaketeille, ei perkele nää Persut on ihan oikesti astumassa miinaan just nyt kun Kepun mukaan hallitukseen ovat lähtemässä. Vittu että mua vituttaa kun eivät uskalla edes tukipakettaja enään vastustaa.

Jooh, mulla on tosiaan vähän sellainen tunne että Kepu heittelee tässä koepalloja. Ei persut niele sekä maahanmuuton lisäystä että EU tukia. Tai jos nielee päästäkseen hallitukseen niin on viimeinen kerta kun mä tätä puoluetta äänestän. Seuraavaksi mun äänen saa Muutos jos Persut pettää.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Jari Leino

Pohjimmiltaan ongelma on siinä. että 11 299 suomalaista äänesti Matti Vanhasen uudelleen eduskuntaan kaikista hänen näytöistään huolimatta.

tutkimus

QuotePÄÄMINISTERIPUOLUEEKSI noussut keskusta kannattaa humanitaaristen viisumien myöntämistä turvapaikanhakijoille. Tämä selviää Suomen pakolaisavun eduskuntavaalien alla tekemästä kyselystä. Pakolaisapu kysyi puolueilta, miten Välimeren ylittäjien turvallisuutta voidaan lisätä.

Humanitaarisella viisumilla pääsisi kriisimaista Suomeen hakemaan turvapaikkaa. Nykyään useimman turvapaikanhakijan ainoa mahdollisuus päästä Eurooppaan on saapua Välimeren tai rajojen yli ilman papereita, koska viisumeja ei kriisimaista tuleville yleensä myönnetä. Turvapaikkaa voi hakea vasta perillä.

"Voimme edistää turvapaikanhakijoiden pääsemistä turvallisesti ja laillisesti EU-alueelle laillisten maahantulokeinojen, kuten humanitaarisen viisumin, käyttöä lisäämällä", keskusta arvioi. Myös sdp suhtautuu aloitteeseen positiivisesti.

http://www.vihrealanka.fi/uutiset-kotimaa/viisumit-ratkaisu-välimeren-kuolemiin-kepukin-kannattaa

Tällä hetkellä Saharan halki vaeltaa ihmisiä joista yli 200 000 maksaa vuosittain ihmissalakuljettajille omaisuuden matkasta ylitäydessä ja huonokuntoisessa veneessä välimeren yli jotta pääsisivät eurooppaan.

Jos keskustan pakolaisavulle antamassaan vastauksessa puolueena kannattamat humanitaariset viisumit menevät läpi niin tulijoiden määrä VÄHINTÄÄN 10-20 kertaistuu eli nousee 2-4 miljoonaan turvapaikanhakijaan vuodessa koska enää ei tarvitse maksaa salakuljettajille omaisuuksia ja tulla huonokuntoisella veneellä vaan voi hakea humanitaarisen viisumin ja tulla reittilennoilla.

Pelkästään libyassa odottelee uutisten mukaan yli miljoona tulijaa.

Tämä Keskustan vastaus pakolaisavulle on täysin järjetön ja se että Matti Vanhanen on samaa mieltä Satu Hassin kanssa siitä että pitää luoda laillinen väylä on myös täysin järjetöntä.

Jos Keskusta tulee tämän pähkähulluuden hyväksymään niin se on keskustan loppu puolueena sillä suurin osa keskustan äänestäjistä ei tällaista järjettömyyttä halua.

Jokaista hommaan kirjoitettua kommenttia kohti kannattaa kirjoittaa 5 faktoja levittävää kommenttia muihin medioihin jos haluaa että maahanmuuttokriittisyys valtavirtaistuu.

nitkunatku

^^^
Oon itekki aatellu vähän tuota Muutosta, jos persut mokaa tämän mahdollisuutensa. Toisaalta, toinen kausi oppositiossa ei hyvää lupaa sekään. Jos pidät sanasi, olet (taas)  vastuunpakoilija. Jos syöt sanasi, olet selkärangaton. Pattitilanne... ???
Nyt tai joskus toiste.

Raaka banaani

Quote from: Mika777 on 23.04.2015, 11:07:44
Maalaiset ei taida tajuta millasta Kepua ne oikein äänesti. Vanhaset ja Olli Rehnit on minulle painajaisia.
Kaippa kepuleilla on jotain puhekursseja, joilla opettavat puhumista? Nimittäin minusta vaikuttaneet siinä taidokkaille ottaen huomioon monenkin maalaisuus. Maalaisetkin tajuaa että poliitikot valehtelee, ne vaan aattelee että parempi "oma" valehtelija kuin toisen valehtelija. Vetoavat sitten yhteenkuuluvuuteen, kun koukkuun tahtovat.
Quote from: Jari Leino on 23.04.2015, 12:08:17
Pohjimmiltaan ongelma on siinä. että 11 299 suomalaista äänesti Matti Vanhasen uudelleen eduskuntaan kaikista hänen näytöistään huolimatta.
Jospa se laitettiin pois kun ei ollut tarpeeksi mamumyönteinen?
(Siis jospa, en tiedä miksi vaihtoivat. Vaan yksi mahdollisuus monien joukossa sekin, jossain ollut jotain väärää mieltä tai tehnyt väärän päätöksen. Kehno talous ei taida olla syynä koska ne enempi kilpailee sillä kuka sitä parhaiten romuttaa kuin sillä kuka sitä kohentaisi.)

Mika777

Quote from: vihapuhegeneraattori on 23.04.2015, 12:06:40
Quote from: Mika777 on 23.04.2015, 11:17:46

Jooh, mulla on tosiaan vähän sellainen tunne että Kepu heittelee tässä koepalloja. Ei persut niele sekä maahanmuuton lisäystä että EU tukia. Tai jos nielee päästäkseen hallitukseen niin on viimeinen kerta kun mä tätä puoluetta äänestän. Seuraavaksi mun äänen saa Muutos jos Persut pettää.

Eikös se Muutos just hävinnyt pois. IPUa en voi äänestää koska liian Venäjään päin ja ei yhtään maahanmuuton vastustamista siinä puolueessa.

tutkimus

Quote from: Raaka banaani on 23.04.2015, 12:15:14
Quote from: Mika777 on 23.04.2015, 11:07:44
Kaippa kepuleilla on jotain puhekursseja, joilla opettavat puhumista? Nimittäin minusta vaikuttaneet siinä taidokkaille ottaen huomioon monenkin maalaisuus. Maalaisetkin tajuaa että poliitikot valehtelee, ne vaan aattelee että parempi "oma" valehtelija kuin toisen valehtelija. Vetoavat sitten yhteenkuuluvuuteen, kun koukkuun tahtovat.
Quote from: Jari Leino on 23.04.2015, 12:08:17
Jospa se laitettiin pois kun ei ollut tarpeeksi mamumyönteinen?
(Siis jospa, en tiedä miksi vaihtoivat. Vaan yksi mahdollisuus monien joukossa sekin, jossain ollut jotain väärää mieltä tai tehnyt väärän päätöksen. Kehno talous ei taida olla syynä koska ne enempi kilpailee sillä kuka sitä parhaiten romuttaa kuin sillä kuka sitä kohentaisi.)

Vanhanen lähti itse pääministerin paikalta vedoten kipeään jalkaansa mutta todellinen syy taisi olla päällä ollut syyteharkinta vaalitukipuliveivauksiin liiittyen.
Siirtyi sitten perheyritysten liiton johtajaksi pääministerin palkkaa suuremmalla palkalla.

Keskustan eliitti myös laskeskeli että Mari Kiviniemi voisi liberaalina tuoda ääniä etelässä kun menisi vihreisiin kiinni ja haukkuisi persuja "rasismilla flirttailusta" ja samaa vihreisiin kiinni äänten saamiseksi strategiaa yritti eduskunnasta nyt pois pudonnut Paula Lehtomäki koko poliitikon uransa.

Ei sitten m

ArtturiE

Quote from: Asra on 23.04.2015, 11:23:44
Vanhanen ei ymmärrä, että ongelma ei korjaudu mihinkään siirtämällä sitä vain eri paikkaan. Afrikassa on kieltämättä ongelmia, jotka vaatisivat korjauksen paikan päällä Afrikassa, eikä antamalla ongelman eskaloitua Eurooppaan.

Afrikan ongelmien lista on pitkä. Ensimmäiseksi ja helpoimpana toimenpiteenä voisi lopettaa kehitysavun, joka ylläpitää korruptoituneita ja huonoja valtarakenteita.

Pitäisi myös hyväksyä, että Afrikan muutosprosessissa kohti parempaa tulee tapahtumaan aseellisten selkkausten kiihtymistä. Tämä on kuitenkin hetkellistä ja nähdäkseni parempi vaihtoehto, kuin jatkuva pieni kähinä tuottamassa kumivenepakolaisia vuodesta toiseen. Lisäksi olisi taattava, ettei Yhdysvallat pääse sekaantumaan yhteenkään Afrikan konfliktiin, kuten kävi Somalian tapauksessa täällä Suomessakin tuntuvin seurauksin.

Unohdit mainita Lähi-Idän vuosisataiset uskonsodat ja muut kulttuuriin liittyvät ongelmat.  Ja islamin.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Kni

Quote from: [email protected] on 23.04.2015, 11:33:00

Juuri noin. Viisumeita on erilaisia. Esimerkiksi minä olen kauan siten USA:n viisumianomuksen yhteydessä joutunut esittämään kopion pankin tiliotteesta. Saldo piti olla riittävän suuri, että pystyin elättämään itseni. Lisäksi piti olla paluulippu että varmasti poistun maasta. En vetänyt hernettä nenääni, menin ja menen toistekin.

Afrikkalaiset ja kaikki muutkin, tervetuloa kunhan katsotaan, että varat riittävät lomaan ja paluulippu on valmiina.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

koli

Quote from: vihapuhegeneraattori on 23.04.2015, 12:06:40

Jos Persut pettää, niin siinä kohtaa ainoa vaihtoehto on radikaali kansallismielinen liikehdintä, joka tähtää vallankumoukseen. Oma luotto on muutenkin alhaalla äänestämisellä vaikuttamisessa ja siinä kohtaa se laskee viimeistään nolliin, jos/kun Persut pettää.

Kuten Olli Immonen sen blogissaan hyvin ilmaisi:
QuoteKoska vasemmisto ja oikeisto elävät tänä päivänä liitossa keskenään, on tästä syystä kansallismielisyys ainoa varteenotettava vastavoima nykyiselle rahanvallan ja monikulttuurisuuden nimiin vannovalle globalistiselle järjestelmälle. Jos haluamme aidosti palauttaa vallan takaisin kansalliselle tasolle, pois ylikansallisten päätöksentekoelinten, monikansallisten suuryhtiöiden ja niitä tukevien poliitikkojen käsistä, on saatava aikaan kansallismielinen vallankumous.
Mörökölli