News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-04-14 Helsingin Uutiset: Kahvilan possusta kohu Facebookissa

Started by Alaric, 14.04.2015, 17:05:45

Previous topic - Next topic

uffomies

Kuten mainittiin, on kyseessä joko tosiaan henkisesti sairas ihminen tahi keksitty juttu. Tuollaista ei voi uskoa kuin maahanmuuttaja, kantaväestölle tuo ei menisi läpi.
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

Aukusti Jylhä

Kun tuota fb-settiä lueskelin, niin tulipa vaan mieleen, että sianrasva pullassa on miljuunasti kamalampi ja rasistisempi juttu kuin musumamujengi hakkaamassa yksittäisiä kantisnuoria ihonvärin perusteella. Olenko oikeassa?
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Antti Kontio

Quote from: Kni on 14.04.2015, 18:25:32
Kotileipomo Laineella on useita kahviloita. Onhan se tietysti mahdollista, että myyjän rekrytoinissa on tapahtunut iso virhe, mutta kenellä on todistustaakka?

Jos tapahtuneesta ei ole todisteita, Suvi-Fatimella on vahingonkorvausvastuu perättömän somekampanjan aiheuttamasta menetetystä myynnistä.

Itiksen kahvila on ilmeisesti jälleenmyyjä, joka toimii Kotileipomo Laineen nimissä. Näin ymmärsin Laineen sivuilta.

Mutta kahvilalla näyttää olevan nyt hyvät arvostelut ja on ilmeisesti ehdolla Helsingin Hommakerhon kokoontumispaikaksi.  ;)

Ajattelija2008

Quote from: jmm on 14.04.2015, 18:11:31
Quote from: Chew Bacca on 14.04.2015, 17:53:06
Nimittäin ilman todisteita nämä ovat vain satuja. Tylsiä ja kaavamaisia vielä. Tosin kannibaali vielä puuttui rasismin kauhugalleriasta. Hmmmm... "Muutosmies ajoi Ruskean Pojan yli suojatiellä, suolisti ja söi, nakkasi tähteet junan alle ja nauroi päälle. Tosi juttu, tapahtui moskeijatutun kaverin serkulle. Kaksi kertaa."

Minusta tämä tarina on uskottavimpia mitä olen nähnyt. En pidä todennäköisenä, että ihmisenlihansyönti ja "minä olen jumala" juttuja lisättäisiin keksittyyn tarinaan. Noin erikoiset yksityiskohdat tekevät siitä uskottavamman.

Eivät nuo omituiset lainaukset tee jutusta uskottavampaa. Tuo tarina kuulostaa psykoosipotilaan kuvitelmalta, jossa säästöpossu ja ihmisenlihaa syövä kahvilanpitäjä vainoavat häntä.

foobar

Quote from: käpykaarti on 14.04.2015, 18:50:16
Kun tuota fb-settiä lueskelin, niin tulipa vaan mieleen, että sianrasva pullassa on miljuunasti kamalampi ja rasistisempi juttu kuin musumamujengi hakkaamassa yksittäisiä kantisnuoria ihonvärin perusteella. Olenko oikeassa?

Olet.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Kni

Quote from: colt on 14.04.2015, 18:34:44
Tuo myyjähän oli Iranista, ja ei muslimi,
voihan sillä olla taulu palanut kaapularppaajan kanssa, ei pääse edes Suomessa pakoon sitä mitä on Iranista lähtenyt pakoon.

Aivan totta. Jos tarina on totta, kyseessä on iranilaisen suomalaiseen kohdistama rasismi. Sellaistahan ei voi olla!

QuoteKahvilanomistaja muistaa keskustelun aivan toisin. Hänen mukaansa se alkoi, kun nainen tiedusteli hänen synnyinmaataan.

– Kerroin olevani Iranista, jonka jälkeen nainen tiedusteli, olenko muslimi. Minun olisi varmaan pitänyt olla vastaamatta, mutta kerroin että en ole, yrittäjä sanoo.

Tämän jälkeen nainen oli kahvilanpitäjän mukaan tiedustellut, minkä vuoksi tämä piti kahvilassa possupatsasta. Kahvilanpitäjä kertoi saaneensa säästöpossun lahjaksi kahvilansa avajaisissa.

– Tämän jälkeen hän kysyi, että tiedättekö sen näkemisen pahastuttavan ihmisiä. Sanoin, että se ei pidä paikkaansa, vaan hänellä on omia ongelmia asiasta.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/279525-kahvilan-possusta-kohu-facebookissa-yrittaja-pohtii-rikosilmoitusta

Kiistassa vaikuttaa olevan kyse suomalaisen käännynnäisäärimuslimin ja iranilaisen pakanan välisestä mittelöstä. Koska iranilaisen pitäisi olla muslimi mutta ei ole, suomalaisjihadistinainen veti herneen nenään ja kohteli kahvilamiestä siten kuin uskostaan luopuneita kuuluu kohdella. Ja kenties myös iranilaisella kiehahti.

Tuo kahvila ei muuten ole Kotileipomo Laineen oma vaan pelkkä jälleenmyyjä. Laine vain toimittaa tuotteet ja iranilainen myy omaan lukuunsa.

Quote from: Antti Q on 14.04.2015, 18:50:37
Itiksen kahvila on ilmeisesti jälleenmyyjä, joka toimii Kotileipomo Laineen nimissä. Näin ymmärsin Laineen sivuilta.
Juuri noin. Danata Oy nimeltään.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Sitruunamelissa

No nyt tuli Facebookissa Fatou Ropponen-Fatty:n vastine asiaan:

QuoteAsia sovittu ja molemmanpuoleiset anteeksipyynnöt vaihdettu, minulle tarjottu tyttäreni kanssa ilmaiset kakkukahvit ko kahvilassa, että milloin vaan tervetullut sinne. Kotileipomo Laineella ei mitään tekemistä tapahtuman kanssa, heidän tuotteissaan ei ole sianrasvaa. Ainoastaan jauhelihatuotteissa on. He vain toimittavat tuotteen itiksen kahvilaan. Olkaa kilttejä toisillenne, jooko  :) Maailma on silloin paljon parempi paikka. Ja pyydän kaikkia, että antakaa pölyn laskeutua, jooko. Mulla on muutakin elämää, meillä kaikilla on. Haluan käyttää energiani esim pienen tyttäreni kanssa.
https://www.facebook.com/suvi.fatime/posts/869777429724986

Tietenkään ei olisi voinut reklamoida suoraan kahvilalle, vaan piti asiaa selvittämättä nostaa älämölö netissä. Nyt sitten vetoaa johonkin kiltteyteen ja pölyn laskeutumiseen. Varmaan siksi, että tuulettimesta lensi sitä itseään loppujen lopuksi oman kaavun päälle...
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Aukusti Jylhä

QuoteAsia sovittu ja molemmanpuoleiset anteeksipyynnöt vaihdettu

Häh? Eihän tämä kaapularppaaja ole mitään väärää tarinan mukaan tehnyt?

Toivottavasti kauppias tekee rikosilmoituksen.
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

rähmis

QuoteAsia sovittu ja molemmanpuoleiset anteeksipyynnöt vaihdettu, minulle tarjottu tyttäreni kanssa ilmaiset kakkukahvit ko kahvilassa

Ja kakun valmistuksessa oli ehkä käytetty liivatetta. Nyt kaapularppaaja tyttärineen kuolee sikamyrkytykseen.

Golimar

Quote from: foobar on 14.04.2015, 18:54:31

Olet.

Ajatusleikkinä heitän ilmaan tällaisen jutun että jos: +100 kg rasisti, fascisti, nazi löisi turpaan muhammadia tai muhammad leikkaisi suomalaiselta kurkun poikki niin kumpi sattumus aiheuttaisi enemmän pöyristymisiä?

Kulttuurirealisti

Quote from: foobar on 14.04.2015, 18:54:31
Olet.

Ja loppujen lopuksihan kamaluuden absoluuttinen määrähän on epäolennaista. Tärkeintä on se, kenellä on kamalaa, ja onko se rasistisella tavalla kamalaa.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Antti Kontio

Quote from: Sitruunamelissa on 14.04.2015, 18:59:09
No nyt tuli Facebookissa Fatou Ropponen-Fatty:n vastine asiaan:

QuoteAsia sovittu ja molemmanpuoleiset anteeksipyynnöt vaihdettu, minulle tarjottu tyttäreni kanssa ilmaiset kakkukahvit ko kahvilassa, että milloin vaan tervetullut sinne. Kotileipomo Laineella ei mitään tekemistä tapahtuman kanssa, heidän tuotteissaan ei ole sianrasvaa. Ainoastaan jauhelihatuotteissa on. He vain toimittavat tuotteen itiksen kahvilaan. Olkaa kilttejä toisillenne, jooko  :) Maailma on silloin paljon parempi paikka. Ja pyydän kaikkia, että antakaa pölyn laskeutua, jooko. Mulla on muutakin elämää, meillä kaikilla on. Haluan käyttää energiani esim pienen tyttäreni kanssa.

Tietenkään ei olisi voinut reklamoida suoraan kahvilalle, vaan piti asiaa selvittämättä nostaa älämölö netissä. Nyt sitten vetoaa johonkin kiltteyteen ja pölyn laskeutumiseen. Varmaan siksi, että tuulettimesta lensi sitä itseään loppujen lopuksi oman kaavun päälle...

No, hyvä tietty näin. Olisi se kahvilanpitäjä nyt ...kele sen verran kuitenkin olla mies ja tarjonnut munkkipossukahvit ja säilyttänyt kasvonsa.

Mehud

"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

flammee

Vähän kyllä epäilyttää että tuli jänö kaapuun ja tää kakkukahvianteeksipyyntö on keksitty juttu.

siviilitarkkailija

Tämähän alkaa täyttämään TÖRKEÄN kunnianloukkauksen määritelmän. Käräjille käräjille. Parasta alkaa yrittäjän itsensä hoitamaan juttua. Korporaatokommunistisen kokoomuksen nettipoliisin kieli on vaaliruskeasta tukkeutunut. Valitettavasti rikosilmon joutuu tekemään kokoomusjohdon poliisille. Mutta sitten on vapaa ajamaan juttua itse.

Jos joutuu moisen terrorriteon, yrityksen tuhoamisyrityksen, kohteeksi, pelkkä anteeksipyyntö ei riitä. Mustakaapu oli oikeasti tuhoamassa yrittäjän elämää, työtä ja toimeentuloa. Siitä pitää tulla muutakin kuin anteeksipyyntö.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Muuttohaukka

Fatou-Ropponen on näitä lähiölarppaajia, jotka pelastavat jonkun afrikkalaisen ja nyt koraanipalaajana yrittää enemmmän ja juttu karkasi käsistä.

Larppaajan FB-sivulla oli joku muukin valittaja. Oli valittanut hyttysestä lappilaisen ravintolan poronkäristyksessä.
Mitenköhän se on,kun tämä Ropponen on palannut sinne koraaniin, niin on aiemmin syönyt sikaa ja säästänyt possuunkin- antaako allah anteeksi ja poistuuko se sikapartikkeli kehosta.

Edit: Rotinaa

Muuttohaukka

Quote from: Mehud on 14.04.2015, 19:22:37
Quote from: Golimar on 14.04.2015, 19:19:27
Fatou Ropponen-Fatty, Uff ...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=865232196846176&set=a.144458342256902.22963.100000782122574&type=1&theater

(http://s14.postimg.org/4spopuu1d/rapponen.jpg)

Hyi, helvetti!

Puistattaa.

Edit: "I'm a warrior, Fighting for equal rights. I'm a soldier, love is my weapon, truth is my shield." Fatima ropposen FB.

siviilitarkkailija

Vähän rotia noihin kommentteihin henkilökohtaisuuksista kiitos. Ihmiset punnitaan tekojensa, ei vaakakilojensa perusteella. Tai vaikka punnitaan, niin ei sitä ihan tarvi kakaraksi heittäytyä vaikka toinen olisi.

Muuttohaukka

Quote from: Golimar on 14.04.2015, 19:48:05
No juuri tekojensa vuoksi tuo ämmä on täällä pilkattuna.

Nyt yrittää, että annetaan olla. Jooko. On niin kivaa saada koko somepiiperöt puolustamaan ja huomasi, että hei, tämä taisi olla sittenkin huono veto.

Aukusti Jylhä

Quote from: siviilitarkkailija on 14.04.2015, 19:45:12
Vähän rotia noihin kommentteihin henkilökohtaisuuksista kiitos. Ihmiset punnitaan tekojensa, ei vaakakilojensa perusteella. Tai vaikka punnitaan, niin ei sitä ihan tarvi kakaraksi heittäytyä vaikka toinen olisi.

Eikait tuohon painoon ole kukaan muu ottanut kantaa?

Muuttohaukka

Quote from: käpykaarti on 14.04.2015, 19:51:57
Quote from: siviilitarkkailija on 14.04.2015, 19:45:12

Eikait tuohon painoon ole kukaan muu ottanut kantaa?

Otin minä mutta siistin valasjutun. Mutta voihan olla laihojakin valaita. Saduisssa ainakin voi olla vaikka missivalas. Onhan tämä niin sadunhohtoinen muutenkin koko kahvilakeissi.
Kakarana niin tykkäsin juuri valssaduista ja valaiden missimittelöistä. Siksi sen laitoin. Palasin kakaruuteen. Voi sinnekin palata.

Golimar

Täällä punnitaan ihmiset ja otukset ällinsä ja luonteensa mukaan ja Fatou Ropponen-Fatty on meillä jossain mauriaisen tasolla.

Itse olen + 100 kiloinen rasisti, fascisti, nazi, enkä kuitenkaan pidä ihonväriä minään merkkinä ihmisen arvosta, vaan arvotan ihmiset vain heidän tekojensa mukaan.

potta

Quote from: Muuttohaukka on 14.04.2015, 19:59:33
Otin minä mutta siistin valasjutun. Mutta voihan olla laihojakin valaita. Saduisssa ainakin voi olla vaikka missivalas. Onhan tämä niin sadunhohtoinen muutenkin koko kahvilakeissi.
Kakarana niin tykkäsin juuri valssaduista ja valaiden missimittelöistä. Siksi sen laitoin. Palasin kakaruuteen. Voi sinnekin palata.
siistimisestä huolimatta piti käydä tarkistamassa, että sukunimen jälkimmäinen osa todellakin on se mikä ketjussa lukee...

Muuttohaukka

Quote from: potta on 14.04.2015, 20:04:43
siistimisestä huolimatta piti käydä tarkistamassa, että sukunimen jälkimmäinen osa todellakin on se mikä ketjussa lukee...
lihavointi minun

Oliko? Jos oli tai ei ollut, niin ihan se ja sama minulle. Arto Paasilinnan kirjaan sopiva nimi kuitenkin.

siviilitarkkailija

Quote from: potta on 14.04.2015, 20:04:43

Eikä käytetä kahta henkilöä kuvaavaa kuvaa yhdestä henkilöstä kertovaan juttuun. Muutenkin tuo "instant celebrity" kuvan haku ei oikein taviksen kohdalla. Poliitikot, julkkikset yms on vapaampaa riistaa. Taviksia pitää vähän suojella kun on hompanssietiikka.

Muuttohaukka

Quote from: siviilitarkkailija on 14.04.2015, 20:11:47
Eikä käytetä kahta henkilöä kuvaavaa kuvaa yhdestä henkilöstä kertovaan juttuun. Muutenkin tuo "instant celebrity" kuvan haku ei oikein taviksen kohdalla. Poliitikot, julkkikset yms on vapaampaa riistaa. Taviksia pitää bähän suojella kun on hompanssietiikka.

Sinussahan on modeainesta! Oletko harkinnut laittaa nyt yhteishaun aikana omasi?

CaptainNuiva

Quote from: Titus on 14.04.2015, 17:59:08
Quote from: käpykaarti on 14.04.2015, 17:49:07

Tuolla oli tyttären kirjoittamana sama tarina.

fatimen kuvissa lapset ovat kärryikäisiä, eli ihan hyvin kirjoitettua juttua sen ikäiseksi...

:flowerhat:

No mutta eihän tässä ole mitään ihmeellistä, kaavun kun larppaaja kiskaisee niskaansa niin pilttinsäkin muuttuu kuin taikaiskusta virheettömästi ja aikuismaisesti kirjoittavaksi vaikka ei olisi siihen päivään mennessä vielä osannut edes lukea. Allahin tahto nääs että tämäkin piltti halusi marmattaa sianrasvasta ja jättää palikkaleikit sikseen.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

siviilitarkkailija

Olen harrastanut jopa maksettua moderointityötä. Vuonna keppi ja kivi. Aikuisten hiekkalaatikkotappelujen tuomaroinnista ei makseta tarpeeksi.