News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Keskustelin tänään Tom Packalénin kanssa

Started by Suorapuheinen, 09.04.2015, 23:22:05

Previous topic - Next topic

Suorapuheinen

Aloitin kysymällä, että mikä on persujen kanta koskien Hanhikiven ydinvoimalaa toteutettuna nimenomaan venäläisten kanssa? Liitin kysymykseeni myös huolen energiataloutemme sitomisesta venäjään Hanhikiven voimalan osalta. Sain sellaisen puolihuudon siivittämän puheripuliryöpyn kasvoilleni, että en muista sellaista ennen kokeneeni. Tunsin itseni todella tyhmäksi joka ei tiedä elämästä, eikä varsinkaan politiikasta mitään mutta sehän taisi olla Tom Packalénin tarkoituskin.

Kun kaksi aikuista ihmistä kohtaa, etenkin tuollaisessa tilanteessa, niin kohtuudella voisi olettaa, että siitä sukeutuisi toinen toistaan kunnioittava vuoropuhelutilanne jossa vaihdetaan mielipiteitä ja kuunnellaan toisen näkemyksiä. Mutta oletin väärin. En tunnistanut Tom Packalénin monologin jälkeen perussuomalaisia samaksi puolueeksi kuin millaisena olen sen tottunut tuntemaan. Siinä ei ollut rippeitäkään jäljellä niistä arvoista joita olen pitänyt perussuomalaisille luontaisina. Jatkoin matkaani ja hiljaa kirosin mielessäni edellisen päivän ennakkoäänestykseni päätöksen jossa äänestin Sampo Terhoa. Kaikkea hyvää vaan Sampo Terholle.

Rikastaja

Kerran juttelin erään kokoomuslaisen kanssa yökerhossa heidän vaalitilaisuudessa. Esitin pari kysymystä ja sain pari halveksivaa vastaustsa. Hauskaa oli se, että olin antanut hänelle jo ennakkoääneni pari tuntia aikaisemmin. Tilanne vitutti monta vuotta, enkä ole sen jälkeen Kokoomusta äänestänyt.
Kuitenkin vanhempana ja viisaampana olen ymmärtänyt, että ehdokkaat tekevät pari kuukautta yötäpäivää töitä ja saavat osakseen aivan idioottimaisia kysymyksiä, eikä aina voi olla se paras päivä. Virheestä viisastuneena menen äänestämään vasta vaalipäivänä ja varmistan, että olen tavannut ehdokkaani kasvokkain.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

dothefake

Tapasin Jari Lindstömin puoluekokouksen aikana Joensuun torilla ja esittäydyin olevani myös Kuusaalta. Kohteliasta vastausta en saanut. En oikeastaan minkäänlaista. Hallikselta ja Soinilta sain. Olin jopa illalla ns. kerman pöydässä, mitä muistelen lämmöllä. Äänestin Juhoa, joka myös oli illanvietossa. Jaria en äänestä koskaan.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Tosiasiallinen Nuiva

Minä taas olen keskustellut aikanaan Sampo Terhon kanssa ravintolassa ihan vain nappaamalla häntä hihasta kiinni. Hän antoi eukkonsa odottaa pöydässä ja jäi juttelemaan kanssani.
Non poteris veritatem

maltti on valttia

Kaikkia muita päätöksiä voidaan perua, mutta maahanmuutto ei voi perua. Ydinvoimaloita voi rakentaa ja purkaa. Mutta maahanmuuttajia ei voi palauttaa.
Mitä itse aloitukseen tulee, niin pitäisi unohtaa koko hanke.

ruikonperä

Minä keskustelin kerran Poliisin kanssa. Putkaan oli tie siitä huolimatta.
Seuraavalla kerralla juttua riittää Aarniosta ja yleisestä poliisin korruptiosta.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Lasse

Quote from: Suorapuheinen on 09.04.2015, 23:22:05
Aloitin kysymällä, että mikä on persujen kanta koskien Hanhikiven ydinvoimalaa toteutettuna nimenomaan venäläisten kanssa? Liitin kysymykseeni myös huolen energiataloutemme sitomisesta venäjään Hanhikiven voimalan osalta. Sain sellaisen puolihuudon siivittämän puheripuliryöpyn kasvoilleni, että en muista sellaista ennen kokeneeni.

Itseäni kiinnostaa eniten, mitä tuossa puolihuudossa sitten Tomppa kommunikoi? Että VVER-1200 on hieno reaktori? Rosatomillahan on joku kys. rojekti hieman myöhässä.

Paljon parempi olisi ollut hankkia IVO:n suunnittelemia VVER - 1000:ia, Kiinan Tianwan 1 ja 2 malliin. Ehkä maailman parhaimpia atomivoimaloita:

http://www.askovuorinen.fi/page21.php

Noin muuten itse äänestin torstaina Mika "Raato" Raatikaista, Helsingin vaalipiirissä, numerolla 170.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Leso

Kappas vaan. Muutkin tekee lopullisia ratkaisuja pelkästään mutulla.
Siinä ei juuri koreat puheet auta, jos käytös on alentuvaa ja alentavaa.

Terveisiä Toimi Kankaanniemelle ja Arto Lahdelle.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Aloitin kysymällä, että mikä on persujen kanta koskien Hanhikiven ydinvoimalaa toteutettuna nimenomaan venäläisten kanssa? Liitin kysymykseeni myös huolen energiataloutemme sitomisesta venäjään Hanhikiven voimalan osalta. Sain sellaisen puolihuudon siivittämän puheripuliryöpyn kasvoilleni, että en muista sellaista ennen kokeneeni. Tunsin itseni todella tyhmäksi joka ei tiedä elämästä, eikä varsinkaan politiikasta mitään mutta sehän taisi olla Tom Packalénin tarkoituskin.

Kun kaksi aikuista ihmistä kohtaa, etenkin tuollaisessa tilanteessa, niin kohtuudella voisi olettaa, että siitä sukeutuisi toinen toistaan kunnioittava vuoropuhelutilanne jossa vaihdetaan mielipiteitä ja kuunnellaan toisen näkemyksiä. Mutta oletin väärin. En tunnistanut Tom Packalénin monologin jälkeen perussuomalaisia samaksi puolueeksi kuin millaisena olen sen tottunut tuntemaan. Siinä ei ollut rippeitäkään jäljellä niistä arvoista joita olen pitänyt perussuomalaisille luontaisina. Jatkoin matkaani ja hiljaa kirosin mielessäni edellisen päivän ennakkoäänestykseni päätöksen jossa äänestin Sampo Terhoa. Kaikkea hyvää vaan Sampo Terholle.
Packalen on enemmän kokoomusnilkki kuin perussuomalainen. Henkilönä 100% oman edun tavoittelija. Sampo Terho Ja packalen on kaksi ihan eri asiaa.

Noottikriisi

Juttelin Luodon Heikin kanssa ravintolassa ja ilmeni että hän on yhtä fiksu ja mukava kuin olin luullutkin joten ei yhtään kaduta että olen häntä äänestänyt. Ja kohta äänestän taas. :D
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

MacGyver

Bar Rymy Eetussa joskus vaalien alla menin jututtamaan Jan Vapaavuorta. Aluksi kysymys että oletko muuten ehdolla Helsingissä, vastaus "Näytänks mä muka maalaiselta?", ja jatkoi matkaa.

Vaalien alla Espoossa Heikintorin ostarin yläkerrassa oli PS:n vaalipiste. Juttelin Soinin kanssa, kun pari vanhaa pappaa asteli sisään niin Soini jätti kanssani jutellessa lauseen kesken ja lähti kättelemään näitä pappoja.

Enpä näistä nyt pahakseni ottanut että näiden perusteella en heitä voisi äänestää.

Isäntä ja loinen

En ole koskaan jutellut kasvokkain kansanedustajan kanssa. Mauri Pekkarista olen kerran kätellyt ja sanottiin toisillemme terve, moi, moro tms.

Jotenkin ei vaan nappaa. He eivät ole kiinnostuneita minun jorinoistani enkä minäkään suoraan sanottuna ole hirveän kiinnostunut heidän jorinoistaan. Olen heille pelkkä rivikansalainen, liukuhihnakamaa, jolle voi heittää ne samat standardijargonit kuin kaikille muillekin. Ei sellainen asetelma inspiroi ottamaan kontaktia. Varmasti on olemassa sellaisiakin kansanedustajia, joiden kanssa voisi saada ihan antoisankin juttutuokion aikaiseksi. 
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

ruikonperä

Koivukylässä Halosen näin pressavaalin 2000 tai jotakin alla palloilemassa paikallisella ostarilla. Komukka oli kuvaajien ja turvamiesten ympäröimä ja hymyili kovasti yhdelle kameroista. Paikalliset kulkivat ohi niinkuin kaikkina toisinakin päivinä miettien että mitä on tänään varaa syödä vai onko mitää. Hymyilevä barrikadi nimeltä Halonen ei kiinnostanut tasan ketään. Muistan koko tapahtuman koska join kymppisäkkiä kadun toisella puolella.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Möhömaha

Jatkoin matkaani ja hiljaa kirosin mielessäni edellisen päivän ennakkoäänestykseni päätöksen jossa äänestin Sampo Terhoa. Kaikkea hyvää vaan Sampo Terholle.

Äänestit kuitenkin mielestäni Helsingin parasta ehdokasta, jota olisin itsekin äänestänyt. Valitettavasti tässä D'Hondtin -menetelmässä tulit kannattaneeksi myös Packalenia. Minkäs teet, mutta se on toisaalta sama kaikissa puolueissa.
Offer me money, offer me power, I don't care. I'll say what I want to say, and if the consequence is losing money, so be it -Elon Musk