News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-09-14 TS: Maahanmuuttaja karttaa suomalaista vanhainkotia

Started by Iloveallpeople, 14.09.2014, 13:38:49

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteMaahanmuuttaja karttaa suomalaista vanhainkotia

Maahanmuuttajien ikääntyminen luo paineita Suomen vanhustenhuollolle. Vuonna 1990 Suomessa asui vajaa 700 yli 65-vuotiasta maahanmuuttajaa.

Viime vuonna heitä oli jo yli 9 000.

Suomalaiset vanhainkodit eivät houkuttele ikääntyneitä maahanmuuttajia. Tavallista on, että perheet huolehtivat läheisistä vanhuksistaan itse.

– Kun vanhukset miettivät, menevätkö hoitoon, keskeistä on se, mitä kieltä puhutaan, tarjotaanko sellaista ruokaa, jota he ovat tottuneet syömään, saavatko he katsoa omankielisiä tv-ohjelmia ja järjestetäänkö sellaista viriketoimintaa, johon hekin voivat osallistua, maahanmuuttajien ikääntymistä tutkinut Hilkka Linderborg luettelee.

– Virren veisuu ja humppatanssit eivät välttämättä ole sellaisia virikkeitä, joita maahanmuuttajavanhus kaipaa.

Linderborgin mukaan maahanmuuttajavanhukset eivät ole ryhmä, joka erityisesti vaatisi itselleen palveluita. He eivät myöskään oleta, että suomalaiset osaisivat käyttäytyä juuri heidän kulttuurinsa vaatimalla tavalla.

LUE KOKO JUTTU SUNNUNTAIN TURUN SANOMISTA TAI DIGILEHDESTÄ

Turun Sanomat
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Outo olio

Quote– Kun vanhukset miettivät, menevätkö hoitoon, keskeistä on se, mitä kieltä puhutaan, tarjotaanko sellaista ruokaa, jota he ovat tottuneet syömään, saavatko he katsoa omankielisiä tv-ohjelmia ja järjestetäänkö sellaista viriketoimintaa, johon hekin voivat osallistua, maahanmuuttajien ikääntymistä tutkinut Hilkka Linderborg luettelee.

Keksin heti useitakin valtioita, joissa tämä asia voitaisiin hoitaa helposti.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Aukusti Jylhä

QuoteMuslimi karttaa suomalaista vanhainkotia

Muslimien ikääntyminen luo paineita Suomen vanhustenhuollolle. Vuonna 1990 Suomessa asui vajaa 700 yli 65-vuotiasta maahanmuuttajaa.

Viime vuonna heitä oli jo yli 9 000.

Suomalaiset vanhainkodit eivät houkuttele ikääntyneitä muslimeita. Tavallista on, että perheet huolehtivat läheisistä vanhuksistaan itse.

– Kun muslimit miettivät, menevätkö hoitoon, keskeistä on se, mitä kieltä puhutaan, tarjotaanko sellaista ruokaa, jota he ovat tottuneet syömään, saavatko he katsoa omankielisiä tv-ohjelmia ja järjestetäänkö sellaista viriketoimintaa, johon hekin voivat osallistua, maahanmuuttajien ikääntymistä tutkinut Hilkka Linderborg luettelee.

– Virren veisuu ja humppatanssit eivät välttämättä ole sellaisia virikkeitä, joita muslimivanhus kaipaa.

Linderborgin mukaan muslimivanhukset eivät ole ryhmä, joka erityisesti vaatisi itselleen palveluita. He eivät myöskään oleta, että suomalaiset osaisivat käyttäytyä juuri heidän kulttuurinsa vaatimalla tavalla.

Olettaisin, että näin tuo uutinen olis pitänyt kirjoittaa, rehellisemmin.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Spesialisti

Afroählyt kuormittavat hölmölöiden sossujärjestelmiä vauvasta vaariin. Pyllynpyyhkijöitä ei näistä kunniakäkkäräpäistä tulla ikinä saamaan.

Blanc73

Eiköhän jollakin aikavälillä vanhainkodeista saa halal-tillilihaa, virret ja humpat vaihtuvat Imaamin mielipuolisen kiekumiseen. Toivottavasti kuolen ennen sitä.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Maija Poppanen

Muslimit muistuttelevat joka välissä tuosta yhteisöllisyydestään, ja ovatpa nimenomaan paheksuneet kylmiä suomalaisia, jotka hylkäävät vanhuksensa vanhainkoteihin. En siis tajua missä ongelma. Eihän tämä koske heitä.

rölli2

suurin osa maahnmuuttajista on miehiä? nainen ei voi pestä muslimimiehen muneksia. pitäisi olla mieshoitajia. niitä vain on hyvin vähän vanhustenhuollossa. oletan myös että mieshoitajien tulisi olla oikeauskoisia. mahdoton yhtälö siis

Uimakoulutettava

Quote from: Maija Poppanen on 14.09.2014, 15:40:38
Muslimit muistuttelevat joka välissä tuosta yhteisöllisyydestään, ja ovatpa nimenomaan paheksuneet kylmiä suomalaisia, jotka hylkäävät vanhuksensa vanhainkoteihin. En siis tajua missä ongelma. Eihän tämä koske heitä.

Ongelma on syrjinnässä ja se on havaittu  :flowerhat:-boxissa. Jotta muslimi voisi edes vanhuudessa integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan, hänelle tulisi järjestää uimahalli- ja kuntosalivuorojen jälkeen oma vanhainkoti, jossa hoito ei olisi sillä tasolla, jolla se monilla paikkakunnilla hoidettavien rasistivanhuksien kohdalla on.

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Seal

Joku yksityinen yrittäjä vois tehdä muslimivanhuksille palvelukodin ja kääriä hirveät rahat. Ideaa saa vapaasti käyttää

rölli2

työllistäisikö hän sitten somalimiehiä sinne pyllynpyyhijöiksi. good luck

Uimakoulutettava

Quote from: Blanc73 on 14.09.2014, 15:10:51
Eiköhän jollakin aikavälillä vanhainkodeista saa halal-tillilihaa, virret ja humpat vaihtuvat Imaamin mielipuolisen kiekumiseen. Toivottavasti kuolen ennen sitä.

Syrjinnän välttämiseksi kansankirkon tulisi perustaa arkkipiispan viran lisäksi arkki-imaamin virka.

Hän voisi opettaa kaltoin eläimiä kohteleville suomalaisille, kuinka eläin otetaan hengiltä hurskaasti.

( :flowerhat:)
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Outo olio

Quote from: rölli2 on 14.09.2014, 16:03:26
suurin osa maahnmuuttajista on miehiä? nainen ei voi pestä muslimimiehen muneksia. pitäisi olla mieshoitajia. niitä vain on hyvin vähän vanhustenhuollossa. oletan myös että mieshoitajien tulisi olla oikeauskoisia. mahdoton yhtälö siis

Onko tuo varma tieto? Itse päinvastoin kuvittelisin että tämä on kielletty "homouspykälien" perusteella. ???
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Aukusti Jylhä

Quote from: Outo olio on 14.09.2014, 21:43:20
Quote from: rölli2 on 14.09.2014, 16:03:26

Onko tuo varma tieto? Itse päinvastoin kuvittelisin että tämä on kielletty "homouspykälien" perusteella. ???

Mä en kyllä osta tota, että nainen ei sais pestä musupapan muneksia. Miehellä ei kyllä ole mitään asiaa musumummun ....mihinkään, mutta noin en ole sitä koskaan kuullut.
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Emo

QuoteMaahanmuuttaja karttaa suomalaista vanhainkotia

Maahanmuuttajien ikääntyminen luo paineita Suomen vanhustenhuollolle.

No sehän se luo paineita... Kantisvanhukset eivät ole painetta luoneet, heitä on voinut säilöä sänkyihin kuin eläviä ruumiita, mutta kohta alkaa tuntua painetta. Se on varma se.

QuoteSuomalaiset vanhainkodit eivät houkuttele ikääntyneitä maahanmuuttajia. Tavallista on, että perheet huolehtivat läheisistä vanhuksista itse.

Itse? Kenen rahoilla? Kun maahanmuuttajat eivät huolehdi edes itsestään itse, niin onpas mahtipontista väittää, että huolehtisivat vanhuksistaan itse.

Quote– Kun vanhukset miettivät, menevätkö hoitoon, keskeistä on se... järjestetäänkö sellaista viriketoimintaa, johon hekin voivat osallistua...

– Virren veisuu ja humppatanssit eivät välttämättä ole sellaisia virikkeitä, joita maahanmuuttajavanhus kaipaa.

Virren veisuu ja humppatanssit eivät kuulu myöskään kantisvanhusten viriketoimintaan, joten tuskin niitä mamuille tyrkytetään, turha pelko.

Ihan normaali makuupaikka tarjotaan, vaipat kerran vuorokaudessa ja suihkuun kerran viikossa tai puolessatoista sen mukaan, miten osaston ainoa hoitaja ehtii tai viitsii.
Lääkäreille eutanasiaoikeudet, niin loppuu kärsimys nopeammin kuin joskus.
Eli ihan sitä samaa parasta kultaista vanhuutta tarjolle niin mamuille kuin omille. Tasa-arvo-han on tavoitteemme.
Se varmasti järjestyy että sikaa ei ruokalistalla näy, liha yleensäkin on turhan kallista ja sitkeätä hampaattomille, lisäksi vaikeaa syödä makuuasennossa.

Malla

Quote from: Emo on 14.09.2014, 22:06:42
Virren veisuu ja humppatanssit eivät kuulu myöskään kantisvanhusten viriketoimintaan, joten tuskin niitä mamuille tyrkytetään, turha pelko.

Ainakin ensin mainitsemasi kuuluu, ainakin jossakin. Lähihoitajakaverini, uskonnoton mutta laulutaitoinen, päätti järjestää vanhuksille virrenveisuutuokioita, "koske virret ovat monen muistisairaan äidinkieli".  Tilaisuudet olivat lyhyitä ja vapaaehtoisia.

Emo

Quote from: Malla on 14.09.2014, 22:13:39

Ainakin ensin mainitsemasi kuuluu, ainakin jossakin. Lähihoitajakaverini, uskonnoton mutta laulutaitoinen, päätti järjestää vanhuksille virrenveisuutuokioita, "koske virret ovat monen muistisairaan äidinkieli".  Tilaisuudet olivat lyhyitä ja vapaaehtoisia.

No ainahan jossain on joku yksittäistapaus, en sitä kiistä.

Lemmy

Mä haluun ainaski sellaiseen vanhainkotiin jossa noshataan ja kuunnellaan motörhediä  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Dubfinn

Quote from: käpykaarti on 14.09.2014, 13:44:00
Quote... muslimivanhukset eivät ole ryhmä, joka erityisesti vaatisi itselleen palveluita. He eivät myöskään oleta, että suomalaiset osaisivat käyttäytyä juuri heidän kulttuurinsa vaatimalla tavalla.

Tuo viimeinen ei nyt kyllä tainnut mennä ihan oikein...
"minä olen miettinyt miksi;
tyhmyys, pahuus vai molemmat;
ja mitä meille jäi perinnöksi;
konkurssipesä, syömävelat"

Malla

Quote from: Lemmy on 14.09.2014, 22:48:42
Mä haluun ainaski sellaiseen vanhainkotiin jossa noshataan ja kuunnellaan motörhediä  ;D
Mä en edes halua tietää mitä on noshaaminen.

Aukusti Jylhä

Quote from: Dubfinn on 16.09.2014, 17:20:07
Quote from: käpykaarti on 14.09.2014, 13:44:00
Quote... muslimivanhukset eivät ole ryhmä, joka erityisesti vaatisi itselleen palveluita. He eivät myöskään oleta, että suomalaiset osaisivat käyttäytyä juuri heidän kulttuurinsa vaatimalla tavalla.

Tuo viimeinen ei nyt kyllä tainnut mennä ihan oikein...
No miten niin? Eivät he mitään vaadi, koska eivät osaa vaatia. Mutta onneksi meillä on mokuklusteri joka kyllä sen homman osaa. Muslimivanhukset varmaan ihan mielellään pysyttelisivät visusti omiensa parissa, täysin vääräuskoisten tavoittamattomissa. Ja tämähän tuossa jutussa sanotaankin.

Uuno Nuivanen

Minä en nyt ymmärrä. Mamuthan (vars.) eivät ikäänny, vaan nimenomaan korjaavat ikärakennetta estämällä väestön vanhenemista. Mihin he vanhainkotia tarvitsevat?  ???

Maija Poppanen

Quote from: Malla on 16.09.2014, 17:22:44

Tarkkoittikohan Lemmy moshausta, eli siis tollasta raskaan musiikin tahtiin suoritettavaa tanssimista, minkä yleisin ja tutuin ilmenemismuoto on pään heiluttaminen raivoisasti musiikin tahtiin. Pitkästä tukasta plussaa.

Olisit varmaan pärjännyt hyvin ilman tätä tietoa...  :)

Melbac

Quote from: Malla on 16.09.2014, 17:22:44
Taisi tarkoittaa Moshausta?.Itse taas haluaisin sellaiseen jossa porukka pelaa jotain verkkopelejä ja v*ttuilee naperoille "are you mad?" kun tappaa niitä. :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Moshaus

Sietäjä

Quote from: Emo on 14.09.2014, 22:15:14
Quote from: Malla on 14.09.2014, 22:13:39

No ainahan jossain on joku yksittäistapaus, en sitä kiistä.

Sitten se on kaksittaistapaus tai mummoni on ollut juuri tuossa paikassa.

Mehud

Vielä enemmän kuin suomalaista vanhainkotia, he karttavat omien maidensa vanhainkoteja. Siksi he ovat täällä.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Siili

Voisin kuvitella, että terveet somalieläkeläiset voisivat hyvinkin häippästä entiseen kotimaahansa, riittäähän siellä kansaneläkekin paljon pidemmälle. 

Saa nähdä, järjestetäänkö sitten ambulanssilentoja Suomeen, kun tämä suomalainen somalieläkeläinen sairastuu vakavammin ja hänet pitää saada humanitaarisista syistä kelvollisen sairaan- tai vanhustenhoidon piiriin.

RP

Itse? Kenen rahoilla? Kun maahanmuuttajat eivät huolehdi edes itsestään itse, niin onpas mahtipontista väittää, että huolehtisivat vanhuksistaan itse.

Jos yksinhuoltajalle lakkaa syntymästä uusia lapsia nelikymppisenä niin viiskymppisenä se iso perheasunto (tai pari rinnakkaista pienempää) ei enää ole ihan niin ahdas. Jos lisäksi palkkatyökään ei vie liikaa ajasta ja ne omatkin vanhemmat asuvat Helsingissä, niin kaipa tuossa jossain määrin mahdollisuuksia on.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

jamppa

Quote from: Seal on 14.09.2014, 16:16:18
Joku yksityinen yrittäjä vois tehdä muslimivanhuksille palvelukodin ja kääriä hirveät rahat. Ideaa saa vapaasti käyttää

Vain jos kaapuvanhus tai jälkeläisensä maksavat omista rahoistaan. Fattan sitoumuksia näihin ei pidä saada.
Valitettavasti taitaa mennä samanlaiseksi bisnekseksi kuin partalapsostenkin täysihoitolat.

caprifolium

Maahanmuutajistahan piti tulla eläköityvän ja työvoimapulassa painivan Suomen pelastajia mm. vanhustenhoitoalalle.
Nyt ollaan sitten pulassa, kuka hoitaa meidän mamumme?
Viis siitä kuka hoitaa meidän mammamme.
Anteeksi kyynisyyteni.
Mikä on tiedotusvälineiden perimmäinen tehtävä? Onko se informaation välittäminen, kansan sivistäminen, maailman muokkaaminen paremmaksi? Mutta paremmaksi kenen näkökulmasta?
- Suomen Kuvalehti 22/2012