News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Reippaina käymme rekkain alle: rekkakolarit

Started by B52, 14.04.2012, 00:38:01

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

Jonkinlainen valistuskampanja voisi olla paikallaan, jossa kerrottaisiin, että rekan alle ajaminen ei sittenkään ole paras tapa tappaa itseään. Jos tarpeeksi kerrottaisiin, että kuinka tuhoisaa tuo on rekkakuskille henkisesti ja joskus myös fyysisesti, niin ehkä ainakin jokunen mies tappaisi itsensä jollain muulla tavalla.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Daemonic

Aseiden hankintaa pitäisi helpottaa, niin näitä sattuisi vähemmän. Luulisi kuitenkin, että suurin osa itseään tappavista haluaisi lähdön olevan nopea ja arastelee hirttäytymisiä (aina ei niska katkea), valtimoiden katkomista ja muita "hitaita" tapoja lähteä. Kuula kalloon tai Audi Scanian keulaan ovat nopeita tapoja lähteä.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

KJ

Aikoinaan uutisoitiin siitä, että ns. rekkatörmäykset about tuplaantuivat Leavingsin Pimeä tie, mukavaa matkaa biisin julkaisun jälkeen.

Itsemurhatapaukset eivät kuitenkaan kasvaneet samassa suhteessa, joten vain tekotapa muuttui.
What would Gösta Sundqvist do?

JoKaGO

Serkkuni kertoi  90-luvun laman alla, kuinka hänen työpaikkaansa, terveyskeskukseen, tuotiin pienen ajan sisään monta rekkaa päin törmännyttä vainajaa, ta siis ehkä jotkut olivat vielä toreissaan. No kuitenkin, arvauslääkäri teki alustavan selvityksen kuolinsyystä, mutta joka kerralla vakuutusyhtiöistä soitettiin ja kysyttiin, oliko itsari. Lääkärit kai etiikkansa ansiosta eivät koskaan vastaa tuohon kysymykseen, kun sitä ei lääketieteellisesti voi edes osoittaa. Suoralla tiellä rekkaa päin ilman jarrujälkiä ei ole lääketiedettä, eikä mahdolliset itsemurhaviestit.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

kekkeruusi

Tästä luin, muistaaksen Aamulehdestä, muutamia vuosia sitten samassa lehdessä kaksi pikku-uutista: Ensin, itsemurhien määrä on laskussa, sitten sivu-pari myöhemmin, selittämättömien nokkakolarikuolemien määrä on nousussa. Sehän siinä onkin, että poliisikaan ei voi kirjata auto-onnettomuutta itsariksi ilman mitään viestiä tai muuta todistetta. Muuten on aina mahdollista että kyseessä oli onnettomuus, vaikka kuinka selvältä näyttäisi.

Vähän sama kuin kun vähennetään tuliaseiden määrää yhteiskunnassamme, niin tappojen määrä ei vähene vaan tilastojakauma muuttuu enemmän muilla välineillä tehtyjen tappojen määrän hyväksi.

kekkeruusi

Quote from: Hohtava Mamma on 14.04.2012, 19:29:50
Quote from: Mursu on 14.04.2012, 19:09:55
Quote from: MW on 14.04.2012, 01:33:57

Liike-energia on neliöllisesti verrannollinen nopeuteen. Ajaa sitten sataakahtakymppiä siihen kallioleikkaukseen, ja ennen kaikkea: pitää sen herrasmiesmäisesti omana asianaan.

Pitäisi ajaa 160 km/h, jotta olisi sama törmäysnopeus.

Älkää jaksako. Jos OT aiheesta kiinnostaa, tuosta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kimmoinen_t%C3%B6rm%C3%A4ys

Avainsana epäelastinen törmäys.
Näinhän se on. Pelkkä liike-energia ei todellakaan ratkaise, vaan se kumpi törmääjistä on pehmeämpi. Sata-aakkonen Dasse vastaan Scania, sen tietää kumman matka päättyy nokkapokassa.

Sheo

Eikös se nyt ole ihan sama ajaako sitä satasta seinään vaiko satasta vastaan tulevan auton nokkaan. Jälki nyt taitaa suurinpiirtein olla sama. Ainut vaan että toinen osapuoli on eri: seinä vs toinen auto/autoilija(t).
Armonia metallica, concreta realtà
Videoclip elettronico, elogio di civiltà
Confusa progenia di cellule ribelli
Volo verso l'universo, l'attraverserò
Se sei stella fatti vedere, io mi fermerò

hoxpox

Quote from: Sheogorath on 15.04.2012, 15:29:30
Eikös se nyt ole ihan sama ajaako sitä satasta seinään vaiko satasta vastaan tulevan auton nokkaan. Jälki nyt taitaa suurinpiirtein olla sama. Ainut vaan että toinen osapuoli on eri: seinä vs toinen auto/autoilija(t).

Jos vastaantuleva auto on painavampi (kuten rekka) on törmäys voimakkaampi. Samanpainoisella autolla ja seinällä ei ole juuri eroa.

kekkeruusi

Quote from: hoxpox on 15.04.2012, 15:48:19
Quote from: Sheogorath on 15.04.2012, 15:29:30
Eikös se nyt ole ihan sama ajaako sitä satasta seinään vaiko satasta vastaan tulevan auton nokkaan. Jälki nyt taitaa suurinpiirtein olla sama. Ainut vaan että toinen osapuoli on eri: seinä vs toinen auto/autoilija(t).

Jos vastaantuleva auto on painavampi (kuten rekka) on törmäys voimakkaampi. Samanpainoisella autolla ja seinällä ei ole juuri eroa.
Ei se ole pelkkä paino, se rekan rakenne on paljon vahvempi kuin sen henkilöauton. Silloin törmäysenergia absorboituu enemmän sen henkilöauton hajoamiseen. Aivan siis kuin kallioon törmäämisen kanssa. Johonkin se energia aina menee.

Tuomas3

Quote from: Jouko on 14.04.2012, 08:06:51
Quote from: Puhdas sielu on 14.04.2012, 07:50:47
Quote from: skrabb on 14.04.2012, 07:34:01
QuoteIsä surmasi perheensä ja itsensä
Poliisi löysi äidin ja kaksi lasta kuolleina kerrostaloasunnosta Helsingin Bulevardilta.
Jorma Palovaara
Esa Juntunen

HELSINGIN SANOMAT

[...]
Kaikki perheenjäsenet olivat suomalaisia.
http://www.hs.fi/verkkolehti/kaupunki/artikkeli/Is%C3%A4+surmasi+perheens%C3%A4+ja+itsens%C3%A4/1329103790838

Lihavointi oma

Kuinka ollakaan, tässä mainitaan suomalaisuus! Muistelen viimeviikkoista Vantaan murhapolttoyritystä. Ei mainittu mitään, että polttaja ja uhrit ovat ulkomaalaisia.
No kansallisuus tahi etnisyys varmistetaan ennen kuin uskalletaan riipustaa mitään. Se on ajan henki nykyjournalismissa. Perussuomalaisista ei ole mitään väliä mitä heistä kirjoitellaan.
Voidaanko olettaa, että jos suomalaisuutta ei mainita, kyseessä on joku muu, mikäli kyse on samasta mediasta?  :)

Tällä kertaa napsahti saamani informaation mukaan äärikristillisessä nupissa.

B52

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2012/05/1538551/jarkyttava-totuus-kuolonkolareista-joka-kymmenes-on-itsemurha

Järkyttävä totuus kuolonkolareista: Joka kymmenes on itsemurha

Tieliikenteen itsemurhakuljettajat aiheuttavat vuosittain useita vakavia vaaratilanteita myös muille tielläliikkujille.

Liikennevakuutuskeskuksesta kerrotaan, että pelkästään moottoriajoneuvoilla sattuneista kuolonkolareista ainakin kymmenesosa on itsemurhantekijöiden aiheuttamia.

– Tavallisimmin itsemurhakuljettajat ajavat kaksikaistaisella tiellä niin, että he ajavat päin esimerkiksi raskasta ajoneuvoyhdistelmää, Liikenneturvan toimitusjohtaja Anna-Liisa Tarvainen kertoo.

Itsemurha on yhtä yleinen kuolinsyy liikenteessä kuin sairauskohtaus. Vuosittain teiden itsemurhatapauksia on noin kaksikymmentä.

– Tämä on erittäin kammottava tapa riistää itseltään henki. Vaikka valitsisi törmäyksen kohteeksi jonkun siltapilarinkin, niin aiheuttaa aina vaaraa myös muille. Raskaalla liikenteelläkin voi olla lastina vaikka vaarallista ainetta, kuten räjähteitä tai myrkkyjä. Törmäys voi aiheuttaa ison katastrofin, Tarvainen muistuttaa.

Vappuyönä Haminassa tapahtuneessa moottoritieturmassa kuoli kaksi henkilöä. Poliisin mukaan toisen auton kuljettaja ohjasi autonsa tahallaan moottoritiellä vastaan tullutta henkilöautoa päin. Poliisi tutkii juttua henkirikoksena.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

B52

http://www.hs.fi/kotimaa/Kuolonkolarit+päin+rekkaa+aiheuttavat+ammattikuljettajille+työkyvyttömyyttä/a1305561397032

Kuolonkolarit päin rekkaa aiheuttavat ammattikuljettajille työkyvyttömyyttä

Kuolonkolarit aiheuttavat Suomen teillä ajaville ammattikuljettajille pitkiä työkyvyttömyysjaksoja ja jopa ammatinvaihtoja. Henkilöautojen kuolonkolarit raskaan liikenteen kanssa lisääntyivät sekä viime vuonna, että alkuvuonna.

Kolareissa rekan  kuljettaja säilyy useimmiten hengissä, mutta elämä järkkyy. Liitot ovat huolestuneita kuolonkolarien yleistymisestä ja siitä, että toisia surmanneet päättävät päivänsä törmäämällä henkilöautolla rekkaan. Niin teki äskettäin Bulevardin perhesurmaajakin.

"Monet kuljettajat kokevat, että heitä ei pidetä ihmisinä, vaan elottomana massana kuorma-autossa, johon voi purkaa pahan olonsa", sanoo Suomen kuljetus ja logistiikka -liiton (Skal) viestintäpäällikkö Heini Polamo

"Mitä voisimme tehdä, ettei tällaisia sattuisi?"

Kuljettajat ovat keskenään erilaisessa asemassa. VR:llä on järjestetty työterveyshuolto kuljettajille, jos joku jää junan alle.

Kuljetusyrittäjät taas ovat valtaosin muutaman auton yrityksiä, joilla ei ole välttämättä työterveyshuoltoa. Ainoa tuki liikenneonnettomuuden jälkeen voi olla vaimo, kärjisti Rahtarien toiminnanjohtaja Anna-Kaisa Lehtinen seminaarissa syksyllä.

"Jos yrittäjän auto menee onnettomuudessa, liiketoiminta voi loppua", sanoo myös Polamo. Kärsimässä on koko perhe.

Rahtarit yrittävät järjestää vertaistukea onnettomuuteen joutuneille, mutta yrittäjät ovat kaukana toisistaan ja työssä yksin.

Vertaistukea tarjoaa myös Skal, joka on kouluttanut parikymmentä vertaistukihenkilöä. Moni tukihenkilö on kokenut liikenneonnettomuuden itsekin.

"Kuljetusväki ei etsi syyllistä. Mielissä on myötätunto kolarissa kuolleen omaisten puolesta. Rekan ohjaamo on työpaikka, ja jokaisen pitäisi voida olla turvassa työpaikallaan", Polamo korostaa.



Uutinen on muuten ihan ok, mutta tuo boldattu kohta tekstissä on täyttä paskaa, kyllä kandinaatin vakuutus rekan maksaa.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Juffe

Quote from: B52 on 06.05.2012, 10:24:08

"Jos yrittäjän auto menee onnettomuudessa, liiketoiminta voi loppua", sanoo myös Polamo. Kärsimässä on koko perhe.

Uutinen on muuten ihan ok, mutta tuo boldattu kohta tekstissä on täyttä paskaa, kyllä kandinaatin vakuutus rekan maksaa.
Mutta ei taida aina riittää, että rekka maksetaan. Uuden auton saaminen kestänee pitkään, ja tulonmenetykset tuolta ajalta voivat olla raskaat.

Jouko

Epäilemättä vakava työturvallisuusongelma, jota on vaikea jollei mahdoton ratkaista. En keksi yhtäkään ratkaisukeinoa. Tämä on lähinnä yhteiskunnallinen ongelma, joka ei ratkea millään rahalla. Sitä ei voi mitätöidä pelkäksi haasteeksi tällä kertaa. Miksi ihmiset yleensäkin murhaavat itsensä ja omaisensa sekä vievät mukanaan vielä täysin sivullisia? Ehkä vain halutaan näyttävä lähtö.
Tosimies ennenvanhaan järjesti itsensä pois tästä maailmasta niin ettei se haitannut muuten kuin läheisten suruna. Monesti katosi jälkiä jättämättä. Katomisia tapahtuu kyllä tänäkin päivänä.

Syytän tässä pitkälti työelämää ja sen ympärillä pyörivää kilpailuhysteriaa ja elitismiä. Ihminen on toiselle ihmiselle susi. Paineet menestymiselle ovat valtavat ja se langetetaan aina yksilön niskaan. Sitten kun menetetään työura ja ehkä perhe mukana, niin ollaan kuilun partaalla. Yritysjohtajat eivät näillä asioilla päätään vaivaa päätöksiään tehdessään.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

B52

Quote from: Juffe on 06.05.2012, 10:38:03
Quote from: B52 on 06.05.2012, 10:24:08

"Jos yrittäjän auto menee onnettomuudessa, liiketoiminta voi loppua", sanoo myös Polamo. Kärsimässä on koko perhe.

Uutinen on muuten ihan ok, mutta tuo boldattu kohta tekstissä on täyttä paskaa, kyllä kandinaatin vakuutus rekan maksaa.
Mutta ei taida aina riittää, että rekka maksetaan. Uuden auton saaminen kestänee pitkään, ja tulonmenetykset tuolta ajalta voivat olla raskaat.

Vastapuolen vakuutus maksaa myös tulonmenetyksen, se sata varma.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

jopelius

Quote from: Jouko on 06.05.2012, 10:44:44
Epäilemättä vakava työturvallisuusongelma, jota on vaikea jollei mahdoton ratkaista. En keksi yhtäkään ratkaisukeinoa. Tämä on lähinnä yhteiskunnallinen ongelma, joka ei ratkea millään rahalla.

Suomessa itsemurhan tekeminen on jonkin verran yleisempaa kuin monessa muussa, päällisin puolin vastaavan kaltaisessa,  maassa. Se näkyy vertailevissa tilastoissa vaikka meillä jokunen todennäköinen itsemurha tilastoidaan jollain muulla nimikkeellä. Esimerkiksi osa hukkumisista ja liikenteessä sattuneista tapauksista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_valtioista_itsemurhien_m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4n_mukaan

Tähän suomalaisten "herkkyyteen" päätyä itsemurhaan lienee monenlaisia syitä. Näistä löytyy kaikenlaista tutkimusta. En kuitenkaan usko että itsemurhien syyt johtuisivat pelkästään kilpailuyhteiskunnan aiheuttamista paineista. Tuskin Suomi on yhteiskunnallisista lähtökohdista ajatellen sen huonompi kuin moni muu eurooppalainen maa joissa itsemurhia tapahtuu vähemmän. Esim. muut pohjoismaat ym.

Joissakin ihmisten keskinäisiin sosiaalisiin suhteisiin liittyvissä asioissa voisi olla parantamista. Olen sitä mieltä että yleinen hyväksyntä väkivallan käytölle lisää väkivaltaisen ratkaisun suosimista yksittäisen ihmisen kohdalla, mikä konkretisoituu itsemurhaan päätymisenä. Alkoholillakin lienee näissä oma osuutensa. Meillä Suomessa hyväksytään väkivaltaista käytöstä enemmän kuin vastaavissa muissa maissa. Tämä näkyy esimerkiksi lainsäädännössä jossa väkivaltarikokset ovat paljon lievemmin sanktioituja kuin monissa muissa vastaavissa maissa. Lisäksi koulukiusaaminen on eräs yksittäinen esimerkki väkivaltakäyttäytymisen muodoista johon ei tahdo riittää halukkuutta puuttua tarpeeksi kattavasti.

Tilastoista näkyy että meillä noin sata alle 25 vuotiasta nuorta päätyy vuosittain itsemurhaan. Näistä uhreista lähes jokainen on joutunut pitkäaikaisen ja usein jopa järkyttävät mittasuhteet saaneen kiusauksen kohteeksi. Näistä tapauksista on jonkin verran ollut julkistakin keskustelua. Myös Jokelan ja Kauhajoen ns. koulusurmien perussyyt olivat koulukiusaamisesta alkunsa saanut henkinen sairastuminen, mielialalääkkeiden käyttö ja syrjäytyminen.

Lainaus Tuula Uusitalon julkaisusta:
QuoteNuoret päätyvät itsemurhiin aikuisia harvemmin lähes kaikkialla maailmassa. Suomessa merkillepantavaa on kuitenkin nuorten korkea itsemurhakuolleisuus: nuoret tekevät itsemurhia jopa
enemmän kuin aikuiset keskimäärin (ks. taulukko 5). Itsemurhatutkijat (ks. esim. Lönnqvist
1996, 59; Marttunen 1994, 9) ovat syystä olleet huolissaan nuoren miesväestömme korkeasta
(33.1/100 000 as.) itsemurhakuolleisuudesta. WHO:n tilastoissa nuorten miesten edelle mene-
vät vain Kazakstanin (47.9), Venäjän (47.4), Liettuan (42.9) ja Valko-Venäjän (34.6) nuoret.
Tähän saakka vähän huomioitua – mutta yhtä lailla huolta herättävää – on se, että 15–24-vuo-
tiaat suomalaisnaiset tekevät väestömäärään suhteutettuna maailman toiseksi eniten itsemurhia
(9.7/100 000 as.).

http://www.lapsiasia.fi/julkaisut/julkaisu//-/view/1565770

Olen varma että jos maassamme panostettaisiin riittävän tehokkaasti näihin muutamiin yksittäisiin epäkohtiin, siis A) koulukiusaamisen totaali lopettaminen ja B)väkivallankäytön vähättelyn/suosimisen lopettaminen (mm. lainsäädännössä), saataisiin aikaan huomattava vähennys myös itsemurhien kohdalla.

Jos päättäjiltä löytyisi halua niin varmasti löytyy myös keinoja em. ongelmien parantamiseksi ja korjaamiseksi. Kun itsemurhien syyt ja perimmäiset aiheuttajat saataisiin jollain tasolla korjattua, voitaisiin perustellusti odottaa itsemurhien vähenemistä seuraavien kymmenen-kahdenkymmenen vuoden aikana.

Siihenkin millä tavalla itsemurhia käytännössä tehdään löytyy syynsä. Julkisuudesta saatavilla esimerkeillä on oma merkityksensä. Ihmiset ovat taipuvaisia ottamaan mallia muiden tekemisistä. Mielestäni näitä liikenteessä tehtyjä voisi uutisoida ja käsitellä julkisuudessa eri tavalla kuin yleensä on tapana. Kaikki tapaukset eivät nimittäin pääty "helppoon" kuolemaan. Kolari saattaa johtaa kuolemisen sijaan vaikeaan loukkaantumiseen ja vuosikausien makaamiseen sairaalan pitkäaikaisosastolla, letkujen sekä ulkopuolisen hoidon varassa neliraajahalvaantuneena. Toisaalta se aiheuttaa usein viattoman ihmisen loukkaantumisen jopa kuoleman.

Sour-One

Quote from: MW on 14.04.2012, 00:50:49
Kallioleikkausta suosittelen kaikille kunniallisille kamikazeille, oikeasti. Rekassa/Junassakin on ihminen kuskina eikä välttämättä tykkää. Kuskilla voi  olla perhekin, nekään ei välttämättä tykkää.

Moottoritiellä on kallioleikkauksissa kaide tai sitten kalliota vasten vastapenkka.

B52

http://www.hs.fi/kotimaa/Yksi+kuoli+henkilöauton+ja+rekan+kolarissa+Nastolassa/a1305561940263

Yksi kuoli henkilöauton ja rekan kolarissa Nastolassa

Yksi ihminen on kuollut henkilöauton ja rekan yhteentörmäyksessä Nastolassa. Kolari tapahtui noin kaksi kilometriä Nastolan ABC:n liittymästä Kouvolan suuntaan hieman ennen kello yhtätoista illalla, kun henkilöauto ajautui tuntemattomasta syystä rekan eteen.

Henkilöauton kuljettaja kuoli heti, ja rekan kuljettaja kuljetettiin tarkastettavaksi sairaalaan.

Valtatie 12 on suljettu raivaustöiden ajaksi ja kolaripaikalla on käytössä kiertotie. Poliisi tutkii asiaa.



Näitähän riittää.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

B52

http://www.hs.fi/kotimaa/Henkilöauton+kuljettaja+kuoli+nokkakolarissa+rekan+kanssa/a1305562163276

Henkilöauton kuljettaja kuoli nokkakolarissa rekan kanssa

LUVIA. Henkilöauton kuljettaja kuoli törmättyään rekkaan Satakunnassa Luvialla aamuyöllä lauantaina.

Pelastuslaitoksen mukaan kyseessä oli nokkakolari. Rekan kuljettaja ei loukkaantunut törmäyksessä.

Kolari sattui Valtatie 8:lla vähän matkaa Luvian eteläisestä liittymästä Raumalle päin. Pelastus- ja raivaustöiden aikana kolaripaikalla oli yksi ajokaista suljettuna liikenteeltä. Hälytys törmäyksestä tuli puoli viiden aikaan yöllä.


Näitähän tulee kuin liukuhihnalta.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Emo

Jos joskus joku varsinainen maahanmuuttaja ajaa rekan keulaan, niin siinä vaiheessa havahdutaan kyllä jo laajalti pohtimaan MIKÄ MEIDÄN YHTEISKUNNASSAMME OIKEIN ON VIALLA!?   :flowerhat:   :flowerhat:

B52

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/yksi-kuoli---rekka-ja-kaksi-autoa-kolaroivat-6-tiella/art-1288470242965.html

Yksi kuoli - rekka ja kaksi autoa kolaroivat 6-tiellä

Yksi henkilö kuoli 6-tiellä Utin kohdalla kolarissa, jossa olivat osallisena henkilö- ja pakettiauto sekä rekka.
Turma tapahtui kello 14.17. Turmapaikka on Kouvolasta noin kymmenen kilometriä Lappeenrannan suuntaan.

IS:n tietojen mukaan onnettomuudessa olivat osallisina pakettiauto, henkilöauto ja rekka.

- Henkilöauto on jostain syystä ajautunut vastaantulevien kaistalle ja ajanut säiliörekkaa päin, kertoo ylikomisario Jukka Lankinen.

Yksi henkilö kuoli kolarissa ja yksi loukkaantui vakavasti.

- Henkilöauton kuljettaja menehtyi, ja tämän jälkeen pakettiauto on kolaroinut vielä, ja sen kuljettaja on vakavasti loukkaantunut.

Poliisi ei osaa sanoa, mitä säiliörekka kuljetti, ja mistä suunnasta pakettiauto tuli, mutta ilmeisesti se törmäsi säiliöautoon.

- Ei tiedetä vielä, miten on tapahtunut se säiliöauton ja pakettiauton yhteentörmäys.

Säiliöauton kuljettaja ei ilmeisesti ole loukkaantunut ainakaan vakavasti, eikä Lankisen käsityksen mukaan kolarissa ollut kuljettajien lisäksi muita ihmisiä kyydissä.

Onnettomuuspaikan raivaustyö Aitomäen Utin ABC-huoltoaseman kohdalla kestää tunteja.


Ja taas ajauduttiin jostain kumman syystä rekan alle.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Veli Karimies

Ja nyt sitten tutkiskellaan, että ei kai vaan säiliöauto ajanut yhden kilometrin ylinopeutta?!

B52

http://www.hs.fi/kotimaa/Henkilöauton+kuljettaja+kuoli+rekkakolarissa+Haukiputaalla/a1305571496790

Henkilöauton kuljettaja kuoli rekkakolarissa Haukiputaalla

Henkilöauton kuljettaja kuoli kolarissa rekka-auton kanssa Haukiputaalla Pohjois-Pohjanmaalla sunnuntaina. Onnettomuus sattui noin puoli neljän aikaan Nelostiellä.

Pelastuslaitoksen mukaan kolarin seurauksena henkilöauto syttyi palamaan. Rekka-auto ajautui vetoauton osalta ojaan.

Kummassakin ajoneuvossa oli onnettomuuden sattuessa yksi henkilö.

Tie oli tunteja suljettuna raivaustöiden takia, ja liikenne ohjattiin kiertotielle.

Onnettomuuden syytä tai uhrin sukupuolta ei ollut heti tiedossa. Ajokeli oli onnettomuushetkellä normaali.


Johan tässä taas yli viikko vierähti.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

B52

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288479844701.html

Mies kuoli rajussa yhteenajossa Raaseporissa

Henkilöauton kuljettaja kuoli täysperävaunullisen kuorma-auton kanssa tapahtuneessa kolarissa valtatie 25:llä Raaseporissa tiistaina.
Kolari tapahtui kello 14.30. Henkilöauto oli tulossa Karjaan suunnasta kohti Lohjaa ja törmäsi vastaantulevaan kuorma-autoon Meltolan kohdalla.

Henkilöauton kuljettajana ollut mieshenkilö menehtyi onnettomuudessa. Kuorma-auton kuljettaja ei loukkaantunut.

Onnettomuuspaikalla oli useita pelastuslaitoksen yksiköitä sekä Raaseporin poliisin lisäksi Liikkuvan poliisin yksiköitä. Paikalle hälytettiin myös onnettomuustutkintalautakunta.


Tainut jäädä muutama itsestään ajautuminen tässä kuukauden sisään päivittämättä tänne, mutta eiköhän noita riitä loppuvuodesta ihan tarpeeksi.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

sikakyösti

voi niitä vahinkojakin sattua kuten kaverin työkaverille,lähti väsyneenä töistä ja nukahti rattiin n:3km ajon jälkeen,80km/h alueella auto ajautui vastaan tulevien kaistan yli ja heräsi siihen kun auto hyvin loivasti/kevysti osui kaiteeseen sillan kohdalla, autoonkaan ei tullut kuin ihan pienet naarmut, kaveri heräsi siihen ja jatkoi matkaa normaalisti noin 10km ajon jälkeen kytät ajoivat kiinni liputtivat sivuun ja tekivät kaikki mahdolliset testit mitä tien päällä voi tehdä,mitään muuta outoa ei löytynyt kuin väsymys,sen jälkeen kytät olivat sanoneet että vastaantuleva rekka oli joutunut väistämään vastaan tulevien kaistan kautta ettei ajanut yli ja onneksi kumpaankaan suuntaan ei ollut muuta liikennettä,kaveri itse ei tiennyt asiasta yhtään mitään.

B52

http://www.hs.fi/kotimaa/Kaksi+kuoli+nokkakolarissa+Lapualla/a1305581279086

Kaksi kuoli nokkakolarissa Lapualla

KAUHAVA. Lapualla Etelä-Pohjanmaalla sattuneessa kuorma-auton ja henkilöauton nokkakolarissa on kuollut kaksi ihmistä. Lisäksi yksi ihminen on loukkaantunut vakavasti, kertoo pelastuslaitos.

Etelä-Pohjanmaan poliisin mukaan aamuyöllä tapahtuneessa onnettomuudessa kyse oli nokkakolarista. Vielä ei tiedetä, miksi auto ajautui väärälle kaistalle. Tie oli suora ja olosuhteet hyvät.

Onnettomuus tapahtui Lapuan ja Kauhavan välisellä tiellä Voitilanjärven kohdalla. Tie oli aamulla suljettu, ja poliisi ohjasi liikennettä. Tie saatiin avatuksi noin puoli kymmenen aikaan aamulla.

Alueella on tänään normaalia enemmän liikennettä, sillä Isossakyrössä on herättäjäjuhlat, joiden pääjuhla on tänään.

Liikenneviraston mukaan liikenne on palautumassa normaaliksi.


Muutama jäänyt väliin näitä uutisia viikon aikana, mutta nyt sitten laakista tupla.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

B52

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013122317866881_uu.shtml

Itsemurhaajan valitsema

Valkoisen henkilöauton kuljettaja päätti tehdä itsemurhan törmäämällä Arton ajoneuvoyhdistelmään. Päätös tuhosi kaksi elämää ja vaurioitti pysyvästi monia.

Liikennöitsijä Arto Tammelin, 47, ajoi 21,5-metristä ajoneuvoyhdistelmää Saarijärvellä. Kuljetusalan perheyrityksessä työskentelevän vaimon ajovuoro oli päättynyt paria tuntia aiemmin, ja myös hän istui vetoauton nupissa.

Arto kävi tankkaamassa 600 litraa dieseliä, ja pienen huoltamon pitäjä ilahtui täyden tankin tankkauksesta niin, että tarjosi pariskunnalle kahvit ja vohvelit. Ajo jatkui hyvillä mielin: oli huhtikuinen iltapäivä, kuiva tie oli hyvä ajaa, eikä kantatie 13:lla ollut kovin paljon liikennettä. Lavetilla oli kuormana työkoneita, mm. pyöräkuormaaja ja kaivinkone. Vaasan suunnasta liikenneympyrää lähestyi hitaasti täysperävaunu.

- Ehdin sen eteen, Arto muistelee.

Karmea yllätys

Kello lähestyi puolta neljää.

- Soitettiin Perhosta anopille, että ollaan noin kello 19 kotona, laita sauna lämpiämään. Ajateltiin, että tulemme pitkästä aikaa ajoissa kotiin.

Äkkiä vaimo huudahti: "Varo, toi kääntää alle!" Arto ehti nähdä vasemmasta alakulmasta tulevan valkoisen auton.

- Löin jarrut päälle. Auto tuli jalkojeni alta ohjaamon alitse ja lensi apukuskin puolelta ojaan.

Ajoneuvoyhdistelmä liukui vielä eteenpäin pituutensa verran. Onnettomuuskuvat paljastavat, ettei farmariautosta jäänyt juuri mitään jäljelle. Sen kuljettaja murskaantui samoin kuin kyydissä ollut pikkulapsi.

Liikennettä ohjaamaan

Arton vaimon niska retkahti jarrutuksen voimasta. Hytin rakenteissa ollut tulostin iskeytyi Arton päähän, josta kaivettiin myöhemmin muovin palasia.

Pariskunta ei kuitenkaan huomannut vammojaan, vaan hyppäsi ohjaamosta. He alkoivat ohjata liikennettä.

- Tehtiin se refleksinomaisesti.

Paikalle saapui virkavaltaa ja vapaapalokunta.

Vapaapalokuntalaiset alkoivat siivota onnettomuuden jälkiä.

- Ei niin saa tehdä, poliisin ja onnettomuustutkintalautakunnan pitää saada tapahtuman jäljet taltioitua, Arto neuvoi.

Vaimo meni sokkiin kun huomattiin, että romun seassa oli lapsen jäännökset.

- Olen pystynyt käsittelemään homman paljon paremmin kuin vaimo, Arto toteaa viisi vuotta myöhemmin.

Uhri vai syyllinen?

Poliisi tutki kolarin olosuhteet. Arton ajoneuvosta eikä ajotavasta löytynyt huomautettavaa. Hänellä oli kuitenkin syytetty olo.

- Tuli olo, että mikä saatana sinä (poliisi) olet syyttämään ja sanomaan, että se oli mun syy.

Vastapuolen vakuutusyhtiö yritti kääntää tilanteen Arton syyksi.

- Ei se mieltä ylentävää ollut, kun tiesi ettei ollut tehnyt mitään väärää.

Onneksi Arton takana ajanut nainen todisti, että valkoisen auton kuljettaja kiihdytti ja kääntyi yhdistelmän alle. Tapahtumista tulkittiin, että kyseessä oli itsemurha.

Pariskunta joutui olemaan kolaripaikalla yli viisi tuntia. He eivät saanut heti kriisiapua. Kun sitä oli tarjolla, auttajat nimettiinkin Marbellassa suomalaisille sattuneeseen bussiturmaan. Arton tukena oli lopulta Rahtarit ry:n silloinen puheenjohtaja Kimmo Puntti.

- Kimmo on suursydäminen mies. Sanoi, että saa soittaa milloin vain.

Pelko jäi

Arton vaimo ei aja enää pakettiautoa suurempaa menopeliä. Arton huomion herättävät valkoiset farmarit. Hän lähettää viestin itsemurhaa suunnitteleville.

- Toivon, että he miettisivät ennen kuin päättävät mennä rekan keulaan. Ei ole niin vaikeita asioita, ettei niitä voisi selvittää. Ja on hyvin itsekeskeistä päättää päivänsä sillä tavalla. Omaisillekin jää hirveä tuska.

Elämä palasiksi

Itsemurhakuljettajan teko tuhosi viisi vuotta sitten kaksi elämää.

Sen lisäksi se vaikeutti Arto Tammelinin ja hänen vaimonsa hyvinvointia ja toimeentuloa. Perheyritys oli hankkinut lavettiauton vain kaksi kuukautta ennen törmäystä.

Vetoauto maksoi 125000 euroa ja perävaunu saman verran. Vakuutusyhtiö vaati auton korjaamista, mikä ei onnistunut ja oli kaiken lisäksi väärä päätös. Hovioikeus antoi asiasta tuomion viime syksynä.

Kolari pysäytti perheyrityksen toiminnan. Tulot loppuivat, ja yritys putosi vuosiksi huonoimpaan luokitusluokkaan. Perheen oli pakko myydä loma-asunto ja muutakin omaisuutta, koska velkoja piti lyhentää. Ystäväpiiri harveni yllättäen.

Vaimo kärsii edelleen säryistä, jotka alkoivat niskan retkahtamisen jälkeen. Häntä näkemättä vakuutuslääkäri totesi säryn johtuvan synnynnäisestä syystä, ei törmäyksestä.

-Ja vakuutusehdoista löytyi äkkiä pykälä, että oikeusturvavakuutus ei maksa mitään, koska en ollut syytettynä, Arto Tammelin kertoo.

Perhe oli aivan tyhjän päällä.

-Vasta viime vuosi on helpottanut. Yritys on nyt parhaassa luottoluokitusluokassa.

Koska korjattu ajoneuvo ei vastannut liikenneturvallisuusviraston (TraFi) vaatimuksia, oli hankittava uusi. Se saaminen venyi puoli vuotta.

Vuosien oikeudenkäyntien jälkeen pariskunta sai korvauksia. Arto ei saanut täyttä korvausta ansionmenetyksestä, koska laskelma perustui aikaan, kun hän odotti uutta autoa. Ei tuloja, ei ansionmenetystä, oli johtopäätös.

Vaimo ei uskalla enää ajaa yhdistelmäajoneuvoa, eli yrityksen tulot jäävät aiempaa matalimmiksi. Hän sai jonkin aikaa kuntoutustukea, mutta vakuutusyhtiö lopetti sen. Kun vaimo sai takautuvasti viideltä vuodelta korvauksia, verottaja vei niistä 70 prosenttia käsitellen niitä yhden vuoden tuloina. Tekeillä on oikaisupyyntö.

Arto ajaa nykyisin mieluiten Euroopan keikkoja moottoriteitä.

-Tehdään se mitä pakko, että hengissä pysytään. Tykkään ajaa Euroopassa moottoritiellä. Se homma on selvempää. Ei ole vastaantuloriskejä niin paljon.

Iso ei aina suojaa

Liikenteessä kuolee noin seitsemän raskaan ajoneuvon kuljettajaa vuosittain erilaisissa onnettomuuksissa, kertoo turvallisuustutkija Tarja Ojala.

-Näkemys, että kuljettaja säilyy törmäyksissä vammoitta, ei pidä paikkaansa, hän painottaa.

Ojala on tutkinut raskaan liikenteen onnettomuuksia ja perehtynyt kuljettajien selviytymiseen niistä. Kun kolarissa on massiivinen ajoneuvo ja vaikkapa henkilöauto, sympatiat kääntyvät luonnollisesti "heikomman" kuljettajan puolelle. Se saattaa näkyä jopa uutisoinnissa, joka voi syyllistää ammattikuljettajaa perusteetta. Etenkin vastapuolen itsetuhotapauksissa raskaan ajoneuvon kuljettaja voi joutua täysin kohtuuttomaan tilanteeseen. Tähän juttukokonaisuuteen haastateltu Arto Tammelinkin sai tappouhkauksia kolarin jälkeen.

Vaikka raskaita ajoneuvoja käytetään itsemurhien välikappaleina, aiheesta ei paljon puhuta. Aihe on raskas turman kokeneille kuljettajille, eikä sen käsitteleminen ole ongelmatonta asiantuntijoillekaan.

-Liikennepsykologit välttävät liikenneitsemurhien esiintuomista, koska pelätään mahdollista esimerkkivaikutusta.

Ojala kertoo, että kun hän nosti kuljettajien onnettomuuskokemukset esiin diplomityössään keväällä 1995, ja aiheesta puhuttiin laajasti, seurasi "historiassa hyvä vuosi".

-Kuolemaan johtaneita raskaan liikenteen onnettomuuksia oli loppuvuonna poikkeuksellisen vähän.

Parikymmentä itsemurhaa

Uudenmaan liikenneonnettomuuksien tutkijalautakunnan lääkärijäsen, soveltavan silmälääketieteen professori Timo Tervo kertoo, että moni tahallaan päin raskasta ajoneuvoa ajaneista autoilijoista oli yrittänyt saada apua mielenterveysongelmiinsa.

-Se on harvoin täysin impulsiivinen teko, joka voi joskus seurata esimerkiksi raivosta tai riidasta. Usein itsemurhaa on jopa yritetty toisin tavoin aiemmin.

Liikennelääketieteen erityispätevyyden omaava Tervo on ollut osallisena useassa onnettomuustutkinnassa. Hän toteaa näkemänsä perustella, että terveydenhuollon puolella on vielä paljon tehtävää itsemurhaa hautovien auttamiseksi.

-Kun vastapuolena on yhdistelmäajoneuvo, niissä onnettomuuksissa joissa on kuoltu, lähes puolet henkilöautoilijoista on tehnyt itsemurhan. Niitä on vuodessa reilut 20 tapausta. Sitten on heitä, jotka juoksevat auton alle. Heitä on muutama vuodessa.

Kaverit tukena

Tervo on tavannut liikenneitsemurhiin osallisiksi joutuneita kuljettajia, ja sanoo, että "tilanne on heidän osaltaan karmea".

-Vastapuolelle tilanne on iso järkytys. Kaikki ammatinharjoittajat eivät toivu siitä koskaan.

Raskaiden ajoneuvojen kuljettajille on heidän etujärjestöjensä kautta tarjolla vertaistukea kriisin käsittelyyn, mutta Tervon mielestä auttamiskeinoja pitää kehittää edelleen.

-Usein se on vielä vain kaverit ja kalja. Junankuljettajilla on tukiverkko ja koulutus näihin tilanteisiin. He pärjäävät paremmin.

Tervo sattui taannoin näkemään tilanteen, jossa moottoripyöräilijä ajoi rekan keulaan jyrkästi kaartuneessa alamäessä.

-Ihmettelin, miten kuljettaja pystyi pitämään rekan tiellä ja pään kylmänä. Hän kertoi, että on kerran ajanut metsään itsemurhakuskin takia. Hän kävi tilannetta läpi ja päätti, että seuraavalla kerralla hän keskittyy vain pitämään autonsa tiellä.

Pois tilastoista

Itsemurhakolareiden osuus kaikista vuoden aikana sattuvista moottoriliikenneonnettomuuksista on Suomessa noin 10 prosenttia. Ne rekisteröidään vielä toistaiseksi onnettomuustilastoihin, mutta käytäntö muuttunee.

-Melkein kaikki Euroopan maat poistavat ne virallisista onnettomuustilastoista, ja Suomi aikoo tehdä saman tilastojen yhdenmukaistamisen vuoksi.

Myös sairauskohtausonnettomuudet poistetaan tilastoista.

-On älytöntä, että tilastoja muokataan millään tavalla. Tilastojen pitäisi ohjata liikenneturvallisuustyötä oikeisiin kohteisiin.

On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

JoKaGO

Aika hemmetin karu tarina!

Quote from: B52 on 26.12.2013, 12:03:41
Pois tilastoista

Itsemurhakolareiden osuus kaikista vuoden aikana sattuvista moottoriliikenneonnettomuuksista on Suomessa noin 10 prosenttia. Ne rekisteröidään vielä toistaiseksi onnettomuustilastoihin, mutta käytäntö muuttunee.

-Melkein kaikki Euroopan maat poistavat ne virallisista onnettomuustilastoista, ja Suomi aikoo tehdä saman tilastojen yhdenmukaistamisen vuoksi.

Myös sairauskohtausonnettomuudet poistetaan tilastoista.

-On älytöntä, että tilastoja muokataan millään tavalla. Tilastojen pitäisi ohjata liikenneturvallisuustyötä oikeisiin kohteisiin.

Boldasin tärkeimmän. Ei tilastoja saa mulkata, vaan selvästi jaotella kuolonkolarit esim. itsareihin, sairaskohtauksiin, aineissa tapahtuneisiin, kortitta ajettuina, puutteellisin tai viallisin varustein, kuten turvavyö tai renkaiden kunto, jne jne.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

CaptainNuiva

Quote from: JoKaGO on 26.12.2013, 19:21:17
Aika hemmetin karu tarina!

Quote from: B52 on 26.12.2013, 12:03:41
Pois tilastoista

Itsemurhakolareiden osuus kaikista vuoden aikana sattuvista moottoriliikenneonnettomuuksista on Suomessa noin 10 prosenttia. Ne rekisteröidään vielä toistaiseksi onnettomuustilastoihin, mutta käytäntö muuttunee.

-Melkein kaikki Euroopan maat poistavat ne virallisista onnettomuustilastoista, ja Suomi aikoo tehdä saman tilastojen yhdenmukaistamisen vuoksi.

Myös sairauskohtausonnettomuudet poistetaan tilastoista.

-On älytöntä, että tilastoja muokataan millään tavalla. Tilastojen pitäisi ohjata liikenneturvallisuustyötä oikeisiin kohteisiin.

Boldasin tärkeimmän. Ei tilastoja saa mulkata, vaan selvästi jaotella kuolonkolarit esim. itsareihin, sairaskohtauksiin, aineissa tapahtuneisiin, kortitta ajettuina, puutteellisin tai viallisin varustein, kuten turvavyö tai renkaiden kunto, jne jne.

Nimenomaan juurikin näin, tilastoista jos eivät ilmene syyt niin sitten lähdetään taas kerran tässä maassa vääriä päätöksiä tekemään pelkästää seurauksien perusteella: Liian kova nopeus -> kuolema -> nopeusrajoitukset alas.
Näin tehdään vaikka on päivän selvää että itsarin autolla tekevä ei nopeusrajoituksista piittaa eikä itsaria estä vaikka rajoitukset laskettaisiin 5 km/t.

On myös niin että jos tilastoista eivät todelliset syyt esiin pompsahda niin ei niitä vastaan kyllä taistelemaankaan pystytä.

Näitä "toiselle kaistalle äkillisiä suistumisia" on jo vuosikaupalla ollut esillä Autoliiton Moottori-lehdessä, vakiopalstalla kuukauden onnettomuudet.
Väliin niitä selkeästi on monia per kuukausi, kukaan päättäjistä ei vain tunnu tuntevan mitään mielenkiintoa siihen että miten näitä vähennettäisiin....Ja niitähän ei pysty vähentämään muutoin kuin syitä poistamalla, tokihan on monille politiikoille  tärkeämpiäkin asioita monikulttuurin laajalta alalta tutkittavana ja yhteiskunnan varoilla maksettavana mutta silti.
Selvääkin selvempää kuitenkin on että itsari toista autoa päin ajamalla ei ole selkästi ajattelevan henkilön päätös.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

B52

http://www.hs.fi/kotimaa/a1435974086421

Karkkilan bussikolarissa kuollut yksi ja loukkaantunut 18 – "henkilöauto ajoi tahallaan päin"

Linja-auto ja henkilöauto törmäsivät lauantaina keskipäivällä lähellä Karkkilaa. Nokkakolarin jäljiltä linja-auto ajautui kyljelleen ojaan. Henkilöauton kuljettaja kuoli ja 18 linja-autossa matkustanutta ihmistä loukkaantui, poliisi kertoo.

Iltakuuden jälkeen raivaustyöt oli onnettomuuspaikalla saatu valmiiksi. Liikenteen pitäisi sujua normaalisti.

Bussi oli lähtenyt lauantaiaamuna seitsemältä Kristiinankaupungista kohti Helsinkiä. Bussin kyydissä oli 18 hengen ryhmä Pohjanmaan Lapväärtin seudun eläkeläisiä sekä ryhmän opas ja kuljettaja, kertoo onnettomuusauton eläkeläisryhmälle vuokrannut  Boris Haglund. Ryhmän oli tarkoitus tehdä neljän päivän matka Etelä-Suomeen.

Poliisin tutkinnassa on selvinnyt, että Helsingin suunnasta tullut henkilöauto ajautui toistaiseksi tuntemattomasta syystä vastakkaiselle kaistalle törmäten suoraan linja-auton keulaan. Henkilöautossa ei ollut matkustajia.

"Puhuin äsken ryhmän oppaan kanssa, joka on nyt sairaalassa. Hänen mukaansa henkilöauto törmäsi tahallisesti päin bussia", Boris Haglund sanoi HS:lle.

Helsingin Sanomien paikan päällä Karkkilassa olevien toimittajan ja kuvaajan mukaan onnettomuus tapahtui tieosuudella, jossa on erinomainen näkyvyys molempiin suuntiin. Tie onnettomuuspaikalla on suora ja hyväpintainen.

Kaikki linja-autonmatkustajat on kuljetettu sairalaan hoitoa ja jatkotutkimuksia varten, kertoo poliisi. Myös Karkkilassa olevan HS:n toimittajan mukaan kaikki loukkaantuneet on kuljetettu pois onnettomuuspaikalta.

Loukkaantuneiden vammojen vakavuudesta ei ole toistaiseksi tarkkaa tietoa. Jari Saarelainen Espoon poliisin tilannekeskuksesta kertoo, että kaikki bussissa olleet loukkaantuivat ja heidän vammansa ovat eri asteisia.

Henkilöauto tuhoutui onnettomuudessa täysin, kertoo HS:n valokuvaaja Kari Pullinen.

"Auto oli kappaleina ja sen moottori irronnut törmäyksessä. Bussin runkorakenne ei ollut juurikaan vaurioitunut, mutta kaikki sen etuikkunoista olivat rikki. Näytti siltä, että auto on törmännyt bussiin kovassa vauhdissa", Pullinen kuvailee.

Poliisi sai tiedon onnettomuudesta kello 12.25.

Porintien liikenne katkaistiin onnettomuuden vuoksi yli kolmeksi tunniksi ja ohjattiin kiertoteille. Poliisi ohjaa edelleen liikennettä onnettomuuspaikalla.




Jaaha, tällä kertaa linja-auton alle kävi reippaasti matka.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.