News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-03-02 IL: Kotkan perussuomalaisista tutkintapyyntö

Started by Lemmy, 02.03.2009, 20:12:32

Previous topic - Next topic

Lemmy

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903029174013_uu.shtml

QuoteKotkan kaupunginhallitus tekee neljästä perussuomalaisesta valtuutetusta tutkintapyynnön poliisille.

Kaupunginhallitus päätti maanantaina äänin 8-3 selvityttää, ovatko nämä julkista tehtävää hoitavina luottamushenkilöinä syyllistyneet virkarikoksiin.

Tutkintapyyntö perustuu perussuomalaisten valtuustoaloitteeseen, jossa vaadittiin korvausten maksamista vuosikymmenen puolivälissä irtisanotulle kaupungin museomestarille. Aloitteessa väitettiin kaupungin virkamiesten esittäneen vääriä tietoja irtisanomisprosessissa.

Korvausvaatimukset on todettu aiemmin kaikissa oikeusasteissa perusteettomiksi.

Päätöksen takana olivat SDP:n, kokoomuksen ja kristillisdemokraattien edustajat. Sitä vastustivat vasemmistoliiton ja vihreiden edustajat.

Kaupunginhallituksen jäsen Jorma-Kalevi Merivirta (ps) sanoo ryhmänsä harkitsevan tutkintapyyntöä poliittisen toiminnan estämisestä.

Kenen joukoissa seisot?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Veli Karimies

Ei muuta kun poliisi vaan ottaa ne pahat perussuomalaiset talteen!

Kulttuurinköyhdyttäjä

Tässä uutisessa jää nyt jotain oleellista kiertomatta. Mitä?

Lemmy

Varmaan joku paikallinen osaa valaista taustoja? Lienee jokin paikallinen grande skandale.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Kazakstan

gefa

Suosittelen käymään s24 vessanseinällä ja Kotkan palstalla lukemassa juttuja, joiden aihe on Asko Kervinen.

Minä olen tähän ehkä hiukan väärä ihminen sanomaan, kun minulla on ko. palstaakin lukevana mitta täynnä koko ex museonjohtaaa ja siihen liityvää kitinää.

Minusta tuntuu, että taitaa tämä Kervinen viedä Kotkan persuja, kuin pässiä narussa, omien pyrkimystensä mukaan.

Kervisen oma versio tapahtumista löytyy täältä: http://askokervinen.net/

Epäilen että osassa juttuja voi olla perää, mutta kun tuota sivua lukee kriitisesti, tuoksahtaa nenään lievä folipipojen tuulahdus.

Rutja

Tämä on odotettavissa olevaa taktiikkaa valtapuolueilta. Eihän tällaiset tutkintapyynnöt johda yhtään mihinkään, mutta nykyisenkaltaisessa edustuksellisessa demokratiassa, kansanvallan irvikuvassa, on enemmän kyse mielikuvien luomisesta, kuin mistään varsinaisista asioista ja faktoista - tämä koskee luonnollisesti ja valitettavasti myös Perussuomalaisten toimintaa.

Kun PerSuista saadaan aikaan tarpeeksi tutkintapyyntöjä, syntyy ignorantin ja vähän mediaa seuraavan tuulitakkikansan keskuudessa mielikuva ongelmia aiheuttavasta ja vaarallisesta puolueesta, joka suunnittelee jotain uutta oluttupavallankaappausta. Se, onko tämä totta vai ei, on yhdentekevää sen jälkeen, kun mielikuva on saatu luotua. Puolueesta tulee arveluttava ja pelottava, eikä pehmeisiin arvoihin ja sen hetkiseen hyvän ihmisen rooliin uppoutunut ihminen halua olla missään tekemisissä sellaisen kanssa, joka on arveluttavaa ja vaarallista.

Aivan loogista ja kylmää valtapeliä - ja niin pohjattoman surullista.

gefa

Quote from: Rutja on 03.03.2009, 01:18:54
Tämä on odotettavissa olevaa taktiikkaa valtapuolueilta. Eihän tällaiset tutkintapyynnöt johda yhtään mihinkään, mutta nykyisenkaltaisessa edustuksellisessa demokratiassa, kansanvallan irvikuvassa, on enemmän kyse mielikuvien luomisesta, kuin mistään varsinaisista asioista ja faktoista - tämä koskee luonnollisesti ja valitettavasti myös Perussuomalaisten toimintaa.

Kun PerSuista saadaan aikaan tarpeeksi tutkintapyyntöjä, syntyy ignorantin ja vähän mediaa seuraavan tuulitakkikansan keskuudessa mielikuva ongelmia aiheuttavasta ja vaarallisesta puolueesta, joka suunnittelee jotain uutta oluttupavallankaappausta. Se, onko tämä totta vai ei, on yhdentekevää sen jälkeen, kun mielikuva on saatu luotua. Puolueesta tulee arveluttava ja pelottava, eikä pehmeisiin arvoihin ja sen hetkiseen hyvän ihmisen rooliin uppoutunut ihminen halua olla missään tekemisissä sellaisen kanssa, joka on arveluttavaa ja vaarallista.

Aivan loogista ja kylmää valtapeliä - ja niin pohjattoman surullista.

Tässä tapauksessa Kotkan persut ovat kyllä kaivaneet itse verta nenustaan...

Syytä en tiedä miksi näin, mutta tuon mahdollisen tutkinnan lisäksi, nuilla menee monta äänestäjää muualle, kun liittyivät mukaan tuohon yhden miehen sotaan Kotkan kaupunkia vastaan.

Se on nk. suuri yleisö, nyt en puhu niistä "monista" vessanseinällä mellastavista multipersoonista, on aivan täynnä koko "Tapaus Kervistä" ja sitä, että Kotkan persuilta ei näytä tulevan muuta poliittista toimintaa, kuin missio Kervinen.(Mikä ei muuten pidä paikkaansa, mutta muu jää tämän asian jalkoihin).

Tämä sopan aiheuttanut kaveri on tunnettu siitä, että on oikein spesialisti vääntämään mitä erillaisempia tutkintapyyntöjä, valituksia ja muuta vastaavaa, kuin liukuhihnalta.

Rutja

Quote from: gefa on 03.03.2009, 08:24:28
Tässä tapauksessa Kotkan persut ovat kyllä kaivaneet itse verta nenustaan...
Varmasti näinkin. Persuissa on valitettavan paljon hyvin matalaotsaista porukkaa, mikä jossain määrin korreloi mediaimagonkin kanssa. Poliittinen silmä on hukassa, mikä sitten kostautuu ilmeisten lyömäaseiden ojentamisina vastustajalle.

Diogenes

Noista S24 ja hepun omilta sivuilta ei saa tolkkua asiasta.

Voisiko joku lyhyesti briefata, miksi heppu savustettiin ulos. Oliko muuten vaan hankala ja huono työntekijä vai "vääriä" mielipiteitä omaava. Kuka tahansa aiheestakin kenkää saanut voisi pistää samanlaisen älämölön pystyyn .

gefa

Quote from: Diogenes on 03.03.2009, 09:32:48
Noista S24 ja hepun omilta sivuilta ei saa tolkkua asiasta.

Voisiko joku lyhyesti briefata, miksi heppu savustettiin ulos. Oliko muuten vaan hankala ja huono työntekijä vai "vääriä" mielipiteitä omaava. Kuka tahansa aiheestakin kenkää saanut voisi pistää samanlaisen älämölön pystyyn .
Siitäkin kun on kaksi ei tarinaa eri puolilla kolikkoa...Toinen puoli väittää että paljasti jotain esimiehensä väärinkäytöksiä, ja joutui ajojahdin kohteeksi, toinen taas että ei pärjännyt itse alaistensa kanssa, paha sanoa, kun molemmat osapuolet pitävät fanaattisesti kiinni kannastaan ::)
Jotenkin tuntuu, että se totuus on ehkä jossakin siinä keskivälillä.

gefa

Kotkan perussuomalaiset työllistävät jo kolmea poliisia

Tutkinnanjohtaja Juha Paukkunen pitää valtuustoaloitteesta syntyneitä useita tutkintapyyntöjä suuritöisinä.  Rikoskomisario Juha Paukkunen Kymenlaakson poliisilaitoksen Kouvolan osastolta ehti jo ajatella, että Kotkan perussuomalaisten valtuustoaloitteesta poikineet tutkintapyynnöt päätyvät syyteharkintaan tämän viikon perjantaina.

Toisin kuitenkin käynee, sillä Paukkunen arvelee saavansa tutkinnanjohtajana käsiinsä myös Kotkan kaupunginhallituksen maanantai-iltana päättämän tutkintapyynnön, joka nousee samasta aiheesta eli perussuomalaisten valtuustoaloitteesta. Ajatus on, että samaan aiheeseen liittyvät tutkinnat lähtevät syyteharkintaan yhtenä pakettina.

Kaksi poliisia on tutkinut Paukkusen johdolla jo noin kuukauden lähes päätoimisesti kotkalaisen kunnallispolitiikan erityistapausta. Paukkunen nimeää sen lajissaan suuritöisimmäksi, joskaan ei ainoaksi.

Lähde: kouvolansanomat.fi

Kazakstan

Tosiaan, jos joku nyt tietää tästä tapauksesta enemmän, niin jonkinlainen analyysi olisi paikallaan. Minä en edelleenkään ymmärtänyt, että mikä tässä Persujen valtuustoaloitteessa nyt täytti rikoksen tunnusmerkit.

IDA

Quote from: käänteismuslimi on 03.03.2009, 21:44:24
Tosiaan, jos joku nyt tietää tästä tapauksesta enemmän, niin jonkinlainen analyysi olisi paikallaan. Minä en edelleenkään ymmärtänyt, että mikä tässä Persujen valtuustoaloitteessa nyt täytti rikoksen tunnusmerkit.

Itselläni ei ole tästä sen enempää tietoa, kuin juttuja vain. Taustalla olevasta tapauksesta en tiedä mitään muuta kuin, että se on kaikki oikeusasteet käynyt ( muistaakseni valituslupa korkeimpaan oikeuteen evättiin ) ja kaupunki virkamiehineen on todettu syyttömäksi.

Olen käsittänyt niin, että joku ehdokkaista lupasi ottaa asian esille valtuustossa ja PS:n ryhmä sitten tekikin niin heti valtuustokauden aluksi.

Jotkut virkamiehet ja kaupunginhallitus tekivät tutkintapyynnön kunnianloukkauksesta, koska valtuustoaloitteessa epäillään, että kaupungilla olisi laittomasti hallussaan jotain papereita tästä Kervisen tapauksesta. Näin olen itse käsittänyt. Voin olla väärässäkin. Itse tapaus vaikuttaa niin sekavalta, että ei oikein tiedä mistä loppujen lopuksi on kysymys.

gefa

Jotakuinkin tuota rataa, asian oikeaa laitaa tietää enää tuskin kukaan, koska tuota Kotkalaisetn tappelua on jatkunut jo niin pitkään.