News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2018-01-18: SPR:n feissareista ulkomaalaistaustaisia jo puolet

Started by Micke90, 18.01.2018, 07:08:39

Previous topic - Next topic

l'uomo normale

Quote from: Teaparty on 30.06.2019, 11:29:29
Iso Numero!
Onksulla liittymäasiat kondiksessa?
Tästä Hesari mukaan!
Oisko sulla pari minuuttia aikaa?
Heianteeks!

Kauppakeskukset alkavat olla aika viheliäisiä mestoja.

Samaan aikaan alkaa olla jo melko lailla suunnittelua vaativa operaatio käydä asioimassa pankissa tai vakuutusyhtiössä henkilökohtaisesti. Jos löytää konttorin jostain, pitää selvittää palveleeko se platina-, kulta- timantti- vai mutatason asiakkaita; ja jos palvelee, mitä toimenpiteitä siellä voidaan suorittaa ja voiko mennä jonottamaan vai pitääkö varata aika henkilökohtaiselle palveluneuvojalle. Junalipun voi ostaa henkilökohtaisesti VRn lipunmyynnistä ainakin Helsingin päärautatieasemalta ja viimeksi nähdessäni kai myös Jyväskylän matkakeskuksesta. Posto hävittää konttorinsa eli myymälänsä ja samaa tekevät kaikki muut valtion liikevirastolaitosyhtiöt. Hesarin tilauksen peruuttaminen on oma hankala juttunsa, joka viimeksi asiasta kuullessani onnistui vain tuntikausien jonottamisen jälkeen; eikä ilmoitusta Hesariin voi enää jättää Sanomatalon konttorissa. Kiinteitten nettiyhteyksien hinnat ovat nousseet huomattavasti ja mobiililiittymien hinnat ja mallit tuntuvat vaihtelevan lähes päivittäin. Mitä enemmän on porukkaa, jolla ei ole ylimääräistä rahaa käytössään, sitä enemmän joutuvat käyttämään aikaa ja rahaa markkinointiin. Menee ne pääomat takaisin kiertoon kansantalouteen tälläkin tavalla ja bruttokansantuote kasvaa. Jos emme voi elää pesemällä toistemme paitoja, ehkä selviämme myymällä toisillemme paitoja.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Niobium

Quote from: Kari Kinnunen on 01.07.2019, 05:21:20
Quote from: Niobium on 30.06.2019, 22:48:49
Ihan oikeasti, työtä tehdään yleisesti ottaen siksi, että se vie yhteiskuntaa eteenpäin. Rakennetaan, kehitetään, harjoitetaan tuotekehitystä siksi, että saataisiin tehtyä asioita tehokkaammin, ympäristöystävällisemmin, nopeammin. Osaaminen, teknologia, ajatusmaailma. Niillä viedään maailmaa eteenpäin. Väestönkasvu laskuun.

Tuota noin.

Taitaa suurin osa ihmisistä kuitenkin tehdä töitä ihan vain elääkseen. Feissausta tehdään koska siitä maksetaan.

Meillä on paljon ammattikuntia joiden tuottavuudesta ja hyödyllisuudestä voidaan keskustella. Ensimäisen mieleen tulee mainosala. Ja tietysti hirvittävä määrä humanistien suojatöitä julkisella sekstorilla.

Tarkoitin työllä lähinnä sellaista yleistä ilmiötä joka vie kansakuntaa eteenpäin. Yksilön kohdalla kannustin on toki 99% osalta toimeentulo.

Sen verran vänkään vastaan, että mainosala ei ole mielestäni turha. Se on yksi tiedonvälityksen muoto IMO. Jotta voidaan tehdä kehitystyötä, pitää olla markkinoilla imua uusille tuotteille. Jos laitetaan sama heppu tuotekehitykseen ja sitten myymään kehittämäänsä tuotetta, joka voisi olla parhaassa tapauksessa ympäristöystävällinen tai enetgiatehokas, niin eihän siitä tule yhtään mitään. Mainosala osaa paketoida tuotteen sekä toitottaa siitä ympäriinsä ja Pertti Perusinsinööri saa puuhastella rauhassa huuruisessa kammiossaan tehden sitä,minkä hän osaa.

Humanistien suojatyöpaikkoja on. Toisaalta sekin on yksi kulttuurin kehittymisen kannalta merkittävä juttu. Ei Suomi ole päässyt tähän pisteeseen ilman koulutusta tasaisesti kautta kansakunnan. En tiedä, lasketaanko kirjastotäti humanistiksi, mutta yksikin asialleen omistautunut kirjastotäti voi koukuttaa lapsia lukemisen sekä tiedonhankintaan. (Asialle omistatuminen yhdistettynä asemaan voi myös olla aika vääristynyt, viittaan Sunniva Drakeen.)

Mutta se alkuperäinen ajatus oli tosiaan se, että miten feissarit vaikuttavat positiivisesti kansantalouteen kerjäämällä  rahaa, josta maksetaan palkat johtajille ja pieni osa valuu ulkomaille? Työllä pitää olla mielestäni jokin merkitys, jotta se on perusteltua.

Feissareiden työ ei tuota määritelmää täytä.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

arijaarnio

Pääkaupunkiseudulla lähinnä olen näitä feissareita kohdannut, jotkut Amnestyn tyypit ainakin jääneet mieleeni kysellessään kiinnostustani ihmisoikeuksiin. En yleensä vastaa mitään. Tosin harvoin nämä Amnestyn tyypit minua edes lähestyvät, kai olemukseni on niin fasistinen etteivät vaivaidu. 

Palkkaakohan Amnesty feissarinsa Vasemmistoliiton nuorisojärjestöstä? Ulkoisen olemuksen perusteella epäilen näin olevan.

Elemosina

Minä valehtelen sujuvasti jos yrittävät tosissaan pysäyttää: Kiitos, mutta ei kiitos, olen jo lahjoittaja.
Saan kulkea rauhassa.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Lucce

Valitettava tosiasia on että nämä isot "hyväntekeväisyys" talot ovat melko järeästi politisoituneita ja hallinto on paisunut niin suunnattomaksi että suurin osa lahjoitusrahoista palaa jo pelkästään johtoportaan/väliportaan palkkioihin.
Kannattaa käytää sellaisia Luotettavia ja Varmennetuja oikeasti objektiivisia hyväntekeväisyystahoja joilla on mahdollisimman suora kontakti autettavaan kohteeseen ja mahdollisimman pieni koneisto ahneita suita ruokittavana .

Mitä Enemmän Rahat Suoraan Avun Tarvitsijoille Ilman poliittisia  välikäsiä sen Parempi.

Rosetta

Quote from: Teaparty on 30.06.2019, 11:29:29
Iso Numero!
Onksulla liittymäasiat kondiksessa?
Tästä Hesari mukaan!
Oisko sulla pari minuuttia aikaa?
Heianteeks!

Kauppakeskukset alkavat olla aika viheliäisiä mestoja.

Unohdit yleisimmän, "Saanko kysyä yhden / ihan lyhyen kysymyksen?"  ;) (Johon oma vastaukseni yleensä on että "et saa".)

Quote from: snap on 29.06.2019, 11:23:05
Lisäys: Tietääkö joku, mikä motivaatio kauppakeskuksilla on ottaa näitä tiloihinsa? Minun on vaikea kuvitella, että feissarien läsnäolo erityisesti houkuttaisi asiakkaita. Maksaako SPR kauppakeskuksille rahaa siitä, että häiriköt saavat olla paikalla? Millaisistakohan summista mahtaa olla kyse?

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Olen jopa pari kertaa laittanut ihan netin kautta palautetta feissarien häiritsevyydestä paikalliselle ostarille / kauppakeskukselle, ja maininnut mm. tuon että feissarit enemmänkin karkottavat asiakkaita kuin vetävät niitä, mutta joko vastausta tule tai sitten se on jotain yleistä löpinää joka ei sano juuta eikä jaata.

Ihmisten pitäisi kyllä nousta kapinaan tässä(kin) asiassa, kyllä omia ostos- ym. välttämättömiä asioitaan täytyy olla oikeus saada hoitaa rauhassa!!
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Eino P. Keravalta

Arijaarnio:

QuotePääkaupunkiseudulla lähinnä olen näitä feissareita kohdannut, jotkut Amnestyn tyypit ainakin jääneet mieleeni kysellessään kiinnostustani ihmisoikeuksiin.

Minä ainakin sanon, että olen todellakin erittäin kiinnostunut ihmisoikeuksista ja juuri sen vuoksi olenkin äänestänyt jo monissa vaaleissa Perussuomalaisia: on nimittäin niin että suomalaisena olen kiinnostunut suomalaisten ihmisoikeuksista, en burundilaisten, en bolivialaisten, en norsunluurannikkolaisten, en intialaisten, en luxemburgilaisten enkä somalialaisten ihmisoikeuksista, koska ne asiat eivät meille kuulu, koska olisi rasismia puuttua toisten maiden asioihin ja arvoihin.

Ja jos pyytävät kuukausilahjoitusta, niin sanon, että palataan asiaan sitten, kun hallitus on alentanut viinan, autojen, punaisen lihan ja bensan hintaa niin jää vähän rahaa tukea muitakin, nyt ei pysty, sori.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.