News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Vs: Duunarinkin silmät alkavat aueta

Started by JM-K, 13.07.2009, 13:02:55

Previous topic - Next topic

Lemmy

Quote from: metsämies on 13.07.2009, 16:39:46
Missähän ois tuommonen pikkunen tietopaketti maahanmuutosta mitä vois joskus töissä rueta agiteeraamaan?

Faktat pitää sitten olla tarkistettavissa - ja hyvä olisi jo siihen kirjoittaa auki valhe/emävalhe/tilasto erot kuten esim. työttömyysluvuissa tilastokseskus/työvoimaviranomaiset ettei kukaan pääse niihin ottan kiinni.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

digit

Quote from: Lemmy on 13.07.2009, 17:22:08
Quote from: metsämies on 13.07.2009, 16:39:46
Missähän ois tuommonen pikkunen tietopaketti maahanmuutosta mitä vois joskus töissä rueta agiteeraamaan?

Faktat pitää sitten olla tarkistettavissa - ja hyvä olisi jo siihen kirjoittaa auki valhe/emävalhe/tilasto erot kuten esim. työttömyysluvuissa tilastokseskus/työvoimaviranomaiset ettei kukaan pääse niihin ottan kiinni.

Ainoastaan suvaitsevaiset kutsuvat tilastoja emävalheiksi, koska ne eivät sovi heidän maailmankuvaansa.

Jossakin jo kirjoitin, että tärkeintä on olla vedenpitävä todiste väitteistään. Voisi tarkastella eri TV väittelyitä ja syväluodata niissä käytettyä taktiikkaa, jolla yritetään kumota totuus.

Samaahan käyttää myös lätkäjoukkue....ennen peliä katotaan videolta parhaita paloja vastujan pelistä, että osataan varautua......"vihree menee liian aikasin polvilleen eli kiekko ylämummoon ja verkko tötterölle" ;D
Suomen lait voivat määrätä sen mitä puhun ja mitä kirjoitan, mutta mikään laki ei määrää sitä, mitä ajattelen...."Kuka vei porstuasta burkat, voi sian sorkat"

JM-K

Erään herran kanssa kirjoitamme parhaillaan yhteistyössä jokaisen Nuivan perushankintaa, joka kulkee nyt työnimellä "Antimokutuksen ABC-kirija". Nimi on sen verran ärsyttävä, että voi olla, että se jää lopulliseksi.

Kirjoitustyö on nyt vähän hitaalla, kun olen kirjoitellut viime päivät tuota väikkäriäni. Kohta taas käyn tuon ABC-kirjan kimppuun.

Ko. teoksesta tulee napakka tietopaketti. Sen kaikki sisältö on tarkastettua faktaa, lähdeviitteineen tietysti.

Pläjäys ilmestyy ainakin PDF-versiona. Voi olla, että painatan sitä muutaman sata kappaletta ihan oikeaksi kirjaksi, koska ainakin itse luen mieluiten oikeaa kirjaa kuin jotain A4-lipareita. Mahdollisen kirjan hinta tulee olemaan omakustannehinta + pientä lisää yhdistyksen kassaan.

Tällä hetkellä kirjassa on noin 50 sivua (A4) eli mistään vihkosesta ei ole kyse.

Lonely Raider

Aika paskaa tälle duunariväelle syötetään liittojen toimesta, ei silti yksi pk-seutulainen kaveri erosi liitosta juuri siksi, että siellä jauhettin tätä paskaa...
Ei se nimittäin oikein mahdu ajattelevan ihmisen kalloon se asia, että ne apinat vaan tulee tänne, mutta ei ne meidän töitä vie, juu.....toisaalta siis puoliksi totta kyllä... 

Hyvä kun aukesi sen duunarin silmät! Tässä on kyllä vielä aika kivinen tie kuitenkin edessä, mutta ei mikään todella iso asia ole helppo viedä loppuun, eteenpäin vaan JMK!
Koska olet tulossa taas tänne porriin päin, täällä olisi kiinnostuneita enemmänkin juttelemaan?  :)
-LR-

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: JM-K on 13.07.2009, 17:56:57
Erään herran kanssa kirjoitamme parhaillaan yhteistyössä jokaisen Nuivan perushankintaa, joka kulkee nyt työnimellä "Antimokutuksen ABC-kirija". Nimi on sen verran ärsyttävä, että voi olla, että se jää lopulliseksi.

Kirjoitustyö on nyt vähän hitaalla, kun olen kirjoitellut viime päivät tuota väikkäriäni. Kohta taas käyn tuon ABC-kirjan kimppuun.

Ko. teoksesta tulee napakka tietopaketti. Sen kaikki sisältö on tarkastettua faktaa, lähdeviitteineen tietysti.

Pläjäys ilmestyy ainakin PDF-versiona. Voi olla, että painatan sitä muutaman sata kappaletta ihan oikeaksi kirjaksi, koska ainakin itse luen mieluiten oikeaa kirjaa kuin jotain A4-lipareita. Mahdollisen kirjan hinta tulee olemaan omakustannehinta + pientä lisää yhdistyksen kassaan.

Tällä hetkellä kirjassa on noin 50 sivua (A4) eli mistään vihkosesta ei ole kyse.

Olisi hyvä saada myös jotakin halpaa materiaalia, jota voisi jättää työpaikkojen taukotuvan pöydälle, jotta syntyisi jotain keskustelua.

Otto Peltokoski

Toisaalta pitää olla varovainen eikä ainakaan itse pidä ensin ryhtyä natseista puhumaan. Siinä ollaan loppumattomassa suossa jos vahingossa kehaisee jotain heidän saavutustaan.

En tarkoittanut natsien yms. kehumista. Luitko sen linkittämäni Ruukinmatruunan tekstin? Siinä kerrotaan hyvin kuinka "äärioikeistolaisuudesta" ja "natseista" on tullut blankotermi ja tapa kompromentoida vastapuolta. Nimimerkki Metsämies täällä jo kertoikin miten hyvin bluffi on uponnut duunareihin. Tajutaan, että Persut ajaa itselle läheisiä asioita, mutta sitä ei kuitenkaan haluta äänestää, koska se on "oikeistopuolue". Loistava vedätys eräiltä omaa äänisaalistaan vartioivilta puolueilta.

Lemmy

Saksassa natsit olivat ensimmäiset vihreät - heillä oli tupakointikielto ja eläinsuojelulait.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Mika Mäntylä

Vähän kirjoittelin PAMin, eli todella pienipalkkaisten foorumiin puoluejuttua liittyen siihen, että ammattijärjestömme korruptoi rahaamme "vasemmistolaiselle" poliittiselle eliitille ja että se ei ole hyvä juttu. Vähän tuli sellaista vastausta, että jos olen tosiaan tätä mieltä, niin senkun kannatan vaan oikeistolaista Kokoomusta ja Keskustaa. Kun totesin, etten niitäkään kannata, niin siitähän itku repesi. Sittenhän minun pitää kannattaa ÄÄRIOIKEISTOLAISIA kansankiihottaja-persuja. Kyllä on hyvin propaganda uponnut.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Äänestäjä

Quote from: Mika Mäntylä on 14.07.2009, 08:59:31
Vähän kirjoittelin PAMin, eli todella pienipalkkaisten foorumiin puoluejuttua liittyen siihen, että ammattijärjestömme korruptoi rahaamme "vasemmistolaiselle" poliittiselle eliitille ja että se ei ole hyvä juttu. Vähän tuli sellaista vastausta, että jos olen tosiaan tätä mieltä, niin senkun kannatan vaan oikeistolaista Kokoomusta ja Keskustaa. Kun totesin, etten niitäkään kannata, niin siitähän itku repesi. Sittenhän minun pitää kannattaa ÄÄRIOIKEISTOLAISIA kansankiihottaja-persuja. Kyllä on hyvin propaganda uponnut.

Loistojuttu kuulla tällaisia kommentteja.

Se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että uudelle puolueelle on TODELLA ISO tilaus. Antaa Perussuomalaisten profiloitua heidän mielissään äärioikeistoksi. Uutta puoluetta ei siis voi enää sinne profiloida.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Pliers

Naulan kantaan!!!

Sosialismin ja kansallissosialismin(fasismin) ero on karkeasti se, että kansallissosialismi hyväksyy yksityisyrittäjyyden, mutta vain silloin, kun se palvelee aatetta.

Tämä tiedoksi jokaiselle toimittajalle, joka käyttää sanoja äärioikeisto ja fasismi samassa lauseessa.

Quote from: Otto Peltokoski on 13.07.2009, 15:54:12
Juha Mäki-Ketelä ihmisille, jotka vetävät äärioikeistolaiskortin esiin tulisi analyyttisesti perustella, että natsit yms. eivät ole oikeistoa saati äärioikeistoa vaan kansallista sosialismia/vasemmistolaisuutta ajavia ideologioita.

Ruukinmatruuna pukee ajatukseni paremmin sanoiksi: http://takkirauta.blogspot.com/2008/03/rivasemmistolainen-rioikeisto.html

Kuin myös TundraTabloid: http://tundratabloid.blogspot.com/2009/03/finland-local-politician-charged-with.html. Katso postauksen loppu-osa, jossa äärioikeistolaiseksi väitetty suomalaispoliitikko sijoittaa puolueeensa vasemmistoon.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Olkinukke

Quote from: Pliers on 15.07.2009, 15:02:12
Sosialismin ja kansallissosialismin(fasismin) ero on karkeasti se, että kansallissosialismi hyväksyy yksityisyrittäjyyden, mutta vain silloin, kun se palvelee aatetta.

Saisinko jonkin lähdeviitteen tai tarkan perustelun tälle väitteelle? Jos kansallissosialismin aatteen kannalta keskeisenä pidetään A. Hitlerin teosta "Taisteluni", en ainakaan itse pidä väitettä vahvasti perusteltuna. Teoksen anti tavoiteltavan talousjärjestelmän suhteen on muistaakseni täysin olematon. Tosin siitä on jo aikaa, kun olen sitä silmäillyt, joten kaipaan tarkennusta.

Atte Saarela

Naulan kantaan!!!

Tämä tiedoksi jokaiselle toimittajalle, joka käyttää sanoja äärioikeisto ja fasismi samassa lauseessa.
Minä näkisin fasismin massapsykologisena ja siten yksinomaan huonona ilmiönä.

M.

Quote from: Olkinukke on 15.07.2009, 17:41:36
Saisinko jonkin lähdeviitteen tai tarkan perustelun tälle väitteelle? Jos kansallissosialismin aatteen kannalta keskeisenä pidetään A. Hitlerin teosta "Taisteluni", en ainakaan itse pidä väitettä vahvasti perusteltuna. Teoksen anti tavoiteltavan talousjärjestelmän suhteen on muistaakseni täysin olematon. Tosin siitä on jo aikaa, kun olen sitä silmäillyt, joten kaipaan tarkennusta.

http://www.mises.org/story/3564

Lähde ei ole paras mahdollinen, mutta paras minkä ulkomuistista (julkaistu jokunen päivä sitten) osaan heittää. Alussa artikkeli menee alussa hieman sivuun aiheesta, mutta siinä käsitellään erästä aikalaiskuvausta siitä, millaista oli harjoittaa liiketoimintaa natsi-Saksassa.

tietotyöläinen

Minä olen aina ajatellut jotenkin näin: jos lähdetään siitä, että äärioikeisto on vielä oikeammalla kuin "tavallinen" oikeisto, niin sillonhan mennään puhtaasti mammonan ehdoilla ja jokainen on oman onnensa seppä ja saa tehdä mitä lystää jos vaan on rahaa. Yhteiskunta ei pahemmin rajoituksia aseta ja kuka hyvänsä saa riistää ketä hyvänsä. Minun mielestäni tällainen laisser-faire touhu on aika lähellä anarkiaa.

Kun taas fasismi on mielestäni tasapäistävä aate, joka ei anna yllä kuvatun kaltaisia vapauksia yksilöille ja on itse asiassa hyvin kaukana yllä mainitusta ultraoikeistolaisuudesta.

Olisi mukava kuulla, mitä muut hommalaiset tuumaavat järkeilystäni.

Haluan tuoda julki, että itse en todellakaan kannata kumpakaan yllä mainittua yhteiskuntamallia. Kaikista puutteistaan huolimatta demokratia ja suht vapaa markkinatalous on nähdäkseni selvästi paras yhdistelmä. Viimeaikaiset tapahtumat globaalissa taloudessa osoittavat jälleen kerran selvästi, että ahneudella ei ole rajaa ja siksi kannatan rahamarkkinoiden sääntelyä ja valvomista.

M.

Quote from: tietotyöläinen on 15.07.2009, 18:13:38
Minä olen aina ajatellut jotenkin näin: jos lähdetään siitä, että äärioikeisto on vielä oikeammalla kuin "tavallinen" oikeisto, niin sillonhan mennään puhtaasti mammonan ehdoilla ja jokainen on oman onnensa seppä ja saa tehdä mitä lystää jos vaan on rahaa. Yhteiskunta ei pahemmin rajoituksia aseta ja kuka hyvänsä saa riistää ketä hyvänsä. Minun mielestäni tällainen laisser-faire touhu on aika lähellä anarkiaa.

Kun taas fasismi on mielestäni tasapäistävä aate, joka ei anna yllä kuvatun kaltaisia vapauksia yksilöille ja on itse asiassa hyvin kaukana yllä mainitusta ultraoikeistolaisuudesta.

Laissez-faire ei tarkoita anarkiaa vaan sitä, että valtio ei yritä ohjata taloutta parhaaksi katsomaansa suuntaan. Anarkiassa ei tietenkään ole mitään valtiota, joka voisi tehdä näin.

Järkeilysi on loogista siinä mielessä, että oikeistolaisuus katsotaan yhdessä merkityksessä taloudellisen vapauden kannattamiseksi. Fasistit ovat aina mainostaneet fasismia "kolmantena tienä" kapitalismin (siihen liitettävän vapaan markkinatalouden) ja sosialismin lisäksi. Oikeistolaisuudella viitataan kuitenkin myös nationalismiin, siis äärioikeistolla tarkoitetaan äärinationalismia. Tämä on kuitenkin vain osoitus siitä, että termiä käytetään kahdessa mielessä eikä siitä, että nationalismilla ja taloudellisella vapaudella olisi jotain yhteyttä. Itseasiassa ne ovat ristiriidassa keskenään. Lisäksi historiallisesti laissez-faire oli Ranskan vallankumouksen jälkeisen parlamentin vasemmiston ohjelmaa!

Quote from: tietotyöläinen on 15.07.2009, 18:13:38Viimeaikaiset tapahtumat globaalissa taloudessa osoittavat jälleen kerran selvästi, että ahneudella ei ole rajaa ja siksi kannatan rahamarkkinoiden sääntelyä ja valvomista.

Nähdäkseni vahvin argumentti nykyisen talouskriisin selitykseksi osoittaa Fediä, jonka valvonta toisaalta nimenomaan on hunningolla: http://www.mises.org/store/Meltdown-P557.aspx

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Atte Saarela on 15.07.2009, 17:48:26
Naulan kantaan!!!

Minä näkisin fasismin massapsykologisena ja siten yksinomaan huonona ilmiönä.

Kansallissolsialismi oli alussa selvästi vasemmistolainen aate. Ernst Röhm oli pesunkestävä punikki. Homman käänne tapahtui pitken puukkojen yön aikoihin Röhmin teloittamisen syy oli se että se aikoi tehdä SA:sta armeijaa (sa koostui punikeista, jotka olivat ottaneet kadut hallintaansa). Röhm halusi kansallistaa teollisuuden, kuntaas Hitler halusi johtoon parhaat osaajat ja teollisuus hyödyntämään maksimaalisesti isänmaata. Pitkien puukkojen yön jälkeen Saksa oli kansalliskapitalistinen valtio.

Olkinukke

Quote from: M. on 15.07.2009, 18:10:03

http://www.mises.org/story/3564

Lähde ei ole paras mahdollinen, mutta paras minkä ulkomuistista (julkaistu jokunen päivä sitten) osaan heittää. Alussa artikkeli menee alussa hieman sivuun aiheesta, mutta siinä käsitellään erästä aikalaiskuvausta siitä, millaista oli harjoittaa liiketoimintaa natsi-Saksassa.

Kiitoksia linkistä, varsin kiinnostavaa tavaraa. En tuntenut aikaisemmin kansallissosialismin käytännön toteutusta tällä tarkkuudella.

tietotyöläinen

Quote from: M. on 15.07.2009, 18:34:26
Laissez-faire ei tarkoita anarkiaa vaan sitä, että valtio ei yritä ohjata taloutta parhaaksi katsomaansa suuntaan. Anarkiassa ei tietenkään ole mitään valtiota, joka voisi tehdä näin.

Minulla oli muistissa tämä ilmeisesti laajempi tulkinta Laissez-fairesta, jonka kävin juuri napsasemassa wikipediasta:

"
The term is often used to refer to various economic philosophies and political philosophies which seek to minimize or eliminate government intervention in most or all aspects of society.
"

Ei ollut tarkoitus vetää yhtäläisyysmerkkejä, vaan lähinnä todeta, että ainakin puhtaasti taloudellisessa mielessä ajateltu äärioikeistolaisuus on itse asiassa selvästi lähempänä anarkiaa kuin fasismia.

Oikeistolaisuudella viitataan kuitenkin myös nationalismiin, siis äärioikeistolla tarkoitetaan äärinationalismia. Tämä on kuitenkin vain osoitus siitä, että termiä käytetään kahdessa mielessä eikä siitä, että nationalismilla ja taloudellisella vapaudella olisi jotain yhteyttä. Itseasiassa ne ovat ristiriidassa keskenään.

No tässähän tämän sekavuuden tausta on nätisti summattuna. Mikäköhän historian oikku on aiheuttanut sen, että oikestolaisuus termiä käytetään näinkin skitsofrenisesti?

Nähdäkseni vahvin argumentti nykyisen talouskriisin selitykseksi osoittaa Fediä, jonka valvonta toisaalta nimenomaan on hunningolla: http://www.mises.org/store/Meltdown-P557.aspx

Eikös Fedissä oltu vaan tyytyväisiä, kun markkinat kehitti uusia jänniä instrumentteja, joissa velan myöntäjän ei tarvitse välittää luottokelpoisuudesta ja joissa velan lopullinen omistaja ei edes pysty sitä enää kartoittamaan.

Selvennykseksi vielä, että kannatan siis järkevää ja toimivaa valvontaa.

Edit: typo

Sami Aario

Quote from: tietotyöläinen on 15.07.2009, 18:55:55
Oikeistolaisuudella viitataan kuitenkin myös nationalismiin, siis äärioikeistolla tarkoitetaan äärinationalismia. Tämä on kuitenkin vain osoitus siitä, että termiä käytetään kahdessa mielessä eikä siitä, että nationalismilla ja taloudellisella vapaudella olisi jotain yhteyttä. Itseasiassa ne ovat ristiriidassa keskenään.

No tässähän tämän sekavuuden tausta on nätisti summattuna. Mikäköhän historian oikku on aiheuttanut sen, että oikestolaisuus termiä käytetään näinkin skitsofrenisesti?

Sama ristiriitaisuus on olemassa termin "liberaali" suhteen. Yhdysvalloissa sillä tarkoitetaan vasemmistoa, Euroopassa taas oikeistoa. Yhteistä näyttäisi olevan, että termiä käytetään hyvin usein leimaavasti.

Kukaan ei tykkää liberaaleista.  :-\

disodium

Quote from: Lonely Raider on 13.07.2009, 18:45:53
Aika paskaa tälle duunariväelle syötetään liittojen toimesta, ei silti yksi pk-seutulainen kaveri erosi liitosta juuri siksi, että siellä jauhettin tätä paskaa...
Ei se nimittäin oikein mahdu ajattelevan ihmisen kalloon se asia, että ne apinat vaan tulee tänne, mutta ei ne meidän töitä vie, juu.....toisaalta siis puoliksi totta kyllä... 

Hyvä kun aukesi sen duunarin silmät! Tässä on kyllä vielä aika kivinen tie kuitenkin edessä, mutta ei mikään todella iso asia ole helppo viedä loppuun, eteenpäin vaan JMK!
Koska olet tulossa taas tänne porriin päin, täällä olisi kiinnostuneita enemmänkin juttelemaan?  :)
-LR-

Joo rakennusliitosta eroaminen on käynyt eräänkin kerran mielessäni, Muistan eräänkin jutun Rakentaja lehdessä joka kertoi raksalla työskentelevästä muslimista jonka piti rukoilla ja suorittaa muutkin rituaalit tottakai työaikana. Kyseinen juttu oli tietenkin ilman mitään KRITIIKKIÄ tehty ja samassa jutussa tais olla kaikki perus mokutusliturgiat mukana. Niin ja sen verran että omassa työyhteisössä nuivisuminen on hyvässä vauhdissa, mutta miten saada porukka äänestämään?

disodium

Quote from: Turkulaine on 13.07.2009, 14:48:24
Hufvudstadsbladetin mukaan vain kymmenen prosenttiä äänestäjistä lukee poliittisia blogeja ennen vaaleja ja vielä harvempi vaalien jälkeen. Ihmiset eivät siis seuraa politiikkaa ja valitsemiensa ihmisten ja puolueiden touhuja. He äänestävät hatarien mielikuvien ja olemattoman tietomäärän perusteella. Edustuksellinen demokratia on kieltämättä idioottien valtaa noin kärjistääkseni.

Niin kauan kun suurella osalla ihmisistä on perusasiat (ruokaa,katto pään päällä) ja elintaso suht ok, en usko että kovin suurta muutosta on tulossa. Toivottavasti nykyinen lama syvenee siihen mittaan että ihmisiä oikeasti rupeisi jäämään kodittomiksi ja sossusta/kelasta ei niitä avustuksia joka kuukausi tippuisikaan. Uskon että se saisi suuren enemmistön silmät avautumaan nykyistä hulluutta vastaan.

Jari-Petri Heino

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 15.07.2009, 18:37:31

Kansallissolsialismi oli alussa selvästi vasemmistolainen aate. Ernst Röhm oli pesunkestävä punikki. Homman käänne tapahtui pitken puukkojen yön aikoihin Röhmin teloittamisen syy oli se että se aikoi tehdä SA:sta armeijaa (sa koostui punikeista, jotka olivat ottaneet kadut hallintaansa). Röhm halusi kansallistaa teollisuuden, kuntaas Hitler halusi johtoon parhaat osaajat ja teollisuus hyödyntämään maksimaalisesti isänmaata. Pitkien puukkojen yön jälkeen Saksa oli kansalliskapitalistinen valtio.

Oliko Röhm todella punikki? Ainakin hän ampui ja tappeli näitä vastaan, siis kommunisteja, heti ensimmäisen maailmansodan jälkeen. Tähän armeijan osastoon jota Röhm koulutti, liittyi myös korpraali Hitler, joka palkattiin vakoilemaan DAP:ta
Kansallissosialismi kyllä ehdottomasti on vasemmistolainen aate, kuten kommunismikin.
Röhmin teloittamisen syy oli puhtaasti se, että kaverilla meni Aatun kanssa sukset ristiin. Iso asia kyllä taisi olla SA:n tilalle otettu SS.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Lemmy

Röhm had been one of the most prominent members of the party's "socialist" faction. This group took the words "Sozialistische" and "Arbeiter" ("worker") in the party's name literally. They largely rejected capitalism (which they associated with Jews), and pushed for nationalisation of major industrial firms, expanded worker control, confiscation and redistribution of the estates of the old aristocracy, and social equality. Röhm spoke of a "second revolution" against "reactionaries" (the Nazi label for conservatives), as the Nazis had previously dealt with the Communists and Socialists.

All this was threatening to the business community, which had supported Hitler's rise to power. So Hitler swiftly reassured businessmen that there would be no "second revolution". Many "storm troopers" were of working-class origins and had expected a socialist programme (It was often said of members of the SA that they were like a beefsteak--"brown on the outside, and red on the inside"--because many of them were former Communists). The were now disappointed in this, and also by the new regime's failure to provide the lavish patronage expected. Röhm even publicly criticized Hitler for his failure to carry through the Nazi revolution.

Furthermore, Röhm and his SA colleagues thought of their force (now over three million strong) as the future army of Germany, replacing the Reichswehr and its professional officers, whom they viewed as "old fogies" who lacked "revolutionary spirit". Röhm wanted to be made Minister of Defense. In February 1934 he demanded that the Reichswehr (which under the Treaty of Versailles was limited to 100,000 men) be merged into the SA to form a true "people's army".

This was horrifying to the army, with its traditions going back to Frederick the Great. The army viewed the SA as a brawling mob of undisciplined street fighters, and had heard all the rumours of homosexuality and "corrupt morals" in the SA. The entire officer corps opposed Röhm's proposal, insisting honour and discipline would vanish if the SA gained control. And it appeared that the SA would settle for nothing less.

gloaming

Tarjoudun revieweriksi. Siis julkaisua edeltäväksi sellaiseksi.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Lemmy

Quote from: gloaming on 15.07.2009, 22:16:35

Tarjoudun revieweriksi. Siis julkaisua edeltäväksi sellaiseksi.

Samoin, englanninkielisen version tekijäksi ja hankkimaan maahanmuuttajien mielipiteitä.

Jaska Pankkaaja

Itse topicciin, kyllä ne duunareiden silmät ovat auki olleet paljon paremmin kuin muiden yhteiskuntaluokkien keskimäärin sanon ma. Mutta miten kavavoida vitutus ääniksi ei-sdp ja vasemmistoliitolle onkin toinen juttu. Soini on onnistunut juuri tässä, duunaritkin kehtaavat äänestää persuja vaikka muuten vasemmalla ainakin periaatteessa oltaisiinkin.

Itse en olisi kovin toiveikas minkään uuden puoleen saamasta äänivyörystä duunareilta. Ensiksikin duunarit ovat yleensä erittäin konservatiivisia eivätkä siis hevin muuta totuttuja tapojaan, sillähän se vasemmisto on elänyt tuomio_ojista riippumatta. Toiseksi vaikka uuden puoleen puuhamiehet itse osaisivatkin sovittaa sanansa hyvin ja olisivat muutenkin maltillisia ja vielä sekopäät, komutrollit ja nassetkin suodatettaisiin kokonaan pois, niin tulee siihen kuitenkin scenestä runsaasti erilaisia sosiopaatteja. Kaikenlaisia vanhempien luona asuvia adhd-ultraoikeistolaisia sio_ittajia ja opintotuilla eläviä libertaariuskovaisia normivirtasten mielestä taatusti outoja käsityksiään möläyttelemään. Kohtapa se sitten nähdään..
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

MW

Quote from: Jaska Pankkaaja on 15.07.2009, 22:41:16
Itse en olisi kovin toiveikas minkään uuden puoleen saamasta äänivyörystä duunareilta.

Tavoittaminen ja ymmärretyksi tuleminen on avain. Usea tuntemani duunarikaveri odotti pääsevänsä äänestämään Hallista EU-vaaleissa. No, vähän huono alku siinä suhteessa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: hietane on 15.07.2009, 22:06:36
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 15.07.2009, 18:37:31

Röhmin teloittamisen syy oli puhtaasti se, että kaverilla meni Aatun kanssa sukset ristiin. Iso asia kyllä taisi olla SA:n tilalle otettu SS.

Se miksi sukset meni ristiin oli Röhmin halu tehdä SA:sta aseellinen siipi ja kanmsallistaa yritykset (lunastaa vaalilupaukset) Aatu halusi taas yritysten johdon tekevän yhteistyötä natsien kanssa. Pitkien puukkojen yön jälkeen SA siirrettiin sivumalle, ja SS sai enemmän tilaa

NK

SA oli jo NSDAP:n aseellinen siipi, nimikin jo sitä raottaa. Röhm halusi tehdä SA:sta Saksan virallisen armeijan ja sulattaa Reichswehrin osaksi SA:ta. Lisäksi hän halusi sosialismia, kansallistaa kaiken.
Se taas ei sopinut Himmlerille eikä armeijalle. Koska Hitler tarvitsi armeijan tukea pysyäkseen vallassa ja oli sen lisäksi vainoharhainen Röhmin vallanhimon suhteen päätti hän antaa SS:lle sen ensimmäisen todellisen lahtaamistehtävän, Pitkien puukkojen yön.

tapio

Quote from: Jaska Pankkaaja on 15.07.2009, 22:41:16
Itse topicciin, kyllä ne duunareiden silmät ovat auki olleet paljon paremmin kuin muiden yhteiskuntaluokkien keskimäärin sanon ma. Mutta miten kavavoida vitutus ääniksi ei-sdp ja vasemmistoliitolle onkin toinen juttu. Soini on onnistunut juuri tässä, duunaritkin kehtaavat äänestää persuja vaikka muuten vasemmalla ainakin periaatteessa oltaisiinkin.

Itse en olisi kovin toiveikas minkään uuden puoleen saamasta äänivyörystä duunareilta. Ensiksikin duunarit ovat yleensä erittäin konservatiivisia eivätkä siis hevin muuta totuttuja tapojaan, sillähän se vasemmisto on elänyt tuomio_ojista riippumatta. Toiseksi vaikka uuden puoleen puuhamiehet itse osaisivatkin sovittaa sanansa hyvin ja olisivat muutenkin maltillisia ja vielä sekopäät, komutrollit ja nassetkin suodatettaisiin kokonaan pois, niin tulee siihen kuitenkin scenestä runsaasti erilaisia sosiopaatteja. Kaikenlaisia vanhempien luona asuvia adhd-ultraoikeistolaisia sio_ittajia ja opintotuilla eläviä libertaariuskovaisia normivirtasten mielestä taatusti outoja käsityksiään möläyttelemään. Kohtapa se sitten nähdään..
Olen jokseenkin samaa mieltä. Duunarit on peloteltu kaikenlaisella kauhealla äärioikeistolaisuudella. He eivät kovin herkästi äänestä mitään uutta täysin äärioikeistolaiseksi jo etukäteen leimattua puoluetta, vaikka se olisikin maltillisen kansallismielinen.

Soini persuineen on sen sijaan onnistumassa tekemään läpimurron tai oikeastaan onnistunut tekemään rintamaan murtumia ja sillanpääasemia. Ehkä olen väärässä. Ehkä kehitys nykyaikana tapahtuu vallankumouksellisesti muutamassa kuukaudessa tai parissa vuodessa.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/