News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Velmu


Hullunkurista tässä on se, että tänään on julkistettu tieto että Suomi on maailman kolmanneksi vähiten korruptoitunut maa. Sitä ei lasketa näköjään korruptioksi, että poliitikot pelkkää tyhmyyttään kylvävät rahaa mitä mielikuvituksellisinta osaamista tarjoaville firmoille ja tietysti myös omille kavereilleen.
Typeryyksistä suurin, eli jo pitkään jatkunut Suomen kansallisomaisuuden lahjoittaminen/myyminen ulkomaisile sijoittajille ei näytä myöskään ylittävän korruption määritelmän rajoja.

Hyvä Suomi!!! Korruptiosta vapaa maa!   

Kni

Quote from: Velmu on 25.01.2017, 17:27:54
Hyvä Suomi!!! Korruptiosta vapaa maa!

Nähtäväksi jää liittyykö tähän tapaukseen korruptiota, mutta jos liittyy niin se lienee piilotettu hyvin. Pitäisi tutkia ei pelkästään mukana olleiden yritysten omistuksia ja johtoa vaan kaikenlaisia muitakin sivuteiden kautta muodostuvia suhteita. Tämä on työlästä, mutta kun tarpeeksi moni tutkii niin jotakin saattaa paljastua.

Pelkästään se kertoo jo jotakin, että mukana olleet konsulttiyritykset ovat osanneet tehdä työtä tarkalleen 30000 euron edestä siten että juuri tuossa vaiheessa työ on tullut valmiiksi. Ei tämmöisiä asioita voi tuotteistaa siten että firman hinnastossa on "Suomen liikenneverkon kehittämistyö 29995 euroa".
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

porrasaa

Quote from: Velmu on 25.01.2017, 17:27:54

Hullunkurista tässä on se, että tänään on julkistettu tieto että Suomi on maailman kolmanneksi vähiten korruptoitunut maa.
;D
Onko pari muuta maata maksanut enempi?

Peltipaita

QuoteTransport Systems Catapult Services
Mikä helv. tämä katapulttifirma on? Onko se sellainen että jos ei ole tiemaksu suoritettuna katapultti heittää auton matkustajineen metsään?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Kulttuurirealisti

#2074
Quote from: Velmu on 25.01.2017, 17:27:54

Hullunkurista tässä on se, että tänään on julkistettu tieto että Suomi on maailman kolmanneksi vähiten korruptoitunut maa. Sitä ei lasketa näköjään korruptioksi, että poliitikot pelkkää tyhmyyttään kylvävät rahaa mitä mielikuvituksellisinta osaamista tarjoaville firmoille ja tietysti myös omille kavereilleen.

Menin tavailemaan tuota korruptioindeksiä. Taas mukaan oli saatu ympättyä populismi. Valtaapitävät ovat nyt pelko pyllyssä. Kaikki payrollilla olevat tutkimuksensuoltajat on valjastettu vastustamaan kauheaa populismia.
QuoteThe interplay of corruption and inequality also feeds populism.
...
Increasingly, people are turning to populist leaders who promise to break the cycle of corruption and privilege. Yet this is likely to exacerbate – rather than resolve – the tensions that fed the populist surge in the first place.
Kun vähiten korruptoitunut maa oli Tanska, niin ilmeisesti täytyy päätellä, että Tanskan Kansanpuolue ei ole tippaakaan populistinen... 8)

Toisaalta täytyy sanoa, että Suomen populistijohtaja on tosiaan vain lisännyt jännitteitä, että siinä mielessä analyysi osui oikeaan suuntaan.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Uuno Nuivanen

Konsultit taitavat vetää taas maksimipalkkiot - ja apinaa tullaan koijaamaan:

Quote
Teslan jättitehdas halutaan Suomeen – valtio mukaan hankkeeseen

Julkaistu: 25.1. 17:12


Työ- ja elinkeinoministeriö lähtee tukemaan Vaasan kaupungin vetämää hanketta.
Työ- ja elinkeinoministeriö alkaa yhdessä Vaasan kanssa valmistella esitystä, jolla pyritään saamaan Teslan valtava tehdas Vaasan seudulle.

Jos hanke toteutuu, kyse olisi ministeriön tiedotteen mukaan tuhansista työpaikoista ja useiden miljardien eurojen investoinneista.

– Toimimme Team Finlandina, jossa Vaasa on keskushyökkääjänä. Vaasan ehdottomana etuna on vahva energia-alan osaamiskeskittymä ja ekosysteemi, elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.) hehkuttaa tiedotteessa.

Valtion vienninedistämisyhtiö Finpron koordinointiyksikkö Invest in Finland on selvittänyt tehtaan Suomeen saamisen edellytyksiä.

Tehtaan saaminen Vaasaan hyödyttäisi koko kansantaloutta, Invest in Finlandin johtaja Antti Aumo sanoo.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000005060599.html

Tabula Rasa

Maksanevat taas työntekijöiden palkkojen verran jatkuvia tukia. Onhan se jostain syystä hienompaa maksaa suoraan yrityksille kuin työttömille työn tekemisestä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

porrasaa

Quote from: Uuno Nuivanen on 25.01.2017, 19:36:21
Konsultit taitavat vetää taas maksimipalkkiot - ja apinaa tullaan koijaamaan:
Quote
– Toimimme Team Finlandina, jossa Vaasa on keskushyökkääjänä. Vaasan ehdottomana etuna on vahva energia-alan osaamiskeskittymä ja ekosysteemi, elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.) hehkuttaa tiedotteessa.
Tehtaan saaminen Vaasaan hyödyttäisi koko kansantaloutta, Invest in Finlandin johtaja Antti Aumo sanoo.
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000005060599.html
Voihan sitä olettaa että oisivat tosissaan eivätkä vain rahoja nauttimassa.
Saattaa olla hankala osaajia löytää Vaasaan, duunareita toki mistä vain koska työttömyys mutta luulisi suuren tehtaan tarvitsevan useammanlaisia koulutettuja osaajiakin eikä nyt kyse ole kaukaa haetuista, Suomen hintataso sekä keli asettavat rajoituksia. Varsinkin rannikolla jossa tuulee yllättäen myös talvisin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Lintil%C3%A4
QuoteEduskuntaan Lintilä nousi ensimmäisen kerran vuoden 1999 vaaleissa Vaasan vaalipiiristä
Kiitettävää oman vaalipiirin kannattamista toki.

Se sitten kannattaako eduskuntaan yhtään kepulia tai muuta nykyeduskunnassa olevan puolueen edustajaa päästää on toinen asia. Raiskaajien maahan hakeminen on hieman omituinen asia, kansa ei vaan suurelta osin tuostakaan sadistisesta fetismistä ole edes tietoinen.

Oisiko Oulu ja Tampere paikkoja joissa insinöörejä löytyisi paremmin, tehtaan paikka ehkä silti olisi etelärannikolla kuljetuskustannuksien vuoksi, kallista pitää talvisin merta avoinna. Turku liian rikas jo, harvempi sinne tahtoo.
Quote from: Tabula Rasa on 25.01.2017, 19:48:58
Maksanevat taas työntekijöiden palkkojen verran jatkuvia tukia. Onhan se jostain syystä hienompaa maksaa suoraan yrityksille kuin työttömille työn tekemisestä.
Paljon enempi taitavat monelle firmalle maksaa. Eikä siinä työllistämisestä ole kyse vaan markkinoitten hallinnasta jolla estetään tuottavia yrityksiä nousemasta.
Työttömiä kun pidetään työttä, samalla palkat pysyy alhaisina, syntyvyys alhaisena jne. Ei kannata tukea suomalaisia koska maa jo annettu muille.

Laskentanuiva

Siis toi on niin uskomaton homma tuo konsulttien laskutushinnat (ilmeisesti ilman ALV:tä) ja karvan alle 30 000e. (lisäys: siis jos hankintalakia on kierretty näin)

Josjulkisuudessa olleet tiedot pitävät paikkansa että asialla oli kiire jne.
Niin ryhtyykö joku tekemään kantelua lvm:n toimeksiannoista?
Kuka antoi toimeksiannon ja niin edelleen.

(poliitinen oppositio on ollut aivan hiljaa joten voi olettaa että tämä on ollut ns. maan tapa jossa kukaan populisti suvakkipoliitikko ei halua pöyristyä twitterissä koska kuka se nyt omaa oksaansa sahaa)

Yle ei ole viitsinyt mainita asiata kertaakaan joten käsky on käynyt? Ylhäältä. Voi spekuloida että pm:n tiukat s-postit toimittajalle saivat tutinaa puntteihin.

"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

nimetönkeskustelija

Olen sivusta seurannut että miten noita konsulttihommia tehdään. Aikamoisia vedätyksiä ne veijarit tekee veronmaksajien rahoilla pienemmässäkin mittakaavassa. Kun noita erilaisia yritystukia ynnä muita alettaisiin kohdentaa oikean työn tekijöille, niin ei olisi pian lamaa ollenkaan. Oikealla työllä tarkoitan ylipäätään jonkin hyödyllisen asian tuottamista. Siis sellaista josta joku olisi valmis maksamaan jotain. Ja maksamaan nimenomaan omista rahoistaan.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Laskentanuiva

Olen varsin aktiivisesti vastustanut ja kauhistellut tapaa millä infra saadaan kuntoon, näillä Bernerin ehdotuksilla.

Oma ehdotukseni joka sisältää myös yksityisyyden suojan:
- pidetään nykyinen polttoaineisiin perustuva vero tällaisena kun se on (välillä laskee välillä nousee hinta siellä tolpalla)

- sähköautoihin asennetaan mustan laatikon sijaan auton latauksen - siis pistorasian ja akun väliin- yhteyteen, autoon siis, sähkömittari jota voidaan sitten laskuttaa autosähköverolla. Sähkökulutuksen määrä kerätään joko käyttäjän niin halutessaan vaikka samantien ja Trafi tms. Laskuttaa heti (kännymaksu, pankkikortti tai Visa jne) tai sitten 2:n viikon välein tjms. E-laskulla tai paperilaskulle.

Jos haluaa yksityisyyden suojan niin kyseinen mittari toimittaa sähkönkulutuksen ilman paikannustietoja Trafille tms. Ja lasku tulee. Kyseessä veroluonteinen maksu joten jos laskua ei maksa niin autosta viedään kilvet.

Uuden auton verotukseen nykymalli jossa asteittain veroa pudotetaan nollaa kohti ajan kanssa. Näin autokanta uusiutuu.

Infran korjausvelkaan saataisiin laaja poliittinen yli vaalikausien kestävä minimitaso jolla korjausvelkaa kuromaan umpeen määrätietoisesti, rahat tulevat edelleen autoilusta mutta nykyistä osuutta korotetaan muutamalla sadalla miljoonalla/ vuosi liikenteeltä kerätyistä veroista.summa taitaa olla noin 300 milj. euroa lisää/ vuosi

Tuohon ei tarvita mitään yhtiöitä väliin. Sähköauton autoverosähkö maksetaan kuten nykyäänkin laskut suoraan trafille tai lvmään tai vvm:ään.

Näin helppoa se oli. Edelleen kaikki maksavat auton käytöstä joko löpöveron kautta tai sitten sähköautojen kohdalla  autosähköveroa, ainut laite ja applikaatio jota tarvitaan on tuo sähköntankkausmittari .

Onko järkee vai ei?
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Andy_81

Ehdotin samaa varmaan pari viikkoa sitten. Kuulemma epäreilu sähköautoja kohtaan kun pitäis pelkästään niihin laite laittaa.  :facepalm:

Uuno Nuivanen

Mjooh. Mitäs sitä enää sitten sähköautoa tuplahinnalla ostamaan, jos sillä liikkuminen verotetaan yhtä kalliiksi kuin bensa tai diesel.

Lalli IsoTalo

Quote from: Vesa Heimo on 23.01.2017, 22:11:13
Minun Nikon D700:a ei ole mitään systeemiä akun lämpimänä pitämiseen. Ja mennyt muuten välillä erittäin paljon enemmän kun se 50% kovilla pakkasilla.

Meillä on eri akut. D700:ssa on EN-EL3e, minun D7000:ssa on EN-EL15, joka on uudempaa tuotantoa.

Mutta en ole tehnyt A/B-testiä omalla kameralla, 50% arvio on suuntaa antava.  :)
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Laskentanuiva

Uunon kanssa ollaan asioista useimmiten samaa mieltä mutta jos joku luulee että sähköautot saavat tulevaisuudessa rasittaa infraa sekä olla osallistumatta liikenteeltä kerättyihin veroihin, niin sitten luulee.

Kymmenen tai jopa jo 5:n vuoden päästä sähköautoilijat maksavat joko Bernerin mallin mukaista veroa/ maksua tai sitten jotain vaihtoehtoista veroa/ maksua, mutta vapaamatkustajia heistä ei tule.
Se on satavarmaa. Jossain vaiheessa kun se kuuluisa kriittinen massa ylittyy niin sähköautoilla tulee ensin pieni käyttöön perustuva maksu ja sen jälkeen sitä hilataan ylöspäin pikkuhiljaa vrt. dieselautojen buumi ja dieselin edullisuus silloin muutama vuosi sitten.

Sähköautojen hintaan en ota kantaa kun en tunne asiaa mutta siinäkin kehitys ja kilpailu pitää huolen ettei ne ole vain rikkaiden imagonkohotus autoja tulevaisuudessa.
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Uuno Nuivanen

Enpä luullutkaan sähköautojen ilmaiseksi pääsevän, mutta aikonevat tosiaan verottaa nekin pysähdyksiin kun aika koittaa.

Pitäisi vähitellen ruveta karsimaan menoja, eikä kuvitella, että liikenteestä voidaan ja kannattaa lypsää kaikki tuhlausvara.

salla

Quote from: Kni on 25.01.2017, 16:04:02
Iltasanomatkin on keksinyt kilpailuttamattomuuden (tai lukenut Hommaa) ja kysynyt lisätietoja lvm:n ylijohtajalta.

Ylijohtaja myöntää, että kilpailuttamatta jättäminen oli peruste maksaa juuri vajaa 30000 euroa. Näin toimittiin tällä kertaa poikkeuksellisesti koska asialla oli kiire.

Mikä ihmeen kiire tällä asialla on voinut olla, jotta ei ole voitu kilpailuttaa? Näin suuren luokan uudistuksella ei voi olla kiire.

Pari kommenttia tähän:

1. Konsulteille maksetut palkkiot ovat ihan normaaleja eli noin 1000 - 1500 euroa/päivä. Ei olla siis ostettu mitään ylihintaista konsultaatiota.

2. Kilpailutus se vasta kallista onkin. Eikä se kilpailutus mitenkään takaa minkäänsortin laatua. Se takaa lähinnä sen, että saadaan halvimmalla ostettua _jotakin_. On olemassa paljon eri projekteja, jotka ovat epäonnistuneet ja maksaneet vaikka kuinka paljon, vaikka ne on kilpailutettu. Esimerkkeinä vaikkapa Apotti ja Länsimetro.

Oikeastaan, se että ostetaan pienissä paloissa useammalta yhtiöltä konsultointikeikkoja takaa ehkäpä jopa parhaiten sen, että lopputulos on hinta-laatusuhteeltaan paras. Osa tuloksista voi olla huonoja, mutta osa taas parempia. Voidaan siis poimia paremmat selvitykset ja yhdistellä ne toimivaksi kokonaisuudeksi.

Tabula Rasa

Muistetaan vielä lastensairaalakusetus, finavia, suomen vientikruununjalokiven tuho. Eiköhän tämä ole euvostoliiton kolmas sortokausi ja tuo ole nykyajan bobrikovin poppoota. Pakkoeuvostoliittolaistaminen, pakkosuvaitsevaisuus ja lasten aivopesu, suomalaisten tuhoaminen viemällä työt joilla elää ja kun ei ole työtä niin vain vastuuttomilla on mahdollisuus lisääntyä jolloin homma vain muuttuu entistä paskemmaksi. Mikä tässä on ero pakkovenäläistämiseen?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kni

Quote from: salla on 26.01.2017, 00:55:23
Quote from: Kni on 25.01.2017, 16:04:02
Iltasanomatkin on keksinyt kilpailuttamattomuuden (tai lukenut Hommaa) ja kysynyt lisätietoja lvm:n ylijohtajalta.

Ylijohtaja myöntää, että kilpailuttamatta jättäminen oli peruste maksaa juuri vajaa 30000 euroa. Näin toimittiin tällä kertaa poikkeuksellisesti koska asialla oli kiire.

Mikä ihmeen kiire tällä asialla on voinut olla, jotta ei ole voitu kilpailuttaa? Näin suuren luokan uudistuksella ei voi olla kiire.

Pari kommenttia tähän:

1. Konsulteille maksetut palkkiot ovat ihan normaaleja eli noin 1000 - 1500 euroa/päivä. Ei olla siis ostettu mitään ylihintaista konsultaatiota.

2. Kilpailutus se vasta kallista onkin. Eikä se kilpailutus mitenkään takaa minkäänsortin laatua. Se takaa lähinnä sen, että saadaan halvimmalla ostettua _jotakin_. On olemassa paljon eri projekteja, jotka ovat epäonnistuneet ja maksaneet vaikka kuinka paljon, vaikka ne on kilpailutettu. Esimerkkeinä vaikkapa Apotti ja Länsimetro.

Oikeastaan, se että ostetaan pienissä paloissa useammalta yhtiöltä konsultointikeikkoja takaa ehkäpä jopa parhaiten sen, että lopputulos on hinta-laatusuhteeltaan paras. Osa tuloksista voi olla huonoja, mutta osa taas parempia. Voidaan siis poimia paremmat selvitykset ja yhdistellä ne toimivaksi kokonaisuudeksi.

1. Oletko nähnyt laskut tai laskutusperusteet vai mihin tietosi perustuu?

2. Kilpailutettava on, jos laki niin määrää. Oli kallista tai ei ja lopputulos hyvä tai ei.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

P

Quote from: Kni on 26.01.2017, 12:43:28
Quote from: salla on 26.01.2017, 00:55:23
Quote from: Kni on 25.01.2017, 16:04:02
Iltasanomatkin on keksinyt kilpailuttamattomuuden (tai lukenut Hommaa) ja kysynyt lisätietoja lvm:n ylijohtajalta.

Ylijohtaja myöntää, että kilpailuttamatta jättäminen oli peruste maksaa juuri vajaa 30000 euroa. Näin toimittiin tällä kertaa poikkeuksellisesti koska asialla oli kiire.

Mikä ihmeen kiire tällä asialla on voinut olla, jotta ei ole voitu kilpailuttaa? Näin suuren luokan uudistuksella ei voi olla kiire.

Pari kommenttia tähän:

1. Konsulteille maksetut palkkiot ovat ihan normaaleja eli noin 1000 - 1500 euroa/päivä. Ei olla siis ostettu mitään ylihintaista konsultaatiota.

2. Kilpailutus se vasta kallista onkin. Eikä se kilpailutus mitenkään takaa minkäänsortin laatua. Se takaa lähinnä sen, että saadaan halvimmalla ostettua _jotakin_. On olemassa paljon eri projekteja, jotka ovat epäonnistuneet ja maksaneet vaikka kuinka paljon, vaikka ne on kilpailutettu. Esimerkkeinä vaikkapa Apotti ja Länsimetro.

Oikeastaan, se että ostetaan pienissä paloissa useammalta yhtiöltä konsultointikeikkoja takaa ehkäpä jopa parhaiten sen, että lopputulos on hinta-laatusuhteeltaan paras. Osa tuloksista voi olla huonoja, mutta osa taas parempia. Voidaan siis poimia paremmat selvitykset ja yhdistellä ne toimivaksi kokonaisuudeksi.

1. Oletko nähnyt laskut tai laskutusperusteet vai mihin tietosi perustuu?

2. Kilpailutettava on, jos laki niin määrää. Oli kallista tai ei ja lopputulos hyvä tai ei.

Jep. "Normaaki laskuttaa 1000-1500€ per päivä, huolimatta lopputuloksesta. Mmm okey. Ei ihme että tästä maasta on tullut näin paska.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Laskentanuiva

Niin uskomatonta kun tuo Liikenneministerin toiminta selvityksineen/ konsultaatioineen on tähän mennessä ollut, niin nyt hän esittää yksityisteitä maksulle pantavaksi. (mutkat suoriksi johtopäätös)

Siinä mahtaa kepulandian äänestäjät olla ihmeissään kun oma ministeri ehdottaa lisämaksuja jo kiinteistöveron, kunnallisveron, tuloveron, autoveron, bensaveron ja tienhoitomaksun päälle.

(Useat jotka ovat joskus asuneet kehä kolmosen ulkopuolella tiedätte mikä tienhoitomaksu on)

Ei saatana.

lisäys:
olisi kiva olla kärpäsenä katossa kuulemassa/ lukemassa sitä palautetta jota keskustan kenttäväki antaa tällä hetkellä omille ministereilleen....
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Kni

Anne Berner onnistui aiheuttamaan markkinahäiriön autokauppa-alalle enkä ole ollenkaan varma että tuo häiriö olisi ohi vaikka selvitystyö onkin "keskeytetty".

Tämän päivän paperinen Turun Sanomat kertoo, että Turun saaristossa ensi kesän matkailuvarauksia perutaan epävarmuuden vuoksi mikä voi aiheuttaa matkailu- ja maatilaelinkeinoille paitsi suoria tappioita myös kiinteistöjen arvon laskua eli samalla vakuusarvojen laskua. Lisäksi EU voi periä myönnettyjä tukia ja rahoituksia takaisin jos peltoja jää kannattamattomana viljelemättä. Näistä voi syntyä yrittäjille maksuvaikeuksia mikä voi johtaa kiinteistöjen pakkomyynteihin mikä voi edelleen kiihdyttää vakuusarvojen laskua.

Ja tämä siis siksi, että Kaavaillut yhteysalusmaksut tuovat tulevaisuuteen paljon epävarmuutta.

Eli autokaupan lisäksi liikenneministeri on aiheuttanut markkinahäiriön myös saaristomatkailulle ja muille saariston maaseutuelinkeinoille. Mitäköhän seuraavaksi?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Hornsmith

No Niin! Keskustan puoluehallitus antoi Bernerille vahvan tukensa ja totesi että esityksen tiimoilta pitää ryhtyä jatkoselvityksiin. Koko puolue on siis jonkun syndikaatin käsissä.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!


ämpee

Quote from: Laskentanuiva on 25.01.2017, 23:45:14

- sähköautoihin asennetaan mustan laatikon sijaan auton latauksen - siis pistorasian ja akun väliin- yhteyteen, autoon siis, ...

On niissäkin matkamittari joka luetaan katsastuksen yhteydessä.
Se tuon vaikeampaa tarvitse olla.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Sibis

HohtavaMamma:
"Niin, yksityistiet ovat jo maksullisia tieosakkaille. Miksi taas pitää korjata toimivaa ratkaisua?"

Ei tietenkään pidä mutta josko läpiajoliikenne osakkaiden ohi niin ei ole mukavaa maksaa hoitokustannuksia tuolloin.
(en ole lukenut koko ketjua vaan juuri palannut yksityistieltämme jota juuri lanattu, aurattu ja soraa tuotu)
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Ari-Lee

QuoteBernerin uusi esitys: Yksityisteiden käyttö luvanvaraiseksi ja firmat töihin
Torstai 26.1.2017 klo 16.33 (päivitetty klo 17.16)

Ylitarkastaja Kaisa Kuukasjärven mukaan tieisännöinti on maaseudulla uusi ja kehittyvä ala.

•Liikenneministerin ajaman Yksityistielakiuudistuksen tavoitteena on tukea elinkeinotoiminnan syntymistä maaseudulle.
•Lisäksi uudistuksella halutaan turvata yksityisteiden varrella asuvien liikkuminen ja maa- ja metsätalouden kuljetukset.
•Jatkossa ulkopuolisten yksityistiellä ajamisesta tulisi pääosin luvanvaraista.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060468_uu.shtml

Kyöttä ei lopeta vaan jatkaa koska voi.

Yksityistien käyttö on ollut tähänkin asti marginaalisesti luvanvaraista ja esim. metsätöitä raskaalla kalustolla ei ole saanut suorittaa ilman korvausten sopimista aiheutetuista tievahingoista. Tutustuin aiheeseen vuonna sora ja sepeli kun kesämökki sijaitsi yksityistien varrella. Jokamiesoikeuksilla ei ole mitään tekemistä yksityistien käytön kanssa ajoneuvoilla liikuttaessa. Tien tuottamuksellinen vaurioittaja on vastuussa vahingoista. Normaali tien kuluminen ei ole sellaista.

On olemassa eriasteisia yksityisteitä. Niitä, mitkä ovat yleisesti käytössä kunnan avustuksilla ja sitten on yksityishenkilöiden ja yhteisöjen rakentamia ja omin varoin ylläpitämiä. Sitten on myös valtion laitosten yksityisteitä ja metsäyhtiöiden omistuksessa olevia. Ne ovat joissakin määrin puomitettuja liikennemerkein, joskin puomit ovat ylhäällä. Esimerkiksi Puolustusvoimien ja UPM:n tieurat.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

ämpee

Miettiiköhän kukaan tuolla päättäjien laumassa kuinka kalliiksi nämä älyttömät ehdotukset tulevat ??

Nähtävästi tulee maallemme paljon halvemmaksi lähettää Berneri täydellä palkalla lomille koko loppuajaksi.

Vakka kantensa valitsee-sanotaan, Sipilä on valinnut näköisensä liikenneministerin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Impi Waara

Perkeleellisen Pernerin käsi hamuaa taas tyhjää tiliäni  >:(  Miksi korjata sellaista, mikä ei ole rikki? Ai niin, tarvitaan yhtiöitä rahastamaan välistä sielläkin, missä tien hoito hoituu muilla keinoin. Tuo kupparieukko ei näemmä ahneuksiltaan edes osaa hävetä yhtiöittämiskiimaansa.  >:(
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Ari-Lee

Tästä tulee sitten seuraava kohu.

A Berner höpisee houreisia maaseudun työpaikkojen puolesta kun maito on jo maassa hapannut kymmeniä vuosia. Samaan aikaan hän toiminnallaan tähtää loppuväestön siirtymiseen kasvukeskuksiin kuormittamaan jo muutenkin ylikuormittunutta kasvukeskuspainetta.

Miksi nämä viestintä- ja liikenneministerit ovat tällaisia Suomi-syöjiä?

Muistaako joku nämä liikenneministerit?:

Kimmo Sasi susi möi lakiin perustuvan ajoneuvokatsastustoiminnan ulkolaisille yhtiöille. Vasta pitkän ajan perästä, kun EU tasolta asiaa tiedusteltiin ja siitä sanktioilla uhattiin alkoivat kotimaiset yritykset toimimaan kilpailun hengessä.

Suvi Lindén vieraili Pohjois-Koreassa ottamassa mallia ennakkosensuuriin.

Lindénin edeltäjä viestintäministerinä, SDP:n Susanna Huovinen oli valmistellut Suomen Internet-sensuurijärjestelmää. Lindén ministerinä ajoi sen läpi lapsipornoon vedoten. Helmikuussa 2008 hän puolusti arvostelua herättänyttä lapsipornosivujen sensurointia. Lindénin mukaan nettisivu rinnastuu painotuotteeseen: "Jos ajatellaan, että kirjakaupassa olisi lapsipornoa tai lapsipornoon viittaavaa materiaalia, niin poliisi kävisi hakemassa sen pois. Ihan samalla tavalla pitää toimia sähköisessä ympäristössä." Lindénin kommentit joutuivat heti kiivaan kritiikin kohteeksi ja hänen eroaan vaadittiin Internet-adressissa. Adressin allekirjoitti neljän päivän aikana 11 442 ihmistä. Tietokone-lehden Kari Haakana kirjoitti, että Lindén on joko ymmärtänyt keskustelun täysin väärin tai ei ole seurannut sitä ollenkaan, sillä keskustelu ei ole lapsipornon levittämisestä vaan siitä, miten sen estämiseksi luodut keinot ovat paitsi tehottomia, myös haitanneet perusoikeuksiin kuuluvaa sananvapautta. Helmikuussa 2008 viestintäministeriö perusti neuvottelevan virkamiehen Kirsi Miettisen johtaman mediafoorumityöryhmän arvioimaan median ja internetin roolia lasten ja nuorten arjessa. Foorumin kokoonpanossa on lastensuojelujärjestöjä, mediaa sekä sähköisen viestinnän toimijoita.

Eduskuntavaaleissa 2007 Lindén sai vaalitukea Kehittyvien maakuntien Suomi ry:ltä 5 000 euroa. Vaalien jälkeinen kohu vaalituesta aiheutti myös lahjontaepäilyjä.

Kansalaisten sähköisiä oikeuksia valvova Electronic Frontier Finland ry (EFFI) jakoi vuoden 2009 Isoveli-palkinnon Suvi Lindénille ihmisten oikeuksien polkemisesta.

27. toukokuuta 2002 Ilta-Sanomat julkaisi uutisen, jossa kerrottiin kulttuuriministeri Lindénin myöntäneen valtionapua golfkentälle, jossa hän perheineen oli osakkaana.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suvi_Lindén#Kohu_estolistasta

Susanna Huovisen junailema poliisin salainen sensuurilista.

Oli joku miss Suomikin joskus ministerinä jotakin vahinkoa tuottamassa.

Jatkaa listaa jos jaksat.

[korj. selvinpäin-en-kännissä-ajelisi taisi olla S Pietikäinen kok]
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä