News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Tabula Rasa

Quote from: Vesa Heimo on 23.01.2017, 22:26:32
Quote from: Tabula Rasa on 23.01.2017, 22:25:01

Varmasti nykyautoissa.

Niin, ja nykyautoja ovat ne sähköautotkin, aivan samaten kun VAG-DSG:t Bemarin ketjut ja PSA-konserin ketjulliset 156:t.

Cherrypicking, merkkejä on valtavasti ja voi valita minkä hyvänsä todistaakseen mitä hyvänsä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Vesa Heimo

Quote from: Tabula Rasa on 23.01.2017, 22:28:08

Cherrypicking, merkkejä on valtavasti ja voi valita minkä hyvänsä todistaakseen mitä hyvänsä.

Kerroppas merkki joka takaa automaatin&ketjun 8v alle Teslan hinnan?
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Nuivanlinna

Irtisanoutumisia, Berner vastaan Berner:

QuoteBerner Oy saa palautetta Anne Bernerin vuoksi, ja kyselyjä tulee lisää, kun ministeri esiintyy julkisuudessa — "Kyllä, kyllä se kiinnostaa"
https://demokraatti.fi/berner-oy-saa-palautetta-anne-bernerin-vuoksi-ja-kyselyja-tulee-lisaa-kun-ministeri-esiintyy-julkisuudessa-kylla-kylla-se-kiinnostaa/
Sillintuonnilla liiketoimintansa aloittanut Berner Oy tiedottaa verkkosivuillaan harvinaisesti otsikolla "Usein kysyttyä: Berner Oy:n omistussuhteet".

"Asiakkailtamme on tullut useita kyselyjä Berner Oy:n omistussuhteista ja yhteyksistä liikenne- ja viestintäministeri Anne Berneriin. Samasta sukunimestä huolimatta liikenne- ja viestintäministerillä ei ole yhteyksiä Berner Oy:n toimintaan tai omistajasukuun.

Demokraatti tavoitti perjantaina iltapäivällä Berner Oy:n viestintäpäällikön Martina Liliuksen. Hän kertoo, miksi yritys päätyi tiedottamaan asiasta.

— Kuluttajat ja asiakkaat ovat antaneet palautetta lähinnä siitä, onko ministeri Berner Berner Oy:n hallituksessa ja onko hän meidän omistajia.

Vastaus siis on: ei ole.

Liliuksen mukaan Berner Oy on saanut palautetta noin vuoden ajan. Anne Berneristä tuli liikenneministeri vuonna 2015.

Viestintäpäällikkö sanoo, että yhteydenottojen määrä riippuu "tilanteesta mediassa". Nyt yhteydenottoja on tullut taas, kun keskustelu autoveroista ryöpsähti liikkeelle.

Palautteen tarkkaa määrää Lilius ei osaa arvioida.

— Esimerkiksi meidän brändeillämme on yli 30 sosiaalisen median tiliä. Viikoittain useita, hän sanoo.

Aina silloin, kun ministeri Berner on näkyvästi julkisuudessa?

— Kyllä, kyllä se kiinnostaa.

Lilius kertoo, että mielikuvissa yritys liitetään helposti ministeriin. Hän kertoo viime keväänä tehdystä kyselystä, johon vastanneista monelle tuli ensimmäisenä mieleen "monialayritys Berneristä" ministeri Anne Berner.

— Tämä liittyy siihen, että meillä ei ole tuotteita yrityksen nimellä vaan olemme brändien nimillä.

Hän arvioi, että yritys on siksi jäänyt tuntemattomammaksi pitkästä historiastaan huolimatta.

— Mitään tiettyä harmia ei ole nähty, mutta halusimme selventää, koska meiltä kysytään asiaa paljon ja mielellämme kerrommekin, mikä omistusrakenteemme on.

Lilius kertoo, ettei ministeri Bernerillä tai hänen suvullaan ole myöskään koskaan ollut tekemistä yrityksen kanssa.

— Käsitykseni mukaan Bernerin suku tulee Sveitsistä ja Berner Oy:n suku tulee Norjasta.
...naps....
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Nuivanlinna

Quote from: Supernuiva on 23.01.2017, 22:15:32
Quote from: Punaniska on 23.01.2017, 19:28:22
Siksikö neuvostoarmeijalla oli bensakuorkit?

Neuvostoarmeijalla oli myös dieselkuorma-autoja. Bensiinikuorma-autojen laajan valmistuksen taustalla olivat käsitykseni mukaan ensisijaisesti maan teknologinen jälkeenjääneisyys ja polttoaineen "ilmaisuus". Monet vielä 1990-luvulla valmistetut autot oli suunniteltu 1950-luvun aikana tai 1960-luvulla, eli teknologinen jälkeenjääneisyys oli suurta. Autot eivät olleet läntisellä mittapuulla huippunykyaikaisia edes uutena, vaikkeivat missään tapauksessa täysin vanhentuneitakaan.

Dieselin paremmalla taloudellisuudella ei ollut merkitystä, koska polttoaineen hinta oli keinotekoisesti subventoitu alhaiseksi. Bensiinimoottori oli neuvostoteknisellä tasolla myös helpompi ja halvempi valmistaa.

Toki näiden autojen alkuperäisen suunnittelun aikana dieselteknologia ei ollut vielä niin kehittynyttä, että suorituskykyarvojen osalta diesel olisi voittanut kuorma-autoissa bensiinimoottorin aivan 100-0. Jopa länsimaissa oli vielä yleisesti isoja kuorma-autoja bensiinimoottoreilla vielä 1950-luvun aikana niiden paremman käynnistyvyyden vuoksi. Paloautot muuttuivat viimeisimpinä dieseleiksi, sillä hälytyksen tullessa moottorin haluttiin käynnistyvän nopeasti. Toki myös pakkaskestävyys on bensiinimoottorilla parempi kuin dieselillä.

Yhtä kaikki, tämä bensiinimoottoriepisodi kertoi osaltaan sen, miten taloudellisesti kestämättömällä pohjalla neuvostokommunismi oli taantumuksen synkimpinä vuosina. Kannattaa lukea järkevien kommunistien kirjoituksia sekä analyysejä neuvostojärjestelmän toimimattomuudesta, jostain syystä kapitalistit eivät enää analysoi neuvostojärjestelmän ongelmia kuten erityisesti 1980-luvun aikana, vaikka eurostoliiton kapitalismiin on pesiytynyt paljon neuvostohenkisiä ajatuksia, jotka heikentävät taloutta.

Siperiassa bensakone varmaan paikallaan. https://www.youtube.com/watch?v=ztrgPO0wcgI
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

mannym

Quote from: Vesa Heimo on 23.01.2017, 22:30:21
Quote from: Tabula Rasa on 23.01.2017, 22:28:08

Cherrypicking, merkkejä on valtavasti ja voi valita minkä hyvänsä todistaakseen mitä hyvänsä.

Kerroppas merkki joka takaa automaatin&ketjun 8v alle Teslan hinnan?

Toyota, ostamalla uuden avensiksen takaan että automaatti ja ketju toimivat 8 vuotta alle Teslan hinnan. Jos ei kestä niin säästyneellä rahalla voi ostaa toisen avensiksen, tai uuden ketjun, tai automaattilaatikon. Tai no kolmannenkin avensiksen saa alle Teslan hinnan.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Kulttuurirealisti

#1955
Bärneri laittoi väyläyhtiön jäihin.

QuoteBerner painoi äkisti jarrua: liikenneverkkoyhtiön selvitys keskeytetään

Liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin (kesk.) mukaan liikenneverkon rahoitus vaatii uudistamista, vaikka yhtiömuotoinen toimintamalli ei saanut nyt kannatusta.
...
Esitys tuli laatia siten, että tarvittavat päätökset voidaan tehdä toiminnan käynnistämiseksi vuoden 2018 alussa, ministeriön tiedote taustoittaa. Näin ollen toiminta ei käynnisty eikä selvitys etene enää.
http://yle.fi/uutiset/3-9419760

Varmasti pääsemme vielä tulevaisuudessa tutustumaan uuteen, jännittävään ja moderniin malliin, jolla meiltä viedään tietkin käsistä.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Vesa Heimo

Quote from: mannym on 23.01.2017, 22:37:03
Quote from: Vesa Heimo on 23.01.2017, 22:30:21
Quote from: Tabula Rasa on 23.01.2017, 22:28:08

Cherrypicking, merkkejä on valtavasti ja voi valita minkä hyvänsä todistaakseen mitä hyvänsä.

Kerroppas merkki joka takaa automaatin&ketjun 8v alle Teslan hinnan?

Toyota, ostamalla uuden avensiksen takaan että automaatti ja ketju toimivat 8 vuotta alle Teslan hinnan. Jos ei kestä niin säästyneellä rahalla voi ostaa toisen avensiksen, tai uuden ketjun, tai automaattilaatikon. Tai no kolmannenkin avensiksen saa alle Teslan hinnan.

Avensiksella liikkumista ei kyllä lasketa autoiluksi, ja siitähän tässä oli puhe.



" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Lasse

Quote from: Supernuiva on 23.01.2017, 22:15:32
Quote from: Punaniska on 23.01.2017, 19:28:22
Siksikö neuvostoarmeijalla oli bensakuorkit?

Neuvostoarmeijalla oli myös dieselkuorma-autoja. Bensiinikuorma-autojen laajan valmistuksen taustalla olivat käsitykseni mukaan ensisijaisesti maan teknologinen jälkeenjääneisyys ja polttoaineen "ilmaisuus". Monet vielä 1990-luvulla valmistetut autot oli suunniteltu 1950-luvun aikana tai 1960-luvulla, eli teknologinen jälkeenjääneisyys oli suurta. Autot eivät olleet läntisellä mittapuulla huippunykyaikaisia edes uutena, vaikkeivat missään tapauksessa täysin vanhentuneitakaan.

Dieselin paremmalla taloudellisuudella ei ollut merkitystä, koska polttoaineen hinta oli keinotekoisesti subventoitu alhaiseksi. Bensiinimoottori oli neuvostoteknisellä tasolla myös helpompi ja halvempi valmistaa.

Tuota teknologista jälkeenjääneisyyttä ystävät yrittivät jeesata:

Quote
The War Potential of the Kama Truck Plant

Up to 1968 American construction of Soviet military truck plants was presented as "peaceful trade." In the late 1960s Soviet planners decided to build the largest truck factory in the world. This plant, spread over 36 square miles situated on the Kama River, has an annual output of 100,000 multi-axle 10-ton trucks, trailers, and off-the-road vehicles. It was evident from the outset, given absence of Soviet technology in the automotive industry, that the design, engineering work, and key equipment for such a facility would have to come from the United States.

In 1972, under President Nixon and National Security Adviser Henry Kissinger, the pretense of "peaceful trade" was abandoned and the Department of Commerce admitted (Human Events, Dec. 1971) that the proposed Kama plant had military potential. Not only that, but according to a department spokesman, the military capability was taken into account when the export licenses were issued for Kama.
http://www.reformed-theology.org/html/books/best_enemy/chapter_03.htm
NOVUS ORDO HOMMARUM

MW

Vai sillintuonnilla aloittivat. Onkin tuota kalanhajua piisannut.

E: ei tuonia, sentään.

Tabula Rasa

Quote from: Vesa Heimo on 23.01.2017, 22:44:13
Quote from: mannym on 23.01.2017, 22:37:03
Quote from: Vesa Heimo on 23.01.2017, 22:30:21
Quote from: Tabula Rasa on 23.01.2017, 22:28:08

Cherrypicking, merkkejä on valtavasti ja voi valita minkä hyvänsä todistaakseen mitä hyvänsä.

Kerroppas merkki joka takaa automaatin&ketjun 8v alle Teslan hinnan?

Toyota, ostamalla uuden avensiksen takaan että automaatti ja ketju toimivat 8 vuotta alle Teslan hinnan. Jos ei kestä niin säästyneellä rahalla voi ostaa toisen avensiksen, tai uuden ketjun, tai automaattilaatikon. Tai no kolmannenkin avensiksen saa alle Teslan hinnan.

Avensiksella liikkumista ei kyllä lasketa autoiluksi, ja siitähän tässä oli puhe.

Itse olisin tarjonnut 124-koppasta ikuisuusmersua. Tonnin vehkeellä ajaa satojatuhansia ja taas satojatuhansia. Mainosmiesten puheet ovat toista ja käytäntö näyttää mitkä kestää. Vinkkinä, nettiautossa kun katselet millä on ajettu yli puolta miljoonaa niin niissä on usein erinomainen tekniikka. Sellainen sisäänajettuna ja isot rempat tehtynä niin saa taas sen parisataatuhatta ajaa pikkurempoilla.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

ämpee

Quote from: Tabula Rasa on 23.01.2017, 21:55:02
Itse olen tuhannen latauskerran akkuja tavannut, mutta usempi tuhat meinaa jo että tehot tippuvat. Tuhat kertaa tulee sähköautoon jos sillä ajaa 20 000 vuodessa lataus 400km välein= 50 kertaa. Eikä voi aina sattua että saa ajettua tyhjään ja sitten pääsee täyteen vetämään eli oikeasti enemmän. Jos tuhat kertaa niin akusto on tuon 8v päästä tasoa plusmiinus 100km per akullinen.

Tesla voi ehkä kesäkelillä yltää tuohon 400km ajomatkaan, mutta tyypillisempi ajomatka on 150-200km, ja talvella alle 100km.

Motiva

Quote from: MotivaUusimmissa sähköautoissa akuston kapasiteetti on tyypillisesti 20-30 kWh, mikä riittää 150-200 kilometrin matkan ajamiseen. Akuston paino on tällöin noin 300 kg.
Quote from: MotivaAjon aikana auton ilmastoinnin ja lämmityslaitteen käytöllä, korkealla ajonopeudella sekä alhaisella ulkolämpötilalla voi myös olla yllättävän suuri vaikutus toimintasäteeseen, ja ajomatka yhdellä latauksella voi jäädä selvästi alle 100 kilometrin.

Sitten vielä tuon lainaamani artikkelin lopusta hivenen hauskuutta.
Quote from: MotivaJos sähköautoihin ladattava sähkö tuotetaan hiilivoimalla, voi sähköauton käyttäminen tuottaa enemmän päästöjä kuin dieselauton. Jos taas sitoudutaan siihen, että liikenteen energiana käytetään puhdasta sähköä, joka on tuotettu ilman hiilidioksidipäästöjä esimerkiksi tuuli-, sähkö- tai aurinkovoimalla, voidaan sähköinen henkilöautoliikenne hoitaa tulevaisuudessa lähes nollapäästöin.

Hauskuus oli noissa tuuli-, sähkö- tai aurinkovoimalla, ensimmäisen ja viimeisen väistämättä vaatima yhtä suuri korvaavan energian tuotto silloin kun ei tuule tai paista.
Sähkövoimalla tuotettu sähkövoima on joku näppäinvirhe, omalla tavallaan aika hauska sekin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Tabula Rasa

Quote from: Ari-Lee on 23.01.2017, 21:26:56
Quote from: Impi Waara on 23.01.2017, 21:14:23
Tuskin maltan odottaa omaa sähköautoa hyytymään korpisuoralle, jossa muuta liikennettä saa odotella tuntitolkulla  :P

Ja mistä se tarvittava sähkömäärä on tarkoitus kiskoa?? Lisää ydinvoimaa?? Ei kiitos  >:(

Köyhän sähköauton sähköntuotanto voidaan järjestää samoin kuin afrikkaan vietävien paristot korvaavien latauslaitteiden kanssa. Lisätään vain Impin autoon kammella pyöritettävä laturi. Puoli tuntia kammenpyöritystä pakkasella tekee eetwarttia matkan jatkumiselle. Aina tietty siihen asti, kunnes uupumus saavuttaa veivaajan tai Auringosta pölähtää sellainen EMP, että kaikki sähköiset laitteet kärisevät karrelle.
#ivapuhe

Polkuauto sipilälle ja kumppaneille ja ajakoot säästötalkoisiin.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

MW

Quote from: Tabula Rasa on 23.01.2017, 22:55:43
***
Itse olisin tarjonnut 124-koppasta ikuisuusmersua. Tonnin vehkeellä ajaa satojatuhansia ja taas satojatuhansia. Mainosmiesten puheet ovat toista ja käytäntö näyttää mitkä kestää. Vinkkinä, nettiautossa kun katselet millä on ajettu yli puolta miljoonaa niin niissä on usein erinomainen tekniikka. Sellainen sisäänajettuna ja isot rempat tehtynä niin saa taas sen parisataatuhatta ajaa pikkurempoilla.

Järkiratkaisu, ainakin takavuosina. Kovin pian ei miljoonaa rullattua Teslaa illmaannu mistään, samalla tankilla.

Ja jos elinkaarikustannuksista aletaan höpisemään...

Archaeopteryx

Quote from: paksu on 23.01.2017, 22:51:03
Pitipä tämäkin päivä vielä nähdä ...

Hommalaiset kiljuu riemusta yhdessä vihervasemmiston kanssa kun hallituksen (ministerin) esitys kaatuu !!!

Vittu jee jätkät, tää on ihan huippua ... taaskaan ei tehdä yhtään mitään, tsörätään ladoilla kohti auringonlaskua ...

bonuksena taas kerran kunnon arvovaltatappio hallitukselle ja vassarit askeleen lähempänä hallituspaikkaa.
Ei, ei sitä maailmaa sillä tavalla hoideta, että ihan mitä tahansa pitää hyväksyä, ettei vain pääse toinen valtaan. Tyhmä idea on tyhmä, ja se pitää huuhtoa vessasta alas, vaikka sen esittäisikin oikeamielinen.

Rauno Murju

Liikenteellä puuhastelu jäi toistaiseksi mutta jäihän Sipilälle valtion kehitysyhtiö, joten harmitus jää toimeksiantajalle eli Ollilan ja toimettomaksi jääneiden entisten noksun alihankkijoiden kannettavaksi.

Katsotaan mihin VaKe Oy:n tasekirja hupenee kun elektroniikkainsinööri Kempeleestä alkaa todenteolla töihin.

Haplotaxida

Tästä episodista jäi sellainen maku (toistaiseksi) suuhun, että Bernerin esitys nojasi niihin mustiin laatikoihin, mutta ilmeisen viime hetken poisvedon (siirtäminen määrittelemättömään myöhempään vaiheeseen) vuoksi tarvittava porkkana jäi puuttumaan, millä esityksen olisi voinut saada myytyä hieman paremmin isolle yleisölle. Trafin laskurikin oli tehty sitä ajatellen.

Esityksestä tuli sen myötä torso, mutta sen julkistamista ei voinut enää perua ja siirtää. Avoimeksi jää se, että mikä oli oikeasti syynä mielenmuutokseen, ennen julkistamista. Paljastuiko tietoturvaongelmat liian isoiksi vai jotain muuta?
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

J.M

Quote from: paksu on 23.01.2017, 22:51:03
Pitipä tämäkin päivä vielä nähdä ...

Hommalaiset kiljuu riemusta yhdessä vihervasemmiston kanssa kun hallituksen (ministerin) esitys kaatuu !!!

Vittu jee jätkät, tää on ihan huippua ... taaskaan ei tehdä yhtään mitään, tsörätään ladoilla kohti auringonlaskua ...

bonuksena taas kerran kunnon arvovaltatappio hallitukselle ja vassarit askeleen lähempänä hallituspaikkaa.

Nii-in, on se ihme, että hommalaiset ovat tyytyväisiä, ettei jokaista autoilijaa aleta seuraamaan GPS-paikantimella ja/tai sitten muuten vaan autoilun kustannukset nouse satasia tai tonneja vuodessa. Taivahan ihme, suorastaan.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

dothefake

Kyl määki ole ku klapil päähä lyöty.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Dredex

Eikös olisi kannattanut että vähitellen poistuu autovero, eikä tällälailla huovata edes takaisin?

Kyklooppi

Perneri muuten kostaa tämän verisesti, saatte nähdä...
Ihmisjäte.

Nuivanlinna

Quote from: Kyklooppi on 24.01.2017, 00:23:05
Perneri muuten kostaa tämän verisesti, saatte nähdä...

Ei Berner, vaan seuraavassa hallituksessa tulee taas uusi kasvo tuomaan asian pöydälle. Bilderbergin pojat kyllä löytää esittelijän.

Kyllönen>>>>Berner>>>>Kuka?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

td

Luulen että Berneri on hommattu tekemään kaikenlaisia ns. "puolueita kaatavia" esityksiä hallitukseen, jotta esityksen torppaaja (kuten nyt PS:kin pääsi jaolle hieman) saa sulan hattuun "kansalaisten puolueena" ja suosion nousemaan (Berner tietenkin samalla ryöstää palkaksi suomalaisia hallituksen hyväksymänä erilaisissa projekteissa).

Voihan se asia edelleenkin olla näin. Eikös se Berneri jossain maininnut poistuvansa pian takavasemmalle (kun tuhot on tehty)..

Saas nähdä mitä (sankarillisesti torpattavia) esityksiä sieltä ehtii vielä tulla.

Bernerillä kotimaa on Sveitsi (vaaleihin myönnettiin pika-kansalaisuus, Kokoomus ja Keskusta arpoivat kumman ministeriksi tulee, ilmeisesti Keskustalla oli enemmän varaa hävitä suosiossa ja Sipilä joutui tyytymään valintaan).
Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

porrasaa

Quote from: Nuivanlinna on 24.01.2017, 00:34:41
Kyllönen>>>>Berner>>>>Kuka?
Vartiainen? Rinne?

Quote from: Dredex on 23.01.2017, 23:43:30
Eikös olisi kannattanut että vähitellen poistuu autovero, eikä tällälailla huovata edes takaisin?
Koko ideahan oli kerätä enempi rahaa eikä poistaa veroa.

Ari-Lee

Quote from: Kyklooppi on 24.01.2017, 00:23:05
Perneri muuten kostaa tämän verisesti, saatte nähdä...

Tottakait saamme nähdä ja kokea. Kraaterit tiestöllämme kasvavat kasvamistaan niin, että leekopaikat laattialle rapisevat. Lisäksi tiestöä tullaan suolaamaan niin, että iskunvaimentimet poksuvat hattuhyllystä läpi samalla kun leekopaikat rapisevat. Asfaltit tullaan keräämään sivuteiltä pois kokonaan ja tilalle tuulilasit, alustan ja maalipinnat särkevät sorat.

Ellei, en kyllä usko sitä, autoilijan maksamasta 8 miljardin kokonaispotista tulla osoittamaan tiestön korjaukseen lisämiljardeja. Sehän on se kertymä minkä nykyisellään jo maksamme. Kuka tai ketkä ovat ne rosvot välistä vetämässä? Kuka huopaa?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

rätkä

Pernerin esitystä ei ollut edes tarkoitettu läpi vietäväksi. Olihan koko paketti niin utopistista skeidaa. Lähitulevaisuudessa näemme mitä sillä oikeasti haluttiin saada aikaiseksi tai peittää.
Paikannus ja maksut tulevat, osa tiestöstä siirtyy suoraan yksityiseen rahastukseen ja liikenteeltä varastetaan entistä enemmän rahaa muualle. Kantavana ajatuksena on perusinfran maksattaminen moninkertaisena kansalaisilla, riskit valtiolle ja rahat yksityisille.


ikuturso

Quote from: Dredex on 23.01.2017, 23:43:30
Eikös olisi kannattanut että vähitellen poistuu autovero, eikä tällälailla huovata edes takaisin?

Poistetaan vaan autovero. Mutta miten teiden yhtiöittäminen siihen liittyy?

Politiikassa yleistynyt asioiden läpivientimalli kantaa nimeä "there's no alternative". Kun vedotaan, että homma on niin pitkälti valmisteltu, että se tehdään näin tai sitä ei tehdä ollenkaan, niin se on varsin halpamaista. Itse voisin nimetä sen itkupotkuraivaripolitiikaksi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Andy_81

Demokraattisessa maassa ministeri eroaisi välittömästi tälläisen farssin jälkeen.
Meillä ei ole oppositiota, jos sieltä ei kyseenalaisteta Berneriä koskevaa eduskunnan luottamusta.
En tiedä eduskunnan sääntöjä tarkkaan, mutta kun äänestetään hallituksen luottamuksesta, niin voiko samalla tavalla äänestää yhden ministerin luottamuksesta ja samalla tapaan saada se vaihtoon?

Berneri aiheutti toiminnallaan, etenkin asian julkituominen suurta vahinkoa autokaupalle joka etenkin viimeisen viikon aikana menenetti about pari tuhatta uuden auton kauppaa ja aiheutti epävarmuuden koko alalle, koska edelleen elää "pelko" autoveron poistamisesta joidenkin mielissä. Jos liikennekaari on tältä osin kuopattu, niin Anne joutaa vaihtoon. Epäonnistumisia ja epäselvyyksiä liian monta, finavia, yms. 


Suomen tapa tuntuu olevan, että ministerit sairastuu ja toinen tulee tilalle. Vanhasen lautakasajupakan jälkeen pm:ksi tuli Kiviniemi. Matille taisi tulla nivelrikko, joka sittemmin hoidettiin leikkauksella.
Veikkaan että kuntavaaleihin mennessä meillä on toinen liikenne- ja viestintäministeri. Kepu pelaa vaalipeliä ja tilalle tulee joku kepun "konkari".

porrasaa

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701242200058680_uu.shtml
QuoteSuomalaisten mielestä teiden kunto on hyvä
Noin puolet vastaajista sanoo, että Suomen tiet ovat melko tai erittäin hyvässä kunnossa.
Vastavasti runsas 40% vastaajista pitää teiden kuntoa huonona.
Taitaa riippua missä asuu  :o
Kaupungeissa kyllä kaikkialla taitaa olla autoteitten kunnot hyvät, samoin suurimmat maantiet on kunnossa. Jalankulkukäytävät sitten eri juttu, eivät pidä niitä kunnossa sitten lainkaan talvisin. Liukkaammas vaan ajelevat.

Onko noi gallupit kovinkin luotettavia sitten toinen asia, mutta mihin verrattuna täällä olisi kehnot tiet?
Teitä on riittämiin, ei ole ruuhkia. Joihinkin paikkoihin voisi kaistoja lisäillä ja joihinkin uusia päällysteitä.

Quote from: Andy_81 on 24.01.2017, 07:19:42
Demokraattisessa maassa ministeri eroaisi välittömästi tälläisen farssin jälkeen.
Meillä ei ole oppositiota, jos sieltä ei kyseenalaisteta Berneriä koskevaa eduskunnan luottamusta.
En tiedä eduskunnan sääntöjä tarkkaan, mutta kun äänestetään hallituksen luottamuksesta, niin voiko samalla tavalla äänestää yhden ministerin luottamuksesta ja samalla tapaan saada se vaihtoon?
Mikäs niitä estäs äänestämästä mutta väärä kohde se berneri kun hallitus tehtävänsä antanut ja se siksi siihen työhön otettu.

Nuiva kansalainen

^Ehkä siellä pääkaupunkiseudulla tiet ovatkin hyvässä kunnossa, mutta muualla se kunto todellakin kaikkea muuta kuin hyvä. Huvittavaa tässä on se, että meillä ei ole rahaa ylläpitää teiden kuntoa, vaikka keräämme enemmän veroja autoilijoilta kuin koskaan. Auto-, bensa-, ja käyttövoimaverojenhan piti mennä suoraan teiden ylläpitoon.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015