News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Kyklooppi

Lesta ja perneri haluaisi valtion tilalle yritykset( omistamansa) jatka kuppaisivat ihmisestä kaiken irti. Sitten kun joskus vanhenet ja sairastut eikä sulla ole fyrkkaa hoitaa itseäsi niin eutanasia peliin.

Voi kuulostaa rajulta mutta uskokaa että ei niin kaukaa haetulta, kato bisnes on bisnes ja vitut susta.
Ihmisjäte.

Nuivanlinna

Quote from: Kulttuurirealisti on 20.01.2017, 23:21:35
En tiedä oliko ketjussa vielä, mutta Bernerin selvityksessä oli kuulemma tällaistakin:
QuoteLiikenneverkkoyhtiön hinnoittelu ohjaa liikennettä kuntien katuverkolle, minkä vuoksi on tärkeää, että kunnat voivat halutessaan ostaa palvelua liikenneverkkoyhtiöltä ja asettaa maksut myös katuverkon käytölle.

Eli kunnalliset katumaksut? Aina vain paranee.

Berner ja Sipilä väänsivät nyt sellaisen herkkujöötin mitä ei kuntien virkakakyöstilegioonat voi vastustaa, vaan surraavat paikalle herkuttelemaan.

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Kyklooppi

Jos elettäisiin jossain muualla kuin härmässä olisi päällä sellainen kapina ettei pahemmasta väliä.
Ihan vähän enempi "munaa" toivoisi tälle kansalle, ihan oman itsensä takia, ettei pernerit ryöstäisi
aivan kaikkea.
Ihmisjäte.

Impi Waara

Quote from: Kyklooppi on 21.01.2017, 00:43:31
Jos elettäisiin jossain muualla kuin härmässä olisi päällä sellainen kapina ettei pahemmasta väliä.
Ihan vähän enempi "munaa" toivoisi tälle kansalle, ihan oman itsensä takia, ettei pernerit ryöstäisi
aivan kaikkea.

Sitä "munaa" pitäisi löytyä ja äkkiä  >:(
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Chew Bacca

Nämä kaavailut kun (ei jos) toteutuvat jossain muodossa, ehdotan että sata vanhan auton omistajaa ajaa Eduskuntatalon eteen, nyppää kilvet mukaansa ja jättää auton siihen. Seuraavana iltana sata muuta. Ja taas sata. Kaikki maksukyvyttömät, jättäkää romurautanne vaikka Mannerheimintielle poikittain tai Narinkkatorille. Valtio saa pitää romutus"palkkion" koska vaihtoauto on arvoton eikä uuteen ole tietenkään rahaa.

Turha niitä on Kehälle ja motarin laitaan hylätä. Pitäähän uhrilahjat viedä temppeliin jumalten lepyttämiseksi.

Maksun nousu tai lasku on maapähkinöitä. Yhtiöittäminen on se pihvi.

Impi Waara

On sitten jokunen sata kilometriä patikoitavana takaisin, mutta olisi protestina joka askeleen arvoinen. >:(
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

dothefake

Quote from: Impi Waara on 21.01.2017, 00:45:40
Quote from: Kyklooppi on 21.01.2017, 00:43:31
Jos elettäisiin jossain muualla kuin härmässä olisi päällä sellainen kapina ettei pahemmasta väliä.
Ihan vähän enempi "munaa" toivoisi tälle kansalle, ihan oman itsensä takia, ettei pernerit ryöstäisi
aivan kaikkea.

Sitä "munaa" pitäisi löytyä ja äkkiä  >:(
Minulta voisi löytyä nimenomaan lainausmerkeissä, kun olen jo vanha.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

porrasaa

Quote from: Impi Waara on 21.01.2017, 00:06:43
Vekkuli tulevaisuusvisio
Alkaa jo kalifaattikin vaikuttamaan hyvälle vaihtoehdolle.
Quote from: Kyklooppi on 21.01.2017, 00:28:06
ei niin kaukaa haetulta
Ei lainkaan kaukaa, sillähän sitä ovat niin ylistäneet. Eikä sen lopulta tarvitse vapaaehtoista olla kunhan ensin on vapaaehtoinen ajettu läpi.

Tabula Rasa

Kalifaattia ei tarvitse edes harkita. Ja romujen ajon lisäksi ne kannattaa pultata vaijerilla maahan kiinni etteivät lähde liian helposti paaliin virkanilkkien avustuksella. Siinäpä kun on hellsinking täynnä romuautoja jotka pultattu seiniin katuihin tai mihin hyvänsä kiinteään niin saa virkanilkit miettiä. Pitääkin kysellä kavereilta peltoautoja hyvään tarkoitukseen. Sopivaa vaijeria joka katkoo rälläkän laipat ja hydraulileikkuria vastaankin voi keksiä jotain. Tyyliin kiinni hitsaamalla viisitoista senttiä paksulla terästangolla jonka sisään sopivia alumiinioksidipalikoita teriä rikkomaan.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

VeePee

Minulla kun harvoin on varsinainen muusta kuin malttamattomuudesta johtuva kiire minnekään niin ajattelin ryhtyä nauttimaan maksamastani tienkäyttöpalvelusta mahdollisimman paljon. Ajelen jatkossa hissuksiin reilusti alle nopeusrajoituksen. Hyötyinä on stressitön eteneminen kun tie on aina tyhjä ja avoin edessä. Kehotan jokaista vanhemmalla autolla liikkuvaa tekemään samoin. Nykyistä jumittavampi liikenne olkoon hiljaisen kansan protesti ja viesti päättäjille. Takana ökyaudillaan valoja vilkutteleva kultalusikkasuu joutaa kyllä vähän vauhtiaan hidastamaan. Maksimihyöty maksetusta palvelusta.

Impi Waara

Quote from: VeePee on 21.01.2017, 09:54:18
Minulla kun harvoin on varsinainen muusta kuin malttamattomuudesta johtuva kiire minnekään niin ajattelin ryhtyä nauttimaan maksamastani tienkäyttöpalvelusta mahdollisimman paljon. Ajelen jatkossa hissuksiin reilusti alle nopeusrajoituksen. Hyötyinä on stressitön eteneminen kun tie on aina tyhjä ja avoin edessä. Kehotan jokaista vanhemmalla autolla liikkuvaa tekemään samoin. Nykyistä jumittavampi liikenne olkoon hiljaisen kansan protesti ja viesti päättäjille. Takana ökyaudillaan valoja vilkutteleva kultalusikkasuu joutaa kyllä vähän vauhtiaan hidastamaan. Maksimihyöty maksetusta palvelusta.

Tätä ryhdyn oitis kokeilemaan. Ehtii siinä sivussa tutustua tarkemmin maisemiin.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Alaric

Quote from: nollatoleranssi on 20.01.2017, 21:28:20
Jossakin lehtijutussa oli tietoa siitä, miten samanlainen toimintamalli on voimassa mm. Italiassa. Siellä teitä hallinnoivat yhtiöt tekivät aivan jättimäisiä voittoja. Onko kyseinen juttu jo postattu tähän ketjuun...

Ei näyttänyt olevan täällä vielä. Bongasin itse tämän saman jutun äsken, erittäin mielenkiintoista settiä mm. Italian ja Puolan kuvioista sekä myös Carunan ja Digitan taustalla olevasta australialaissijoittajasta. Jutun lopussa esitetään aiheellinen kysymys.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3170581/Tieyhtiot+tahkoavat+voittoja (20.1.2017)

QuoteTieyhtiöt tahkoavat voittoja

Italian ja Puolan yksityisteiden omistaja tekee 40 prosentin voittoa. Suomessa tuottoisat Digita ja Caruna välttävät verot konsernilainoilla.

Yksityistettyjä julkisia monopoleja omistavat yhtiöt ovat osoittautuneet omistajilleen rahasammoiksi.

Esimerkiksi Italiassa, Puolassa ja kolmannen maailman maissa teitä ja jopa lentokenttiä omistava holding-yhtiö Atlantia teki toissa vuonna voittoa yli 37 prosenttia, viime vuonna vielä enemmän.


Tuottoisiksi ovat kotimaassakin osoittautuneet yhtiöt, joiden huostaan on uskottu aiempi julkinen monopoli.

Sekä sähköverkkoyhtiö Carunan että Ylen lähetystekniikan perineen Digitan omistaja on nyt Luxemburgiin rekisteröity holdingyhtiö.

Molemmat välttävät Suomessa verot maksamalla yli kymmenen prosentin korkoa emoyhtiöltään ottamistaan satojen miljoonien lainoista. Se kääntää tuloksen muodollisesti tappiolliseksi, vaikka esimerkiksi Digita on tehnyt jopa 30 prosentin voittoa.

Molempien yhtiöiden todellinen omistus on nykyään Australiassa.


Suomen tieverkkojen yhtiöittämistä esittänyt liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk) vakuuttaa, ettei niitä koskaan yksityistetä.

Bernerin jo keskiviikkona julki vuotaneet suunnitelmat autoveron korvaamisesta aikaan ja kilometreihin perustuvilla käyttömaksuilla tyrmättiin torstaina muissa hallituspuolueissakin.

– En ole tällä tutustumisella saanut varmuutta, että selvityksen keinoilla tiet olisivat tulevaisuudessakin kunnossa ja maksut ja verot eivät nousisi. En näe, miten logiikka toimii, mistä tulee lisää rahaa järjestelmään, totesi valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok), jonka ministeriö ei ole osallistunut valmisteluun.

Perussuomalaiset ilmoittivat kaatavansa hankkeen. Pääministeri Juha Sipilä (kesk) ei kommentoinut.

Uutisen takaa: Australiassa taputetaan jo käsiä


Timo Anttila

[email protected]

Ministeri Anne Berner sanoo, ettei hänen esittämäänsä liikenneverkkoyhtiötä ole tarkoitus yksityistää. Mutta mikään ei takaa, etteikö seuraava tai sitä seuraava hallitus voisi päättää toisin. Aina löytyy niitä, joiden mielestä teiden omistaminen ei kuulu valtion tärkeimpiin tehtäviin.

Esimerkkejä poliitikkojen ja virkamiesten olemattomasta markkinatalouden ymmärtämisestä riittää, sillä valtio on tavan takaa purkanut omia monopolejaan myymällä ne yksityiselle ja perustamalla siten yksityisen monopolin. Kaikki muistanevat sähköverkkoyhtiö Carunan ja Yleisradion lähetysverkon omistaneen Digitan myynnit.

Kummassakin tapauksessa kävi vähän kuin pakkasella housuihin pissatessa: hetken lämmittää. Etenkin maaseudulla Caruna on viime viikkoina lähetellyt laskuja, joissa kerrotaan, että vuosi sitten hinnankokoruksista nousseen kohun vuoksi luvattu "hinnanalennus" on päättynyt ja nyt pitää maksaa sähkönsiirrosta neljänneksen korkeampi hinta.

Carunan ja Digitan tapauksista olisi syytä oppia, sillä ne saavat Suomen päättäjät virkamiehineen näyttämään hölmöläisiltä.


Sekä Carunan että Digitan omistus on tällä hetkellä parkkeerattu veroparatiisi Luxemburgiin rekisteröityyn holdingyhtiöön.
Kumpikin monopoli väittää tekevänsä Suomessa tappiota ja välttää siten Suomen verot. Kumpikin yhtiö tosin maksaa ottamansa satojen miljoonien euron lainojen korkoja Luxemburgin emoyhtiölle. Emolta otetun lainan yli kymmenen prosentin korko on tosin näinä nollakoron aikoina häkellyttävä.

Kummankin yhtiön takaa löytyy australialainen First State Investments -niminen sijoittaja.
Digitan se omistaa luxemburgilaisyhtiönsä kautta kokonaan ja Carunasta sillä on hallussaan 40 prosenttia. Toisen 40 prosenttia omistaa kanadalainen eläkesijoittaja Borealis Infrastructure ja loput 20 prosenttia kuuluvat suomalaisille eläkevakuuttajille Kevalle ja Elolle.

Australialainen First State omistaa toki muutakin kuin Suomen valtion hylkäämiä monopoleja, sillä se sijoittaa vähän kaikkeen. First Staten emoyhtiö on Commonwealth Bank of Australia.

Valtion perustama liikenneverkkoyhtiö kelpaisi varmaan myös First Statelle. Yksityistetyt tieverkot ovat maailmalla osoittautuneet lähes oman setelipainon veroisiksi rahasammoiksi. Ei tarvitse mennä Italiaa kauemmaksi esimerkkiä hakemaan.

Milanon pörssistä löytyy Benettonin vaatesuvun hallitsema Atlantia-niminen holdingyhtiö, joka omistaa noin 3 000 kilometrin pätkän maksullista moottoritietä Italiassa. Lisäksi se hallinnoi maksullisia moottoriteitä Puolassa, Brasiliassa, Chilessä ja Intiassa. Samoin sille kuuluvat myös Rooman, Nizzan ja Venetsian lentokentät.

Vuonna 1999 pörssiin listattu yritys on ollut omistajilleen suoranainen kultakaivos. Sen liikevaihto on supistunut listauksen jälkeen ainoastaan yhtenä vuotena.

Viime vuoden yhdeksän ensimmäisen kuukauden aikana Atlantian nettotulosprosentti oli 28,8 ja liikevoittoprosentti ylitti täpärästi 50 prosenttia.
Vuonna 2015 nettotulosprosentti oli 18,4 ja liikevoittoprosentti 37,6 prosenttia. Yhtiötä seuraa 18 pankkiiriliikkeen analyytikkoa. Jokainen heistä suosittaa yrityksen osakkeisiin sijoittamista.

Onkohan Annelle tullut jo Suomen liikenneverkkoyhtiötä koskeva puhelu Australiasta?

Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Tabula Rasa

Lainanmaksukulut pois niistä mitkä lasketaan voitoksi. Ylipäänsä kikkailu mahdottomaksi sulkemalla ostetut porsaanreiät. Ei ole kuin lainsäätäjien tahdosta kiinni. Vaihtoehtona on tuhota koko maan talous ja saada kansan vihat ennen muutosta tai tehdä tarvittavat muutokset ja saada kansa puolelleen tukemalla sitä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

kylähullu

Onkohan pv:n , poliisin yms. ajoneuvot valtion..Minkälainen kustannus näistä tulee uuden systeemin mukaan...

Tabula Rasa

Quote from: kylähullu on 21.01.2017, 11:40:36
Onkohan pv:n , poliisin yms. ajoneuvot valtion..Minkälainen kustannus näistä tulee uuden systeemin mukaan...

Jäljittimet poliisiautoihin, mikäs sen mukavampaa rikollisille. Tai pvn vehkeisiin. Varmasti eräiden valtioiden tyypit taputtavat karvaisia käsiään. Miten helvetissä tuollainen desantti on yhä ministeri?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Fiftari

Quote from: Tabula Rasa on 21.01.2017, 11:44:05
Quote from: kylähullu on 21.01.2017, 11:40:36
Onkohan pv:n , poliisin yms. ajoneuvot valtion..Minkälainen kustannus näistä tulee uuden systeemin mukaan...

Jäljittimet poliisiautoihin, mikäs sen mukavampaa rikollisille. Tai pvn vehkeisiin. Varmasti eräiden valtioiden tyypit taputtavat karvaisia käsiään. Miten helvetissä tuollainen desantti on yhä ministeri?

En muuten tiedä onko poliisiautoissa jo jäljitin vai seuraavatko partion virveä jos lentää kakka tuulettimeen niin tietävät lähettää apua. Ainakin virven kapulassa on sellainen punainen nappi jota saa painaa paniikissa niin aukeaa lähtee prioriteettiviesti ja jos ei kuulu mitään niin soitellaan perään.
Mutta jos olisi jonkinlainen jäljitin niin ainakin näkisi ketkä poliiseista ei noudata liikennesääntöjä. Ylinopeutta tuolla ainakin voisi seurata, ei niinkään metrin tarkkaa sijaintia.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Kulttuurirealisti

Quote from: Tabula Rasa on 21.01.2017, 11:38:38
Lainanmaksukulut pois niistä mitkä lasketaan voitoksi. Ylipäänsä kikkailu mahdottomaksi sulkemalla ostetut porsaanreiät. Ei ole kuin lainsäätäjien tahdosta kiinni. Vaihtoehtona on tuhota koko maan talous ja saada kansan vihat ennen muutosta tai tehdä tarvittavat muutokset ja saada kansa puolelleen tukemalla sitä.

Aivan totta. Konsernilainoille pitäisi laittaa joku katto, mikä verotuksessa hyväksytään vähennykseksi. Katto voisi liikkua vaikka peruskoron mukaan. Nykyinen meininki on aivan naurettavaa. Nollakoron aikoihin 10 % korko emoyhtiölle? Valtio antaa verosuunnitella tuhkatkin pesästä ulkomaille.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Uuno Nuivanen

Ja varastettuja verovaroja paikkaamaan keksitään miinusta tuottavia huvikuunari- ja juppiskootteriveroja.   :facepalm:

ämpee

QuoteTieyhtiöt tahkoavat voittoja

Täytyy olla tosi nerokas liikeidea, mistähän ne voitot kerätään ??
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

paksu

Quote from: Kyklooppi on 21.01.2017, 00:43:31
Jos elettäisiin jossain muualla kuin härmässä olisi päällä sellainen kapina ettei pahemmasta väliä.
Ihan vähän enempi "munaa" toivoisi tälle kansalle, ihan oman itsensä takia, ettei pernerit ryöstäisi
aivan kaikkea.

Onneksi tosiaan härmäläisten enemmistö on sen verran fiksuja ettei ne nouse barrikadeille huhupuheiden perusteella.Mm. luku- ja kirjoitustaito auttaa välttämään kiihhottumisen kun joku ammattikoulun kesken jättänyt pertti yrittää provosoida anonyyminä internetissä.
On turhaa rakentaa muuria vihollisen suuntaan, kun "omat" tekevät suurempaa tuhoa.
- Hankala Tapaus

Nuivanlinna

Quote from: paksu on 21.01.2017, 13:47:06

Onneksi tosiaan härmäläisten enemmistö on sen verran fiksuja ettei ne nouse barrikadeille huhupuheiden perusteella.Mm. luku- ja kirjoitustaito auttaa välttämään kiihhottumisen kun joku ammattikoulun kesken jättänyt pertti yrittää provosoida anonyyminä internetissä.

Avaahan tuota huhun osuutta.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Herbert

Venäläinen varasmalli – ministeri Berner ja liikenneverkon yksityistäminen

Neuvostoliiton romahtamisen jälkeen vanha Neukkula-vainaan omaisuus yksityistettiin ja tuolloin syntyivät muun muassa Venäjän ja Ukrainan oligarkit, jotka varastivat kaiken mahdollisen ja paljon myös sellaista, jonka varastaminen oli periaatteessa mahdotonta. Huomattava osa tuosta varastamisesta naamioitiin tehostamiseksi, markkinatalouden edistämiseksi ja paremman toimivuuden takaamiseksi. Kyse oli kuitenkin aivan puhtaasta Neuvostoliitto-vainaan jäämistön ryöstöstä.

Jossain mielessä Neuvostoliiton jäämistön ryöstö oli ymmärrettävä ja johdonmukainen toimenpide, mutta olen suuresti hämmästyneenä seurannut kahta omassa maassamme, Suomessa, meneillä olevaa veronmaksajien omaisuuden anastamishanketta. Nuo kaksi hanketta ovat näillä näkymin loistavan kermankuorinnan tulavaisuudessa mahdollistava sote-uudistus ja ministeri Bernerin hanke valtion kiinteän, luonnollisen monopolin muodostavan liikenneverkko-omaisuuden yksityistämiseksi. Luonnollisten monopolien yksityistämisestä väkisin seuraa myös eräänlainen veronkanto-oikeuden yksityistäminen.

Tietenkään tällä hetkellä kukaan ei myönnä, että liikenneverkkoyhtiön luomisen pohjimmainen tavoite on valtion omaisuuden yksityistäminen ja liikkumiseen liittyvien maksujen perinnän muuttaminen yksityisiksi voitoiksi. Kyseessä on täsmälleen sama kehityskulku kuin sähköjakeluverkkojen siirtämisessä julkisesta omistuksesta ensiksi julkisesti omistettuun osakeyhtiöön ja sen jälkeen vähitellen ulkomaisten sijoitusyhtiöiden rahantekokoneiksi. Esimerkkinä Caruna.

Minun on myönnettävä, että ihailen suuresti pääministeri Sipilän ja ministeri Bernerin kanttia asian esittämisessä. Valtavan julkisen omaisuuserän valvonta ja hoito siirrettäisiin poliittisen valvonnan ulottumattomiin myöhemmin tapahtuvaa yksityistämistä varten. Tuota suorastaan henkeäsalpaavan röyhkeää temppua perustellaan vielä väitteillä, jotka ovat ilmiselviä valheita.

Koska tuossa kokonaisuudessa on niin monta ilmeistä valhetta, niin kiinnitän tässä huomiota vain kaikkein ilmeisimpään ja mielestäni törkeimpään. Ministeri Bernerin käyttämissä esittelykalvoissa (linkki täällä) todetaan muun muassa, että valtion varat eivät riitä ylläpitämään liikenneverkkoa. Tuon perusteella tarkoituksena on siirtää liikenneverkko-omaisuus erilliseen yhtiöön, jonka toiminta rahoitettaisiin liikenneverkon käyttäjiltä perittävillä maksuilla. Muutos olisi valtiontalouden kannalta budjettineutraali.

Hienoja tavoitteita, mutta ne eivät kestä minkäänlaista taloudellista tarkastelua.

...

Todennäköisin lopputulos on se, että yhtiön perimät maksut tulevat tuntuvasti nousemaan varsin lyhyen ajan sisällä. Viimeistään yksityistämisen jälkeen. Samanaikaisesti valtion on tehtävä joko tuntuvia leikkauksia tai korotettava muita veroja.

Mitään veronmaksajia hyödyttävää taloudellista logiikkaa hankkeelle on vaikea nähdä. Mutta kyseessä on todella hieno tapa luoda uusia kovapalkkaisia johtajanpestejä ja ohjata yhteistä omaisuutta yksityiseksi omaisuudeksi ja verotuloja yksityisiksi voitoiksi.

Lyön vetoa seuraavan kehityskulun puolesta:

Liikenneverkkoyhtiö luodaan ja ihmisille tarjotaan porkkanana autoveron poistoa.

Liikenneverkkoyhtiö siirretään vähitellen pois parlamentaarisesta valvonnasta ja sen johto miehitetään sopivilla toimijoilla.

Liikenneverkkoyhtiön osia myydään valtion budjettivajeen tilkitsemiseksi tai esimerkiksi Hornettien korvaushankinnan rahoittamiseksi.

Liikenneverkkoyhtiön loppuosa myydään yksityisille sijoittajille.

Valtio toteuttaa tuntuvia leikkauksia kansalaisten etuihin verotulojen pienenemisen seurauksena.

Yksityinen liikenneverkkoyhtiö korottaa maksuja tuntuvasti ja poliitikot levittelevät käsiään kertoen, että mitään ei voida tehdä.

Näinhän tapahtui Carunan tapauksessa.

Tavoite saavutettu. Merkittävä osa kansallisvarallisuutta on saatu muutettua yksityiseksi omaisuudeksi ja verotulot muutettua yksityisiksi voitoiksi. Merkittävä määrä kotimaisia ja ulkomaisia tahoja on rikastunut käsittämättömällä tavalla.
Koska tämä kehityskulku on Suomessa toistunut useita kertoja, niin olen yllättynyt vain siinä tapauksessa, että noin ei tapahdu.

Kieltämättä on pakko ihailla sitä röyhkeyttä, jolla Berner ja Sipilä tätä projektia ajavat.

Todella hieno venäläistä mallia noudattava projekti yhteisen omaisuuden varastamiseksi.

https://tyhmyri.wordpress.com/2017/01/21/venalainen-varasmalli-ministeri-berner-ja-liikenneverkon-yksityistaminen/#like-3662
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell

Mok

Vaikea uskoa, että hallitus ehdoin tahdoin ajaa valtakunnallisen tieverkon yksityistämistä tehdäkseen joistakin sen johtajista optiomiljonäärejä ja taatakseen kansainvälisille sijoittajille houkuttelevat tuotot.

Perussyy on valtion tulojen ja menojen epäsuhta ja valtionvelan vääjämätön kasvu. Kun tiestö yksityistetään, siitä saadaan muutama miljardi valtionkassaan ja yhtiön ottamat lainat eivät ole enää julkista velkaa.  Näin ehkä vältetään  parin, kolmen vuoden ajalta Suomen joutuminen EU:n holhoukseen budjetin liian suuren alijäämän takia.  Näin päästään ehkä yli seuraavien eduskuntavaalien ja vasta seuraava ( Rinteen ja vihreiden + ? ) hallitus joutuu tekemään komission ja IMF:n vaatimat leikkaukset.


Nuivanlinna

Quote from: Herbert on 21.01.2017, 15:04:42
Liikenneverkkoyhtiön osia myydään valtion budjettivajeen tilkitsemiseksi tai esimerkiksi Hornettien korvaushankinnan rahoittamiseksi.

EK:n Häkämieshän on ollut jo täpinöissään liikenneverkkolahtauksesta ja kyseinen herra on jo väläytellyt tällaistakin:


Quote from: Nuivanlinna on 06.06.2015, 19:53:56
QuoteHyödyt irti puolustusvoimien isoista tilauksista
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/hyodyt-irti-puolustusvoimien-isoista-tilauksista/zjijwM4T?utm_source=leiki&utm_medium=iltalehti&utm_campaign=kontekstuaalinen&_ga=1.212318036.1958192252.1433507948
Uusista torjuntahävittäjistä päättää todennäköisesti Sipilän hallituksen seuraaja noin neljän vuoden kuluttua. Tilauksen arvo voi nousta kuuden miljardin euron luokkaan.

"Luonnollisesti se tarjoaa mahdollisuuden teolliseen yhteistyöhön ja investointien edistämisen Suomeen."

"Hävittäjien osalta ei ole kysymys niiden kunnossapidosta, vaan laajemmasta kokonaisuudesta. Ei ole olemassa vielä mitään selkeätä mallia."

"Kyse voi olla suomalaisen viennin edistämisestä siihen maahan, josta koneet otetaan. Toinen mahdollisuus on investoinnit Suomeen siitä maasta, josta hankinnat tehdään", Häkämies kuvaa.

Elinkeinoelämän intressissä on käyttää avautuvat mahdollisuudet Suomen uusteollistamisen ja uusiin investointeihin Suomeen.

Tuo toinen mahdollisuus ei kuulosta oikein hyvältä, mutta ei yllätys kun Häkämies visioi...
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Ari-Lee

Quote from: paksu on 21.01.2017, 13:47:06

Onneksi tosiaan härmäläisten enemmistö on sen verran fiksuja ettei ne nouse barrikadeille huhupuheiden perusteella.Mm. luku- ja kirjoitustaito auttaa välttämään kiihhottumisen kun joku ammattikoulun kesken jättänyt pertti yrittää provosoida anonyyminä internetissä.

Mahtuu tuohon kyllä nippu erilaisia kirjoitusvirheitä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ari-Lee

QuoteOrpo: Hallituksella ei ole yhteistä kantaa Bernerin liikenne-esitykseen
Lauantai 21.1.2017

Valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok) sanoo, ettei valtiovarainministeriössä eikä hallituksen päätöksillä olla valmistelemassa mitään muutoksia autoveroon, ajoneuvoveroon eikä polttoaineveroon.

Bernerin malli ja tuontiautot: uudenkarheaa Mersua ja Ferraria tulvisi maahan

Sipilä kehuu Bernerin liikenneverkkoselvitystä: Rohkea ja tervetullut

Orpo korostaa, että hallituksella ei ole liikennejärjestelmän uudistamiseen yhteistä kantaa ja liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) malli on vain yksi esitys.

Torstaina esitelty malli on herättänyt paljon arvostelua. Orpolle on epäselvää ainakin se, mikä olisi yhtiömuodon lisäarvo ja mistä liikenneverkon kehittämiseen tulisi lisää rahaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701212200057521_uu.shtml

Orpoihin ei kannata sokeasti luottaa. Aina kun ministeritasolla puuhastellaan se ei lupaa mitään hyvää.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Alaric

Soini tyrmää berneröinnin. Saas nähdä mitä kieroilua tämän tilalle sitten mahdollisesti keksitään... toimeksianto on kuitenkin saatu, joten tuloksia pitää tulla.

Lisäksi Soinia itkettää, kun hallituskumppanipuolueiden kansanedustajat ovat arvostelleet hänelle rakasta "huvikuunariveroa".

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701212200057545_uu.shtml (21.1.2017)

QuoteSoinilta "kohtelias täystyrmäys" Bernerin liikennesuunnitelmille: "Emme hyväksy - ei etene hallituksessa"

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini tyrmää tiukkasanaisesti liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin (kesk) suunnitelmat uudesta liikenneyhtiöstä ja autoilijoiden seurannasta.

Liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin (kesk) torstaina esittelemä ehdotus valtion tieverkon yhtiöittämisestä ja autoveron poistamisesta on joutunut jo heti tuoreeltaan vastatuuleen myös hallituskumppaneiden taholta.

Kokoomuksen puheenjohtaja, valtiovarainministeri Petteri Orpo totesi kokoomuksen puoluevaltuuston kokouksessa lauantaina, että autoveroon ei ole tulossa muutoksia tällä hallituskaudella. Orpo muistutti, että hänen johtamassaan valtiovarainministeriössä ei ole meneillään valmisteluja autoilun verotuksen uudistamiseksi Bernerin ehdottamalla tavalla.

Perussuomalaisten puheenjohtaja, ulkoministeri Timo Soini oli iltapäivällä suorasanaisempi.

- Liikenneministeri Anne Bernerin ajatukset liikenneväylien yhtiöittämisestä ja autoilijoiden seurannasta eivät etene hallituksessa. Perussuomalaiset eivät niitä hyväksy, Soini totesi perussuomalaisten lauantaina lähettämässä tiedotteessa.

Soinin käyttämät sanamuodot eivät jätä tulkinnanvaraa.

- Tämä on kohtelias täystyrmäys näille hankkeille.

Soini muistutti nykyisen hallituksen panostaneen tienpitoon ja korjausvelan kiinnikuromiseen "huomattavasti edeltäjiään enemmän".

- Tätä linjaa on jatkettava. On vielä kerran todettava, että Bernerin selvitys ei ole hallituksen kanta.

"Irtopisteiden keruuta"

Soini otti kantaa myös toiseen kohua ja nurinaa nostattaneeseen liikkumisen verouudistushankkeeseen, eli uuteen veneveroon.

- Kokoomuksessa ja keskustassa useat kansanedustajat sanoutuvat kilvan irti mm. yhteisesti ja yksimielisesti sovitusta veneverosta.
Jos jotain yhdessä sovitaan, niin se tehdään yhdessä, jos jotain puretaan, se yhdessä puretaan. Niistä ei päätetä hallituskumppaneiden rivikansanedustajien tiedotteilla ja irtopisteiden keruulla, Soini moitti muita hallituspuolueita.

Veneveroa on hallituksessa ajanut nimenomaan perussuomalaiset.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Kim Evil-666

Itse uskon, että tämä Bernerin kipparoima hanke on tiensä päässä. Annetaan nyt Persuille edes muutama säälipiste siitä, jos ryhdikkäästi seisovat edes tämän kepulaisen paskahankkeen torppaamisen takana. Tämä hanke on matuhulluuden jälkeen heti sijalla kaksi.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Lasse

Quote from: Herbert on 21.01.2017, 15:04:42
Kieltämättä on pakko ihailla sitä röyhkeyttä, jolla Berner ja Sipilä tätä projektia ajavat.

Chutzpah.

Heh, katselin äsken Gilad Atzmonin luentoa, jossa hän kertoi, että "Pogrom" on englanniksi "Enough is enough".

Kun kaikki on ryöstetty, lisää velkaa ei tipu ja ulosmittaaminen alkaa, amiksen keskenjättäneet pertti, ana ja make kavereineen laittavat essut päälle ja menevät kiltisti siivoamaan Bernerin ja Pöpilän kartanoita, perunankuorivellin voimin.
NOVUS ORDO HOMMARUM