News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-03-13 YLE: Ai Weiwei toi flyygelin Makedonian rajalle pakolaisille

Started by Mr.Reese, 13.03.2016, 11:42:31

Previous topic - Next topic

Tapza

Riisikaustia seurannee Suomessa flyygelikausti. Tuohtuneen oloinen turvapaikanhakija esittelee toimittajalaumalle vastaanottokeskukseen hankittua Yamahaa. "Katsokaa tätä flyygeliä, en antaisi edes koiran soittaa tällä. Menemme soittolakkoon kunnes tänne tuodaan Steinway."
∆v = ve⋅ln(m0/mf)

writer

Quote from: Peltipaita on 13.03.2016, 13:39:48
Quote from: Mr.Reese on 13.03.2016, 11:42:31

Flyygeli on ehdottamasti tärkeintä, mitä tuonne jätevesien, myrkkyhöyryjen ja tautien riivamalle telttaleirille tarvittiinkin.


SPR:kin voisi kunnostautua ja viedä tuonne nälkäisille huopia.

20 km:n päässä tuosta rajaleiristä on tyhjä leiri jossa paljon paremmat olot ja löytyy huopia ja kunnon telttoja ja on kuivaa ja ruokaa ja vettä riittäisi mutta Makedonian rajaleirille olevat kieltäytyvät sinne menemästä koska haaveilevat rajan vielä avautuvan ja Merkelin toivottavan kaikki tervetulleeksi niinkuin aikaisemminkin.

Makedonian rajaleirin kärsimys on noiden ihmisten haaveilua europpalaisesta sosiaaliturvasta ja median uhri-uhri-uhri-propagandaa jotta aivopestäisiin rajat aukeamaan.

Kyllähän se harmittaa jos on käyttänyt 10 000 euroa matkaan ja tavoitteena oi saksan/ruotsin/Suomen antelias sosiaaliturva ja löysät maahanmuuttoviranomaiset ja käteen jäikin kreikka ilman sosiaaliturvaa.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Khalifatta

Quote
Kiinalainen nykytaiteilija Ai Weiwei oli järjestänyt flyygelin mutaiselle leirille Kreikan ja Makedonian rajalle, missä noin 12 000 ihmistä on jumissa vaikeissa olosuhteissa.

Voikohan tuolla instrumentilla soittaa "kumbayaa"???

Quote from: Eino P. Keravalta on 13.03.2016, 23:10:18
Eikös noiden pitänyt pyyhkiä meidän pyllyjä eikä pimputella pianoa?

Ei, tässähän on kyseessä "hullu pimputtelija"...
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

orientexpressen

Quote from: Khalifatta on 14.03.2016, 00:55:36
Voikohan tuolla instrumentilla soittaa "kumbayaa"???

Siinä lauletaan vääräuskoisten jumalasta. Eli ei kannata edes yrittää, ettei kukaan epäile käännynnäiseksi.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

l'uomo normale

Al Weiwei on sama tyyppi joka on kiertänyt ympäri maailmaa projektinaan täyttää bemarien matkustamo lahjoitetuilla legopalikoilla? Helsingissäkin oli nyt talvella Tennispalatsin alakerrassa laatuauto etuikkuna vähän auki, mihin sai tiputtaa legopalikoitaan. Jo ennen pakolaisteemaansa hän on ollut trendikäs ja tiedostavaiston diggaama hahmo.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Muuttohaukka

Ei kai vain nyt kukaan keksi tuoda sitä flyygeliä Suomeen!
Kukaan kestä nykytaitelijan pimputtelua vaan lähtevät vokkilaiset parkuen pakoon kukin omia teitään omille mailleen. Idän tietäjiä nämä kaikki ovat.

Ludicrous

Kerrassaan fantastista! Weiwein esimerkki on innoittanut minua ja siksipä vaadinkin Suomen hallituksen alkavan seuraamaan hänen isänmaansa, Kiinan, ratkaisuja pakolaiskriisin hoitoon viipymättä.
On äärimmäisen epäkohteliasta olla oikeassa liian aikaisin.

Skeptikko

Quote from: tuo mies on 14.03.2016, 09:03:03
Al Weiwei on sama tyyppi joka on kiertänyt ympäri maailmaa projektinaan täyttää bemarien matkustamo lahjoitetuilla legopalikoilla? Helsingissäkin oli nyt talvella Tennispalatsin alakerrassa laatuauto etuikkuna vähän auki, mihin sai tiputtaa legopalikoitaan. Jo ennen pakolaisteemaansa hän on ollut trendikäs ja tiedostavaiston diggaama hahmo.

Suomesta tuonne voisi lähettää vaikka vuoden esteettisestä teosta palkitun kadulla perässä vedettävän silikonivaginan ja sen tehneen Mimosa Palen:

Silikonivagina palkittiin vuoden esteettisenä tekona • Potku.net
http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=8991#p298273

Mukaan voisi laittaa myös hänen lehmän lannasta tekemänsä tissin:

2014-06-28 IS: Jättimäinen tissiteos herättää huomiota Satakunnassa
http://hommaforum.org/index.php?topic=94506.0
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

nollasarja

Quote from: P on 13.03.2016, 23:14:10
Naps
Minä taas olen kuullut, että herra on ullatus, ullatus - Ruotsissa asyylia hakeneena.

Ebdo Mihemed yritti päästä Suomeen päästyään täällä "julkisuuteen" hassunkuuloisen videon ansiosta. Ei onnistunut, mutta pääsi Ruotsiin vuonna 2013. Ehkä on siellä edelleen, turvapaikkahakemuksensa käsittelyvaiheesta tai muista myöhemmistä vaiheistaan en tiedä.

http://www.ksml.fi/kotimaa/Pensseliset%C3%A4-juuttui-Ruotsiin/240902
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ebdo_Mihemed

Chew Bacca

Voisin toimittaa leirille myös maailman pienimmän viulun.

Jorma M.


Ai Weiwei todisti teollaan että erehdyin Kiinan toisinajattelijoista. Fanitin niitä monta kymmentä vuotta mut nyt tuli stoppi perkele. Hyvä Peking!
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Parsifal

Quote from: Mr.Reese on 13.03.2016, 11:42:31
Flyygeli on ehdottamasti tärkeintä, mitä tuonne jätevesien, myrkkyhöyryjen ja tautien riivamalle telttaleirille tarvittiinkin.

Kyllähän silläkin voi erotella jyviä akanoista: päästetään sisään ne, jotka osaavat soittaa edes hieman ja/tai ne, joille flyygelillä on musiikillista ja kulttuurillista arvoa ja jotka eivät ole ensi töikseen pistämässä soitinta palasiksi.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Parsifal

Ja kököt tuo mikään todellinen flyygeli on. Joku surkea sähköpianohan se on, ja äänen laatu sen mukainen.

Quote from: Kim il-66 on 13.03.2016, 23:07:52
Ketä vattua kiinnostaa jonkun matun pianonsoitto-opinnot, tai soittamiset ylipäätään.

No vaikkapa minua. Onhan se hyvä indikaattori: klassisen musiikin koulutusta ja länsimaisen taidekulttuurin tuntemusta omaava matu tuskin on ainakaan ensimmäisenä raiskaamassa tai pommeja rakentelemassa, eikä liene mikään kiihkouskovainen muutenkaan; islamistithan suhtautuvat aika nuivasti musiikkiin ja muihin taiteisiin, varsinkin ei-islamilaista alkuperää oleviin. Muistanette, kuinka mm. Taleban ja Isis ovat tuhonneet tuhansia vuosia vanhoja kulttuuriaarteita epäislamilaisina. Ja yleensäkin se, että omaa tarpeeksi kärsivällisyyttä ja ymmärtämystä opetellakseen oikeasti soittamaan kunnon instrumentilla kunnon musiikkia, kertoo ihmisen kvaliteetista pelkkää hyvää.

Mielelläni kuulisin kyllä al-Khizamin soittavan oikealla pianolla ja niin, että kädet näkyvät kunnolla. Tuosta sähköviritelmästä ei saa selvää, soittaako hän itse vai onko ääni liimattu kuvan päälle; ei hän kyllä ainakaan vaikuta katsovan oikeaan kohtaan koskettimistolla. Matuintoilijat ovat kuitenkin sen verran epärehellisiä, että tämäkin olisi syytä tarkistaa.

Muuan tuttuni on pianonsoitonopettaja, ja hänen oppilaikseen on tullut pari syyrialaista pakolaislasta -- siis oikeaa, alaikäistä, lapsen näköistä lasta. He ovat tosin kristittyjä...
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

onni4me

Minusta Weiwei on ihan ookoo arvostellessaan Kiinaa ihmisoikeuksista, mutta voisi pysyä siinä. Kun hän ryhtyy mollaamaan eurooppaa samaan hengenvetoon, se jotenkin menettää tehoaan.

Toisekseen, hän voi olla ihan paikallaan dissidenttinä, mutta mielestäni hän on yhdentekevä taiteilija. En ole nähnyt yhtään teosta, joka olisi taidekontekstissa koskettanut. Yhdentekevää roskaa ja samaa mieltä tämän artikkelin kanssa:

https://newrepublic.com/article/112218/ai-wei-wei-wonderful-dissident-terrible-artist

QuoteNoble and Ignoble
Ai Weiwei: Wonderful dissident, terrible artist

BY JED PERL
February 1, 2013

If Ai Weiwei, the much admired Chinese dissident artist, were a character in a novel, I would know exactly what to think about him. I would regard him as a fascination, at once formidable and absurd, courageous and disingenuous, unquestionably brilliant and downright moronic. I would take in stride the outlandish paradoxes that are integral to his reputation. I would cheer his stirring advocacy of the victims of Mao's successors and recoil at the terrible brain injury he suffered at the hands of the Chinese police, while discerning a streak of ugly nihilism in some of his best-known artistic acts, such as smashing an antique pot for a photographic triptych titled Dropping a Han Dynasty Urn and dipping Han dynasty vases in garishly colored industrial paint for a work known as Colored Vases. I would go wherever the novelist who had invented this fierce, funny, bearded, barrel-chested impresario wished to lead me, and in the end I would have a tremendous picture of a man with a quick mind, indomitable energy, and no particular aptitude for art.

I wish I could leave it there. But of course Ai Weiwei is anything but a fiction, and the contradictions between his life and his art—and perhaps within his art as well—are as real as real can be. He is currently the subject of a large exhibition called "Ai Weiwei: According to What?" at the Hirshhorn Museum in Washington. My sense, at least on the weekday when I visited the show, was that visitors welcomed the opportunity to focus on the hardships of life in contemporary China as well as on Ai's extraordinary courage as a social activist. Although some museumgoers may be surprised to discover that Ai often favors a chaste minimalist style as he spotlights some of the horrors visited upon the Chinese people by the country's authoritarian regime, others will take the style in stride, regarding it as a generic documentary approach perfectly appropriate for Ai's torn-from-the-headlines subject matter.

Certainly one need know nothing about Robert Morris and Donald Judd and the other 1960s artists from whom Ai takes many of his formal strategies to get the point of Straight. This arrangement of steel rebar recovered from the rubble of collapsed schoolhouses in Sichuan, following the earthquake in 2008 that killed more than five thousand children, is strikingly austere. Ai has been an outspoken advocate for the children's parents as they seek at least some modicum of justice. At times the Hirshhorn exhibition is close to pure documentary. There is a list of the names of the children who died in Sichuan posted on a wall. And Ai includes an ink-jet print of an MRI of his brain, after his beating by police in 2009. In the face of such facts, some will wonder if there is any point in discussing the art historical background or in determining exactly what belongs in an art museum. At this late date, wouldn't only a philistine question whether a list of names or an MRI of a swollen brain counts as a work of art? A work of art is whatever anybody says it is. Why even bring it up?

I wish I could leave it at that. But the problem with simply saluting Ai as a political activist is that he insists on pleading his case in the art museums. The Hirshhorn exhibition—which originated at the Mori Art Museum in Tokyo in 2009 and will conclude a five-city North American tour at the Brooklyn Museum in 2014—takes its title from a 1964 painting by Jasper Johns, According to What. The Ai Weiwei who admires the conundrums of Jasper Johns, that most beloved of contemporary aesthetes, is very much in evidence at the Hirshhorn in a work such as Surveillance Camera, a white marble simulacrum of one of the tools of the police state (which is also ubiquitous in democratic societies). Whatever the message Ai means to send with Surveillance Camera—and the Chinese autocrats certainly have many cameras trained on Ai—it is notable mostly as an example of made-to-order ironic neoclassicism, and for all intents and purposes it is indistinguishable from the marble rendering of a garbage can by the New York bad boy artist Tom Sachs. (Some may recall that Sachs got the gallerist Mary Boone into trouble a few years ago when he placed live ammunition in a vase in her gallery and invited visitors to take cartridges as souvenirs.) With Ai, one wonders where the political dissent ends and the artsy attitudinizing begins. At least that was what I found myself wondering at the Hirshhorn, where Ai marries his somber subject matter with a slyly luxurious less-is-more aesthetic. I suspect that this synthesis is part of what museumgoers find so satisfying about the show. Some visitors seem awfully pleased with themselves, as if by coming to see Ai Weiwei at the Hirshhorn they are doing the right thing and killing two birds with one stone: acquiring both art cred and political cred.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Parsifal

Quote from: onni4me on 15.03.2016, 07:05:23
Minusta Weiwei on ihan ookoo arvostellessaan Kiinaa ihmisoikeuksista, mutta voisi pysyä siinä. Kun hän ryhtyy mollaamaan eurooppaa samaan hengenvetoon, se jotenkin menettää tehoaan.

Toisekseen, hän voi olla ihan paikallaan dissidenttinä, mutta mielestäni hän on yhdentekevä taiteilija. En ole nähnyt yhtään teosta, joka olisi taidekontekstissa koskettanut. Yhdentekevää roskaa ja samaa mieltä tämän artikkelin kanssa:

https://newrepublic.com/article/112218/ai-wei-wei-wonderful-dissident-terrible-artist

QuoteSome visitors seem awfully pleased with themselves, as if by coming to see Ai Weiwei at the Hirshhorn they are doing the right thing and killing two birds with one stone: acquiring both art cred and political cred.

Tuo viimeinen lause on melko osuva ja kuvannee mainiosti myös monen suvaitsijan ajatusmaailmaa: suvaitsemalla paskaa seurauksista piittaamatta osoitan olevani muiden yläpuolella.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Ajattelija2008

Quote from: nollasarja on 15.03.2016, 00:27:13
Naps
Ebdo Mihemed yritti päästä Suomeen päästyään täällä "julkisuuteen" hassunkuuloisen videon ansiosta. Ei onnistunut, mutta pääsi Ruotsiin vuonna 2013. Ehkä on siellä edelleen, turvapaikkahakemuksensa käsittelyvaiheesta tai muista myöhemmistä vaiheistaan en tiedä.

http://www.ksml.fi/kotimaa/Pensseliset%C3%A4-juuttui-Ruotsiin/240902
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ebdo_Mihemed

Tämä lienee Pensselisedän Facebook-sivu:
https://www.facebook.com/abdomohamad.67
Hän asuu edelleen Tukholmassa.

Ajattelija2008


Axlone

Juu, kävin kattomassa Ai Weiwein näyttelyn helsingissä. Sen ja tämän perusteella tuli vähän fiilis että miehelle toisinajattelu on väylä nostaa omaa statusta taidepiireissä. Toiset erottuu joukosta kissantappovideoilla ja muilla shokki-jutuilla, Weiwei taas erottuu poliittisella toisinajattelulla. Nyt kun Kiina on päässyt maailmanmaineeseen, pitää toisinajattelu tuoda muuhunkin kuin Kiinan politiikkaan.