QuoteRuotsin Malmössä sijaitseva peruskoulun yläaste on jouduttu sulkemaan toistaiseksi joidenkin oppilaiden käytöksen vuoksi. Opettajien mukaan tietyt oppilaat nostattavat niin suurta levottomuutta, ettei tilanne ole enää henkilökunnan hallinnassa.
Tilanne Rosengårdin lähiössä sijaitsevassa koulussa heikkeni sen jälkeen, kun toimintansa lopettaneen toisen koulun oppilaat siirrettiin sinne. Oppilaat ovat jakautuneet keskenään riiteleviin ryhmiin. Opettajien ammattijärjestön mukaan koulussa on nyt yksikertaisesti liikaa oppilaita.
http://yle.fi/uutiset/oppilaiden_vakivaltainen_kaytos_johti_ylaasteen_sulkemiseen_ruotsissa/7837611
QuoteOpettajien ammattijärjestön mukaan koulussa on nyt yksikertaisesti liikaa oppilaita.
Ei kai kyse ole määrästä, vaan laadusta.
Ja jos kyse onkin määrästä, eikö Reinfeldt juuri sanonut Jari Leino Showssa, että Ruotsissa on loputtomasti tilaa? Nyt se tila tuntui kuitenkin loppuneen. Mitäs tehdään, Fredrik?
Quote from: törö on 01.03.2015, 11:50:58
QuoteRuotsin Malmössä sijaitseva peruskoulun yläaste on jouduttu sulkemaan toistaiseksi joidenkin oppilaiden käytöksen vuoksi. Opettajien mukaan tietyt oppilaat nostattavat niin suurta levottomuutta, ettei tilanne ole enää henkilökunnan hallinnassa.
Tilanne Rosengårdin lähiössä sijaitsevassa koulussa heikkeni sen jälkeen, kun toimintansa lopettaneen toisen koulun oppilaat siirrettiin sinne. Oppilaat ovat jakautuneet keskenään riiteleviin ryhmiin. Opettajien ammattijärjestön mukaan koulussa on nyt yksikertaisesti liikaa oppilaita.
http://yle.fi/uutiset/oppilaiden_vakivaltainen_kaytos_johti_ylaasteen_sulkemiseen_ruotsissa/7837611
Tällä ei ilmeisesti ole mitään tekemistä maahanmuuton kanssa.
Kyseessä on on Rosengårdin toinen koulu, ja koulun sulki työsuojeluviranomaiset jotka katsoivat että rauhattomuutta, opettajiin kohdistuvia uhkauksia ja väkivaltaa on liiaksi.
http://www.exponerat.net/elevbrak-stanger-skola-i-rosengard/ (http://www.exponerat.net/elevbrak-stanger-skola-i-rosengard/)
http://www.friatider.se/rosengardskola-stangs-efter-hot-och-vald (http://www.friatider.se/rosengardskola-stangs-efter-hot-och-vald)
Miksiköhän Örtagårdskolan oli sitten suljettu, että oppilaita tuotiin tuohon toiseen kouluun. Onko se poltettu? Tehty pakolaiskeskukseksi?
Koulujen tilapäiset sulkemiset ovat Ruotsissa jo vanha tuttu juttu vuosikymmenten takaa. Siellä ei ole voinut missään tapauksessa erottaa vakavastikaan häiriköiviä oppilaita koulusta.
QuoteMalmön kaupunki on nyt palkannut turvallisuusalan asiantuntijoita opastamaan opettajia ja parantamaan koulun turvallisuutta.
Koko Ruotsi kaipaisi jo kipeästi Mossadin asiantuntijoita kertomaan kuinka näiden porukoiden kanssa tullaan toimeen.
Silti Ruotsin suurin ongelma on kuulemma Ruotsidemokraatit ja rasismi.
Melkoinen joukkopsykoosi heillä.
Tällaista rikkautta täytyy Suomeenkin saada!
Oppitunti Värner Rydénskolanissa Malmössa.
https://www.youtube.com/watch?v=auJjg9NhFlI
Tälläista ei tapahdu Suomessa ikinä.... eiku...
Kaikki varmaan muistavat kun Espoossa suljettiin vähin äänin liian monikulttuuriseksi käynyt Keski-Espoon yläaste, josta pottunokkaiset oppilaat suorastaan pakokauhussa pakenivat. Myös samassa yhteydessä ollut ala-aste alkoi käymään lähes hengenvaaralliseksi. Tulos koulu säppiin ja rikkaudet ympäröiviin kouluihin.
http://hommaforum.org/index.php?topic=23056.0
http://mediaseuranta.blogspot.fi/2010/02/hs-keski-espoon-koululaisista-jo-puolet.html
http://yle.fi/uutiset/keski-espoon_koulu_sai_lakkautustuomion/5530078
Kouluja suljetaan väkivallan takia, opettajat ovat hermoraunioina, oppimistulokset ovat romahtaneet. Mutta jotenkin se vain tulee sellainen olo, että maahanmuutto on rikkaus eikä Ruotsi selviä ilman sitä.
Edes vankiloissa monia etnisyyksiä ei tumpata samaan pieneen tilaan, koska tuloksena on aina konflikti. Mutta Ruotsin kouluissa sellainen kyllä sopii.
http://paavotajukangas.com/2015/03/01/rosengardissa-koulu-kiinni-turvallisuussyista/
http://www.breikki.net/2015/03/01/koulu-jouduttiin-sulkemaan-ruotsin-malmossa-syyna-oppilaiden-vakivaltainen-kaytos/ Ottakaahan tästä rehellinen uutinen jakoon.
Kun useampaa eri kulttuuria yritetään sulattaa yhdeksi massaksi, tapahtuu näin.
Nämä ovat niitä Ruotsin eliittikouluja, joihin Astrid Thors niin mielellään viittasi?
Odotan, että ruotsalainen media tekee Rosengårdista samanlaisen dokumentin kuin "Hovsjö brinner - Hovsjö palaa", joka oli dokumentti Södertäljen lähiössä tapahtuneesta koulupalosta. Dokkarin henki oli se, että koulu palo ja Hovsjön monikulttuurisessa ympäristössä on ehkä jotain pikku ongelmia, mutta kaikki on hyvin ja nothing to see here.
Kysyin noin 6 vuotta sitten ruotsalaiselta kollegalta, että mitä Malmössa oikein tapahtuu. Sanoin, että olen kuullut, että siellä on alueita, joihin poliisi, palokunta ja ambulanssit eivät uskalla mennä. Minulle vastattiin, että se on ihan totta, että on alueita, joissa on paljon ongelmia. Vastasin, etten ollut uskoa todeksi, kun kuulin niistä ongelmista ja meidän täytyy Suomessa yrittää hoitaa asiat niin ettei sama tapahdu myös meillä. Tämän sanominen oli virhe, koska leidi suuttui ja sanoi, että törkeätä miten rasistit käyttävät Malmötä esimerkkinä maahanmuuttajia vastaan ja Suomessa on niin vähän maahanmuuttajia, että on törkeätä edes puhua mistään ongelmista. Että sellaista. Sen jälkeen minusta tulikin Perussuomalaisten kannattaja, kun suomut putos silmiltä :D
Quote from: Eino P. Keravalta on 01.03.2015, 11:56:21
QuoteOpettajien ammattijärjestön mukaan koulussa on nyt yksikertaisesti liikaa oppilaita.
Ei kai kyse ole määrästä, vaan laadusta.
Ja jos kyse onkin määrästä, eikö Reinfeldt juuri sanonut Jari Leino Showssa, että Ruotsissa on loputtomasti tilaa? Nyt se tila tuntui kuitenkin loppuneen. Mitäs tehdään, Fredrik?
Onhan siellä Ruotsissa edelleenkin sitä tilaa ja peltoja ja metsiä. Kyllä sinne voi laittaa ihmisiä. Mutta saman katon alle ei voi laittaa pottunokkien kanssa, koska sitten alkaa tällainen toiminta... Voimmeko päätellä tästä että kyseisiä nuorukaisia ja lapsosia ei kiinnosta oppia koulussa mitään, vaan kotoa opitut asenteet ovat ne millä on väliä? Todennäköisesti ongelmasta tullaan feministihallituksen ja median toimesta syyttämään koulua. Se on se kaikkein väärin vaihtoehto, joten sitä syytetään. Millään ei suostuta uskomaan että omassa toiminnassa tai missään muussakaan olisi jotakin ongelmaa. *sarkasmi alkaa* Siellä on selkeästi rasistinen koulunjohto jotka äänestävät tai ovat SD:n jäseniä... *sarkasmi loppuu*
Quote from: valla_valla on 01.03.2015, 18:17:10
Edes vankiloissa monia etnisyyksiä ei tumpata samaan pieneen tilaan, koska tuloksena on aina konflikti. Mutta Ruotsin kouluissa sellainen kyllä sopii.
http://paavotajukangas.com/2015/03/01/rosengardissa-koulu-kiinni-turvallisuussyista/
Näyttäviä joukkotappeluita varmaan aina välitunnilla koulun pihalla arabien ja n"""""""n välillä, ehkä mustalaisilla ja jugoslaaveilla on omat joukkueet mukana leikeissä.
Tulee mieleen vähän uutiset ja dokkarit mitä olen katsonut Amerikasta, missä meksikolaiset lapset tappelee samalla tavalla mustia lapsia vastaan kouluissa.
QuoteOne after another, the reports have rolled in. From Florida to California, Nevada to New Jersey, even as far away as the state of Washington, the news is getting harder to ignore: There's trouble brewing between blacks and browns.
At Hug High School in Reno, Nev., an emergency task force began work last October after a series of fights between black and Hispanic students that interim Schools Superintendent Paul Dugan said reflected "definite racial tensions." In Monroe, Wash., similar tensions shot up after a Mexican flag was torn down and thrown into a bathroom and several off-campus fights broke out. In Chicago, seven students were arrested after an interracial brawl in January left teachers and security guards injured and parents complaining of mounting racial strife.
But it was in schools in California, where so many of the nation's trends first take shape, that this disturbing conflict was most obvious.
On Nov. 8, hundreds of black and Latino students got into two separate battles in the streets around Wilmer Amina Carter High School in Rialto. Two days later, another interracial fight broke out on campus, and four days after that a huge battle erupted in the lunchroom, leaving 57 of the hundreds of students involved injured. At around the same time, more than 20 police officers broke up a series of street fights between black and Latino students outside Fremont High School in Oakland that involved as many as 150 participants and bystanders. In San Jacinto, a riot at San Jacinto High School between black and Hispanic students resulted in three arrests, six suspensions and the lockdown of 1,700 students. Some 500 students were involved in the fight, and police reported some arriving parents added fuel to the fire by shouting racial slurs and urging their children to keep up the battle. Similar racial conflicts hit Crenshaw, Manual Arts and Jordan high schools in Los Angeles.
http://www.splcenter.org/get-informed/intelligence-report/browse-all-issues/2005/summer/the-rift
Eeppinen 500 hengen etninen joukkotappelu.
Jänskää. Suvakkien mielestä väripalettia, jota ei ole olemassakaan, pitää sekoittaa, mutku sitku ne saman- tai läheisensävyiset värit vaan ei tuu keskenään toimimaan. :)
QuoteOppilaiden väkivalta ja uhkailut olivat liikaa - yläaste suljettiin Ruotsissa
Maanantai 2.3.2015 klo 10.58
Pahamaineisen Rosengårdin yläaste on jouduttu sulkemaan oppilaiden poikkeuksellisen väkivaltaisen käytöksen takia.
Rosengårdin yläasteen turvallisuutta ei voitu taata, joten koulu on suljettu. Kuva ei liity tapaukseen.
Rosengårdin lähiössä Malmössa sijaitsevassa Varner Rydén -koulussa on koettu syksystä asti poikkeuksellista väkivaltaa ja uhkailuja. Oppilaiden väkivaltainen käytös on johtanut siihen, että turvallisuuden takaamiseksi koulu on suljettu toistaiseksi.
- Väkivaltaa, uhkauksia ja verbaalisia hyökkäyksiä. Ongelmia on ollut myös muiden koulujen oppilaiden kanssa, sanoi Malmön kaupungin koulutusjohtaja Hans Nilsson uutistoimisto TT:lle.
Koulussa vierailee myös rikollisia aikuisia, mutta suurin ongelma on tappelevat koululaiset.
- Tappelut oppilaiden kesken tarkoittavat, että turvallisuutta ei voida taata, kommentoi Catharina Niwhede Ruotsin opettajien ammattijärjestöstä sanomalehti Sydsvenskanille.
Osa oppilaista tullaan erottamaan koulusta tai siirtämään toisiin kouluihin. Vielä ei tiedetä, koska opetus jatkuu Varner Rydén -koulussa.
Malmön Rosengård on yksi Ruotsin pahamaineisimpia lähiöitä. Sen asukkaista arviolta yli 80 prosenttia on maahanmuuttajataustaisia. Alue tunnetaan erityisesti jalkapallotähti Zlatan Ibrahimovicin kotipaikkana.
Tilanne on kärjistynyt näin äärimmäiseksi sen jälkeen, kun lähellä sijaitseva Örtagårdin koulu suljettiin viime syksynä. Osa suljetun koulun oppilaista siirrettiin Varner Rydéniin, mikä aiheutti konflikteja oppilaiden välille.
Hans Nilssonin mukaan koulu on yrittänyt parhaansa mukaan setviä ongelmia, mutta lopulta sulkeminen oli ainoa vaihtoehto.
- Tietyt oppilasryhmät aiheuttavat niin paljon ongelmia, että opettajat eivät pysty käsittelemään tilannetta, Nilsson sanoi.
Malmön kaupunki palkkaa nyt turvallisuusalan yrityksen parantamaan koulun turvallisuutta. Opettajille annetaan myös koulutusta konfliktien hoitoon ja turvallisuuden ylläpitämiseen.
Lähde: The Local.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015030219286881_ul.shtml
Keskusta, kokoomus, SDP, vihreät, vasemmistoliitto, RKP ja kristilliset haluavat suomeen mahdollisimman pian tämänlaisia painajaiskouluja sillä jos he eivät tällaisia painajaiskouluja haluaisi niin maahanmuuttopolitiikkaa olisi kiristetty todella paljon.
Quote from: kriittinen_ajattelija on 02.03.2015, 11:31:30
Quote from: valla_valla on 01.03.2015, 18:17:10
Edes vankiloissa monia etnisyyksiä ei tumpata samaan pieneen tilaan, koska tuloksena on aina konflikti. Mutta Ruotsin kouluissa sellainen kyllä sopii.
http://paavotajukangas.com/2015/03/01/rosengardissa-koulu-kiinni-turvallisuussyista/
Näyttäviä joukkotappeluita varmaan aina välitunnilla koulun pihalla arabien ja n"""""""n välillä, ehkä mustalaisilla ja jugoslaaveilla on omat joukkueet mukana leikeissä.
Tulee mieleen vähän uutiset ja dokkarit mitä olen katsonut Amerikasta, missä meksikolaiset lapset tappelee samalla tavalla mustia lapsia vastaan kouluissa.
QuoteOne after another, the reports have rolled in. From Florida to California, Nevada to New Jersey, even as far away as the state of Washington, the news is getting harder to ignore: There's trouble brewing between blacks and browns.
At Hug High School in Reno, Nev., an emergency task force began work last October after a series of fights between black and Hispanic students that interim Schools Superintendent Paul Dugan said reflected "definite racial tensions." In Monroe, Wash., similar tensions shot up after a Mexican flag was torn down and thrown into a bathroom and several off-campus fights broke out. In Chicago, seven students were arrested after an interracial brawl in January left teachers and security guards injured and parents complaining of mounting racial strife.
But it was in schools in California, where so many of the nation's trends first take shape, that this disturbing conflict was most obvious.
On Nov. 8, hundreds of black and Latino students got into two separate battles in the streets around Wilmer Amina Carter High School in Rialto. Two days later, another interracial fight broke out on campus, and four days after that a huge battle erupted in the lunchroom, leaving 57 of the hundreds of students involved injured. At around the same time, more than 20 police officers broke up a series of street fights between black and Latino students outside Fremont High School in Oakland that involved as many as 150 participants and bystanders. In San Jacinto, a riot at San Jacinto High School between black and Hispanic students resulted in three arrests, six suspensions and the lockdown of 1,700 students. Some 500 students were involved in the fight, and police reported some arriving parents added fuel to the fire by shouting racial slurs and urging their children to keep up the battle. Similar racial conflicts hit Crenshaw, Manual Arts and Jordan high schools in Los Angeles.
http://www.splcenter.org/get-informed/intelligence-report/browse-all-issues/2005/summer/the-rift
Eeppinen 500 hengen etninen joukkotappelu.
Ja vanhemmat olivat hengessä mukana kannustamassa pilttejään.
Rehtori sai puukosta kun meni oppilaiden kinastelun väliin:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20401424.ab
:flowerhat:
Rähmiksen päivitys: koulu avataan taas huomenna:
Quote
Päivitetty 02.03.2015
Koko päivän kestäneen kriisineuvonpidon jälkeen tahtiin päätös Värner Rydénskolanin avaamisesta huomenna tiistaina.
"Olemme diskuteeranneet koko päivän sekä lyhyen että pitkän aikavälin toimenpiteistä", Opettajaliiton Malmön osaston puheenjohtaja Roine Selind kertoo.
Kaikkein kiirellisin asia on saada hillityksi tiettyjen oppilasryhmien välisiä kähinöitä.
"Huomenna paikalla tulee olemaan ylimääräistä henkilökuntaa huolehtimassa koulurauhasta", Roine Selind sanoo.
Pitkän aikavälin työ vaatii merkittävästi radikaalimpia ratkaisua.
"Paljon resursseja tulee palamaan".
Koko juttu:
http://rahmispossu.net/2015/03/01/varner-rydenskolan-malmossa-suljettiin-toistaiseksi/
Muutama huligaani kai siirretään toisiin kouluihin:
Quote
Några av de pojkar som bråkat på Värner Rydénskolan kan komma att flyttas till andra skolor.
Sydsvenskan (http://www.sydsvenskan.se/malmo/elever-kan-omplaceras/)
Quote from: Kemolitor on 02.03.2015, 22:29:53
Rähmiksen päivitys: koulu avataan taas huomenna:
***
Muutama huligaani kai siirretään toisiin kouluihin:
Quote
Några av de pojkar som bråkat på Värner Rydénskolan kan komma att flyttas till andra skolor.
Sydsvenskan (http://www.sydsvenskan.se/malmo/elever-kan-omplaceras/)
Onko näillä bråkareilla joku 00-status, licence to ill? Duuneissaan brååkaavat ihmiset löytävät aika pian itsensä kadulta, tai laitoksesta. Niin kuin muistaakseni pojkarkin, joskus.
QuoteMuutama huligaani kai siirretään toisiin kouluihin
Paremmalla onnella uudessa koulussa.
Quote from: Siili on 01.03.2015, 11:59:17
Tällä ei ilmeisesti ole mitään tekemistä maahanmuuton kanssa.
Selvyyden vuoksi mainittakoon, että tilanteella ei missään tapauksessa ole mitään yhteyksiä tai liittymäkohtia islamin kanssa.
Lienee melko turha kysymys, mutta laittaisitteko oman lapsenne mainittuun kouluun? Tai lastenlapsenne?
Quote from: Eino P. Keravalta on 01.03.2015, 11:56:21
QuoteOpettajien ammattijärjestön mukaan koulussa on nyt yksikertaisesti liikaa oppilaita.
Ei kai kyse ole määrästä, vaan laadusta.
Ja jos kyse onkin määrästä, eikö Reinfeldt juuri sanonut Jari Leino Showssa, että Ruotsissa on loputtomasti tilaa? Nyt se tila tuntui kuitenkin loppuneen. Mitäs tehdään, Fredrik?
Kyllähän Ruotsissa on tilaa, mutta kun metsissä on karhuja, susia, pimeetä ja Mälmön etnohelvettiin on pitkä matka, niin alkaa mamua pelottamaan. Turha luulla näiltä mitään uudisraivaaja henkeä, vaan omien ehtojen sanelua ja taikaseinän läheisyyttä.
Rydensin koulun tappelua harrastaa noin 30 hengen porukka, joka on jakautunut kolmeen neljään eri jengiin iran- syyria/palestiina ja somaliporukkaan ja neljäs on eräänlainen sekaporukka "maattomia". Vaikka maattomiahan he ovat kaikki.
Quote from: valla_valla on 02.03.2015, 23:45:07
Rydensin koulun tappelua harrastaa noin 30 hengen porukka, joka on jakautunut kolmeen neljään eri jengiin iran- syyria/palestiina ja somaliporukkaan ja neljäs on eräänlainen sekaporukka "maattomia". Vaikka maattomiahan he ovat kaikki.
Tilattoman väestön alakomiteaa...
Suomen pitäisi ryhtyä myöntämään turvapaikkoja näille alkuperäisille ruotsalaisille. Sinne saisi jäädä vänster ja demarit aivan keskenään toisiaan hiplaamaan ja ottamaan maahan niin monta iran- syyria/palestiina ja somalimamua kuin aina ovat halunneet.
Quote from: valla_valla on 02.03.2015, 23:45:07
Rydensin koulun tappelua harrastaa noin 30 hengen porukka, joka on jakautunut kolmeen neljään eri jengiin iran- syyria/palestiina ja somaliporukkaan ja neljäs on eräänlainen sekaporukka "maattomia". Vaikka maattomiahan he ovat kaikki.
Ilmeisesti kantikset kuitenkin loistavat poissaolollaan. Arvaukseni on, että yksikin Åke perseilijöiden joukossa tekisi porukasta "sekajengin" (tietenkin löyhän), joka taatusti mainittaisiin joka uutisessa mm. todisteena siitä, että asialla ei ole mitään tekemistä maahanmuuton kanssa.
Tilanne koulussa on todella katastrofaalinen. Tällaista ohjelmaa on ollut vuoden ensimmäisinä päivinä. Tapahtumat ovat opettajien muistikirjasta:
17.1. Poika työntää vapaa- aikaohjaajan nurin niin, että tämä kaatuu suorilta jaloilta lattialle.
17.1. Ykkösluokkalaista poikaa lyödään kahden muun pojan toimesta niin, että pojan on vaikea hengittää ja tämä viedään sairaalaan röntgenkuvauksiinn
17.1. Seiska- ja kasiluokkaisia oppilaita kieltäytyy lähtemästä koululta kun koulu suljetaan. He sylkevät tuoleille ja pöydille ja lähtevät vasta kolleegan tullessa apuun.
19.1. Yläasteen tyttö uhkaa hakea apuvoimia hakatakseen toisen tytön. Uhattu soittaa poliisille kesken koulupäivän.
19.1. Poika lyö toista poikaa, potkii tätä mahaan, vetää tyttöjä hiuksista ja haukkuu näitä huoriksi.
20.1. Kuudesluokkalainen tyttö kaadetaan nurin niin, että hän alkaa itkeä. Muut oppilaat huutavat ympärillä "itkettääkö". Oppilaat kertovat, että kaatajaa on kiusattu useiden oppilaiden toimesta, mm heittelemällä pulloja tätä kohti.
20.1. Kasiluokkalainen pönkää hätäuloskäynnin, ja räjäyttää raketin käytävällä. Palohälytys lähtee savun takia ja koulu suljetaan loppupäiväksi.
21.1 Kaksi kouluun kuulumatonta miestä notkuu koulualueella ja lähtevät vasta, kun henkilökunta käskee. Heidät tunnetaan kuitenkin koulussa, sillä koulualueella notkuminen ei ollut ensimmäinen kerta.
26.1. Taukohuoneeseen heitetään raketti.
27.1. Oppilaat vetävät housut alas tytöltä.
28.1.Oppilas lyö toisen oppilaan päätä lattiaan ja potkii mahaan. Mahakipuja ja mustat silmät.
30.1. Poika hakkaa toisia poikia kepeillä ja pulloilla. Kostoksi toiset pojat sitovat tämän ja hakkaavat hönet. Kukaan aikuinen ei näe.
3.2. Eräs poika, jota on jo vuosi kiusattu, potkittu ja syljetty joutuu taas kohteeksi.
3.2. Oppilas hyppää takaapäin toisen niskaan ja kaataa tämän. kaksi muuta oppilasta potkii toisiaan ja aloittaa tappelun.
3.2. Oppilas särkee luokan oven. Kun opettaja avaa oven sanoo oppilas, että syö sinäkin paskaa. Opettaja tekee myöhemmin ilmoituksen murhauhkauksesta.
4.2. Saman opettajan oppitunnille yrittää tunkeutua pari luokalle kuulumatonta poikaa ja onnistuvat. Sen jälkeen he juoksevat ympäri luokkaa häiriten tuntia.
4.2. Oppilas sanoo opettajalle: lähde vittuun vitun huoranpentu.
4.2. Oppilasta lyödään useaan otteeseen toisen oppilaan toimesta. Isä tulee kouluun ja kertoo, että poikaa on pahoinpidelty koulussa usein ennenkin.
4.2. Oppilas kirkuu karkeita tappouhkauksia opettajalle ja rääkyy niin, että opettaja joutuu peittämään korvansa.
6.2. Oppilasta kiusataan, että hän on läski. Tyttö suuttuu ja viskoo penkkejä ja pöytiä ympäriinsä.
12.2. Kesken tunnin alkaa pari poikaa tappelemaan. Homma karkaa kokonaan käsistä ja tilanne riistäytyy joukkotappeluksi. Palloja heitellään, toisia potkitaan, nyrkkiä ja kirkumista. Jälkeenpäin oppilas, joka aloitti tappelun, kertoo itkien, että häntä kiusataan koko ajan.
16.6. Oppilas tunkeutuu luokkaa ja leikkii ampuvansa kaikki opettajat konekiväärillä. Hän seuraa erästä tuuraajaa ja rääkyy tämän korvaan kaikenlaista. Hän heittelee lisäksi viivoittimia ja pähkinöitä.
Päivämäärättömiä tapahtumia:
- Poika kuristaa toista poikaa kaulahuivilla niin, että tämä pyörtyy. Useat oppilaat yhtyvät tapahtumaan ja lyövät kasvoille kun hän makaa maassa. Yksi oppilas yrittää tullla väliin, mutta hänet uhataan tappaa.
- Oppilas kaadetaan nurinniin, että hammas katkeaa.
- Oppilas aloittaa lyömään toisia oppilaita ja kun opettaja menee väliin- murhauhkaus.
- Poliisiauto ajaa oppilaan päälle kun partio tulee koululle. Oppilaan mielestä poliisit provosoivat häntä.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/slag-och-hot-dag-efter-dag/
Odottelemme jännnittyneenä uusia pisatuloksia.
Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 15:00:44
Tilanne koulussa on todella katastrofaalinen. Tällaista ohjelmaa on ollut vuoden ensimmäisinä päivinä. Tapahtumat ovat opettajien muistikirjasta:
Pidetäänpä nyt mielessä, että nämä ovat vain yksittäistapauksia, Ruotsin maahanmuuttopolitiikassa on paljon enemmän onnistumisia kuin epäonnistumisia:
Jussi Kareila: Ruotsin maahanmuuttopolitiikka on epäonnistunutta? "Pääosin valetta, onnistumisia on paljon enemmän kuin epäonnistumisia"
(http://hommaforum.org/index.php/topic,99222.0.html)
No hei, henit ovat henejä. Ainahan apinatalossa kiljutaan ja mellastetaan. Vai vankilastako nuo tapahtumat kertoivat? Ai koulusta? Hoppsan.
Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 15:00:44
Tällaista ohjelmaa on ollut vuoden ensimmäisinä päivinä.
Huh huh! Kolmen viikon sisällä pari tusinaa rajua "yksittäistapausta" ja kaikkea eivät opettajat ole voineet huomata. Ei tuo ole mikään oppilaitos vaan monikulttuurisuuden koelaboratorio! Samalla kun Ruotsin maahanmuuttoennätyksiä rikotaan ihmisoikeuksien nimissä, lapset joutuvat suurkaupungeissa elämään väkivaltaisella taistelutantereella, johon ei poliittinen eliitti ja muu suvaisevaisto suostuisi omia lapsiaan laittamaan.
Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 15:00:44Tilanne koulussa on todella katastrofaalinen. Tällaista ohjelmaa on ollut vuoden ensimmäisinä päivinä. Tapahtumat ovat opettajien muistikirjasta:
Monikulttuurisuuden rikkautta kerrakseen.
Ruotsalaisesta koululaitoksesta on tullut viimeinkin mielenkiintoinen paikka opiskella.
t.Tiina Rosengård
laajempi käsitys koulunkäynnistä. toteuttavat vain itseään ihan samalla tavalla kuin niissä alkuperäisissä kotomaissaan
Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 15:00:44
Tilanne koulussa on todella katastrofaalinen. Tällaista ohjelmaa on ollut vuoden ensimmäisinä päivinä. Tapahtumat ovat opettajien muistikirjasta:
...
http://www.sydsvenskan.se/malmo/slag-och-hot-dag-efter-dag/
Minulle ei tule mieleen minkäänlaista strategiaa, miten noin vituralleen mennyttä tilannetta voitaisiin ryhtyä korjaamaan kohtuullisin kustannuksin niin, että kaikki oppilaat saadaan toimiviksi yksilöiksi jälkiteolliseen yhteiskuntaan. Onkohan kellään ideoita asian tiimoilta? Kai Ruotsin poliitikoilla ja/tai virkamiehillä on jonkinlaisia suunnitelmia asian suhteen?
Itse veikkaan, että homma muuttuu darwinistiseksi jossain vaiheessa. Eli perustetaan "roskakouluja", jonne perseilijät siirretään muita häiritsemästä. Toiminnan sisältö tulee olemaan kustannustehokas ajan tappo ja valmistautuminen loppuelämään taikaseinäkroonikkona. Näin voidaan taata jonkin asteinen rauha muiden koulujen oppilaille, jotka ovat motivoituneet rakentamaan elämäänsä vähemmän taikaseinäriippuvaiseksi.
Saksassahan on kolmen tasoisia kouluja teineille. Pahnanpohjimmainen Hauptschule on turkkillaisten ja muiden uussaksalaisten johtama sirkus. Ollut Hommassa, esim. Neuköllnin koulu.
Quote from: Siili on 05.03.2015, 19:04:23
Minulle ei tule mieleen minkäänlaista strategiaa, miten noin vituralleen mennyttä tilannetta voitaisiin ryhtyä korjaamaan kohtuullisin kustannuksin niin, että kaikki oppilaat saadaan toimiviksi yksilöiksi jälkiteolliseen yhteiskuntaan. Onkohan kellään ideoita asian tiimoilta? Kai Ruotsin poliitikoilla ja/tai virkamiehillä on jonkinlaisia suunnitelmia asian suhteen?
Itse veikkaan, että homma muuttuu darwinistiseksi jossain vaiheessa. Eli perustetaan "roskakouluja", jonne perseilijät siirretään muita häiritsemästä. Toiminnan sisältö tulee olemaan kustannustehokas ajan tappo ja valmistautuminen loppuelämään taikaseinäkroonikkona. Näin voidaan taata jonkin asteinen rauha muiden koulujen oppilaille, jotka ovat motivoituneet rakentamaan elämäänsä vähemmän taikaseinäriippuvaiseksi.
1) Ruotsalaisilla ei ole mitään suunnitelmaa miten asia hoidetaan. Niillä ei ole mitään alkeellista, edes suuntaa- antavaa idean tynkää asian suhteen. Rydensin kouluun hankitaan vartija, mutta ongelmien lähtöjuurille ei voida mennä, koska silloin tullaan sille alueelle, jolloin aletaan puhumaan ongelman syistä. Ja koska ongelman oikeaa syytä ei ruotsalaisille ole olemassa, ollaan lähtöpisteessä voivottelemassa mitä tehtäis. Rexi ehkä eroaa, niinkuin kaikki muutkin opettajat tähänkin asti. Koulun opettajien vaihtuvuus on suurempaa kuin jossain puhelinmyyntifirmassa, jonne porukkaa tulee ja menee kuin saluunan ovista. Mutta ongelmaa ei voida sanoa ääneen.
2) Ruotsalaiset eivät perusta roskakouluja tai apukouluja. TAI EHKÄ, mutta sinne laitetaan ruotsalaiset, ei ongelmia. Taas ollaan alkupisteessä. Koska ongelmaa ei voida sanoa ääneen, mennään eteenpäin kuin ongelmaa ei olisi. Kouun rexi tietää mikä on ongelma, mutta eihän se raukkaparka voi sitä sanoa ääneen, koska se ongelma kiistetään. Ruotsalaiset niputtavat kehitysmaamuslimit samalle viivalle omien lastensa kanssa ja sillä selvä. Suurin ryhmä kuka tästä kärsii on ruotsalaiset nuoret.
Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 19:29:37
2) Ruotsalaiset eivät perusta roskakouluja tai apukouluja. TAI EHKÄ, mutta sinne laitetaan ruotsalaiset, ei ongelmia. Taas ollaan alkupisteessä. Koska ongelmaa ei voida sanoa ääneen, mennään eteenpäin kuin ongelmaa ei olisi. Kouun rexi tietää mikä on ongelma, mutta eihän se raukkaparka voi sitä sanoa ääneen, koska se ongelma kiistetään. Ruotsalaiset niputtavat kehitysmaamuslimit samalle viivalle omien lastensa kanssa ja sillä selvä. Suurin ryhmä kuka tästä kärsii on ruotsalaiset nuoret.
Minä olen ymmärtänyt, että opetuksen laatua voi jossain määrin valita Ruotsissa pistämällä piltti vapaakouluun. Uusruotsalaiset eivät sitä tee samassa mittakaavassa, mikä tekee opiskeluilmapiirin vapaakouluissa kunnan kouluja siedettävämmäksi. Luulenpa, että jos vapaakoulujen toimintaa ruvetaan kiristämään, SD:n kannatus lapsiperheiden vanhempien kohdalla nousee huimasti.
Ja toisin ku suomessa missä vapaakouluja on kovin vähän, siellä niitä on paljon ja noin puolet oppilaista käy erillisesti maksullista yksityiskoulua. Tämä on skitsofreenisesti tietty suuri ongelma vihervasemmistolle joka toisaalta itse laittaa lapsensa näihin, mutta toisaalta ovat järjestelmää ja elitismiä vastaan.
Tai tarkkaan ottaen, vihervasemmisto haluaisi köyhät pois niistä vapaakouluista hankkitumalla eroon valtion tuista näille.
Apukouluja ei vissiin ole enää täälläkään. Koska haittamamujen poistaminen maasta näyttää erittäin vaikealta suomalaisten nössyden ja typeruuden vuoksi on tulevaisuuden (heikko) ratkaisu de facto apukoulut joissa opetellaan vähän lukemaan ja laskemaan, vartijoiden pistäessä pahimpia häiriköitä jäähyille.
QuoteRuotsin Malmössä sijaitseva peruskoulun yläaste on jouduttu sulkemaan toistaiseksi joidenkin oppilaiden käytöksen vuoksi. Opettajien mukaan tietyt oppilaat nostattavat niin suurta levottomuutta, ettei tilanne ole enää henkilökunnan hallinnassa.
Tilanne Rosengårdin lähiössä sijaitsevassa koulussa heikkeni sen jälkeen, kun toimintansa lopettaneen toisen koulun oppilaat siirrettiin sinne. Oppilaat ovat jakautuneet keskenään riiteleviin ryhmiin. Opettajien ammattijärjestön mukaan koulussa on nyt yksikertaisesti liikaa oppilaita.
Nyt siellä sitten on suljettu kaksi koulua rikastuttajien vuoksi. Eikös asiaan olisi yksinkertainen ratkaisu, avataan molemmat koulut ja toiseen sijoitetaan kutakuinkin normaalisti käyttäytyvä ja toiseen ne örveltäjät. Opettajille tähän jälkimmäiseen kouluun dobermannit turvaksi.
Quote from: rölli2 on 05.03.2015, 18:37:07
laajempi käsitys koulunkäynnistä. toteuttavat vain itseään ihan samalla tavalla kuin niissä alkuperäisissä kotomaissaan
Minä taas veikkaan, että alkuperäisten kotomaidensa kouluissa ei suvaita minkäänlaista perseilyä, ja jos joku mätkii oppilasta turpaan, se on opettaja.
Ikuisen sadekauden ja vääräuskoisten maassa saa tehdä ihan mitä mieleen juolahtaa.
Quote from: Siili on 05.03.2015, 19:38:24
Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 19:29:37
2) Ruotsalaiset eivät perusta roskakouluja tai apukouluja. TAI EHKÄ, mutta sinne laitetaan ruotsalaiset, ei ongelmia. Taas ollaan alkupisteessä. Koska ongelmaa ei voida sanoa ääneen, mennään eteenpäin kuin ongelmaa ei olisi. Kouun rexi tietää mikä on ongelma, mutta eihän se raukkaparka voi sitä sanoa ääneen, koska se ongelma kiistetään. Ruotsalaiset niputtavat kehitysmaamuslimit samalle viivalle omien lastensa kanssa ja sillä selvä. Suurin ryhmä kuka tästä kärsii on ruotsalaiset nuoret.
Minä olen ymmärtänyt, että opetuksen laatua voi jossain määrin valita Ruotsissa pistämällä piltti vapaakouluun. Uusruotsalaiset eivät sitä tee samassa mittakaavassa, mikä tekee opiskeluilmapiirin vapaakouluissa kunnan kouluja siedettävämmäksi. Luulenpa, että jos vapaakoulujen toimintaa ruvetaan kiristämään, SD:n kannatus lapsiperheiden vanhempien kohdalla nousee huimasti.
Onhan niitä olemassa "eritasoisia" kouluja ja jonkinlaisia vapaakouluja ja astetta jyrkempiä sisäoppilaitoksia Englannin tyyliin, jonne "parempi" (todellakin heittomerkeissä) väki laittaa kakaransa. Mutta näitä kouluja on niin vähän, että ei niitä riitä kuin kouralliselle lapsia. Ne onnekkaat, jotka sinne pääsevät voivat opiskella kunnolla.