QuoteYhdysvalloissa asuva Harri Hursti toteaa, että jopa pienet pääkaupunkiseudun yrittäjät sabotoivat esimerkiksi kilpailijansa verkkokauppaa palvelunestohyökkäyksillä.
– Hyökkäysten yleistymiseen on johtanut niiden helppous. Niitä on tavattoman helppo toteuttaa aivan minimalistisellakin tietämyksellä. Maailmassa on monia "palveluntarjoajia", joilta kuka tahansa voi ostaa sellaisen hyökkäyksen, Hursti kertoo.
– Jo 500 eurolla saa kohtuukokoisenkin firman verkkokaupan polvilleen viikoksi, eli esimerkiksi sesonkituotteiden myyjille se voi olla ratkaiseva isku.
Kiristys yleistynyt
Motiivit verkkohyökkäyksille ovat Hurstin mukaan monenlaiset.
– Kilpailijan sabotointi, kosto, aktivismi... Suurempien toimijoiden kanssa yhä suurempana motiivina on ollut kiristys. Julkisesti puhutaan ideologisesta toiminnasta, mutta todellisuudessa yritykselle toimitetaan kaikessa hiljaisuudessa kiristyskirje.
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/it-velho-yrittajat-sabotoivat-toisiaan-palvelunestohyokkayksilla/4699886 (http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/it-velho-yrittajat-sabotoivat-toisiaan-palvelunestohyokkayksilla/4699886)