Poll
Question:
Mitä tapahtui Malesian Airlinesin kadonneelle koneelle?
Option 1: Kone on pudonnut mereen teknisen vian takia
votes: 23
Option 2: Kone on pudonnut mereen ohjaajan tekemän itsemurhan takia
votes: 15
Option 3: Kone on kaapattu ja pudonnut mereen ohjaamossa käydyn taistelun seurauksena
votes: 11
Option 4: Koneessa on ollut pommi ja se on räjähtänyt päreiksi
votes: 6
Option 5: Koneeseen on tullut tekninen vika ja se on tehnyt pakkolaskun autiolle saarelle
votes: 0
Option 6: Kone on kaapattu ja se on tehnyt pakkolaskun autiolle saarelle
votes: 2
Option 7: Kone on kaapattu ja se on laskeutunut ehjänä muslimiterroristien (esim. Pohjois-Pakistan) alueelle
votes: 9
Option 8: Kone on kaapattu ja se on laskeutunut ehjänä muualle kuin muslimiterroristien alueelle
votes: 5
Option 9: Somalialaiset merirosvot ovat laajentaneet toimenkuvaansa merestä ilmaan
votes: 2
Option 10: Kone on kaapattu, ollut aikeissa suorittaa terrori-iskun ja on sen vuoksi viranomaisten toimesta ammuttu alas
votes: 4
Option 11: Kone on kaapattu, tehnyt tankkausvälilaskun jossakin ja jatkanut matkaa
votes: 3
Option 12: Koneen kohtalo tiedetään, mutta sitä ei kerrota julkisuuteen
votes: 15
Option 13: Kyseessä on kaikkien aikojen mahtavin tosi-tv
votes: 3
Option 14: Koneessa on ollut erikoispolttoainetta ja se on lentänyt avaruuteen ja jäänyt maata kiertävälle radalle
votes: 4
Option 15: Jokin muu
votes: 9
Option 16: Salaisuus ei selviä ikinä
votes: 9
Malesian Airlinesin lennolta MH370 kadonnut Boeing 777 on edelleen kadoksissa. Mitkä ovat mielestäsi kaksi todennäköisintä teoriaa mitä koneelle on voinut tapahtunut?
Äänestys tähän, keskustelut tänne: http://hommaforum.org/index.php/topic,92257.0.html
Miksi tässä ei saa keskustella? Ihmerasismia.
Quote from: Ari-Lee on 20.03.2014, 18:30:25
Miksi tässä ei saa keskustella? Ihmerasismia.
Rasismi pois meistä. Keskustelu sallittu.
Quote from: Ari-Lee on 20.03.2014, 18:30:25
Miksi tässä ei saa keskustella? Ihmerasismia.
On myös rasistisesti unohdettu valittavista Langolieerit ja ufot, kyllä näitä muilla palstoilla on esitetty ahkeraan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajan_valtiaat
(http://bestanimations.com/Sci-Fi/UFOs/UFO-11-june.gif)
:)
Tekninen vika tai kaappaus jossa putosi mereen.
Se putosi tyynenmeren saarelle, jossa on jääkarhuja ja hassu musta savu piinaa.
Surkea miehistö yritti surkeaa terrori-iskua ja epäonnistui surkeasti.
Venetsianjuutalaiset kaappasivat koneen. He uhkaavat tappaa kaikki matkustajat jos Venetsia ei saa täyttä itsenäisyyttä. Viranomaiset tietävät tämän, mutta julkisuudessa siitä ei voida vielä puhua. Kone on laskeutunut johonkin Kaakkois-Aasian saaristoon ja nyt yritetään vielä neuvotella. Kiinalaiset erikoisjoukot ovat kuitenkin valmiudessa ja ovat harjoitelleet vastaavanlaisen koneen valtausta.
(http://static.ylilauta.org/files/pc/orig/1387802322614592.jpg/foliohats.jpg)
Edit: Huomautan tässä, että ketju oli tämän viestin kirjoittamisen aikaan peräkammarissa.
Kone on Lost ja matkustajia piinaa Terry O'Quinnin näköinen tyyppi.
Quote from: Ari-Lee on 20.03.2014, 18:30:25
Miksi tässä ei saa keskustella? Ihmerasismia.
Ei nyt vedetä sitä rasismikorttia tähänkin. Jätetään moiset kortit Virhenatseille.
Quote from: Micke90 on 20.03.2014, 19:00:03
Quote from: Ari-Lee on 20.03.2014, 18:30:25
Miksi tässä ei saa keskustella? Ihmerasismia.
Ei nyt vedetä sitä rasismikorttia tähänkin. Jätetään moiset kortit Virhenatseille.
Sorrat virhenatseja, rasisti!
Merestähän tämä kone löytyy. Kone kaapattiin ja sitä yritettiin käyttää terroristi-iskuun, mutta jokin meni vikaan.
Quote from: nollatoleranssi on 21.03.2014, 02:23:40
Merestähän tämä kone löytyy. Kone kaapattiin ja sitä yritettiin käyttää terroristi-iskuun, mutta jokin meni vikaan.
Sen verta suuri vain se meri, että löytyykö tällä vuosisadalla?
Olisiko niin että julkaistut kuvat joita satelliitti ottanut, on julkaistu vähemmän tarkalla resoluutiolla ja oikeasti satelliitti on kuvannut hieman tarkemmin. Silloinhan löytynee piakkoin, mutta muuten, mistä tietävät oikeaa paikkaa etsiä.
http://www.bbc.com/news/world-asia-26676749
Quote03:01:
AP reports that the Chinese government has said it is sending three warships to join the search in the southern Indian Ocean. The government said the three ships were en-route to the search area but it gave no estimate for when they would arrive.
02:45:
Crowdsourcing is one of the main ways in which members of the public have become involved in the hunt for the missing Malaysia Airlines plane. Millions of volunteers are using the internet to scour for evidence of the jet. Professor David Paul is a retired colonel with the US Air Force and says: "Do we have the succession of Inmarsat satellite signals from the aircraft from the time the plane powered up, then at 1:11, 2;11, 3:11, 4:11, 5:11, 6:11, 7:11, and finally at 8:11? The intersection of those arcs will provide a path.
Muoks, tämän mukaan ollut yksityinen yhtiö eikä valtion vakoilusatelliitti joka löysi.
http://www.9news.com/story/news/local/2014/03/20/colorado-company-provided-satellite-image-lead/6666831/
QuoteTwo possible objects from the missing Malaysia Airlines plane spotted in the southern Indian Ocean came from commercial satellite imagery provided by DigitalGlobe.
Tässä taasen kertovat että olisi 12. päivä toinen yhtiö kertonut tutkijoille mistä tulisi etsiä
http://www.wbap.com/common/more.php?m=58&ts=1395372902&article=C944FFF8B0A911E3B51EFEFDADE6840A&mode=2
Quote
Inmarsat, the maker of satellites, told ABC News that they had an "initial idea" on March 9 and by March 10 were "fairly certain" that the search parties should look in the south Indian Ocean for the vanished plane.
Inmarsat shared their data with a partner company the following day, on March 11, and with Malaysian investigators on March 12.
Jos kone on tippunut mereen, sitä tuskin enää löytyy. Romua voi hyvinkin löytyä, mutta romun ja putoamispaikan etäisyys lienee hyvin pitkä näin pitkän ajan jälkeen.
Tuosta puuttuu se vaihtoehto, että kone kaapattiin ja lentäjä toi sen alas tehden samalla itsemurhan. Siksi rastitin nämä kaksi vaihtoehtoa.
Tosin tyttärelleni heti kerroin, että kone on ohjattu ylöspäin ja lentänyt avaruuteen. Se tosin ei johdu äänestyksen mukaisesta erikoispolttoaineesta vaan hyvästä alkuvauhdista ja oikea-aikaisesta ohjausliikkeestä, jolla kuljettaja onnistui kumoamaan maan vetovoimakentän. Tiettävästi matkatavaroissa oli kestomagneettimoottori, joka lähti käyntiin salaman iskettyä koneeseen. Tämä kestomagneettimoottori muodosti (samalla tavalla kun Egyptin pyramidit on rakennettu) antigravitaatiokentän koneen ympärille ja näin se pääsi poistumaan maan vetovoimakentästä.
Matkustajat ovat hengissä kuun pimeällä puolella olevassa alien tukikohdassa. Siellä, jonka astronautit näkivät ja jonka asukkaat kielsivät maan olentoja palaamasta kuuhun. Tää oli sovittu juttu.
-i-
Quote from: ikuturso on 21.03.2014, 17:37:34
Tuosta puuttuu se vaihtoehto, että kone kaapattiin ja lentäjä toi sen alas tehden samalla itsemurhan. Siksi rastitin nämä kaksi vaihtoehtoa.
Tosin tyttärelleni heti kerroin, että kone on ohjattu ylöspäin ja lentänyt avaruuteen. Se tosin ei johdu äänestyksen mukaisesta erikoispolttoaineesta vaan hyvästä alkuvauhdista ja oikea-aikaisesta ohjausliikkeestä, jolla kuljettaja onnistui kumoamaan maan vetovoimakentän. Tiettävästi matkatavaroissa oli kestomagneettimoottori, joka lähti käyntiin salaman iskettyä koneeseen. Tämä kestomagneettimoottori muodosti (samalla tavalla kun Egyptin pyramidit on rakennettu) antigravitaatiokentän koneen ympärille ja näin se pääsi poistumaan maan vetovoimakentästä.
Matkustajat ovat hengissä kuun pimeällä puolella olevassa alien tukikohdassa. Siellä, jonka astronautit näkivät ja jonka asukkaat kielsivät maan olentoja palaamasta kuuhun. Tää oli sovittu juttu.
-i-
Kun hommasta on kyse niin eikö "kuunatsien tukikohdassa" / "hitlerin jälkeläiset" olisi oikeampi muoto?
Voi olla myöskin osunut lohikärmekseen tai Hedorahiin.
http://www.youtube.com/watch?v=5eekpssz_DQ
http://yle.fi/uutiset/malesia_koneesta_ehka_loydetty_uusia_pirstaleita/7150769
QuoteMalesian liikenneministeri kertoo, että kadonneesta matkustajakoneesta on ehkä havaittu uusia pirstaleita. Malesian mukaan Kiinalla on uusia satelliittikuvia koneen mahdollisista jäännöksistä eteläisellä etsintäalueella. Satelliittikuvissa näkyy meressä kelluvia esineitä.
Quote from: ikuturso on 21.03.2014, 17:37:34
Tuosta puuttuu se vaihtoehto, että kone kaapattiin ja lentäjä toi sen alas tehden samalla itsemurhan. Siksi rastitin nämä kaksi vaihtoehtoa.
Tosin tyttärelleni heti kerroin, että kone on ohjattu ylöspäin ja lentänyt avaruuteen. Se tosin ei johdu äänestyksen mukaisesta erikoispolttoaineesta vaan hyvästä alkuvauhdista ja oikea-aikaisesta ohjausliikkeestä, jolla kuljettaja onnistui kumoamaan maan vetovoimakentän. Tiettävästi matkatavaroissa oli kestomagneettimoottori, joka lähti käyntiin salaman iskettyä koneeseen. Tämä kestomagneettimoottori muodosti (samalla tavalla kun Egyptin pyramidit on rakennettu) antigravitaatiokentän koneen ympärille ja näin se pääsi poistumaan maan vetovoimakentästä.
Matkustajat ovat hengissä kuun pimeällä puolella olevassa alien tukikohdassa. Siellä, jonka astronautit näkivät ja jonka asukkaat kielsivät maan olentoja palaamasta kuuhun. Tää oli sovittu juttu.
-i-
Tämä on tähänastisista ehkä paras arvio siitä mitä on tapahtunut :D
Musta aukko ja pingviinit puuttuvat myös valittavina olevista.
Muron lentsikkaketjusta löytyneet.
Musta aukko:
http://sploid.gizmodo.com/cnn-host-speculates-flight-370-may-have-been-swallowed-1547982883
Pingviinit:
Siinä määrin suuri kuva että linkkinä:
http://i.imgur.com/EYx78Mo.png
Pingviinit ovat melkoisen todennäköisiä. Kukapa sitä muu etelä-mantereelle tahtoisi.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288671560439.html?pos=ok-trm-uutu
QuoteTerrorismiepäilyt nostavat päätään - MI6 ja CIA mukana mysteerikoneen etsinnässä
QuoteTerrorismiteoriat kukkivat kadonneen koneen ympärillä, kun Malesian liikenneministeri paljasti kansainvälisten tiedustelupalvelujen olevan mukana tutkinnoissa.
Veikkaus: Kaapattu elektronisesti Guamille (jossa USA:n ja Britannian tukikohdat) syystä jota ei tiedeä, eikä haluta arvailla (koska en halua enemää työntää päätä folio-ahteriin). :P
Lennon alkuvaihe viittaa kaappaukseen ja loppuvaihe taas siihen, että ketään ei ole ollut enää hengissä tai tajuissaan kyydissä (ns. Helios-skenaario). Tarkemmin tämä teoria menee siten, että normaaliksi naamioidun lähdön ja nousun jälkeen joko ohjaamossa jo ollut miehistön jäsen (todennäköisimmin) tai sinne joko matkustamomiehistöä kiristämällä tai matkustamosta luukun kautta elektroniikkaosastoon kulkemalla ja ohjaamon lukituksen avaamalla ohjaamoon tunkeutunut kaappari on lyhyessä ajassa ottanut käyttöön lennonohjaustietokoneeseen ennakolta ohjelmoidun varareitin, kytkenyt toisiotutkavastaajan ja ACARS-tekstiviestijärjestelmän pois päältä sekä nostanut matkustamon painekorkeuden nopeasti lentopinnalle kytkemällä paineistuksen pois päältä ja avaamalla käsisäädöllä matkustamon ulosvirtausventtiilin.
Tällöin matkustajilla on happi riittänyt vain n. 20 minuutiksi ja matkustamohenkilökunnalla jonkin aikaa pidemmäksi. Teoriassa lentoemoilla oleva lisähappi riittäisi tarkasti annostelemalla muutamalle jopa tunniksi, mutta käytännössä sitä kuitenkin annettaisiin tilanteessa matkustajille, jos ei olisi mitään syytä epäillä käytännössä koskaan ilmailun historiassa tapahtumatonta yritystä nitistää matkustamon vastarinta poistamalla paineistus ja jatkamalla lentoa ylemmillä lentopinnoilla ts. matkalentokorkeudessa.
Matkustajien happigeneraattoreilla on 10 % vikaantumistestiraja, eli kaikki eivät tule toimimaan ja normaalina pidetään jos esim. 300 käyttäjän 150 generaattorista ja maskiparista 15 generaattoria ja 30 maskia ei toimi. Jos kone on vajaatäytöllä (kuten MH370), samalla rivillä olevat matkustajat voivat jakaa toimivat maskit keskenään, osalla riveistä on joka tapauksessa varamaskeja, mutta yleensä vain 2 generaattoria (ja 3-4 maskia). Joka tapauksessa matkustamohenkilökunnan 4-6 lisähappipullosta tarvitaan useita syöttämään matkustajia jotka ovat joutuneet toimimattomien generaattorien/maskien kohdalle, paniikkiin tms. eivätkä kykene itse ongelmaa ratkaisemaan esim. siirtymällä paikalta toiselle.
Helioksen tapauksessa ilmeisesti vain yksi matkustamohenkilökunnan jäsen pysyi tajuissaan lennon loppuun asti ja siinä lentokorkeus oli paljon alempi kuin mihin MH370 on voinut nousta.
Loppulennon eteläiselle Intian valtamerelle selittää kaapparin hapen loppuminen ennen aikojaan. Helppo virhe tehdä jos on yksinään eikä tunnista happikadon salakavalia oireita. Harva nykylentäjä pääsee niitä edes kokeilemaan ellei ole ilmavoimista siirtynyt liikennelentäjäksi.
Kapparin hapen loppumista ennen aikojaan voisi selittää myös koneen uudelleenpaineistuksen epäonnistuminen. Jokin selitys kuitenkin tarvitaan, koska koneen lentoreitti kaappauksen jälkeen on ollut hyvin suunnitelmallisen näköinen ilmavalvontatutkien välttelyn mielessä. Lentoreitti on jossain määrin täsmännyt myös Lufthansan toisen samanmallisen koneen lentoreittiin, jota kaappari on voinut haluta seurata pystyäkseen välttämään Andamaanienmeren ja lännessä olleen todennäköisen kohteensa välissä olleet Intian sotilastutkat ja Intian tehokkaat ilmavoimat. Kaappari on voinut pyrkiä lentämällä toista konetta hyvin lähellä piiloutumaan sotilastutkilta jotka ottavat vastaan myös toisiotutkalähetteen siviilikoneelta ja esittävät sen ensiötutkamaalin mukana.
Tarpeeksi pitkältä etäisyydeltä modernikaan sotilastutka ei kykene erottamaan kahta lähes samalla kohtaa mutta pienellä korkeuserolla lentävää isoakaan konetta. Jotkin ilmavoimien taktiikatkin perustuvat tähän tutkajärjestelmien periaatteelliseen rajoitukseen (pieni osasto koneita lentää hyvin tiiviissä puljassa ja vasta kun tullaan selvästi vastustajan tutkan erottelukyvyn sisälle osasto hajotetaan koneiden suojaamiseksi asevaikutukselta ja esim. eri kohteisiin suuntaamiseksi). Tämä on voinut olla kaappaajan tavoite, johon hän on voinut pyrkiä kohtalaisen tehokkasti, koska kaappaamaton siviilikone on kaapatun nähtävissä toisiotutkaan perustuvan törmäystenestojärjestelmän (TCAS) kautta. Siinä seuraavan koneen ei tarvitse lähettää mitään signaalia, riittää että se vastaanottaa seurattavan koneen kaikille lähellä oleville koneille kuultavaksi lähettämää signaalia.
Tätä toisen koneen seuraamissuunnitelmaa ei olisi tarvittu jos tavoitteena olisi ollut vain koneen lentäminen mahdollisimman kauas merelle. Samoin suunnanmuutokset Malakan niemimaan Malesian ja Thaimaan rajaa pitkin ylittämisen jälkeen olisivat olleet tarpeettomia, jos tarkoitus oli ollut pyrkiä vain valvontatutkia vältellen Intian valtamerelle.
Viimeinen suunta etelään on voinut vain jäädä viimeisen suunnanmuutoksen jälkeen taikka sitten viimeinen ohjelmoitu reittipiste on ollut toisiksi viimeisestä etelään, koska silloin autopilotin reittiasetuksella (LNAV) lennetään viimeistä ohjaussuuntaa.
Tämä kuulosti jo niin pätevän vaikeaselkoiselta ja mutkikkaalta, että uskon ilman muuta! Aika jännää :D
Salaliittoteoreetikoille juttu,
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2619388/What-havent-told-cargo-MH370-Mystery-deepens-missing-flight-claims-loaded-2-3tonnes-items-not-listed-manifest.html
Lentokone kohtasi ulkoavaruuden olentojen aluksen Malesian rannikolla ja alusta ohjanneet harmaat abduktoivat koneen miehistöineen ja matkustajineen alukseensa, etteivät nämä levittäisi tietoa kohtaamisesta. Pari paikallista kalastajaa näki lautasmaisen, valaistun objektin lentokoneen lähellä ja sen jälkeen kirkkaan välähdyksen, mutta Yhdysvaltain hallitus lähetti William B. Davisin näköisen miehen vaientamaan silminnäkijät ja tuomaan paikalta näytteitä Groom Laken sotilastukikohtaan Nevadaan. FBI:n tultua avustamaan tutkimuksia David Duchovnyn näköinen agentti löysi sitten enää tupakantumppeja (http://propstore.com/product-images/170/160331-t2.jpg) eräältä paikalliselta rannalta.
Todennäköisin vaihtoehto on yhteentörmäys UFO-alukseen tai UFOJEN tekemä kaappaus.