Hommaforum Testi

HOMMAN KESKUSTELU => Kylänraitti => Topic started by: sozaburo on 07.02.2014, 13:29:16

Title: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: sozaburo on 07.02.2014, 13:29:16
Huomioiden löperyyden, jolla roskasakkia Suomessa käsitellään niin lentokenttä lienee tulevaisuudessa sekä idioottijuoppojen että rikastajien notkumispiste.

QuotePoliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka (http://yle.fi/uutiset/poliisi_pelkaa_helsinki-vantaasta_tulee_yollinen_jatkopaikka/7074553)

Reilun vuoden päästä Helsinki-Vantaan lentokentälle pääsee raiteita pitkin, kun Kehärata avataan. Euroopan suurilla lentokentillä raideyhteys on tuonut mukanaan paljon hyvää, mutta lisännyt myös lieveilmiöitä.

Helsinki-Vantaan lentokenttä on kasvanut vauhdilla vuosien saatossa. Nykyään lentokentän alueesta puhuttaessa voisi puhua jopa pienestä kaupungista. Lentokenttä työllistää 20 000 työntekijää ja päivittäin siellä vierailee liki 80 000 ihmistä.

Kehäradan ansiosta lentokenttä on muutaman vuoden päästä yhä helpommin saavutettavissa. Poliisin mukaan raideyhteydestä on paljon hyvää, mutta lisääntyvä väkimäärä lisää myös lieveilmiöitä.

– Muilta eurooppalaisilta päälentoasemilta olemme kuulleet, että häiriötoiminta on myös lisääntynyt lentoaseman ympäristössä. Siinä kun Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina, asema on auki ympäri vuorokauden. Tänne on helppo tulla, kun vesi, valo ja lämpö loppuu muualta, kertoo Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen lentoaseman yksikön päällikkö, ylikomisario Jukka Mikkola.

Mikkolan mukaan lentokenttä on tulevaisuudessa helppo kohde myös näpistelijöille, taskuvarkaille ja muillekin rikollisille.   

– Ihmettelen, jos tämä olisi poikkeava lentoasema muiden eurooppalaisten lentoasemien joukossa.

Tarkkuutta turvatarkastusten toisella puolella

Lentokentän kasvamisen ja kansainvälistymisen myötä tarkkuutta vaaditaan matkustajilta myös turvatarkastusten jälkeen.

Siellä varastetaan lähes päivittäin läppäreitä ja muuta mukaan tarttuvaa.

Ihmiset unohtavat vahtia tavaroitaan, koska kuvittelevat että varkaat eivät pääse suljetulle alueelle.

– Tiedossa on tapauksia, joissa Suomen lähialueilta on lennetty Helsinki-Vantaalle, pyöritty päivä suljetulla alueella varkaissa, ja poistuttu sitten illalla maasta, Mikkola sanoo.

Helsinki-Vantaan lentokenttä on ainoa kenttä Suomessa, jossa poliisi on paikalla pysyvästi. Mikkolan mukaan se auttaa huomattavasti tilanteeseen varautumisessa.

– Poliisi tekee myös jatkossa yhteistyötä Finavian kanssa, joka omalta osaltaan on varautunut Kehäradan mukanaan tuomiin muutoksiin.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Venne on 07.02.2014, 13:31:51
Poliisi muistaa pelätä raiteita, ei näitä riehujia, näpistelijöitä ja notkujia, joita löytyy omasta takaa, tulee rajojen ja joita ei rangaista käytännössä ollenkaan.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Oami on 07.02.2014, 19:12:36
Quote from: sozaburo on 07.02.2014, 13:29:16
Siinä kun Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina, asema on auki ympäri vuorokauden.

Ongelma tässä on se, että Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina. Tämä ongelma johtuu siitä, että laki pakottaa ne menemään kiinni. Ja kuinka ollakaan, minulla on ratkaisu ongelmaan.
Title: 2014-02-07 Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: koli on 07.02.2014, 19:24:51
QuotePoliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka

Reilun vuoden päästä Helsinki-Vantaan lentokentälle pääsee raiteita pitkin, kun Kehärata avataan. Euroopan suurilla lentokentillä raideyhteys on tuonut mukanaan paljon hyvää, mutta lisännyt myös lieveilmiöitä.

Helsinki-Vantaan lentokenttä on kasvanut vauhdilla vuosien saatossa. Nykyään lentokentän alueesta puhuttaessa voisi puhua jopa pienestä kaupungista. Lentokenttä työllistää 20 000 työntekijää ja päivittäin siellä vierailee liki 80 000 ihmistä.

Kehäradan ansiosta lentokenttä on muutaman vuoden päästä yhä helpommin saavutettavissa. Poliisin mukaan raideyhteydestä on paljon hyvää, mutta lisääntyvä väkimäärä lisää myös lieveilmiöitä.

– Muilta eurooppalaisilta päälentoasemilta olemme kuulleet, että häiriötoiminta on myös lisääntynyt lentoaseman ympäristössä. Siinä kun Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina, asema on auki ympäri vuorokauden. Tänne on helppo tulla, kun vesi, valo ja lämpö loppuu muualta, kertoo Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen lentoaseman yksikön päällikkö, ylikomisario Jukka Mikkola.

Mikkolan mukaan lentokenttä on tulevaisuudessa helppo kohde myös näpistelijöille, taskuvarkaille ja muillekin rikollisille.   

– Ihmettelen, jos tämä olisi poikkeava lentoasema muiden eurooppalaisten lentoasemien joukossa.
Tarkkuutta turvatarkastusten toisella puolella

Lentokentän kasvamisen ja kansainvälistymisen myötä tarkkuutta vaaditaan matkustajilta myös turvatarkastusten jälkeen.

Siellä varastetaan lähes päivittäin läppäreitä ja muuta mukaan tarttuvaa.

Ihmiset unohtavat vahtia tavaroitaan, koska kuvittelevat että varkaat eivät pääse suljetulle alueelle.

– Tiedossa on tapauksia, joissa Suomen lähialueilta on lennetty Helsinki-Vantaalle, pyöritty päivä suljetulla alueella varkaissa, ja poistuttu sitten illalla maasta, Mikkola sanoo.

Helsinki-Vantaan lentokenttä on ainoa kenttä Suomessa, jossa poliisi on paikalla pysyvästi. Mikkolan mukaan se auttaa huomattavasti tilanteeseen varautumisessa.

– Poliisi tekee myös jatkossa yhteistyötä Finavian kanssa, joka omalta osaltaan on varautunut Kehäradan mukanaan tuomiin muutoksiin.
http://yle.fi/uutiset/poliisi_pelkaa_helsinki-vantaasta_tulee_yollinen_jatkopaikka/7074553

Notta olkaapa tarkkoina Helsinki-Vantaalla, ettei kansainvälisyys pääse yllättämään.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Nuivake on 07.02.2014, 20:24:23
Quote from: Oami on 07.02.2014, 19:12:36
Quote from: sozaburo on 07.02.2014, 13:29:16
Siinä kun Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina, asema on auki ympäri vuorokauden.

Ongelma tässä on se, että Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina. Tämä ongelma johtuu siitä, että laki pakottaa ne menemään kiinni. Ja kuinka ollakaan, minulla on ratkaisu ongelmaan.

Kielletään lisää tai hankaloitetaan entisestään? Kaikista loogisin vaihtoehto ei käy, koska se nyt vaan ei käy.  ;D
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: ämpee on 07.02.2014, 20:28:04
Mainio työllistämisidea olisi kylvää lentoasema nettikameroita täyteen ja värvätä porukkaa vahtimaan niiden avulla.
Kevyttä kotityötä turvallisuuden eteen missäpäin maata tahansa.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Eino P. Keravalta on 07.02.2014, 20:29:49
Kovin outoa: ollaan jo ikäänkuin valmiiksi nostamassa kädet pystyyn niinkuin ongelmille muka ei voisi mitään. Tällainen luovuttajamentaliteetti on nyky-Suomessa kovin yleinen - rosvotkin vain liikkuvat ja poliisi ei voi kuin siunailla menoa ja neuvoa kansalaisia peittämään pin-koodinsa toisella kädellä.

Sen sijaan tulisi ottaa jo valmiiksi sellainen asenne, että lentokentällähän ei perseillä, jumalauta! Että viranomaiset ovat ottaneet sen linjan, että Helsinki-Vantaan kentästä tulee esimerkki koko Maapallolle, miten roskaväki siivotaan kentältä. Se on täysin mahdollista. Tarvitaan vain resurssien kohdistamista, lainsäädännön ajantasaistamista, poliittista ja käytännöllistä rohkeutta, luovuutta sekä hieman tervettä röyhkeyttä olla piittaamatta kaikenmaailman ihmisoikeusjeesustelijoiden horinoista.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Tykkimies Pönni on 07.02.2014, 20:43:10
Quote from: Eino P. Keravalta on 07.02.2014, 20:29:49
Kovin outoa: ollaan jo ikäänkuin valmiiksi nostamassa kädet pystyyn niinkuin ongelmille muka ei voisi mitään. Tällainen luovuttajamentaliteetti on nyky-Suomessa kovin yleinen - rosvotkin vain liikkuvat ja poliisi ei voi kuin siunailla menoa ja neuvoa kansalaisia peittämään pin-koodinsa toisella kädellä.

Sen sijaan tulisi ottaa jo valmiiksi sellainen asenne, että lentokentällähän ei perseillä, jumalauta! Että viranomaiset ovat ottaneet sen linjan, että Helsinki-Vantaan kentästä tulee esimerkki koko Maapallolle, miten roskaväki siivotaan kentältä. Se on täysin mahdollista. Tarvitaan vain resurssien kohdistamista, lainsäädännön ajantasaistamista, poliittista ja käytännöllistä rohkeutta, luovuutta sekä hieman tervettä röyhkeyttä olla piittaamatta kaikenmaailman ihmisoikeusjeesustelijoiden horinoista.

"The one who's got upper hand mentally, allways wins"

Miksi suomalainen poliisi jahtaa tosimielellä viritettyjä mopoja ja autojen ylinopeuksia mutta ulkomaisten hyvin organisoitujen rikollisjärjestöjen touhutessa katsellaan toiseen suuntaan ja annetaan niitä pinkoodinpeittämisohjeita?

Niillä on mental upper hand mopopoikien suhteen mutta mental lower hand rikollisliigojen suhteen.

p.s. tulisikohan upper- ja hand-sanan väliin viiva?
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Arvoton on 07.02.2014, 20:59:34
Juu kapakat auki aamuun asti, niin pysyy Helsinki-Vantaa siistinä. Niin se välttyy alle 20-vuotiailta yökyöpeleiltä ja heiltä, joille ei enää myydä.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Riukulehto on 07.02.2014, 21:13:02
Hki-Vantaan lentoasemalla portin 31 kohdalla on "Relax"-osasto jossa mm. kuvan "sleeping podeja". Vetokansi päälle ja nukkumaan. Vapaa ja maksuton kaikille kulkijoille.

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/p403x403/1391861_750033445009389_1767610694_n.jpg)
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: CaptainNuiva on 07.02.2014, 21:22:29
Jos kivestä tehty rautatieasema ei pysy pystyssä ilman nojaajia niin onhan kokolailla selvää että heikommasta materiaalista tehdyt lentoterminaalit tarvitsevat mitä pikemmin omat nojailijansa.
Kuka korvaa jos rakennus kaatuu koska pystyssäpitäjien hankinta on laiminlyöty?  >:(
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Tykkimies Pönni on 07.02.2014, 21:31:07
Quote from: Hohtava Mamma on 07.02.2014, 21:13:23
Quote from: samuliloov on 07.02.2014, 20:43:10

"The one who's got upper hand mentally, allways wins"

Miksi suomalainen poliisi jahtaa tosimielellä viritettyjä mopoja ja autojen ylinopeuksia mutta ulkomaisten hyvin organisoitujen rikollisjärjestöjen touhutessa katsellaan toiseen suuntaan ja annetaan niitä pinkoodinpeittämisohjeita?

Niillä on mental upper hand mopopoikien suhteen mutta mental lower hand rikollisliigojen suhteen.

Toivoisin, että suomalaisen laillistetun väkivallan edustajat saisivat vapaammat kädet hoitaa hommat haluamallaan tavalla. En usko ylilyönteihin, kaikki tuntemani tyypit ovat erittäin ammattimaista porukkaa. Rambot ja Robocopit on karsittu jo pääsykokeissa.

Poliiseista osa on erittäin pätevää porukkaa kenellä on itsetunto kohdallaan mutta yksilöt eivät ratkaise mitään. Toiminnan sabluunat määrittelee heikkoitsetuntoisten konttorirottien, virkamiesten ja poliitikoiden henkinen keskiarvo ja se on matalampi kuin ulkomaalaisilla rikollisliigoilla. Siksi ollaan "alakynnessä".
Title: Vs: 2014-02-07 Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: JoKaGO on 07.02.2014, 21:34:05
Mulle olisi hyvin kelvannut, että lentäisin Tampereelta Helsinkiin, Tukholmaan tai Köpikseen, ja sitten eteenpäin. Mutta Finavia päätti, että Tampereelta pitää matkustaa KAHDELLA JUNALLA hikivantaalle, niin, suoraa junayhteyttä ei tule vaan Tikkurilassa pitää vaihtaa. Tuossa "rikkaassa" paikassa.

No, työllistääpähän polliiseja, kun kerran niin halutaan.
Title: Vs: 2014-02-07 Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: op on 07.02.2014, 22:21:50
Quote from: JoKaGO on 07.02.2014, 21:34:05
Mulle olisi hyvin kelvannut, että lentäisin Tampereelta Helsinkiin, Tukholmaan tai Köpikseen, ja sitten eteenpäin. Mutta Finavia päätti, että Tampereelta pitää matkustaa KAHDELLA JUNALLA hikivantaalle, niin, suoraa junayhteyttä ei tule vaan Tikkurilassa pitää vaihtaa. Tuossa "rikkaassa" paikassa.

No, työllistääpähän polliiseja, kun kerran niin halutaan.

Mene bussilla. Pääsee suoraan terminaalin eteen, jonka takia on varmaan nopeampaa ja jokatapauksessa halvempaa.

Onhan tuo kenttä junan jälkeenkin melko syrjässä. En jaksa uskoa, että rata mitään erikoista rosvoryntäystä tuo.
Title: Vs: 2014-02-07 Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: JoKaGO on 07.02.2014, 22:35:26
Quote from: op on 07.02.2014, 22:21:50
Mene bussilla. Pääsee suoraan terminaalin eteen, jonka takia on varmaan nopeampaa ja jokatapauksessa halvempaa.

Onhan tuo kenttä junan jälkeenkin melko syrjässä. En jaksa uskoa, että rata mitään erikoista rosvoryntäystä tuo.

No niinhän mää teenkin. Mutta kun koko kehäradan idea oli alun perin sammuttaa valot Tampereen ja Jyväskylän lentokentiltä, ja luoda nopea junayhteys lentoliikenteen syöttäjiksi. Mutta kun se nopeus töksähtää Tikkurilan vaihtoon  :facepalm:

Tampereelta pääsee ihan kivasti bussilla Hki-Vantaalle, tosi on, mutta junalla tuo matka olisi tunnin verran nopeampi, jos olisi se suora yhteys, mikä joskus luvattiin. Mutta kaikkein paras olisi, jos Blue One saisi supporttia valdelta, ja lentäisi Tampereelta ja Jyväskylästä Helsinkiin, Tukholmaan ja Köpikseen, niin olisi enemmän vaihtoehtoja käytössä.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Paawo on 08.02.2014, 00:11:36
Jonkun verran tullut koluttua eurooppalaisia lentokenttiä, ja kaikkia niitä yhdistää se lähtö- ja tuloaulojen silmiinpistävä määrä rikkautta ja voimavaraa. Maassa kuin maassa alkaa kantaväestön osuus aulojen väestä olemaan vähemmistöä, ainakin liikelentojen aikoihin. On tarjolla taksipalvelua, on seuralaista, on kantoapua matkalaukuillesi, hienoa! Firman kortille kelpaavaa kuitintulostuslaitetta tuskin vaan tältä porukalta löytyy.

Helsinki-Vantaa tulee kyllä perässä, hitaasti mutta varmasti. Maakuntakentätkin löytyvät aikanaan, ellei niitä ole jo suljettu rikkauden ja voimavaran tullessa todenteolla paikkakunnille.

Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Golimar on 08.02.2014, 00:43:37
Kehärata vuonna 2030.

(http://s7.postimg.org/yc7d6a517/RER.jpg)
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: CaptainNuiva on 08.02.2014, 13:52:33
Miten ihana hunajakuppi lentoasema tuleekaan rikastajille olemaan, on kiireistä lähtijää joka ei jää lompakkoaan asemalle kaipaamaan ja on humalaista taikka väsynyttä tulijaa joka ei älyä pitää omaisuudestaan huolta koska ollaanhan nyt Suomessa...
Title: Vs: 2014-02-07 Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Fures foras, frugi intro. on 08.02.2014, 14:39:13
Quote from: koli on 07.02.2014, 19:24:51
Quote

Helsinki-Vantaan lentokenttä on ainoa kenttä Suomessa, jossa poliisi on paikalla pysyvästi. Mikkolan mukaan se auttaa huomattavasti tilanteeseen varautumisessa.

– Poliisi tekee myös jatkossa yhteistyötä Finavian kanssa, joka omalta osaltaan on varautunut Kehäradan mukanaan tuomiin muutoksiin.
http://yle.fi/uutiset/poliisi_pelkaa_helsinki-vantaasta_tulee_yollinen_jatkopaikka/7074553


Niin kyseessä on se surullisen kuulluisa lentoaseman poliisi, jonka alennustila saavutti huippunsa 90-luvulla. Passien kirjoittamiseen leipääntyneet gonahtaneet poliisit ilmoittivat puhelimessa turvatarkastajille "okei siis kaasusumutin on löytynyt matkatavaroista, ettekö voisi teeskennellä, että sitä EI ole huomattu ja päästää matkustajan koneeseen".

No onneksi uudeksi esimieheksi sitten tuli lakimiestaustainen kaveri joka lähetti yhteistyötahoille anteeksipyynnön ja suoritti puhdistuksia yksikössään.

Helsinki-Vantaalla poliisin työ edelleenkin koostuu passien kirjoittelusta ja niiden rikosten setvimisestä joissa vartijat ovat saaneet tekijät kiinni + tietenkin sikakännisten "ei lentokunnossa" olevien matkustajien vieminen putkaan.

Mahdollinen radan tuoma rikollisaalto on 99 % Finnavian ongelma. Nyky Suomessa poliisi ei ole se taho joka vastaa joukkoliikenneasemien järjestyksenpidosta.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: l'uomo normale on 08.02.2014, 21:54:39
Quote from: Oami on 07.02.2014, 19:12:36
Quote from: sozaburo on 07.02.2014, 13:29:16
Siinä kun Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina, asema on auki ympäri vuorokauden.

Ongelma tässä on se, että Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina. Tämä ongelma johtuu siitä, että laki pakottaa ne menemään kiinni. Ja kuinka ollakaan, minulla on ratkaisu ongelmaan.

Lopetetaan sen uuden junaradan liikenne kello 23.30 ja 06.00 välisenä aikana?

Tästä on Kotimaa-osastossa toinenkin ketju, jonka voisi yhdistää.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: siviilitarkkailija on 09.02.2014, 11:05:13
Tämä uutinen on pelkkää paskaa mikä on korporaatiokommunistisen kokoomuksen aikaansaama tila. Korporaatikommunistinen kokoomusmuspuolue halusi lopettaa liikkuvan poliisin. Liikkuva poliisi lopetettiin. Liikkuvan poliisin suurin yksittäinen toimialue ja piste oli Helsinki-Vantaa lentoasema. Syy miksi näin tehtiin, oli se että Vantaan kaupunki halusi hallintaansa Helsinki-Vantaan LP aseman virat. Joiden koettiin olevan joutokäytöllä. Jokatapauksessa Helsinki-Vantaan LP asema kuten koko muu LP lopetettiin. Ja seuraukset olivat todella surkeat poliisin saatavuuteen. Itseasiassa koko poliisin toiminta ontuu ja jouduttiin siirtämään yksityisille turvallisuualan toimijoille. Vantaan rikastetussa kaupungissa kun ei riitä mitkään poliisimäärät, edes Helsinki-Vantaalta napatut virat.

Käytännössä yksityinen turvallisuusyritystoiminta on jo joutunut ottamaan hallintaansa poliisille kuuluvia tehtäviä niin paljon, että on perusteltua kysyä pitäisikö poliisi heittää hittoon koko Helsinki-Vantaalta. Alueella toimii jo Tulli sekä Rajavartiolaitos, mutta mm rajavartiolaitoksen henkilökunta on tunnetusti laiskaa paskasakkia ettei viitsi edes alkeellisia viranomaistehtäviä suorittaa kuin korkeintaan omat miniminsä jonka jälkeen keskittyvät patsasteluun ja huuhaan esittämiseen. Helsinki-Vantaa on kaikenkaikkiaan käytännössä jo nyt yksityisen vartiointialan päätoimialue ja poliisin koko aika menee laittomien maahantulijoiden (joita on käsittämättömän paljon) paimentamiseen (1 tulijan karkoitus kuluttaa 2!? Poliisia jotka eivät edes saa rettelöiviä karkoitettuja poistettua maasta!!). Poliisin tepo-ryhmäkin oli aikamoinen vitsi, joskin nykyään toiminta hieman kehittyneempää muttei mitään järin ammattitaitoista.

Eli lentoasemasta halutaan ja saadaan notkuntakeskus. Se saadaan aikaan. Poliisi haluttiin pois Helsinki-Vantaalta osaksi Vantaan poliisia. Sekin saatiin aikaan. Korporaatiokommunistinen kokoomuspuolue halusi ja sai tahtonsa läpi vihervasemmistolaisen roskaväen kanssa. Onnea.
Title: Vs: 2014-02-07 Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Oami on 09.02.2014, 14:12:39
Lähinnähän kehärata palvelee pääkaupunkiseutua ja sen paikallisliikennettä itseään. Myös Vantaan sisäistä liikennettä ilman lentoasemaakin.

Pitkän matkan junille voisi tehdä tunnelin Keravan paikkeilta lentoasemalle ja siitä suoraan Pasilaan. Ja kun vähän kikkailee niin turvatarkastukset voisi hoitaa jo rautatieasemlla ja sen jälkeen hoitaa lähtöselvitykset ja passintarkastukset* liikkuvassa junassa ilman että niihin kuluu "turhaa aikaa": siten osa junista voisi ajaa suoraan "lentomatkustaja-alueelle" siten että junalaiturilta voi nousta liukuportaat suoraan lentokoneiden lähtöporteille.

(* ainakin ei-Schengen-passintarkastukset, mutta pidän mahdollisena että ennen kuin tämän tason rakennusprojekti on todellisuutta niin Schengenkin on haudattu vähin äänin)
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Outo olio on 09.02.2014, 15:16:19
Jossain yhteydessä aikaisemmin muistan lukeneeni siitä miten "Helsinki-Vantaan lentoasema on Suomen näyteikkuna, ja portti maailmaan" tms., kyse oli ehkä siitä kun sinne suunnitellaan uusia kiitoratoja jne.

Mutta joka tapauksessa, jos nyt asema on "Suomen näyteikkuna maailmalle", niin miksi ihmeessä siellä annetaan ulkomaalaisen (tai kotimaisen) häiriöväestön tehdä mitä lystäävät? Tänne saapuville liikemiehille ja turisteille tulee varmasti hyvä ensivaikutelma, eivät ehdi edes valtion maaperälle, kun jo kansainvälisellä alueella kerjääjät uivat liiveihin ja lompakot häviävät. Hyvä jos ei tule yllätysrikastusta vessassa. Erityisesti itä-Aasialaiset varmasti arvostavat.

Asia pitää saada kuntoon jo ihan muistakin syistä, mutta jos lentoasema on oikeasti kuin näyteikkuna, niin ihan erityisesti. Vertailun vuoksi, miettikää nyt jos vaikka Stockmannin näyteikkunassa olisi joku varastelemassa, houkuttaisiko sinua käydä kyseisessä liikkeessä? Kävelet jalkakäytävällä, ja satut vilkaisemaan ikkunaa, ja siellä lasiruudun toisella puolella joku hämärä tyyppi tunkee kaksin käsin koruja takin taskuihin. Itse ainakin katsoisin kaksi kertaa, että näenkö oikein, ja pysyisin kyllä poissa.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen
Post by: siviilitarkkailija on 09.02.2014, 15:33:46
Quoteniin miksi ihmeessä siellä annetaan ulkomaalaisen (tai kotimaisen) häiriöväestön tehdä mitä lystäävät?

Ei anneta. Keskimäärin asemalta poistetaan n 2 henkilöä/vrk. Vaihtelevissa olosuhteissa. Mutta toimenpide on pääasiassa yksityisen vartiointialan työntekijöiden tekemä poisto. Määrä kasvaa radeliikenteen mukaan ehkä kolminkertaiseksi. Poliisi alueella toimii lähinnä taksikuljettajana ja ottaa vastaa ihmispaketit ja kuljettaa niitä edelleen pitkät matkat (10 km) kohti vantaan poliisiasemaa ja taas takaisin (toiset 10 km) kohti lentoasemaa. Koska vallitsevan korporatiivisen kommunistihallinnon mukaan tämä säästää!  (vrt liikkuvan poliisin tekemä kuljetusmatka kun oli n 500 metriä)
Title: Vs: 2014-02-07 Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Sikanez on 10.02.2014, 13:27:53
Quote from: Oami on 09.02.2014, 14:12:39
Lähinnähän kehärata palvelee pääkaupunkiseutua ja sen paikallisliikennettä itseään. Myös Vantaan sisäistä liikennettä ilman lentoasemaakin.

Pitkän matkan junille voisi tehdä tunnelin Keravan paikkeilta lentoasemalle ja siitä suoraan Pasilaan. Ja kun vähän kikkailee niin turvatarkastukset voisi hoitaa jo rautatieasemlla ja sen jälkeen hoitaa lähtöselvitykset ja passintarkastukset* liikkuvassa junassa ilman että niihin kuluu "turhaa aikaa": siten osa junista voisi ajaa suoraan "lentomatkustaja-alueelle" siten että junalaiturilta voi nousta liukuportaat suoraan lentokoneiden lähtöporteille.

(* ainakin ei-Schengen-passintarkastukset, mutta pidän mahdollisena että ennen kuin tämän tason rakennusprojekti on todellisuutta niin Schengenkin on haudattu vähin äänin)
Tokiossa on cityterminaali, jossa voi hoitaa lähtöselvityksen kaksi tuntia ennen koneen lähtöä, ja ajaa siitten lentokenttäbussilla 70 minuutin matkan lentoasemalle. Naritan lentokenttähotelleissa tai ainakin siinä, jossa olen yöpynyt, voi myös tehdä lähtöselvityksen.
Title: Vs: 2014-02-07 Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Oami on 10.02.2014, 13:36:30
Quote from: Sikanez on 10.02.2014, 13:27:53
Tokiossa on cityterminaali, jossa voi hoitaa lähtöselvityksen kaksi tuntia ennen koneen lähtöä, ja ajaa siitten lentokenttäbussilla 70 minuutin matkan lentoasemalle. Naritan lentokenttähotelleissa tai ainakin siinä, jossa olen yöpynyt, voi myös tehdä lähtöselvityksen.

Ajaako tämä lentokenttäbussi lentoasemalla sitten sellaiseen paikkaan, johon eivät pääse ne, jotka eivät ole tehneet lähtöselvitystä?
Title: Vs: 2014-02-07 Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Sikanez on 10.02.2014, 13:46:14
Quote from: Oami on 10.02.2014, 13:36:30
Quote from: Sikanez on 10.02.2014, 13:27:53
Tokiossa on cityterminaali, jossa voi hoitaa lähtöselvityksen kaksi tuntia ennen koneen lähtöä, ja ajaa siitten lentokenttäbussilla 70 minuutin matkan lentoasemalle. Naritan lentokenttähotelleissa tai ainakin siinä, jossa olen yöpynyt, voi myös tehdä lähtöselvityksen.

Ajaako tämä lentokenttäbussi lentoasemalla sitten sellaiseen paikkaan, johon eivät pääse ne, jotka eivät ole tehneet lähtöselvitystä?
En muista varmasti, mutta luulisin, että muutkin pääsevät sinne. Kaikilla käymilläni lentoasemilla, joista asian muistan, on turvatarkastus ja passin tarkastus ollut vasta lähtöselvityksen jälkeen ja lähtöselvitys on tapahtunut hallissa lähtöselvitystiskillä, jossa on voinut liikkua ennen ja jälkeen lähtöselvityksen.
Title: Vs: 2014-02-07 Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: Oami on 10.02.2014, 13:53:14
Quote from: Sikanez on 10.02.2014, 13:46:14
En muista varmasti, mutta luulisin, että muutkin pääsevät sinne. Kaikilla käymilläni lentoasemilla, joista asian muistan, on turvatarkastus ja passin tarkastus ollut vasta lähtöselvityksen jälkeen ja lähtöselvitys on tapahtunut hallissa lähtöselvitystiskillä, jossa on voinut liikkua ennen ja jälkeen lähtöselvityksen.

Ok. Niin tai näin, edistystä tuokin on. Mitä enemmän ruuhkia aiheuttavia toimintoja (lähtöselvitys ja turvatarkastus) siirretään lentoasemilta pois, sen parempi niille ja myös matkustajille.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: siviilitarkkailija on 10.02.2014, 14:12:37
Uudenmaanliitolla on suunnitelma kaukojunien asemasta vuosille 2030++

1. Ei oo rahaa

2. Vaikka olis rahaa, Hki-Vantaan koko maanalainen rakenne on tahkojuustoa (n150 km käytävää joista kaikki ovat "pakollisia" tai "välttämättömiä"

3. Jos asema tulisi, se olisi bye bye Tampere (ehkä myös Turku) ja Jyväskylä.

4. Jos nyt rakennettaisiin, se löisi Kehäradan poikki "ennenkuin edes valmistuu"

5. Aseman maa!ines on täynnä ureaa (ihmisille kerrotaan että on glykolia mutta ura oli halvempaa ja siksi) ja nykyään urea/glykoli voi erittäin vihreästi myös maan alla...

6. EU perkeleen tunnelirakennuskustannukset ja muut käytäväratkaisut nostivat hintaa 0. 3 kertaiseksi. Miljardihankkeessa se on aika paljon rahaa...
Title: Vs: 2014-02-07 YLE Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: JoKaGO on 10.02.2014, 20:49:57
Quote from: siviilitarkkailija on 10.02.2014, 14:12:37
6. EU perkeleen tunnelirakennuskustannukset ja muut käytäväratkaisut nostivat hintaa 0. 3 kertaiseksi. Miljardihankkeessa se on aika paljon rahaa...

Tarkoitatko kuitenkin 1,3-kertaiseksi? Ymmärrän, että 0,3-kertaiseksi tarkoittaa alle 1/3 alkuperäisestä hinnasta.
Title: Vs: 2014-02-07 YLE Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka
Post by: siviilitarkkailija on 11.02.2014, 06:04:18
Quote from: JoKaGO on 10.02.2014, 20:49:57
Quote from: siviilitarkkailija on 10.02.2014, 14:12:37
6. EU perkeleen tunnelirakennuskustannukset ja muut käytäväratkaisut nostivat hintaa 0. 3 kertaiseksi. Miljardihankkeessa se on aika paljon rahaa...

Tarkoitatko kuitenkin 1,3-kertaiseksi? Ymmärrän, että 0,3-kertaiseksi tarkoittaa alle 1/3 alkuperäisestä hinnasta.

juu. Myönnän käyttäneeni huonoa ilmaisua 0.3 kun piti sanoa 1.3. Ja tämäkin on varovainen arvio uusien tunnelirakenteiden kustannuskasvusta kun poistumisteitä pitää suunnitella ja rakentaa muutamansadan metrin välein, valaista ja ylläpitää. Käytännössä aivan järjettömiä hintoja ihan vain sen takia että autotunneleissa on ajettu kolareita, sytytetty lasteja ja tämän seurauksena saatu tarve rakennuttaa poistumisreittejä enemmän kun on mitenkään käytön ja kustannusten kannalta perusteltua. Jos meinaan pelkää tunnelikuolemaa niin ei ole mitään pakkoa mennä tunneliin missään tai koskaan.

Hki-Vantaan kehäradasta senverran että rakenteet joita tehtiin, ovat vain yhdelle junatyypille.
Olemassaolevaa (rakennettavaa juna-asemaa) EI voi käyttää kaukoliikennejuniin eikäåmihinkään muuhun junaan kuin paikallisjunaan. Koko asemasuunnitelmat olisi voitu tehdä toisella tavalla, mutta kustannukset olivat jo nyt kovat ja siksi rajoitukset laitteistoon ja rakenteisiin.