Hommaforum Testi

HOMMAN KESKUSTELU => Mylly => Topic started by: Hämeenlinnan Oraakkeli on 23.01.2014, 13:34:21

Title: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: Hämeenlinnan Oraakkeli on 23.01.2014, 13:34:21
Suomi tarvitsisi uusia liiketoimintamahdollisuuksia, ja autoverobisnes olisi tällainen. Mutta tyhmä kansa tekee kaikkensa vastustaakseen tätä uutta mahdollisuutta. Autoverobisneksen kaltaisia uusia liikeideoita tarvitsisimme, jos haluaisimme nousta pois lamasta. Sääli vaan että tyhmä kansa ei tajua kuinka hyvä juttu tämä autoverobisnes olisi. :flowerhat:

Arvon palstalaiset kertokaas mielipiteenne että  mikä tässä autoverobisneksessä mättää kun kansa ei tajua kuinka hyvä asia tämä olisi.
Lisää autoverobisneksestä täällä:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288644948467.html


Title: Vs: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: ämpee on 23.01.2014, 13:52:54
Eipä ollut Kyllöselläkään esimerkkiä tästä bisneksestä.

Vai onko kyse "uudesta" ajattelusta(?), että ostamalla perhanan kallista "säästetään" isoja rahoja ?
Käperryn entiseen ja säästän ihan oikeasti olemalla ostamatta.
Title: Vs: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: AuggieWren on 23.01.2014, 14:01:21
Pässinpää mikä pässinpää. On se kumma, että Suomen poliittiselta kartalta "vasemmalta" äärimmäiseen "oikeaan" ei löydy toimijoista kuin aivottomia kusipäitä.
Title: Vs: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: J.M on 23.01.2014, 14:02:32
Mikä hemmetin "kansalaiset on niin negatiivisia ja impiwaaralaisia"-nillitys meidän päättäjiin nyt on iskenyt? Koittaisitte olla kusematta koko ajan kansalaisten päälle, niin voisi olla vähän positiivisempi!

Toiseekseen, mikä oli se bisnes tässä? Totta kai autoverotus on valtion kannalta bisnestä, mutta mitä sillä on tekemistä lamasta nousun ja oikean bisneksenteon kanssa? Jos Kyllönen tarkoitti, että GPS-vakoilulaitteilla ruvetaan tekemään kansainvälistä bisnestä, niin toki Pohjois-Koreassa ja Kiinassa ollaan varmasti innostuneita ko. laitteista. Hölmö se on, jos luulee kaikkien valtioiden käyvän kauppaa ko. laitteesta innokkaina!
Title: Vs: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: Hämeenlinnan Oraakkeli on 23.01.2014, 14:15:30
Parodian tekeminen muuttuu vaikeammaksi koko ajan. Tällaisen jutun voisi kuvitella jonkun Jope Ruonansuun sketsihahmon tai vastaavan suusta. Termi "autoverobisnes" on jo niin älytön että ei uskoisi ministerin moisista hölisevän. Jännää myös se että tällaisista ei nouse mitään kohua, mutta jos joku persujen perämehtien varavaltuutettu aivopieree jossain naamakirjassa, niin se on etusivun juttu.
Title: Vs: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: siviilitarkkailija on 24.01.2014, 14:19:30
Quote...mikä tässä autoverobisneksessä mättää kun kansa ei tajua kuinka hyvä asia tämä olisi.

Esitys on sikäli erinomainen että siinä on nähdäkseni ainoastaan 6  kohtaa jotka ovat pielessä.

1. Valvonta ja yksityisyyden suoja
2. Laskutus
3. Investointikustannus
4. Yksikään ostaja ei moista halua autoonsa vapaaehtoisesti (jos haluaisi, se olisi jo olemassa)
5. Kertyvän tietomäärän hallitseminen
6. Rikosoikeudellisen vastuun syntyminen mm jatkuvan ylinopeusvalvonnan myötä

Mutta muuten esitys on erinomainen ja uskon korporaatiokommunistien taputtavan käsiään esitykselle.
Title: Vs: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: Uuno Nuivanen on 24.01.2014, 14:28:29
Tämä kuuluisi sinne kaupunki- ja liikennesuunnitteluketjuun, jos sen vaan löytäisi.

QuoteAutoilun rajoittaminen etenee Helsingissä - kaupunki selvittää jopa kymmenien tuhansien automatkojen estämistä

Helsingin kaupunki selvittää parhaillaan kahden ison kokoojaväylän muuttamista jopa kokonaan henkilöautottomiksi. Niistä suuremmalla kulkee tällä hetkellä peräti 20000 ajoneuvoa vuorokaudessa.
Osa Helsingin virkamiehistä ja poliitikoista haluaa, että henkilöautoliikenne estettäisiin sekä Hämeentieltä (nyt noin 20000 autoa vuorokaudessa) että Bulevardilta (noin 6000 autoa vuorokaudessa).

Nykykäytön sijaan kyseiset kadut muutettaisiin mahdollisesti jopa kokonaan joukko- ja kevyen liikenteen käyttöön. Suunnitelmiin kuuluu myös pysäköintipaikkojen poistaminen.

Junis varmaan ihastuu, kun helsinki muutetaan moku- ja pyöräilymuseoksi.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288645700937.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288645700937.html)
Title: Vs: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: siviilitarkkailija on 24.01.2014, 14:41:04
Quote...
Osa Helsingin virkamiehistä ja poliitikoista haluaa, että henkilöautoliikenne estettäisiin sekä Hämeentieltä (nyt noin 20000 autoa vuorokaudessa) että Bulevardilta (noin 6000 autoa vuorokaudessa).

Hakaniemen pienyrittäjät sekä torikauppiaat voivat laittaa köyden kaulalleen ja vetää itsensä hirteen.
Title: Vs: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: TheJ on 24.01.2014, 15:08:50
Quote from: Uuno Nuivanen on 24.01.2014, 14:28:29
Tämä kuuluisi sinne kaupunki- ja liikennesuunnitteluketjuun, jos sen vaan löytäisi.

QuoteAutoilun rajoittaminen etenee Helsingissä - kaupunki selvittää jopa kymmenien tuhansien automatkojen estämistä

Helsingin kaupunki selvittää parhaillaan kahden ison kokoojaväylän muuttamista jopa kokonaan henkilöautottomiksi. Niistä suuremmalla kulkee tällä hetkellä peräti 20000 ajoneuvoa vuorokaudessa.
Osa Helsingin virkamiehistä ja poliitikoista haluaa, että henkilöautoliikenne estettäisiin sekä Hämeentieltä (nyt noin 20000 autoa vuorokaudessa) että Bulevardilta (noin 6000 autoa vuorokaudessa).

Nykykäytön sijaan kyseiset kadut muutettaisiin mahdollisesti jopa kokonaan joukko- ja kevyen liikenteen käyttöön. Suunnitelmiin kuuluu myös pysäköintipaikkojen poistaminen.

Junis varmaan ihastuu, kun helsinki muutetaan moku- ja pyöräilymuseoksi.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288645700937.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288645700937.html)

Näinpähän tämä talous kasvaa kun estetään sitä kuuluisaa tavaroiden ja ihmisten liikkumista.

Ai niin, tämä oli vaan Hesan sisällä jossa on demarien ja vihreiden unelmahöttö-kommarikokeilu käynnissä. No, ei siitä muuten unelmoitaisi, mutta niillä pitää vielä olla jostain revittynä melkoinen määrä maksajia tämmöiseen hulluuteen...

Olisihan se niin hianoa kun olisi valokuvauksellisia puistokatuja joissa hymyilevät parikymppiset pyöräilevät ja kiltit mummot ulkoiluttavat koiraa ja linnut laulaisivat ja kaikilla olisi kivaa. Ja on ihan totta että jos kaduilta poistetaan liikenne, niistä voinee yrittää tehtailla tuollaisen. Olisi vaan niin kiva jos päättäjiltä löytyisi sen verran maalaisjärkeä että joka ainoa ko. kadulla liikkuva auto liikkuu sitä pitkin hyvästä syystä - syystä, joka todennäköisesti pyrkii tuottamaan rahaa tai muuta hyötyä liikkujalle. Sen verran kallista meinaan on jo tässä maassa autoilu. Vähennetään tätä, niin vääjäämättä melkoinen määrä tuottavaa toimintaa siirtyy muualle tai loppuu kokonaan...

Lisäksi Hämeentie taitaa jo nyt olla melkoisen suurella prosentilla busseja ja ratikoita, joten todellisuudessa tällä vain tapetaan ko. kulkuväylän varrella olevat yritykset, ei muuta.

Title: Vs: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: Hämeenlinnan Oraakkeli on 24.01.2014, 15:56:32
Quote from: Uuno Nuivanen on 24.01.2014, 14:28:29
Tämä kuuluisi sinne kaupunki- ja liikennesuunnitteluketjuun, jos sen vaan löytäisi.

QuoteAutoilun rajoittaminen etenee Helsingissä - kaupunki selvittää jopa kymmenien tuhansien automatkojen estämistä

Helsingin kaupunki selvittää parhaillaan kahden ison kokoojaväylän muuttamista jopa kokonaan henkilöautottomiksi. Niistä suuremmalla kulkee tällä hetkellä peräti 20000 ajoneuvoa vuorokaudessa.
Osa Helsingin virkamiehistä ja poliitikoista haluaa, että henkilöautoliikenne estettäisiin sekä Hämeentieltä (nyt noin 20000 autoa vuorokaudessa) että Bulevardilta (noin 6000 autoa vuorokaudessa).

Nykykäytön sijaan kyseiset kadut muutettaisiin mahdollisesti jopa kokonaan joukko- ja kevyen liikenteen käyttöön. Suunnitelmiin kuuluu myös pysäköintipaikkojen poistaminen.

Junis varmaan ihastuu, kun helsinki muutetaan moku- ja pyöräilymuseoksi.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288645700937.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288645700937.html)

No miksi ihmeessä kuuluisi??
Autovero on tässä sivujuonne. Ihan sama mistä veroista jutellaan bisneksenä. Vero on vero ja Verot heikentää aina kilpailukykyä varsinkin jos ovat tasaveroja.  Meidän päättäjät ja valitettavasti iso osa kansasta on todella pihalla näissä veroasioissa.
Title: Vs: Autoverobisneksestä tulevaisuuden rahasampo suomalaisille.
Post by: Markkanen on 24.01.2014, 18:43:10
 Vero ja bisnes on kaksi eri asiaa. Joo. Pistetään yksityiset firmat kantamaan veroja valtiolle mitä erinäisimmin tavoin. Autosta on hyvä aloittaa. Auton gps kilometriverosta menisi vain 10% yksityisille firmoille ylläpitokuluina. Jeee... Hyvä alku. Yksityiset veronkantofirmojen osakkeet olisi suojattu vain poliitikoille ja oligarkeille. Hehän lait laativat niin voittokin kuuluu heille. Ja varma voitto. Sairas on Suomi.

Kun älyttömiä bisneksiä tehdään joihin liittyy verorahaa niin pitää vaan katsoa kuka on rahoittaja firma ja ketä omistaa osakkeet. Sieltä löytyy bulvaanien lauma jotka lobbaavat senkun kerkeävät. Kehitysmaa-kulttuuri valtaa Suomea. Poliitikot pyörittävät bisneksiä ja verorahoja. Hienoa!