Hommaforum Testi

HOMMAN KESKUSTELU => Kylänraitti => Topic started by: J.M on 21.01.2014, 12:31:43

Title: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: J.M on 21.01.2014, 12:31:43
En oikein keksinyt, mihin tämmöinen uutinen olisi kuulunut, joten viskaan tänne:

Edit/Miniluv: siirto Pankolta Kylänraitille.

QuoteOletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija? Tällä tavalla valtio aikoo kurittaa elämäntyyliäsi lähivuosina

Liikenne- ja viestintäministeriön strategiapapereista selviää, että autoilua aiotaan vähentää lähivuosina peräti 300 miljoonan henkilöautomatkan verran. Keinovalikoimissa on todennäköisemmin keppi kuin porkkana ja tulilinjalla olevat kansalaisetkin - niin, hekin ovat jo pitkälti selvillä.
Kokonaisuus selviää hyvin muun muassa vuotta 2020 maalailevasta "Kävelyn ja pyöräilyn valtakunnallisesta strategiasta".

Strategiasta käy ilmi, että valtio aikoo nostaa kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen kulkutapaosuutta koko maassa peräti 20 prosenttia.

Käytännössä tämä sinänsä hyvältä kuulostava luku tarkoittaa 300 miljoonan henkilöautomatkan muuttamista käveltäväksi, pyöräiltäväksi tai julkisilla kuljettavaksi - joko niin sanotusti hyvällä tai vaihtoehtoisesti erilaisin valtion käytössä olevin voimakeinoin.


On selvää, että ministeriön kuvailema ja osin jo meneillään oleva muutos on nykytilaan nähden erittäin merkittävä ja vaikuttaa toteutuessaan jollain tavoin lähes kaikkien kansalaisten elämään.

Strategiadokumentin mukaan "eniten autoilevat ja vähiten jalankulku- ja pyörämatkoja tekevät työikäiset, 18–64-vuotiaat". Tästä joukosta puolestaan 34–54-vuotiaat ovat kaikkein eniten auton käyttöön sitoutuneita ja siten eniten liikkuva ikäryhmä.

"Jotta strategialinjauksen kulkutapamuutos vuoteen 2020 olisi mahdollinen toivotussa laajuudessa, on suuren osan kävelyn ja pyöräilyn lisäyksestä tapahduttava työikäisen ja paljon autoilevan väestönosan keskuudessa", ministeriö summaa suunnitelmiaan.

Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta.

Suurimpana yksittäisenä lähtökohtana autoilun vähentämispakkoon strategia pitää päästö- ja ympäristönäkökulmia. Myös liikunnan terveysvaikutukset sekä kävelyn ja pyöräilyn halpuus käyttäjälle keräävät plussapisteitä.

Ilta-Sanomat (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288644402050.html?pos=ok-kmt)

Lihavoinnit minun. Kursivoin mielestäni koko jutun merkittävimmän lauseen, joka kuvastaa valtaapitävien asennetta kansalaisia kohtaan erittäin hyvin.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Parturi Perjantai 13 on 21.01.2014, 12:37:04
^ Voi venäjä tätä kommunistivaltiota.  :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: ikuturso on 21.01.2014, 12:45:17
Olen kerran ajanut töihin fillarilla 60 km työmatkan suuntaansa.

Ei ihan onnistu joka päivä - pelkästään jo ajankäytön vuoksi - vaikka kuntoa siunaantuisikin kestämään 120 km päivämatkat.

Koiraa en vielä ulkoiluta autolla.

-i-
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Seal on 21.01.2014, 14:32:09
Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 12:45:17
Olen kerran ajanut töihin fillarilla 60 km työmatkan suuntaansa.

Ei ihan onnistu joka päivä - pelkästään jo ajankäytön vuoksi - vaikka kuntoa siunaantuisikin kestämään 120 km päivämatkat.

Koiraa en vielä ulkoiluta autolla.

-i-

Kokoomuksen (ja vihreiden) ratkaisu: muuta lähemmäksi työpaikkaa.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: femacco on 21.01.2014, 14:42:33
Quote from: Noora Montonen on 21.01.2014, 14:32:09
Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 12:45:17
Olen kerran ajanut töihin fillarilla 60 km työmatkan suuntaansa.

Ei ihan onnistu joka päivä - pelkästään jo ajankäytön vuoksi - vaikka kuntoa siunaantuisikin kestämään 120 km päivämatkat.

Koiraa en vielä ulkoiluta autolla.

-i-

Kokoomuksen (ja vihreiden) ratkaisu: muuta lähemmäksi työpaikkaa.

Jos se olisikin niin yksinkertaista. Mitä jos puolisot ovat töissä eri paikkakunnilla?
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Seal on 21.01.2014, 14:44:07
Quote from: Lady Delirium on 21.01.2014, 14:42:33
Quote from: Noora Montonen on 21.01.2014, 14:32:09
Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 12:45:17
Olen kerran ajanut töihin fillarilla 60 km työmatkan suuntaansa.

Ei ihan onnistu joka päivä - pelkästään jo ajankäytön vuoksi - vaikka kuntoa siunaantuisikin kestämään 120 km päivämatkat.

Koiraa en vielä ulkoiluta autolla.

-i-

Kokoomuksen (ja vihreiden) ratkaisu: muuta lähemmäksi työpaikkaa.

Jos se olisikin niin yksinkertaista. Mitä jos puolisot ovat töissä eri paikkakunnilla?

Äläpä muuta sano. Vaihda työpaikkaa, meillä on työvoimapula, joten kaikkialla pitäis olla hirvittävä määrä töitä?

Toisaalta, mikään ei velvoita asumaan puolison kanssa yhdessä joten se ei ole kokoomuksen eikä vihreiden huoli.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Iloveallpeople on 21.01.2014, 15:25:22
Quote from: J.M on 21.01.2014, 12:31:43

Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta.


Tarkoittaako tämä, että verotetaan niin kovaa, että halvemmaksi tulee jättäytyä töistä pois ja myydä auto? Kuulostaa hurjalta, jos autoton sossun asiakas (muukin kuin maahanmuuttaja) tienaa enemmän kuin työssäkäyvä autollinen.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Gommi on 21.01.2014, 15:31:19
60 km viikossa pyörällä. Ei vaikuta kuin kuntoon positiivisesti ja 15 min. normaalia aikaisempaan aamunousuun.

Tosin ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole yhtä "onnekkaasti" mutta onko tuo "työpaikka 30 km päässä" useinkaan käytännön välttämättömyys vai vain piittaamattomuusseikka?

En tiedä, kysyn vain.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: JmR on 21.01.2014, 15:33:02
Ajan autoa, auto pitää huoltaa -> työpaikkoja
ajan autoa, auto pitää katsastaa -> työpaikkoja
ajan autoa, auto pitää tankata -> työpaikkoja

Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: J.M on 21.01.2014, 15:36:34
Quote from: Iloveallpeople on 21.01.2014, 15:25:22
Quote from: J.M on 21.01.2014, 12:31:43

Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta.


Tarkoittaako tämä, että verotetaan niin kovaa, että halvemmaksi tulee jättäytyä töistä pois ja myydä auto? Kuulostaa hurjalta, jos autoton sossun asiakas (muukin kuin maahanmuuttaja) tienaa enemmän kuin työssäkäyvä autollinen.

Jotain tuollaista minäkin luulisin tuossa ajettavan takaa. Muutenkin tyypillistä kommunistimeininkiä; sen, joka tienaa työllänsä hyvin, on jaettava saamansa hyvä kaikille. Ei ...kele!
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Horn Hill on 21.01.2014, 15:39:49
Linkkasin tätä jo aamulla tuonne: http://hommaforum.org/index.php/topic,90062.msg1536395.html#msg1536395 (http://hommaforum.org/index.php/topic,90062.msg1536395.html#msg1536395)

Jutun pohjana on tämä aivopieru (josta lainaukset): Kävelyn ja pyöräilyn valtakunnallinen strategia 2020

http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=1551287&name=DLFE-11957.pdf&title=Ohjelmia%20ja%20strategioita%204-2011_K%C3%A4velyn%20ja%20py%C3%B6r%C3%A4ilyn%20strategia%202020 (http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=1551287&name=DLFE-11957.pdf&title=Ohjelmia%20ja%20strategioita%204-2011_K%C3%A4velyn%20ja%20py%C3%B6r%C3%A4ilyn%20strategia%202020)

QuotePienemmissä taajamissa ja kaupungeissa muutospotentiaalia lisää se, että matkat ovat lyhyitä ja siten helposti myös jalan tai pyörällä kuljettavia. Toisaalta autoilu on houkuttelevaa, koska sitä eivät rajoita ruuhkat tai pysäköintipaikkojen puuttuminen.

Pienemmissä taajamissa matkat eivät ole lyhyempiä. 'Pieni taajama' tarkoittaa asukaslukua, ei pinta-alaa eikä etäisyyksiä.

QuoteKulkutapasiirtymien edellytyksenä on, että tätä kehityskulkua saadaan hillittyä ja yhdyskuntarakenteessa työpaikat ja asuminen ohjattua lähemmäs toisiaan.

Joka reaalimaailmassa tarkoittaa sitä, että ihmiset siirretään suuriin kaupunkeihin. Työpaikkojen siirtäminen/saaminen pienempiin taajamiin on tuskin lähitulevaisuudessa tapahtuva asia.

Ministeriöt ovat täynnä kallispalkkaisia pösilöitä, joiden ainoa tehtävä on tuottaa tällaista p*skaa. Miksikö? Koska:

QuoteEuroopan unionin ilmasto- ja energiapoliittisen taakanjakopäätöksen mukaan Suomen on vähennettävä päästöjään vuoteen 2020 mennessä päästökauppasektorin ulkopuolella yhteensä 16 prosenttia. Se tarkoittaa liikennesektorilla lähes kolmen miljoonan päästötonnin vähentämistä. Vähennystoimenpiteet kohdistuvat pääasiassa henkilöautoiluun. Taakanjakopäätös on oikeudellisesti sitova. Koska ajoneuvoteknologia tai biopolttoaineiden lisääntyvä käyttö eivät riitä kattamaan tavoitetta, on toteutettava myös muita toimia. Kävelyn ja pyöräilyn edistämisen valtakunnallinen strateginen toimintalinjaus 2020 on yksi taakanjakopäätöksen toimista.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: ikuturso on 21.01.2014, 15:43:58
Quote from: Gommi on 21.01.2014, 15:31:19
Tosin ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole yhtä "onnekkaasti" mutta onko tuo "työpaikka 30 km päässä" useinkaan käytännön välttämättömyys vai vain piittaamattomuusseikka?

Mihin viittaat "työpaikalla 30 km päässä"? Minun työpaikkani oli 60 km päässä.

Mitä tarkoitat piittaamattomuudella? En ymmärrä. Avaa vähän.

-i-
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Sunt Lacrimae on 21.01.2014, 16:02:44
Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 12:45:17
Olen kerran ajanut töihin fillarilla 60 km työmatkan suuntaansa.

Ei ihan onnistu joka päivä - pelkästään jo ajankäytön vuoksi - vaikka kuntoa siunaantuisikin kestämään 120 km päivämatkat.

Koiraa en vielä ulkoiluta autolla.

-i-

Itse autoilen töihin päivittäin toistakymmentä kilometriä suuntaansa, työajatkaan eivät ole perus 8-16- settiä joten olisi vähän vaikeampi saada hoidettua julkisilla. Lisäksi töistä kotiin lähtiessä on ihan kiva, ettei matkanteko tapahdu samassa välineessä asiakaskunnan kanssa. Ihan toinen juttunsa on sitten sivutöiden puolesta sellaiset keikat, jotka voivat päättyä vaikka 01-04- välillä, milloin julkisilla kulkeminen veisi tunnin tai yli tai ei onnistuisi ollenkaan. Plus mikäli työkamat ovat olleet pesussa tai on noita sivukeikkoja, kanssamatkustajia tuskin kiinnostaa hirveästi mun helvetinmoisen putkikassin viemä tila siellä busssissa.

Minkä lisäksi oma auto on joka suhteessa toimintavarmempi ja mukavampi kulkumuoto. Minua ei saa vaihtamaan julkisten käyttäjäksi kunnes veropommitus menee oikeasti niin sairaalle tasolle, että varaa ei enää ole.

Tämä ehdotus kertoo taas jälleen kerran omaa kieltään suomalaisesta sairaasta virkamieskulttuurista, jossa norsunluutornibyrokraattia vaivaa sekä ylimielisyys ja holhousasenne kansaa kohtaan että vieraantuneisuus kansan, tai ainakin sen suuren osan, todellisuudesta. Tuntuu, että ministeriöissämme vaikuttavat virkamiehet eläisivät mielellään tsaarin ja Suomen suurruhtinaskunnan aikoina, jos mahdollisuus vain olisi.

Mikäli kansalaisten liikkumismuotoja halutaan muuttaa, tulisi sen sijaan esimerkiksi joukkoliikenteestä tehdä houkuttelevampi vaihtoehto eikä laittaa jo valmiiksi järjenvastaisen verotaakan päälle lisää maksuja ja ukaaseja. Toisin sanottuna epäsosiaalisen aineksen häiriökäytökseen pitäisi puuttua ja matkustusmukavuutta lisätä, samoin joukkoliikenteen tehokkuutta ja aikataulussa pysymistä. Silloin varmasti moni siirtyisi mielellään joukkoliikenteen käyttäjäksi.

Tätä tosin ei varmaankaan kannata odottaa Suomessa, koska suomalaisen valtionhallinnon perinteinen toimintamalli "säähän teet tai me pakotetaan!" leimaa myös tätä liikenneministeriön uusinta poliittista aivopieraisua.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Tsuudi on 21.01.2014, 16:11:36
Valde järkkää sitten kannattamattomia bussilinjoja joka puolelle maata.
Se oli paljon kannatavampaa itselle kulkea julkisilla jos niitä olisi, kun rassata omaa autoa, kun se työmatkakin on ollut 80 km suuntaansa. Ja julkista kulkuyhteyttä ei välillä ole.
Kuvastaa hallituksen päätöksentekokykyä ja ongelmien priorisointia.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Venne on 21.01.2014, 16:35:52
 m
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Sour-One on 21.01.2014, 17:16:49
Quote from: Gommi on 21.01.2014, 15:31:19
60 km viikossa pyörällä. Ei vaikuta kuin kuntoon positiivisesti ja 15 min. normaalia aikaisempaan aamunousuun.

Tosin ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole yhtä "onnekkaasti" mutta onko tuo "työpaikka 30 km päässä" useinkaan käytännön välttämättömyys vai vain piittaamattomuusseikka?

En tiedä, kysyn vain.

Itselle auto melkein pakollinen. Työmatka 40 kilsaa suuntaansa ja siihen työmaa-ajot päälle. Aikaa työmatkaan menee ajankohdasta riippuen 30 - 60 minsaa. Julkisilla työmatkaan menisi noin 2,5 h per sivu.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Punaniska on 21.01.2014, 17:54:28
Siitäs saitte viivatun tavikset!

Tenavahallitus rules!

(http://www.instonebrewer.com/visualSermons/originalsin/AngryKid.gif)
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Teaparty on 21.01.2014, 17:58:12
Quotevaltio aikoo nostaa kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen kulkutapaosuutta

Mistä ulkoavaruudesta tämmöinen "valtio" on tupsahtanut suomalaisten diktaattoriksi?
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: CaptainNuiva on 21.01.2014, 18:03:39
Oletteko huomanneet miten tämä hallitus pukkaa ihan hulluna kaiken sortin ristiriitaista visiota ja idea.
Tämä kyseisen jutun vastapainona on sitten suunnitelmat pitää koko maa asuttuna....Pulla halutaan saamaan aikaan syödä ja säästää.

Vaan on asioita mistä ei luovuta:
Mokuttamisesta, byrokratian kasvattamisesta  ja rahan kylvämisestä ympäri maailmaa milloin kenenkin mutta ei suomalaisten hyväksi.

Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Eino P. Keravalta on 21.01.2014, 18:21:33
Ilman omaa autoa en yksinkertaisesti enää voisi käydä töissä.

Julkisia käyttäen en ehtisi hakemaan lapsia päiväkodista ennen sen kiinnimenemistä, joten olisi pakko lopettaa työssäkäynti.

Mitä v-ttua se yhteiskunnalle kuuluu, millä välineellä ihminen hoitaa asiansa? Valtion tehtävä on tehdä kulkemisesta mutkatonta ja edullista - onhan meillä vapaa liikkuvuuskin. Miksi nyt keskiluokan vapaata liikkuvuutta ollaan voimallisesti rajoittamassa?

Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Jaska Pankkaaja on 21.01.2014, 18:29:29
Hallituspuolueet ovat yksinkertaisesti suomalaisia vastaan enkä usko kepulin olevan järin erilainen. Paskahallinto jonka palvelijat, virkaloiset ja muut vastaavat ovat pelkkiä keskitysleirin Kapoja tai palkattuja varkaita ja sellaista kohtelua myös multa tulevat saamaan. Ovat itse asiassa jo saaneetkin :)
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Sunt Lacrimae on 21.01.2014, 20:01:24
Quote from: CaptainNuiva on 21.01.2014, 18:03:39
Tämä kyseisen jutun vastapainona on sitten suunnitelmat pitää koko maa asuttuna....Pulla halutaan saamaan aikaan syödä ja säästää.

Samaan aikaan pitäisi myös lisätä työllistymistä, mutta autoilua rankaisemalla rajoitetaan monen ihmisen työssäkäyntialuetta ja työmahdollisuuksia etenkin pienemmillä paikkakunnilla. Ja ei tule verotulojakaan, mutta ostovoimaa heikennetään jatkuvalla syötöllä, josta lyhyellä tähtäimellä voi seurata suurempia verotuloja mutta pidemmällä tähtäimellä tapahtuu liike-elämän, työllisyyden ja kulutuksen näivettyminen.  :facepalm:

Suomen valtio on kuin ylensyövä, ketjupolttava, juoppo ja ilman kondomia paneva lääkäri kannustamassa potilaitaan terveellisiin elämäntapoihin.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Toadie on 21.01.2014, 21:23:33
Valtio saa kävellä, pyöräillä tai ajaa julkisella vittuun.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Paawo on 21.01.2014, 21:41:18
Minulle on yksityisautoilu ainoa konsti jolla pystyn työssäni käymään.

Jossain kohtaa tulee se raja vastaan kun Excel antaa tuottavamman kuukausibudjetin sillä kun aikaisten aamuheräämisten sijaan keskittyisi hakemusten ja valitusten puolipäiväiseen sorvaamiseen.

Tietyt piirit eivät tunnu käsittävän mikä se on monikultturismin, sosialismin ja suvaitsevuuden ohella se kansakunnan syömähammas jolla nyt leikkivät. Tähän kun yhdistetään Ollilan työryhmän innovaatiot niin tulevaisuus on ihanan rikkaan ruusuinen.

Numerot ratkaisevat.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: L. Brander on 21.01.2014, 21:46:59
Quote from: Jaska Pankkaaja on 21.01.2014, 18:29:29
Hallituspuolueet ovat yksinkertaisesti suomalaisia vastaan enkä usko kepulin olevan järin erilainen. Paskahallinto jonka palvelijat, virkaloiset ja muut vastaavat ovat pelkkiä keskitysleirin Kapoja tai palkattuja varkaita ja sellaista kohtelua myös multa tulevat saamaan. Ovat itse asiassa jo saaneetkin :)

Maan hallitukset, erityisesti nykyinen, eivät ole koskaan ymmärtäneet, että valtio on kansalaisia varten. Maan huippupoliitikoille ja heidän valitsemilleen virkamiehille kansalaiset ovat välttämätön paha, joita tarvitaan valtion ja yleensäkin julkisen sektorin rahoittamiseen. Ei tarkoitus ole palvella kansaa, vaan saada omalle toiminnolle, virastolle, ministeriölle, ajatukselle, politiikalle jne. mahdollisimman paljon rahaa, sillä käytössä olevat resurssit on vallan mittari numero yksi. 

Yksikään suomalainen nykypoliitikko ei ole riittävän aikuinen ymmärtämään, ettei "political power: use it or lose it- ajatus" sisällä mitään ennakko-odotusta siitä, että valtaa tulee käyttää ihmisten pakottamiseen, nöyryyttämiseen tai edes kirkasotsaiseen valistamiseen. Valtaa voi myös käyttää vahtimalla, että mahdollisimman harva vallan varas pääsisi rajoittamaan ihmisten oikeuksia elää elämäänsä haluamallaan tavalla.

Suomi on pilattu hullujen, vajaaälyisten ja kykenemättömien politiikkojen politiikan tekemisellä. Silti kukaan heistä ei ymmärrä edes hävetä.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: FlyinHighAgain on 21.01.2014, 21:48:32
Omat työt loppuisivat automaattisesti nykyhommissa valtion kaavailuiden perusteella. Työpäivä olisi luokkaa 28h eikä edes kaikkiin paikkoihin pääsisi julkisilla, noin nopeasti laskettuna. Noh pääasia kun viisailla miettijöillä on ministeriössä asiat hyvin ja työpaikkaruokailuun sama reitti kuin ennenkin...tai sitten ei.
Valtio laihdutuskuurille ja heti, kenkää turhille höpöpelleille ja ulko-ja liikenneministeriö erikoissyyniin, molemmista joutaa pihalle yli puolet nyt heti, muistakin paljon, tilalle vähemmän ja hieman erillaista porukkaa, normaalista työelämästä. Niille jotka väittävät ettei uuteen työhön pääse nopeasti kiinni on poikkeus-yksityinen sektori joten myös julkinen pärjää.

Periaatteessa valtion työpaikat max 6v-kestäviksi, muutoin meno on tämmöistä hulluutta ja korruptio kasvaa.


Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Perttu Ahonen on 21.01.2014, 21:49:28
30-60-vuotiaat ovat Suomi nimisen valtion selkäranka, se osa kansaa joka käy töissä, kasvattaa lapset ja maksaa perkeleelliset asuntolainat, sekä silloin tällöin saa burn outin vaivan palkaksi.  Nyt valden vasemmistolaiset virhekokokommunistit haluavat vielä kuristaa suomalaisista työnorjista viimeisetkin mehut valden pohjattomaan kaivoon.

No, täytyyhän monikultturismiin ja tiedostamiseen löytyä rahaa ja koska 30-60-vuotiaat ovat työelämän selkäranka, joten heidän taskuille on hyvä mennä torjumaan ilmastonmuutosta ja maksamaan sosialistisen maahanmuuton aiheuttamia kehitysmaalaisten elintason noususta aiheutuvia valtavia lisäkustannuksia.

Hei me tienataan tällä ja samalla rangaistaan työssäkäyvää kansanosaa, sillä mitäs käyvät töissä, hankkivat omistusasunnon ja kasvattavat lapsia omalla kustannuksella.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: op on 21.01.2014, 22:36:55
Quote from: Iloveallpeople on 21.01.2014, 15:25:22
Quote from: J.M on 21.01.2014, 12:31:43

Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta.


Tarkoittaako tämä, että verotetaan niin kovaa, että halvemmaksi tulee jättäytyä töistä pois ja myydä auto? Kuulostaa hurjalta, jos autoton sossun asiakas (muukin kuin maahanmuuttaja) tienaa enemmän kuin työssäkäyvä autollinen.

Ja miten verotus kohdennataan vain näille taloudellisesti paremmin pärjääville? Jos vaikka parikymppisellä lastenhoitajalla tms. matalapalkkaisella on auto käytössään, jotta pääsee töihin/harrastuksiin/kauppaan...? Ei ne kaikki nuoretkaan vielä kaupungeissa kai asu ja toivottavasti eivät tule asumaankaan.

Ja eikö tällainen kohdentaminen olisi melkoisen epätasa-arvoista sanan varsinaisessa merkityksessä?
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Gommi on 22.01.2014, 08:35:18
Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 15:43:58
Quote from: Gommi on 21.01.2014, 15:31:19
Tosin ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole yhtä "onnekkaasti" mutta onko tuo "työpaikka 30 km päässä" useinkaan käytännön välttämättömyys vai vain piittaamattomuusseikka?

Mihin viittaat "työpaikalla 30 km päässä"? Minun työpaikkani oli 60 km päässä.
Mitä tarkoitat piittaamattomuudella? En ymmärrä. Avaa vähän.

-i-

Piittaamattomuus, tässä tapauksessa asennetta tyyliin "ei väliä kuinka kaukana työpaikka on, koska autolla pääsee joka tapauksessa". Kuitenkin elämässä kannatta minimoida riskit ja vaivattomuus sektorilla kuin sektorilla, koska poliitikoilta ja taloudelta voi tulla mitä tahansa pommeja. Ennen luotin omaan autoon, sitten luotin julkisiin, nykyään luotan vain omiin jalkoihini ja pyörään (varapyörä takapihalla). 

Toki esim. 60 km työmatka indikoi jo jonkinlaista pakkorakoa, ellei sitten autolla ajo ole mielestäsi aivan erinomaisen hauskaa ajankulua.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: nollatoleranssi on 22.01.2014, 09:11:39
Jos Vihreät on hallituksessa, niin tietenkin yksityisautoilu kallistuu.

Tässä asiassa vain ei ole ajateltu sitä, etteivät kaikki asu isoissa citykaupungeissa eli jos matkat lähimpään kaupunkiin ovat n. 10-20km, niin silloin on pakkokin käyttää ajoneuvoa. Kaikkein kovimmin tämä uudistus iskeekin tälläisiin ihmisiin.

Kätevyydeltään yksityisautoilu on toki aivan omaa luokkaansa. Kokoomuksen on helppoa puolustaa aihetta, kun ajatellaan, että kyllähän sillä "omalla väellä" on rahaa millä mällätä.

Keskusta voisikin kertoa tästä aiheesta oman näkemyksensä, koska kuntapoliitikan seurauksena yksityisautoilun ylläpitäminen on elinehto kaikissa maaseutukunnissa eläville.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Punaniska on 22.01.2014, 09:45:59
Quote from: Gommi on 22.01.2014, 08:35:18
Piittaamattomuus, tässä tapauksessa asennetta tyyliin "ei väliä kuinka kaukana työpaikka on, koska autolla pääsee joka tapauksessa".

Kuullostaa siltä, että Suomi on täynnään työpaikkoja, joista valita paras, eikä työmatkasta tarvitse välittää, koska auto.

Mullakin on ollut 70km työmatka, ja kyllä se on perseestä kuluttaa viikossa yli yhden työpäivän verran aikaa pelkästään työmatkoihin.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Arvoton on 22.01.2014, 10:11:30
Koska Kyllöstä ei ole kukaan maininnut, onko niin, että ministeriön "strategian" on määrittänyt tämän joku vihreä?

Vihreältä tai VAS-touhulta tämä kuulostaa, kun muistamme nykyisen suuntauksen, jossa uudet autot saastuttavat yhä vähemmän ja vähemmän. Suomi kuitenkin rokottaa heti, jos päätät ostaa hybridin. Sen takia sun pitää ryhtyä IT-miljonääriksi tai suurperijäksi, jotta sellaiseen olisi varaa. Sama rangaistus tulee aidon sähköautonkin kanssa.

Kun yksityisautoilu on Suomesta tapettu, voidaan alkaa verottamaan polkupyörän käyttöä. Sen jälkeen rullaluistimia. Yks kaveri, muuten luisteli sulilla työmatkansa, joka oli bouttia 5-6 kilsaa.

Pyöräilyn terveysvaikutuksista sen verran, että koska en pidä vakituiseen sadepukua mukana, reilu vuosi sitten kastuin paluumatkalla sateella kohtalokkaasti. Viime- ja toissatalvi ja pari edellistäkin olivat muuten ihanteellisia pyöräilysesonkeja. Kun tarpoo auraamatonta pyörätietä ylämäkeen kauppaostokset ja duunivehkeet tarakalla, tietää kuntoilevansa.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Peltipaita on 22.01.2014, 10:44:27
Liikenneverottamisen huono puoli on se, että verottamalla kaikkia ihmisiä samalla summalla tuloihin katsomatta ajamista vähentävät vain ne joille tämä veroihin mennyt summa on merkityksellinen. Rikkaat eivät siis vähennä ajojaan välttämättä ollenkaan ja se taas on ympäristön kannalta huono asia. Kaikkihan me haluamme osallistua ilmaston pelastamiseen, eikö vaan? Liikenneverotus täytyisi siis muutta progregsiiviseksi siten että jos vaikkapa tavoitteena on vähentää autoilua 10%, veroja peritään henkilökohtaisesti niin paljon että kaikki pääsevät mukaan ympäristöä parantamaan.

Uskonkin että kun hallituksessa olevat vasemmistopuolueet ovat asiasta samaa mieltä sillä tuskin hekään haluavat köyhiä ihmisiä yksin näihin talkoisiin.

Alkoholiverossa on sama ongelma. Emmehän me halua että rikkaat kärsivät alkoholihaitoista köyhiä enemmän. Rikkaille täytyy siksi määritellä suuremmat verot että taloudellinen ohjaavuus toimisi.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: L. Brander on 22.01.2014, 10:58:16
Quote from: Punaniska on 22.01.2014, 09:45:59
Kuullostaa siltä, että Suomi on täynnään työpaikkoja, joista valita paras, eikä työmatkasta tarvitse välittää, koska auto.

Mullakin on ollut 70km työmatka, ja kyllä se on perseestä kuluttaa viikossa yli yhden työpäivän verran aikaa pelkästään työmatkoihin.

Sinä kuitenkin lusit sen päivän työmatkalla ja teet työsi. Toisin tekisi Li Andersson, Paavo "Pavel" Arhinmäki, Oras Tynkkynen, Ville "lennän taivahalla ja jätän autoverot maksamatta" Niinistö jne. jne.

Sinä maksat, edellä mainitut puoluetovereineen leikkivät ja maan hallitus siunaa. Sitten vielä ihmetellään, kun maalla menee päin perc.ttä.  :facepalm:
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Alapo on 22.01.2014, 11:14:00
Mikäs siinä olis julkisilla kulkiessa, mikäli niillä voisi kulkea. Emännällä on työpaikka niin ettei sinne mitään järkeviä yhteyksiä ole nykyisestä asunnosta, ikävä kyllä. Tai pääsisihän hän töihin, matka-aikaa noin kaksi tuntia, mutta ei töistä pois.  Ja omalla kohdalla pääsisin noin tunnissa työpaikalle, mutta, ei sinne voi päivittäin kolme tuntia myöhässä tulla  ;D ja pois ei pääsisi ollenkaan. Eikä näitä matkoja ole oikein järkevä pyörällä kulkea, kapeat, mutkaiset ja mäkiset tiet ja paljon liikennettä, saattais joutua jyrätyksi.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: ikuturso on 22.01.2014, 11:31:18
Quote from: Gommi on 22.01.2014, 08:35:18
Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 15:43:58
Quote from: Gommi on 21.01.2014, 15:31:19
Tosin ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole yhtä "onnekkaasti" mutta onko tuo "työpaikka 30 km päässä" useinkaan käytännön välttämättömyys vai vain piittaamattomuusseikka?

Mihin viittaat "työpaikalla 30 km päässä"? Minun työpaikkani oli 60 km päässä.
Mitä tarkoitat piittaamattomuudella? En ymmärrä. Avaa vähän.

-i-

Piittaamattomuus, tässä tapauksessa asennetta tyyliin "ei väliä kuinka kaukana työpaikka on, koska autolla pääsee joka tapauksessa". Kuitenkin elämässä kannatta minimoida riskit ja vaivattomuus sektorilla kuin sektorilla, koska poliitikoilta ja taloudelta voi tulla mitä tahansa pommeja. Ennen luotin omaan autoon, sitten luotin julkisiin, nykyään luotan vain omiin jalkoihini ja pyörään (varapyörä takapihalla). 

Toki esim. 60 km työmatka indikoi jo jonkinlaista pakkorakoa, ellei sitten autolla ajo ole mielestäsi aivan erinomaisen hauskaa ajankulua.

Kokeile asua pienessä maaseutupitäjässä, josta on 50-70 kilometriä lähimpään varteenotettavaan DI-tason työpaikkoja tarjoavaan kaupunkiin. Puhu sitten piittaamattomuudesta. Lähempänä vastaavia työpaikkoja ei käytännössä ole - siksi olenkin leikkinyt muutaman vuoden yrittäjää - ja kaupunkiasuminen ei kiinnosta. Nykyisen omakotitalon myyminen on tässä maailmantilanteessa käytännössä mahdotonta, ja mahdollisella myyntihinnalla saisi ehkä rivitalokolmion nelihenkiselle perheelle lähempää kaupunkia.

Piittaamattomuus on sanana sellainen, jota kritisoin. Koska lähempänä ei ole duunia, ja yrittäjyyttäkin on kokeiltu, niin ainoa tapa olla itsestä ja ympäristöstä piittaava mielestäsi olisi siis muuttaa kaupunkiin? Antaisitko jotain muitakin tapoja piitata? Olen asunut Tampereella ja Tokiossa ja olen asunut kaupungissa ihan riittävästi itselleni.

Kenestä tai mistä pitäisi piitata, etten olisi piittaamaton? Nykyisin piittaan lapsistani ja kasvatan heitä maaseutupitäjän rauhassa luonnon lähellä. Poltan myös puuta takassa.

-i-
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: J.M on 22.01.2014, 11:48:03
Quote from: nollatoleranssi on 22.01.2014, 09:11:39
Keskusta voisikin kertoa tästä aiheesta oman näkemyksensä, koska kuntapoliitikan seurauksena yksityisautoilun ylläpitäminen on elinehto kaikissa maaseutukunnissa eläville.

Todellakin kiinnostaisi Keskustan näkemys asiaan. Minua ihmetyttää, kun valitetaan siitä, että maaseutua pidetään asuttuna. Valittajat eivät ehkä ymmärrä sitä, että ilman toimivaa maaseudulla asumista pk-seutu on kusessa mamujensa ja muualta Suomesta vaeltavien muuttajien kanssa.

Maakuntien keskuskaupungit ovat toistaiseksi vaihtoehto, jos asuminen pienessä maaseutukunnassa alkaa tuntua mahdottomalta, mutta tuntuu enenevissä määrin raha valuvan sinne kehä III:n sisälle. Tiet maakuntien keskuksiin pidetään vielä kunnossa, mutta syrjempään ajellessa alkaa näkyä vuosi vuodelta vähenevän tienhoidon rahoituksen tulokset.

Laskin tuossa Wikipedian tiedoista, että pk-seudulla Helsingissä ja maakuntien keskuskaupungeissa asuu yhteensä 2 269 800 ihmistä. Ei muuta kuin rip rap rakentamaan maaseutujen keskuksiin ja pk-seudulle infraa ja työpaikkoja n. 3 miljoonalle ihmiselle, jos tavoitteena on maaseudun tyhjentäminen!

Edit: Asiavirheen korjaus: yliviivaus
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Gommi on 22.01.2014, 11:48:59
Piittamattomuus on tietysti subjektiivinen käsite. Piittaatko palkasta, urakehityksestä, lapsista, öljyvaroista jne... kaikesta ei voi piitata samalla aikaa.

Arvostan itse lyhyttä työmatkaa, jonka pystyn polkupyöräilemään. mm. siitä syystä teen töitä amisduunareiden kanssa, vaikka olen käytännössä tuplamaisteri:) Valintoja, valintoja.

Kyllä mullakin työmatka oli pisimmilläään 60 km yhteen suuntaan. En jaksanut sitä, joten "koulutusta vastaava työpaikka" sai jäädä. En sitten piittaa  upeasta asuinkartanosta, kesämökistä, perheen luksuselämästä, katumaasturista, etelänmatkoista, arvostetusta sosioekonomisesta asemasta. No en piittaa, enkä kadu.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: ämpee on 22.01.2014, 12:10:49
Pitäisi pyöräillä tai kävellä, vaikka pakkotoimin, ja silti autoilun pitäisi tuottaa valtiolle verotuloina vähintään saman kuin ennenkin.

Hieman samaa kuin työurien pidentäminen ja nuorisotyöttömyys.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: elukka on 22.01.2014, 12:26:51
Quote from: Horn Hill on 21.01.2014, 15:39:49

Jutun pohjana on tämä aivopieru (josta lainaukset): Kävelyn ja pyöräilyn valtakunnallinen strategia 2020

http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=1551287&name=DLFE-11957.pdf&title=Ohjelmia%20ja%20strategioita%204-2011_K%C3%A4velyn%20ja%20py%C3%B6r%C3%A4ilyn%20strategia%202020 (http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=1551287&name=DLFE-11957.pdf&title=Ohjelmia%20ja%20strategioita%204-2011_K%C3%A4velyn%20ja%20py%C3%B6r%C3%A4ilyn%20strategia%202020)

zaijaijaijai!!!

Koira on kytkemättä ja nuo paskiaiset haluavat koko ajan tiivistää taajamia ja kytkemättömät koirathan ovat samojen vihervasemmistoiltapaskojen hampaissa.....
VISIO: Kävelyn ja pyöräilyn aika (sivu 6 ks kuva)

Itse rikon tuota järjestyssääntöä, ja koira tottelee ilman hihnaa paremmin vapaana kuin kytkettynä.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Toadie on 22.01.2014, 13:03:12
Hei kaikki valittajat, ongelmanne on että LUULETTE teillä olevan oikeus asuinneliöihin ja haluamanne asuinpaikkaan. Luopukaa tästä harhaluulosta ja syleilkää perheinenne uutta uljasta maailmaa asuinkennossa bussilinjan varrella. Vaikka mihin niitä yhteyksiä tarvitaan kun ei ole työpaikkojakaan.

Trailer parkit ovat tulevaisuutemme. Ilman autoja. Valtio siirtää kuutiosi sinun kustannuksellasi jos satut töitä saamaan.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Totuus EPT on 22.01.2014, 13:04:55
Niinpä niin, taas vihervassareiden ideariihi loistaa ja maksaja on kukas muukaan, kuin tällä menolla alati vähenevä veroja maksava duunari. Pitäähän vihervassareiden toki omat suosikkiloisensa elättää.

Tässä huomataan mikä on vihervassareiden visio Suomesta, muutamissa keskus kolhooseissa asuva väestö, jonka tuottavuus on -0.
Ja pois muuttaminen tästä paratiisista helvetistä metsään on ympäristörikos.

En voi käsittää tätä hallituksen maan nykymenon piittamattomuutta. Visioidaan vaan kuinka paljon kansalta nyhdetään rahaa, mutta maan nykytilan parantamiseen ei tehdä mitään.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Perttu Ahonen on 22.01.2014, 13:26:18
Hallituksen näkemys vastuunkantamisesta on se, että perheellinen työssäkäyvä keskiluokka kantaa vastuun ja maksaa kaikkien hyvinvoinnin Suomessa.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Arvoton on 22.01.2014, 13:40:02
Suurten ikäluokkien eläkeläiset jälleen hymyilevät itsetyytyväistä hymyään. Samalla päättävät ensi vaaleissa äänestää Kiljusta ja vihreitä ikihippejä.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Gommi on 22.01.2014, 14:03:50
Mihin te kanssaduunarit oikein kaipaatte suuria palkkojanne? Ja eikös se tämän elämisen logiikka ole, että työssäkäyväthän sitä elämisen maksavat, itselleen, läheisilleen, yleisesti kaikille (mieluiten "kaikki" rajataan mieluusti kuitenkin joten kuten suomalaisiin tai suomalaistuneisiin).

Ainakin itsellä aika menee tasan tarkkaan töissä oloon, lasten paimentamiseen, luksusiltana pääsee punttisalille, ehkä jonkun kirjan lainaan kirjastosta tai katson hetken telkkaa. Sitten sänkyyn makaamaan huomisaamua varten. Mitä väliä sillä onko palkka 2000 tai 6000 euroa ja olipa verotus melkein mitä hyvänsä kun ei ole joka tapauksessa aikaa eikä jaksamista kalastusveneharrastukseen tai etelänmatkoihin, ja on ihan sänkyyn menevälle, sama onko kotitalossa kolme vai kahdeksan huonetta?

Kyllä minä suon ainakin ennemmin että rahani menee opiskelijoiden tarpeisiin tai terveydenhuoltoon kuin johonkin katumaasturiin (Ulkomaisille autotehtaan johtajille, osakkeenomistajille ja öljykenttäsheikkien taskuun, pois suomalaisilta).

Tämä ei tietenkään ole syy antaa näitä rahoja maahanmuuttoresursseihin, ylisuuriin eläkkeisiin tai sosiaalipummeille.

Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Paawo on 23.01.2014, 08:16:12
Quote from: Gommi on 22.01.2014, 14:03:50
Ainakin itsellä aika menee tasan tarkkaan töissä oloon, lasten paimentamiseen, luksusiltana pääsee punttisalille, ehkä jonkun kirjan lainaan kirjastosta tai katson hetken telkkaa. Sitten sänkyyn makaamaan huomisaamua varten. Mitä väliä sillä onko palkka 2000 tai 6000 euroa ja olipa verotus melkein mitä hyvänsä kun ei ole joka tapauksessa aikaa eikä jaksamista kalastusveneharrastukseen tai etelänmatkoihin, ja on ihan sänkyyn menevälle, sama onko kotitalossa kolme vai kahdeksan huonetta?

Kyllä minä suon ainakin ennemmin että rahani menee opiskelijoiden tarpeisiin tai terveydenhuoltoon kuin johonkin katumaasturiin (Ulkomaisille autotehtaan johtajille, osakkeenomistajille ja öljykenttäsheikkien taskuun, pois suomalaisilta).

Tämä ei tietenkään ole syy antaa näitä rahoja maahanmuuttoresursseihin, ylisuuriin eläkkeisiin tai sosiaalipummeille.

Tämän asenteen tunnistan omakseni ja ymmärtämäni sanat allekirjoitan täysin. Paawo tekee pitkää päivää haastavassa kohtuullisesti palkitussa työssä sen takia että lasteni elämänlaatu olisi parempaa kuin omani. Samasta syystä haluan että saavat nauttia lapsena olosta ja varttumisesta maaseututaajaman rauhassa, ja samalla katsella+kuunnella kun omasta maasta kasvaneet puut palavat omassa olohuoneen takassa ja saunan kiukaassa alta sytytettyinä.

Meidän kohdallamme muutto kaukolämpöverkon, töherrettyjen seinien ja monikulttuurieliitin piiriin ei tule ym syistä kysymykseen. Viekää auto, viekää työt, ottakaa rahat, viekää takka olohuoneesta ja piippukin pihasaunasta. Ollaa

Etelänmatkoista, punttisali-illoista ja kalastusveneistä on Paawo lopettanut haaveilun jo aikoja sitten, ensin mainitusta tosin kauniimpi puolisko aika ajoin jaksaa muistutella.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Markkanen on 23.01.2014, 10:05:51
 Suomessa on vissiin menossa trendi, missä liikkuminen ja eteenkin yksityisautoilu tulisi olla vain hyvätuloisten tavoiteltavissa. Peruskansalaisen pitää asua suuren kaupungin lähiöissä mahdollisen työpaikkansa lähellä. Ykkösluokan kansalaiset suurine tuloineen ovat oikeutettuja rahaa vastaan asumaan missä haluavat ja saavat ajaa citymaastureilla. Tämä sopii vihreillekin. Hyvätuloisia riistetään massiivisilla "liikkumiskustannuksilla" ja peruskansaa korkeilla hinnoilla. Tuore tutkimus kertoo, että Suomi on Euroopan toiseksi kallein maa. kallein on Tanska, mutta palkat ovat paremmat siellä. Kaikki kansankuritus käy aina vihervasemmistolle jos se vaan poikii verorahaa. He kun ei ole huolissaan luonnon säilymisestä eikä ilmastonmuutoksesta vaan niiden tuottamasta verorahasta. Fattan luukun kun on pysyttävä auki ja mamurallin on jatkuttava. Muu saa mennä.

Ilmankos suomalaisten viinankulutus on kasvussa. Rappiolla on hyvä olla... ei huolet paina eikä rasitu polla... voisi olla uusi Suomen kansallislaulu. Kiitos ihana Kataisen hallitus.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Toadie on 27.01.2014, 15:11:58
QuoteSuomessa on vissiin menossa trendi, missä liikkuminen ja eteenkin yksityisautoilu tulisi olla vain hyvätuloisten tavoiteltavissa.

Naulan kantaan. Eliiiitille sopisi että autoilu, matkailu ja ylipäätään nykyajan mukavuudet olisivat vain parhaiten tienaavilla ja virkarälssillä, kuten 1970-luvulle asti olikin asioiden luonnollinen järjestys. Ne jotka eivät muista voivat etsiä kuvamateriaalia työväen ja maalaisten asuinoloista ennen seiväsmatkoja ja väritelkkareita. Siis ajalta jolloin Suomesta lähdettiin etsimään elantoa Ruotsiin.

Loppuisi päästöt kun vain joka kymmenes autoilisi tai matkustelisi, ja se betonikarsinaan pakottaminen on tietysti osa samaa suunnitelmaa.

1918.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: JoKaGO on 27.01.2014, 21:21:58
"Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta."

Härskiyden huippu! Kansalaistottelemattomuus ei ole enää kaukana, ei voi olla. Selvää sosialisointia!

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.01.2014, 18:21:33
Valtion tehtävä on tehdä kulkemisesta mutkatonta ja edullista - onhan meillä vapaa liikkuvuuskin. Miksi nyt keskiluokan vapaata liikkuvuutta ollaan voimallisesti rajoittamassa?

Ei oo, koska hiilijalanjälkemme on niin iso, että emme ole oikeutettuja liikkumaan vapaasti haluamallamme tavalla.
Vapaa liikkuvuus on tarkoitettu rikkaampien kulttuurien kultamunille, joiden liikkuminen kamelinpaskanuotioilta Suomeen pienentää heidän hiilijalanjälkeään ... eiku...
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: uffomies on 27.01.2014, 21:42:49
hahaa, venäjä on lähellä, kohta loppuu valtion verokuppaus polttoaineessa, veljet & sisaret barrikadeille, viisumit kouraan ja 10 litran gallonan takakontissa Venäjälle. Kun tulis vielä huollotkin sinne niin huollattaisi autotkin siellä.  Koettakaa lobata viisumivapautta!!!

Onko ne neropatit laskeneet kun tosiaan ne kilometrit pienenee niin myös autoiluun liitetty business pienenee, sehän onneksi on varmaan aika pientä:
-korjaamot
-rengasliikkeet
-huoltoasemat -> vähenee niillä rikkaillakin syöntipaikat matkalla pohjoiseen autolla
-autoliikkeet
-matkailut, good bye kotimaan kohteet, aah ihanaa lentäen ulkomaille
-työpaikat
-varaosat


toisaalta eihän sitä säästettävää ollut kuin se rapiat 8 miljaaardia niin kait siinä jokunen työpaikka kärsii mennäkin. Perkele että ne vihaa työssä olevia ihmisiä, noo onneksi Suomen meininki alkaa luonnostaa olla sellainen että niitä tympeitä, ahdistavia työmatkoja ei kohta ole. Maksais joku vaan niitä veroja ....

kelen neropatit sitten säätää että lounasseteliin nimi kun on epäilys että niitä jaellaan ympäri maailmaa, HALOO NE ON RAHAA KUKA JAKAA RAHAANSA ILMAISEKSI!!!

Sitten veroparatiisipakolaiset jää syyttämättä kun on niin vaikeaa tutkia ja jopa aivoja rasittaa, tulee pää pipiksi. Keksitään mieluimmin jotain helvatan rahaa tuovia ideoita kuten nimet lounariin. Siinä meillä mielikuvitusta verottajalla.

Kohta saa pitää valtio tunkkinsa, ilmoittaudun perheen kera Helsingissä pakolaiskeskukseen.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Oami on 28.01.2014, 00:45:31
Jaa a. Itselleni auto on työpaikka. Mutta jos se vihreitä yhtään lohduttaa, niin kävellen hoidan matkat asunnon ja taloyhtiön parkkipaikan välillä  ;D

Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Jepulis on 28.01.2014, 01:49:28
Mistä on peräisin yleinen harhakuvitelma, että autoilu on kansantaloudelle kuluerä?

Onhan niitä maita, joissa autoillaan vähemmän erityisesti Afrikassa. Mutta mitä paremmat liikenneyhteydet ovat, sen tehokkaammin maa toimii. Jo nyt on ympäristöystävällisempiä autoilun mahdollisuuksia, mikäli niihin halutaan tarttua. Kaasun hyödyntämisellä saavutettaisiin mittavat säästöt joka suhteessa heti nyt alkaen ensimmäisestä päätöksentekopäivästä, vaikka heti huomenna. Se toimisi siirtymävaiheena muihin tekniikoihin tarvittaessa vuosikymmeniä. Mutta ei se järki mene näille vastuuttomille kalloon.

Käteisen hallitus ajaa täysin upimielisesti lyhytnäköistä kansantalouden köyhdytyslinjaansa vaikka voisi autoilua hiukan suosimalla ajaa kansantalouden rikastuslinjaa - säästäen samalla luontoa.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: n.n. on 28.01.2014, 04:25:33
Quote from: Punaniska on 22.01.2014, 09:45:59
Quote from: Gommi on 22.01.2014, 08:35:18
Piittaamattomuus, tässä tapauksessa asennetta tyyliin "ei väliä kuinka kaukana työpaikka on, koska autolla pääsee joka tapauksessa".

Kuullostaa siltä, että Suomi on täynnään työpaikkoja, joista valita paras, eikä työmatkasta tarvitse välittää, koska auto.

Mullakin on ollut 70km työmatka, ja kyllä se on perseestä kuluttaa viikossa yli yhden työpäivän verran aikaa pelkästään työmatkoihin.

Ja työpaikkojen lisäksi Suomi on täynnänsä myös kohtuuhintaisia asuntoja.
Ainakaan omalla kohdalla verottaja ei ole piittaamattomuudesta syyttänyt vaan hyväksynyt oman auton käytön työmatkoihin sillä julkiset eivät vaan niihin aikoihin kulje kun pitäisi töihin päästä. Voisihan sitä toki tuolla moottoritien sivussa pyörälläkin yötä myöten sotkea 45km suuntaansa, mutta näillä pakkasilla ei vaan jaksaisi, laiska kun on.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Arvoton on 28.01.2014, 08:00:40
Yksityisautoilun vähetessä korjaamoja karsiutuu ja moni eestipoeg joutuu siirtymään raksalle ja siivoamaan. Olin aluksi sanomassa, että työttömäksi, mutta sitten iski järki päähän. Työttöminä HÄN pitää olla vain kantikset, koska he ovat laiskoja, hitaita ja sisäänpäin kääntyneitä juoppoja.
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Paawo on 28.01.2014, 08:21:50
Se on kait sama mihin se raha menee niin kauan kuin tuon ym taitepisteen tällä puolen ollaan.

Jää uudet talvirenkaat ostamatta kun pitää säästää bensarahaa.
Jää käymättä ulkona sukulaisissa, kulttuuririennoissa ja ravintolassa (perheen kanssa tai ilman) koska Jorma-vero + turhat kilometrit.
Jää poikkeamatta lähikaupassa samasta syystä, mieluummin työmatkalla jättimarketin kautta.

Saa perheenpää Paawo syrjäytyä altasytytettävän takkansa viereen ihan rauhassa.

Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Faidros. on 28.01.2014, 08:48:53
Se on kumma kun kovasti meuhkataan saasteettomien polttoaineiden puolesta, mutta mitään hyötyä ei ole valtion taholta saanut kaasulla ajoon. Biokaasua tankkaamalla hiilidioksidipäästöt on 0%! Käyttövoimaverokin tuli kaasuautoille voimaan 2013 alusta.

Eilen muuten huomasin marketin luolaparkissa ekaa kertaa kaksi vain vähäpäästöisille autoille tarkoitettua parkkiruutua. Molemmat oli tietysti täytetty bensakoslalla. >:(
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Faidros. on 28.01.2014, 09:04:02
Quote from: Toadie on 22.01.2014, 13:03:12
Trailer parkit ovat tulevaisuutemme. Ilman autoja. Valtio siirtää kuutiosi sinun kustannuksellasi jos satut töitä saamaan.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/227245-konttikodit-rantautuvat-suomeen#slide-0-field_juttu_images-227245
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: Turjalainen on 28.01.2014, 10:00:01
No voinhan vetinkeletanattu sentään. Hallitus haluaa kansalaiset kävelemään.

Pistetään hallitus kävelemään  >:(
Title: Vs: Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?
Post by: J.M on 28.01.2014, 12:00:38
Quote from: Paawo on 28.01.2014, 08:21:50
Saa perheenpää Paawo syrjäytyä altasytytettävän takkansa viereen ihan rauhassa.

Anteeksi, ei saisi vakavan asian edessä nauraa, mutta pääsi hienoinen hörähdys  ;D

Quote from: Turjalainen on 28.01.2014, 10:00:01
Pistetään hallitus kävelemään  >:(

Varmaan aika monessa maassa olisi hallitus omatoimisesti osannut lähteä kävelemään aikapäiviä sitten. Mutta ei meillä. Mikähän olisi tarpeeksi vahva rauhanomainen signaali, ennen kuin vallasta huumaantuvat Suomen päättäjät tajuaisivat väistyä? Mellakointi olisi itsestäänselvä signaali, mutta a) suomalaiset eivät mellakoi laajamittaisesti ja b) se ei olisi enää järin rauhanomaista  ;)