Hommaforum Testi

HOMMAN KESKUSTELU => Kylänraitti => Topic started by: Punaniska on 17.12.2013, 14:51:40

Title: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Punaniska on 17.12.2013, 14:51:40
Koska olemme sohvaperunoita ja ulkona on huono ilma, niin mielenosoitusta ei viitsi järjestää. Mutta netin kautta vastustaminen on aika helppoa ja mukavaakin.

Ollila elää siinä luulossa, että me emme tiedä muun Euroopan tiemaksujärjestelmistä tai autoilun verottamisesta. Väärin. Mutta tietääkö muu Eurooppa Ollillan hankkeista ja siitä, että me olemme todennäköisesti pilottimaa järjestelmälle, jota Bilderberg saattaa yrittää ujuttaa muihinkin Euroopan maihin? Kiina nyt on oma lukunsa, ne rakastavat kyttäämistä.

Joten pitäisikö tehdä simppeli juttu kyttäysjärjestelmän lobbaamisesta suomesta, ja että lobbari on vanha vasuri, Shellin hallituksen puheenjohtaja ja Bilderberg-kummisetä? Kääntää tämä juttu eri kielille, kirjautua eri maiden keskustelupalstoille ja julkaista se. Voisin kuvitella että jenkkipalstoilla se riemu repeää, jos kuulevat systeemistä mitä siellä yleensä käytetään ehdonalaisessa oleviin vankeihin.

Olisi ainakin varoitettu muita uustyranniasta.

Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Tykkimies Pönni on 17.12.2013, 15:52:52
^ Voitais alkaa ekaksi Homman sisällä levittää tietoa minkälainen puna-lurjus tuo monien ihailema Iso-Jore on. Minä aloitan. Lukekaa laamanni Hannu Krogeruksen puhe yrittäjäjuhlilta lokakuulta 2012. Tää Krogerus on erittäin ison kaliiberin liikejuristi ja entinen Elqotecin hallituksen varapuheenjohtaja.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/hannu-krogeruksen-puhe/1260557
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Kimmo Pirkkala on 17.12.2013, 16:17:13
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608 (https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608)
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: ikuturso on 17.12.2013, 16:45:14
Quote from: ääridemokraatti on 17.12.2013, 16:17:13
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608 (https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608)

Jee, Tänks.

Kannatettu.

-i-
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Detainee on 17.12.2013, 16:50:27
Facebook, I-phone, gmail ja muut pitävät huolen siitä että ollaan tutkan alla.

Kannatan Ollilan ehdotusta
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Sitruunamelissa on 17.12.2013, 17:05:22
Quote from: ääridemokraatti on 17.12.2013, 16:17:13
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608 (https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608)
Kannatin kansalaisaloitetta.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Tauno-yksi on 17.12.2013, 17:12:00
Kannatettu, ja aion mainostaa tuota kaikissa mahdollisissa paikoissa.

Käsittämätöntä Orwellilaista paskaa, mitä helvettiä nuo oikein ajattelevat siellä eduskunnassa?

Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Toadie on 17.12.2013, 18:31:00
Aion jurnuttaa asiasta ja sitten maksaa kiltisti kunnes pystyn luopumaan autoilusta. Sitten kun riittävän moni luopuu, nostetaan joukkoliikenteen hintoja. Ne kun tuottavat perkeleesti co2:ta kun käyttäjämäärät lisääntyvät.

Kesällä sitten pyöräillään, talvella poltellaan itse veistettyjä päreitä, salaa koska pärevero on vain ajan kysymys.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Tunkki on 17.12.2013, 18:32:13
Päremanufaktuuriyrittäjyyden nousu luo uuden Nokian.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Ari-Lee on 17.12.2013, 19:26:28
Quote from: ääridemokraatti on 17.12.2013, 16:17:13
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608 (https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608)

Kannatettu! Ja kaupanpäälle paria muutakin mm. vuoden 1958 autoverosta luopuminen ja EU:sta kansanäänestys.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Punaniska on 17.12.2013, 20:50:13
Tuossa saatanalliset säkeet ministeriön toimesta:

http://www.lvm.fi/pressreleases/4374272/working-group-chaired-by-mr-jorma-ollila-towards-kilometre-based-taxation

Tuossa blogia:

http://mynokiablog.com/2013/10/19/mnb-rg-will-cars-soon-be-tracked-by-nokia-black-boxes-jorma-ollila-heads-a-car-tracking-taskforce/

Ja ei kun tyrannian gospelia levittämään.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: vihapuhegeneraattori on 17.12.2013, 21:04:32
Aion tietysti käyttää kaikkia mahdollisia demokraattisia toimia ensiksi tuota vastustaakseni. Ensinnäkin se on niin kallis systeemi että yli 10% verokertymästä menee pelkkään systeemin ylläpitoon. Toisekseen tuskin kukaan uskoo että järjestelmää eivät viranomaiset väärinkäytä.

Jos/kun systeemi kansan mielipiteistä välittämättä tulee, aion käyttää ei-vähäisen osaamiseni alalta halvan teknisen vastatoimen keksimiseen. Oletettavaa on että rasian "disablointi" paljastuu viimeistään katsastuksessa kun purkin lukema ja auton mittarilukema eivät täsmää. Mutta nykyään monessa autossa pystyy rukkaamaan kilometrimittaria, joten se voi olla potentiaalinen porsaanreikä mikä mahdollistaisi koko purkin pitämisen pois päältä käytännössä kokoajan. Voihan viranomainen aina epäillä kun autolla ajetaan vain 200km/vuosi, mutta milläs todistat.

Tietysti jos katsastuksen yhteydessä ei tehdä purkin/auton kilometrilukemien vertailua, niin foliohattuilulla pääsee pitkälle, kunhan muistaa liimata foliohatun sille GPS purkille, ei omaan päähänsä.

Kolmas vaihtoehto on tietysti perustaa "autonlainausrinki", missä virolaiset tuovat oman autonsa suomeen ja "lainaavat" sitä suomalaiselle joka voi sitten ajella ilman veroja laina-autollaan (pysäytettäessä ihan vaan tänään lainassa). Saitti "lainausringille" pitäisi perustaa jonnekin mihin suomen viranomaisten kourat eivät ulotu, kuten Seychelleille.

Neljäs vaihtoehto on että mahdollisimman moni alkaa kuljettaa mukanaan (ehkä laitonta, en ole suomesta varma) GPS jammeria. Se lopettaa ja pätkii GPS seurannan isommalta alueelta, joten keneltäkään ei saada ajotietoja. Haittana ehkä lisävaara lentoliikenteelle jos ajelee Helsinki-vantaan lähettyvillä, mutta sehän on hallitus joka siihen pakottaa, ei kukaan ihminen halua ostaa GPS jammeria autoonsa ja käyttää sitä ellei ole pakko.

Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Onkko on 17.12.2013, 22:05:58
Quote from: vihapuhegeneraattori on 17.12.2013, 21:04:32

Kolmas vaihtoehto on tietysti perustaa "autonlainausrinki", missä virolaiset tuovat oman autonsa suomeen ja "lainaavat" sitä suomalaiselle joka voi sitten ajella ilman veroja laina-autollaan (pysäytettäessä ihan vaan tänään lainassa). Saitti "lainausringille" pitäisi perustaa jonnekin mihin suomen viranomaisten kourat eivät ulotu, kuten Seychelleille.


Tuossa on se ongelma että pitää lainata se virolainenkin kyyttiin tai räpsähtää autoverot.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Jaska Pankkaaja on 17.12.2013, 22:10:36
yksi vaihtoehto on ajaa jollain 244 volvolla tai 123 MBeellä ja irrottaa vaijeri katsastuksen jälkeen.. lisäselityksenä ajelin ulkomailla..
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: FlyinHighAgain on 17.12.2013, 22:13:56
Lienee tehokkainta vastustaa levittämällä asiaa mahdollisimman suomalaisen ja myös tutun eu-laisen tietouteen kaikkine hulluuksineen ja liitännäisyyksineen, ja samalla kertoa ketä kannattaa äänestää. Jos ei asiat mene kaaliin sitten virityksiä 8) tosin nykymenolla viritykset lienevät ehdottoman välttämättömiä
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Tykkimies Pönni on 17.12.2013, 22:20:14
Quote from: Onkko on 17.12.2013, 22:05:58
Quote from: vihapuhegeneraattori on 17.12.2013, 21:04:32

Kolmas vaihtoehto on tietysti perustaa "autonlainausrinki", missä virolaiset tuovat oman autonsa suomeen ja "lainaavat" sitä suomalaiselle joka voi sitten ajella ilman veroja laina-autollaan (pysäytettäessä ihan vaan tänään lainassa). Saitti "lainausringille" pitäisi perustaa jonnekin mihin suomen viranomaisten kourat eivät ulotu, kuten Seychelleille.


Tuossa on se ongelma että pitää lainata se virolainenkin kyyttiin tai räpsähtää autoverot.

Virolainen ajoneuvo mutta kyydissä oleva "auton haltija" tulee olla halvemmasta maasta tyyliin Bangladesh. 
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Maisteri Vihannes on 17.12.2013, 22:29:40
Quote from: Punaniska on 17.12.2013, 14:51:40
Joten pitäisikö tehdä simppeli juttu kyttäysjärjestelmän lobbaamisesta suomesta, ja että lobbari on vanha vasuri, Shellin hallituksen puheenjohtaja ja Bilderberg-kummisetä? Kääntää tämä juttu eri kielille, kirjautua eri maiden keskustelupalstoille ja julkaista se. Voisin kuvitella että jenkkipalstoilla se riemu repeää, jos kuulevat systeemistä mitä siellä yleensä käytetään ehdonalaisessa oleviin vankeihin.

Monelle tulee tuosta Bilderbergistä mieleen foliohattuilu, eikä juttua oteta vakavasti. Yksi juttu ei ehkä sovi kaikkiin paikkoihin, jossain Bilderberg-maininta, tai sen korostaminen, tuo jutulle lisäarvoa ja uskottavuutta, toisaalla ei.

Nettipalstoille levittämisen lisäksi voisi miettiä myös perinteistä mediaa. Onko tätä Suomen suunnitelmaa käsitelty ulkomailla, jos ei, niin kyllähän joku perinteinenkin media voisi innostua tekemään siitä jutun. Vaikka tekisivät sen järjestelmälle myönteisestä näkökulmasta, se saavuttaisi myös kriittisempiä silmiä.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Toadie on 17.12.2013, 22:35:18
Quote from: samuliloov on 17.12.2013, 22:20:14
Quote from: Onkko on 17.12.2013, 22:05:58
Quote from: vihapuhegeneraattori on 17.12.2013, 21:04:32

Kolmas vaihtoehto on tietysti perustaa "autonlainausrinki", missä virolaiset tuovat oman autonsa suomeen ja "lainaavat" sitä suomalaiselle joka voi sitten ajella ilman veroja laina-autollaan (pysäytettäessä ihan vaan tänään lainassa). Saitti "lainausringille" pitäisi perustaa jonnekin mihin suomen viranomaisten kourat eivät ulotu, kuten Seychelleille.


Tuossa on se ongelma että pitää lainata se virolainenkin kyyttiin tai räpsähtää autoverot.

Virolainen ajoneuvo mutta kyydissä oleva "auton haltija" tulee olla halvemmasta maasta tyyliin Bangladesh.
Eiköhän autorinkifirma toimita myös aidonnäköiset paperit virolaisilla henkilötiedoilla.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Tykkimies Pönni on 17.12.2013, 22:43:31
Quote from: Toadie on 17.12.2013, 22:35:18
Quote from: samuliloov on 17.12.2013, 22:20:14
Quote from: Onkko on 17.12.2013, 22:05:58
Quote from: vihapuhegeneraattori on 17.12.2013, 21:04:32

Kolmas vaihtoehto on tietysti perustaa "autonlainausrinki", missä virolaiset tuovat oman autonsa suomeen ja "lainaavat" sitä suomalaiselle joka voi sitten ajella ilman veroja laina-autollaan (pysäytettäessä ihan vaan tänään lainassa). Saitti "lainausringille" pitäisi perustaa jonnekin mihin suomen viranomaisten kourat eivät ulotu, kuten Seychelleille.


Tuossa on se ongelma että pitää lainata se virolainenkin kyyttiin tai räpsähtää autoverot.

Virolainen ajoneuvo mutta kyydissä oleva "auton haltija" tulee olla halvemmasta maasta tyyliin Bangladesh.
Eiköhän autorinkifirma toimita myös aidonnäköiset paperit virolaisilla henkilötiedoilla.

Niin muuten varmaan toimittaakin. Ei tarvi autoissa istuttaa pieniä bangladeshilaishemmoja. Nää on nyt varmaan niitä kuuluisia innovaatioita.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Punaniska on 17.12.2013, 22:53:43
Quote from: Maisteri Vihannes on 17.12.2013, 22:29:40
Monelle tulee tuosta Bilderbergistä mieleen foliohattuilu, eikä juttua oteta vakavasti. Yksi juttu ei ehkä sovi kaikkiin paikkoihin, jossain Bilderberg-maininta, tai sen korostaminen, tuo jutulle lisäarvoa ja uskottavuutta, toisaalla ei.

Totta tuokin. Me tarkastelemme tätä omien silmiemme kautta emmekä tiedä muiden eurooppalaisten suhtautumista ko. kerhoihin*. Saksassa, Itä-Euroopassa ja Ranskassa uskoisin ihmisten olevan negatiivisia suhteessa isovelisysteemeihin. Ranskassa periaatteesta, Saksassa ja Itä-Euroopassa on kyttäys/kontrolli vielä muistissa. Lisäksi em. maissa on niin paljon populaa, että jokaiselle asialle löytyy sekä puolustajansa että vastustajansa.

*onhan tästä puhuttu sielläkin ja näemmä näytetty hankkeelle vihreää valoa. Teoriassa Bilderberg-kortilla tämän saa propagoitua suomalaisten omasta ongelmasta yleiseurooppalaiseksi uhkaksi.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Ari-Lee on 17.12.2013, 23:04:39
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

Allekirjoita!

Aloite on saanut kannatusilmoituksia 2 742 kappaletta ! Siis muutamaan tuntiin puolitoista tuhatta kpl. Not bad.  8)
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: FlyinHighAgain on 17.12.2013, 23:18:13
Quote from: Ari-Lee on 17.12.2013, 23:04:39
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

Allekirjoita!

Aloite on saanut kannatusilmoituksia 2 742 kappaletta ! Siis muutamaan tuntiin puolitoista tuhatta kpl. Not bad.  8)

Näinpä aamulla tehdään, laitan linkin myös kavereille etiäpäin, hyvä että porukka on valveilla!
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Bienveillant on 17.12.2013, 23:39:39
Quote from: Ari-Lee on 17.12.2013, 23:04:39
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

Allekirjoita!

Aloite on saanut kannatusilmoituksia 2 742 kappaletta ! Siis muutamaan tuntiin puolitoista tuhatta kpl. Not bad.  8)

Kannatettu!

Mutta onhan se aika pateettista, että tämä aloite on saanut pari tuhatta hikistä ääntä tässä ajassa, muistelkaapa, miten nopeasti tasa-arvoista avioliittolakia ajava aloite sai tarvittavat äänet täyteen...taisi mennä tunneissa! Ja uskaltaisin väittää, että tällä aloitteella on enemmän merkitystä suuremmalle osalle homoja, kuin mitä tasa-arvoisen avioliittolain aloitteella on!
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Ari-Lee on 17.12.2013, 23:48:04
Quote from: Bienveillant on 17.12.2013, 23:39:39
Quote from: Ari-Lee on 17.12.2013, 23:04:39
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

Allekirjoita!

Aloite on saanut kannatusilmoituksia 2 742 kappaletta ! Siis muutamaan tuntiin puolitoista tuhatta kpl. Not bad.  8)

Kannatettu!

Mutta onhan se aika pateettista, että tämä aloite on saanut pari tuhatta hikistä ääntä tässä ajassa, muistelkaapa, miten nopeasti tasa-arvoista avioliittolakia ajava aloite sai tarvittavat äänet täyteen...taisi mennä tunneissa! Ja uskaltaisin väittää, että tällä aloitteella on enemmän merkitystä suuremmalle osalle homoja, kuin mitä tasa-arvoisen avioliittolain aloitteella on!

Itsekin kuulin/huomasin tämän juuri tästä ketjusta eli tätä ei ole masinoitu mitenkään. Nyt linkkiä levittämään pitkin inettiä. Toista tuhatta tuli muutamaan tuntiin äsken. Ja olkoon pateettista eli liikkistä vai mitä se oli mutta aina on tehtävä kaikkensa kuten nuo maailmanherruuteen pyrkivät nutipäätkin tekee.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Gadara on 17.12.2013, 23:49:49
Kaikki muut tiedothan onkin kirjoissa ja kansissa valden saatavilla neuvolasta kuolintodistuksiin, joten tämä on vain looginen ympyrän sulkeutuminen takaisin samaan feodalismiin, jossa anelet lupaa liikkua paikasta toiseen.

Jos muille ei kuulu mihin liikut niin miksi muille kuuluisi sen enempää mitä tienaat.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: CaptainNuiva on 18.12.2013, 00:57:05
Osana vastustusta olisi syytä tarjota myös vaihtoehtoa ja palaan tähän ehdotukseeni jossa autovero maksetaan vuosittaisissa pätkissä.
Tätähän voisi täällä porukalla jalostaa ja sitten tyrkyttää medialle?

Elikäs...Otetaan malliksi vaikka auto "X" jonka laskennallinen vero nyt on vaikkapa 5000 €.
Kun asiakas ostaa uuden tälläisen auton niin kauppahintaan sisällytetään "rekisteröintivero" joka on omistajan/haltijan osoitteesta riippuen joko 1000 € (Maaseutu/syrjäseutu), 1200 € ( Isompi taajama-alue) tai 1400 € (Ns.ruuhkasuomi).
Näin osoitetaan tai ollaan osoittamatta rahaa ruuhkien korjailuun ja/tai yleisten tukemiseen (Toki jotkut politiikot innolla käyttäisivät rahan jo etukäteen vaikkapa monikultturisiin laulupiireihin).

Tämän aloituksen jälkeen omistaja/haltija maksaa vuosittain 400 € käyttöveroa mutta ei enää mitään erillisiä ajoneuvoveroja (Eli "tilapäistä käyttömaksua"), dieselveron järkevyydenkin voi tässä kohden kyseenalaistaa.

Mikäli autonomistaja laittaa ajokkinsa seisontaan ja tekee sen kun nytkin eli katsastuskonttorille ilmoitetaan seisonnasta, hän ei seisontapäivistä käyttöveroa maksa (Käyttövero jyvitetään esim.400 €/365 Päivää) ja kun taas käy ottamassa autonsa käyttöön niin vero rullaa taas (Käytännössä konttorimaksujen vuoksi kuukautta pienemmäksi ajakksi ei kannata seisontaan pistää).
Tieto verottajalle kulkee jouhesti Trafin kautta joka myös hoitaa veron laskutukset, kaikki järjestelmät tähän ovat valmiina ja käyttöön otettavissa ilman miljoonien, saati satojenmiljoonien panostuksia.

Autovero eli vuosittainen "käyttövero" voisi määräytyä esim.auton painon/tehon mukaan, huomioiden sen että kalliinpien autojen kauppaa ei kannattaisi hyydyttää järjettömillä vuosittaisilla käyttöveroilla, ne kun omalta osaltaan tuovat työtä ja taloudellista toimeliaisuutta...Eli kateus ei saisi tässä verohahmotelmassa olla johtava ajatus vaan vain ja ainoastaan talous ynnä sen piristäminen/ käynnissä pitäminen (Huomattakoon että vaikkapa 10-15 vuotias joku hieno auto voisi olla monelle olla passeli käyttöpeli mutta järjetön käyttövero estäisi sellaisen ostamisen)

Olen kokolailla varma että tällä tavoin menetellen:
- Autojen keski-ikä laskisi ja turvallisuus sekä ilmastojutut nousisivat ihan uudelle tasolle.
- Taloudellinen toimeliaisuus nousisi, lisää duunia ihan aidosti ympäriinsä eikä vain läjä euroja jonkun ison firman veroparatiisitilille muutaman koodaajan tekemistä töistä.
- Verotuotto valtiolle nousisi kolmea kautta eli käyttövero tuottaisi taatusti enemmän pitkässä juoksussa kuin nyt tämä torsovero, ALV tuotot nousisivat autokaupan runsaan kiihtymisen kautta ja koska taloudellinen toimeliaisuus nousisi niin myös työpaikkojen kautta tulevat verot kasvaisivat.
- Ruuhkamaksuista marmatus loppuisi.

Jotta niitä autonomistajia, joiden ajokeista on maksettu täysi vero, ei potkittaisi päähän niin näiden osalta kaikki käyttömaksut puolitettaisiin vaikkapa 10 vuodeksi kun uusi systeemi otetaan käyttöön.

Museo/harrasteautojen osalta sorvattaiisiin joku sovelias systeemi, näillä kun ei käytännössä ole merkitystä kokonaisuuden/liikenteen kannalta.

Jos nyt ajateltaisiin ensimmäisenä vuonna myytävän tällä uudella systeemillä 170000 uutta autoa niin se merkitsisi käyttöveron osalta abouttiarallaa valtion kassaan heti 204 miljoonaa, seuraavana vuonna tuotto olisi ehken 300 miljoonaa jne.
eli 10 vuoden jälkeen tämä tuottaisi paremmin kuin nykysysteemi mutta lisääntyneiden ALV ja muiden tuottojen kautta varmaankin jo huomattavasti aikaisemmin ajettaisiin vanhojen verotuottojen ohi.

Olisi myös huomattava että tällä systeemillä byrokratia pienenisi, pois jäisivät loppumattomat autoverovalitukset oikeuskäsittelyineen, pois jäisivät autoverojen palautukset ajoneuvon ulkomaille myynnin johdosta jne.

Eli autoveron runko voisi olla tämän suuntainen, halpa toteuttaa ja selkeä että yksinkertainen käyttää.
Ehdotuksia, hahmotelmia, laskemia....?





Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Ari-Lee on 18.12.2013, 01:08:23
^Suo anteeksi, kapitän, väsyttää tuollaiset laskelmat kun Jorma laskee omiaan meidän rahoilla jo.

Autoilijat maksavat nykyisellään yli 700 miljoonaa/v. erilaisia veroja. En usko enää että mikään tulee riittämään mihinkään. Ja niin kauan kuin moolokin nielu on auki niin ei todellakaan tule riittämään.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Tosiasiallinen Nuiva on 18.12.2013, 01:15:50
Quote from: Ari-Lee on 18.12.2013, 01:08:23
^Suo anteeksi, kapitän, väsyttää tuollaiset laskelmat kun Jorma laskee omiaan meidän rahoilla jo.

Autoilijat maksavat nykyisellään yli 700 miljoonaa/v. erilaisia veroja. En usko enää että mikään tulee riittämään mihinkään. Ja niin kauan kuin moolokin nielu on auki niin ei todellakaan tule riittämään.

Valitettavasti tilanne on vielä pahempi kuin uskotkaan:
Bensavero kertymä 2014: 1 279 milj.
Dieselvero kertymä 2014: 1 386 milj.
Autovero kertymä 2014: 1 028 milj.

http://budjetti.vm.fi/indox/sisalto.jsp;jsessionid=E00F169B64AABEEA8890A322DC048709?year=2014&lang=fi&maindoc=/2014/tae/valtiovarainministerionKanta/valtiovarainministerionKanta.xml&opennode=0:1:3:5:29: (http://budjetti.vm.fi/indox/sisalto.jsp;jsessionid=E00F169B64AABEEA8890A322DC048709?year=2014&lang=fi&maindoc=/2014/tae/valtiovarainministerionKanta/valtiovarainministerionKanta.xml&opennode=0:1:3:5:29:)
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Ari-Lee on 18.12.2013, 01:25:22
Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 18.12.2013, 01:15:50
Quote from: Ari-Lee on 18.12.2013, 01:08:23
^Suo anteeksi, kapitän, väsyttää tuollaiset laskelmat kun Jorma laskee omiaan meidän rahoilla jo.

Autoilijat maksavat nykyisellään yli 700 miljoonaa/v. erilaisia veroja. En usko enää että mikään tulee riittämään mihinkään. Ja niin kauan kuin moolokin nielu on auki niin ei todellakaan tule riittämään.

Valitettavasti tilanne on vielä pahempi kuin uskotkaan:
Bensavero kertymä 2014: 1 279 milj.
Dieselvero kertymä 2014: 1 386 milj.
Autovero kertymä 2014: 1 028 milj.

http://budjetti.vm.fi/indox/sisalto.jsp;jsessionid=E00F169B64AABEEA8890A322DC048709?year=2014&lang=fi&maindoc=/2014/tae/valtiovarainministerionKanta/valtiovarainministerionKanta.xml&opennode=0:1:3:5:29: (http://budjetti.vm.fi/indox/sisalto.jsp;jsessionid=E00F169B64AABEEA8890A322DC048709?year=2014&lang=fi&maindoc=/2014/tae/valtiovarainministerionKanta/valtiovarainministerionKanta.xml&opennode=0:1:3:5:29:)

700milj. oli siis pelkästä tilapäisestä vuosittaisesta 2013 vai mistä se oli? Menen perseraiskattuna nurkkaan nyyhkyttämään. Tupakkiveron maksamisen jo lopetin. Seuraava lie alkoholiverollisien tuotteiden bannaus. Ei saatana - me hävitään koko taistelu jos Jormaa ei saada helvettiin tai jonnekin.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: VeePee on 18.12.2013, 07:28:04
Autoilijat voisivat valittamisen sijasta ryhdistäytyä selkeään aktivismiin ranskalaisten malliin. Jatkossa aina kun on tiedossa isompia valtiovierailuja tms. kansainvälistäkin huomiota saavia tapahtumia, niin autolla liikkuvat jumittavat koko pk-seudun liikenteen pudottamalla ajonopeudet hölkkävauhtiin. Tai jotain muuta vastaavaa, näkyvää aktiivista toimintaa. Ainakin itsellä alkaa olla mitta niin täynnä, että v**utukselle on pakko löytyä joku purkautumiskanava.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: vainukoira on 18.12.2013, 07:44:08
Kävin katsomassa mitä sanottavaa perussuomalaiset.fi on GPS-kytästä.

No ei vittu yhtään mitään ole sanottavaa. Fyyrer itse jaksaa länkyttää plokissaan paavista. Seuraavaksi on varmaan aiheena jotkut vitun homomiehet.

Miten on. Onko jollain laittaa mitään persulinkkiä gps-kyttään.

On nyt sen verran merkittävä juttu, että on syytä saada persujen pikapikaa laittaa siihen vastine etusivulleen. Jos nyt siis yhtään kiinnistaa suomalaisten etu.

Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: ekto on 18.12.2013, 09:14:40
En keksi mitään muuta järkevää konstia, kuin tarkastuspisteiden järjestelmällinen tuhoaminen sekä seurantalaitteen häirintä. Järjestelmän kylkeenhän suunniteltiin 50 tarkastusporttia jotka sitten vertaavat tietoja seurantalaitteiden tietoihin.

Kun ruotsi aikoinaan laittoi moiset ruuhkamaksuportit tukholman ympärille, koko homma oli täysin fiasko. Järjestelmän ylläpito ja korjaus ylitti verokertymän vuositolkulla, puhumattakaan rakennuskustannuksista. Katsoin TED:stä jutun tästä systeemistä ja siinä ruotsalainen tutkija kertoi ihmeissään, että ruuhkaa saatiin pienennettyä, mutta heillä ei ollut mitään hajua ketkä jäi teiltä pois. Ero oli kuitenkin merkittävä. Toisin sanoen, he eivät voi laskea sitä, paljonko heidän tulot laskivat, kun suuri määrä autoilijoita eivät ajaneetkaan aamulla kaupunkiin tekemään töitä/ostoksia.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Kimmo Pirkkala on 18.12.2013, 09:21:10
Hyvä pointti. Jokaisella ruuhkissa jonottavalla on matkalleen joku funktio. Hän on menossa töihin, ostoksille, vapaa-ajan aktiviteetteihin jne. Lähestulkoon kaikki ovat siellä menossa johonkin tekemään töitä tai tuhlaamaan rahaa. Jos halutaan rajoittaa liikennettä vaikkapa Helsinkiin, niin samalla rajoitetaan töiden tekemistä tai rahojen tuhlaamista Helsingissä. Kaikki ruuhkamaksut vähentävät taloudellista aktiviteettia Helsingissä. Ne ovat rangaistusvero pääkaupunkiseudun yrittäjille ja hiekkaa talouden rattaissa.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Benjamin on 18.12.2013, 09:30:35
Quote from: vainukoira on 18.12.2013, 07:44:08
Kävin katsomassa mitä sanottavaa perussuomalaiset.fi on GPS-kytästä.

No ei vittu yhtään mitään ole sanottavaa. Fyyrer itse jaksaa länkyttää plokissaan paavista. Seuraavaksi on varmaan aiheena jotkut vitun homomiehet.

Miten on. Onko jollain laittaa mitään persulinkkiä gps-kyttään.

On nyt sen verran merkittävä juttu, että on syytä saada persujen pikapikaa laittaa siihen vastine etusivulleen. Jos nyt siis yhtään kiinnistaa suomalaisten etu.

Hiukan huonosti olet lukenut. Jussi Niinistö on kyllä ottanut kantaa:

"Niinistö on huolissaan ihmisten yksityisyyden suojasta, vaikka työryhmän raportissa luvataan, että yksityisyyden suojan toimivuus testataan ennen järjestelmän käyttöönottoa.

- On vaikea nähdä, miten ihmisten yksityisyyden suoja voidaan kattavasti turvata, jos kaikista autojen liikkeistä aletaan kerätä tietoa. Tällainen orwellilainen ihmisten valvontajärjestelmä tuntuu vieraalta.

Niinistö arvostelee paikannusteknologiaan kuluvaksi arvioitua satojen miljoonien eurojen hintaa ja toivoo kilometriverosta keskustelua."

http://uutiset.perussuomalaiset.fi/jussi-niinisto-tieverossa-liikaa-ongelmia/
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: vainukoira on 18.12.2013, 10:42:34
Tänks Benjamin kun kaivoit jutun esiin.  :)

Hienoa että Niinistön Jussi on älähtänyt. Näitä ulostuloloja tarvitaan nyt lisää ja näkyviin. Homma vois nostaa persu-uutisia ja kannanottoja enemmän etusivulle.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: ekto on 18.12.2013, 11:19:44
Toinen mielenkiintoinen kanta on se, että suurin osa ajosta liittyy työntekoon, eli autolla pääsääntöisesti ajetaan töihin ja takaisin. Nyt jos auton käyttöä verotetaan vaikka 500 eurolla vuodessa enemmän, niin eikö vaikutus ole sama, kun jos osalta väestöstä nostettaisiin veroja tuon 500 euron edestä?

Ymmärrän kyllä sen, että aikoinaan autoilla ajoivat vain varakkaat, mutta nykyään auto on välttämätön monille vähävaraisillekin. Ajatellaan vaikka rakennusmiestä tai siivoojaa, kyllä he joutuvat autolla kuljettamaan välineet sekä siirtymään paikasta toiseen. Eihän siitä tulisi mitään jos siivooja kuljettaisi bussissa mopit ja kemikaalit, tai rakennusmies vasarat ja naulat.

Nyky-yhteiskunnassa varakkaat ovat usein sellaisessa asemassa, että he tarvitsevat vähiten autoa. Asutaan lähellä keskustaa tai jopa keskustassa, joka tapauksessa hyvien liikenneyhteyksien päässä ja työ ei välttämättä vaadi jatkuvaa suhailua.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: CaptainNuiva on 18.12.2013, 11:25:42
Quote from: Ari-Lee on 18.12.2013, 01:08:23
^Suo anteeksi, kapitän, väsyttää tuollaiset laskelmat kun Jorma laskee omiaan meidän rahoilla jo.

Autoilijat maksavat nykyisellään yli 700 miljoonaa/v. erilaisia veroja. En usko enää että mikään tulee riittämään mihinkään. Ja niin kauan kuin moolokin nielu on auki niin ei todellakaan tule riittämään.

Enpä minäkään ole mikään matematiikan ystävä mutta näkisin edes jonkin vaihtoehdon tarjoamisen oikeuttavan paremmin vastustamiseen, eipähän kukaan pääse väittämään että valittaa pelkästään valittamisen vuoksi.

Laskelmastani jäi pois tuon kyttäyssysteemin aloituskulut 330 miljoonaa ja vuotuiset käyttökulut 130 miljoonaa jotka tässä nyt säästöinä erikeseen mainittakoon.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Toadie on 18.12.2013, 11:35:53
Niin, taas verotetaan muka turhaa luksusta ja huviajelua. Jos on varaa huviajeluun, jaksaa maksaa verotkin. Kuka käski muuttaa metsälinnaan Espoon perille, kuten yksikin tuttu viherpöpö fb:ssä julisti.Todellisuudessa vain välttämättömyyksistä muodostuu merkittävää volyymia. Siksi verotetaan asumista ja autoilua. Sellainen mistä voi luopua on huono verotettava.

Kuka ajelee huvikseen aamun kiirehuipussa? Väitän että 99% ajaa töihin. Moni joka pääsisi osankin matkasta julkisella ajaa omalla koska olisi tyhmää ja kallista pitää sekä autoa että kk-lippua. Etenkin pienituloiset.

Muistatteko tulonhankintavähennyksen? No, ruuhkamaksut ja kilometriverot ovat puhdas tulonhankintavero.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: ikuturso on 18.12.2013, 14:00:43
Kaksi yleisönosastokirjoitusta lähetetty. Saa nähdä meneekö läpi.

-i-
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: JoKaGO on 18.12.2013, 16:46:37
Quote from: ikuturso on 18.12.2013, 14:00:43
Kaksi yleisönosastokirjoitusta lähetetty. Saa nähdä meneekö läpi.

-i-

Puolesta, ja vastaan?  ;)
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Punaniska on 18.12.2013, 16:54:27
Jotain kai se kertoo huonosta luottamuksesta demokratian toimivuuteen, että vasta nyt mieleen tuli Liikenne- ja viestintävaliokunta, jonka läpi tämäkin hanke pitänee läpi runnoa:

Puheenjohtaja:

    Jokinen, Kalle /kok  27.11.2012 -

Varapuheenjohtaja:

    Kokko, Osmo /ps  03.05.2011 -

Jäsenet

    Alatalo, Mikko /kesk  30.06.2011 -
    Blomqvist, Thomas /r  03.05.2011 -
    Eestilä, Markku /kok  19.12.2012 -
    Jalonen, Ari /ps  03.05.2011 -
    Kopra, Jukka /kok  03.05.2011 -
    Kuusisto, Merja /sd  30.06.2011 -
    Kymäläinen, Suna /sd  03.05.2011 -
    Ojala-Niemelä, Johanna /sd  30.06.2011 -
    Piirainen, Raimo /sd  30.06.2011 -
    Sankelo, Janne /kok  03.05.2011 -
    Tiainen, Eila /vas  03.05.2011 -
    Torniainen, Ari /kesk  30.06.2011 -
    Tossavainen, Reijo /ps  03.05.2011 -
    Tynkkynen, Oras /vihr  03.05.2011 -
    Vehkaperä, Mirja /kesk  30.06.2011 -

Tuosta jengistä persut voinee olettaa täysipäisksi. Vasemmistonaiset tuossa huolestuttavat eniten. Heille saadaan syötettyä mitä tahansa ja nyt syöttäjänä on Kyllönen. Näihin naisiin ei vaikuta kansalaisten suunnalta tuleva lepertely tai haukkuminen. Ainoa millä voidaan odottaa olevan edes pientä merkitystä on selväsanainen lupaus kritisoida tästä päivästä poliittisen uran loppuun asti ko. kansanedustajaa ja vastustaa sitkeästi tätä asiasta riippumatta. Koska noihin ei muu tehoa kuin huoli kansanedustajan asemasta.

Tynkkysestä on turha olla huolistaan, koska hän on niin omilla kiertoradoillaan, että mikä tahansa kansalaista kiukuttava on lähtökohtaisesti hieno asia.

Kepusta: vanha sanonta pitänee paikkansa. Kysymyksenä on vain, malttaako Sipilä riskeerata seuraavien EK-vaalien hyvän tuloksen? Kataisen myötäily antaa kaveripohjaa seuraavaan hallitukseen, mutta siitä saatetaan rankaista huonolla kannatuksella. Maalaisemmat kepulaiset saattavat ihan periaatteesta vastustaa, koska muuten tulee tupailloissa huutia, mutta citykepulaisille ainoastaan parhaimmalla hyödyllä saattaa olla merkitystä.

Kokkarit taitavat olla Kataisen liekanarussa ja Katainen on tähän aivan yhtä syypää kuin Kyllönenkin. Kokkareiden mielen saattaa kääntää vain vahva usko Kataisen tipahtamisesta.


Ja kannattaa muistaa, että The Jorma pystyy helposti halutessaan järjestämään palkkiovirkoja vaikka koko poppoolle.

Mutta siitä. Ei haukkumista eikä viestejä email-osoitteesta [email protected] tjsp
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: ikuturso on 18.12.2013, 17:08:39
Quote from: JoKaGO on 18.12.2013, 16:46:37
Quote from: ikuturso on 18.12.2013, 14:00:43
Kaksi yleisönosastokirjoitusta lähetetty. Saa nähdä meneekö läpi.

-i-

Puolesta, ja vastaan?  ;)

Eikun vastaan ja vihtaan.

-i-
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Rasvari on 18.12.2013, 17:33:11
Tämä on katastrofi  >:(

1) Järjestelmän raskaus ja syntyvät tietosuojaongelmat
2) Veron kohdentumisen epäoikeudenmukaisuus
3) Kertyvän veron määrä on arvoitus

Jos tämä päättömyys menee läpi niin en jää ihmettelemään tumput suorana. Rakentelinkin jo ekan proton ajologgerin "asennuskotelosta", jonka sisällä olessa älypuhelimessa karttapalvelu ei toimi juuri sillä hetkellä.

Tai sitten ajan kaikki ajot mopolla. Myös talvet jos verottaja ihmettelee pieniä kilsoja.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Goman on 18.12.2013, 17:53:10

Kalle Jokinen , valiokunnan pj./täkäläinen kansanedustaja, ehdottelee paikallisessa sanomalehdisssä kansalaisille 'liikkumisveroa'. Joka perittäisiin kaikilta kansalaisilta.  Vauvasta vaariin. Rollaattoriin käyttömaksutarra?

Kertoo aika lailla minkälaisella ajatuksenjuoksulla asiassa edetään. Tää porukkahan voi tehdä ihan mitä vaan, huh huh.

Pidin Jokista aiemmin  ihan  tolkun miehenä. Mutta ilmeisesti Arkadianmäellä on vesijohtovedessä jotain ylimääräistä kemikaalia, oireista päätellen.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: ämpee on 18.12.2013, 18:06:30
Quote from: Rasvari on 18.12.2013, 17:33:11

2) Veron kohdentumisen epäoikeudenmukaisuus

Kyseessä olisi tasaverosysteemi, eli duunarista toimitusjohtajaan kaikille kilometrit ovat saman arvoisia.
Kyse on myös autoveron tasaamisesta kaikille, eli ne jotka aiemmin maksoivat kalliimmasta autosta kalliisti, maksaisivat jatkossa saman kuin Ladan ostaja.
Kyse on myös "hiilidioksidi-veron" kumoamisesta, eli päästöt eivät vaikuta vaan kilometrit ovat yhtä kalliita Hummerille ja rättisitikalle.

Kun kyse ei ole oikeudenmukaisuudesta, eikä ympäristön suojelusta, niin nähtävästi tärkeintä on se kansalaisten kyykyttäminen.
Tuon siittä saa kun on kommari ministerinä, raha, oikeus, ja ympäristö ei meinaa mitään.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: JoKaGO on 18.12.2013, 18:10:01
Quote from: Goman on 18.12.2013, 17:53:10

Kalle Jokinen , valiokunnan pj./täkäläinen kansanedustaja, ehdottelee paikallisessa sanomalehdisssä kansalaisille 'liikkumisveroa'. Joka perittäisiin kaikilta kansalaisilta.  Vauvasta vaariin. Rollaattoriin käyttömaksutarra?

Kertoo aika lailla minkälaisella ajatuksenjuoksulla asiassa edetään. Tää porukkahan voi tehdä ihan mitä vaan, huh huh.

Pidin Jokista aiemmin  ihan  tolkun miehenä. Mutta ilmeisesti Arkadianmäellä on vesijohtovedessä jotain ylimääräistä kemikaalia, oireista päätellen.

Et taida tuntea Kallea. Sarkasmi on tunnetusti vaikea laji ymmärtää.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: P on 18.12.2013, 18:12:21
Systeemi kaatuu ja uppoaa kuin Titanic, kun vain riittävän iso määrä ensimmäisen gps-kyyläverokuitin saadessaan tekee siitä verovalituksen ja kiistää mitatun kilometrimäärän ja vaatii oikaisua ja selvitystä laskuperusteista.. Ollila tarvitsee aika ison lauman valitusten käsittelijöitä, ja silti se välylä menee tukkoon. Ja kun selvitys tulee, niin valittaa hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeudet ovat sitten tukossa seuraavat vuodet, ellei valtio vedä järjestelmää nopesti pois.

Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: kelloseppä on 18.12.2013, 18:24:23
Quote from: P on 18.12.2013, 18:12:21
...
Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Anteeksi, nyt oli vaan ihan väistämätön pakko:

Ei oikeusvaltiossa.

Mutta eihän tuommoinen nyt kuitenkaan sinänsä millään tavoin verojen maksuunpanoa estä - jos vaan käytännön takana oleva juridinen systeemi käännetään hivenen toisenlaiseksi: olet aina maksuvelvollinen, kunnes todistat toisin; jos pystyt todistamaan toisin, maksat korotetun veron, koska kiukuttelit. Eihän veroviranomaisen tehtävä ole tutustua sepustuksiisi, vaan ainoastaan maksuunpanna Sinulle säädetyt verot. Näin sellaisissa valtioissa, jotka eivät ole oikeusvaltioita.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: ämpee on 18.12.2013, 18:25:40
Quote from: P on 18.12.2013, 18:12:21
Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Ei sitten koske Suomea, sillä täällä on laitettu perinteisesti epäoikeudenmukaisetkin verot maksuun, ja sitten jälkeenpäin "tarkasteltu" ja vasta pakon edessä maksettu takaisin.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Uuno Nuivanen on 18.12.2013, 18:26:27
Quote from: P on 18.12.2013, 18:12:21
Systeemi kaatuu ja uppoaa kuin Titanic, kun vain riittävän iso määrä ensimmäisen gps-kyyläverokuitin saadessaan tekee siitä verovalituksen ja kiistää mitatun kilometrimäärän ja vaatii oikaisua ja selvitystä laskuperusteista.. Ollila tarvitsee aika ison lauman valitusten käsittelijöitä, ja silti se välylä menee tukkoon. Ja kun selvitys tulee, niin valittaa hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeudet ovat sitten tukossa seuraavat vuodet, ellei valtio vedä järjestelmää nopesti pois.

Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Ehkä noinkin, mutta se ei enää Jormaa kiinnosta, koska valtio on jo saatu rahastettua. Tuhlaus taas on nykyhallituksen leipälaji, mistä syystä mitkään verorahat eivät koskaan tule riittämään.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: CaptainNuiva on 18.12.2013, 19:24:28
Quote from: P on 18.12.2013, 18:12:21
Systeemi kaatuu ja uppoaa kuin Titanic, kun vain riittävän iso määrä ensimmäisen gps-kyyläverokuitin saadessaan tekee siitä verovalituksen ja kiistää mitatun kilometrimäärän ja vaatii oikaisua ja selvitystä laskuperusteista.. Ollila tarvitsee aika ison lauman valitusten käsittelijöitä, ja silti se välylä menee tukkoon. Ja kun selvitys tulee, niin valittaa hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeudet ovat sitten tukossa seuraavat vuodet, ellei valtio vedä järjestelmää nopesti pois.

Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Juu mutta nyt ollaankin Suomessa jossa ammutaanmaksetaan ensin ja kysytäänvalitetaan sitten.

Tämäkin varmasti, ehken Kyllösen toimesta, käännetään ihasteluksi miten valitusten käsittely tuo runsaasti työpaikkoja eli valitusten myötä kansakunta kokee suorastaan lapaseen räjähtävän rikastumisen.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Ari-Lee on 20.12.2013, 00:15:39
Quote from: Uuno Nuivanen on 18.12.2013, 18:26:27
Quote from: P on 18.12.2013, 18:12:21
Systeemi kaatuu ja uppoaa kuin Titanic, kun vain riittävän iso määrä ensimmäisen gps-kyyläverokuitin saadessaan tekee siitä verovalituksen ja kiistää mitatun kilometrimäärän ja vaatii oikaisua ja selvitystä laskuperusteista.. Ollila tarvitsee aika ison lauman valitusten käsittelijöitä, ja silti se välylä menee tukkoon. Ja kun selvitys tulee, niin valittaa hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeudet ovat sitten tukossa seuraavat vuodet, ellei valtio vedä järjestelmää nopesti pois.

Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Ehkä noinkin, mutta se ei enää Jormaa kiinnosta, koska valtio on jo saatu rahastettua. Tuhlaus taas on nykyhallituksen leipälaji, mistä syystä mitkään verorahat eivät koskaan tule riittämään.

Tulee mieleeni UMTS miljardit (4,3 miljardia euroa Saksan ja Italian UMTS-lupiin) ja kuinka ne hukattiin. Kuka olikaan vastuussa ja mikä oli sanktio?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sonera-kirja
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Teemu Killinen on 20.12.2013, 00:28:09
Ollila, pohjalaasena isäntämulkkuna, sattuu olemaan niin läpitte vittumainen mies, vrt. Unto "Ärtsy" Häikiö, että heitti tämmöisen palleron taaperoille tahmattavaksi. Nyt se sitten täällä kuolaa, Hommaa salaa lukoo, kirjuuttaa muistiin ja kontraa niitä kiertokeinoja mitä tässäkin ketjussa keksimme mainita. Eli tiijän miten kiertoo, vuan en kerro.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Nikolas on 20.12.2013, 01:51:27
Quote from: ekto on 18.12.2013, 09:14:40

En keksi mitään muuta järkevää konstia, kuin tarkastuspisteiden järjestelmällinen tuhoaminen sekä seurantalaitteen häirintä.


Käsittääkseni seurantalaitteen tahallinen häirintä on niin piece of kakku ja vieläpä ilman kiinnijäämisen riskiä, että järjestelmä kaatuu lopulta omaan mahdottomuuteensa. Jos Jormalla lykästää, hän saa ensin raavittua siitä sievoiset voitot taskuunsa ja kavereillensakin.

Kun järjestelmän toimimattomuus käy ilmiselväksi, jostain varmaan pompahtaa kuin vieteriukkona Orwellila ehdottamaan jotain toimivampaa.

Mietin tässä sellaistakin mahdollisuutta, että tämä on vain näytelmää, jolla saadaan kiinnitettyä yleisön huomio, jotta jotkut saavat tehdä taustalla jonkun isomman puhalluksen, veronmaksajilta tietenkin taas.
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: ilkka75 on 20.12.2013, 02:12:13
Tämä laki on paras ikinä, jos tällaisenaan toteutuu ja lupauksen mukaan polttonesteiden hintaa ei nosteta.

Pienillä kindereillä ja sähköautoilla ajelu tulee poskettoman kalliiksi. Pikkuvelimies laski, että vuosimaksut nousisivat hänen ajoillaan 500 eurosta 1500 euroon. Ei siis kannata.

Mutta kuorma-autot jäävät järjestelmän ulkopuolelle. Kukin näistä linkkaamistani menopeleistä taitaa käydä kuorma-autosta, sillä vähimmäisvaatimus massasta täyttyy. Jos ajoneuvon vielä rekisteröi osakeyhtiön nimiin, verotuksessa saa helpotusta käyttökuluihin. Se onkin hieno homma, sillä menovettä nuo vaativat. Nopeus pitäisi rajoittaa 89 km/h, mutta eipä sitä kovempaa täällä juuri saa ajaakaan. Jos lakimuutos ei muuta aikaan saisikaan, niin ainakin autokanta vaihtuisi Euroopan vanhimmasta painavimpaan.

Näen jo itseni vetämässä maantiellä letkaa verovapaasti.

http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=242066959&referrer=search_result (http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=242066959&referrer=search_result)

http://www.nettiauto.com/ford/f350/5912416 (http://www.nettiauto.com/ford/f350/5912416)

http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=199315819&referrer=search_result (http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=199315819&referrer=search_result)
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: CaptainNuiva on 20.12.2013, 12:23:51
Quote from: ilkka75 on 20.12.2013, 02:12:13
Tämä laki on paras ikinä, jos tällaisenaan toteutuu ja lupauksen mukaan polttonesteiden hintaa ei nosteta.

Pienillä kindereillä ja sähköautoilla ajelu tulee poskettoman kalliiksi. Pikkuvelimies laski, että vuosimaksut nousisivat hänen ajoillaan 500 eurosta 1500 euroon. Ei siis kannata.

Mutta kuorma-autot jäävät järjestelmän ulkopuolelle. Kukin näistä linkkaamistani menopeleistä taitaa käydä kuorma-autosta, sillä vähimmäisvaatimus massasta täyttyy. Jos ajoneuvon vielä rekisteröi osakeyhtiön nimiin, verotuksessa saa helpotusta käyttökuluihin. Se onkin hieno homma, sillä menovettä nuo vaativat. Nopeus pitäisi rajoittaa 89 km/h, mutta eipä sitä kovempaa täällä juuri saa ajaakaan. Jos lakimuutos ei muuta aikaan saisikaan, niin ainakin autokanta vaihtuisi Euroopan vanhimmasta painavimpaan.

Näen jo itseni vetämässä maantiellä letkaa verovapaasti.

http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=242066959&referrer=search_result (http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=242066959&referrer=search_result)

http://www.nettiauto.com/ford/f350/5912416 (http://www.nettiauto.com/ford/f350/5912416)

http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=199315819&referrer=search_result (http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=199315819&referrer=search_result)

Tämä harrastushan on jo leviämässä Suomessakin, pitänee liittyä mukaan kun kerran valtiokin haluaa suosia  :)
https://www.youtube.com/watch?v=1NlT2I1_MH0
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Nikolas on 02.04.2014, 16:05:10
Kansalaisaloitteen nimienkeruu näyttää hyytyneen noin 25000 nimen kohdalla.

Olisiko aika herätellä tiedotusvälineitä tässä asiassa?

Mielestäni pääkohdat ovat nämä:
Title: Vs: Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.
Post by: Nikolas on 14.04.2014, 16:05:52
Nyt on äskettäin Iltikseen tullut juttu tästä kansalaisaloitteesta:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288677339800.html

Lukaiskaapa juttu. Ei ole kovin pitkä.