Quote18-vuotias runoilija Yahya Hassan vieraili maanantaina DR2:n Deadline-ohjelmassa ja tiistaina kanavan Facebook-sivulle sateli tappouhkauksia.
»Skyd dig selv« (=
Ammu itsesi)
»Skyd dig selv før en anden gør det.« (=
Ammu itsesi ennen kuin joku muu tekee sen)
»Gid jeg ha haft en bazuka, havde han været færdig for længe siden!« (=
Olisipa minulla sinko niin hän olisi jo kuollut)
»Han skal fucking dø! Længer er den ikke!!!« (=
Hänen on kuoltava, vittu!)
*Muun muassa näin suhtautuivat
rauhanomaiset kommentaattorit 18-vuotiaan kirjoittajan runomuotoiseen päiväkirjaan, joka kertoo musliminuoren elämästä lähiössä. Odotellaan suomalaisen median raportointia. Sillä aikaa: http://www.b.dk/nationalt/digter-trues-efter-tv-interview
»Kokonainen sukupolvi tyhmiä mamuja pyörimässä ympäriinsä jotka eivät tunnusta yhteiskuntaa jossa elävät, eivätkä hyväksy tanskalaisia. En yksinkertaisesti pysty käsittämään sellaista mentaliteettia,« sanoi Yahya Hassan ohjelman isännälle Martin Krasnikille Deadlinessa maantai-iltana.
Harmi että tällaisia runoilijan kaltaisia mamuja on niin harvassa. Jos heitä olisi enemmän, he voisivat jopa vaikuttaa niihin harvoihinTM, jotka eivät osaa sopeutua länsimaiseen elämänmenoon.
QuoteKokonainen sukupolvi tyhmiä mamuja pyörimässä ympäriinsä jotka eivät tunnusta yhteiskuntaa jossa elävät, eivätkä hyväksy tanskalaisia. En yksinkertaisesti pysty käsittämään sellaista mentaliteettia
Suomessa kyseisestä herjasta olisi jo syytteessä kiihottamisesta värinää vastaan.
Ensin vähän häkellyin noista kommenteista, ajattelin että mikä tanskalaisia vaivaa. Sitten luin aloitusta eteenpäin ja tajusin.
QuoteKokonainen sukupolvi tyhmiä mamuja pyörimässä ympäriinsä jotka eivät tunnusta yhteiskuntaa jossa elävät, eivätkä hyväksy tanskalaisia. En yksinkertaisesti pysty käsittämään sellaista mentaliteettia
Näitä typeryksiä pyörii Suomessakin ja islam on rauhanuskonto.
Quote from: LaDonna on 17.10.2013, 15:19:00
:'(
Pitää uskaltaa uskaltaa ja tappouhkailijoita pitää ymmärtää ymmärtää? :flowerhat:
Surullista. Toivottavasti asenne ei rantaudu Suomeen. Vaikka onhan täälläkin hankalaa / vaikeaa kritisoida maahanmuuttoa. Asiallistakaan palautetta ei suvaita. Ja se vasta on surullista.
Menee min. 5 vuotta, että YLEllä voisi näyttää ääneen tämänkaltainen puheenvuoro.
No, nyt Yahya sai sitten pataan: http://www.friatider.se/islamkritisk-poet-misshandlad (http://www.friatider.se/islamkritisk-poet-misshandlad)
Exponerat kertoo että hyökkääjä on ollut vankilassa terrori-iskun yrittämisen vuoksi.
http://www.exponerat.info/terrordomd-muslim-overfoll-poet-i-danmark/
Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2
Suvaitsevan rauhanuskonnon rauhanedustajat kiillottavat uskontonsa kilpeä jälleen kunniakkaasti.
Quote from: Suvaitsija on 20.11.2013, 00:46:07
Suvaitsevan rauhanuskonnon rauhanedustajat kiillottavat uskontonsa kilpeä jälleen kunniakkaasti.
Olisiko tästä opittavissa mitään?
Quote from: Micke90 on 17.10.2013, 05:16:48
Quote from: Yahya Hassan on 15.10.2013, 10:46:10
Kokonainen sukupolvi tyhmiä mamuja pyörimässä ympäriinsä jotka eivät tunnusta yhteiskuntaa jossa elävät, eivätkä hyväksy tanskalaisia. En yksinkertaisesti pysty käsittämään sellaista mentaliteettia.
Harvinaisen hyvin sanottu musuleista. Olisivatpa kaikki sellaisia kuin Yahya Hassan... ;D
Valitettavasti objektiivisesti havainnoiden ei voi päätyä kuin samaan johtopäätökseen osan muslimimamuista kohdalla.
Täydellinen integraatiohaluttomuus yhdistettynä vihamielisyyteen muuta ("vääräuskoista") yhteiskuntaa (Jonka rahat kyllä kelpaavat.) kohtaan, joka ruokkii, asuttaa ja vaatettaa heidät. Aika ihme yhtälö. :facepalm:
Onkohan YouTubessa haastattelua? Tekstittäjiä?
Voi niitä aikoja kun pohjola oli lintukoto, jossa tasa-arvo ja suvaitsevaisuus oli huipussaan. Muut seurasivat perässä ja ottivat oppia.
Nyt alamme mennä kehityksessä taaksepäin ja lähemmäs kansainvälistä tasoa, tai jopa sen allekin. Edistyksellisyytemme ja esimerkkimme kirvoitti muita maita omaksumaan naisten ja lasten ja oikeuksia, työntekijöiden oikeuksia, sosiaaliturvan jne. mutta nyt koko eurooppaa suuntaa hurmiossa taantumuksen tielle. Runoilija sai ennen olla runoilija vaikka runot eivät olleet kaikkien mieleen, nyt runoilija saa tappouhkauksia ja suvaitsemattomuutta osakseen. Tämän pitäisi saada jee jee fiiliksiä aikaan, ei kyllä vielä ihan ole sellaista fiilistä.
Quote
Tanska sai kohurunoilijan
Tanskassa kohistaan runokokoelmasta. Kyllä, luitte oikein.
Kyseessä on Yahya Hassanin (s. 1995) esikoisteos, jossa palestiinalaistaustainen rap-runoilija hyökkää väkevästi omia vanhempiaan, koko näiden pakolaissukupolvea ja tanskalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa kokemiaan nöyryytyksiä vastaan.
Osansa rajusta kritiikistä on nimettömässä, versaalikirjaimilla kirjoitetussa runokirjassa saanut myös islam: MEILLÄ EI OLLUT SUUNNITELMIA/ SILLÄ ALLAH OLI SUUNNITELLUT PUOLESTAMME, Aarhusissa kasvanut Hassan kirjoittaa.
Seurauksena oli se, että runoilija haastettiin oikeuteen rasismin takia ja että hänen kimppuunsa hyökättiin marraskuussa Kööpenhaminan rautatieasemalla.
Mukiloija on jo saatu kiinni ja passitettu viideksi kuukaudeksi vankilaan. Rasismisyytettä käsitellään myöhemmin.
Hassania syyttävän kunnallispoliitikon Mohamed Sulebanin mukaan runoissa leimataan kokonainen kansanryhmä sanomalla, että siirtolaisten lähiöissä varastetaan, jätetään verot maksamatta ja huijataan sosiaaliturvaa.
Lukuisten tappouhkausten takia Hassan lukee nyt runojaan julkisesti poliisin vartioimana.
Toinen puoli kohua on se, että teosta on myyty jo yli 80 000 nidettä eli enemmän kuin esikoisrunokokoelmaa Tanskassa ikinä. Menestys on herättänyt kansainvälistäkin huomiota: runoilijaa on haastateltu Wall Street Journaliin, ja kokoelmaa arvioitu naapurimaiden lehdissä.
Dagens Nyheterin kirjallisuusarvostelija Dan Jönsson vertasi eilen perjantaina Hassanin uskontokritiikkiä August Strindbergiin: "Se on samalla tavalla periaatteellista ja henkilökohtaista, eksistentialistista ja poliittista."
Runoilijana hän taas vertautuu varhaiseen neuvostomodernistiin. Vihaisia, epäileviä, katuvia ja kostonhimoisia runoja lukiessa tuntuu siltä kuin "tapaisi parkkipaikalla epätoivoisen Vladimir Majakovskin, joka hönkii kiivaasti naamaan".
HS: Tanska sai kohurunoilijan (http://www.hs.fi/kulttuuri/Tanska+sai+kohurunoilijan/a1387524192202)
Lihavoinnit minun lisäyksiäni.
Mielenkiintoinen rasismioikeudenkäynti tulossa. Isona erona Halla-ahon tapaukseen on se, että kirjoittaja kuuluu itse itse ilmeisesti samaan ryhmään, jota hän arvostelee.
Tämä uhka ja syyte ovat vallitsevan kiihotus- ja sananvapauslainsäädännön aivopieruja. On sinänsä ironista ajatella että eurooppalaisessa oikeusperinteessa on käsite jonka mukaan mielummin annetaan kymmenen murhaajan kulkea vapaana kuin pitää yhtä syytöntä vankilassa. Tämä tosiaan tarkoittaa vain ja ainoastaan henkirikoksista annettavia tuomiota. Sananvapautta loukkaavan institutionaalisen syyteharkinnan johdosta sananvapausrikoksissa asia on tasan päinvastoin. Mielummin annetaan kymmen aiheetonta syytettä ja tuomiota kuin annetaan yhden loukkaajan ja häirikön mellastaa sydämensä kyllyydestä, tai ainakin siihen asti kunnes sananvapausrikollisuuden sijaan tutkitaan väkivaltarikosta.
Hassan on tosi rohkea nuori mies:
QuoteDanish Muslim Apostate Faces Hate Speech Charges
by ANDREW E. HARROD January 8, 2014
"Muslims love to take advantage of" free speech, Danish-Palestinian poet Yahya Hassan says, "and as soon as there is someone else saying something critical against them, they want to restrict it." In an action previously indicated by this writer, Hassan is now personally facing this double standard in Danish "hate speech" charges for his anti-Islam comments.
Following Danish-Iranian artist Firoozeh Bazrafkan's conviction under Danish Penal Code Section 266b (in Danish here) for condemning Islam as misogynist, a local Muslim Aarhus politician demanded a similar prosecution of Hassan. His poetry "says that everybody in the ghettos like Vollsmose and Gellerup steal, don't pay taxes and cheat themselves to pensions," the Somali-Dane Mohamed Suleban stated after reporting Hassan to the police on November 27. "Those are highly generalizing statements and they offend me and many other people." Authorities are currently considering Section 266b charges for, according to one English translation, any public "communication by which a group of persons are threatened, insulted or denigrated due to their race, skin color, national or ethnic origin, religion or sexual orientation."
The 18-year-old Hassan's eponymous debut book contains about 150 poems, "many of which are severely critical of the religious environment he grew up in" according to Wall Street Journal reporters Clemens Bomsdorf and Ellen Emmerentze Jervell. Written in all capital letters, Hassan's poems treat "issues like the Holocaust, anti-Semitism, child abuse, and the interplay between violence and religion" with "[p]rofanity and vivid analogies." Yahya Hassan has sold 80,000 copies following an October 17 release in the comparatively small Danish market and is expected to exceed 100,000 copies by Christmas. Hassan's publisher Gyldendal reports that Danish poetry books are fortunate to sell 500 copies. A recent book forum honored Hassan as the debut author of the year and an English translation of his poetry is underway.
Hassan first became prominent with an October 5 Danish newspaper interview entitled "I F**king Hate My Parents' Generation." In it he blamed poor Muslim parenting for the juvenile delinquency and social maladjustment experienced by many Danish Muslim youth such as Hassan himself. With more than 85,000 social media shares, the interview became the most shared Politiken article of the year.
Days thereafter Hassan recited from his "LANGDIGT" or "LONG POEM" before his book's release on the Danish news program Deadline. Extract: "between the Friday prayers and the Ramadans/you want to carry a knife in your pocket/you want to go and ask people if they have a problem/although the only problem is you." Such verses brought Hassan more death threats than any other previous Deadline guest. Hassan has subsequently reported 27 Facebook threats against him, of which the police investigated six as serious and pressed charges in one case of a 15-year old boy. A subsequent assault against Hassan occurred on November 18 in Copenhagen Central Station by a 24-year old Palestinian-Danish Muslim who had previously received a seven-year terrorism sentence.
Hassan now wears a bulletproof vest and receives protection from Denmark's domestic intelligence agency PET at speaking engagements. A November 26 reading by Hassan from his book in a school in the Danish town of Odense, moreover, required an estimated one million kroner in security costs, more than the amount spent on a high-risk soccer game. Several hundred policemen had observed the school for two days before the event occurred with road checkpoints, a bomb sweep, and a five kilometer no-fly zone around the school.
Police safety concerns had forced the cancellation of an earlier, sold-out reading at a public library in Odense's troubled district of Vollsmose. Along with Hassan, Culture Minister Marianne Jelved and several other Danish politicians criticized the Vollmose cancellation as "completely unacceptable." Jelved demanded that police in Vollmose "make the necessary precautions" in order "to hold on to what democracy is, or otherwise we reduce it day by day."
Yet Suleban's charges might succeed in silencing Hassan where violence has failed. Jacob Mchangama, legal affairs director at Denmark's liberal think-tank Cepos, sees a "strong case" against Hassan, particularly given a "range of similar preceding cases" like Bazrafkan's. Hassan's media attention and public popularity, though, might make conviction difficult, as "his poems are important social commentary." Hassan's acquittal "for making statements similar to what other people have been convicted for," Mchangama nonetheless observed, "will expose a random legislation where no-one can be sure of what is legal to say."
Calling for Section 266b's abolition, Mchangama further questions the law's "arbitrary limits." What "is sufficiently degrading" and why should, for example, homosexuals receive protection, but not disabled people. Mchangama also sees no "good science" correlating speech laws with "less hate crimes." Other commentators, moreover, have argued that speech trials simply bring more attention to the offending statements.
Hassan's case presents speech codes functioning not just as a de facto blasphemy, but also as a de facto apostasy law protecting Islam. How, after all, can an atheist like Hassan, who says that there is "something wrong with Islam," decide upon his religious views without rigorous testing of all faiths? For that matter, how could anyone answer Hassan's call for a "reformation" in an Islam that "refuses to renew itself" without similar scrutiny? Such questions aside, Hassan remains committed to his criticisms, stating that he does not "care about getting convicted of racism." Muslims threatening violence can likewise "all come and get me if they want. I don't give a s**t about these morons." "I know these people," Hassan adds, "They can't handle criticism...they're not interested in dialogue."
http://www.familysecuritymatters.org/publications/detail/danish-muslim-apostate-faces-hate-speech-charges?f=must_reads#ixzz2q2OKtM9s ,
Artikkeli sisältää lukuisia linkkejä, joten kannattaa tosiaan lukea alkuperäisartikkelia semmoisenaan
Täällä tehdyt boldaukset omat
QuoteKeskustelu islamista roihahti taas Tanskassa – syynä 18-vuotiaan muslimin runokirja
Yahya Hassan syyttää islamyhteisöä tekopyhyydestä.
Vuonna 2005 Tanskaa ravisteli Jyllands-Postenissa julkaistu profeetta Muhammadin pilapiirros, joka sai islamyhteisön ympäri maailmaa jaloilleen.
Nyt kuuman keskustelun ytimessä on 18-vuotias tanskalainen Yahya Hassan ja hänen viime vuoden lokakuussa julkaisemansa samanniminen runokirja Yahya Hassan. Se on synnyttänyt Tanskassa laajimman uskontoa koskevan keskustelun sitten Muhammad-kohun.
Islamilaista yhteisöä sisältäpäin kovin sanoin suomivaa runokirjaa on painettu Tanskassa jo 100 000 kappaletta. Runokirjojen "normaali" painosmäärä on sadoissa. Hassanin kirjan on löytänyt tanskalainen keskiluokka, jonka korville Hassanin runous on musiikkia.
Hassan näkee Tanskan islamyhteisön tekopyhänä ja syyttää sitä muun muassa huonosta vanhemmuudesta ja sosiaalietuuksien väärinkäytöstä.
Kaikki eivät ole olleet yhtä mielissään. Hassan on saanut yli 30 tappouhkausta ja syytteen rasismista. Erityisesti islamyhteisö ei ole pitänyt tavasta, jolla Hassan on avannut sen olemusta. Hänen näkemyksiään pidetään rajuina yleistyksinä, jotka loukkaavat monia.
Eikä vihamielisyys ole jäänyt pelkästään tappouhkauksiin. Viime vuoden marraskuussa Kööpenhaminan rautatieasemalla Hassanin kimppuun kävi aiemmin terrorismista tuomittu Isaac Meyer. Nykyisin Hassania suojelevat henkivartijat.
[...]
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/kirjat/keskustelu-islamista-roihahti-taas-tanskassa-syyna-18-vuotiaan-muslimin-runokirja/?shared=36071-1855ff53-500
Yahya Hassan performance video (https://www.youtube.com/watch?v=N839DlASGkA)
YAHYA HASSAN LANGDIGT (https://www.youtube.com/watch?v=87SHkbA6wKI)
Quote from: Saippuakupla on 31.03.2014, 19:15:20
Quote
Kaikki eivät ole olleet yhtä mielissään. Hassan on saanut yli 30 tappouhkausta ja syytteen rasismista.
Ihan looginen syytös. Islam on tunnetusti sysimusta asia, eikä Hassan ole läheskään niin musta. Siksi rasismi.
Tämä on oppikirja esimerkki siitä, että ihmiset eivät hermostu siitä mikä ei ole totta, vaan siitä mikä on totta ja mistä he ovat itse vieläpä samaa mieltä.-> Kyllähän nämä yhteiskunnan hylkiöt syvällä takaraivossaan tietävät olevansa pohjasakkaa ja se todellinen ongelma, mutta eihän semmoista saa ääneen sanoa. Mielenkiintoinen tapaus kaiken kaikkiaan: Saako oman ryhmän jäsen arvostella omaa ryhmäänsä?
Islam on, paitsi rauhanuskonto, niin myös kulttuuriuskonto. Sen keskuudessa runoihin - ja varsinkin runoilijoihin - suhtaudutaan kuolemanvakavasti.
Pitkälti samaa tekstiä kuin mitä täällä olisi ilman kykenevää moderaatiota.
Nää amerikkalaisten konservatiivien uutiset on yhtä luotettavia kun FDL:n uutiskirje.
Bongasin tämmösen. Yahya Hassan on tulossa Elokuussa Suomeen:
QuoteKohuttu tanskalaiskirjailija saapuu Suomeen
Tammi julkaisee elokuussa Yahya Hassanin kirjoittaman Yahya Hassan -runokokoelman, joka on nostattanut Tanskassa kiivaimman sananvapauskeskustelun sitten Muhammed-pilapiirrosten.
Teos on ollut menestys myös Norjassa ja Ruotsissa ja herättänyt vilkasta väittelyä.
Sen suomentaa Katriina Huttunen . Hassan vierailee Helsingissä 22.-24. elokuuta kertomassa teoksestaan.
Yahya Hassan on 18-vuotias maahanmuuttajarunoilija, jolla on rosoinen tausta. Kokoelma on hänen oma tarinansa ja raju irtiotto isästä, perheestä ja uskonnosta.
Hassan syyttää maahanmuuttajavanhempiensa sukupolvea siitä, että he eivät ole halunneet sopeutua Tanskaan ja siitä, mitä he islamin nimissä tekevät.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/224083-kohuttu-tanskalaiskirjailija-saapuu-suomeen (http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/224083-kohuttu-tanskalaiskirjailija-saapuu-suomeen)
e. pikkufiba ajankohdan tulkinnassa alunperin.
Eikös Tanskanmaalla ole ennenkin kirjoitettu aiheesta "Keisarin uudet vaatteet"? Vallitseva maahanmuuttopolitiikka ja monikulttuurisuusideologiahan ovat koko Länsi-Euroopan laajuinen alasti, kruunu päässä pippaloiva aivokääpiö.
QuoteRunoilija, joka uhataan tappaa
Mies löi Yahya Hassania takaraivoon Kööpenhaminan päärautatieasemalla viime vuoden marraskuussa.
"Kuole, uskoton!" mies huusi ja iski, kun Hassan oli kumartunut halaamaan tyttöystäväänsä.
Hassan kääntyi ja sanoi:
"Ahaa, sinä taas."
Hänelle ei ollut uusi juttu, että häntä lyötiin. Hän oli tottunut siihen lapsena.
Hän löi miestä takaisin.
He kaatuivat ja alkoivat tapella.
"Olin nähnyt hänen tuijottavan minua jo aikaisemmin junalaiturilla. Siksi sanoin, mitä sanoin. Tappelimme jonkin aikaa, ja sitten viranomaiset tulivat ja erottivat meidät", Hassan, 19, sanoo kustantamo Tammen tiloissa Korkeavuorenkadulla Helsingissä.
Hän puhuu tapauksesta rennosti kuin kauppareissusta.
Päällekarkaaja oli 24-vuotias Isaac Meyer, toiselta nimeltään Abdul Basit Abu Lifa. International Business Timesin mukaan hän oli ollut aiemmin vankilassa terrori-iskun suunnittelusta.
Meyer löi Hassania runojen takia.
[...]
Hassan on Aarhusin kaupunkiin Tanskaan muuttaneiden palestiinalaispakolaisten lapsi. Tanskassa syntynyt Hassan pilkkaa runoissa vanhempiensa uskontoa islamia ja kuvaa, miten hänen isänsä pahoinpiteli lapsiaan.
[...]
Hassan tuli kuuluisaksi Tanskassa, kun Politiken-lehti teki hänestä haastattelun otsikolla "Jeg er fucking vred på mine forældrens generation" (suom. Olen vitun vihainen vanhempieni sukupolvelle).
Siinä Hassan kertoo, miten hänen isänsä kasvatti häntä lyömällä nyrkillä ja Koraanin riveillä.
Hassan syyttää vanhempiaan tekopyhyydestä. Hän kertoo halveksivansa sitä, miten he tulivat uuteen maahan parikymppisinä, unohtivat juurensa, rellestivät ja pahoinpitelivät lapsiaan ja menivät sitten moskeijaan anomaan anteeksiantoa.
Lehtijutun jälkeen Hassan esiintyi TV-ohjelmassa DR Deadline. Hän jatkoi siitä, mihin oli haastattelussa jäänyt, ja sai 27 tappouhkausta.
Tämä ei ole uutta Tanskassa. Vuonna 2005 pilapiirtäjä Kurt Westergaard uhattiin tappaa, kun hän piirsi profeetta Muhammedin ja pommin tämän turbaanin tilalle Jyllands Posten -lehteen.
Tanskan tiedustelupalvelu pani Hassanin vartiointiin. Turvamiehet seuraavat häntä kaikkialle.
[...]
Hassanin kokoelmaa ovat käyttäneet Tanskassa lyömäaseena niin äärivasemmisto kuin -oikeisto. Poliitikot kiistelevät, johtuvatko maahanmuuttajien ongelmat heistä itsestään vai yhteiskunnasta.
Hassan sanoo kyllästyneensä kaikkiin äärimielipiteisiin. Hänen mielestään vastuu on kaikilla, ja häntä sieppaa, että hänen runojaan luetaan tarkoitushakuisesti.
[...]
Hän nojaa eteenpäin, katsoo silmiin ja vertaa runojensa monitulkintaisuutta Koraaniin.
"Tein vasiten listan. Luin Koraanin ja merkitsin ylös kaikki kohdat, joita hyvä, rauhantahtoinen muslimi ja paha, väkivaltainen muslimi voisivat käyttää oman toimintansa perusteluina. Listat syntyivät ällistyttävän helposti. Sitä kirjaa ja minunkin kirjaani voi lukea ihan miten tahtoo."
Haastattelun alussa hän kysyi, mitä poliittista agendaa Helsingin Sanomat ajaa, eikä uskonut, kun sanoin, ettei mitään.
[...]
Yahya Hassan esiintyy runoilija Ron Sillimanin kanssa Kansallisteatterin Lavaklubilla "Who's language is this" -tapahtumassa osana Runokuuta tänään kello 18. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.
Helsingin Sanomat (http://www.hs.fi/paivanlehti/23082014/kulttuuri/Runoilija+joka+uhataan+tappaa/a1408683411971) 23.8.2014
Quote from: Roope on 23.08.2014, 13:49:49
QuoteRunoilija, joka uhataan tappaa
Haastattelun alussa hän kysyi, mitä poliittista agendaa Helsingin Sanomat ajaa, eikä uskonut, kun sanoin, ettei mitään.
....jolloin runoilijan kasvoille iski virkistävä ilmavirtaus, joka lähti toimittajan heiluvista korvista samalla kun tämän nenä venyi uskomattomat 50 prosenttia?
Hompanssina on kysyttävä itseltään että onko tämä sellainen pakolainen, jota olisit valmis piilottelemaan Jorma Kalskeen verikoirilta? Ymmärrettävästi kysymykseen ei ole julkisia vastauksia. On kuitenkin parempi palestiinalainen julkkis kuin vaikkapa Abuhanna.
Quote from: Professori on 23.08.2014, 14:19:58
Quote from: Roope on 23.08.2014, 13:49:49
QuoteRunoilija, joka uhataan tappaa
Haastattelun alussa hän kysyi, mitä poliittista agendaa Helsingin Sanomat ajaa, eikä uskonut, kun sanoin, ettei mitään.
....jolloin runoilijan kasvoille iski virkistävä ilmavirtaus, joka lähti toimittajan heiluvista korvista samalla kun tämän nenä venyi uskomattomat 50 prosenttia?
Hahah, miesparkaa olisi pitänyt varoittaa etukäteen.
Jos ymmärsin oikein Hesarin jutun niin tämä runoniekka on itse juuri sellainen väkivaltainen, rikollinen kusipää joita me Hommassa paheksumme. Hän kertoo itse vastikään tekemistään ryöstöistä "elämä jonka lopetti vasta saatuaan kirjoitettua teoksensa"). Hänen kaltaisiaan ei tarvita yhtään lisää, vaikka hän 1 tunnustaa tilanteen ja 2 haukkuu oikeaa puuta eli uskontoa, kulttuuria ja maahanmuuttoa. En taputa katurikolliselle. Kuten en muillekaan "parannuksen" tehneille rikollisille.
Levitetään hyvää sanaa mutta muistetaan totuus. Tämä ei ole hyvä maahanmuuttaja.
Minusta parannuksen tehneelle voi ja kannattaa taputtaa. Parannusta taputuksia vastaa lupaavalle ei kannata taputtaa.
Katurikollisia on montaa lajia ja gettohelvetin kasvatin ammatinvalintaa on turha kritisoida jos ei ole asunut tai nähnyt mamuperkeleen lapsuudenmaisemia. Väkivaltakin voi olla joskus ihan oikein ja jopa kaunis ratkaisu. Ja kaverihan näki suoraan sanomavalehtelijan läpi. Älykäs mies. Lukekaa juttu. "ei uskonut".
Quote from: Patakakkonen on 23.08.2014, 14:41:18
Hänen kaltaisiaan ei tarvita yhtään lisää, vaikka hän 1 tunnustaa tilanteen ja 2 haukkuu oikeaa puuta eli uskontoa, kulttuuria ja maahanmuuttoa. En taputa katurikolliselle. Kuten en muillekaan "parannuksen" tehneille rikollisille.
Levitetään hyvää sanaa mutta muistetaan totuus. Tämä ei ole hyvä maahanmuuttaja.
Olen tästä hieman eri mieltä. Maahanmuuttajayhteisöjen muutos voi tapahtua vain niiden sisältä itsekritiikin kautta. Minusta oman kulttuurinsa vaiettuja varjopuolia julkisesti kritisoivat ovat niin arvokkaita ympäristöönsä ja yhteiskunnalliseen keskusteluun vaikuttamisessa (ja valitettavan harvoja), että on loppujen lopuksi kokonaisuuden kannalta yhdentekevää, vaikka he olisivat entisiä tai vaikka nykyisiäkin katurikollisia. Heidän katurikollisuudelleen ei tarvitse eikä pidäkään taputtaa, mutta siitäkin voi olla hyötyä sanoman läpi saamisessa.
Islam = Uhkaus = Toteutus = Islamin tahdon toteutuminen = Islam = Uhkaus = Toteutus = Islamin tahdon toteutuminen = Uhkaus = Toteutus = Islamin tahdon toteutuminen jne, jne, jne. Lyhennettynä: Islam on rauhanuskonto.
No mä näen jutun uhrien kannalta, ja että tekijä syyttää kotiolojaan. Aika tuttu laulu.
Totta kai hemmolla on välinearvo, mutta muuten olisi ollut kaikille parempi kun koko suku ja kansanryhmä olisi rajalta käännytetty takaisin Kaaban mustaa kiveä kiertävälle radalle.
Välinearvoakin nakertaa se että todisteet (islamin, kunniakulttuurien ja maahanmuuton haitallisuudesta) ovat olleet jokaisen nenän edessä jo vuosikymmeniä. Nyt netin ja Jussin ja Roopen kaltaisten ansiosta kupletin pitäisi olla kaikille ihan selvä. Jos ei silmiään ja korviaan usko ilman että tulee muslimimamun suusta niin kuulijalla on päässä vikaa ja paraneminen mahdotonta.
Tämän runopojan sanoma ei legitimoi meikäläisten esittämää kritiikkiä suvis-universumissa. Kun Hassan sanoo, se on merkki kulttuurin sisäisestä "dialogista" eli siitä ettei islam ja muslimi ole ongelma, katsokaa nyt runoilijaa joka ihan pokkana kritisoi. No ehkä kuolee sanomansa vuoksi, mutta ulkopuolisten islamkritiikki on edelleenkin razzz. Eihän Shkupollin paljon "viiltävämpi" argumentointikaan aiheuttanut minkäänlaista heräämistä rikollisia, murhanhimoisia muslimikunniakultturisteja ja heidän aiheuttamaansa uhkaa kohtaan.
Quote from: Patakakkonen on 23.08.2014, 15:34:51
No mä näen jutun uhrien kannalta, ja että tekijä syyttää kotiolojaan. Aika tuttu laulu.
Totta kai hemmolla on välinearvo, mutta muuten olisi ollut kaikille parempi kun koko suku ja kansanryhmä olisi rajalta käännytetty takaisin Kaaban mustaa kiveä kiertävälle radalle.
***
Ei ole näköpiirissä, eikä toivottavasti tulekaan, mutta "what if" -ajatuksena mekan ja kaaban mustan pillun nukettaminen on mielenkiintoinen.
(http://redicecreations.com/ul_img/17157blackstonefront.jpg)
Quote from: Patakakkonen on 23.08.2014, 15:34:51
No mä näen jutun uhrien kannalta, ja että tekijä syyttää kotiolojaan. Aika tuttu laulu.
Se on osa väkivallan sielunmaisemaa. Lapsena opitut väkivallan ja rikollisuuden ratkaisut näyttäytyvät ensikuulemalta hyviltä mikä saa yksilön valitsemaan niitä. Yksilö ei ymmärrä että pitemmälle pohdittaessa ja elämää suunniteltaessa väkivaltaratkaisut eivät olekkaan niitä parhaita ratkaisuja.
QuoteTotta kai hemmolla on välinearvo, mutta muuten olisi ollut kaikille parempi kun koko suku ja kansanryhmä olisi rajalta käännytetty takaisin Kaaban mustaa kiveä kiertävälle radalle.
Itse kristittynä ihmisenä totean että tuollainen ajatus, että ihminen ei voisi "parantua" tai "muuttaa tapojaan" mistä syystä olisi tuomittava ikuiseen kadotukseen, ei ole asia jonka hyväksyn tai allekirjoitan. Kovanluokan rikolliset ja väkivaltaiset päihdeongelmaiset(kin) voidaan parantaa tai saada muuttamaan tapojaan edellyttäen että tähän on yksilön OMA tahto ja ympäristö missä tämä on mahdollista.
QuoteVälinearvoakin nakertaa se että todisteet (islamin, kunniakulttuurien ja maahanmuuton haitallisuudesta) ovat olleet jokaisen nenän edessä jo vuosikymmeniä.
Minä en näe tätä runoilijaa välineenä vaan ihmisenä. Sellaisena ihmisenä joita vihervasemmistolaisen holtittoman maahanmuuttopolitiikan johdosta maahan tuodaan ja joita pahoinvointivaltioiksi muuttuneet entiset hyvinvointivaltiot nykyään tuottavat. Ja teollisessa mittakaavassa. Itseasiassa kun hän kertoilee tekemistään väkivaltaisista anastuksista ja naisten hakkaamisesta, hän kertoo yllättäen aika paljon sellaisista asioista jotka ovat pikkuhiljaa muuttuneet osaksi mm Helsingin keskustan yöllistä arkea. Sensijaan että mm Helsingin mielipuolinen vihervasemmistolainen kaupunginjohto olisi pohtinut näiden tekijöiden mielentilaa, olemme aina saaneet lukea tilaston, jossa todistetaan että sotien jälkeiset Helsingin väkivaltatilastot osoittavat tilanteen olleen joskus huonomman.
Quote
No ehkä kuolee sanomansa vuoksi, mutta ulkopuolisten islamkritiikki on edelleenkin razzz.
No ehkä kuolee tai ehkä ei, mutta kristitylle toisen tappaminen tai tapattaminen ei ole eikä saa olla yhdentekevää. Hänen runoissaan on totuuden siemen ja näkemys arjesta jota pahoinvointivaltion mielipuoliset johtajat kieltäytyvät näkemästä. Totuus väkivallantekijän sielusta jonka mm apulaisvaltakunnansyyttäjä pyrkii kaikin keinoin hävittämään.
Minusta on erityisen tärkeää ja painavaa pohtia sitä kun valtiollisen väkivaltakoneiston toimija ja sen suojelema fanaattinen uskontorikollinen haluaa tappaa ja hävittää runoilevan katurikollisen...kuinka moni meistä, aikuisten oikeasti, kykenee tai haluaa suojella väkivaltaista katurikollista tappajilta? Itseltään?
Quote from: Patakakkonen on 23.08.2014, 15:34:51
No mä näen jutun uhrien kannalta, ja että tekijä syyttää kotiolojaan. Aika tuttu laulu.
Totta kai hemmolla on välinearvo, mutta muuten olisi ollut kaikille parempi kun koko suku ja kansanryhmä olisi rajalta käännytetty takaisin Kaaban mustaa kiveä kiertävälle radalle.
Välinearvoakin nakertaa se että todisteet (islamin, kunniakulttuurien ja maahanmuuton haitallisuudesta) ovat olleet jokaisen nenän edessä jo vuosikymmeniä. Nyt netin ja Jussin ja Roopen kaltaisten ansiosta kupletin pitäisi olla kaikille ihan selvä. Jos ei silmiään ja korviaan usko ilman että tulee muslimimamun suusta niin kuulijalla on päässä vikaa ja paraneminen mahdotonta.
Tämän runopojan sanoma ei legitimoi meikäläisten esittämää kritiikkiä suvis-universumissa. Kun Hassan sanoo, se on merkki kulttuurin sisäisestä "dialogista" eli siitä ettei islam ja muslimi ole ongelma, katsokaa nyt runoilijaa joka ihan pokkana kritisoi. No ehkä kuolee sanomansa vuoksi, mutta ulkopuolisten islamkritiikki on edelleenkin razzz. Eihän Shkupollin paljon "viiltävämpi" argumentointikaan aiheuttanut minkäänlaista heräämistä rikollisia, murhanhimoisia muslimikunniakultturisteja ja heidän aiheuttamaansa uhkaa kohtaan.
Niin jos silloin aikanaan..
Tilanne nyt on se että pohjoismaissa on porukka jolla on haasteita yhteiskuntaan integroitumisen kanssa ja joka ei nähtävissä olevassa tulevaisuudessa tule liikkumaan täältä yhtään mihinkään. Mustat lasit päähän ja deal with it. Täytyy siis löytää keinoja päästä vaikuttamaan tähän porukkaan. Ellei sinun tai minun silmien avautumisella ole siihen mitään vaikutusta täytynee toivottaa tervetulleeksi joku tuollainen omaa ryhmäänsä kritisoiva. Puhuu suunsa puhtaaksi ja laittaa oman henkensä alttiiksi. Voisi olettaa jokusen 'oman' ottavan viestin vastaan. Ensivaikutelma on tervehenkinen sillä kyse ei näytä olevan suoraan mukavamman ja rahakkaamman elämän tavoittelemsiesta suvaitsevaa miellyttämällä. Mm. hesarin agendattomuuden kyseenalaistaminen kertoo siitä miten runoilijapoika on oivaltanut yhteiskunnan toimivan.
Pointti siis se että runoilijan tekstit tuskin on missään määrin tarkoitettu suvaitsevalle kantaväestön osalle tai maahanmuutosta päättäville. Aivan liian hapokasta. Maahanmuuttajalle ne todennäköisesti toimivat sikäli kun teksti ja tilanteet ovat tunnistettavia ja niistä vedettävät johtopäätökset laittavat ajattelemaan. Toinen pointti se että kun kyseinen porukka jo on täällä emmekä halua tästä omien toimiemmekaan suhteen mitään paskastania, täytyy löytyä keino pakon sijaan saada kyseinen porukka toimimaan oman ja yhteisen edun eteen. Sillä ei ole väliä kuka sanoo, kuka on jo aikanaan sanonut tai kuka lopulta kerää kunnian vaan siinä että tapahtuu. Itse olisin äärettömän tyytyväinen tilanteessa jossa paskastanilaiset kokoontuisivat vaikka Kuopion torille ja päättäisivät keskenään että nyt otetaan suoraselkäisempi, ylpeämpi, kantaväestöä laadukkaampi linja ja laitetaan omat perseilijät kuriin. Ei todennäköistä mutta paras ratkaisu siinä mielessä että osoittaisi, kyseisen porukan, olevan kykenevä muuhunkin kuin olemaan voima- ja pakkotoimien kohde.
-
Quote from: Pergolaattori on 24.08.2014, 12:16:40
... Itse olisin äärettömän tyytyväinen tilanteessa jossa paskastanilaiset kokoontuisivat vaikka Kuopion torille ja päättäisivät keskenään että nyt otetaan suoraselkäisempi, ylpeämpi, kantaväestöä laadukkaampi linja ja laitetaan omat perseilijät kuriin. Ei todennäköistä mutta paras ratkaisu siinä mielessä että osoittaisi, kyseisen porukan, olevan kykenevä muuhunkin kuin olemaan voima- ja pakkotoimien kohde.
Minusta tuntuu että tekijän runo "VIISI LASTA RIVISSÄ JA ISÄ MAILA KÄDESSÄ" kuvaa jotakuinkin maahanmuuttajaisän sielunmaisemaa jossa tämä ei välttämättä ole tarkoittanut pahaa mutta on päättänyt lyödä lapsiaan mailalla. Minkä on käsittänyt olevan lasten kurittamiseen ja kehittämiseen kuuluva toimenpide. Tässä pitää ymmärtää että vihervasemmistolaisen paskasakin mielipuoliseen päähän ei mahdu fyysinen kuritus osana kasvuprosessia esim väkivaltakulttuurin sisällä. On kuitenkin epätodennäköistä että tämä isä on tarkoituksella halunnut lapsilleen pahaa. Hän on vain halunnut että oppivat ja olevat ihmisiksi ja tähän valinnut luonnolliset kulttuuriset välineensä mihin hän on tottunut ja oppinut. Perseelle lyöminen mailalla tai kepillä.
Jos olisi opetellut lyömään edes avokämmenellä, niin tilanne olisi paljon parempi. Tällöin myös lyöjää sattuu samoin kuin lyötyä. Kepillä tai mailalla lyöminen on sikäli v-mäinen juttu että lyöjää ei satu mutta lyötyä senkin edestä.
Tämä opetus-ja uskontoperustainen väline lastenkasvatuksessa on osa eurostoliiton gettoarkea. Lapsia lyödään ja toisten mielestä se on ikuisesti paha ja vastustettava asia mutta varsinaisesti vanhempien kasvatustyön arki ja väkivaltaisten lasten kuriinsaamiseen heillä ei sitten olekkaan mitään ratkaisua. Ainoa mitä tankataan on se että lapsia ei saa lyödä. Lainsäädäntömme on tämän lyömisen suhteen täysin samassa tilassa kuin muidenkin kieltolakiensa suhteen. Laki lasten kurittamisesta on täysin paska. On lapsia joita on olosuhteiden pakosta kaikkein parasta ohjata lyömällä oikein ja käytännössä tämä on avokämmenellä kohteeseen jossa isku ei aiheuta pysyvää vahinkoa kuin lyöjän itsetunnolle. Mutta elämä on valintoja ja lain ja todellisuuden ristiriita johtaa mm juuri tällaisiin mailalla lyömisiin jossa lyödään lyömisen ilosta ja ilman muuta tarkoitusta kuin lyöjän sadistinen nautinto.
Jos oikeasti mietimme uskontopoliittista väkivaltakasvatusta kannattavien, väkivallan ja kuoleman kohtaamien ihmisten, asuttamista yhteiskuntaan joka lain voimalla kieltää lapsen kurittamisen väkivallalla, niin ainoastaan vihervasemmistolainen sekopää voi kuvitella että moinen ei ole peruuttamaton ongelma. Vaihtoehtoratkaisuksi esitetään keskustelua. Ihmisille joilla ei ole yhteistä kieltä, yhteistä taustaa tai edes yhteistä arvopohjaa kuten maahanmuuttajilla ja heidän lapsillaan.
Quote from: Patakakkonen on 23.08.2014, 15:34:51
No mä näen jutun uhrien kannalta, ja että tekijä syyttää kotiolojaan. Aika tuttu laulu.
Täysi-ikäisyyteen mennessä kumminkin tajusi viiteryhmiensä (siis sekä kotiolojen että gangstailun) vahingollisuuden, ja irtisanoutui molemmista alakulttuureista. Hieno juttu.
Quote from: Pergolaattori on 24.08.2014, 12:16:40
Pointti siis se että runoilijan tekstit tuskin on missään määrin tarkoitettu suvaitsevalle kantaväestön osalle tai maahanmuutosta päättäville. Aivan liian hapokasta.
Ne voi avata kantisten, mamujen, :flowerhat: :jen ja kenen tahansa silmiä maailman menolle ilman että kirjoittaessa olisi ollut muuta agendaa kuin angstin ja turhautumisen purkaminen. 18v esikoisteoksensa julkaissut jäbä on varmaan aloittanut kirjoittamisen jo vuoden-pari aikaisemmin? Sen ikäisenä on ihan normaalia ja ok olla itsekeskeinen ja vihainen. Jättekiva että osaa peilata omaa kokemustaan osana laajempaa tilannetta, näkee missä on vika, eikä jää jumiin omaan vitutukseen.
Yahya Hassanin haastattelu:
Hbl: "Det sociala görs religiöst" (http://hbl.fi/kultur/2014-08-27/648066/det-sociala-gors-religiost) 27.8.2014
Hassanin opettajaa uhkaa Tanskassa jopa neljän vuoden vankeus seksisuhteesta alaikäiseen Hassaniin:
Hbl: Sexåtal mot Yahya Hassans lärare (http://hbl.fi/nyheter/2014-09-01/650231/sexatal-mot-yahya-hassans-larare) 1.9.2014
^ Jaahas, no en ole hämmästynyt sillä näiden mamujen hyysääjien motiivit ovat mielestäni aina olleet vähintäänkin hämäriä.
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-01-27-yahya-hassans-eksk%C3%A6reste-fyret
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Boeger/2014/01/22/140811.htm
Yahya Hassanin on pidätetty epäiltynä 17-vuotiaan pojan ampumisesta.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/omstridd-dansk-poet-misstankt-for-skott-mot-17-aring/
Quote from: Golimar on 21.03.2016, 19:00:31
Yahya Hassanin on pidätetty epäiltynä 17-vuotiaan pojan ampumisesta.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/omstridd-dansk-poet-misstankt-for-skott-mot-17-aring/
Sama suomeksi:
Quote
17-vuotias väittää tanskalaisen kohurunoilijan ampuneen häntä jalkaan
Århusin poliisi on hakenut kuulusteluihin tanskalaisen kohurunoilijan Yahya Hassanin epäiltynä törkeästä pahoinpitelystä. Tanskalainen Ekstrabladet kertoo verkkosivullaan, että 17-vuotias Tolunay Yildiz väittää runoilijan ampuneen häntä jalkaan sunnuntai-iltana pitserian ulkopuolella Kappelvængetilla Århusissa.
Tolunay Yildiz onnistui kuvaamaan kännykkäkamerallaan osan ampumisvälikohtauksesta, jossa raivoava runoilija ampuu häntä viidesti, mutta vain kaksi luodeista osuu jalkaan. Video on ollut ahkerasti jaossa myös sosiaalisessa mediassa.
Luodit ammuttiin noin kello 21. Poliisi otti 20-vuotiaan Yahya Hassanin talteen suunnilleen kolmen aikaan yöllä. Lievästi haavoittuneen Tolunay Yildizin mukaan hänellä ja Yahya Hassanilla ei ole keskenään mitään aiempia kaunoja.
Poliisin mukaan Yahya Hassanin talteenotto tapahtui rauhallisesti ilman vastarintaa, kertoo poliisi Ekstrabladetissa.
Yksin Tanskassa yli 100 000 kappaleen myyntilukuihin yltäneen kokoelman kirjoittanut Yahya Hassan on syntynyt Tanskassa vuonna 1995 palestiinalaisten maahanmuuttajien perheeseen. Hän on virallisesti valtioton palestiinalainen, jolla on Tanskan passi.
Suuren kohun synnyttänyt, omaan muslimitaustaan kriittisesti suhtautuva esikoiskokoelma Yahya Hassan ilmestyi Tanskassa lokakuussa 2013. Suomeksi teos julkaistiin seuraavana vuonna.
Kokoelmassa Hassan kertoo, kuinka isänsä kasvatti häntä lyömällä nyrkillä ja Koraanilla. Runoilija syyttää vanhempiaan tekopyhyydestä. Hän kertoo halveksivansa sitä, miten he tulivat uuteen maahan parikymppisinä, unohtivat juurensa, rellestivät ja pahoinpitelivät lapsiaan ja menivät sitten moskeijaan anomaan anteeksiantoa.
Suomessa Yashya Hassan vierailu elokuussa 2014. Runoilija on itse joutunut useamman kerran pahoinpidellyksi, marraskuussa 2013 häntä lyötiin takaraivoon Kööpenhaminan päärautatieasemalla.
HS: 17-vuotias väittää tanskalaisen kohurunoilijan ampuneen häntä jalkaan (http://www.hs.fi/kulttuuri/a1458535611207)
Quote
Islamia kritisoinut tanskalainen kohurunoilija joutuu vankilaan nuorukaisen ampumisesta
Yahya Hassan kertoi saaneensa tappouhkauksia, minkä vuoksi hän kantoi asetta mukanaan
Tanskalainen runoilija Yahya Hassan on tuomittu vankilaan ammuttuaan 17-vuotiasta nuorukaista jalkaan Aarhusissa aiemmin tänä vuonna, kertoo Politiken-lehti.
Hassan, 20, tunnusti syyskuun alussa alkaneessa oikeudenkäynnissä kaikkiaan 35 häntä kohtaan nostettua syytettä.
Ampumistaan Hassan yritti puolustella sillä, että häntä provosoitiin aggressiivisesti ja että hän oli yrittänyt puolustaa itseään.
Hassan kertoi saaneensa pari päivää aiemmin tappouhkauksia, minkä vuoksi hän kantoi mukanaan asetta.
Tapaus sattui maaliskuussa Haslen esikaupunkialueella Aarhusissa pitserian ulkopuolella. Jalkaan ammuttu uhri onnistui kuvaamaan kännykkäkamerallaan osan ampumisvälikohtauksesta, jossa raivoava runoilija ampui häntä viidesti. Kaksi luodeista osui jalkaan. Video oli ahkerasti jaossa myös sosiaalisessa mediassa
Lievästi haavoittuneen uhrin mukaan hänellä ja Yahya Hassanilla ei ollut keskenään aiempia kaunoja. Poliisi otti Hassanin kiinni ilman vastarintaa.
Palestiinalaistaustainen Hassan on Tanskan kuuluisimpia kulttuuripersoonia. Hän murtautui yleisön tietoisuuteen vuonna 2013 julkaistulla, omaa nimeään kantaneella runokokoelmalla.
-----
Vankilatuomion lisäksi Hassan sai 5 000 euron sakot muun muassa tieliikennelain rikkomisesta. Myös hänen Mercedes Benz -merkkinen autonsa ja moottoripyöränsä takavarikoitiin.
Uhrille Hassanin on maksettava korvauksia 240 euroa.
HS: Islamia kritisoinut tanskalainen kohurunoilija joutuu vankilaan nuorukaisen ampumisesta (http://www.hs.fi/kulttuuri/a1474001110861)
Olisihan se ihan mukava ollut lukea sekin, että miten pitkän tuomion hän sai, kaksi kuukautta vai kolme vuotta vai jotain muuta.
Jotta ei käsitettäisi väärin Yahyan näkemyksiä muslimeista, islamista ja maahanmuuttajista, niin tässä runsaan vuoden takainen juttu Hesarista:
Quote
Runoilija Yahya Hassan puolueineen haluaa muuttaa sävyn Tanskan maahanmuuttokeskustelussa
18.6.2015 11:01
Kamera käy, antaa tulla. Kashif Ahmadilla ja Yahya Hassanilla on sanoma valmiina.
Hassan, esikoiskokoelmastaan Suomessakin tunnetuksi tullut runoilija ja Ahmad, kööpenhaminalainen opettaja, värjöttelevät sateessa kahvilan terassilla Kööpenhaminan Nørrebrossa. On päivä ennen Tanskan parlamenttivaaleja ja he filmaavat pientä kampanjaklippiä parin muun Nationalpartiet-puolueen edustajan kanssa.
-----
Kaksikko haluaa kertoa, etteivät Nørrebron maahanmuuttajavaltaiset korttelit ole mitään "sharia-aluetta". Paikallinen sanomalehti on näet kirjoittanut sellaisista.
"Olemme kulkeneet täällä ympäri tänään, emmekä ole löytäneet sharia-aluetta. Ehkäpä heillä on vapaapäivä", hän sanoo ääri-islamisteihin viitaten.
Nationalpartiet on yksi Tanskan torstaisten vaalien laitailmiöistä. 2014 perustettu puolue yrittää nostaa maahanmuuttajataustaisia ehdokkaitaan valtiopäiville vastatakseen kuumana käyvään maahanmuuttokeskusteluun Tanskassa.
-----
Joukon viesti on, että muslimeista ja islaminuskosta puhutaan Tanskassa äärimmäisen ikävässä sävyssä. Sen olisi loputtava.
"Onko se todellakin tapa integroida maahanmuuttajia yhteiskuntaan, että lietsotaan vihaa mediassa ja puhutaan pahaa ihmisistä", Hassan kysyy.
-----
"Islamkritiikkiäni saatettiin käyttää muslimeita vastaan. Minusta tuli hetkeksi tietynlainen oikeistohahmo Tankassa, enkä ollut kauhean tyytyväinen tilanteeseen", Hassan sanoo.
-----
Mikä on Nationalpartietin vastaus esimerkiksi islamilaiseen radikalisoitumiseen, joka Pohjoismaissakin on ongelma?
"Poliitikkomme ovat radikalisoitumisen päällimmäisiä sponsoreita. He ovat puhuneet vähemmistöistä niin kielteisesti niin monia vuosia. Se on ulossulkemisen ensimmäinen aste. Ja jos ihminen suljetaan yhteisön ulkopuolelle, hän hakee muita tapoja kuulua joukkoon. Vastassa on helposti rikollisia ja jengejä", Ahmad sanoo.
Hänen mielestään radikalisoitumista torjutaan edistämällä sitä, että ihmiset tuntevat olevansa osa joukkoa.
-----
Koko juttu:
HS: Runoilija Yahya Hassan puolueineen haluaa muuttaa sävyn Tanskan maahanmuuttokeskustelussa (http://www.hs.fi/ulkomaat/a1434591931052)
nämäkin caset vuosien aikana olisi olemattomia, jos kaikenmaailman hassanit pysyisi paskastanioistaan eivätkä toisi keskinäisiä ongelmiaan sivistyneeseen eurooppaan
mutta kun ei
Tanskalais-palestiinalainen runoilija Yahya Hassan on kuollut 24-vuotiaana
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006493968.html
QuoteYahya Hassanin viime vuonna julkaistu runokokoelma on ehdolla Pohjoismaiden neuvoston vuoden 2020 kirjallisuuspalkinnon saajaksi.
TANSKALAIS-PALESTIINALAINEN kohurunoilija Yahya Hassan on kuollut 24-vuotiaana, kertoo Berlingske Tidende (https://www.berlingske.dk/kultur/yahya-hassan-er-doed-danmarks-braendende-digterkomet-er-slukket-for-altid). Hänet löydettiin keskiviikkona kuolleena kotonaan.
Suomessa vuonna 2014 vieraillut Hassan tuli kuuluisaksi Tanskassa, kun Politiken-lehti teki hänestä haastattelun otsikolla "Jeg er fucking vred på mine forældrens generation" (suom. Olen vitun vihainen vanhempieni sukupolvelle).
...
Teos herätti valtavaa huomiota Pohjoismaissa. Kriittisesti omaan muslimitaustaansa suhtautunut Hassan pilkkasi runoissaan vanhempiensa uskontoa islamia ja kuvasi, miten hänen isänsä pahoinpiteli lapsiaan. Runoilija syytti vanhempiaan tekopyhyydestä. Hän kertoi halveksivansa sitä, miten he tulivat uuteen maahan parikymppisinä, unohtivat juurensa, rellestivät ja pahoinpitelivät lapsiaan ja menivät sitten moskeijaan anomaan anteeksiantoa.
Hassanin teos synnytti suuren sananvapauskeskustelun ja hän itse sai niin paljon tappouhkauksia, että joutui turvautumaan henkivartijoihin.
VUONNA 2016 Hassan tuomittiin vankilaan hänen ammuttuaan 17-vuotiasta nuorukaista jalkaan Aarhusissa. Vuonna 2018 hän tunnusti syyllistyneensä 42 rikokseen. Häntä syytettiin muun muassa pahoinpitelystä, uhkauksesta, vahingon tuottamisesta ja itsensäpaljastamisesta.
Quote from: Skeptikko on 01.05.2020, 17:59:03
Tanskalais-palestiinalainen runoilija Yahya Hassan on kuollut 24-vuotiaana
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006493968.html
QuoteYahya Hassanin viime vuonna julkaistu runokokoelma on ehdolla Pohjoismaiden neuvoston vuoden 2020 kirjallisuuspalkinnon saajaksi.
TANSKALAIS-PALESTIINALAINEN kohurunoilija Yahya Hassan on kuollut 24-vuotiaana, kertoo Berlingske Tidende (https://www.berlingske.dk/kultur/yahya-hassan-er-doed-danmarks-braendende-digterkomet-er-slukket-for-altid). Hänet löydettiin keskiviikkona kuolleena kotonaan.
Suomessa vuonna 2014 vieraillut Hassan tuli kuuluisaksi Tanskassa, kun Politiken-lehti teki hänestä haastattelun otsikolla "Jeg er fucking vred på mine forældrens generation" (suom. Olen vitun vihainen vanhempieni sukupolvelle).
...
Teos herätti valtavaa huomiota Pohjoismaissa. Kriittisesti omaan muslimitaustaansa suhtautunut Hassan pilkkasi runoissaan vanhempiensa uskontoa islamia ja kuvasi, miten hänen isänsä pahoinpiteli lapsiaan. Runoilija syytti vanhempiaan tekopyhyydestä. Hän kertoi halveksivansa sitä, miten he tulivat uuteen maahan parikymppisinä, unohtivat juurensa, rellestivät ja pahoinpitelivät lapsiaan ja menivät sitten moskeijaan anomaan anteeksiantoa.
Hassanin teos synnytti suuren sananvapauskeskustelun ja hän itse sai niin paljon tappouhkauksia, että joutui turvautumaan henkivartijoihin.
VUONNA 2016 Hassan tuomittiin vankilaan hänen ammuttuaan 17-vuotiasta nuorukaista jalkaan Aarhusissa. Vuonna 2018 hän tunnusti syyllistyneensä 42 rikokseen. Häntä syytettiin muun muassa pahoinpitelystä, uhkauksesta, vahingon tuottamisesta ja itsensäpaljastamisesta.
Uskoisin, että tapauksesta kuullaan vielä lisää...