Hommaforum Testi

HOMMAN UUTISHUONE => Uutiset ja media => Kotimaa => Topic started by: perunanena on 14.08.2013, 11:59:43

Title: 2013-08-14 Islamin opetus usein epäpätevää
Post by: perunanena on 14.08.2013, 11:59:43
http://www.hs.fi/paivanlehti/14082013/mielipide/Lyhyesti/ar1376365746184?a=0 (http://www.hs.fi/paivanlehti/14082013/mielipide/Lyhyesti/ar1376365746184?a=0)

Tänään (14.8.2013) oli Hesarin mielipidesivulla kiinnostava islamin opettajan kirjoitus. Kirjoittaja kuuluu
nimensä perusteella kantaväestöön ja koska opettaa myös buddhalaisia ei liene muslimi.

QuoteIslamin opetus on usein epäpätevää
Veijo Fiskaali

Suo­ma­lai­sis­sa kou­luis­sa on vuo­sia ope­tet­tu is­la­mia, mut­ta ope­tus ei ole juu­ri seu­ran­nut vuo­den 2006 ope­tus­suun­ni­tel­maa.

Olen opet­ta­nut muo­dol­li­ses­ti pä­te­vä­nä is­la­mia kol­me vuot­ta. Mi­nul­le toi­sil­ta opet­ta­jil­ta saa­pu­neet pe­rus­kou­lun ja lu­kion op­pi­laat ei­vät ole osan­neet vaa­dit­ta­via asioi­ta. He ei­vät ole osan­neet maail­man­us­kon­to­ja tai oman us­kon­ton­sa eri muo­to­ja. He ei­vät ole pys­ty­neet ker­to­maan, mi­tä Ko­raa­nis­sa lu­kee suo­mek­si.

Is­la­mia ote­taan opet­ta­maan epä­pä­te­viä opet­ta­jia, joil­ta puut­tuu ope­tuk­ses­sa vaa­dit­ta­vat tie­dot is­la­mis­ta, maail­man­us­kon­nois­ta se­kä kult­tuu­rin, us­kon­non, tie­don ja to­tuu­den luon­teis­ta. Eri­tyi­ses­ti on nä­ky­nyt op­pi­lai­den tie­don­puu­te suo­ma­lai­suu­des­ta ja kris­ti­nus­kos­ta.

Oli­si­ko ai­ka al­kaa to­del­la val­voa is­la­min ope­tus­ta? Huo­no­laa­tui­nen is­la­min ope­tus hei­ken­tää maa­han­muut­ta­jiem­me mah­dol­li­suuk­sia so­peu­tua Suo­meen. Meil­lä on to­tut­tu op­pi­maan tie­tyt us­kon­nol­li­sen ja us­kon­not­to­man ajat­te­lun pe­rus­asiat kou­lus­sa. Nyt nii­tä ei an­ne­ta suo­ma­lais­tu­vil­le maa­han­muut­ta­ja­lap­sil­le.

Vei­jo Fis­kaa­li
val­tio­tie­tei­den mais­te­ri, fi­lo­so­fian, elä­män­kat­so­mus­tie­don, is­la­min ja bud­dha­lai­suu­den opet­ta­ja
Tam­pe­re

Title: Vs: Islamin opetus usein epäpätevää
Post by: Roope on 14.08.2013, 12:57:43
Quote from: Roope on 10.07.2012, 16:28:12
QuoteKäytännössä opetus on siirtynyt osittain kouluista moskeijoihin. Esimerkiksi Helsingissä lapsi voi saada opetuksensa myös moskeijassa, mikä korvaa koulun antaman opetuksen. Taustalla on tulkinta, jonka mukaan velvollisuus osallistua koulun uskonnontunneille koskee vain oppilaita, joiden vanhemmat ovat erikseen pyytäneet opetusta. Muille oppilaille tarjotaan monenlaisia vaihtoehtoja, joihin kuuluu myös oman uskonnollisen yhteisön järjestämä opetus. Moskeijan opettaja pitää kirjaa osallistumisesta ja ilmoittaa kurssiin suorittamisesta kouluun - tosin lukuvuositodistukseen ei tällöin saa arvosanaa.

Esimerkiksi turkkilaisten Helsingin Hämeentien moskeijassa noin 40 lasta sai turkiksi opetusta, joka vastaa turkkilaisyhteisön tulkintaa islamista. Eräs moskeijassa tapaamani turkkilainen totesi tyytyväisenä, että hän lähettää mieluummin lapsensa turkkilaisen imaamin oppiin kuin arabitaustaisen opettajan tunnille, joka oli kaiken lisäksi hankalasti järjestetty toisessa koulussa.

Imaami Ibrahim Celebin mielestä on luonnollista, että Suomen lakien mukaan toimiva uskonnollinen yhteisö saa hoitaa opetuksen itse.
Tom Kankkonen: Islam Euroopassa (2008), s. 135
Title: Vs: Islamin opetus usein epäpätevää
Post by: mietinen on 14.08.2013, 21:10:19
Perusopetuksen vastuut ja viranomaiset

Quote
Perusopetuslaki (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980628)

1 luku
Soveltamisala ja tavoitteet

...
2 §
Opetuksen tavoitteet

Tässä laissa tarkoitetun opetuksen tavoitteena on tukea oppilaiden kasvua ihmisyyteen ja eettisesti vastuukykyiseen yhteiskunnan jäsenyyteen sekä antaa heille elämässä tarpeellisia tietoja ja taitoja. Lisäksi esiopetuksen tavoitteena on osana varhaiskasvatusta parantaa lasten oppimisedellytyksiä.

Opetuksen tulee edistää sivistystä ja tasa-arvoisuutta yhteiskunnassa sekä oppilaiden edellytyksiä osallistua koulutukseen ja muutoin kehittää itseään elämänsä aikana.
...


2 luku
Kunta opetuksen järjestäjänä

...
4 §
Velvollisuus järjestää perusopetusta ja esiopetusta (23.12.1999/1288)

Kunta on velvollinen järjestämään sen alueella asuville oppivelvollisuusikäisille perusopetusta sekä oppivelvollisuuden alkamista edeltävänä vuonna esiopetusta. Lisäksi kunta on velvollinen järjestämään oppivelvollisuuden alkamisvuonna esiopetusta 25 §:n 2 momentissa tarkoitetun pidennetyn oppivelvollisuuden piirissä oleville lapsille ja niille lapsille, jotka 27 §:n mukaisesti aloittavat perusopetuksen vuotta säädettyä myöhemmin. Kunta voi järjestää tässä laissa tarkoitetut palvelut itse tai yhdessä muiden kuntien kanssa taikka hankkia ne 7 tai 8 §:ssä tarkoitetulta perusopetuksen järjestäjältä. Kunta voi hankkia esiopetuspalvelut myös muulta julkiselta tai yksityiseltä palvelujen tuottajalta. Kunta vastaa siitä, että sen hankkimat palvelut järjestetään tämän lain mukaisesti. (23.12.1999/1288)
...


4 luku
Opetus

...
14 §
Tuntijako ja opetussuunnitelman perusteet

Valtioneuvosto päättää tässä laissa tarkoitetun opetuksen yleisistä valtakunnallisista tavoitteista sekä perusopetukseen käytettävän ajan jakamisesta eri oppiaineiden ja aineryhmien opetukseen sekä oppilaanohjaukseen (tuntijako).

Opetushallitus päättää perusopetuksen eri oppiaineiden ja aihekokonaisuuksien, oppilaanohjauksen ja muun tässä laissa tarkoitetun opetuksen tavoitteista ja keskeisistä sisällöistä sekä kodin ja koulun yhteistyön ja oppilashuollon keskeisistä periaatteista ja opetustoimeen kuuluvan oppilashuollon tavoitteista (opetussuunnitelman perusteet). (13.6.2003/477)
...

15 §
Opetussuunnitelma

Opetuksen järjestäjän tulee hyväksyä tässä laissa tarkoitettua opetusta varten opetussuunnitelma. Opetussuunnitelma hyväksytään erikseen suomenkielistä, ruotsinkielistä ja saamenkielistä sekä tarvittaessa muulla kielellä annettavaa opetusta varten.

Opetussuunnitelma tulee, siltä osin kuin sen perusteista säädetään 14 §:n 3 momentissa, laatia yhteistyössä kunnan sosiaali- ja terveydenhuollon toimeenpanoon kuuluvia tehtäviä hoitavien viranomaisten kanssa. Opetuksen järjestäjän tulee määrätä myös kodin ja koulun yhteistyön sekä opetussuunnitelman perusteiden mukaisen oppilashuollon järjestämistavasta. (13.6.2003/477)
...

Quote
Koulutus > Perusopetus, Opetus- ja kulttuuriministeriö (http://www.minedu.fi/OPM/Koulutus/perusopetus/?lang=fi)

Ammattitaitoista opetushenkilöstöä

Vuosiluokilla 1- 6 opetusta antavat pääasiassa luokanopettajat. Vuosiluokilla 7-9 opetus on lähinnä aineenopetusta, jota antavat aineenopettajat.

Opettajilla on pääsääntöisesti yliopistossa suoritettu ylempi korkeakoulututkinto. Perusopetuslain mukaan opetusministeriö voi erityisestä syystä myöntää rehtorin ja opettajien kelpoisuusvaatimuksista erivapauden. Nykyisin erivapauksia myönnetään harvoin.

Quote
Laki opetushallituksesta (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1991/19910182)
2 §
Tehtävät

Opetushallituksen tehtävänä on vastata toimialaansa kuuluvan koulutuksen kehittämisestä, edistää koulutuksen tuloksellisuutta sekä seurata koulutuksen järjestämistä.
(tässä tapauksessa aluehallintovirasto on ensisijaisesti vastuussa oleva viranomainen)

Quote
Perusopetuksen muiden uskontojen opetussuunnitelmien perusteet 2006, Opetushallitus (http://www.oph.fi/ops/perusopetus/netpkuskontojenopsit06.pdf)

Kun opetuksen järjestäjä järjestää muiden uskontojen opetusta, opetuksen järjestäjän tulee laatia ja hyväksyä muiden uskontojen opetussuunnitelmat noudattaen, mitä näissä perusteissa on määrätty. Opetussuunnitelman tulee täsmentää ja täydentää perusteissa olevia tavoitteita ja keskeisiä sisältöjä.

...

Kaikki uskontosidonnaiset ryhmät
...
Opetuksen tavoitteena on
• perehdyttää omaan uskontoon
perehdyttää suomalaiseen katsomusperinteeseen
tutustuttaa muihin uskontoihin
• auttaa ymmärtämään uskontojen kulttuurista ja inhimillistä merkitystä
• kasvattaa eettisyyteen ja auttaa ymmärtämään uskonnon eettistä ulottuvuutta.

...

s.24
Islam uskonto

Islamin opetuksessa keskeistä on tutustuttaa oppilas monipuolisesti islamin uskontoon ja vahvistaa hänen islamilaista identiteettiään. ...

...

VUOSILUOKAT 6–9
...
TAVOITTEET
Oppilas
• ymmärtää uskonnon merkityksen ihmisen ja yhteisön elämässä
• perehtyy islamin syntyyn, uskonkäsitykseen ja elämään uskonnollisissa yhdyskunnissa Suomessa ja maailmassa
• perehtyy Koraaniin pyhänä kirjana
• perehtyy islamiin sekä sen merkitykseen ihmisen ja yhteiskunnan elämässä
• tutustuu keskeisiin maailmanuskontoihin sekä suomalaiseen katsomusperinteeseen pääpiirteissään
• osaa kunnioittaa eri tavoin uskovia ja ajattelevia ihmisiä
• tuntee islamilaisen moraaliopetuksen peruskäsitteitä ja osaa soveltaa niitä eettiseen pohdintaansa ja toimintaansa.

KESKEISET SISÄLLÖT
Oppilaan maailmankatsomuksellinen pohdinta
• elämän merkitys ja rajallisuus
• uskon ja tiedon suhde
Maailmanuskonnot
• keskeisten maailmanuskontojen levinneisyys, kokosuhteet ja uskonnollisen elämän pääpiirteet
• uskonnon ulottuvuudet ja vaikutukset yksilöön, yhteisöön ja kulttuuriin
...
Suomalainen katsomusperinne
• yleiskuva suomalaisesta uskonnollisuudesta; muinaisusko, katolinen keskiaika, uskonpuhdistus ja sen jälkeinen aika.
• uskonnot ja uskonnoton ajattelu Suomessa tänään, monikulttuurisuus ja uskonnonvapaus
...

Quote
Koulutuksen arviointi, Opetus- ja kulttuuriministeriö (http://www.minedu.fi/OPM/Koulutus/koulutuspolitiikka/koulutuksen_arviointi/index.html?lang=fi)

Paikallisia arviointeja tehdään kunnissa ja oppilaitoksissa

Koulutuksen järjestäjien velvollisuus arvioida koulutustaan ja osallistua ulkopuoliseen arviointiin perustuu koulutusta koskeviin lakeihin. Koulutuksen järjestäjän on arvioitava antamaansa koulutusta ja sen vaikuttavuutta sekä osallistuttava ulkopuoliseen toimintansa arviointiin. Ensisijaisesti arviointi lähtee kunnan opetustoimen tavoitteista, joiden tulee pohjautua valtakunnallisiin tavoitteisiin.

Paikallisesti arviointi voi kohdistua mm. koulutuksen saavutettavuuteen, oppilaitosten taloudellisuuteen ja kunnan koulutus- tai sivistyspoliittisten linjausten toteutumiseen ja oppilaitosten välisiin eroihin. Oppilaitoksissa arvioinnin kohteina ovat mm. tavoitteiden saavuttaminen, pedagogisten ja opetussuunnitelmallisten uudistusten läpivieminen ja resurssien käyttö.

Alueellisista arvioinneista vastaavat aluehallintovirastot

Aluehallintovirastot seuraavat, valvovat ja arvioivat peruspalvelujen saatavuuden lain mukaista ja yhdenvertaista toteutumista. Koulutuksen arvioinnin suuntaviivat opetus- ja kulttuuriministeriö päättää koulutuksen arviointisuunnitelmassa. Peruspalvelujen arvioinnista sovitaan tarkemmin strategisissa tulossopimuksissa, jotka laaditaan jokaiselle aluehallintovirastolle hallituskaudeksi ja tarkennetaan vuosittain.

Quote
Peruspalvelujen arviointi - Opetus, Aluehallintovirasto (http://www.avi.fi/web/avi/peruspalvelujen-arviointi)

Peruspalvelujen arviointi - Opetus

Aluehallintovirasto (AVI) seuraa ja arvioi opetus- ja sivistystoimen peruspalvelujen alueellista ja yhdenvertaista toteutumista.
...
Opetustoimen peruspalvelujen arvioinnin yhteyshenkilö Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirastossa: ...
Title: Vs: Islamin opetus usein epäpätevää
Post by: veikko1980 on 14.08.2013, 21:15:51
oiskohan se islam itsessään epäpätevä?
Title: Vs: Islamin opetus usein epäpätevää
Post by: perunanena on 15.08.2013, 19:15:26
Quote from: mietinen on 14.08.2013, 21:10:19

• tutustuu keskeisiin maailmanuskontoihin sekä suomalaiseen katsomusperinteeseen pääpiirteissään
• osaa kunnioittaa eri tavoin uskovia ja ajattelevia ihmisiä



Taitaa  moisen opettaminen olla muslimiopettajalle melko mahdoton tehtävä
Title: Vs: Islamin opetus usein epäpätevää
Post by: Rusinapulla on 15.08.2013, 19:23:49
Miksi heidän tulisi tutustua muihin uskontoihin, kun ne ovat lähtökohtaisesti vääriä, sillä Allah on ainoa jumala ja Mohammed Mohammed hänen profeettansa.
Title: Vs: Islamin opetus usein epäpätevää
Post by: Maastamuuttaja on 16.08.2013, 17:10:30
On vain yksi koraani. Se on pyrittävä oppimaan ulkoa. Ne, jotka siihen yltävät, ovat islamin huipputeologeja. Heidän tehtävänsä on lisätä muiden ulkolukutasoa. Jne.
Title: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: Sivusta seuraaja on 26.08.2013, 07:38:27
QuoteTampereen kaupungissa on tietoisesti jätetty islamin opetuksessa noudattamatta opetussuunnitelmaa useita vuosia. Tehtävään valitut epäpätevät opettajat ovat saaneet johtajien ja rehtorien tietäen jättää opettamatta esimerkiksi maailmanuskonnot, islamin monimuotoisuuden ja monikulttuurisuuden, Koraanin sisällön suomeksi, sekä Suomessa asuvien vähemmistöjen asiat.

Oppilaita ei myöskään ole opetettu keskustelemaan asioista, vaan he ovat hyvin epävarmoja, minkä he myös osoittavat varsin aggressiivisella käytöksellä.

Epäpätevät opettajat pitävät koraanikoulua ja ovat aiemmin opettaneet myös rukoilua. Näistä kumpikaan ei kuulu koulun uskonnonopetukseen, mutta toimintaa ei ole estetty konfliktien pelossa.


Konfliktien pelko on turhaa, kun muutamat vanhemmat ja vain muutama rukoushuoneiden edustaja opetetaan noudattamaan koululle asetettuja sääntöjä. Vuosien valvonnan ja opetuksen tason laiminlyönnin pitäisi tänä vuonna loppua. Suurin osa muslimeista tietää, miten koulussa ollaan ja miten pitäisi opettaa.

Riittää, että "löysän" antaminen lopetetaan, ja aletaan noudattaa Opetushallituksen asettamia määräyksiä. Riitely loppuu, kun ollaan puhtain jauhoin liikkeellä, ja aletaan ajaa lasten etua niin kuin koulussa pitäisi tehdä. Oma ego saa ottaa osumaa, koska ilman sitä ei tulla paremmaksi.


Laiminlyönti on aiheuttanut hämmennystä vanhemmissa. Olisi pitänyt heti alusta alkaen opetussuunnitelmien muuttuessa opettaa opettajat noudattamaan muuttuneita sääntöjä. Kun yksi islamin opettaja alkaa noudattaa opetussuunnitelmaa, ovat hämmennyksissä sellaiset vanhemmat, jotka ovat luulleet epäpätevien islamin opetusta oikeanlaiseksi.

Tehtävä ei ole lainkaan helppo. Epäpätevillä opettajilla ei ole ollut taitoja ja tietoja ymmärtää eurooppalaista ja suomalaista koulun tapaa ajatella. Tästä kärsivät eniten lapset. Heidän oikeuksiaan poljetaan rajusti, ja lapset syrjäytyvät yhteiskunnasta.

Syy on se, etteivät epäpätevät opettajat osaa selittää, millainen paikka Suomi on katsomuksellisesti elää. Suomessa vallitsee niin kristillinen kuin uskonnoton ajattelu. Kumpaakaan ei ilman asianmukaista koulutusta voi selittää tasa-arvoisina katsomuksina islamin kanssa.

Uskonnonvapautta ei ole kerrottu islamia opiskeleville lapsille, vaikka siihen on virkavelvollisuus.



...

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194834541975/artikkeli/puheenaihe+islamin+opetusta+korjattava.html


Varsin rohkeaa tekstiä.

Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: sozaburo on 26.08.2013, 07:59:17
Quote from: Sivusta seuraaja on 26.08.2013, 07:38:27
QuoteTampereen kaupungissa on tietoisesti jätetty islamin opetuksessa noudattamatta opetussuunnitelmaa useita vuosia.

Epäpätevät opettajat pitävät koraanikoulua ja ovat aiemmin opettaneet myös rukoilua. Näistä kumpikaan ei kuulu koulun uskonnonopetukseen, mutta toimintaa ei ole estetty konfliktien pelossa.

Miten Suomi voi olla näin saatanan heikko vätys.
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: Leso on 26.08.2013, 08:04:28
Quote from: Sivusta seuraaja on 26.08.2013, 07:38:27
Varsin rohkeaa tekstiä.

Olen tyystin eri mieltä: tavanomaisen löysää lässytystä kantasuomalaiselta kantasuomalaiselle.
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: JJohannes on 26.08.2013, 08:37:32
QuoteLaiminlyönti on aiheuttanut hämmennystä vanhemmissa. Olisi pitänyt heti alusta alkaen opetussuunnitelmien muuttuessa opettaa opettajat noudattamaan muuttuneita sääntöjä. Kun yksi islamin opettaja alkaa noudattaa opetussuunnitelmaa, ovat hämmennyksissä sellaiset vanhemmat, jotka ovat luulleet epäpätevien islamin opetusta oikeanlaiseksi.

Opetussuunnitelma muuttui tunnustuksettomaksi joskus 20 vuotta sitten kun Suomessa todennäköisesti oli yksi tai kaksi tataarien islaminopettajaa. Valtaosa islaminopettajista on alusta alkaen opettanut, täysin tietoisesti, opetussuunnitelman vastaisesti koska asia ei ole kiinnostanut ketään. Kyseessä ei ole myöskään mikään "turha konfliktin pelko" koska konflikti tästä saadaan varmasti aikaan jos opetuksen sisältöön yritetään puuttua. Konfliktinpeloissaanhan Helsingin kaupunki junaili yliopistokoulutetun uskontotieteilijän, joka oli ainoana pätevänä ollut alkujaan pakko valita islaminopettajaksi, ulos virasta ja palkkasi jonkun viiden pennin mullah omarin tilalle.
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: Blanc73 on 26.08.2013, 08:40:45
Virkistävän erilaista tekstiä näin ma-aamun kunniaksi.

QuoteUskonnonvapautta ei ole kerrottu islamia opiskeleville lapsille, vaikka siihen on virkavelvollisuus.
Jos opettaja tuon menee tekemään niin seuraksena helvetillistä äbläwäbää musulmaanivanhempien taholta ja opettaja tod.näköisesti vaihtuu. Silloin tarvitaan jälleen paikalle SUPO sovittelemaan ja silittelemään kiukustuneita muhamettilaisia.
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: starsailor on 26.08.2013, 09:17:52
Voisi olla parempi jos Islamia ei opetettaisi veroeuroista?
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: Leso on 26.08.2013, 09:20:43
Quote from: Blanc73 on 26.08.2013, 08:40:45
Jos opettaja tuon menee tekemään niin seuraksena helvetillistä äbläwäbää musulmaanivanhempien taholta ja opettaja tod.näköisesti vaihtuu. Silloin tarvitaan jälleen paikalle SUPO sovittelemaan ja silittelemään kiukustuneita muhamettilaisia.

Ja vieläpä virka-aikana.
On se yks juuttaan siunaus, että agentit toimii vaan öisin.
Muutenhan SUPO ei kerkeis tekemään mitään tiedustelujuttua tai maan eduksi ennaltaehkäisevää toimintaa, koska äbäläwäbälä.
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: normi on 26.08.2013, 09:39:02
Pitäisi tehdä kantelu...  ;)
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: mielipide on 26.08.2013, 11:02:54
Suuri osa maahanmuuton ongelmista on nimenomaan suvaitsevuuden ja suvaitsevaisten monikultturistien aiheuttamia.

Kun vuosikaudet annetaan valheellisia ja vääriä signaaleita maahanmuuttajille suvaitsemalla perseilyä niinkuin ruotsissa on tehty ja tehdään edelleen niin lopputuloksena on suomessakin aikanaan ruotsin tyylinen painajainen.

Suomessa on uskonnonvapaus ja suomessa on tasa-arvo ja islamin opetus on näille alisteista eli jokaiselle muslimi-lapselle pitää opettaa että heillä on uskonnonvapaus eli voivat ruveta ateistiksi tai kristityksi ja ateistit ja kristityt ovat yhtä arvokkaita ihmisiä kuin muslimit ja jokaisella on oikeus ja velvollisuus tasa-arvoon eli miehet ja naiset ovat yhtä arvokkaita eikä minkäänlaista alistamista tarvitse suvaita.

Jos joku shariaa kannattava, naisia huonompina pitävä, tyttärensä ja vaimonsa huntuun pakottava naisvihamielinen muslimi-änkyrä ei tästä pidä niin se on silloin voivoi.
Itsehän tulit suomeen ja suomessa eletään suomen lakien ja tapojen mukaan eikä mitään naisvihamielistä paskaa suvaita pätkääkään.
Jos suomi ei tunnu sopivalta niin voit painua takaisin siihen maahan mistä tulit.




Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: Jaakko P. on 26.08.2013, 13:36:07
SUPOa tarvitaan pian taas = turha konfliktin pelko
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: Leso on 26.08.2013, 13:41:39
Quote from: Jaakko P. on 26.08.2013, 13:36:07
SUPOa tarvitaan pian taas = turha konfliktin pelko

SUPOa tarvitaan pian taas = turha konfliktin pelko = sitä suurempi syy tarkkailla muslimeja
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: Näkkileipä on 26.08.2013, 14:29:59
QuoteSuomessa vallitsee niin kristillinen kuin uskonnoton ajattelu. Kumpaakaan ei ilman asianmukaista koulutusta voi selittää tasa-arvoisina katsomuksina islamin kanssa.
Että mitä? Tarvitaanko siihen todellakin "asianmukaista koulutusta", kun selittää uskontojen "tasa-arvoa".  :flowerhat:
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: sense on 26.08.2013, 15:49:42
Uskomatonta löysämunaisuutta!

Suomessa kouluissa opettavat koulutetut opettajat opetusohjelman mukaisesti. Miksi koululuokkiin on päästetty ketään muita sorkkimaan asioita? Suomalainen opetusjärjestelmä on tutkitusti maailman paras (kts. PISA-tutkimukset). Tämän on syytä kelvata tasa-arvoisesti ja tasapuolisesti kaikille, eikä asiasta neuvotella.

Suurimmat häviäjät tässäkin tapauksessa ovat nämä musliminuoret, joille ei nyt opeteta niitä oppeja, taitoja ja asenteita, mitä suomalaisessa yhteiskunnassa elämiseksi tarvitaan. Ja pian tämä heidän häviönsä on myös meidän muiden tappioksi tyyliin Husby.

Suomalaisiin kouluihin on saatava koulurauha, missä lapset voivat rauhassa oppia nyky-yhteiskunnassa tarpeelliset asiat ilman ääliömäisten ulkopuolisten aikuisten puuttumista asiaan. Tähän liittyen vaadin ehdottomasti myös esim. huivikieltoa suomalaisiin kouluihin. Siinäkin kysymyksessä muslimitytöt ovat suurimpia häviäjiä ja syynä pelkkä taantumuksellinen uskonnollinen idealismi.
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: Leso on 26.08.2013, 15:59:05
Quote from: sense on 26.08.2013, 15:49:42
[...] Tähän liittyen vaadin ehdottomasti myös esim. huivikieltoa suomalaisiin kouluihin. Siinäkin kysymyksessä muslimitytöt ovat suurimpia häviäjiä ja syynä pelkkä taantumuksellinen uskonnollinen idealismi.

Olen kovin pahoillani siitä, että olet pelkkä taantumuksellinen uskonnollinen idealisti.

Hyvä kuitenkin, että tunnistat oireesi. Lääkitys on järjestettävissä.
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: ikuturso on 27.08.2013, 09:04:34
Tuo juttu on Aamulehden Näkökulma-osiossa.

Tuota Näkökulma-osiota voi kommentoida netissä, ja useimmista näkökulma-jutuista tulee noin viikon päästä lehteen "jatkot", jossa parhaat palat nettikommenteista poimitaan paperilehteen. Minä ainakin luen usein nuo palstat.

Että jos osaapi asiallisesti kommentoida ja tukea tuota juttua ja kehua, kuinka epäkohdat nostetaan vihdoin keskusteluun, niin hopi hopi tuonne palstalle. Veikkaan, että tuota juttua puidaan myös paperilehdessä.

---

Siis tuosta jutustahan paistaa se, että joku on opiskellut oikein yliopistossa itsensä islaminopettajaksi, mutta ei kelpaa koska ei imaami. Lieneekö jatkoa sille poliisijupakalle, kun muslimien vanhemmat tai joku pisti hulinaksi kun lapsille kerrottiin muistakin uskonnoista tai jotain.

Tämä tietysti kirvoittaa seuraavanlaisia kommentteja:
QuoteIslamin opetusta kauhistelevat voisivat ennen mölyämistään hetken miettiä, mikä on vaihtoehto. Luuletteko te, että se opetus lakkaa kun sitä ei enää tueta? Minä ainakin tykkään enemmän, että sitä uskontoa opettaa sekulaari koululaitos, eikä mikään radikaali, maailmanlaajuisesta kalifaatista haaveileva imaami. Tämän artikkelin perusteella ajatus ei vain ole vielä yltänyt ihan käytännöntasolle.

Tuokaan kommentoija ei ymmärtänyt, että kirjoitus nimenomaan kritisoi sitä, että nyt sitä opettaa sekulaariksi mielletyssä koululaitoksessa valtion varoin palkattu epäpätevä maailmanlaajuisesta kalifaatista haaveileva imaami.

EDIT: kun luin tuon uudelleen, niin ilmeisesti ei kommentoinut suoraan artikkeliin, vaan joillekin, jotka haluaisivat koko islaminopetuksen pois kouluista. Mielummin sekulaaristi muita uskontoja ja uskonnottomiakin huomioiden kuin kalifaatista unelmoiden ja muiden kulttuurit sivuuttaen tai mustamaalaten.

-i-

EDIT2: Jos haluaa varmimmin kommenttinsa Jatkot-palstalle, niin näyttää olevan ohjeena nimellistä sähköpostia nakokulma(a)aamulehti.fi
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: Roope on 31.08.2013, 09:22:24
Quote from: Sivusta seuraaja on 26.08.2013, 07:38:27
QuoteTampereen kaupungissa on tietoisesti jätetty islamin opetuksessa noudattamatta opetussuunnitelmaa useita vuosia. Tehtävään valitut epäpätevät opettajat ovat saaneet johtajien ja rehtorien tietäen jättää opettamatta esimerkiksi maailmanuskonnot, islamin monimuotoisuuden ja monikulttuurisuuden, Koraanin sisällön suomeksi, sekä Suomessa asuvien vähemmistöjen asiat.

Oppilaita ei myöskään ole opetettu keskustelemaan asioista, vaan he ovat hyvin epävarmoja, minkä he myös osoittavat varsin aggressiivisella käytöksellä.

Epäpätevät opettajat pitävät koraanikoulua ja ovat aiemmin opettaneet myös rukoilua. Näistä kumpikaan ei kuulu koulun uskonnonopetukseen, mutta toimintaa ei ole estetty konfliktien pelossa.

Varsin rohkeaa tekstiä.

Kirjoitus on siltä osin asiasta ohi, että peruskoulun pakollista uskonnonopetusta järjestetään kouluviranomaisten luvalla myös suoraan moskeijoissa, jolloin opetukselle ei aseteta pätevyys- tai opetussuunnitelmavaatimuksia, eikä sillä siten ole myöskään minkäänlaista kontrollia.
Title: Vs: 2013-08-26 Aamulehti: Islamin opetusta korjattava
Post by: elukka on 31.08.2013, 10:18:50
Quote from: mielipide on 26.08.2013, 11:02:54
Suuri osa maahanmuuton ongelmista on nimenomaan suvaitsevuuden ja suvaitsevaisten monikultturistien aiheuttamia.
Itsehän tulit suomeen ja suomessa eletään suomen lakien ja tapojen mukaan eikä mitään naisvihamielistä paskaa suvaita pätkääkään.
Jos suomi ei tunnu sopivalta niin voit painua takaisin siihen maahan mistä tulit.

Muista, että uskonnollahan ei ole mitään tekemistä tämän kanssa (KR)
Title: Vs: 2013-08-14 Islamin opetus usein epäpätevää
Post by: Lemmy on 31.08.2013, 10:38:38
Tuohan on sama, jos "pyhäkoulu" korvaisi koulun uskonnonopetuksen?

Paskat, ET pakolliseksi kaikille ja jos haluaa mennä pyhä/koraani/spagettihirviö-kouluun omalla ajallaan niin siittä vaan.
Title: Vs: 2013-08-14 Islamin opetus usein epäpätevää
Post by: Uuno Nuivanen on 31.08.2013, 11:59:13
Epäpätevää? Eikö partajihadismia opeteta tarpeeksi, vai mikä mättää?  ???
Title: Vs: 2013-08-14 Islamin opetus usein epäpätevää
Post by: Mehud on 01.09.2013, 20:13:42
Otsikossa on perustavaa laatua oleva virhe. Islamin opetus on AINA epäpätevää. Se ei ole ollenkaan opetusta, vaan aivopesua ja pakottamista ideologiaan pakko-opetuksella.