Lehden toimittaja Liisa Rasimuksen upea mokutilitys Indonesialaisesta kulttuurista:
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194813021607/artikkeli/puheenaihe+koraani+on+tarkea+oppikirja.html (http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194813021607/artikkeli/puheenaihe+koraani+on+tarkea+oppikirja.html)
Ihanan kritiikitöntä kertomaa.
ihan kiva juttu.
Koraani on tärkeä opas, varsinkin niille jotka tappavat ja hakkaavat..uskonnon nimessä
QuoteLiikenne on kaoottista, moottoripyöriä enemmän kuin autoja, eikä kukaan noudata sääntöjä.
Liikennesäännöt pitäisi saada painettua Koraaniin - silloin ne noudattaisivat niitä.
Mä alotin taannoin, mutten välittänyt jatkaa Lehmän suuraa pidemmälle.
Diggaan enemmän Raamattua. On toisenlaista tekstiä. Toisenlainen Jumala.
Luin otsikon aluksi oikein ja totesin itsekseni että niin, tietenkin koraani on törkeä oppikirja. Sitten huomasin otsikossa olevan ekstriimin kirjoitusvihreen mutta aamulehden tapauksessa kirjoitusvihreet eivät ole havrinaisia.
Onnistunut esimerkki nag-artikkelista!
Quote– "Islam good, Kristen not good", valisti yksi luokan tytöistä minua.
Tulihan se "totuus" sieltä. Marja-Leenalla tuskin on muuta vaihoehtoa kuin kuitata:"No nii onkii!"
Quote from: Taimi on 13.05.2013, 19:26:18
Mä alotin taannoin, mutten välittänyt jatkaa Lehmän suuraa pidemmälle.
No meikäkin yritti lukea verkko-Koraania, mutta oli liian pitkiä jakeita. Olen jättänyt alkuunsa myös Mormonin kirjan lukemisen.
Quote from: Taimi on 13.05.2013, 19:26:18
Diggaan enemmän Raamattua. On toisenlaista tekstiä. Toisenlainen Jumala.
No vähän sama vika minullakin.
Artikkelista ja kuvasta tuli mieleen, että indoktrinaatio on aloitettava nuorena. Mutta. Laadullakin on merkitystä: itse muistan käyneeni pyhäkoulussa innokkaasti nuorena ja kasvaneeni kunnon agnostikoksi. Toki, eihän pyhäkoulu keskeytyksettä aikuisikään jatkunut.
Mutta sen allekirjoitan, että koraani on tärkeä oppikirja. Jokaisen kannattaisi oikeasti perehtyä jollain tasolla siihen mitä opus kehottaa.
"Muslimiperheen lapsi kasvaa vanhempiensa uskoon ja käyttäytymiseen."
Menneiden sukupolvien - "juurien" - uskon arvostusta sopisi ylistää myös täällä: Kristinusko hyvä - muhamettilaisuus paha. Sosialisteille se vaan ei käy. Heille sosialismi on ainoa arvo, ja se opettaa globaalia ateismia. Koti, uskonto ja isänmaa taas olivat joskus "kykypuolueen" arvot; nyt tilalla on isänmaan myyminen. Mistä löytyy selkärankaisten suomalaisten joukko, jolle Suomi ei merkitse vain kauppatavaraa?
Quote from: sivullinen. on 14.05.2013, 01:06:31
Mistä löytyy selkärankaisten suomalaisten joukko, jolle Suomi ei merkitse vain kauppatavaraa?
Tältä foorumilta? Toinen puoli heistä ei vain kelpaa sinulle, koska he ovat ateisteja?
Artikkelista on vaikea sanoa kummat ovat vastenmielisempia muslimi rasistit vai itseensä kohdistuvaa rasismia glorifioiva ja sen edessä mateleva suvis. Mitä tulee siihen, mitä voimme oppia muslimeilta uskonnon/kulttuurin säilyttämisestä, niin islamilainen järjestelmä muistuttaa hitleriläistä ghetto-järjestelmää. Artikkelin kirjoittaja tai Tavi voi tarvittaessa ottaa minuun yhteyttä, niin voin seikkaperäisesti selvittää miten sharia-yhteiskunnassa kohdellaan muumilaakson vääränlaisia muumeja.
- Vouti
Quote from: Eino P. Keravalta on 13.05.2013, 18:40:30
QuoteLiikenne on kaoottista, moottoripyöriä enemmän kuin autoja, eikä kukaan noudata sääntöjä.
Liikennesäännöt pitäisi saada painettua Koraaniin - silloin ne noudattaisivat niitä.
Mutta vain päivänvalossa.
Uutisartikkelin kommenteissa oli eräs helmi, johon ei ole lisättävää:
"Nelijalka hyvä, kaksijalka paha.
( Orvell: Eläinten farmi )"
Vaikka jos pilkkua viilataan, se on Orwell ja Eläinten vallankumous.
Quote from: Eino P. Keravalta on 13.05.2013, 18:40:30
QuoteLiikenne on kaoottista, moottoripyöriä enemmän kuin autoja, eikä kukaan noudata sääntöjä.
Liikennesäännöt pitäisi saada painettua Koraaniin - silloin ne noudattaisivat niitä.
Ikäväkseni on todettava, että he saisivat aikaa oppiriidan siitäkin asiasta. Sunni-shiitti, shiia js rämemuslimien säännöt törmäisivät sananmukaisesti ja vertauskuvallisesti. Ihmisuhreilta ei vältyttäisi.