Hommaforum Testi

HOMMAN KESKUSTELU => Paja => Topic started by: veikko1980 on 25.03.2013, 21:16:10

Title: Kansalaisaloitteen markkinointi
Post by: veikko1980 on 25.03.2013, 21:16:10
Miten sinä markkinoisit kansallaisaloitetta? Ja miten sinä haluaisit että muut osallistuu aloitteen markkinointiin?

Kansalaisaloite EU:n jäsenyydestä ei ole oikein lähtenyt lentoon, sen sijaan tasa-arvo ihnmiset saivat vuorokaudessa tai parissa yli 100 000 kannatusta.

pitää organisoitua jotenkin, pelkkä näppäimistön hakkaaminen ei taida riittää. Ideoita?

Title: Vs: Kansalaisaloitteen markkinointi
Post by: Tomi on 25.03.2013, 21:40:34
Quote from: veikko1980 on 25.03.2013, 21:16:10
Miten sinä markkinoisit kansallaisaloitetta? Ja miten sinä haluaisit että muut osallistuu aloitteen markkinointiin?

Kansalaisaloite EU:n jäsenyydestä ei ole oikein lähtenyt lentoon, sen sijaan tasa-arvo ihnmiset saivat vuorokaudessa tai parissa yli 100 000 kannatusta.

pitää organisoitua jotenkin, pelkkä näppäimistön hakkaaminen ei taida riittää. Ideoita?
Eikös aloitetta voisi markkinoida PS:N kotisivuilla? Sama koskee pakkoruotsin poistoaloitetta.
Title: Vs: Kansalaisaloitteen markkinointi
Post by: Micke90 on 28.03.2013, 23:02:38
Homman etusivulle, Naamakirjaan, Youtubeen, kadunvarsimainokset, kokosivun mainos lehteen, oma nettisivu. Onhan noita...
Title: Vs: Kansalaisaloitteen markkinointi
Post by: AstaTTT on 28.03.2013, 23:18:22
Ei, vaan ensin alustava projektisuunnitelma, sitten sitoumus toimijoilta, roolit ja vastuut selkeiksi, mahdollisimman tarkka kustannuslaskelma, sitoumus kaikilta vastuuhenkilöiltä ja vasta sitten liikkeelle. Tuo prosessi vaatii monta kierrosta, jotta siitä tulee toimiva ja hanke kannattaa laittaa alkuun vasta sitten, kun kaikki taustatyö on selvillä. Ei siis perä edellä puuhun, koska silloin aloite saa vain hajaääniä sieltä täältä.

Oikeasti, kansalaisaloitteen läpivieminen 50000 allekirjoituksen saamiseksi ei ole mikään "hommajuttu", jossa Hommassa haetaan edustajia ja sitten markkinoidaan facebookissa ja mieleen tulevilla kanavilla.

Kansalaisaloitteen läpivieminen vaatii kunnon suunnittelua, sitoutuneita toimijoita ja rahaa taustalle. Valitettavasti. Ilman rahoitusta ei tapahdu mitään. Valitettavasti.
Title: Vs: Kansalaisaloitteen markkinointi
Post by: Micke90 on 28.03.2013, 23:26:57
Quote from: Asta Tuominen on 28.03.2013, 23:18:22
Ei, vaan ensin alustava projektisuunnitelma, sitten sitoumus toimijoilta, roolit ja vastuut selkeiksi, mahdollisimman tarkka kustannuslaskelma, sitoumus kaikilta vastuuhenkilöiltä ja vasta sitten liikkeelle. Tuo prosessi vaatii monta kierrosta, jotta siitä tulee toimiva ja hanke kannattaa laittaa alkuun vasta sitten, kun kaikki taustatyö on selvillä. Ei siis perä edellä puuhun, koska silloin aloite saa vain hajaääniä sieltä täältä.

Oikeasti, kansalaisaloitteen läpivieminen 50000 allekirjoituksen saamiseksi ei ole mikään "hommajuttu", jossa Hommassa haetaan edustajia ja sitten markkinoidaan facebookissa ja mieleen tulevilla kanavilla.

Kansalaisaloitteen läpivieminen vaatii kunnon suunnittelua, sitoutuneita toimijoita ja rahaa taustalle. Valitettavasti. Ilman rahoitusta ei tapahdu mitään. Valitettavasti.

Sitten tänne vaan kertomaan kehitys- ja markkinointiehdotuksia.  (http://hommaforum.org/index.php/topic,79995.0.html)