Helsingin yleisten töiden lautakunta käsittelee ensi viikolla (26.2.2013)
Mechelininkadun pyörätietä (http://www.hel.fi/static/public/hela/Yleisten_toiden_lautakunta/Suomi/Esitys/2013/HKR_2013-02-26_Ytlk_5_El/2054B972-7173-4363-A92E-8D0283E104CD/Mechelininkatu,_katusuunnitelman_hyvaksyminen,_Etu.pdf)
Asukasvastustus on kovaa ja yllättäen pyörätien vastustajista (http://www.hel.fi/static/public/hela/Yleisten_toiden_lautakunta/Suomi/Esitys/2013/HKR_2013-02-26_Ytlk_5_El/37D8D794-0889-4F3D-A30C-8392B3A6F549/Liite.pdf) löytyy tulevan pyörätien lähellä asuva ulkoasiainministeri Tuomioja, joka muuten myös vastustaa (http://yle.fi/uutiset/tuomioja_obaman_syyta_taistella_ilmastonmuutosta_vastaan/6366408) öööh....niin ilmastonmuutosta (http://www.formin.fi/public/default.aspx?contentid=267005&nodeid=15145&contentlan=1&culture=fi-FI). Että tällaista tällä kertaa.
Olen viime aikoina pyrkinyt sekaantumaan kotikaupunkini kaupunkisuunnitteluun ja täytyy sanoa, että tämä ei yllätä ollenkaan. Suunnilleen sanottuna töölöläinen paikallispatriootti on sitä mieltä, että mikäli kommunisti ei tahallaan sabotoisi, kaduvarsi olisi pidempi että siihen mahtuisi enemmän autoja ja kaikkien edut on kyllä huomioitava, kunhan ensin huomioidaan minut ja muiden eduista ei ole niin väliksi.
"Älkää tehkö niin kuin minä teen, tehkää niin kuin minä sanon"
-Hyvät ihmiset kautta aikojen
Ehkä typerin ajatus pitkään aikaan tuo Mechelininkadun pyörätie. Kas kun ei kavenneta Mannerheimintietä kaksikaistaiseksi.
Quote from: Alkuasukas on 23.02.2013, 12:35:06
Ehkä typerin ajatus pitkään aikaan tuo Mechelininkadun pyörätie. Kas kun ei kavenneta Mannerheimintietä kaksikaistaiseksi.
Näinhän voi olla. Kysymys onkin siitä, miksi ilmastonmuutoksesta huolestunut viherpunainen Eki vastustaa pyörätietä, se ei ole oikein johdonmukaista. Varsinkaan kun ajattelee punavihreän porukan asemoitumista näissä kysymyksissä.
Mechelininkadun pyörätie on itse asiassa oikein hyvä ajatus. Viimeistään nyt, kun Jätkä on kaavoitettu sen mukaan, että sinne tulee autoja enemmän kuin keskimäärin on Espoossa, täytyy liikennesuunnittelussa lähteä siitä, että ruuhkassa istumisen harrastajat eivät saa kohtuuttomasti haitata tarpeellista liikennettä, so paradigma pitää kääntää nurin. Tähän mennessähän on tehty lähes kaikki mahdollinen sen eteen, että mahdollisimman moni saisi istua ruuhkissa.
Ihmettelin jo 80-luvulla kun koko Helsingissä liki ainoa paikka, jossa oli 30 km/h, oli talon edustalla, josta kerran näin Tuomiojan pinkovan hölkälle.
Ihmettely loppui siihen. Ymmärrän toki nopeusrajoitukset mutta tuon sosiaalidemokraatin erityiskohtelu (positiivinen syrjintä?) ja muiden kansalaisten kohtelu eivät nyt ihan toteudu niinkuin tässä Suomen tasavallassa kuuluisi, minun oikeustajuni mukaan.
Ottamatta tähän erityistapaukseen kantaa, niin meille tosipyöräilijöille pyörätiet ovat vain hidaste. Sellaisina kuin ne tänne Suomeen rakennetaan. Ne ovat tehdyt koirantaluttajille, lastenvaunujen työntäjille ja lapsille harjoittelu- ja leikkipaikoiksi. Fillari on liikenneväline ja sen paikka on kaupungissa parhaimmillaan muiden liikennevälineiden joukossa, jossa se on usein myös muuta liikennettä nopeampi. Hiiteen pyörätiet niin kauan kuin kaduilla tilaa riittää.
Quote from: Veikko on 23.02.2013, 13:08:49
Ottamatta tähän erityistapaukseen kantaa, niin meille tosipyöräilijöille pyörätiet ovat vain hidaste. Sellaisina kuin ne tänne Suomeen rakennetaan. Ne ovat tehdyt koirantaluttajille, lastenvaunujen työntäjille ja lapsille harjoittelu- ja leikkipaikoiksi. Fillari on liikenneväline ja sen paikka on kaupungissa parhaimmillaan muiden liikennevälineiden joukossa, jossa se on usein myös muuta liikennettä nopeampi. Hiiteen pyörätiet niin kauan kuin kaduilla tilaa riittää.
Pyöräteiden sekavat liikennesäännöt ovat perseestä. Jakulkijat fillarit eivät tiedä, mikä kuuluu minne....
Kaikkea se maahanmuutto ja monikulttuurisuus saa aikaan, kun ihan Mikkeliinintien polkupyöräpolun vaimikälieneekään.
Edit: Jaa, tämä siirtyi pois Kotimaasta ;)