http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288522919004.html
QuoteBritannian poliisi ei ole onnistunut tunnistamaan kadulta kuolleena löytynyttä afrikkalaismiestä.
Viime syyskuussa Mortlake esikaupunkialueella Lontoossa koettiin jotain erikoisen karmivaa. Paikallisen Portman Avenuen jalkakäytävällä makasi eräänä sunnuntaiaamuna ruumis.
Kadulla asuvien perheiden lapset pidettiin sisällä ja poliisit kutsuttiin paikalle. Tapausta pidettiin ensiksi murhana, mutta pikkuhiljaa tapahtumien kulku alkoi aueta.
Mieheltä löytyi hieman Angolan rahaa taskuistaan, mutta ei esimerkiksi henkilöpapereita. Mortlake sijaitsee kuitenkin alueella, jolla ei yksi erityispiirre. (sic)
Heathrow'n lentokentälle laskeutuvat koneet kulkevat alueen päältä - ja juuri sillä kohdalla ne usein aukaisevat laskutelineensä.
Poliisi uskoo, että mies oli onneton afrikkalainen salamatkustaja, joka oli kätkeytynyt laskutelineisiin tajuamatta, että koneen noustessa yläilmoihin hän kuolee hapenpuutteeseen ja kylmyyteen.
Ruumis mätkähti lontoolaiskadulle todennäköisesti silloin, kun Angolasta matkalla ollut kone oli saapumassa Britanniaan.
Miestä ei yrityksistä huolimatta ole onnistuttu tunnistamaan. Hänen kasvoistaan on tehty tietokonepiirros, jolla poliisi pyytää yleisön apua: Tunnistaako joku miehen?
Vastaavia tapauksia on sattunut viranomaisten mukaan viime vuosina tiheämpään tahtiin. Afrikkalaisten lentokenttien turvajärjestelyt ovat heikkoja ja kotimaistaan poispyrkiviä epätoivoisia paljon.
Lontoolaiskadun asukkaat ovat kunnioittaneet tuntemattoman muistoa kukilla ja rukouksilla.
- Mietin, mitä hän pakeni. Mikä sai hänet ajattelemaan että hän voisi onnistua? Ja miten hänen perheensä saa ikinä tietää hänestä? Hän on kuin kadonnut sielu, pohti lähellä asuva Catherine Lambert syvällisesti.
Onpas taas ujutettu mukaan melkoista maalailua...
EDIT. Voihan perhana, vieläpä kierrätetty uutinen! Rekun aiempi viesti (http://hommaforum.org/index.php/topic,6695.msg1111713.html#msg1111713) on jo uutisessa mainitulta syyskuulta. Tässä vielä syyskuinen uutinen itsessään: Jäätynyt mies putosi lentokoneesta (http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288498389740.html). Tyypin kuolemalla on hyvä ratsastaa aina silloin tällöin, samaten kuin kotoisella junacaustillakin aika ajoin.
Meanwhile in Africa:
Lentokonemekaanikko Abdi maamiehelleen:
-osta matka Eurooppaan lentokoneen laskutelineissä! Saat sen puoleen hintaan sisäpaikkaan verrattuna. Vähän heiniä mukaan pehmikkeeksi ja koraani matkalukemistoksi, sujuu sitten rattoisasti lento....
Afrikansarvesta saapuvilla on vain laajempi käsitys matkustusmahdollisuuksista.
Lisäksi juttu voi olla keksitty ja näistä vain uutisoidaan innokkaammin?
Paiskattiinko mies lentokoneesta? Missä kikkarapää? Causti, causti!
Lentokoneinsinöörejä taivaasta? It's raining r&v!
Tietääkö kukaan, mahtuuko tuollaisen koneen pyöräkoteloon ylipäätään mitään ylimääräistä? Ei kuulosta oikein siltä, että lentokoneessa on turhia, ihmisen kokoisia tiloja.
Näin jouluna veikkaisin Jeesuslasta tai Työvoimapulaa. Molempiahan odotetaan kovasti saapuvaksi.
Quote from: dothefake on 10.12.2012, 16:04:32
Tietääkö kukaan, mahtuuko tuollaisen koneen pyöräkoteloon ylipäätään mitään ylimääräistä?
Mahtuu. Laskutelinetilassa on yleensä muutakin laitteistoa ja koska se on siivessä poikittaispalkkien ja jäykistäjien välissä, tilaa ei ole mitään järkeäkään muotoilla juuri ja juuri laskutelineiden ja niiden vivuston minimimittojen mukaan. Tai siis tilan ulkoreunat on sen mukaan, mutta sisälle jaa paljo "ylimääräistä" tilaa, jota tosin kuten totesin yllä, käytetään mm. hydraulipumpuille ja erinäisille huoltokohteille joihin on telinekuilujen kautta helppo päästä käsiksi lyhyiden pysähdysten aikana.
Näitä telinekuiluissa matkustamisia tapahtuu jatkuvasti, joskin pitkillä (kansainvälisillä) lennoilla siitä ei selviä hengissä. Lopputuloksen kannalta on siis sama putoaako ukko kyydistä telineitä sisään vedettäessä vai ulos laskettaessa. Jos ei putoa ja löydetään johonkin koloon ruttaantuneena (ratsicle) telineiden tarkastuksen yhteydessä laskupaikassa, ihan yhtä kuollut se on silloinkin. Yleensä siis kyseessä on epätoivoiset ja lukutaidottomat Darwin-palkinnon metsästäjät, koska kuka tahansa vähäkinjärkinen ensin selvittäisi voiko matkasta ylipäätänsä selvitä hengissä (ja vastaus olisi siis että pääsääntöisesti ei).
Jos sitten jos ukko menee huonoon paikkaan, niin laskutelineiden armoton nostohydrauliikka litskaa pari ukkoa olematta moksiskaan
^11,5 km:n korkeudessa hapettomassa tilassa 40 asteen pakkasessa. No can do.
Quote from: Ari-Lee on 10.12.2012, 16:20:11
^11,5 km:n korkeudessa hapettomassa tilassa 40 asteen pakkasessa. No can do.
No on siellä vähän happea, alle puolet mitä minulla tässä - millä ei siis elä, ja pakkasta voi olla 50-60 astetta joten vilu tulee.
Seuraavaksi joku evabiaudet vaatii lentokorkeuden tiputtamista alle 500 metriin ettei kukaan ressukka jäätyisi.
Ja koska afrikkalaiset eivät ole tyhmiä, tipahtaa seuraava musta jäälohkare Lontooseen päällään pitkät kalsarit ja hengityslaitteena snorkkeli nielurisoissa.
Vinkki: jos joku selviäisi samalla tempulla Suomeen asti hengissä, niin kannattaa selitykseksi kertoa että laskuteline näytti niin kutsuvalta, että oli pakko kokeilla työntää kieli siihen, ja kiinnihän se jäätyi. Sen jälkeen ei ollut enää muuta vaihtoehtoa kuin pitää laskutelineestä kiinni ja lentää koneen mukana 5000 km Suomeen.
[nipotus]
Otsikon päivämäärä on hyvin hämmentävä. Uutisessa on menty metafysiikan puolelle, kun ihan taivaasta se ukko putosi. Taivaalta putoaminen olisi uskottavampi selitys. Onko paavin kantaa kysytty?
[/nipotus]
Aluksi kun olin lukenut vain otsikon, oli mieleeni tullut, että joku on kertonut poliisisedälle tipahtaneensa taivaasta tähän outoon maahan ja hakee nyt turvapaikkaa :D.
Haha, ei hemmetti soikoon tämän vuoden parasta hommadebaattia! Nauroin niin remakkaasti että lenti housuille viime vl isän hautajaisiin valmistettua sisäfilettä! Ei hitto vie, vieläkin naurattaa :). Ovatkohan mayat erehtyneet ajasta ja jostain muustakin, jos tämä onkin ennakkoa 'uuden' aikakauden alusta. Mutta tämähän tosin on alkanut jo vuosikymmeniä sitten, eikä taivaalta päin, saatika taivaasta.
Ja miten onkaan mahtunut mukaan tuollainen Cathrenen ihmetys. Kadonnut, ja parempaa elämää etsimään lähtenyt sielu?
Harmillinen tapaus joka tapauksessa
Sällihän on ilmiselvästi ollut matkalla Lieksaan, taskussaan kaikkien koneinssien kadonneet spettarit.
Quote from: Merimakkara on 10.12.2012, 19:14:34
Sällihän on ilmiselvästi ollut matkalla Lieksaan, taskussaan kaikkien koneinssien kadonneet spettarit.
On ollutkin sen verran kova inssi, että on saanut myyttisen lentävän maton oikeasti lentämään. Sääli vaan, ettei tajunnut ylhäällä vihmovan niin vimmatusti, että mattoon olisi suojaksi kannattanut asentaa jokin suojapaneeli tai ainakin turvavyö, että pysyy kyydissä. Niiden rakentamisohje varmaan unohtui kotiin.
Ei saa nauraa moniosaajalle. Tällaista voi sattua ihan kenelle tahansa.
Quote from: rooster on 10.12.2012, 18:59:56
Aluksi kun olin lukenut vain otsikon, oli mieleeni tullut, että joku on kertonut poliisisedälle tipahtaneensa taivaasta tähän outoon maahan ja hakee nyt turvapaikkaa :D.
Happens too. Varmaan jo aika banaali selitys. Ei olisi uutisoinnin arvoinen.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Edellinen lentokoneinsinööri tipahti samoilla paikkeilla lontoolaisen mummon puutarhaan kukkapenkkiin. Ihmettelen etteivät jaa jotakin tunnuslevyjä noille itsemurhapommeille siellä lähtömaissa. Pöyristelen suorastaan.
Näin ne ajat muuttuvat.
Kesällä 1944 alkoi Lontooseen putoilemaan natsien V1 ja V2 pommeja.
Nyt esikaupunkeihin tipahtelee syväjäädytettyjä rikastusjytkyjä.
Kyllä eurooppalainen hyysäyskone pitäisi saada stoppaaman pikimmiten, ettei ihmisten Afrikassa tarvitse ryhtyä näin epätoivoisiin tekoihin päästäkseen taikaseinän mannekiiniksi!
Mikäli asiattomat oleilijat potkaistaisiin pihalle ei tällaisia sattuisi. Syypäitä neekerien hukkumisiin, nääntymisiin ja putoamisiin on siis eurooppalainen poliittinen eliitti.
Ennen pelkäsivät, että
(http://koti.welho.com/z14/sarjakuvat/pics/asterix/asterix33.jpg)
nyt pelätään, että taivaalta putoaa
(http://2.bp.blogspot.com/_pWFU-QXc1tA/TPZqAfYZgFI/AAAAAAAAAFY/DY4kJEPPMJs/s1600/1301439-lakupoika160.jpg) niskaan.
QuoteRuumis mätkähti lontoolaiskadulle todennäköisesti silloin, kun Angolasta matkalla ollut kone oli saapumassa Britanniaan.
Angola on kuuluisa tiukasta turvapaikkapolitiikastaan, josta Suomenkin tulisi ottaa oppia. Kaikki rikolliset ja onnenonkijat karkoitetaan armotta takaisin lähtömaahansa keinolla millä hyvänsä. Kieltäytyivätkö britit kenties vastaanottamasta maanmiestään takaisin?
Quote from: Uuno Nuivanen on 10.12.2012, 20:57:54
Ennen pelkäsivät, että
(http://koti.welho.com/z14/sarjakuvat/pics/asterix/asterix33.jpg)
nyt pelätään, että taivaalta putoaa
(http://2.bp.blogspot.com/_pWFU-QXc1tA/TPZqAfYZgFI/AAAAAAAAAFY/DY4kJEPPMJs/s1600/1301439-lakupoika160.jpg) niskaan.
80-luvulla sitä peräti toivottiin.
http://www.youtube.com/watch?v=taVMcphy_xc (http://www.youtube.com/watch?v=taVMcphy_xc)
Lentäväthän linnutkin rajojen yli? Ehkäpä vain voimat loppuivat kesken? :flowerhat:
Quote from: kekkeruusi on 10.12.2012, 18:45:03
[nipotus]
Otsikon päivämäärä on hyvin hämmentävä. Uutisessa on menty metafysiikan puolelle, kun ihan taivaasta se ukko putosi. Taivaalta putoaminen olisi uskottavampi selitys. Onko paavin kantaa kysytty?
[/nipotus]
Päivämäärä: syyskuun 11. ja joulukuun 10., kun IS kierrättää tätä samaa uutista, eli uutisella on kaksi päivämäärää.
Otsikko: ihan
sicaillen käytetty IS:n uutisen alkuperäistä otsikkoa. ;D
Quote from: Lemmy on 10.12.2012, 15:48:21
Paiskattiinko mies lentokoneesta? Missä kikkarapää? Causti, causti!
Ehkä rasisti kävi potkaisemassa miehen lentokoneesta? Sama kaveri kuin se "somalitytön potkija" eräässä lähijunassa taannoin. Ei ole saatu kiinni kun vaikutusalue on niin laaja.
Toinen vaihtoehto on se, että mies heitteli rasistisia kommentteja toisesta heimosta ja koneessa oli kanssamatkustajana eräs apulaiskaupunginjohtaja joka totesi, että sä et tule tänne khatinlehti huulessa ja rasistisissa aikeissa. Tosin afrikkalaisethan eivät tunnetusti voi olla rasisteja, joten tässä teoriassa on pieni aukko.
Quote from: PenaV on 10.12.2012, 17:16:34
Quote from: Ari-Lee on 10.12.2012, 16:20:11
^11,5 km:n korkeudessa hapettomassa tilassa 40 asteen pakkasessa. No can do.
No on siellä vähän happea, alle puolet mitä minulla tässä - millä ei siis elä, ja pakkasta voi olla 50-60 astetta joten vilu tulee.
Thjaah, ennen paineistettuja kabiineita jenkkien B-17 lenteli jossain 10km hujakoilla. Happipullon ja kunnon vetimien avulla saattaisi siis selvitäkin muutaman tunnin. Ja itse asiassa on selvinnytkin. Vuoden 1947 jälkeen 23 ukkoa 96:sta on selvinnyt rengasmatkasta. Yks sankari lenti New Delhistä Lontooseen 747:n kotelossa 1996 ja Romanialainen teki saman tempun 2010 Wien - Lontoo reitillä. Intialaisen epäillään olleen hypotermian takia horroksessa, kuten jäihinkin hukkuneet selviää pidempään kuin lämpimään veteen ja Romanialaisen pelasti lentosää ja kone lensi matalammalla kuin normaalisti. Antavat 20% mahdollisuuden selvitä tuolla tapaa, mutta jos hypotermia ja hapenpuute ei tapa, niin kun ukko on tajuttomana ja lentokoneen laskutelineet aukeaa, niin ulos tippuminen on sitten todennäköistä.
Ja mitenkäs on tarjoilun ja tax freen kanssa tuolla pyöräkotelossa?
Tuli jostain syystä mieleeni tarina toisen maailmansoden ajoilta:
Englantilainen pilotti syöksyi maahan Saksassa ja loukkaantui vakavasti. Sairaalassa hän heräsi ja Luftwaffen väki tuli tervehtimään. Englantilaisen jalka oli jouduttu amputoimaan, ja pilotti pyysi että se voitaisiin pudottaa Englantiin seuraavalla pommituslennolla. Näin tehtiin, oltiinhan herrasmiehiä.
Pilotin tila huononi ja käsikin jouduttiin amputoimaan. Senkin pilotti pyysi pudottamaan isänmaahansa, ja näin tehtiin.
Sitten pahoin murjotulta pilotilta piti poistaa toinenkin jalka. Kun hän pyysi taas pudottamaan sen Englantiin, Gestapon mies tuli sanomaan: "Zat is not possible, Herr Pilot. We zink you are trying to escape."
Quote from: Hevonen on 11.12.2012, 14:38:48
Quote from: kekkeruusi on 10.12.2012, 18:45:03
[nipotus]
Otsikon päivämäärä on hyvin hämmentävä. Uutisessa on menty metafysiikan puolelle, kun ihan taivaasta se ukko putosi. Taivaalta putoaminen olisi uskottavampi selitys. Onko paavin kantaa kysytty?
[/nipotus]
Päivämäärä: syyskuun 11. ja joulukuun 10., kun IS kierrättää tätä samaa uutista, eli uutisella on kaksi päivämäärää.
Otsikko: ihan sicaillen käytetty IS:n uutisen alkuperäistä otsikkoa. ;D
Sitä mä vaan, että taisi olla Raamatun mukaan edellinen taivaasta potkittu itse Lucifer ja hän sentään aloitti kapinan Jahvea vastaan. Mitähän pahaa tämä jannu sitten kerkesi tekemään? :roll:
Tapaus on selvinnyt. Kyseessä oli 30-vuotias mosambikilainen José Matada.
R.I.P.
Lähde (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2307574/London-Heathrow-plane-fall-man-identified-Mozambican-Jose-Matada-30.html)
Monikulttuurikuolema - murskaantuminen laskeutumistelinekoteloon, hypotermia, murskaantuminen pudotuksen jälkeisessä äkkipysähdyksessä. Jos ruumis olisi tipahtanut mereen hän olisi kalan ruokaa.
Tuota matkustusmuotoa on kokeiltu aiemminkin, vaihtelevalla menestyksellä.
http://www.foxnews.com/world/2010/06/09/police-say-man-survives-vienna-london-flight-hidden-jets-landing-gear/?test=latestnews
http://frontpagemag.com/2011/humberto-fontova/desperately-fleeing-cuba%E2%80%99s-free-and-fabulous-healthcare/
Quote from: kimbo on 11.04.2013, 21:34:55
Tuota matkustusmuotoa on kokeiltu aiemminkin, vaihtelevalla menestyksellä.
Quote from: Kimmo Kiljunen
"lentäähän ne linnutkin"
Kaikkea ei kannata oppia kantapäänkautta.
Tom Petty - Learnig To Fly: http://www.youtube.com/watch?v=s5BJXwNeKsQ
Nuorukainen oli etsimässä parempaa elämää, minkä varmaan kaikki arvasivatkin.
Lähde (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2314626/Young-African-plummeted-death-landing-gear-Heathrow-bound-plane-wanted-come-Europe-better-life.html)
Air Francen koneen laskutelinetilaan piiloutunut putosi ja kuoli
Air Francen matkustajakoneen laskutelinetilaan piiloutunut mies putosi ja kuoli Nigerissä, kertoo News.com.
Nigerin pääkaupunkiin Niameyhin saapumassa olleesta matkustajakoneesta putosi mies sen ollessa laskeutumassa.
Mies oli ilmeisesti piiloutunut koneen laskutelinetilaan Burkina Fason pääkaupungissa Ougadougoussa. Kone oli matkalla Pariisiin ja teki aikataulun mukaisen välilaskun Niameyssä.
Lentoyhtiö on vahvistanut tapahtuneen.
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/Air%20Francen%20koneen%20laskutelinetilaan%20piiloutunut%20putosi%20ja%20kuoli-6059 (http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/Air%20Francen%20koneen%20laskutelinetilaan%20piiloutunut%20putosi%20ja%20kuoli-6059)
Tältäkin tragedialta olisi vältytty, jos kaikki lukisivat Homma-forumia..
Quote from: K.K. on 25.07.2013, 21:57:54
Air Francen koneen laskutelinetilaan piiloutunut putosi ja kuoli
Lentäväthän ne Kimmo Kiljusetkin.
Mies joka putoaa lentokoneen laskutelineestä nigeriin, ei ole syntynyt onnellisten tähtien alla. Putoaminen paskaan olisi ollut parempi vaihtoehto ja putoaminen suomen routaiseen maanperään olisi ollut lottovoitto.
Jos laiton ilmailu noin paljon kiinnostaa, niin pitäisi olla sen verran kunnianhimoa, ettei putoisi nigeriin. Hyi helvetti!
QuotePoliisi uskoo, että mies oli onneton afrikkalainen salamatkustaja, joka oli kätkeytynyt laskutelineisiin tajuamatta, että koneen noustessa yläilmoihin hän kuolee hapenpuutteeseen ja kylmyyteen.
Nykyisella kalustolla lennettäessä voitaisiin avata ja sulkea laskutelineitä matkan varrella sopivasti meren päällä, jolloin jäätyneet salamatkustajat eivät putoaisi koneesta asuttujen alueiden päällä. Menettelyä voitaisiin kutsua laskutelineiden toiminnan tarkistusrutiiniksi ennen laskeutumista.
Uusia koneita tilattaessa niihin tulisi vaatia salamatkustajien tunnistusautomatiikka, jolloin asiattomat voitaisiin poistaa ennen lentoon lähtöä pyöräkoteloista.
Nykyaikaisissa koneissa ei ole turhaa tyhjää tilaa, huonoja uutisia jäniksille
Hyvä että tuo taivasmatkallaan langennut enkeli ei surmannut ketään maan asukasta laskeutuessaan.
Ei mene kauaa kun suvikset ryhtyvät vaatimaan lentsikoihin lämmitettyjä ja paineistettuja pyöräkoteloja ;D
"- Mietin, mitä hän pakeni. Mikä sai hänet ajattelemaan että hän voisi onnistua? Ja miten hänen perheensä saa ikinä tietää hänestä? Hän on kuin kadonnut sielu."
Kaikkea se kvanttimekaniikka aiheuttaakin. Tästä tulee mieleen Schrödingerin kissa(nykyversiossaan pakolainen).
Ei-havainnoitua salamatkustajaa kutsutaan kuolleen ja elävän salamatkustajan superpositioksi. Pakkasella ja hapenpuutteella on matkan aikana 50-90% mahdollisuus surmata salamatkustaja. Kuitenkin kun laskutelineet avataan nähdään vain joko kuollut tai elävä salamatkustaja. Kysymys kuuluu: milloin systeemi lakkaa olemasta näiden kahden tilan sekoitus ja muuttuu vain toiseksi niistä?
Ratkaisu on, että annetaan superposition pysyä superpositiona. Laskutelineet on syytä avata yhden ylimääräisen kerran meren yllä, jotta superpositio voisi säilyttää ei-havainnoidun tilansa ja turhilta kysymyksiltä vältytään.
Ehkä tämä on myös selitys sille, mistä kvanttifyysikot puhuvat, että kuka tahansa voi yht'äkkiä teleporttautua vaikka Marssiin, mutta äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä. Se tapahtuu tietenkin ei-havainnoituna superpositiona Nasan marsluotaimen laskutelineissä.
Quote from: acc on 26.07.2013, 00:38:03
Uusia koneita tilattaessa niihin tulisi vaatia salamatkustajien tunnistusautomatiikka, jolloin asiattomat voitaisiin poistaa lennon edetessä pyöräkoteloista.
FYP
AASSYYYLLYYYYYYYYMMMMMtömps
:flowerhat:
Nämä epätoivoiset keinot kertovat kuinka tietämätöntä porukkaa
maahan lappaa virallisestikkin.
:facepalm:
Quote from: Titus on 27.07.2013, 02:39:39
Quote from: acc on 26.07.2013, 00:38:03
Uusia koneita tilattaessa niihin tulisi vaatia salamatkustajien tunnistusautomatiikka, jolloin asiattomat voitaisiin poistaa lennon edetessä pyöräkoteloista.
FYP
AASSYYYLLYYYYYYYYMMMMMtömps
:flowerhat:
Nämä epätoivoiset keinot kertovat kuinka tietämätöntä porukkaa
maahan lappaa virallisestikkin.
:facepalm:
Nämä salamatkustajat ovat niitä koneinsinööreitä joilta on kurssi jäänyt hieman kesken.. :)
Quote from: Titus on 27.07.2013, 02:39:39
Quote from: acc on 26.07.2013, 00:38:03
Uusia koneita tilattaessa niihin tulisi vaatia salamatkustajien tunnistusautomatiikka, jolloin asiattomat voitaisiin poistaa lennon edetessä pyöräkoteloista.
Vaikutti hieman oudolta tuo siteeraus. Alkuperäinen teksti oli:
Quote"Uusia koneita tilattaessa niihin tulisi vaatia salamatkustajien tunnistusautomatiikka, jolloin asiattomat voitaisiin poistaa ennen lentoon lähtöä pyöräkoteloista."
Quote from: acc on 27.07.2013, 11:07:33
Quote from: Titus on 27.07.2013, 02:39:39
Quote from: acc on 26.07.2013, 00:38:03
Uusia koneita tilattaessa niihin tulisi vaatia salamatkustajien tunnistusautomatiikka, jolloin asiattomat voitaisiin poistaa lennon edetessä pyöräkoteloista.
Vaikutti hieman oudolta tuo siteeraus. Alkuperäinen teksti oli:
Quote"Uusia koneita tilattaessa niihin tulisi vaatia salamatkustajien tunnistusautomatiikka, jolloin asiattomat voitaisiin poistaa ennen lentoon lähtöä pyöräkoteloista."
Helppo nakki, liiketunnistin pyöräkoteloon, mutta millä automatiikalla kone-insinööri revitään sieltä kotelosta ulos ?
Quote from: acc on 26.07.2013, 00:38:03
Nykyisella kalustolla lennettäessä voitaisiin avata ja sulkea laskutelineitä matkan varrella sopivasti meren päällä, jolloin jäätyneet salamatkustajat eivät putoaisi koneesta asuttujen alueiden päällä. Menettelyä voitaisiin kutsua laskutelineiden toiminnan tarkistusrutiiniksi ennen laskeutumista.
Laskutelineet voidaan avata vain lähestymisessä, kun koneen nopeus sallii niiden avaamisen. Tällöin joko ollaan meren päällä tai ei olla.
Quote from: acc on 27.07.2013, 11:07:33
Quote from: Titus on 27.07.2013, 02:39:39
Quote from: acc on 26.07.2013, 00:38:03
Uusia koneita tilattaessa niihin tulisi vaatia salamatkustajien tunnistusautomatiikka, jolloin asiattomat voitaisiin poistaa lennon edetessä pyöräkoteloista.
Vaikutti hieman oudolta tuo siteeraus. Alkuperäinen teksti oli:
Quote"Uusia koneita tilattaessa niihin tulisi vaatia salamatkustajien tunnistusautomatiikka, jolloin asiattomat voitaisiin poistaa ennen lentoon lähtöä pyöräkoteloista."
FYP =
Fixed
Your
Post
???