Poll
Question:
Kampanjointi oli mielestäni:
Option 1: Mukavaa
votes: 4
Option 2: Siedettävää
votes: 2
Option 3: Ei jäänyt mieleen mitenkään erityisesti
votes: 5
Option 4: Aika epämukavaa pääosin
votes: 1
Option 5: Todella ärsyttävää
votes: 0
Moi taas.
Tähän ketjuun haluaisin ihan yleisesti keskustelua millaista on ollut tähän mennessä kun vaaleihin on vajaa viikko, että kampanjointi noin ylipäätään, millainen fiilis on ollut? Tietty vaalien jälkeen sitten toteumaa vastenhan nämä ovat hyvä mittari vertailla muutenkin. Voidaan sittemmin vertailla myös kampanjakeinoja mitä on käytetty. Samoin jos haluaa niin voi julkistaa vaalibudjettinsa, päästään hieman vertailemaan niitäkin, myös heiltä jotka eivät päässeet läpi.
Olen ensimmäistä kertaa ehdolla, niin kampanjoinnissa on omanlaisensa säväys. Se on kuitenkin hieman erilaista kuin jonkun tukiryhmässä toimiminen kuitenkin. Ei se ero suuri ole, mutta kyllä se ihan havaittava on. Kampanjassa olen käyttänyt erilaisia esitteitä, ihan kotona suunniteltuja ja printattuja, pääosin mustavalkoisella värimaailmalla. Se on valtava kustannustekijä. Sitten olen esitteitäni muokannutkin aina ideoiden myötä, tein niistä hienosti sinisellä nauhalla sidottuja kääröjäkin johon pistin yllätyslahjan äänestäjälle. Mielipidepalstoille olen kirjoittanut kanssa, se on kuitenkin paras ja täysin ilmainen keino jolla saada asioitaan tietoisuuteen. Kyseessä on kuitenkin lehden luetuin palsta. Noin muuten olen kampanjaa tehnyt sitten netin kautta osallistumalla moniin vaalikoneisiin, pistämällä blogini Savon Sanomien ehdokastutkaan (päivitykset menevät suoraan sivustolta Savariin) ja sitten Facebookissa aktiivinen omassa profiilissa ja kampanjasivuillani. Toki sitten tämä foorumi vielä.
Tällä hetkellä vaalibudjetti on n. 60 euroa. Mietin vielä materiaalia tuohon viimeiselle lauantaille, että saattaa tulla tuohon vielä 15-20 egeä lisää. Siinäpä se.
Hyvä tunnelma on ollut, niin kumppanien kuin vastustajienkin kesken. Tuntuu olevan vallalla periaate "asiat riitelevät, eivät ihmiset".
Miinuspuolella se, että julkisia vaalimainoksia on pitänyt uusia pari kertaa.