Poll
Question:
Valtakunnassa on havaittu ongelma, joka pitää korjata - mitä tehdään?
Option 1: Asianomainen ministeri ratkaisee ongelman, lyhyen konsultoinnin jälkeen, parhaan kykynsä mukaan
votes: 15
Option 2: Asianomainen ministeri perustaa työryhmän pohtimaan kuinka ongelma ratkaistaan
votes: 10
Option 3: muu, mikä
votes: 17
Kamelin selkä katkesi tähän ketjuun (http://hommaforum.org/index.php/topic,74457.new.html#new)
Vaihtoehdot
a) Asianomainen ministeri ratkaisee ongelman, lyhyen konsultoinnin jälkeen, parhaan kykynsä mukaan
b) Asianomainen ministeri perustaa työryhmän pohtimaan kuinka ongelma ratkaistaan
c) muu, mikä
Tuon ketjun perusteella:
c) Asianomainen ministeri perustaa työryhmän pohtimaan, kuinka hänen ja puoluetovereidensa pitkäaikainen haave saataisiin toteutettua nopeutetussa aikataulussa, kun tuli tarve olla tekevinään jotain ja olla kuitenkin puuttumatta itse ongelmaan
^ juuri noin!
Uskonnonopetus on seurakuntien tehtävä/ongelma, ei koulun.
Miksi ministerin pitää setviä tällaista asiaa poliittisella tasolla? Eikö tuo nyt ole asianomaisten koulujen kohdalla sitä, että rehtori selvästi rikkoo virkavelvollisuuttaan salliessaan syrjivän opetuksen? Miksi opetusministeri ei patista opetushallitusta ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin, jotta virkavelvollisuuksien rikkominen suomalaisissa kouluissa lopetetaan?
Tässä ei ole yhtään mitään politiikkaa, vaan ainoastaan juridiikkaa. Pitääkö siitä aina tehdä poliittinen ongelma, jos virkamiehet rikkovat lakia? Kurinpidollisten toimenpiteiden kautta näissä on edettävä eikä lässynlässyn työryhmäbullshitilla.
Asiaa tutkimaan perustetut työryhmät ovat päätöksenteon varsinainen vitsaus kaikilla tasoilla, erityisesti edellisen presidenttimme aikana poliitikkojen puheenparteen ilmaantui 'kansalaisjärjestöjen kuuleminen'. Käytännössä tämä tarkoittaa vihervasureiden hang-around -kerhoja, jotka on perustettu nyhtämään itselleen verorahoja esoteeristen agendojen verukkeella.
Ketjun aihe on yleisluonteinen. Ei vain esimerkittämääni (hieno kieli, opeta tuo sana mamulle ;D ) ketjuun viittaava.
Muu mikä:
Laaditaan tulenpalavalla kiireellä laki. Sitä ei ehditä valmistella juuri ollenkaan ja siihen kirjataan vain ao. ministerin mielihalut. Sitä ei saateta voimaan oikeassa järjestyksessä. Kun se on saatettu voimaan, huomataan, että se on ristiriidassa muiden lakien kanssa ja että siinä vaaditaan mielettömiä summia rahaa, jota ei ole budjetoitu missään eikä missään ole voimavaroja joilla lain noudattamista valvottaisiin. Lakia yritetään korjata yhtä hätäisesti kuin se on laadittukin, ja korjausliike menee yhtä raskaasti metsään. Lopulta vesitetty, väännelty, käännelty ja alkuperäisen tarkoituksensa tyystin hukannut laki jätetään niille sijoilleen ja unohdetaan. Kansa ei sitä tunne eikä siitä välitä.
Pidetään uudet vaalit ja jos perussuomalaiset saavat ehdottoman enemmistön, voi asiat jopa korjaantua.
Muussa tapauksessa hallituspuolueet perustavat komitean, joka koostuu poliittisista kavereista ja antavat sille avoimen budjetin, jolla kustannetaan poliittisten kavereiden asiantuntijakuluja. Komitealle ennalta annettu lopputulos on se, että mitään ongelmaa ei oikeastaan ole olemassa, mutta varmuudenvuoksi on integraatiota EU:ssa lisättävä. Toinen tavoite on toisaalta se, että niitä jotka ovat ongelman julkituoneet on jotenkin ojennettava; esim määrärahojen leikkauksella, jos kyse on julkisesta sektorista.
Kutsumme Ruotsin kuninkaalliset vierailulle riittävän pitkäksi ajaksi että ongelma poistuu.
Pidetään huolta, että sinne päättäjien palleille pääsee vain ihmisiä, joilla on edes vähän sitä älliä pääkopassaan. Kun katsoo kerran tilastoja ja pitää asiallisen ja kovan dialogin, niin tulee moneen asiaan äkkiä ratkaisu, eikä kaffeeta ja pullaakaan kulu kuin päivän annos.