QuoteMonikulttuurisuuden valot ja varjot
Blogi – 16. huhtikuuta 2012 klo 22.13 – kirjoittanut Tuomikoski Juha
Ari Laakso kritisoi "monikulttuuristamista" Pohjalaisessa 4.4. Hän kysyi mm., vastustavatko "ihmiset" (=kantasuomalaiset) monikulttuurisuutta "ihan ilkeyttään ja rasistisuuttaan".
Gallupit, joissa on mitattu maahanmuuttoon liittyviä näkemyksiä, osoittavat yhtäpitävästi samaa : mitä vähemmän paikkakunnalla on maahanmuuttajia, sitä enemmän heitä vastustetaan. Eli "ihmiset" vastustavat maahanmuuttoa, koska heillä on pelkoja ja ennakkoasenteita. Vaasan kaltaisissa kaupungeissa, joissa maahanmuuttajia on lähes jokaisella koululuokalla, työpaikalla ja asuinalueella, "ihmiset" ovat tottuneempia maahanmuuttajiin ja tietävät että he ovat pääosin arkisia naapureita ja työkavereita.
Poikkeuksen muodostavat Helsingin Jakomäen kaltaiset kaupunginosat, joissa sekä maahanmuuttajien osuus että maahanmuuton vastustus ovat korkeita. Niihin on ahdettu paljon syrjäytyneitä, suomalaisia ja maahanmuuttajia, ja kantaväestö kokee maahanmuuttajat tunkeilijoiksi ja kilpailijoiksi. Näitä alueita voi luonnehtia epäonnistuneen työllisyys- ja kaavoituspolitiikan hedelmiksi. Niiden ongelmiin auttaa parhaiten tasainen vuokra-asuntojen kaavoittaminen, työpaikkojen luominen ja muu syrjäytymistä ehkäisevä toiminta.
Laakson mainitsemat esimerkit Ruotsin "anarkiassa elävistä ghetoista" ovat juuri epäonnistuneen kaavoitus-, kotouttamis- ja työllistämispolitiikan hedelmiä. Ongelmien juuret ovat 1950-70-luvuilla, kun maahanmuutosta ei ollut kokemusta Euroopassa. Suomessa on pystytty välttämään suuri osa Länsi-Euroopan virheistä, koska laaja maahanmuutto alkoi meillä vasta 1990-luvulla, ja saatoimme ottaa oppia edeltäjiemme virheistä.
Laakso siteeraa Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tiedotetta, jonka mukaan joka kolmas raiskauksesta tuomittu on ulkomaalainen. Yleisesti arvioidaan että jopa 90% raiskauksista jää ilmoittamatta poliisille. Helsingin Sanomien verkkoliite tiivisti 4.4., että "lievät rangaistukset, näytön puuttuminen ja julkisen nöyryytyksen pelko saavat usein raiskauksen uhrin vaikenemaan".
Raiskauksia vastaan auttavat parhaiten sellaiset toimet, joilla saadaan kiinnijäämisen riski kasvamaan ja rikoksen seuraukset tuntumaan. Vasta silloin murtuu suomalainen häpeän ja vaikenemisen kulttuuri, ja alamme saada luotettavaa tilastotietoa raiskauksista. Tällä hetkellä näillä tilastoilla ei ole merkittävää todistusvoimaa.
Monikulttuurisuus on tuonut Suomeen paljon myönteistä : raikkaita tuulia suomalaiseen taiteeseen, viihteeseen, ruokakulttuuriin, työelämään ja satojentuhansien ihmisten arkeen. Monikulttuurisuuden vastustaminen tarkoittaa sitä, että vastustetaan 99.9 prosenttia ihmiskunnasta. Jos ovet ja ikkunat pidetään koko ajan kiinni, ilma tulee talossa tunkkaiseksi.
http://www.pohjanmaanvihreat.fi/?p=330
Lihavoinnit omat
Quote
Jos ovet ja ikkunat pidetään koko ajan kiinni, ilma tulee talossa tunkkaiseksi
"Jos ovet ja ikkunat pidetään koko ajan auki, ilmapiiri tulee talossa painostavaksi"
Oma versioni..
Mitäpä raiskatuista suomalaisnaisista. Pääasia että saadaan pitsaa ja kebabbia.
Quote
"Jos ovet ja ikkunat pidetään koko ajan auki, ilmapiiri tulee talossa painostavaksi"
Oma versioni..
Lisäksi kamat häipyvät ja talvella tulee kylmä.
Onkohan joku Vaasa tosiaan monikulttuurinen onnela? On kai kun kerran lehessäkin niin lukee.
QuoteRaiskauksia vastaan auttavat parhaiten sellaiset toimet, joilla saadaan kiinnijäämisen riski kasvamaan ja rikoksen seuraukset tuntumaan.
Vasta silloin murtuu suomalainen häpeän ja vaikenemisen kulttuuri, ja alamme saada luotettavaa tilastotietoa raiskauksista. Tällä hetkellä näillä tilastoilla ei ole merkittävää todistusvoimaa.
Ensimmäisestä osasta sikäli samaa mieltä, että raiskauksesta pitäisi saada jonkunlainen tuomiokin. Muuten kyllä raiskauksia vähentää parhaiten se, että opetetaan poikalasta kunnioittamaan tyttölasta itsenäisenä yksilönä, jolla on samat oikeudet kuin poikalapsellakin. Tämän voivat valitettavasti tehdä vain vanhemmat.
Jälkimmäisestä olen ymmälläni: Suomalaisen häpeän ja vaikenemisen kulttuuri ??? Kansainvälisesti asiaa tarkastellen Suomessa raiskaukset tosiaan ilmoitetaan todella hanakasti poliisille, ja uhrin syyllistäminen on minimaalista. Tietysti suomalainen häpeän ja vaikenemisen kulttuuri on suomalaista siinä mielessä, ettei se voi olla esimerkiksi arabialaista, mutta ilmaisu antaa ymmärtää, että häpeän ja vaikenemisen kulttuuri olisi erityisen suomalaista. Mielestäni juurikin sen puuttuminen on suomalaista, kun muunmaalaisia häpeän ja vaikenemisen kulttuureja miettii.
Mihin epäluotettaviin tilastoihin Tuomikoski tässä nyt viittaa? Niihinkö, joiden mukaan islamilaisten ja afrikkalaisten raiskausaktiivisuus olisi jopa monikymmenkertainen suomalaisiin verrattaessa? Tilasto ei sovi maailmankuvaan, joten se on epäluotettava?
Monikulttuurisuuden ehdoton valo on uutistoimintaan sisäänrakennettava itse itsensä varjostaminen jonka avulla monikulttuurisuudesta uutisoidaan vain valoisia asioita. Ihan niinkuin neuvostoliitosta aikoinaan.
Hyvä että virheet todistavat itse itsensä hihhuleiksi, ei muiden tarvitse vaivaantua ;D
Kyllähän Suomessa on ihan järkyttävä häpeän ja vaikenemisen kulttuuri, kun kotimaisten naisten (joukko)raiskaamat miehetkään eivät uskalla kertoa poliisille - katsokaa nyt, tilastoihin ei ole saatu vielä yhtään tapausta! Järkyttävää!!
Quote from: Juha Tuomikoski on 02.05.2012, 14:34:32
Gallupit, joissa on mitattu maahanmuuttoon liittyviä näkemyksiä, osoittavat yhtäpitävästi samaa : mitä vähemmän paikkakunnalla on maahanmuuttajia, sitä enemmän heitä vastustetaan. Eli "ihmiset" vastustavat maahanmuuttoa, koska heillä on pelkoja ja ennakkoasenteita. Vaasan kaltaisissa kaupungeissa, joissa maahanmuuttajia on lähes jokaisella koululuokalla, työpaikalla ja asuinalueella, "ihmiset" ovat tottuneempia maahanmuuttajiin ja tietävät että he ovat pääosin arkisia naapureita ja työkavereita.
Poikkeuksen muodostavat Helsingin Jakomäen kaltaiset kaupunginosat, joissa sekä maahanmuuttajien osuus että maahanmuuton vastustus ovat korkeita. Niihin on ahdettu paljon syrjäytyneitä, suomalaisia ja maahanmuuttajia, ja kantaväestö kokee maahanmuuttajat tunkeilijoiksi ja kilpailijoiksi.
Minusta on mielenkiintoista se, miten vähän painoarvoa näissä ^ ajatuksissa aina annetaan varallisuuden tarjoamille mahdollisuuksille. Vaikka sillä on aivan ratkaiseva merkitys. Otetaan esimerkiksi tässä mainittu Helsingin Jakomäki kanta-asukkaineen ja maahanmuuttajineen; sen alueen asukkaille on varsin tyypillistä matala varallisuustaso ja huomattavasti heikentynyt mahdollisuus vaikuttaa omiin asioihin (on syrjäytyneisyyttä, taistelua ja epävarmuutta sosiaalituista, sairautta jne.). Asutaan lähellä toisiaan (ei ole sitä massia, millä ostaa itselleen tilaa ja omaa rauhaa - puhumattakaan "laadukkaammista" naapureista) ja joudutaan ottamaan vastaan naapurustossa yhtä sun toista.
Vaasassa sen sijaan asuu keskimäärin melko varakasta väkeä, ja he elävät esimerkiksi pk-seutuun verrattuna varsin ilmavasti. Se, jos nyt työpaikallaan tapaa hyvin sopeutuneita maahanmuuttajia (jotka ovat sitoutuneita noudattamaan työnantajan työaikoja, yhteisiä pelisääntöjä ja määräyksiä), ei ole tippaakaan sama asia. En ihmettele yhtään sitä, miten näiltä vauraimmilta alueilta saadaan valoisampia tutkimustuloksia maahanmuuttajamyönteisistä asenteista; kantasuomalaisilla on (yleensä) näillä alueilla tarpeeksi varallisuutta ostaa itsensä paremmille asuinalueille ja ylipäätään mahdollisuuksia valita. Jos he päättävät jäädä, he tekevät sen vapaaehtoisesti - täysissä sielun ja ruumiin voimissa.
Miksi tätä todellisuutta näin heikosti ymmärretään? Toinen asia, mitä en ymmärrä on tässä yhteydessä suomalaisen kateus-kortin pelaaminen - ikäänkuin automaattisesti oletetaan suomalaisten vähäosaisten maahanmuuttajavastaisten asenteiden juontavan kateudesta toisen sosiaalietuisuuksia kohtaan ??? - ei siinä varmaankaan kovin paljoa toisen sosiaalietuisuuksia tule pohdittua kun taistelee oikeudesta omaan rauhaan kotirappukäytävässä tai taistelee pihassa oman lapsensa puolesta, joka jälleen kerran sai kivestä päähänsä. Maahanmuutosta lähipiirissä esiinnousevat ongelmat ovat perin juurin arkisia ja väitän, että esimerkiksi kantasuomalaisilla Jakomäen alueella on tämänkaltaisista ongelmista paljon enemmän kokemusta mitä kantasuomalaisilla Vaasan seudulla. Se kuinka läheisissä tekemisissä päivittäin ollaan ja missä määrin tämä kaikki perustuu "vapaaehtoisuuteen" on määrittävä tekijä.
Jos ihan suoraan sanotaan, alan olla totaalisen kyllästynyt suomalaisten syrjäytyneiden ja vähäosaisten alituiseen mukaanvetämiseen näihin keskusteluihin vähintäänkin hämärässä valossa ja heistä puhuminen ikäänkuin toisen luokan kansalaisina. Tämä piirre yleisessä suomalaisessa maahanmuuttokeskustelussa on raivostuttava. Teen tällä hetkellä työtä suomalaisten mielenterveys- ja päihdekuntoutujien kanssa, ja voin kertoa, että niiden moninaisten elämäntarinoiden kuuleminen olisi itse kullekin (etenkin itsensä ylentäville) ihan paikallaan. Kuka tahansa meistä voi päätyä sinne Jakomäkeen kerrostaloyksiöön ties kenenkä naapuriksi, ei kukaan ota sitä syntyessään päämääräkseen.
Onkohan tämän blogikirjoituksen kirjoittanut Vihreä nyt luettavissa niiden 'City-junttien' joukkoon, joista Pekka Haavisto presidentinvaalien alla jutteli? Henkilökohtaisesti sellaisiksi miellän kaikki ne henkilöt, joilla on tämän yllä sanomani asian ymmärtämisen kanssa ylivoimaisia vaikeuksia.
Quote from: Juha Tuomikoski
Gallupit, joissa on mitattu maahanmuuttoon liittyviä näkemyksiä, osoittavat yhtäpitävästi samaa : mitä vähemmän paikkakunnalla on maahanmuuttajia, sitä enemmän heitä vastustetaan. Eli "ihmiset" vastustavat maahanmuuttoa, koska heillä on pelkoja ja ennakkoasenteita. Vaasan kaltaisissa kaupungeissa, joissa maahanmuuttajia on lähes jokaisella koululuokalla, työpaikalla ja asuinalueella, "ihmiset" ovat tottuneempia maahanmuuttajiin ja tietävät että he ovat pääosin arkisia naapureita ja työkavereita.
Ruotsissa kriittisesti maahanmuuttoon suhtautuvia on selkeästi enemmän (http://avpixlat.info/2012/03/28/sd-starka-i-skane/) Skånessa (jossa maahanmuuttajia on paljon) kuin muualla maassa. Kaikkein eniten ruotsidemokraattien äänestäjiä oli Malmön Rosengårdiin rajautuvilla omakotivaltaisilla kantaväestön asuinalueilla, joiden asukkailla on huomattavan hyvä näköala maahanmuuton seurauksiin.
Vaasassa maahanmuuttajia on toki Suomen mittapuulla suhteellisen paljon, mutta he ovat valtaosin jotain muuta kuin "varsinaisia" eikä esimerkiksi Ruotsin tyyppisiä gettoalueita toistaiseksi ole. Toisin sanoen maahanmuuttajat ovat keskimäärin pakostakin melko hyvin kotoutuneita. Toisaalta myös ongelmia on olemassa, esimerkiksi "varsinaisten" maahanmuuttajien suurelta osin asuttama Olympiakortteli on Vaasan mittapuulla huomattavan levoton alue.
Quote from: Juha TuomikoskiLaakson mainitsemat esimerkit Ruotsin "anarkiassa elävistä ghetoista" ovat juuri epäonnistuneen kaavoitus-, kotouttamis- ja työllistämispolitiikan hedelmiä. Ongelmien juuret ovat 1950-70-luvuilla, kun maahanmuutosta ei ollut kokemusta Euroopassa.
Kaavoituspolitiikasta ongelmat tuskin johtuvat, koska kyseiset alueet eivät olleet anarkiassa vielä silloin, kun niiden asujaimisto koostui kantaväestöstä. Lisäksi myös muilla kuin betonilähiötyyppisillä alueilla esiintyy näitä ongelmia, esimerkiksi Malmön Sevedissä.
Puutteellisen kotou
tumisen seurausta anarkia epäilemättä on, koska kulttuuri- ja koulutuserot sekä asukkaiden kotoutumishalut ovat mitä ovat. Ylhäältä ohjatun kotou
ttamisen onnistumismahdollisuuksista sen sijaan ehkä kertoo jotain se, että Ruotsissa kotouttamiseen käytetään eniten rahaa maailmassa, mutta kotoutuminen on silti käytännössä yhtä surkeaa kuin muissakin suurimittaisen maahanmuuton kohteeksi joutuneissa maissa.
Työllistämispolitiikan osalta, miten Juha Tuomikoski on ajatellut työllistää luku-, kirjoitus- ja kielitaidottomia paimentolaisia Suomen ja Ruotsin tyyppisissä yhteiskunnissa?
Quote from: Juha TuomikoskiSuomessa on pystytty välttämään suuri osa Länsi-Euroopan virheistä, koska laaja maahanmuutto alkoi meillä vasta 1990-luvulla, ja saatoimme ottaa oppia edeltäjiemme virheistä.
Suomen maahanmuuttotilanteen suhteellinen ongelmattomuus johtuu siitä, että täällä on toistaiseksi selvästi vähemmän maahanmuuttajia kuin useimmissa muissa Länsi-Euroopan maissa. Suurimmat ongelmat ovat vasta edessäpäin, ainakin jos vihreiden maahanmuuttopolitiikan annetaan toteutua.
Quote from: Juha TuomikoskiMonikulttuurisuus on tuonut Suomeen paljon myönteistä : raikkaita tuulia suomalaiseen taiteeseen, viihteeseen, ruokakulttuuriin, työelämään ja satojentuhansien ihmisten arkeen.
"Taiteen, viihteen ja ruokakultuurin rikastamiseksi maahamme on mahdollisimman nopealla aikataululla saatava vähintään 100.000 somalia."
"Ilman satojatuhansia työttömiä kamelipaimenia on työelämämme tunkkainen."
Vai olisiko ne raikkaat tuulet sittenkin mahdollista ohjata Suomeen myös muuten kuin kehitysmaaperäisen joukkomaahanmuuton kautta?
Quote from: Juha TuomikoskiMonikulttuurisuuden vastustaminen tarkoittaa sitä, että vastustetaan 99.9 prosenttia ihmiskunnasta. Jos ovet ja ikkunat pidetään koko ajan kiinni, ilma tulee talossa tunkkaiseksi.
Monikulttuurisuuden vastustaminen tarkoittaa sitä, että vastustetaan suurilukuisten, toisistaan kulttuurin osalta radikaalisti poikkeavien etnisten ryhmien asuttamista samalle alueelle, ja siitä seuraavia ongelmia. Ei sitä, että vastustettaisiin vaikutteiden ottamista ulkomailta.
Quote from: skrabb on 02.05.2012, 14:34:32
QuoteMonikulttuurisuuden valot ja varjot
Blogi – 16. huhtikuuta 2012 klo 22.13 – kirjoittanut Tuomikoski Juha
Raiskauksia vastaan auttavat parhaiten sellaiset toimet, joilla saadaan kiinnijäämisen riski kasvamaan ja rikoksen seuraukset tuntumaan. Vasta silloin murtuu suomalainen häpeän ja vaikenemisen kulttuuri, ja alamme saada luotettavaa tilastotietoa raiskauksista. Tällä hetkellä näillä tilastoilla ei ole merkittävää todistusvoimaa.
Monikulttuurisuuden vastustaminen tarkoittaa sitä, että vastustetaan 99.9 prosenttia ihmiskunnasta.
http://www.pohjanmaanvihreat.fi/?p=330
Räkytän tästä vain osoittaakseni, ettei myötähäpeä näin nolosta ja väsyneen epäloogisesta näennäismielipiteestä saa minua vaikenemaan. Jos hra Tuomikoskella on tyttäriä niin, vot asuntoa opiskelupaikkakunnan etnohelvetistä hommaamaan, heti siitä somalinuorison naapurista. Tai veljen-/siskontyttöjä.
Onkohan näillä raiskausrikosten vähättelijöillä taustoissaan jokin pienin yhteinen nimittäjä, esim. piilevä multippeli misogynia?
Lisäksi tuli myös mieleeni arvella, että kuinka monta syrjäytynyttä hra Tuomikoski henkilökohtaisesti tuntee? Tai raiskattua?
Quote from: d100a on 02.05.2012, 14:38:40
Quote
Jos ovet ja ikkunat pidetään koko ajan kiinni, ilma tulee talossa tunkkaiseksi
"Jos ovet ja ikkunat pidetään koko ajan auki, ilmapiiri tulee talossa painostavaksi"
Oma versioni..
Jos ikkunat pidetään kesällä koko ajan auki ilman kärpäsverkkoa, niin kärpäset täyttävät kämpän ennen pitkää.
Taas yksi hölmöläinen, jolle monikulttuuri on "raikkaita tuulia suomalaiseen taiteeseen, viihteeseen, ruokakulttuuriin, työelämään ja satojentuhansien ihmisten arkeen". Ei se näin mene.
Mistä on monikulttuuri tehty? Monikulttuuri on työpaikkojen hiljentymishuoneita, oppilaitosten käytävillä ja kuntosalien pukuhuoneissa rukoilua, kirjastojen nurkkausten varaamista rukoilua varten, omia uimahallivuoroja ja ehkä tulossa olevia omia uimarantoja, eläinten rituaaliteurastuksia ja halal-lihaa, genitaalien uusiksi muotoiluja, naisten pukeutumissääntöjä, kunniaväkivaltaa, omia sharialakeja sekä Eurooppa- ja ulkomaankauppaministeri Alexander Stubbia, jonka nimessä on x ja kaksi b-kirjainta.
Quote from: VihreätMonikulttuurisuuden vastustaminen tarkoittaa sitä, että vastustetaan 99.9 prosenttia ihmiskunnasta.
Siis ihanko tosissaan tällaisia väitteitä esitetään? En enää keksi sopivia sanoja kuvaamaan inhimillistä typeryyttä.
Quote from: DuPont on 02.05.2012, 23:17:45
Quote from: VihreätMonikulttuurisuuden vastustaminen tarkoittaa sitä, että vastustetaan 99.9 prosenttia ihmiskunnasta.
Siis ihanko tosissaan tällaisia väitteitä esitetään? En enää keksi sopivia sanoja kuvaamaan inhimillistä typeryyttä.
Aivan kaikkia ei-kantasuomalaisia vastustan jokaista henkilökohtaisesti ja vielä jokaista kantasuomalaistakin, joka ei vastusta kanssani kaikkia maailman ei-kantasuomalaisia henkilökohteisesti, vastustan.
Yllä oleva on Tuomikosken makaaberin ajatusleikin herättämää sarkasmia, älköön kukaan irroittako sitä asiayhteydestään.
QuoteGallupit, joissa on mitattu maahanmuuttoon liittyviä näkemyksiä, osoittavat yhtäpitävästi samaa : mitä vähemmän paikkakunnalla on maahanmuuttajia, sitä enemmän heitä vastustetaan. Eli "ihmiset" vastustavat maahanmuuttoa, koska heillä on pelkoja ja ennakkoasenteita.
Eikös joitakin kuukausia sitten Helsingin Sanomissa todettu, että maahanmuuttoon suhtautuvat kriittisesti juuri ne, jotka kohtaavat arjessaan paljon maahanmuuttajia? Ainakin minulla on tälläisestä vahva muistikuva. En ole aivan varma oliko hesari.
Quote from: DuPont on 02.05.2012, 23:17:45
Siis ihanko tosissaan tällaisia väitteitä esitetään? En enää keksi sopivia sanoja kuvaamaan inhimillistä typeryyttä.
Idea on sama kuin wow-arkkitehtuurissa. Tilaisuuden tullen et enää keksi sanoja kuvaamaan mittaamatonta typeryyttä. Vastapuoli voittaa.
Quote from: DuPont on 02.05.2012, 23:17:45
Quote from: VihreätMonikulttuurisuuden vastustaminen tarkoittaa sitä, että vastustetaan 99.9 prosenttia ihmiskunnasta.
Siis ihanko tosissaan tällaisia väitteitä esitetään? En enää keksi sopivia sanoja kuvaamaan inhimillistä typeryyttä.
Miksi muuten vain 99.9 % ihmiskunnasta? Maailmassahan on monta kulttuuria ja kyllähän Suomikin on aina ollut monikulttuurinen, joten kyllähän monikulttuurin vastustaminen tarkoittaa 100 %:sesti koko ihmiskunnan vastustamista. Mitäköhän vihreiden politiikan vastustaminen sitten Juhan mielestä tarkoittaa, en uskalla edes ajatella.
"Raiskauksia vastaan auttavat parhaiten sellaiset toimet, joilla saadaan kiinnijäämisen riski kasvamaan ja rikoksen seuraukset tuntumaan".
Jep, kunnon tuntomerkit julki yhtään sensuroimatta alkuperämaata, ihonväriä, muuta etnisyyttä, jne. ja kunnon tuomiot, mukaan luettuna karkoitukset vaikkapa Venäjältä vuokrattuihin entisiin gulag-leireihin vartijoineen.
Ja mitä tilastoihin tulee, julki sitten myös se, millä prosentilla kukin etnisyys raiskailee ja ryöstelee. Ja "suomalaiset" erotettava tilastoissa suomalaisista ettei mene väärään sarakkeeseen ja väitetä rikosta han-suomalaisen tekemäksi.
Quote from: matkamasentaja on 03.05.2012, 17:35:46
"Raiskauksia vastaan auttavat parhaiten sellaiset toimet, joilla saadaan kiinnijäämisen riski kasvamaan ja rikoksen seuraukset tuntumaan".
Jep, kunnon tuntomerkit julki yhtään sensuroimatta alkuperämaata, ihonväriä, muuta etnisyyttä, jne. ja kunnon tuomiot, mukaan luettuna karkoitukset vaikkapa Venäjältä vuokrattuihin entisiin gulag-leireihin vartijoineen.
Ja mitä tilastoihin tulee, julki sitten myös se, millä prosentilla kukin etnisyys raiskailee ja ryöstelee. Ja "suomalaiset" erotettava tilastoissa suomalaisista ettei mene väärään sarakkeeseen ja väitetä rikosta han-suomalaisen tekemäksi.
Ei tuntomerkit mitään auta ellei niitä kerrota poliisille.
Tuosta linkistä alla voi lukea miksi raiskauksesta ilmoittaminen poliisille ja asian vieminen edelleen oikeuteen on itse asiassa uhrille ihan helvetin vaikea päätös. Siitä käynnistyy sellainen henkinen rumba ja prosessi, jonka aikana raiskattu "raiskataan" uudelleen useamman kerran. Kynnys ilmoittaa tutun tai sukulaisen tekemä raiskaus on kaikkein korkein. Siinä menee helposti uusiksi puoli tuttavapiiriä ja sukulaisuhteet, koko elämä paskaksi. Kun vaihtoehtona on vain lisää ja enemmän tuskaa, on helpompi jättää ilmoitukset sikseennja yrittää pärjäillä jotenkin.
Näissä nettikeskusteluissa asiaa käsitellään teknisesti ja tilastojen valossa. Eniten kiinnostaa kuka raiskasi, ei se mitä uhrille kuuluu. Raiskauksista tehdään politiikan teon väline. Raiskattujen kohtalo ei kiinnosta oikeasti ketään. Kuvaan kuuluu, että tilastojen ulkopuoliset raiskaukset kielletään. Jos huoli olisi raiskaukset, siis kaikki raiskaukset ja uhrit, huomio pitäisi kääntää ihan yhtä suurella tarmolla kaikkien raiskausten estämiseen ja uhrien oikeuksien turvaamiseen varsinkin uhrin ollessa taloudellisesti tai muulla tavalla riippuvainen raiskaajasta.
http://lexine.blogit.fi/raiskatun-taakka/
Quote from: Peril on 03.05.2012, 18:24:46
Jos huoli olisi raiskaukset, siis kaikki raiskaukset ja uhrit, huomio pitäisi kääntää ihan yhtä suurella tarmolla kaikkien raiskausten estämiseen ja uhrien oikeuksien turvaamiseen varsinkin uhrin ollessa taloudellisesti tai muulla tavalla riippuvainen raiskaajasta.
Miksei haukuta saman tien niitäkin ihmisiä tekopyhiksi, jotka rajaavat sen hetkisen huolensa raiskauksiin eivätkä kanna huolta kaikista muista väkivallan uhreista? Onhan viimeksi mainittuja huomattavasti enemmän kuin "pelkän" raiskauksen uhreja.
Henkilökohtaisesti en näe ongelmallisena sitä, että joku kantaa erityistä huolta nimen omaan puska- ja jengiraiskauksista.
Monikultturistit haluavat yksinoikeudella määritellä, mikä on aitoa monikulttuuria. Ei nähtävästi kelpaa esimerkiksi angloamerikkalainen rock, blues ja jazz; kiinalainen ravintola; thaimaalainen hieromo y.m. vastaava monikulttuurin edustajiksi. Pitää olla vain äbäläväbälää-islamia, somaalia, keppitanssia ja rumpujen pauketta, hulabaloota; yleensäkin vain tummaa ihoa ilman sen kummempaa järkevää sisältöä, jolla olisi lisärarvoa ja palvelua tavallisellekin suomalaiselle(miehelle).
Quote from: Siili on 03.05.2012, 18:34:37
Quote from: Peril on 03.05.2012, 18:24:46
Jos huoli olisi raiskaukset, siis kaikki raiskaukset ja uhrit, huomio pitäisi kääntää ihan yhtä suurella tarmolla kaikkien raiskausten estämiseen ja uhrien oikeuksien turvaamiseen varsinkin uhrin ollessa taloudellisesti tai muulla tavalla riippuvainen raiskaajasta.
Miksei haukuta saman tien niitäkin ihmisiä tekopyhiksi, jotka rajaavat sen hetkisen huolensa raiskauksiin eivätkä kanna huolta kaikista muista väkivallan uhreista? Onhan viimeksi mainittuja huomattavasti enemmän kuin "pelkän" raiskauksen uhreja.
Henkilökohtaisesti en näe ongelmallisena sitä, että joku kantaa erityistä huolta nimen omaan puska- ja jengiraiskauksista.
Kukin tyylillään. Itseäni oksettaa se, että raiskauksista tehdään poliittinen keppihevonen. Toki puskaraiskauksista saa ja pitääkin olla huolissaan, mutta etenkin tunteisiin vetoavat ilmaukset "meidän naisten ja tyttärien suojelusta" pistävät vihaksi. Jos siihen vedotaan, niin mielestäni olisi korrektia katsastaa ja ymmärtää koko tilanne, sen suojelun nimissä ja sen takia.
Raiskausten ja hyväksikäyttöjen uhrit ovat oikeusturvansa kantilta ja niin huonossa asemassa, että itse koen tärkeäksi asian koko laajuuden nostamisen esille. Se hyöty puskaraiskausten käsittelyssä on ollut, että myös piiloon jäävät raiskaukset ovat alkaneet herättää kiinnostusta myös päättäjissä. Kokonaiskuva alkaa hiljalleen hahmottua.