Mie, sie, myö ja työ - täältä Hesan heinäkengät ovat kotoisin!
Muut 58,3%, Helsinki 41,7%.
Tuhansien toiveiden ja särkyneiden sydänten Helsinki houkuttelee uusia asukkaita ympäri maata ja maailmaa. Tämä näkyy siinä, että alkuperäiset stadilaiset ovat vähemmistö kaupungissaan.
Helsingissä syntyneitä helsinkiläisiä on Helsingin kaupungin Tietokeskuksen mukaan nimittäin vuodenvaihteessa 2010-2011 ollut 41,7 prosenttia eli reilusti alle puolet kaupunkilaisista.
Pääkaupungissa liikkuvien ei kannata ihmetellä, jos Hesarilla kaikuvat lauseet "voe tokkiisa, suattaahan tuo ollannii" ja "mää mukkasir rotvallir reunaa ja pipa lens".
Helsingissä parhaiten edustetut maakunnat ovat nimittäin Pohjois-Savo ja Pirkanmaa. Sekä Pohjois-Savossa että Pirkanmaalla on syntynyt 3,2 prosenttia helsinkiläisistä.
Se on aika paljon, koska Vantaalla on syntynyt 3,0 ja Espoossa 2,9 prosenttia hesalaisista.
Pohjanmaalaiset ja lappilaiset ovat jääneet kotiseuduilleen, sillä heitä on helsinkiläisistä vain kaksi prosenttia. Keski-Pohjanmaalla syntyneitä helsinkiläisiä on vain 3 137 eli puoli prosenttia.
Ulkomaalaisia helsinkiläisistä oli 10,5 prosenttia.
Alla on lista helsinkiläisten syntymämaakunnista.
Katso Ilta-Sanomien sivuilta: http://www.iltasanomat.fi/asuminen/mie-sie-myo-ja-tyo---taalta-hesan-heinakengat-ovat-kotoisin/art-1288448325028.html
Myös lauseet "allah akbar", "Missa Kela" ja "Sina olet rasismi" ovat kuulemma nykyään yleisiä Hesarilla kaikuvia lauseita.
Kirjoittaja on alkuperäinen stadilainen, tosin iskä Kymenlaaksosta ja äiti Hämeestä.
Täysin tarkoitushakuinen skeida-artikkeli.
Sitä paitsi toimittelija paljasti perseensä, puhuessaan hesalaisista.
Minkä ihmeen takia suomalainen media vihaa suomalaisia niin paljon, että stadilaisiakin pitää alkaa mollata ?
Quote from: Marius on 10.02.2012, 19:54:45
Täysin tarkoitushakuinen skeida-artikkeli.
Sitä paitsi toimittelija paljasti perseensä, puhuessaan hesalaisista.
Samaa mieltä.
Itse olen faijan puolelta viidennen polven stadilainen; tosin muutin pois jo viisi vuotiaana. Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.
Olenko siis parempi kuin te muut tai huonompi?
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 19:57:24
Quote from: Marius on 10.02.2012, 19:54:45
Täysin tarkoitushakuinen skeida-artikkeli.
Sitä paitsi toimittelija paljasti perseensä, puhuessaan hesalaisista.
Samaa mieltä.
Itse olen faijan puolelta viidennen polven stadilainen; tosin muutin pois jo viisi vuotiaana. Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.
Olenko siis parempi kuin te muut tai huonompi?
Ilmoittaudun myös Naistenklinikalla syntyneeksi, näin btw. Äitini uusi aviomies (en määrittele isäpuoleksi, koska tapasivat jo aikuistuttuani) on myös syntynyt kyseisessä tönössä, ja meillä on keskenämme leikkimielinen herrasmiessopimus Naistenklinikalla syntymisestä stadilaisuuden mittarina. ;)
Quote from: Sunt Lacrimae on 10.02.2012, 19:44:57
Myös lauseet "allah akbar", "Missa Kela" ja "Sina olet rasismi" ovat kuulemma nykyään yleisiä Hesarilla kaikuvia lauseita.
Kirjoittaja on alkuperäinen stadilainen, tosin iskä Kymenlaaksosta ja äiti Hämeestä.
Mie oun alkuperrääsempi tatilaane. ;D Toinen vanhempi stadista, toinen Espoosta.
Tuo juttu todistaa vain valehteluksi sen, että stadilaiset yrittäisivät valtakunnanpolitiikassa sorsia syrjäseutuja. Kyllä se on niin, että "hesalaistuneet" savolainen, hämäläinen, karjalainen, lappilainen ja pohojalaanen puhumattakaan vasaborna'sta ovat ne suurimmat syyt syrjäseutujen väheksyntään. Stadilaiset eivät ole juntteja, ts. eivät halveksu erilaisia, se on se maakunnista tullut aines, joka tuota tekee. Samoin stadilaiset eivät ole rasisteja eivätkä "rasisminvastustajia" vaan jälleen kerran "kulttuurisodissa" on kyse junttilan sisällissodasta.
Quote from: Sunt Lacrimae on 10.02.2012, 19:59:17
Ilmoittaudun myös Naistenklinikalla syntyneeksi, näin btw. Äitini uusi aviomies (en määrittele isäpuoleksi, koska tapasivat jo aikuistuttuani) on myös syntynyt kyseisessä tönössä, ja meillä on keskenämme leikkimielinen herrasmiessopimus Naistenklinikalla syntymisestä stadilaisuuden mittarina. ;)
Siinä tapauksessa stadilaisuus on kuntarajat rikkova ominaisuus, koska Espoossa ei taida olla synnytyssairaalaa... :P
Quote from: Punaniska on 10.02.2012, 20:08:14
Quote from: Sunt Lacrimae on 10.02.2012, 19:59:17
Ilmoittaudun myös Naistenklinikalla syntyneeksi, näin btw. Äitini uusi aviomies (en määrittele isäpuoleksi, koska tapasivat jo aikuistuttuani) on myös syntynyt kyseisessä tönössä, ja meillä on keskenämme leikkimielinen herrasmiessopimus Naistenklinikalla syntymisestä stadilaisuuden mittarina. ;)
Siinä tapauksessa stadilaisuus on kuntarajat rikkova ominaisuus, koska Espoossa ei taida olla synnytyssairaalaa... :P
No stadilainen on syntynyt naistenklinikalla, mutta naistenklinikalla syntynyt ei aina ole stadilainen. ;)
Vähän kuten asiakas on aina oikeassa paitsi silloin, kun asiakas on väärässä.
Quote from: Sunt Lacrimae on 10.02.2012, 19:59:17
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 19:57:24
Quote from: Marius on 10.02.2012, 19:54:45
Täysin tarkoitushakuinen skeida-artikkeli.
Sitä paitsi toimittelija paljasti perseensä, puhuessaan hesalaisista.
Samaa mieltä.
Itse olen faijan puolelta viidennen polven stadilainen; tosin muutin pois jo viisi vuotiaana. Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.
Olenko siis parempi kuin te muut tai huonompi?
Ilmoittaudun myös Naistenklinikalla syntyneeksi, näin btw. Äitini uusi aviomies (en määrittele isäpuoleksi, koska tapasivat jo aikuistuttuani) on myös syntynyt kyseisessä tönössä, ja meillä on keskenämme leikkimielinen herrasmiessopimus Naistenklinikalla syntymisestä stadilaisuuden mittarina. ;)
Stadilaisuuden mittarina tuo on huono; Faija ja minä ollaan synnytty Naistenklinikalla; asuinkunta Helsinki. Toisaalta; mun kersat ovat myös syntyneet Naistenklinikalla (kolmannessa polvessa..) mutta eivät kyllä Hesassa ole asuneet lapsena päiväkään vaan syntymäkotikunta on kehyskunta.
Ja pikkubroidi on syntynyt Eirassa, syntymäkotikunta Espoo (Jorvia ei vielä ollut). Pikkusisko on syntynyt Kättärillä, syntymäkotikunta Uukuniemi. (Oltiin just muutettu kehyskuntaan, paperit eivät olleet vaihtuneet.)
Stadilaisuuden mittari on siis se että pitää olla syntynyt ja asunut siellä missä spåra kulkee. ;D Mielellään viidennessä polvessa.
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:15:19
Stadilaisuuden mittari on siis se että pitää olla syntynyt ja asunut siellä missä spåra kulkee. ;D Mielellään viidennessä polvessa.
Jos on syntynyt Turussa ennen vuotta 1972, on tuolla mittarilla myös stadilainen. 8)
Quote from: Suomi2050 on 10.02.2012, 19:41:53
Pääkaupungissa liikkuvien ei kannata ihmetellä, jos Hesarilla kaikuvat lauseet "voe tokkiisa, suattaahan tuo ollannii" ja "mää mukkasir rotvallir reunaa ja pipa lens".
Moista puhetta olisi mukava kuulla täällä, mutta käytännössä Hesarilla liikkuvat maalaiset yrittävät jostain syystä parhaansa mukaan olla paljastumatta, mikä on aivan turhaa, koska ketään ei kiinnosta. Samaan aikaan uuskulttuurien edustajat eivät tunnu yrittävänkään sopeutua. Näille nurkille kyllä mahtuu jengiä joka osaa antaa tilaa olemiselle, niin kauan kun se ei ilmene toisten muroihin kusemisena. Ja sen muistamista, että oman tilan antaminen ei ole mikään yksisuuntainen tie.
"Hesalaiset" osaavat käyttäytyä. Kauempaa tulleet eivät tunnu osaavaan. Stadilaiset luonnollisesti määrittelevät omien katujensa käyttäytymissäännöt.
Quote from: mikkos on 10.02.2012, 20:18:38
Quote from: Suomi2050 on 10.02.2012, 19:41:53
Pääkaupungissa liikkuvien ei kannata ihmetellä, jos Hesarilla kaikuvat lauseet "voe tokkiisa, suattaahan tuo ollannii" ja "mää mukkasir rotvallir reunaa ja pipa lens".
Moista puhetta olisi mukava kuulla täällä, mutta käytännössä Hesarilla liikkuvat maalaiset yrittävät jostain syystä parhaansa mukaan olla paljastumatta, mikä on aivan turhaa, koska ketään ei kiinnosta.
Tjoo, ne ajat milloin "pönde" sai kajuuttaan heti avattuaan suunsa jossain Hakaniemessä ja Kontulan ja Myllypuron nuoret uroot ottivat toisistaan mittaa sankoin joukoin ovat jo mennyttä kansanperinnettä.
Quote from: Sunt Lacrimae on 10.02.2012, 20:17:07
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:15:19
Stadilaisuuden mittari on siis se että pitää olla syntynyt ja asunut siellä missä spåra kulkee. ;D Mielellään viidennessä polvessa.
Jos on syntynyt Turussa ennen vuotta 1972, on tuolla mittarilla myös stadilainen. 8)
Totta. Tuo unohtui. Eikö Tampereellakin ole mennyt ratikka?
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:22:54
Quote from: Sunt Lacrimae on 10.02.2012, 20:17:07
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:15:19
Stadilaisuuden mittari on siis se että pitää olla syntynyt ja asunut siellä missä spåra kulkee. ;D Mielellään viidennessä polvessa.
Jos on syntynyt Turussa ennen vuotta 1972, on tuolla mittarilla myös stadilainen. 8)
Totta. Tuo unohtui. Eikö Tampereellakin ole mennyt ratikka?
Piti tarkistaa yleissivistykseni perustasta eli Wikipedia-sivustolta, ei ole, mutta Viipurissa sen sijaan kulki ratikka. Stadilaisten joukot ovat siis sankemmat kuin arvasimmekaan.
Quote from: mikkos on 10.02.2012, 20:18:38
Moista puhetta olisi mukava kuulla täällä, mutta käytännössä Hesarilla liikkuvat maalaiset yrittävät jostain syystä parhaansa mukaan olla paljastumatta, mikä on aivan turhaa, koska ketään ei kiinnosta.
20v/40kg sitten siellä asuessani oli sama juttu, eli näemmä tietyt asiat eivät muutu. Kollit ei tajua, että rehdillä juntticharmilla pärjää vast. sukupuolen kanssa paljon paremmin kuin "statilaisuudella".
Oikeastaan kiinnostaisi tietää, että mihin vuoteen asti isolle kirkolle on saanut vielä muuttaa ollakseen alkuperäinen stadilainen. Mielestäni isonvihan loppu voisi olla sopiva takaraja.
Kyllä, olen ihan samaa mieltä, ympäryskuntien muualta muuttaneet, ensimmäisen, toisen tai kolmannen polven pseudostadilaiset ovat niitä mulkuimpia. Joka kesä saa kuulla siitä miten paska mesta koko muu Suomi on, vaikka ihan pakko on mökillä käydä ja venekin on pitänyt pudottaa Saimaaseen, koska levän joukossa ei ole kuulemma kiva ajella. Pseudostadilaiselta saa myös maan surkeinta asiakaspalvelua ja on toisaalta myös maan surkein asiakas palveltavaksi.
On kuitenkin turha syyttää pseudostadilaisia pirkanmaalaisiksi tai savolaisiksi tai pohjanmaalaisiksi. Kyllä he ovat ihan integroituneet siihen itsensä näköiseen joukkoon.
Olin itsekin joskus pseudostadilainen, kato. En kuitenkaan halua yleistää joukkotapauksia, vaan olen ihan varma, että pseudoteissä tai pseudomeissä on mukaviakin yksilöitä. Sehän on niin, että negatiiviset tapaukset käyvät korviin helpommin kuin positiiviset. Juodaan sumpit kun nähdään ja jauhetaan paskaa, kuten itäsavolainen kaverini tapasi sanoa.
Oikealle isolle kirkolle mahtuvat kyllä sitten kaikki maan omituisimmat ihmiset, jotka lienevät kaikki alueen aboriginaaleja. Ei jatketa siitä.
Quote from: Sunt Lacrimae on 10.02.2012, 20:24:21
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:22:54
Quote from: Sunt Lacrimae on 10.02.2012, 20:17:07
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:15:19
Stadilaisuuden mittari on siis se että pitää olla syntynyt ja asunut siellä missä spåra kulkee. ;D Mielellään viidennessä polvessa.
Jos on syntynyt Turussa ennen vuotta 1972, on tuolla mittarilla myös stadilainen. 8)
Totta. Tuo unohtui. Eikö Tampereellakin ole mennyt ratikka?
Piti tarkistaa yleissivistykseni perustasta eli Wikipedia-sivustolta, ei ole, mutta Viipurissa sen sijaan kulki ratikka. Stadilaisten joukot ovat siis sankemmat kuin arvasimmekaan.
Hitto; olen siis stadilainen tähän asti karjalaisena pitämäni äidinisänkin puolelta.
Quote from: AIP on 10.02.2012, 20:30:07
Oikeastaan kiinnostaisi tietää, että mihin vuoteen asti isolle kirkolle on saanut vielä muuttaa ollakseen alkuperäinen stadilainen. Mielestäni isonvihan loppu voisi olla sopiva takaraja.
Kyllä, olen ihan samaa mieltä, ympäryskuntien muualta muuttaneet, ensimmäisen, toisen tai kolmannen polven pseudostadilaiset ovat niitä mulkuimpia. Joka kesä saa kuulla siitä miten paska mesta koko muu Suomi on, vaikka ihan pakko on mökillä käydä ja venekin on pitänyt pudottaa Saimaaseen, koska levän joukossa ei ole kuulemma kiva ajella. Pseudostadilaiselta saa myös maan surkeinta asiakaspalvelua ja on toisaalta myös maan surkein asiakas palveltavaksi.
On kuitenkin turha syyttää pseudostadilaisia pirkanmaalaisiksi tai savolaisiksi tai pohjanmaalaisiksi. Kyllä he ovat ihan integroituneet siihen itsensä näköiseen joukkoon.
Olin itsekin joskus pseudostadilainen, kato. En kuitenkaan halua yleistää joukkotapauksia, vaan olen ihan varma, että pseudoteissä tai pseudomeissä on mukaviakin yksilöitä. Sehän on niin, että negatiiviset tapaukset käyvät korviin helpommin kuin positiiviset. Juodaan sumpit kun nähdään ja jauhetaan paskaa, kuten itäsavolainen kaverini tapasi sanoa.
Oikealle isolle kirkolle mahtuvat kyllä sitten kaikki maan omituisimmat ihmiset, jotka lienevät kaikki alueen aboriginaaleja. Ei jatketa siitä.
Mä siis menen juuri tuohon. Katsokaa ja kumartakaa!! Tosin, muutin pois viisivuotiaana mutta souvat.
Quote from: AIP on 10.02.2012, 20:30:07
Oikeastaan kiinnostaisi tietää, että mihin vuoteen asti isolle kirkolle on saanut vielä muuttaa ollakseen alkuperäinen stadilainen. Mielestäni isonvihan loppu voisi olla sopiva takaraja.
Kyllä, olen ihan samaa mieltä, ympäryskuntien muualta muuttaneet, ensimmäisen, toisen tai kolmannen polven pseudostadilaiset ovat niitä mulkuimpia. Joka kesä saa kuulla siitä miten paska mesta koko muu Suomi on, vaikka ihan pakko on mökillä käydä ja venekin on pitänyt pudottaa Saimaaseen, koska levän joukossa ei ole kuulemma kiva ajella. Pseudostadilaiselta saa myös maan surkeinta asiakaspalvelua ja on toisaalta myös maan surkein asiakas palveltavaksi.
On kuitenkin turha syyttää pseudostadilaisia pirkanmaalaisiksi tai savolaisiksi tai pohjanmaalaisiksi. Kyllä he ovat ihan integroituneet siihen itsensä näköiseen joukkoon.
Olin itsekin joskus pseudostadilainen, kato. En kuitenkaan halua yleistää joukkotapauksia, vaan olen ihan varma, että pseudoteissä tai pseudomeissä on mukaviakin yksilöitä. Sehän on niin, että negatiiviset tapaukset käyvät korviin helpommin kuin positiiviset. Juodaan sumpit kun nähdään ja jauhetaan paskaa, kuten itäsavolainen kaverini tapasi sanoa.
Oikealle isolle kirkolle mahtuvat kyllä sitten kaikki maan omituisimmat ihmiset, jotka lienevät kaikki alueen aboriginaaleja. Ei jatketa siitä.
Pseudostadilainen ;D Nämä ns, junantuomien lapset ovat omien kokemusten mukaan olleet kaikista mulkuimpia. Kun ollaan synnytty Helsingissä ollaan niin statilaisia ja muu suomi on paskaa. Tosin näillä tyypeillä on paljon muitakin ongelmia. Loppupeleissä ei se että on stadilainen anna mitään lisäarvoa, jos oot mulkku niin oot mulkku. Itäsavolainen kaverisi on hieno ihminen :)
4:nen sukupolven stadilainen, nykyisin kytkintä nostanut.
Quote from: mannym on 10.02.2012, 20:39:27
Nämä ns, junantuomien lapset ovat omien kokemusten mukaan olleet kaikista mulkuimpia. Kun ollaan synnytty Helsingissä ollaan niin statilaisia ja muu suomi on paskaa.
Olen välillä vähän hidas, mutta saatoin juuri hoksata mistä suvisnuorten Suomi-viha ammentaa voimansa.
Quote from: Punaniska on 10.02.2012, 20:08:14
Quote from: Sunt Lacrimae on 10.02.2012, 19:59:17
Ilmoittaudun myös Naistenklinikalla syntyneeksi, näin btw. Äitini uusi aviomies (en määrittele isäpuoleksi, koska tapasivat jo aikuistuttuani) on myös syntynyt kyseisessä tönössä, ja meillä on keskenämme leikkimielinen herrasmiessopimus Naistenklinikalla syntymisestä stadilaisuuden mittarina. ;)
Siinä tapauksessa stadilaisuus on kuntarajat rikkova ominaisuus, koska Espoossa ei taida olla synnytyssairaalaa... :P
Eikö?
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,570,646,807,1135
Quote from: AIP on 10.02.2012, 20:30:07
Oikeastaan kiinnostaisi tietää, että mihin vuoteen asti isolle kirkolle on saanut vielä muuttaa ollakseen alkuperäinen stadilainen. Mielestäni isonvihan loppu voisi olla sopiva takaraja.
Mitä sä AIP hämmennät? Jos joku on syntyny vuonna 1945 Malmilla, ei se oo vielä stadilainen. Jos sen kaveri on syntynyt Malmilla seuraavana vuonna, on se ekan polven stadilainen. Jne. Mun mummo syntyi 1921 Viipurissa ja oli loppuikänsä suomalainen. Sen joku pikkupikkuserkku syntyi siellä 60-luvulla, eikä se oo suomalainen. Get it?
Mun aikuiset skidit on kuudennen polven stadilaisia.
Quote from: mikkos on 10.02.2012, 20:46:57
Mitä sä AIP hämmennät? Jos joku on syntyny vuonna 1945 Malmilla, ei se oo vielä stadilainen. Jos sen kaveri on syntynyt Malmilla seuraavana vuonna, on se ekan polven stadilainen. Jne. Mun mummo syntyi 1921 Viipurissa ja oli loppuikänsä suomalainen. Sen joku pikkupikkuserkku syntyi siellä 60-luvulla, eikä se oo suomalainen. Get it?
Kaada vaan itsellesi.
Voiko noilla prosenteilla olla yhteyttä siihen, että Haavisto sai Hesassa ja Ahvenanmaalla suurimman ääniosuuden ja että Vihreät ovat Hesassa valtuuston toiseksi suurin ryhmä?
Meitsi jätti Hesan rauhaan muuttoajatuksissa, koska en tunne kuuluvani sinne ja haluan suhtautua hesalaisuuteen pieteetillä. Siksi asettauduin asumaan n. kilometrin Helsingin pohjoisrajan takana ja about yhtä kaukana Kehä III:n takana, l. asun siis "Lapissa".
Oliko se joku Ulvila, josta muuttivat ensimmäiset hesalaiset silloin 1500-luvulla?
Quote from: Sour-One on 10.02.2012, 20:43:33
Eikö?
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,570,646,807,1135
No ei ainakaan silloin ollut, kun Naistenklinikalla synnyin 8) 8) 8)
]Olen siis viidennen polven stadilainen syntyjäni. Entäs sitten? Toistaalta olen asunut ihan maalla-maalla; kuten Pulkkila tai Uukuniemi, sekä kehyskunnissa. Varsinaisen työurani olen tehnyt Helsingin kaupungilla kuten mummoni ja isäni. Ja Esikoiseni on tällä hetkellä toista vuotta kaupungilla hommissa. Toki minulla on oma lehmä ojassa kun kaupungin duuneista puhutaan.
Quote from: Arvoton on 10.02.2012, 20:51:41
Voiko noilla prosenteilla olla yhteyttä siihen, että Haavisto sai Hesassa ja Ahvenanmaalla suurimman ääniosuuden ja että Vihreät ovat Hesassa valtuuston toiseksi suurin ryhmä?
Meitsi jätti Hesan rauhaan muuttoajatuksissa, koska en tunne kuuluvani sinne ja haluan suhtautua hesalaisuuteen pieteetillä. Siksi asettauduin asumaan n. kilometrin Helsingin pohjoisrajan takana ja about yhtä kaukana Kehä III:n takana, l. asun siis "Lapissa".
Oliko se joku Ulvila, josta muuttivat ensimmäiset hesalaiset silloin 1500-luvulla?
Jostain ne pakotettiin. Meikäläiset on tulleet työnperästä, Lohjalta.
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:22:54
Totta. Tuo unohtui. Eikö Tampereellakin ole mennyt ratikka?
Tampereella kulki ROLLIKKA about vuoteen seitkytluku.
Quote from: AIP on 10.02.2012, 20:49:16
Kaada vaan itsellesi.
Kiitos, jo tämä kahvi riittää, pitää herätä taas aikaisin. Kunhan vastasin ytimekkäästi kysymykseesi, johon et kehdannut laittaa kysymysmerkkiä. Ei ollut yhtään henkilökohtaista, korkeintaan huumoria harvoille.
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:15:19
Stadilaisuuden mittari on siis se että pitää olla syntynyt ja asunut siellä missä spåra kulkee. ;D Mielellään viidennessä polvessa.
Skuru. Luulisi viidennen polven stadilaisen tietävän että se on skuru.
Quote from: Punaniska on 10.02.2012, 20:51:56
Quote from: Sour-One on 10.02.2012, 20:43:33
Eikö?
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,570,646,807,1135
No ei ainakaan silloin ollut, kun Naistenklinikalla synnyin 8) 8) 8)
Olen ollut myös Naistenklinikalla, olimme yksityispotilaana äitini kanssa, tohtori Vara leikkasi ja lasku oli kuulemma 45.000 markaa.
Quote from: dothefake on 10.02.2012, 21:04:22
Olen ollut myös Naistenklinikalla, olimme yksityispotilaana äitini kanssa, tohtori Vara leikkasi ja lasku oli kuulemma 45.000 markaa.
Siispä duettona: "Me ollaan staadilaisia kaikki, kun oikein silmiin katsotaa-aa-aan"
8)
Meinaan, onneks toi Halla-ahojjussi tajus lähtee Tampesterista stadiin.
Quote from: Paju on 10.02.2012, 20:58:47
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:15:19
Stadilaisuuden mittari on siis se että pitää olla syntynyt ja asunut siellä missä spåra kulkee. ;D Mielellään viidennessä polvessa.
Skuru. Luulisi viidennen polven stadilaisen tietävän että se on skuru.
Joo; mun vaari puhui skurusta, faija spårasta. Slangi elää; jos olisit oikea stadilainen tietäisit sen. :-)
Siitäs saitte tsatilaiset: miksi rakensitte Pönttövuoren tunnelin. Aijai.
Miksi oletten niin suvaitsevaisuushurmoksessa. Minkäs minä kollektiiviselle tyhmyydelle mahdan: mm. virheä-tollakat ja kommarit, sun muut mielestäni yhteiskunnan rapauttajat.
Quote from: OTU on 10.02.2012, 21:18:51
Siitäs saitte tsatilaiset: miksi rakensitte Pönttövuoren tunnelin. Aijai.
Miksi oletten niin suvaitsevaisuushurmoksessa. Minkäs minä kollektiiviselle tyhmyydelle mahdan: mm. virheä-tollakat ja kommarit, sun muut mielestäni yhteiskunnan rapauttajat.
Niinpä. Maalaiset pois Stadista. Jokainen pysyköön siellä mistä on kotoisin. Laajennettuna; ei me tarvita maahanmuutajiakaan kun on niin paljon työttömiä.
Maaltamuuttajat pitää siis saada koulutettua hoitsuiksi ja opettajaksi. Muuten ei saa muuttaa Stadiin.
Historiassa on perinteisesti tarkoitettu merkkihenkilöiden syntymäpaikalla sitä kylää tai kaupunkia tai maata, jossa he fyysisesti ovat syntyneet. Jeesus syntyi Betlehemissä, Mannerheim syntyi Askaisissa, Hitler syntyi Braunau am Innissä, Sibelius syntyi Hämeenlinnassa.
Nykyisin lapselle kirjataan viralliseksi syntymäpaikaksi eri kunta, missä hän on syntynyt, sen vuoksi, että synnytykset on keskitetty suuriin kaupunkeihin. Maaseutukunnissa ei enää synny kukaan.
Aikaisemmin monen ihmisen syntymäpaikaksi merkittiin eri kunta, missä hän todellisuudessa oli syntynyt, sen vuoksi, että esimerkiksi opiskelijavanhemmat eivät välttämättä kirjautuneet asukkaiksi opiskelupaikkakunnalle niin kuin nykyisin on tapana. Riippumatta siitä, missä kunnassa lapsi syntyi, hänen syntymäpaikakseen merkittiin äidin kotikunta.
Mitä historia tulevaisuudessa kertoo ihmisten (erityisesti suomalaisten) syntymäpaikasta. Paikan, jossa ihmiset ovat fyysisessä mielessä syntyneet - vai paikan, jonne heidät merkitty asukkaaksi henkikirjoihin.
Minäkin olen korottanut ensimmäisen kerran ääneni Naistenklinikalla ja seuraavaksi terrorisoin ympäristöäni Vaasiksella. Äiti oli Keski-Pohjanmaalta (eivät ne kaikki jääneet kotiseudulleen) ja isä Viipurista (toisen, tai kolmannen polven viipurilainen). Näinkin vaatimattomasti vähemmisöön kuuluvana olen kasvanut vahvasti kiinni Stadiin. Täällä ovat juureni, vaikka minne muuttaisin.
Meikäläinen ilmoittautuu stadilaiseksi, jos Naistenklinikalla syntyminen on sitä. Tosin asuttiin oikeasti Espoossa, ja siellä elämä on myöhemminkin sujunut. Pari vuotta toki Albertinkadulla nuorena miehenä ja sitten yritin stadi elämää larussa. Kovin pian tuli meri vastaan kävelit minnepäin tahansa. Muutto Espooseen rauhoitti mielen. Stadi on pilattu kaiken maailman pummeilla, kun savolaiset ei enää riittänyt niin niitä on haettu Afrikkaa myöten. Espoon keskus ja Leppävaara ovat saaneet saman tartunnan. Onneksi tässä meidän kulmilla ei ole vuokra-asuntoja Täällä on kyllä jonkun verran ruotsinkielisiä isänmaan vihollisia, men jag vägrar att tala svenska. Sitten kun nämä pullamössö ihmiset rupeavat puolustamaan isänmaata ja käyvät todellisen intin Obnäsissä, eikä sotilaskoti intin Dragsvikissä saatan suostua puhumaan ruotsia
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 19:57:24
Quote from: Marius on 10.02.2012, 19:54:45
Täysin tarkoitushakuinen skeida-artikkeli.
Sitä paitsi toimittelija paljasti perseensä, puhuessaan hesalaisista.
Samaa mieltä.
Itse olen faijan puolelta viidennen polven stadilainen; tosin muutin pois jo viisi vuotiaana. Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.
Olenko siis parempi kuin te muut tai huonompi?
Entä äidin puolelta? Eikös se mene niin, että molempien vanhempien oltava Helsingistä kotoisin, jotta kelpaa paljasjalkaiseksi stadilaiseksi. Itse en tuota kriteeriä täytä. Pohjalaisten vanhempien antamat arvot erottavat minut humaanista maailmoja syleilevästä stadista vaikka olenkin täällä syntynyt ja asunut.
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:22:54
Totta. Tuo unohtui. Eikö Tampereellakin ole mennyt ratikka?
Ei vielä, lähitulevaisuudessa ehkä.
Mutta Tamperetta ei silti kutsuta eikä sittenkään tulla kutsumaan stadiksi. Se on jotain Eteläsataman hömpötystä semmonen nääs.
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 19:57:24
Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.
Ettei vaan ollu Datsun 100A ja Naistenklinikan pihassa :o
Mä olin joskus ylpeä stadilaisuudestani. Enää en niin ole.
Täytyy myöntää, että en enää keksi yhtään syytä miksi stadissa asuisisn.
Quote from: Assi on 11.02.2012, 09:38:04
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 19:57:24
Quote from: Marius on 10.02.2012, 19:54:45
Täysin tarkoitushakuinen skeida-artikkeli.
Sitä paitsi toimittelija paljasti perseensä, puhuessaan hesalaisista.
Samaa mieltä.
Itse olen faijan puolelta viidennen polven stadilainen; tosin muutin pois jo viisi vuotiaana. Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.
Olenko siis parempi kuin te muut tai huonompi?
Entä äidin puolelta? Eikös se mene niin, että molempien vanhempien oltava Helsingistä kotoisin, jotta kelpaa paljasjalkaiseksi stadilaiseksi. Itse en tuota kriteeriä täytä. Pohjalaisten vanhempien antamat arvot erottavat minut humaanista maailmoja syleilevästä stadista vaikka olenkin täällä syntynyt ja asunut.
Äidin puolelta, kuten faijankin äidin puolelta olen karjalainen. Oikeastaan pidän itseäni eniten itä-suomalaisena, jota siis 3/4 osaa olen. Itä-Suomessa olen kotonani. (Olen asunut kyllä mm. pohjois-Pohjanmaalla ja ihan kivat muistot minulla sieltäkin on.)
Quote from: Patriootti on 11.02.2012, 11:00:26
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 19:57:24
Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.
Ettei vaan ollu Datsun 100A ja Naistenklinikan pihassa :o
En ihan ymmärtänyt tätä kommenttia. Mutta voin kyllä rehellisesti myöntää ettei meillä ollut autoa v. 1967. Mun vanhemmat opiskeli eli oltiin varsin varattatomia. Ajokortit vanhempani ajoivat vasta faijan valmistuttua ja saatua vakkariduunin, vuonna 1972. Meidän eka auto oli Vauxhall Viva, joka oli vanhempi kuin minä eli ei mikään uusi ja kallis auto.