QuoteHS 8.2.2012 Täällä Sörnäinen
Katja Kuokkanen
Pelastus koitti isoäidin hahmossa
...
Filmtownilta tyhjäksi jääneen liiketilan edessä notkui porukkaa. Tilanne tiivistyi muutamaan sekuntiin. Oli kolme poikaa, siinä 11-12 vuoden ikäisiä pikkukundeja. Mutta ei kavereita vaan siinä oli ikävä tilanne kehkeytymässä.
Kaksi pojista oli yhtä etnistä taustaa, maahanmuuttajia tai heidän jälkikasvuaan. Kolmas oli toista etnistä taustaa.
Kaksikko töni sitä kolmatta, katu täyttyi uhittelusta ja väkivallan uhasta. Oma askel hidastui, katse etsi pelastusta. Eiväthän nuo kaksi voi käydä tuon pienen kimppuun, mitä minä tässä voin tehdä?
Hei, tuossa metrin päässä on ainakin kuusi, seitsemän nuorta miestä, ehkä 17-vuotiaita. Tyypit, onko kiva katsoa vierestä, kun pientä kiusataan? En sanonut ääneen, ehdin ajatella vain.
Onko minulla tarpeeksi auktoriteettia? Onko mitään vaikutusta, jos sanon tässä jotain. Kyllä ahdisti oma sosiaalinen pienuus.
Ennen kuin ehdin tehdä mitään, tuli pelastus. Se tuli arvioni mukaan somalitaustaisen isoäidin hahmossa. Ihan kuin mummo karjalaisessa kyläyhteisössä - se on tuttu omista sukutaustoista - tämä reipas nainen astui poikien väliin ja näytti kiusaajille yhden suunnan, kiusatulle toisen. Pojat luikkivat kiltisti teilleen, ja tilanne rauhoittui. Huh, kiitos, kiitos. Mitään en sanonut isoäidikdi nimeämälleni naiselle, mutta mahtavaa toimintaa...
Hyvästä mamusta tiedettiin tarkasti kertoa ihan etnisyys, mutta häiriköineistä mamulapsosista vain, että ovat maahanmuuttajia tai heidän jälkeläisiään. Uhristakaan ei osattu kertoa.
Kivoja nämä kaksoisstandardit.
Quote from: fincum on 08.02.2012, 10:47:33
QuoteHS 8.2.2012 Täällä Sörnäinen
Katja Kuokkanen
Pelastus koitti isoäidin hahmossa
...
Filmtownilta tyhjäksi jääneen liiketilan edessä notkui porukkaa. Tilanne tiivistyi muutamaan sekuntiin. Oli kolme poikaa, siinä 11-12 vuoden ikäisiä pikkukundeja. Mutta ei kavereita vaan siinä oli ikävä tilanne kehkeytymässä.
Kaksi pojista oli yhtä etnistä taustaa, maahanmuuttajia tai heidän jälkikasvuaan. Kolmas oli toista etnistä taustaa.
Kaksikko töni sitä kolmatta, katu täyttyi uhittelusta ja väkivallan uhasta. Oma askel hidastui, katse etsi pelastusta. Eiväthän nuo kaksi voi käydä tuon pienen kimppuun, mitä minä tässä voin tehdä?
Hei, tuossa metrin päässä on ainakin kuusi, seitsemän nuorta miestä, ehkä 17-vuotiaita. Tyypit, onko kiva katsoa vierestä, kun pientä kiusataan? En sanonut ääneen, ehdin ajatella vain.
Onko minulla tarpeeksi auktoriteettia? Onko mitään vaikutusta, jos sanon tässä jotain. Kyllä ahdisti oma sosiaalinen pienuus.
Ennen kuin ehdin tehdä mitään, tuli pelastus. Se tuli arvioni mukaan somalitaustaisen isoäidin hahmossa. Ihan kuin mummo karjalaisessa kyläyhteisössä - se on tuttu omista sukutaustoista - tämä reipas nainen astui poikien väliin ja näytti kiusaajille yhden suunnan, kiusatulle toisen. Pojat luikkivat kiltisti teilleen, ja tilanne rauhoittui. Huh, kiitos, kiitos. Mitään en sanonut isoäidiksi nimeämälleni naiselle, mutta mahtavaa toimintaa...
Miten me ennen pärjättiin Suomessa ilman maahanmuuttajia, kun ei ollut somalimummoja erottamassa keskenään tappelevia maahanmuuttajapoikia toisistaan?
Suomi siis tarvitsee maahanmuuttajia, jotta jotkut maahanmuuttajat voisivat estää toisia maahanmuuttajia tappelemasta keskenään.
Quote from: mikkoellila on 08.02.2012, 16:38:55
Quote from: fincum on 08.02.2012, 10:47:33
QuoteHS 8.2.2012 Täällä Sörnäinen
Katja Kuokkanen
Pelastus koitti isoäidin hahmossa
...
Filmtownilta tyhjäksi jääneen liiketilan edessä notkui porukkaa. Tilanne tiivistyi muutamaan sekuntiin. Oli kolme poikaa, siinä 11-12 vuoden ikäisiä pikkukundeja. Mutta ei kavereita vaan siinä oli ikävä tilanne kehkeytymässä.
Kaksi pojista oli yhtä etnistä taustaa, maahanmuuttajia tai heidän jälkikasvuaan. Kolmas oli toista etnistä taustaa.
Kaksikko töni sitä kolmatta, katu täyttyi uhittelusta ja väkivallan uhasta. Oma askel hidastui, katse etsi pelastusta. Eiväthän nuo kaksi voi käydä tuon pienen kimppuun, mitä minä tässä voin tehdä?
Hei, tuossa metrin päässä on ainakin kuusi, seitsemän nuorta miestä, ehkä 17-vuotiaita. Tyypit, onko kiva katsoa vierestä, kun pientä kiusataan? En sanonut ääneen, ehdin ajatella vain.
Onko minulla tarpeeksi auktoriteettia? Onko mitään vaikutusta, jos sanon tässä jotain. Kyllä ahdisti oma sosiaalinen pienuus.
Ennen kuin ehdin tehdä mitään, tuli pelastus. Se tuli arvioni mukaan somalitaustaisen isoäidin hahmossa. Ihan kuin mummo karjalaisessa kyläyhteisössä - se on tuttu omista sukutaustoista - tämä reipas nainen astui poikien väliin ja näytti kiusaajille yhden suunnan, kiusatulle toisen. Pojat luikkivat kiltisti teilleen, ja tilanne rauhoittui. Huh, kiitos, kiitos. Mitään en sanonut isoäidiksi nimeämälleni naiselle, mutta mahtavaa toimintaa...
Miten me ennen pärjättiin Suomessa ilman maahanmuuttajia, kun ei ollut somalimummoja erottamassa keskenään tappelevia maahanmuuttajapoikia toisistaan?
Suomi siis tarvitsee maahanmuuttajia, jotta jotkut maahanmuuttajat voisivat estää toisia maahanmuuttajia tappelemasta keskenään.
Meillehän on aiemminkin kerrottu, että somalit ovat vallan loistavia sovittelijoita, kyllä jokainen lähiö nyt oman korttelisomalinsa tarvitsee.
Quote from: Sunt Lacrimae on 08.02.2012, 16:40:07
Meillehän on aiemminkin kerrottu, että somalit ovat vallan loistavia sovittelijoita, kyllä jokainen lähiö nyt oman korttelisomalinsa tarvitsee.
Suomalaisten sovittelun kaipuusta kertoo sekin, että eräs sovitteleva ehdokas pääsi melkein presidentiksi asti.
Positiivista Sörnäisten ja muun Helsingin rosengårdilaistumisessa on se, että muutaman vuoden jälkeen nämä 11-vuotiaat vievät hesarin suvistoimittajilta kamerat ja kynät ja pieksevät henkihieveriin. Ei näitä juttuja tarvitse siis enää kauaa lukea. Monikulttuuri on siis rikkaus.
QuoteOli kolme poikaa, siinä 11-12 vuoden ikäisiä pikkukundeja.
QuoteHei, tuossa metrin päässä on ainakin kuusi, seitsemän nuorta miestä, ehkä 17-vuotiaita. Tyypit, onko kiva katsoa vierestä, kun pientä kiusataan? En sanonut ääneen, ehdin ajatella vain.
Tämä HS:n toimittaja
Katja Kuokkanen siis meinasi usuttaa 17-vuotiaita poikia 11-12-vuotiaiden poikien kimppuun.
Millainen moraali on aikuisella naisella, jonka mielestä 17-vuotiaiden poikien pitäisi antaa sakihivutusta 11-12-vuotiaille?
Miksi nainen itse ei sanonut ko. pikkupojille mitään, vaan odotti somalieukon sekaantumista asiaan?
Quote from: mikkoellila on 08.02.2012, 17:39:04
Miksi nainen itse ei sanonut ko. pikkupojille mitään, vaan odotti somalieukon sekaantumista asiaan?
Voidakseen olla toimittaja ja saadakseen tapauksesta jutun mediaan.
Quote from: Topi Junkkari on 08.02.2012, 17:42:25
Quote from: mikkoellila on 08.02.2012, 17:39:04
Miksi nainen itse ei sanonut ko. pikkupojille mitään, vaan odotti somalieukon sekaantumista asiaan?
Voidakseen olla toimittaja ja saadakseen tapauksesta jutun mediaan.
Tai ehkäpä koko tilannetta ei tapahtunut todellisuudessa lainkaan.
Koko juttu saattoi olla toimittajan omasta päästään sepittämä. HS:n journalistinen moraali on vajonnut niin alas, että toimittaja saattaa ihan hyvin kirjoittaa täysin fiktiivisen tarinan vain voidakseen kehua somaleita ja haukkua suomalaisia.
Quote from: fincum on 08.02.2012, 10:47:33
QuoteHS 8.2.2012 Täällä Sörnäinen
Katja Kuokkanen
Pelastus koitti isoäidin hahmossa
...
Filmtownilta tyhjäksi jääneen liiketilan edessä notkui porukkaa. Tilanne tiivistyi muutamaan sekuntiin. Oli kolme poikaa, siinä 11-12 vuoden ikäisiä pikkukundeja. Mutta ei kavereita vaan siinä oli ikävä tilanne kehkeytymässä.
Kaksi pojista oli yhtä etnistä taustaa, maahanmuuttajia tai heidän jälkikasvuaan. Kolmas oli toista etnistä taustaa.
Kaksikko töni sitä kolmatta, katu täyttyi uhittelusta ja väkivallan uhasta. Oma askel hidastui, katse etsi pelastusta. Eiväthän nuo kaksi voi käydä tuon pienen kimppuun, mitä minä tässä voin tehdä?
Hei, tuossa metrin päässä on ainakin kuusi, seitsemän nuorta miestä, ehkä 17-vuotiaita. Tyypit, onko kiva katsoa vierestä, kun pientä kiusataan? En sanonut ääneen, ehdin ajatella vain.
Onko minulla tarpeeksi auktoriteettia? Onko mitään vaikutusta, jos sanon tässä jotain. Kyllä ahdisti oma sosiaalinen pienuus.
Ennen kuin ehdin tehdä mitään, tuli pelastus. Se tuli arvioni mukaan somalitaustaisen isoäidin hahmossa. Ihan kuin mummo karjalaisessa kyläyhteisössä - se on tuttu omista sukutaustoista - tämä reipas nainen astui poikien väliin ja näytti kiusaajille yhden suunnan, kiusatulle toisen. Pojat luikkivat kiltisti teilleen, ja tilanne rauhoittui. Huh, kiitos, kiitos. Mitään en sanonut isoäidikdi nimeämälleni naiselle, mutta mahtavaa toimintaa...
Mihin juttuun tämä tarina liittyi? Miksi oli relevanttia korostaa etnisyyksiä?
Olisiko jutulla ollut mitään tarkoitusta jos olisi vain puhuttu 11-12 -vuotiaista pojista ja vanhasta mummosta?
Quote from: mikkoellila on 08.02.2012, 17:51:14
Quote from: Topi Junkkari on 08.02.2012, 17:42:25
Quote from: mikkoellila on 08.02.2012, 17:39:04
Miksi nainen itse ei sanonut ko. pikkupojille mitään, vaan odotti somalieukon sekaantumista asiaan?
Voidakseen olla toimittaja ja saadakseen tapauksesta jutun mediaan.
Tai ehkäpä koko tilannetta ei tapahtunut todellisuudessa lainkaan.
Koko juttu saattoi olla toimittajan omasta päästään sepittämä. HS:n journalistinen moraali on vajonnut niin alas, että toimittaja saattaa ihan hyvin kirjoittaa täysin fiktiivisen tarinan vain voidakseen kehua somaleita ja haukkua suomalaisia.
Sporacaustikin on jo päässyt median yleisesti hyväksymien "näin tapahtui"-totuuksien listalle, vaikka tapauksesta on vieläkin olemassa ainoastaan Sauruksen oma versio. Tämän valossa en pitäisi teoriaasi lainkaan epätodennäköisenä.
Quote from: kaneh_bosm on 08.02.2012, 18:02:11
Mihin juttuun tämä tarina liittyi?
Hesari opettelee notkumis-verbin käyttöä. Ja Filmtown.
Quote from: mikkoellila on 08.02.2012, 17:39:04
...
Miksi nainen itse ei sanonut ko. pikkupojille mitään, vaan odotti somalieukon sekaantumista asiaan?
Siksi, koska
Quote from: HS Katja KuokkanenKyllä ahdisti oma sosiaalinen pienuus.
Mikä kantis on etnisille mitään sanomaan.
Huolestuttavaa tämä yhteiskunnan kehitys, missä tiettyä etnisyyttä olevat toimittajat kokevat oikeudekseen puuttua toista etnisyyttä edustavien LASTEN leikkeihin, kun yhtä etnisyyttä olevat vain oleskelevat. Mistä tämä yhtä etnisyyttä oleva toimittaja edes tunnisti lapsukaiset toiseksi etnisyydeksi, hehän ovat luultavasti syntyneet täällä ja kaikki suomalaisethan ovat maahanmuuttajia. Luuleeko tämä yhtä etnisyyttä oleva toimittaja olevansa parempi ja korkea-arvoisempi kuin muut? Mitä on tämä tiettyjen etnisten ryhmien leimaaminen? Lapsoset saattoivat olla useampaa kuin yhtä etnisyyttä eli sekarotuisia ja Suomi on aina ollut monikulttuurinen maa, lähetimmehän lapset Slusseniin. Tästä ei ole pitkä matka keskitysleireihin, huolestuttavia kaikuja 30-luvulta ja juuri vastikään Ranskassa joku äijä puhui sivilisaatioista. Kaikilla on muistissa viime kesän Oslon traagiset tapahtumat. Äärioikeiston nousu suorastaan leimahti ympäri Eurooppaa. Tällaisista pienistä lapsosten leikeistä se alkoi 30-luvun Saksassakin, meillä pitäisi olla nollatoleranssi ja jonkun pitäisi ajatella lapsia. Eikö meillä ole enää korrektia ei-leimaavaa journalismia, mitä tekee JSN ja VV? Onko tämä "Helsingin Sanomat" jokin patriootti.com:n ilmaislehti? Lipposen pitäisi marssia Filmtownin edessä, pakkasista viis, asia on tärkeä.
Quote from: mikkoellila on 08.02.2012, 17:39:04
QuoteOli kolme poikaa, siinä 11-12 vuoden ikäisiä pikkukundeja.
QuoteHei, tuossa metrin päässä on ainakin kuusi, seitsemän nuorta miestä, ehkä 17-vuotiaita. Tyypit, onko kiva katsoa vierestä, kun pientä kiusataan? En sanonut ääneen, ehdin ajatella vain.
Tämä HS:n toimittaja Katja Kuokkanen siis meinasi usuttaa 17-vuotiaita poikia 11-12-vuotiaiden poikien kimppuun.
Millainen moraali on aikuisella naisella, jonka mielestä 17-vuotiaiden poikien pitäisi antaa sakihivutusta 11-12-vuotiaille?
Miksi nainen itse ei sanonut ko. pikkupojille mitään, vaan odotti somalieukon sekaantumista asiaan?
Sillä oli Biaudeen moraali ja rohkeus sekä kauaskantoinen näkemys. Siis ei muuta kuin autoon ja tööttäämään. Uskoisinpa että jos Biaudetkin olisi töötännyt tarpeeksi kauan, olis varmaan joku somamalimummu tullut näyttämään skineille (jos niitä siis edes oli)että mistä kana kusee.
Uskoisin, että joitain poikia leikkikin, mutta kirjoittajan ylisuvaitsevaisuusego päätti ottaa vallan ja tehdä "koskettavan esimerkin rohkeasta somalimummosta" ikäänkuin hatusta.
Karjalainen somalimummu ja sillein.
QuoteMESTA
Pelastus koitti isoäidin hahmossa
Katja Kuokkanen
HELSINGIN SANOMAT
Taas oli mennyt lähtö liian pitkäksi. Oli pakko tihentää kävely puolijuoksuksi, että ehtisi töihin. Sunnuntai-iltapäivä oli tappavan harmaa, ja Kurvissa katu oli liukas.
Filmtownilta tyhjäksi jääneen liiketilan edessä notkui porukkaa. Tilanne tiivistyi muutamaan sekuntiin. Oli kolme poikaa, siinä 11–12 vuoden ikäisiä pikkukundeja. Mutta ei kavereita vaan siinä oli ikävä tilanne kehkeytymässä. Kaksi pojista oli yhtä etnistä taustaa, maahanmuuttajia tai heidän jälkikasvuaan. Kolmas oli toista etnistä ryhmää.
Kaksikko töni sitä kolmatta, katu täyttyi uhittelusta ja väkivallan uhasta. Oma askel hidastui, katse etsi pelastusta. Eiväthän nuo kaksi voi käydä tuon pienen kimppuun, mitä minä tässä voin tehdä?
Hei, tuossa metrin päässä on ainakin kuusi seitsemän nuorta miestä, ehkä 17-vuotiaita. Tyypit, onko kiva katsoa vierestä, kun pientä kiusataan? En sanonut ääneen, ehdin ajatella vain.
Onko minulla tarpeeksi auktoriteettia? Onko mitään vaikutusta, jos sanon tässä jotain? Kyllä ahdisti oma sosiaalinen pienuus.
Ennen kuin ehdin tehdä mitään, tuli pelastus. Se tuli arvioni mukaan somalitaustaisen isoäidin hahmossa. Ihan kuin mummo karjalaisessa kyläyhteisössä – se on tuttu omista sukutaustoista – tämä reipas nainen astui poikien väliin ja näytti kiusaajille yhden suunnan, kiusatulle toisen.
Pojat luikkivat kiltisti teilleen, ja tilanne raukesi. Huh, kiitos, kiitos. Mitään en sanonut isoäidiksi nimeämälleni naiselle, mutta mahtavaa toimintaa. Juoksin bussiin.
[email protected] Kirjoittaja on HS:n kaupunkitoimituksen toimittaja.
http://www.hs.fi/verkkolehti/kaupunki/artikkeli/Pelastus+koitti+iso%C3%A4idin+hahmossa/1135270354366
Etniset kiusasivat etnistä: kyllä siinä valkonaama saakin miettiä, ottaako kantaa, ettei vaan syytetä rasistiksi ja/tai saa kuonoonsa. Somalimuorilla ei moista uhkaa ole!
QuoteEn sanonut ääneen, ehdin ajatella vain.
Rasistista ajattelua parhaimmillaan.
Positiivista Sörnäisten ja muun Helsingin rosengårdilaistumisessa on se, että muutaman vuoden jälkeen nämä 11-vuotiaat vievät hesarin suvistoimittajilta kamerat ja kynät ja pieksevät henkihieveriin. Ei näitä juttuja tarvitse siis enää kauaa lukea. Monikulttuuri on siis rikkaus.Hesarin toimittajat ehtivät kyllä vielä yllättyä, mitä se värinä tuo tullessaan. Eihän tämä vielä mitään. Jossain vaiheessa tuo somalimummokin tulee päälle räityksi ja raiskatuksi, mikäli rupeaa kukkoilemaan sovittelijoiden aluille.
Huolestuttavaa tämä yhteiskunnan kehitys, missä tiettyä etnisyyttä olevat toimittajat kokevat oikeudekseen puuttua toista etnisyyttä edustavien LASTEN leikkeihin, kun yhtä etnisyyttä olevat vain oleskelevat. Mistä tämä yhtä etnisyyttä oleva toimittaja edes tunnisti lapsukaiset toiseksi etnisyydeksi, hehän ovat luultavasti syntyneet täällä ja kaikki suomalaisethan ovat maahanmuuttajia. Luuleeko tämä yhtä etnisyyttä oleva toimittaja olevansa parempi ja korkea-arvoisempi kuin muut? Mitä on tämä tiettyjen etnisten ryhmien leimaaminen? Lapsoset saattoivat olla useampaa kuin yhtä etnisyyttä eli sekarotuisia ja Suomi on aina ollut monikulttuurinen maa, lähetimmehän lapset Slusseniin. Tästä ei ole pitkä matka keskitysleireihin, huolestuttavia kaikuja 30-luvulta ja juuri vastikään Ranskassa joku äijä puhui sivilisaatioista. Kaikilla on muistissa viime kesän Oslon traagiset tapahtumat. Äärioikeiston nousu suorastaan leimahti ympäri Eurooppaa. Tällaisista pienistä lapsosten leikeistä se alkoi 30-luvun Saksassakin, meillä pitäisi olla nollatoleranssi ja jonkun pitäisi ajatella lapsia. Eikö meillä ole enää korrektia ei-leimaavaa journalismia, mitä tekee JSN ja VV? Onko tämä "Helsingin Sanomat" jokin patriootti.com:n ilmaislehti? Lipposen pitäisi marssia Filmtownin edessä, pakkasista viis, asia on tärkeä.
Pravdan mokutus jaksaa hämmästyttää aina yhä uudelleen. Taito se on sekin. Parodian ja hyvän maun rajoja koetellaan urakalla punaviher-toimittajien taholta.
Somalimummo tietysti toimi erinomaisesti, mutta mitä tällä jutulla oikein halutaan kertoa. Ensiksi sitä miettii, että olisiko toimittaja tehnyt juttua, jos mummo olisi ollut suomalainen ja miksei myös lapset, joiden etnisyys perhana vieköön jää kertomatta. Jos kiusaavat lapset olivat sattumoisin myös somaleita, niin mummolle oli varmaankin helppoa lopettaa ahdistelu.
Toimittajan haluttomuuteen puuttua tapahtumiin on monia syitä, mutta aattelin tässä varsinkin rasisti syytöksiä. Siitähän on ollut juttua kuinka vähemmistöillä on tapana kutsua suomalaisia rasisteiksi, jos vaikka valittavat häiriköinnistä. Ei siksi ole ihme, jos monikaan suomalainen ei välttämättä uskalla hyysärien takia vähemmistöjen touhuihin puuttua.
Katja Kuokkanen kaapupäällä:
(http://theislamicstandard.files.wordpress.com/2010/06/niqab1.jpg)
Lähde (http://theislamicstandard.wordpress.com/tag/katja-kuokkanen/)
Ohikulkija vaikutus (http://hommaforum.org/index.php/topic,53297.msg733139.html#msg733139)
Slovenia: Itä-Euroopan ensimmäinen tummaihoinen pormestari (http://hommaforum.org/index.php/topic,36169.msg489581.html#msg489581)
Camara/Olegin/Bruun/Masanti/Taspunar/Coban/Bergman jne (http://hommaforum.org/index.php/topic,51367.msg698794.html#msg698794)
(http://i43.tinypic.com/11llog8.gif)
Lähde (http://hommaforum.org/index.php/topic,56397.msg764564.html#msg764564)
Virve Kähkönen: Maailma muutamassa korttelissa (http://hommaforum.org/index.php/topic,63634.msg872819.html#msg872819)
Quote from: kaneh_bosm on 08.02.2012, 18:02:11
Mihin juttuun tämä tarina liittyi? Miksi oli relevanttia korostaa etnisyyksiä?
Olisiko jutulla ollut mitään tarkoitusta jos olisi vain puhuttu 11-12 -vuotiaista pojista ja vanhasta mummosta?
Etnisyyden korostaminen on relevanttia silloin kun on kyseessä positiivinen tapahtuma. Kun jotain negatiivista tapahtuu, etnisyyttä ei mainita. Näinhän meidän ajatteluamme ohjataan suvaitseville raiteille.
Miksi aikuinen nainen pelkäsi, ettei hänellä ole auktoriteettia 11-12 vuotiaisiin pojankloppeihin?
Jos pelastus olisi koittanut savolais-mummon hahmossa, olisi tapahtunut rasismia, ei uutiskynnyksen ylitystä.
QuoteKaksi pojista oli yhtä etnistä taustaa, maahanmuuttajia tai heidän jälkikasvuaan. Kolmas oli toista etnistä taustaa.
Tuon voisi tulkita siten, että kiusattu olisi ihan suomalainen (näin asia minulle aukesi ensimmäisellä lukukerralla ja tarkempi tavaaminenkaan ei poista mahdollisuutta). Siinä tapauksessa voin kuvitella, miten K. Kuokkanen miettii kuumeisesti, miten voisi asian piilottaa tekstissään, koska tämänhän piti olla etnojen sankaritarina!
Oli asetelma mikä tahansa, jutun pääpointti on mielestäni se, että kaduilla kulkee katjakuokkasia, jotka vaikeissa tilanteissa jäätyvät ja ajattelevat "jonkun pitäisi tehdä jotain... ihan kenen muun tahansa... vaikka noiden 17-vuotiaiden poikien", kun itse kuitenkin on (Hesarin toimittaja- statuksesta huolimatta) täysivaltainen aikuinen, joka todellakin
voisi tehdä asialle jotain. Tai ehkä arpominen, joka päättyi siihen, että joku muu puuttui tilanteeseen ja tästä kolumnin kirjoittaminen on sitten ihan pätevää tekemistä. Pisti ainakin itseni miettimään, miten tilanteita ei kannata hoitaa.
Quote from: mikkoellila on 08.02.2012, 17:51:14
Quote from: Topi Junkkari on 08.02.2012, 17:42:25
Quote from: mikkoellila on 08.02.2012, 17:39:04
Miksi nainen itse ei sanonut ko. pikkupojille mitään, vaan odotti somalieukon sekaantumista asiaan?
Voidakseen olla toimittaja ja saadakseen tapauksesta jutun mediaan.
Tai ehkäpä koko tilannetta ei tapahtunut todellisuudessa lainkaan.
Koko juttu saattoi olla toimittajan omasta päästään sepittämä. HS:n journalistinen moraali on vajonnut niin alas, että toimittaja saattaa ihan hyvin kirjoittaa täysin fiktiivisen tarinan vain voidakseen kehua somaleita ja haukkua suomalaisia.
Uskon tässä tapauksessa Ellilän teoriaan. Tässä kohtaan on jälleen kerran on hyvä muistuttaa: kukaan ei pakota ketään tilaamaan Helsingin paikallislehteä. Tämä muistutus nimimerkillä "Pohjalaisen tilaus katkolla"
Miten toimittaja oikein erotti eri etnisyydet, kun rotuja ei ole olemassa, vaan kaikki ovat ihan samanlaisia?
Quote from: Simo Hankaniemi on 09.02.2012, 08:10:59
Miten toimittaja oikein erotti eri etnisyydet, kun rotuja ei ole olemassa, vaan kaikki ovat ihan samanlaisia?
Etkö itse erota kultamunaa tai moniosaajaa sisäsiittoisesta, humalassa riehuvasta, kännisestä kantiksesta ;D Täytyy vielä muistaa se rikastuttava vaikutus - ilmeisesti Helsinkiläisille vasemmistoklitoriksille on kehittynyt ikään kuin kuudes aisti, jolla tämän rikkauden voi aistia.
Quote from: Veli Karimies on 09.02.2012, 06:11:05
Miksi aikuinen nainen pelkäsi, ettei hänellä ole auktoriteettia 11-12 vuotiaisiin pojankloppeihin?
En ymmärrä. Minä ainakin sanon pikkujässiköille painavan sanasen, kun jotakin hämminkiä on. Viimeksi eilen: pari noin kymmenvuotiasta heppua hömelehti suksineen bussin edessä siihen malliin, että oli hengenlähtö lähellä. Karjuin: "Pois sieltä!" Tulihan sieltä sutjakasti vitunhuoraa ja pidäksämuaidioottinaa, mutta mitä sitten?
Luuletteko että vasemmistovihreää propagandaa suoltavan lehden aivoton toimittaja koskaan lukeen juttunsa aikaansaamaa keskustelua.
Kannattaa ymmärtää että sosialistisen sanomaosakeyhtiön toiminnta on uskontoa ja uskontoon verrattavaa käännytystyötä. Kyseinen toimittaja elää uskonsa innoittamana että hän tietää ja toimii oikein. Hän uskoo. Hän ei perusta käsitystään syyn ja seurauksen vaan uskon pohjalle. Siksi hän katsoo että nuorten väkivaltainen toiminta on täysin hyväksyttävää eikä aiheuta tarvetta ulkopuolisille puuttua silloin kun väkivallan tekijä on etniseen vähemmistöön kuuluva nuori mies. Alitajuisesti nainen kuitenkin tietää että se on väärin. Mutta kun kyseessä on kahden uskoon perustuvan arvon ristiriita, ihminen mielellään menee katatooniseen tilaan ettei loukkaisi omia uskonnollisia käsityksiään.
Toisaalla toimittaja asemoinut itse itsensä eräänlaiseen vihervasemmistolaisnaisen limboon. Hän haluaisi olla tasa-arvoinen miesten kanssa, mutta katsoo että miehisyyteen velvoittavan puuttumisen kohdalla hän päättääkiin olla taas nainen. Eli kaikki kivat asiat otetaan riemumielin vastaan mutta miehisen toiminnan VELVOITTAVA PUUTTUMINEN JÄTETÄÄN MIEHILLE! Tässä tapauksessa somalimummolle jossa oli MIESTÄ puuttumaan! Tämä on laaja osa vihervasemmistolaisen roskaväen dilemmaa. Halutaan etuja mutta ei velvollisuuksia.
Toisen kuolema kadulla on vihervasemmistolaisen toimittajan leipä lasitalossa
Heidän intresseissään on maksimoida rasistisen ja yleensä yhteiskunnassa olevan katuväkivallan määrä. Mitä enemmän ja mitä piittaamattomampaa väkivaltaa, sitä enemmän uutisia. Mitä enemmän uutisia, sitä enemmän rahaa uutisia tai uutisina politiikkaa välittävälle mediatalolle.
"Suomi on, niin hyvä maa, että kovassa krapulassa vaihtaisen sen kaljapulloon." Tämä työkaverini leikkimielinen lausahdus 49 vuotta sitten on tänään enemmän kuin ajankohtainen. Näitä juttuja lukiessa ei muita vaihtoehtoja näytä enää olevan tarjolla?
Quote from: mikkoellila on 08.02.2012, 17:39:04
Tämä HS:n toimittaja Katja Kuokkanen siis meinasi usuttaa 17-vuotiaita poikia 11-12-vuotiaiden poikien kimppuun.
Millainen moraali on aikuisella naisella, jonka mielestä 17-vuotiaiden poikien pitäisi antaa sakihivutusta 11-12-vuotiaille?
Miksi nainen itse ei sanonut ko. pikkupojille mitään, vaan odotti somalieukon sekaantumista asiaan?
Tyypillinen moraalisäteilijäakka. Tyydytään vain seuraamaan sivusta tapahtumia ja ihmetellään miksi kukaan ei tee mitään. Keskitytään moraalisäteilemään vaikka itse ei kyetä ottamaan vastuuta mistään, mutta voipahan ainakin ajatella olevansa muita parempi asiat tiedostava ihminen.
Oma tapa toimia:
Tuossa yhtenä iltana viime syksynä olin lasten kanssa kävelyllä kun huomasin läheisen talon tuulikaapissa kahden noin 15v suomalaispojan tuuppivan vähän pienempää somalipoikaa. Hetken aikaa tilannetta seurasin ja menin sitten kysymään, että onko tuo nyt leikkiä vai kiusaamista. Isommat pojat pitivät leikkinä, mutta pienempi tummapintainen liukeni heti paikalta, eli enempi taisi olla kiusaamisesta kysymys. Pitäisikö minun nyt kirjoittaa lehteen ja kehua itseäni sankariksi, lähes Saurin veroiseksi rasismin vastaiseksi supersankariksi? Helvetti, ihan normaalia aikuisen toimintaa ja hyvä esimerkki mukana oleville omille lapsilleni.
Entäpä jos olisit puuttunut tilanteeseen, jossa kahden etnisen ryhän pikkupojat olisivat nahistelleet keskenään ja Katja Kuokkanen olisi nähnyt?
Herranjumala mikä kausti siitä olisi tullut: Aikuinen suomalainen rasistimies puuttui lasten leikkiin ja pahoinpiteli viattoman somalilapsukaisen.
Tilanne tiivistyi muutamaan sekuntiin?
Siis joku avaruuden aikavääristymä pakkasi pitkän lapsikidutuksen muutamaan sekuntiin?
Somalitaustaisen isoäidin hahmossa?
Siis kyseessä saattoi olla vaikka Sauri, joka ei ollut tällä kertaa supermiehen hahmoon pukeutuneena.
Quote from: siviilitarkkailija on 09.02.2012, 09:31:14
Kyseinen toimittaja elää uskonsa innoittamana että hän tietää ja toimii oikein. Hän uskoo. Hän ei perusta käsitystään syyn ja seurauksen vaan uskon pohjalle. Siksi hän katsoo että nuorten väkivaltainen toiminta on täysin hyväksyttävää eikä aiheuta tarvetta ulkopuolisille puuttua silloin kun väkivallan tekijä on etniseen vähemmistöön kuuluva nuori mies.
...ja silloin kun väkivallan uhri on suomalainen mies.
20-vuotias somalimies pahoinpitelee 20-vuotiaan suomalaisen miehen -> HS: Pojat vähän nahistelivat keskenään
20-vuotias suomalainen mies pahoinpitelee 20-vuotiaan somalimiehen-> HS:
RASISTINEN VIHARIKOS
Rasistisesti käyttäytyviä repivästä Sauruksesta tuli mieleen vilkaista YouTubesta.
Alussa Alin vieras korostus vielä menisikin mutta häviää lopussa kokonaan. Kannattaa kuunnella alusta pätkä ja lopusta pätkä, ei koko kuutta minuuttia:
http://www.youtube.com/watch?v=lVFi9vxsbKI