"shiieet"
QuoteMaahanmuuttajataustaiset räppärit marssivat Suomessa esiin vasta tänä vuonna, vaikka suuressa osassa Eurooppaa he ovat olleet rakentamassa hip hop -kulttuuria sen alusta asti. Nyt aika on meilläkin kypsä, ja Gracias, Ekow ja Noah Kin poimivat hedelmät.
(...)
Noahia luullaan usein Graciaksen pikkuveljeksi, ehkä siksi, että hän heiluu Graciaksen keikoilla tuplaajana. Kertoo jotain suomalaisesta mielenmaisemasta, että pari tummaa kaveria samalla lavalla tulkitaan sukulaisiksi.
(...)
"Monesti kun mun levyä soitetaan uudelle ihmiselle, niin se on et Suomesta, vau, ei tää voi olla Suomesta. Se kertoo Suomen skenestä tän englanninkielisen meiningin suhteen, että me ollaan vaan niin myöhässä. Se, että me ollaan putkahdettu esiin tässä viimeisen vuoden sisällä, on jengille eksoottista. Wow, täällä on englanninkielisiä räppäreitä", Gracias pohtii.
(...)
Kansainväliset sukujuuret poistavat rallienglannin ongelmat, sillä jokainen on tottunut käyttämään englantia jo kotioloissa. Monen aiemman englanniksi räppäävän ongelmana on ollut myös kliseisiin kompastuminen.
"Kollit on yrittänyt, kollit on yrittänyt, kollit on yrittänyt, mut ku ei onnistu. Mitä kuullut monen kollin mixtapeja, niin se on että 'I got big cars' ja mitä lienee. Kaveri tulee jostain Jyväskylästä ja ajelee isän Volvolla", Ekow nauraa.
(...)
Persu-Suomen eksotiikkaa
Jos Suomi on myöhässä englanninkielisen räpin suhteen, niin vähintään yhtä myöhässä ollaan maahanmuuton ja siihen liittyvän keskustelun suhteen.
Persu-Suomen ongelmista ja ahtaasta ajattelumaailmasta ei ainakaan vielä kuulla biiseissä.
"Tulee sitä pohdittua, mutta ei se musiikin kautta tuu suoraan esiin. Jos rupeaa tilittään maahanmuuttoon liittyvää settiä, vielä englanniksi, niin se saattaa olla luotaantyöntävää. Kuka nyt haluaa kuulla Viljakkalasta tulevan mustan miehen porinoita siitä, että mä oon yksin täällä? Totta kai senkin aika tulee jossain vaiheessa, en mä sitä sano", Ekow pohtii.
Meillä maahanmuuttajataustaiset räppärit ovat vielä eksotiikkaa, kun suurimmassa osassa Eurooppaa he olivat vastaanottamassa ja rakentamassa koko kulttuurimuotoa, kun se 1980-luvulla ehti rantautumaan Yhdysvalloista. Tässä suhteessa riittää, että kääntää katseet Ruotsiin, Ranskasta tai Saksasta puhumattakaan.
"Maahanmuuttajat ovat aina olleet näkyvä osa sitä räppimeininkiä, täällä me ollaan tultu yhtäkkiä esiin. Mä oon ajatellut, et liittyykö suosio mun taustoihin, mut se on laaja ja vaikee kysymys", Gracias sanoo.
"Mä oon asunut täällä neljävuotiaasta asti, joten mä oon suomalainen, ja nää jutut lähtee täältä."
Kolmikko naureskelee, kun puheenaiheeksi nousee rasismiin törmääminen.
"Onhan se nyt ilmiselvää, että sitä on kohdattu. Sama, kun kysyisit, onko saatu pillua. Siihen törmää vähän eri versioina, vähän laimeempana ja vähän suorempana", Ekow sanoo.
Yksikään rasisti ei tunnusta olevansa rasisti. Eihän kukaan tunnusta olevansa tyhmäkään. Pikkujutut kuitenkin paljastavat paljon.
"Jotkut on tosi varautuneita sun suhteen, ihan sama mitä sä teet. Oon miettiny monta kertaa, et dösässä, joka on suht täynnä, toisella puolella istuu valkonen tyttö ja siinä on yks paikka vapaana ja mä istun toisella puolella ja siinä on yks paikka vapaana, niin varmasti ne menee istuun sen tytön puolelle. Tai vaikka mun vieressä ois tyhjä paikka ja koko muu dösä täynnä, niin ne menee mieluummin seisomaan, koska ne pelkää sitä tilannetta", Noah avaa.
"Sekin kertoo aika paljon, että oon kohdannu ihmisiä, jotka ei oo nähny koskaan livenä mustaa miestä", Ekow lisää.
Gracias ei mielellään juttele tästä aihepiiristä.
"Tietysti seuraan ja luen asioita, mut en lähde niitä hirveästi availemaan", hän sanoo, mutta jatkaa.
"Jos puhutaan äärioikeiston ja persujen noususta, niin palataan taas tähän asiaan, et miten myöhässä Suomi on kaikkien asioiden suhteen. Toihan ei oo uus juttu muualla Euroopassa. Sama kuin silloin, kun oli makasiinimeiningit ja polttopulloja, niin lehdessä luki, että anarkismi on saapunut Suomeen. Kauanko Göteborgissa on poltettu autoja? Ranskassa oli jossain vaiheessa Jean-Marie Le Pen ja äärioikeiston nousu, mut se meni jo ohi."
Jätkien pidättyväisyyden aiheen suhteen ymmärtää. Persujen tekemiset ovat jatkuvasti naamalla, eikä nousevan artistin välttämättä kannata aktivoitua suuremmin poliittisesti.
"Me ei olla vielä siellä, että sillä olis väliä, onko meillä mielipidettä asiasta. Vaikka me oltais niin sanotusti ulkomaalaisia, niin vaikka mä sanoisin mitä, niin siitä voi olla enemmän haittaa", Ekow pohtii.
"Sit ku mä oon jollain Veeti Kallio -statuksella tanssimassa tähtien kanssa, niin mä voin sanoo vaikka mitä. Shiieeeet."
Tuskin menee kauan, että näiden kaverusten status on ajanut reippaasti ohi Veeti Kalliosta.
http://www.city.fi/artikkeli/Suomi+on+my%F6h%E4ss%E4/4198/ (http://www.city.fi/artikkeli/Suomi+on+my%F6h%E4ss%E4/4198/)
Julkaistu: City-lehti, nro 23/2011
Teksti: Panu Jansson
Shiieeeet!1111
Hyvä meno pojilla, toimittajasta puhumattakaan. Kivan asenteellisen jutun saanut aikaiseksi,
"Kauanko Göteborgissa on poltettu autoja?"
Kannattaisi kysyä kuka siellä niitä autoja polttaa ja miksi?
Shiieeeet, jatkakaa pojat samaan malliin...
Bling, bling suuren maailman tyyliin.
QuoteMaahanmuuttajataustaiset räppärit marssivat Suomessa esiin vasta tänä vuonna, vaikka suuressa osassa Eurooppaa he ovat olleet rakentamassa hip hop -kulttuuria sen alusta asti.
Tässä talous- ym. tilanteessa onkin tärkeintä saada rakennettua uskottava hip hop -kulttuuri mahdollisimman nopeasti.
Quote
Yksikään rasisti ei tunnusta olevansa rasisti. Eihän kukaan tunnusta olevansa tyhmäkään.
Väärin. Tunnustan olevani rasisti. Minua ei kiinnosta näkkäreiden jutut tippaakaan, miksi edes pitäisi? Jutussa myös naureskellaan ihmetykselle "Suomestako muka?" Miksi Suomessa tavallinen ihminen edes haluaisi, että näyttäisi tuolta kuin tuossa videolla?
Quote
"Jotkut on tosi varautuneita sun suhteen, ihan sama mitä sä teet. Oon miettiny monta kertaa, et dösässä, joka on suht täynnä, toisella puolella istuu valkonen tyttö ja siinä on yks paikka vapaana ja mä istun toisella puolella ja siinä on yks paikka vapaana, niin varmasti ne menee istuun sen tytön puolelle. Tai vaikka mun vieressä ois tyhjä paikka ja koko muu dösä täynnä, niin ne menee mieluummin seisomaan, koska ne pelkää sitä tilannetta", Noah avaa.
Sinä et poika pelota ketään muuta kuin naisia, jos niitäkään.
Joku vois näyttää mulle räppärin/hopparin/ihan minkätahansa housutkintuissajuoksijan, jonka henkinen kehitys ois tullu sieltä mamun/peruskoulun tasolta eteenpäin. En odota henkeä pidättäen. Koko ko. ''kulttuuri'' on lähinnä tyhjäpäiden uhoamista, kun eivät muuhun pysty. Se sitten että uskaltavat käydä jonkun päälle kuuden tai kuudenkymmenen tyypin voimalla (nimim. Kokemusta on) kertoo vain että keskenkasvuisuuden lisäksi nuo ovat täysiä pelkureita.
Joku noista saattaa vetää housut jalkaan, ja vaihtaa pellepaitansa kauluspaitaan sekä mennä töihin, mutta niin kauan kuin näihin kadulla törmää isoissa porukoissa, tietää minkätasosta väkeä sieltä odotettavissa.
Olipas taas purkaus, pistää vihaksi. Peräti vihapuhetta?
Täysiä juntteja nuo tyypit. Sopii junttilehteen. Tusinakopioita ulkomailta, meillä on jo muutamia suomenkielellä ihan hyvin räppääviä artisteja. Enkä tarkoita mitään paleface/redramaa...
Noni vihdoin! jätkät avas portin muillekki maahanmuttaja taustaissille räppäreille jotka ei haluu puhuu samallailla ku esim. Timo Soini :D aivan mahtavaa we gonna rock the industry!!
Aivan loistava juttu, kiitos. Maahanmuutto pelastaa Suomen. :)
v.m.p.
Shieeeeet... Ja tarkoitan sillä sisällön laatua....
Helppo ymmärtää että savimajasta ja muhamattikulttuurista tulevalle äfrikän äfrikkäläiselle juuri räp on se luontevin ja läheisin kulttuurin muoto. Joo joo tiedän ettei ne kaikki äfrikän äfrikkäläiset ole sieltä mutta kuitenkin se on ylivoimaisesti suurin ryhmä suomenäfrikänäfrikkäläisiä.
Ohimennen sanoen shieeet mikä "kulttuuri" tuo huumehouruinen ja väkivaltarikollinen "räp" on.. Voin kuvitella kuinka riemuissaan oikeasti keskiluokkainen ämerikän äfrikkäinen perhe on jos jälkipolvi edustaa mainittua "kulttuuria". No kunhan Suomessa 100000000000 mohammed abdi mohammedilla on taikaseinän maksamat fubut jne. niin ei ole junttiusongelmista tietokaan.
BTW, viime viikolla tuli dokkari Miamin vankiloista, toinen osa tulee tällä viikolla. Dokkarissa ei ole mitään mainittavaa pointtia mutta laskekaapa mustien suhde muiden värisiin..
Noiden tyyppien työssäkäynnistä ei tietenkään ole mitään puhetta. Marginaalisella paskallaan, mitä ei voine kutsua musiikiksi, he eivät varmasti elä. Mutta eipä tietenkään tarvitse, koska taikaseinä rahoittaa bling-blingin.
Suomessa notkuvalle tyhjäntoimittaja-afrolle helpoin mahdollinen egotrippi on ryhtyä räppäriksi.
Kannattaisi myös ilmoittaa, että räppää "rasismia vastaan", niin varmasti aukeaisivat apurahahanat ja palstatilat lehdissä.
Ei mene jakeluun, miksi noiden afrikan vahvistusten pitää
aina ruveta leikkimään jänkki-gansta-bling-bling-räppäriä? Kokeilkaa nyt edes joku vaikka kitaraa!
Nämä tyypit ovat keskenkasvuisia pellejä ihan juttujensa perusteella.
QuoteKolmikko naureskelee, kun puheenaiheeksi nousee rasismiin törmääminen.
"Onhan se nyt ilmiselvää, että sitä on kohdattu. Sama, kun kysyisit, onko saatu pillua. Siihen törmää vähän eri versioina, vähän laimeempana ja vähän suorempana", Ekow sanoo.
Ylläolevasta tunnen suorastaan pyhää vihaa.
Siinä itsenäisyyspäivän aaton avautumiset.
Jäin miettimään että mistä täällä nyt sitten ollaan myöhässä?
En minä ainakaan kaivannut nuorempana "suomalaisia" englanniksi räppääviä wannabe rap artisteja. Jos halusin kuunnella räppiä niin laitoin vain http://www.youtube.com/watch?v=xnFj5-ZBk1g&ob=av2n (http://www.youtube.com/watch?v=xnFj5-ZBk1g&ob=av2n), http://www.youtube.com/watch?v=DwQbPgouUYo (http://www.youtube.com/watch?v=DwQbPgouUYo) tai vaikkapa http://www.youtube.com/watch?v=8PaoLy7PHwk (http://www.youtube.com/watch?v=8PaoLy7PHwk) soimaan ja sain mitä tarvitsin. Nämä kaverit ovat mielestäni edelleen uskottavampia kuin nämä jutussa olevat "räphiphopmiehet" jotka juoksevat lavalle äitiensä helmoista ja suomalaisen yhteiskunnan kouluttamana ja huolehtimana.
Livenäkin maailmassa on aina päässyt esiintyviä artisteja katsomaan kun on ottanut passin kouraan ja ostanut lipun lähimmälle keikalle ja lähtenyt sinne.
Suurin ongelma tässä on ilmeisesti toimittajan mielestä ollut se että ennen artistit ovat olleet ulkomaalaisia ja ei ns. kotimaisia. Tässä toteutuu vanha klisee siitä että ollaan menossa monikulttuurista kohti monokulttuuria jossa kaikkialla vallitsee samanlainen meininki. Tekee matkustamisen turhaksi?
Suomirap on räppinä ihan yhtä kelvollista kuin englanniksikin vedetty puuhastelu.
Ja läksyt on opittu,
"Jotkut on tosi varautuneita sun suhteen, ihan sama mitä sä teet. Oon miettiny monta kertaa, et dösässä, joka on suht täynnä, toisella puolella istuu valkonen tyttö ja siinä on yks paikka vapaana ja mä istun toisella puolella ja siinä on yks paikka vapaana, niin varmasti ne menee istuun sen tytön puolelle. Tai vaikka mun vieressä ois tyhjä paikka ja koko muu dösä täynnä, niin ne menee mieluummin seisomaan, koska ne pelkää sitä tilannetta"
Ilmeisesti ei olla matkusteltu samoilla dösillä Noahin kanssa, istun vapaalle paikalle katsomatta onko vieressä "räpartisti" vai ei. Tytön viereisen paikan valitsisin yhdestä syystä ja se on se että luultavasti pienempi kokoisen tytön vieressä on enemmän tilaa istua. Asenteet kunniaan Noah, sillä pääsee pitkälle.
Kannattaa muuten tehdä myös suunnitelma B, jos se bling bling ei nyt sitten kuitenkaan satu kohdalle.
Jaa että rasisti ei tiedä olevansa rasisti ja tyhmä. No ei hullukaan tiedä olevansa hullu vaan luulee olevansa viisas. Ja autonpolttajia ja etnisiä jengisotia tähän maahan kovasti kaivataankin.
Ne on niinqu ihqui noi tekno, räppi ja hip-hop sekä breakdance(katkotanssi?). Ghettojen kaduilla syntyneitä performansseja. Varsinaista "korkeakulttuuria". Siinä on aika alakuloinen perusviritys. Vähän kuten bluesissa ja jazzissa mutta kaukana niistä taiteelliselta tasoltaan.
Joku vois varmaan vetää aika suoraa yhtäläisyysviivaa räpin, rikollisuuden, huumeidenkäytön, väkivallan ja tyhmyyden välille, mahtuupa joukkoon vielä afrikka/lähi-itä-korttikin. Vs vaikkapa kaukoitäläiset yhteiskunnat, siellä ei näy yhtään täysi-ikäistä housut nilkoissa, eikä missään päin maailmaa taida olla vankien suhteellista enemmistöä vaikkapa japanilaisista tai korealaisista, yhtälailla täältä löytyy korkeimmat äo:t eikä ilmeisesti läheskään samantasoista huumeongelmaa kuin vaikkapa afrikasta... on se jännä...
Meiltä puuttuu "Chuck Berryt" ja "Jimi Hendrixit ja "Fats Dominot". En näe mitään tarvetta puppugeneraattoreille.
Yo muthafucka brotha, wanna get some dirty biatch!!!!!!!!!!!!! :facepalm:
Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin rap-scene. C64 kilkuttaa taustalla monotonista biittiä ja wannabe gangsta lökäpöksyt vetävät puhelaulua päälle jotta afro savuaa. Aivan mahtavaa..siis cool.
NWA http://www.youtube.com/watch?v=TMZi25Pq3T8&ob=av3e Gracias http://www.youtube.com/watch?v=-9DFWp32L6g&feature=player_embedded
:facepalm:
Huomaatteko jotain eroa? Minä en.
Suomi on myöhässä, edelleen en ymmärrä että mistä?
Piti oikein tarkistaa ja Suomihan on ollut ihan hyvin skenessä mukana ajatellen sijaintiamme ja sitä että historiaamme ei kuulu pakolla rahdattu halpatyövoima ennen nykyistä "uutta aaltoa".
"Rap eli hip hop -musiikki on 1970-luvulla New Yorkissa afroamerikkalaisten ja latinalaisamerikkalaisten keskuudessa syntynyt populaarimusiikin tyyli, joka on kehittynyt lähinnä soulin ja funkin pohjalta."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rap (http://fi.wikipedia.org/wiki/Rap)
Ja suomiskenen synty
"Suomessa on ollut pienimuotoista hip hop -kulttuuria 1980-luvulta alkaen. Ensimmäinen levytetty suomalainen rap-kappale oli General Njassan "I'm Young, Beautiful and Natural", joka ilmestyi vuonna 1983."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalainen_rap (http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalainen_rap)
Vai onko tässä nyt kyse ihonväristä?
Maailman laajuisesti asia on siinäkin topisin päin kuin artikkelissa sen halutaan Suomessa olevan.
2000-luku
"Eminem on rap-musiikin historiassa hyvin tärkeä henkilö sillä hän oli ensimmäinen valkoihoinen räppäri, joka on myynyt miljoonia albumeita. "
Kaiken kaikkiaan toimittajalta paska artikkeli ja ei varmaankaan anna edes artisteille sitä mitä olisivat halunneet?
Tausta työtäkin olisi voinut tehdä ennen väittämää:
"Maahanmuuttajataustaiset räppärit marssivat Suomessa esiin vasta tänä vuonna, vaikka suuressa osassa Eurooppaa he ovat olleet rakentamassa hip hop -kulttuuria sen alusta asti."
Raymond Ebanks
http://en.wikipedia.org/wiki/Raymond_Ebanks (http://en.wikipedia.org/wiki/Raymond_Ebanks)
Ehkä joku on kuullut hänestä?
Quote from: ihminen on 05.12.2011, 20:37:57
"Maahanmuuttajataustaiset räppärit marssivat Suomessa esiin vasta tänä vuonna, vaikka suuressa osassa Eurooppaa he ovat olleet rakentamassa hip hop -kulttuuria sen alusta asti."
Raymond Ebanks
http://en.wikipedia.org/wiki/Raymond_Ebanks (http://en.wikipedia.org/wiki/Raymond_Ebanks)
Ehkä joku on kuullut hänestä?
Yksivuotiaana vanhempiensa mukana Suomeen muuttanut britti ei ole maahanmuuttaja. Se sana on nykyisin varattu kehitys- ja taantumamaista tulleille pakolaisille, turhapaikanhakijoille ja harakoiden ikuisille rakkauksille (ainakin siihen saakka kun oleskelulupa heltiää).
Quote2000-luku
"Eminem on rap-musiikin historiassa hyvin tärkeä henkilö sillä hän oli ensimmäinen valkoihoinen räppäri, joka on myynyt miljoonia albumeita. "
Ja nämä miljoonia albumeita myyneet heebot ovat sitten varmaan neekereitä? Vai pitääkö räpin olla jotain huumeista, jengeistä ja ammuskeluista kertovaa schaissea ennen kuin se on oikeaa räppiä?
https://www.youtube.com/watch?v=z5rRZdiu1UE&ob=av2e
Tuon artikkelin kirjoittajalla on kyllä aivot kunnolla solmussa, mutta sitä se fundamentalistisuvistelu teettää.
Onhan rapkulttuuri aika perseestä. Väkivaltaista, rasistista, tyhmää, ultraseksististä, materialistista jne.
Cityn toimittajalle voitaisiin kollektiivisesti kustantaa loma jossakin Detroitin ghetossa, jossa tyyppi voisi opiskella mustaa solidaarisuutta. Mutta tuo on parasta suomalaista(sic) räppiä aikoihin ja jätkätkin vaikuttivat ihan hyviltä tyypeiltä. Pisteet myös siitä, ettei tuo ole mitään blingiä. Miinusta siitä, että tuo ei kerro mitään suomalaisesta arkitodellisuudesta vaan partuneineen on ihan Amerikkaa. Tuo jälkimmäinen tyyppi kuulostaa ihan joltain amerikkalaiselta räppäriltä jota olen kuunnellut hopparikauteni aikana, mutten liki tunnin youtubeseikkailun jälkeen osaa sanoa että keneltä. Tai sitten sillä on jonkun tunnetun tyypin flow ja saman kuuloinen ääni kuin jollakin toisella.
Nas+Method Man?
Quote from: törö on 05.12.2011, 20:46:06
Vai pitääkö räpin olla jotain huumeista, jengeistä ja ammuskeluista kertovaa schaissea ennen kuin se on oikeaa räppiä?
No ei "pidä" mutta samalla "pitää". Ihan samanlainen määritelmäjuttu kuin esim. maahanmuuttajuus, kuten itse huomioit:
Quote from: törö on 05.12.2011, 20:46:06
Yksivuotiaana vanhempiensa mukana Suomeen muuttanut britti ei ole maahanmuuttaja. Se sana on nykyisin varattu...
Quote from: Blanc73 on 05.12.2011, 20:09:29
Yo muthafucka brotha, wanna get some dirty biatch!!!!!!!!!!!!! :facepalm:
Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin rap-scene. C64 kilkuttaa taustalla monotonista biittiä ja wannabe gangsta lökäpöksyt vetävät puhelaulua päälle jotta afro savuaa. Aivan mahtavaa..siis cool.
Quote from: Ystävä on 05.12.2011, 20:51:08
Onhan rapkulttuuri aika perseestä. Väkivaltaista, rasistista, tyhmää, ultraseksististä, materialistista jne.
Itse meinasin kirjoittaa saman. Ainoa askel parempaan tässä on se että suomigangstat saa rahansa taikaseinästä eikä "suuren maailman malliin" huumekaupalla, parituksella jne. Sivistyneempää.
Quote from: Ari-Lee on 05.12.2011, 20:04:02
Meiltä puuttuu "Chuck Berryt" ja "Jimi Hendrixit ja "Fats Dominot". En näe mitään tarvetta puppugeneraattoreille.
Ainakin puuttuvat mustien keskuudesta. Taitaa nykyisin olla niin, että valkoiset etupäässä pitävät yllä myös kunniakasta rock and roll- sekä rhythm and blues-perinnettä.
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.
Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.
Noah Kin - Intro / Underground (http://www.youtube.com/watch?v=wOAHcxURR1I)
Gracias - HKI (http://www.youtube.com/watch?v=aOSvp1qBrUw)
Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.
Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.
Noah Kin - Intro / Underground (http://www.youtube.com/watch?v=wOAHcxURR1I)
Gracias - HKI (http://www.youtube.com/watch?v=aOSvp1qBrUw)
Siis jos pitää räppiä ja sen tyypillisesti hehkuttamaa rappiopaskakulttuuria shieeettinä on rasissti? Niimpä tietenkin.
Quote
Meillä maahanmuuttajataustaiset räppärit ovat vielä eksotiikkaa, kun suurimmassa osassa Eurooppaa he olivat vastaanottamassa ja rakentamassa koko kulttuurimuotoa, kun se 1980-luvulla ehti rantautumaan Yhdysvalloista. Tässä suhteessa riittää, että kääntää katseet Ruotsiin, Ranskasta tai Saksasta puhumattakaan.
Jostain syystä minä taas en oikein tajua, mitä merkitystä jonkun muusikon "maahanmuuttajataustaisuudella" on. Tekeekö se siitä musiikista jotenkin tyylliin aidompaa, että on toisessa lauseessa ihan tosi suomalainen kun on asunut täällä 4-vuotiaasta, mutta sitten kuitenkin voi pelata "katsokaa olen mamu"- ja rasisti-kortit, mikäli tilanteeseen sopii.
Quote
"Jotkut on tosi varautuneita sun suhteen, ihan sama mitä sä teet. Oon miettiny monta kertaa, et dösässä, joka on suht täynnä, toisella puolella istuu valkonen tyttö ja siinä on yks paikka vapaana ja mä istun toisella puolella ja siinä on yks paikka vapaana, niin varmasti ne menee istuun sen tytön puolelle. Tai vaikka mun vieressä ois tyhjä paikka ja koko muu dösä täynnä, niin ne menee mieluummin seisomaan, koska ne pelkää sitä tilannetta", Noah avaa.
Jos minun pitäisi valita, istunko jonkun random duden vai potentiaalisesti hyvännäköisen tytön viereen, niin kummankohan valitsen? Hmm, paha paha. Mutta minä olenkin varmaan rasisti, seksisti ja fasisti. 4-vuotiaasta asunut Suomessa, eikä ole vielä ehtinyt hoksaamaan että Suomessa kaikki ei halua istua yhtään kenenkään vieressä bussissa. Vähänkö olen shokissa.
Quote
"Sekin kertoo aika paljon, että oon kohdannu ihmisiä, jotka ei oo nähny koskaan livenä mustaa miestä", Ekow lisää.
Mitä se nyt sitten kertoo? Että Suomen alkuperäisväestö on valkoista, ja maahanmuuttoa on merkittävissä määrin esiintynyt vasta 90-luvulta alkaen? No shit, sherlock. Onko "mustan miehen näkeminen livenä" sitten joku sellainen kokemus, jota ilman et voi elää? Melko rasistinen asenne. Itse asiassa koko juttu on minulle ihan yhdentekevä, mutta jonkin verran häiritsee tällainen nuorisolle syötettävä asenne, että kaikki Suomessa on ihan junttia ja joku "maahanmuuttajatausta" tekee jo tyypistä kuin tyypistä tosi coolin maailmankansalaisen, mutta kuitenkin samaan aikaan muka ihan suomalaisen. Minusta nämä on aika surullisia tapauksia, kun haluttaisiin olla toisaalta suomalaisia, mutta samaan aikaan pitää sekä itse että muiden takia tuoda esiin sitä "taustaa" ja "katsokaa oon tummaihoinen" -lässytystä niin että eihän siitä sitten tule oikein lasta eikä paskaa. Sen sijaan ne maahanmuuttajat ja -taustaiset, jotka eivät ole lähteneet tähän taustaisuushypeen mukaan, tai sitten ovat rehellisesti mitä ovat, kyllä tulee toimeen ihan hyvin. Minulle suomalaisena ainakin tökkii aika pahasti juuri tällainen missä ollaan olevinaan muka suomalaisia, mutta kuitenkin vähän parempia kuin muut koska "tausta".
Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.
Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.
Noah Kin - Intro / Underground (http://www.youtube.com/watch?v=wOAHcxURR1I)
Gracias - HKI (http://www.youtube.com/watch?v=aOSvp1qBrUw)
Viittisitkö vielä tarkentaa sitä, että mikä noissa "kappaleissa" (pikemminkin jou n**keri asun lähiös kelalt rahaa taikaseinä helsinki kiva paikka ei tartte tehä töitä + rumpubiitti...) on tarkalleen ottaen hyvää?
Quote from: Rekka-Pena on 05.12.2011, 23:53:27
Viittisitkö vielä tarkentaa sitä, että mikä noissa "kappaleissa" (pikemminkin jou n**keri asun lähiös kelalt rahaa taikaseinä helsinki kiva paikka ei tartte tehä töitä + rumpubiitti...) on tarkalleen ottaen hyvää?
Kerrotko, että mistä päättelet kyseisten henkilöiden saavan rahaa "taikaseinästä"? Ihonväristä?
Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.
Noah Kin - Intro / Underground (http://www.youtube.com/watch?v=wOAHcxURR1I)
Gracias - HKI (http://www.youtube.com/watch?v=aOSvp1qBrUw)
No jaa. Kun on räbäytystä(kin) kuunnellut Grandmaster Flashin ajoista niin eipä tuossa mitään wow-mullistavaa ole. Noah Kin rullasi kivasti, jos nyt jaksaa kuunnella 17-kesäisen kollin tarinaa itsestään. Gracias oli enemmän kallellaan rnb-shittiin jota en siedä pätkääkään. Ei paskaa, mutta miksi haloo? Räppi(kin) toimii silloin kun musaan voi samaistua. Siksi Eminem myi miljoonia esikaupungeissa. Minä en juuri samaistu 17-kesäiseen englanniksi räppäävään maahanmuuttajaan. Ehkäkoskarasismi.
En kyllä siedä Palefaceakaan, varsinkaan sen uutta stallarityyliä, yäk. Jos haluaa etkojallatusta niin Punavuoren R Kellyä koneeseen, Stigg toimii aina 8) Asa toimii hetkittäin, siinäkin vituttaa vasemmistopaatos.
Quote from: liaci on 06.12.2011, 00:19:28
Quote from: Rekka-Pena on 05.12.2011, 23:53:27
Viittisitkö vielä tarkentaa sitä, että mikä noissa "kappaleissa" (pikemminkin jou n**keri asun lähiös kelalt rahaa taikaseinä helsinki kiva paikka ei tartte tehä töitä + rumpubiitti...) on tarkalleen ottaen hyvää?
Kerrotko, että mistä päättelet kyseisten henkilöiden saavan rahaa "taikaseinästä"? Ihonväristä?
Öö en, itsekin nostan rahani taikaseinästä ja olen valkoinen (opiskelija). Pointti, jonka taidokkaasti missasit, oli se, että nämä mustat eivät ainakaan kokemusteni perusteella osaa räpätä mistään muusta kuin siitä, että ovat vitun kovia jätkiä, rahaa on, ja sit mopo keulien kehutaan asuinpaikkaa X.
Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.
Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.
Noah Kin - Intro / Underground (http://www.youtube.com/watch?v=wOAHcxURR1I)
Gracias - HKI (http://www.youtube.com/watch?v=aOSvp1qBrUw)
Katsokaapa huviksenne sellainen dokumentti kuin "Hip Hop: Beyond Beats and Rhymes". Se käsittelee hip hop- ja rap-musiikin ahdasta maailmankuvaa ja sen vaikutuksia mustaan nuorisoon. Minä katsoin tämän dokumentin nyt uudestaan muistin virkistykseksi, ja sitten aloin katselemaan noita suomirap-videoita. Gracias oli asiallinen, mutta ei nyt vaan kolahtanut minuun. Noah Kin taas alkoi mukavasti mutta ekan minuutin jälkeen mentiin "bitch"-osastoon. Tokan minuutin kohdalla päästiinkin sitten "six feet under"-osastolle.
Se mitä tässä ketjussa minun nähdäkseni on kritisoitu, pyörii sen ympärillä että "maahanmuuttajakulttuuria" on himoittu ja hehkutettu ja ajettu kuin käärmettä pyssyyn, ja nyt kun jotain on käsillä, niin lopputulos on sitä kaikkein vahingollisinta roskaa. Sitä mikä indoktrinoi jo muutenkin metsään menossa olevia etnonuoria pilaamaan oman ja toisten elämän. Jos tämä tässä on se uljas uusi kulttuuri, minkä on juhlapuheissa hehkutettu pelastavan maan ja talouden, niin aika irvokasta on todellisuus, kun kaikkein arvokkaimmaksi julistetaan se ehkä kaikkein vähiten arvokas, ja vahingollisin.
Quote from: sunimh on 05.12.2011, 23:48:32
Jostain syystä minä taas en oikein tajua, mitä merkitystä jonkun muusikon "maahanmuuttajataustaisuudella" on. Tekeekö se siitä musiikista jotenkin tyylliin aidompaa, että on toisessa lauseessa ihan tosi suomalainen kun on asunut täällä 4-vuotiaasta, mutta sitten kuitenkin voi pelata "katsokaa olen mamu"- ja rasisti-kortit, mikäli tilanteeseen sopii.
Itseänikin ihmetyttää kuinka monikulttuurisessa ideaaliyhteiskunnassa etnisiteetillä ei ole mitään merkitystä mutta tässä vallitsevassa reaalitodellisuudessa päivän epistolaa tulkittaessa yksilöiden merkitys rakentuu lähes pelkästään heidän syntyperänsä, uskontonsa ja kulttuuritaustansa varaan. Keskenkasvuiset lökäpöksyt ovat merkityksellisiä koska heillä on se syntyperä joka heillä on. Musiikin sisältöä heidän musikaalisen arvon määrittäjinä ei tarvitse edes pohtia - ainakaan sen jälkeen kun on sanonut kauttarantain halveksuvansa paikallisia arvoja. Mielestäni nämä kaksi monikulttuurin arvoa (teoreettisempi ja käytännöllisempi) eivät sovi kovinkaan hyvin yhteen.
Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.
Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.
Noah Kin - Intro / Underground (http://www.youtube.com/watch?v=wOAHcxURR1I)
Gracias - HKI (http://www.youtube.com/watch?v=aOSvp1qBrUw)
Ei niissä oo mitään ihmeellistä. Ihan oikeasti. Helsingistäkin löytyy kymmeniä samantasosia tai parempia räppäreitä. Ainoa missä poikkeaa monista muista on juurikin kieli ja artistin ihonväri. Ihme touhua, kun kaikenmaailman City-lehdet alkaa promoamaan jotain peruskauraa sen takia, että kaveri on tummapintainen. Tai siis normaalia positiivista syrjintää, kun pitää saada väriä skeneen..
Siis, kaverien räppi ei ainakaan mua viduda millään tavalla. Oikeastaan ihan yhdentekeviä biisejä suuntaan jos toiseen. Tuo älytön promoaminen vain rasittaa, kun jätkillä ei näköjään ole oikein eväitä breikata.
Ja jos räppiä nyt sattuisin kaipaamaan, ainahan sitä löytyy hyvääkin, vaikkei tuo gangsterismi kovin lähellä sydäntä olekaan: http://www.youtube.com/watch?v=15lmrWx8lLU
Palataan sitten kun Nooa ja CrazyAss saavat jotain edes etäisesti tuonkuulosta aikaan. Lyriikoista ei tarvitse ottaa turhan kovasti mallia.
Ei nyt olla epäreiluja ja verrata kavereita Wu-Tang Claniin, se on sama kuin vertaisi Markus Pöyhöstä Usain Boltiin.
Quote from: ihminen on 05.12.2011, 19:13:32
"Jotkut on tosi varautuneita sun suhteen, ihan sama mitä sä teet. Oon miettiny monta kertaa, et dösässä, joka on suht täynnä, toisella puolella istuu valkonen tyttö ja siinä on yks paikka vapaana ja mä istun toisella puolella ja siinä on yks paikka vapaana, niin varmasti ne menee istuun sen tytön puolelle. Tai vaikka mun vieressä ois tyhjä paikka ja koko muu dösä täynnä, niin ne menee mieluummin seisomaan, koska ne pelkää sitä tilannetta"
Ilmeisesti ei olla matkusteltu samoilla dösillä Noahin kanssa, istun vapaalle paikalle katsomatta onko vieressä "räpartisti" vai ei. Tytön viereisen paikan valitsisin yhdestä syystä ja se on se että luultavasti pienempi kokoisen tytön vieressä on enemmän tilaa istua. Asenteet kunniaan Noah, sillä pääsee pitkälle.
Itse asiassa tuon Noahin videon katseltuani en olisi lainkaan varma siitä, onko se tyttö välttämättä pienempikokoinen. Tuo kaveri on jotain 170 pitkä ja melkoisen laiha ainakin tuossa Kettu2:n alempana laittamassa videossa.
Itse varmaan istuisin ihan kummalle paikalle tahansa, mutta voisin valita tytön ihan henkilökohtaisten mieltymysten vuoksi ja siksi, etten itse säikyttäisi Noahia, vaikken mikään korsto olekaan. :)
Noin 30 vuotta sitten Suomeen kulkeutui punk-kulttuuri. Sille oli ominaista että tekijöillä oli kova tarve sanoa sanottavansa 'musiikin' keinoilla.
Mutta kun ei ollut taitoa soittaa, eikä laulaa...
Nyt näyttää olevan vuorossa Rap. Elementit ovat täsmälleen samat. Ennustan tälle taidelajille yhtä pitkää kukoistuskautta. Ja toivon lyhempää. Rap-kulttuurin syntysijat ja tausta tuskin tuovat mitään hyvää esimerkkiä skandinaavi yhteiskuntaan. Sitä 'hyvää' se tuottaa näköjään vain muutamille artisteille.
Rap ja hip hop kuuluvat niihin muutamiin juttuihin joiden myöhäistä Suomeen tuloa ei kannata surra. Kuten en surrut sitäkään, että AIDS saapui aikoinaan Suomeen 'myöhässä'.
Ei saatu uutta Einsteinia, Tolstoita eikä edes Madonnaa. Mutta saatiinpahan jokunen gangsta nigga. Siinä pähkinänkuoressa Suomen harjoittaman maanhanmuuttopolitiikka ja se kuuluisa "kulttuuriin rikastuminen".
Ja ai niin, saimmehan me somaleilta "huoraa", "penistä", "homoa" ja "läskiä" tarkoittavat sanat slangiin.
Kyllä kannatti uhrata rivi miljardeja ja panna yhteiskunnan tulevaisuus vaakalaudalle. Se ei pelaa joka pelkää.
Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.
Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.
Noah Kin - Intro / Underground (http://www.youtube.com/watch?v=wOAHcxURR1I)
Gracias - HKI (http://www.youtube.com/watch?v=aOSvp1qBrUw)
Pyydän arvon ketun vitkaletta osoittamaan missä kohtaa ketjua viesteissäni on rasismia?
http://hommaforum.org/index.php/topic,63160.msg859620.html#msg859620 (http://hommaforum.org/index.php/topic,63160.msg859620.html#msg859620)
http://hommaforum.org/index.php/topic,63160.msg859735.html#msg859735 (http://hommaforum.org/index.php/topic,63160.msg859735.html#msg859735)
http://hommaforum.org/index.php/topic,63160.msg859802.html#msg859802 (http://hommaforum.org/index.php/topic,63160.msg859802.html#msg859802)
?
Musiikkimausta en ala täällä kiistelemään, se ei kai ole ketjun aihe?
Arvelisin myös että tämä "maahanmuuttajataustainen" rap on aivan kantasuomalaisten tuottamaa jne. jos sillä nyt on mitään merkitystä.
Noah Kin taustat on ilemisesti aika samanlaiset kuin Tidjan Ban, mutta suomihiphop on nyt vasta saanut sen mitä cityn toimittaja on kaivannut?
Kettu kakkonen vastannee vielä pyydetysti?
Ainakin mitä Noah Kiniä olen livenä kuullut, vetää poika hyvin. Toki vielä on hyvää aikaa kehittyä, mutta mieleeni tulee kyllä monta levyttänyttä valkoihoista suomiräppäriä jotka jäävät kakkoseksi.
Ja mitä Palefacen stallari-protestilaulamiseen tulee, niin katu-uskottavuuden nimissä kannattaisi käydä muualla kaupassa kuin Stockan herkussa. ;D
Quote from: Aallokko on 06.12.2011, 09:54:47
Ei saatu uutta Einsteinia, Tolstoita eikä edes Madonnaa. Mutta saatiinpahan jokunen gangsta nigga. Siinä pähkinänkuoressa Suomen harjoittaman maanhanmuuttopolitiikka ja se kuuluisa "kulttuuriin rikastuminen".
Ja ai niin, saimmehan me somaleilta "huoraa", "penistä", "homoa" ja "läskiä" tarkoittavat sanat slangiin.
Kyllä kannatti uhrata rivi miljardeja ja panna yhteiskunnan tulevaisuus vaakalaudalle. Se ei pelaa joka pelkää.
Kuinka usein *missään* suuret suunnitelmat laatineessa projektissa onnistutaan tavalla, jota tavoiteltiin? Oman käsitykseni mukaan äärimmäisen harvoin. Ei se mitään, on olemassa aloja joilla tähän osataan varautua; esim. startup-yritysten rahoittajat laskeskelevat suurten puheiden vastapainona myös sijoitustensa todennäköisyyttä onnistua, eivätkä nämä todennäköisyydet ole usein kymmentäkään prosenttia, mutta silti riskisijoittaminen on sen osaaville hyvää bisnestä. Ne jotka osaavat, selviytyvät tilanteista ulos omin avuin eivätkä edes aiheuta sivullisille haittaa.
Toisaalta on niitä, jotka eivät tätä osaa, mutta silti haluavat yrittää. He tuntuvat hakeutuvan erinäisiin verovaroista rahoitettuihin projekteihin. Koska he käyttävät muiden rahoja, heillä ei vaikuta olevan insentiiviä oppia tekemistään virheistä, eivätkä he virkamiehinä joudu osaamattomuutensa vuoksi sivuun päätöksenteosta. Parin viimeisen vuosikymmenen aikainen maahanmuuttopolitiikka on tästä erinomainen esimerkki.
Leväperäistä maahanmuuttopolitiikkaa jonka vuosikymmenien ponnistelujen suurimmat saavutukset ovat monikulttuurikoordinaattoreita ja niggarap-artisteja joiden meriitti on ihonväri ei riskisijoittaja olisi rahoittanut, vaan hän olisi leikannut löysät pois ja laittanut rahansa täsmällisiin kohteisiin. Byrokraatit ovat sen sijaan osaamattomuudessaan luoneet tilanteen jossa projekti jää veronmaksajien riippakiveksi jopa senkin jälkeen kun aivan kaikki ovat todenneet sen epäonnistuneeksi. Itseasiassa monet heistä toivovat tätä - kirjaimellisesti henkensä pitimiksi. He rakentavat pompöösejä lupauksia antavia projekteja nimenomaan tavoitellen tilannetta, jossa maksajat eivät voisi enää hyväksyttyään koskaan sanoutua projekteista irti.
En ole varma ovatko maahanmuuttopolitiikkamme pohjimmiltaan muovanneet tätä osaamattomien kakkosryhmää vai oma kolmosryhmänsä - jengi, jonka tarkoituksena on luoda pysyväisluonteisia menoeriä veronmaksajien tahtotilasta riippumatta. Olen aika usein kahden vaiheilla...
Quote from: Alkuasukas on 06.12.2011, 01:42:16
Ei nyt olla epäreiluja ja verrata kavereita Wu-Tang Claniin, se on sama kuin vertaisi Markus Pöyhöstä Usain Boltiin.
Keneltä tunnetulta räppäriltä tuo jälkimmäinen kuulostaa? En saa päähän mutta jotain tuttua siinä on.
http://www.youtube.com/watch?v=-9DFWp32L6g&feature=player_embedded
Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.
Sinä varmaan löydät ihan oikeaa rasismia vähän joka paikasta muutenkin. Mut joo.
Räpin kohdalla rasismi toisaalta on aika yleistä. Nimittäin valkoisiin kohdistuva rasismi: "a fight, a nigga and a white, if the nigga don't win, then we all jump in" (Onyx, Getto Mentalitee)
"drive-by shooting on this white genetic mutant" (Menace Clan, Da Hood)
"only good fuckin devils are dead ones"(Jus Allah)( viittaa valkoisiin kristittyihin)
"All whites must be perceived as potential predators" (Ras Kass, Nature of the Threat)
Osa näistä on/on ollut eturivin rap-artisteja, eikä tästä rotuvihan julistamisesta ole tullut heille mitään seurauksia. Mitä olisi seurannut, jos sanan "white" tilalle olisi vaihettu sana "nigga" ja esittäjinä olisivat olleet vaikka Pantera ja Machine Head?
http://www.epinions.com/content_4755988612
Viime aikojen hypetetyimpiä rap-artisteja on Tyler, the Creator. Tässä Tylerin tyylinäyte: "So when I rape a bitch I hold her down and get my best nut." Sitten seuraavassa säkeistössä: "White girl, you can ask her what the dick be like".
Minusta tuossa puhutaan valkoisen naisen raiskaamisesta.
Quote from: Ruckafella on 06.12.2011, 01:27:56
Ei niissä oo mitään ihmeellistä. Ihan oikeasti. Helsingistäkin löytyy kymmeniä samantasosia tai parempia räppäreitä.
Löytyykö todella? Useimmat suomalaiset englanniksi vetävät natiivit kuulostavat (ymmärrettävistä syistä) niukemman sanavaraston ja finglishin johdosta aika kankeilta noihin veijareihin verrattuna. Tai sitten skene on parantunut huomattavasti sitten omien hip hop-aikojen.
Ai niin, kun sanoin, että rapkulttuurissa vastenmielistä on naisviha, väkivallan ylistäminen, materialismi, yleinen tyhmäily ja rasismi, niin unohdin listasta homoihin kohdistuvan vihan. Sen rinnalla hakkaraiset kalpenevat.
Pitäkää sitten Levyraatia Peräkammarin puolella. Eli hyvä rap/huono rap (heh-heh) vertailut eivät kuulu tähän ketjuun.
Quote from: Miniluv on 06.12.2011, 11:19:17
Pitäkää sitten Levyraatia Peräkammarin puolella. Eli hyvä rap/huono rap (heh-heh) vertailut eivät kuulu tähän ketjuun.
Mielestäni liittyy aiheeseen aika olennaisesti, kun Suomi on kerran myöhässä tämän upean ja edistyneen alakulttuurin vastaanottamisessa, mutta ei väkisin.
Saanko Miniluv vielä oikaista levyraadissa syntyneen väärinkäsityksen? Käykö..? Otan riskin.
Quote from: Ystävä on 06.12.2011, 11:12:58
Quote from: Ruckafella on 06.12.2011, 01:27:56
Ei niissä oo mitään ihmeellistä. Ihan oikeasti. Helsingistäkin löytyy kymmeniä samantasosia tai parempia räppäreitä.
Löytyykö todella? Useimmat suomalaiset englanniksi vetävät natiivit kuulostavat (ymmärrettävistä syistä) niukemman sanavaraston ja finglishin johdosta aika kankeilta noihin veijareihin verrattuna.
Lue se koko kommentti
QuoteEi niissä oo mitään ihmeellistä. Ihan oikeasti. Helsingistäkin löytyy kymmeniä samantasosia tai parempia räppäreitä. Ainoa missä poikkeaa monista muista on juurikin kieli ja artistin ihonväri. Ihme touhua, kun kaikenmaailman City-lehdet alkaa promoamaan jotain peruskauraa sen takia, että kaveri on tummapintainen. Tai siis normaalia positiivista syrjintää, kun pitää saada väriä skeneen..
Quote from: Ruckafella on 06.12.2011, 12:06:38
Quote from: Ystävä on 06.12.2011, 11:12:58
Quote from: Ruckafella on 06.12.2011, 01:27:56
Ei niissä oo mitään ihmeellistä. Ihan oikeasti. Helsingistäkin löytyy kymmeniä samantasosia tai parempia räppäreitä.
Löytyykö todella? Useimmat suomalaiset englanniksi vetävät natiivit kuulostavat (ymmärrettävistä syistä) niukemman sanavaraston ja finglishin johdosta aika kankeilta noihin veijareihin verrattuna.
Lue se koko kommentti QuoteEi niissä oo mitään ihmeellistä. Ihan oikeasti. Helsingistäkin löytyy kymmeniä samantasosia tai parempia räppäreitä. Ainoa missä poikkeaa monista muista on juurikin kieli ja artistin ihonväri. Ihme touhua, kun kaikenmaailman City-lehdet alkaa promoamaan jotain peruskauraa sen takia, että kaveri on tummapintainen. Tai siis normaalia positiivista syrjintää, kun pitää saada väriä skeneen..
Sen kielen takia nuo ovatkin parempia kuin keskiverto englanniksi räppäävä suomalainen?
Quote from: Ystävä on 06.12.2011, 12:25:37
Sen kielen takia nuo ovatkin parempia kuin keskiverto englanniksi räppäävä suomalainen?
En ole ihan varma mitä tarkoitat. Itse tarkoitin kommentillani, että Helsingistä löytyy useita parempia räppäreitä, jotka tekevät suomeksi. En ole puhunut ulkomaaksi vetävistä suomalaisista.
Nyt karkuun ennenkuin Miniluv huomaa!! ;)
Jutussa on kyllä vissi pointti. Jos jollain alalla niin rap-musiikissa on mustan miehen vaikea päästä esiin.
Quote from: hammerzeit on 06.12.2011, 13:22:26
Jutussa on kyllä vissi pointti. Jos jollain alalla niin rap-musiikissa on mustan miehen vaikea päästä esiin.
Haha ;D
Quote from: Ruckafella on 06.12.2011, 12:35:21
Quote from: Ystävä on 06.12.2011, 12:25:37
Sen kielen takia nuo ovatkin parempia kuin keskiverto englanniksi räppäävä suomalainen?
En ole ihan varma mitä tarkoitat. Itse tarkoitin kommentillani, että Helsingistä löytyy useita parempia räppäreitä, jotka tekevät suomeksi. En ole puhunut ulkomaaksi vetävistä suomalaisista.
Ok. Itse puhuin englanniksi räppäävistä suomalaisista. Äidinkielellään kaikki tietysti räppäävät parhaiten.
Eikö kukaan muista enää rap-artistia nimeltä Doggy Steve?
Nate Doggin ja Snoop Doggin äpäräserkku?
Quote from: Alkuasukas on 06.12.2011, 22:16:01
Nate Doggin ja Snoop Doggin äpäräserkku?
Sukulaisuus epävarmaa, mutta Doggy (aka Steven Thomas) levitti muutakin kuin musiikin ilosanomaa.
Notta osattiin sitä ennenkin.
Quote from: Sanglier on 06.12.2011, 22:23:53
Quote from: Alkuasukas on 06.12.2011, 22:16:01
Nate Doggin ja Snoop Doggin äpäräserkku?
Sukulaisuus epävarmaa, mutta Doggy (aka Steven Thomas) levitti muutakin kuin musiikin ilosanomaa.
Notta osattiin sitä ennenkin.
Ja varmaankin levitystapa juontuu nimestä?
Niin se oli tämä joka tarjoili doggy-styleä tappavilla lisukkeilla.
Quote from: Kettu2 on 05.12.2011, 23:20:48
Tämä ketju on aika surullista luettevaa. En löytänyt kommenteista oikein muuta kuin ihan oikeaa rasismia. Valitettavasti.
Nämä ovat oikeasti hyviä biisejä.
Noah Kin - Intro / Underground (http://www.youtube.com/watch?v=wOAHcxURR1I)
Gracias - HKI (http://www.youtube.com/watch?v=aOSvp1qBrUw)
Sanoisin, että biisit olivat pas**. Kukaan ei jaksa 6 kk jälkeen kuunnella tuota monotonista sönkötystä. Valtiovalta on suunnitellut näille kavereille vanhustenhoitoa, siivousta yms. hommaa, tai niin meille sosiaaliperäisen maahanmuuton järkevyyttä selitellään. Ei me tänne räppäreitä tarvita vaan työntekijöitä :flowerhat:. . Meillä on korkeatasoinen musakoulutus suomessa ja näin kökkö rap popitus ei siihen kuulu. Nuo jätkät eivät ikinä elätä itseään tuolla musiikkityylillä Suomessa. Tuonkin ajan herrat olisivat voineet jakaa vaikka Hesaria (kuulemma jakajista pulaa)
Quote from: Nuivake on 06.12.2011, 22:33:52
Quote from: Sanglier on 06.12.2011, 22:23:53
Quote from: Alkuasukas on 06.12.2011, 22:16:01
Nate Doggin ja Snoop Doggin äpäräserkku?
Sukulaisuus epävarmaa, mutta Doggy (aka Steven Thomas) levitti muutakin kuin musiikin ilosanomaa.
Notta osattiin sitä ennenkin.
Ja varmaankin levitystapa juontuu nimestä?
"Doggy-style"? Ei tainnut olla esitutkintamateriaalissa mainintoja positioista?
Quote from: Suomitalon renki on 07.12.2011, 00:04:33Tuonkin ajan herrat olisivat voineet jakaa vaikka Hesaria (kuulemma jakajista pulaa)
Voiko Hesarin jakamisesta kieltäytyä omantunnonsyistä?
Quote from: ihminen on 05.12.2011, 16:54:33Tai vaikka mun vieressä ois tyhjä paikka ja koko muu dösä täynnä, niin ne menee mieluummin seisomaan, koska ne pelkää sitä tilannetta", Noah avaa.
Hmmm... ei se välttämättä pelko ole se tunne...