Hyvä Hommalainen. Jos ja kun Jussi Halla-aho ilmoittaa ehdokkuudestaan maanantaina, vetoan sinuun että uhraat muutaman minuutin ja muutaman euron, jättimäisen Google kampanjan käynnistämiseksi.
Perusta Google Adwords tili ja laadi mainos, joka johdattaa halukkaan, joko Hommaforumille tai Jussin sivuille. Itselläni pyörii joillain sivuilla seuraavanlainen mainos:
"Sananvapaus on turhaa? Jussi Halla-aho on toista mieltä. Liity keskusteluun. hommaforum.org". (Tämän voi vapaasti lainata, tai keksi uusi ja parempi). Jos joku goolettaa esim. hakusanalla "ihmemies", niin goolgle sivun laitaan tulee em. mainos. (tämä oli kuvitteelinen esimerkki)
Tilin sekä mainoksen perustaminen ei ole vaikeaa, seuraat vain ohjeita. Voit laittaa vaikkapa kampanjasi kokonaisbudjetiksi 5 euroa. Yhden mainosklikkauksen, joka siirtää asiakkaan haluamallesi sivulle, hinta alkaa 0.01 eurosta ylöspäin. Jos se on vaikkapa 0.05 euroa, saat budjetillasi 100 kävijää haluamallesi sivulle. Kuvittele jos vaikkapa 500 Hommalaista aloittaa kampanjan.
Itse ole määritellyt päiväbudjetiksi 5 euroa. Jos klikkauksia tulee vaikkapa 5 kpl päivä, niin budjetistani kuluu vain 25 senttiä em. klikkaushinnalla. Jos taas klikkaajia on 5 euron verran, mainoksen näyttäminen siltä päivältä loppuu. Seuraavan päivänä se alkaa taas uudella, 5 euron budjetilla.
Voit määritellä kampanja pituuden ja budjetin helposti haluamaksesi. Voit asettaa vaikkapa kuukauden kestoisen kampanjan, jonka budjetti on vaikkapa 5 euroa tai 50 euroa. Silloin kampanja näyttää kuukauden ajan mainostasi, kunnes budjetti tai kampanja aika loppuu.
Voit myös helposti valita kenelle haluat näyttää kampanjasi. Koko suomessa, tai pelkästään vaikkapa kokkolassa. Kaikille googlettajille tai vaikkapa yli 50 vuotiaille naisille. Rajausmahdollisuuksia on lukuisia ja niillä voit kohdentaa tarkasti kampanjan.
Laita mainos vaikkapa hakusanalle "partio", "vesihuolto" tai "tyynyt", niin näillä sanoilla googlesta hakeva näkee mainoksesi. Ei kannata pahemmin laittaa mainosta esim. Jussi Halla-aho hakusanalle, koska hakija on jo aktiivisesti hakemassa tietoa Jussista. Kohdista hakusanat Homma maailman ulkopuolelle, sieltähän me haemme uusia ihmisiä keskusteluun mukaan. Se todellakin voi olla tuo "vesihuolto", sillä mainoksesi saattaa herättää kiinnostuksen tuossa vesihuollosta kiinnostuneesta kävijässä.
Mitä "tavallisemmalle" sivulle laitat mainoksen, sitä halvempaa kertaklikkauksen hinta on. Jos taas laitat mainoksesi hyvin suosituille sivuille, missä on muita mainostajia, joudut todennäköisesti nostamaan klikkaushintaa paljon, jotta se näkyy, saatikka nousee mainos jonon kärkeen. Ei välttämättä kannata lähteä kilpailemaan kaupallisten yritysten kanssa, jotka maksavat mainoksistaan paljon. Etsi niitä tavallisia hakusanoja, jotka vie sinut paikkoihin missä ei ole muita mainoksia tai niitä on vähän.
Vesihuollosta kiinnostunut ihminen on mahdollisesti yhtä kiinnostunut mainoksestasi kuin seksistä kiinnostunut, mutta "seksi" hakusanalla voi olla paljon ja kalliita mainospaikkoja, joten budjetillasi ei saada montaa kävijää. Eriasia on, jos todellakin haluat lähteä hakemaan kävijöitä suosituilta sivuilta ja olet muokannut budjettisi sen mukaiseksi. Hyvä niin.
Kokeile googlella erillaisia hakusanoja ja tee päätös millä hakusanoilla kampanjasi pyörii.
Mikä parasta (nyt kuulostaa tv-shopilta), voit saada kampanjasi ilmaiseksi, koska ymmärsin että luottokortiltasi veloitetaan summa vasta kun se ylittää 200 taalaa. Eli jos kokonaisbudjettisi on vaikkapa 50 euroa, ei sitä käsittääkseni veloiteta. En ole varma mutta näin olen ymmärtänyt. No, joka tapauksessa, jos se 50 euroa sinulta veloitettaisiinkin, se ei ole ongelma koska sen olet budjetiksesi määritellyt ja tiedät että sen summan edestä olet saanut kävijöitä haluamallesi sivulle.
Vaikka et saisi yhtään klikkausta mainoksellesi, eli rahaakaan ei kulu, näkyy mainos google hakusivulla. Jussin nimi tai muu viestisi mainostaa ja jää mieleen vaikka goolettaja ei sitä klikkaisikaan.
Hommalainen, näe tämä pieni vaiva ja ole mukana tässä kampanjassa. Yhdessä me voimme saada valtavasti kävijöitä haluamillemme sivuille. TOIMI ja AKTIVOIDU, nyt on mahdollisuus vaikuttaa.
QuoteLaita mainos vaikkapa hakusanalle "partio", "vesihuolto" tai "tyynyt", niin näillä sanoilla googlesta hakeva näkee mainoksesi.
Olen kyllä eri mieltä kaikkien mahdollisten hakusanojen spämmäämisen mielekkyydestä...
Pitäisikö mielestäsi mainostaa politiikkaa vain poliittisissa lehdissä ja politiikaan liittyvillä sivuilla. Siinä tapauksessa kaikki vaalimainonta on spämmäystä. Julisteen laittaminenkin on spämmäämistä, koska satunnaiset ihmiset sen voivat nähdä kadulla.
Minun mielestäni tämä on ihan normaaliin markkinointiin perustuvaa harkintaa mihin mainoksen laittaa.
Eihän parturit ja kampaajatkaan mainosta alan ammatti ehdissä, vaan yleisissä lehdissä.
Uskon että virheätkin mainostavat jossain muualla kuin Virheälanka lehdessä. Tosin en ole ihan varma.
Quote from: Miniluv on 25.04.2009, 21:56:06
Olen kyllä eri mieltä kaikkien mahdollisten hakusanojen spämmäämisen mielekkyydestä...
Tässä kamppanjassa on ainakin se hyvä puoli, ettei tarvitse saavuttaa yhteisymmärrystä sen suhteen mihin hakusanoihin se liitetään. ;D Jokainen valitsee hakusanat niin kuin parhaaksi näkee, sillä kamppanja koostuisi yksittäisten ihmisten kamppanjoista. Siinä sitten saa jokainen itse päättää miten ajattelee parhaiten saavansa vastiketta rahoilleen.
Quote from: terrakotta on 25.04.2009, 23:34:38
Quote from: Miniluv on 25.04.2009, 21:56:06
Olen kyllä eri mieltä kaikkien mahdollisten hakusanojen spämmäämisen mielekkyydestä...
Tässä kamppanjassa on ainakin se hyvä puoli, ettei tarvitse saavuttaa yhteisymmärrystä sen suhteen mihin hakusanoihin se liitetään. ;D Jokainen valitsee hakusanat niin kuin parhaaksi näkee, sillä kamppanja koostuisi yksittäisten ihmisten kamppanjoista. Siinä sitten saa jokainen itse päättää miten ajattelee parhaiten saavansa vastiketta rahoilleen.
Ihan mielenkiinnosta kysäisen, että jos vaikka esim Yksityishenkilö X ostaa omalla rahallaan Ehdokas Y:tä kannattavan vaalimainokseen lehteen/nettisivulle Z ehdokkaalta itseltään tai tämän kampanjaryhmältä kysymättä, niin voidaanko tätä pitää laillisesti osana ehdokkaan vaalikampanjarahoitusta ja ilmoittamattomana laittomana vaalirahoituksena? Ihan mielenkiinnosta vain pyörittelen tällaista omaehtoista tukemiskampanjaa ja sellaisen toteuttamista kenen tahansa osalta...
Olisi tietysti hyvä, jos Jussi ja Homman komissaarit ottaisivat kantaan kampanjan soveltuvuudesta heidän pyrkimyksiinsä.
Olettaen että mainonta on asiallista, sen pitäisi olla yhteneväistä em. tahojen pyrkimyksien kanssa. Tietenkin asiaton mainonta on eri juttu, kuten yleensäkin.
Alpolta kysyisin mikä on laitonta vaalirahoitusta.
Omasta puolestani voisin todeta, että kukin on vapaa kuluttamaan rahansa haluamallaan tavalla. Politbyro ei voi varsinaisesti kieltää ketään mainostamasta Hommaa tai hra Halla-ahoa omilla rahoillaan. Olisi tietysti toivottavaa, että mahdolliset mainokset ovat asiallisia.
Käsittääkseni Paten ehdottama Halla-ahon tukemista ei lasketa Jussin rahalliseksi tukemiseksi tai pakota Jussia laskemaan ko. vetoapua omaan vaalibudjettiinsa.
T:
M.E
Hyvä ja helposti toteutettava idea!
Ennen kampanjan aloittamista tänne olisi mielestäni hyvä saada selvästi esiin esim. linkkinä etusivulle lyhyehkö infopaketti syistä, miksi Halla-ahoa tulee äänestää.
Tiivistettyyn muotoon äänestäjälle suunnattu maahanmuuttoinfo "tiedätkö paljonko tästä maksat" ja "tiedätkö mitä kaikkea tästä seuraa". Jos tällainen jo jostain löytyy, niin omaan silmääni ei ainakaan ole vielä osunut.
My two cents.
(http://jam.pp.fi/homma/jhamainos.jpg)
Tuommoisen kyhäsin viime viikolla. Tuotti 7 päivässä 1205386 mainosnäyttöä.
Toki kysyin asianosaisten mielipidettä.
Jos Jussi lähtee ehdokkaaksi, täytyy toki väsätä vastaavanlainen kampanja. Tosin pelkästään omat varat eivät sellaiseen ihan riitä...
Mutta teräviä ideoita otan sisällön suhteen mieluusti vastaan, rakenne on tämä:
Jussi Halla-aho (max 25 merkkiä)
Tunnetuin maahanmuuttokriitikko. (max 35 merkkiä)
Liity heti valitsijayhdistykseen! (max 35 merkkiä)
www.juhamakiketela.info (www-osoite)
Olihan tuosta mainoksesta täällä vähän juttuakin:
http://hommaforum.org/index.php/topic,5449.msg82139.html
Ehdottomasti kannatan kunnon mainoskampanjaa! Noin 600 eurolla saisi 30 päiväksi jo varsin tehokkaan kampanjan. Löytyisikö ajatukselle tukea? Voisiko kampanjan rahoituksen toteuttaa keskitetysti Homma ry:n kautta?
Quote from: pate ensimmäinen on 26.04.2009, 13:41:31
Käsittääkseni Paten ehdottama Halla-ahon tukemista ei lasketa Jussin rahalliseksi tukemiseksi tai pakota Jussia laskemaan ko. vetoapua omaan vaalibudjettiinsa.
T:
M.E[/color]
Vaikeahan ehdokkaan on laskea budjettiinsa sellaista mainontaa, jota hän ei ole itse tehnyt, ei ole pyytänyt tekemään eikä ole saanut sen tekemiseen varoja. Muistaakseni ehdokkaan pitäisi ilmoittaa saamansa tiettyä euromäärää suurempi taloudellinen tuki.
Quote from: pn on 26.04.2009, 15:43:01
Luulisin, että Jussukka pistää pystyyn piakkoin vaalisivut. Google-mainosten olisi parempi viedä sinne kuin tänne. Jussiahan pitää mainostaa, ei Hommaa.
Aivan. Tokihan voimme laittaa mainoksen taktiikan mukaan viemään Scriptaan, Hommaan, vaalisivuille tai vaikkapa Katjan luo...
http://www.hs.fi/artikkeli/Mies+on+passiivi+murhauutisissa/1135240747421
Quote from: NuivaMikko on 26.04.2009, 16:37:20
Paljonko tuo seitsemän päivän mittainen mainospläjäys maksoi?
Jonkin verran toista sataa euroa. Mutta volyymi oli huima. Pitkälle toista miljoonaa mainosnäyttöä parhailla paikoilla ja napsautuksia lähes tuhat. Porukalla pystyisimme mihin tahansa.
Voisiko Homma Ry tai kenties Suomen Sisu organisoida rahankeräyksen ? Tämä ja muukin mainonta menisi näppärästi keskitetyllä rahoituksella.
Quote from: Jani Karhapää on 26.04.2009, 17:33:20
Voisiko Homma Ry tai kenties Suomen Sisu organisoida rahankeräyksen ? Tämä ja muukin mainonta menisi näppärästi keskitetyllä rahoituksella.
Ongelmaksi taitaa nousta tuo vaalikampanjan rahoitusta säätelevä laki. Kaikista vähimmällä byrokratialla selvinnee, jos lahjoittaa vain rahan suoraan Jussille tai toteuttaa itse kampanja. Varmasti tänne tulee jotain ohjeita, miten Jussin/Homman mielestä toiminta olisi kaikista optimaalisinta järjestää mutta odotetaanhan nyt ensin sitä Jussin virallista ilmoitusta.
Google Adwords tili tehty ja aktivoitu. Uhrataan 5e/kk hyvään tarkoitukseen.
Ostin aikoinani vaihto plussasta käytetyn auton ja autossahan oli heti jo kotiin vietäessä jotain vikaa. Lopulta päädyin itsekin maksamaan useamman satasen rempasta, ja koin sen epäreiluksi. Auto kuitenkin oli toistakymmentätuhatta hinnaltaan...
Tein Ads Words kampanian ja www-sivun jossa kerroin tapahtuneesta. En muista montako klikkausta sillä kympillä sai, mutta olen siinä luulossa, että tuo kampaniani avulla liike menetti muutaman potentiaalisen asiakkaan ja näin ehkä menetti vähintään sen mitä minä.
Mites kampanja etenee?
Quote from: AB-käyttäjä on 27.04.2009, 12:49:13
Mites kampanja etenee?
Pitää säätää. 8) Jussi Halla-ahon nimellä äänet Sampo Terholle tai jotakin siihen suuntaan.
Nyt tarvittaisiin ideoita noille mainossloganeille.
Otsikkorivi (25 merkkiä)
Kuvausrivi1 (35 merkkiä)
Kuvausrivi2 (35 merkkiä)
Ideoita?
Itselläni kampanja jatkuu väen saamiseksi hommaforumille. Homma ei todellakaan ole ohi. Nyt ollaan vasta alussa ja Jussi päätöksellään tukee isompaa kuvaa sekä tulevaisuutta
Jussi Halla-aho
Ruotona konsensuksen kurkussa.
Liity keskusteluun maahanmuutosta.
hommaforum.org
Tuossa meikäläisen yksi mainos. Saa vapaasti lainata.
Jussi kommentoikoon jos nimeä ei saa käyttää. Toimin sitten ohjeiden mukaan.
Huomauttaisin, että Googlen mainoskampanja on tehokas vain, jos päiväbudjetti on riittävän korkea. Sen tähden tarvittaisiin keskittämistä.
Quote from: James Hirvisaari on 27.04.2009, 20:05:11
Huomauttaisin, että Googlen mainoskampanja on tehokas vain, jos päiväbudjetti on riittävän korkea. Sen tähden tarvittaisiin keskittämistä.
No näyttöjä on ainakin tullut vuorokaudessa n. 1.600 kpl (juuh ja yksi klikki hintaan 0.06e). Ainakin nimi on tullut näkyviin monelle ;D. Mites tätä voitaisiin keskittää, jos edelleen haluaa pitää 5e/kk limiitin laskutukseen? Mielestäni että nimikin pysyy pinnalla on ok.
Nyt, ainakin toistaiseksi, käynnissä hommaforum.org AdWords kampanja.
50€/kk, 0.05€ max (>= 1'000 kävijää/kk)
Näyttää ainakin toistaiseksi tältä (jos kuvan liittäminen onnistuu)
EDIT: Olen tietenkin valmis keskittämään, mikäli sellainen järjestely onnistuu. Olisin valmis vaikka hoitamaan asiaa, mutta kun minua ei täällä tunneta, en oleta kenenkään uskovan rahojaan noin vain minulle :)
EDIT2: hakusanat pimitetty
Tsot, tsot, pidetään ne hakusanat omina tietoinamme. Kertomalla hakusanasi, joku vihamielinen voi käydä naputtelemassa budjettisi tyhjiin.
Quote from: pate ensimmäinen on 29.04.2009, 23:05:57
Tsot, tsot, pidetään ne hakusanat omina tietoinamme. Kertomalla hakusanasi, joku vihamielinen voi käydä naputtelemassa budjettisi tyhjiin.
Good point - mutta mahtaisiko katala suvaitsevaiston kätyri pystyä samaan vain saadessaan kerran mainoksen esiin, toistamalla hakua mikäli yhden mainosinkarnaation toistuva klikkailu ei yksinään laskuria pyöritä?
Alkuperäinen ajatus hakusanojen listaamiselle oli naivisti, että muut mahdollisesti näkyvyyteen investoivat voisivat halutessaan välttää päällekkäisyyttä.
Asiasta herää mielenkiintoinen ajatus, jota huomenna alan selvitellä - onko Google ottanut huomioon malicious scriptillä klikkien kumuloinnin :)
Cheers
Vaikka yksi suvaitsevainen ei voisikaan "hyödyntää" budjettiasi kuin kerran, hän voisi sadalle preka-eetu kaverilleen meilata kehoituksen käydä klikkaamassa listan sivuilla mainosta.
Päällekkäisyyden voi jokainen välttää testaamalla hakusanansa googlessa ja katsoa onko siellä vastaavia mainoksia.
Vajaa pari viikkoa kampanja ollut meikäläisellä käynnissä. 122564 näyttökertaa ja 43 klikkausta Hommaforumille. Rahaa kulunut 2.12 euroa, yhteensä.
Kaksi viikko olisi nyt täynnä, ja ilmeisesti syytä katsoa miten parantaa omaa pikku kampanjaani :)
425'060 näyttöä ja 75 klikkausta, joka jää kauas paten kampanjan tehokkuudesta, ja pate on tehnyt sen pienemmällä budjetilla, joka lienee luettavissa myös näyttökertojen erosta.
Olisi äärimmäisen mielenkiintoista tietää, moniko näistä ovat olleet oikeasti uusia Homma forumille, moniko niistä on vieraillut sitten uudelleen ja moniko on peräti rekisteröitynyt.
Minulla on muutama eri kampanja aiheeseen liittyen. Alla oleva kampanja on nyt ollut vajaan kuukauden ja se on näytetty 988 851 kertaa. Klikkauksia tänne on tullut 251 kpl. Hintaa on tullut nyt 13.73 euroa.
Jussi Halla-aho
Ruotona konsensuksen kurkussa!
Liity keskusteluun maahanmuutosta.
hommaforum.org/
Eli Halla-ahon nimi on laajasti näkynyt tämän kampanjan myötä. Uskoisin että vuodessa tulisi 10 miljoonaa näyttökertaa.
Jos minun lisäkseni vaikkapa 20 henkilöä tekisi vastaavan kampanjan, olisi näyttökertojen määrä aivan käsittämätön.
Halpaa hommaa ja hyödyllistä kansanliikkeelle.
Lukekaa tämä viesti:
http://hommaforum.org/index.php/topic,10103.msg157533.html#msg157533
ja siitä kohta:
Quote
Tämä on hyvä foorumi mutta totuus on että harva duunari tätä lukee. Aika vähäinen vaikutus tällä on valtaväestön asenteisiin!
Niinpä!
Mitäpä jos jokainen netsi satsaisi esimerkiksi kympin kuussa Hommaforumin mainostamiseen? Kun laittaa hakusanaksi vaikkapa "maahanmuuttaja", niin esiin ponnahtaisi Hommaforumin mainos?
Do it now:
http://adwords.google.fi/
Eikö hakusana kannattaisi olla joku muu kuin maahanmuuttoon liittyvä?
Esim. aggregaatti, ompelukone, puutarhajyrsin, lehtipuhallin, opintotuki jne....
Itse en ole koskaan klikannut yhtään Google-mainosta kuin vahingossa. En usko, että duunaritkaan klikkaavat. Mielestäni on parempi uhrata rahojen sijasta aikaa ja levittää sanaa Hommasta erilaisilla keskustelupalstoilla - mihinkään spämmäämiseen kuitenkaan syyllistymättä.
Quote from: Ant. on 18.07.2009, 12:24:02
Itse en ole koskaan klikannut yhtään Google-mainosta kuin vahingossa. En usko, että duunaritkaan klikkaavat. Mielestäni on parempi uhrata rahojen sijasta aikaa ja levittää sanaa Hommasta erilaisilla keskustelupalstoilla - mihinkään spämmäämiseen kuitenkaan syyllistymättä.
Ei välttämättä klikkaa, mutta näyttöjä tulee paljon. Kun Homman näkee sivusilmällä tarpeeksi monta kertaa ja mainos on tarpeeksi provosoiva, kyllä tänne porukkaa eksyy.
Kyllä niitä mainoksia myös ihan konkreettisesti klikkaillaan, jos ne on tehty houkutteleviksi. Google on halpa tapa mainostaa.
Quote from: stjohan on 19.07.2009, 12:43:11
Kyllä niitä mainoksia myös ihan konkreettisesti klikkaillaan, jos ne on tehty houkutteleviksi. Google on halpa tapa mainostaa.
Itse asiassa totta puhut. Kyllä noita klikkaillaan paljon, ainakin mikäli Googlen tilinpäätöslukuja on uskominen :D. Ant taisi tehdä hätäisen yleistyksen itsestään.
Quote from: MokuMan on 19.07.2009, 22:45:07
Itse asiassa totta puhut. Kyllä noita klikkaillaan paljon, ainakin mikäli Googlen tilinpäätöslukuja on uskominen :D. Ant taisi tehdä hätäisen yleistyksen itsestään.
Ainakaan minun blogini mainoksia ei klikkailla ollenkaan >:(
Jos jokainen lukija klikkaisi, niin siitä saisi ihan hyvän vapaa-ajanrahaston, mutta kun kukaan ei klikkaile, niin ei se mitään tuota.
Uskon, että maahanmuutto, monikulttuurisuus ja niiden kritiikki ovat sen verran hermoja kutkuttavia aiheita, että klikkaajia varmasti löytyy. Jonkun matkatoimiston tai kirjakaupan houkuttavuus ei ole tavanomaisuudessaan niin suurta kuin maahanmuuttokriittisen kansanliikkeen suosiman keskustelupalstan.
Quote from: stjohan on 20.07.2009, 06:03:22
Uskon, että maahanmuutto, monikulttuurisuus ja niiden kritiikki ovat sen verran hermoja kutkuttavia aiheita, että klikkaajia varmasti löytyy. Jonkun matkatoimiston tai kirjakaupan houkuttavuus ei ole tavanomaisuudessaan niin suurta kuin maahanmuuttokriittisen kansanliikkeen suosiman keskustelupalstan.
Varsinkin jos mainos on provosoiva. Lisäksi voisi koittaa nuivistaa mokuttajia, laittamalla hakusanoiksi vaikkapa "suvaitsevaisuuskasvatus".
Paljonko Google-mainonta maksaa ja jos asialle kerätään kolehtia, mille tilille rahat ohjataan?
Quote from: Jiri Keronen on 20.07.2009, 11:17:05
Paljonko Google-mainonta maksaa ja jos asialle kerätään kolehtia, mille tilille rahat ohjataan?
Google-mainonta perustuu siihen, että jokainen klikkaus maksaa. Näytöt eivät maksa. Mitä suuremman ylärajan laittaa klikkauksen hinnalle, sitä korkeammalla mainos näkyy. Esimerkiksi 50 sentillä päivässä saa jo ihan ok kampanjan.
Parasta tässä on, että ei tarvitse kerätä kenellekään mitään. Jokainen (luottokortin omistaja) voi mennä osoitteeseen
http://adwords.google.fi/
ja tehdä Hommalle mainoksen. Hyvää tässä on sekin, että tulee paljon mainoksia.
Quote from: MokuMan on 20.07.2009, 11:25:20
Parasta tässä on, että ei tarvitse kerätä kenellekään mitään. Jokainen (luottokortin omistaja) voi mennä osoitteeseen
En omista luottokorttia ja en tule koskaan sellaista hankkimaankaan, mutta saattaisin silti auttaa tällaisessa projektissa vaikkapa laittamalla muutaman euron aina silloin tällöin. Eikö tätä varten olisi hyvä keskittää vähän ihmisten varoja? Sen lisäksi jos suuremmalla summalla saa näkyvämmät linkit, eikö olisi parempi myös sen takia vähän keskittää?
Täällä on jo aiheesta ketju ja pohdintaa google kampanjasta. http://hommaforum.org/index.php/topic,5911.0.html
Quote from: Jiri Keronen on 20.07.2009, 11:31:22
Quote from: MokuMan on 20.07.2009, 11:25:20
Parasta tässä on, että ei tarvitse kerätä kenellekään mitään. Jokainen (luottokortin omistaja) voi mennä osoitteeseen
En omista luottokorttia ja en tule koskaan sellaista hankkimaankaan, mutta saattaisin silti auttaa tällaisessa projektissa vaikkapa laittamalla muutaman euron aina silloin tällöin. Eikö tätä varten olisi hyvä keskittää vähän ihmisten varoja?
Siitä ei ole haittaakaan. Toimiva elin tätä varten voisi olla Homma-puolueen kannattajayhdistys.
Quote
Sen lisäksi jos suuremmalla summalla saa näkyvämmät linkit, eikö olisi parempi myös sen takia vähän keskittää?
Jos hakusanoina käyttää vaikka suvaitsevaisuuskasvatus tai monikulttuurisuus, ei mainoksia juuri ole. Eli hommamainos näkyy aina ensimmäisenä. Kokeile.
Sitten jos haluaa käyttää hakusanaa "ruohonleikkuri", tässä on järkeä.
Quote from: pate ensimmäinen on 20.07.2009, 11:35:08
Täällä on jo aiheesta ketju ja pohdintaa google kampanjasta. http://hommaforum.org/index.php/topic,5911.0.html
Kiitos, hyvä muistutus. Muistelin, että asiasta oli ollut puhetta [ja näköjään tekojakin], mutta koska nyt ei Homma-mainoksia näkynyt, niin ajattelin herätellä keskustelua uudelleen.
Omilla kampanjoillani on ollut 1130424 kpl näyttöjä ja niitä on klikattu 358 kpl. Hintaa tullut 55 euroa.
Vaikka klikkauksia homma foorumille on tullut pieni määrä, niin näyttöjen suuri määrä on pitänyt homman näkyvissä sivuilla. Ja mahdollisesti Hommaa on lähestytty sitten suoraan, kun se näyttöjen suuren määrän takia on jäänyt kummittelemaan alitajuntaan.
Sitten kun lisätään muiden pitämät kampanjat, niin näyttöjä on varmaankin ollut muutama miljoona?
Jos oletetaan että 5% klikkauksista on johtanut HOMMA rekisteröitymiseen, niin sehän meinaa 18 kpl uutta jäsentä. Ihan ok tulos, eikä panostettu summa ole ajanut minua likviditeetti kapeikkoon.
Uskoisin että kaikki kampanjat yhdistettynä HOMMA on saanut google kampanjoinnin johdosta 50-150 uutta jäsentä.
Jos 20 - 50 netsiä aloittaisi kampanjan ja uhraisi siihen vuodessa 100 euroa, niin HOMMA saisi 500-1500 uutta jäsentä vuoden aikana kampanjalla. Siihen sitten muut liittyneet lisäksi, niin HOMMAlla olisi vuoden päästä 6000-10000 jäsentä.
Itse en ole googlen mainoksia vuosikausiin nähnyt. Hyi minä :P
Menevätkö suodatetut mainokset mainokset näyttöihin?
Kuinkahan moni jo filtteröi mainoksensa pois?
Quote from: aivovuoto on 20.07.2009, 12:58:14
Menevätkö suodatetut mainokset mainokset näyttöihin?
Kuinkahan moni jo filtteröi mainoksensa pois?
Arvaus: 10-20 % surffaajista. Suodatetut mainokset saattavat mennä näyttöihin, mutta näytöt eivät maksa, vain klikkaukset.
Netissä Homma tunnetaan jo kohtuullisesti. Minusta mainoseurot pitäisi suunnata sinne missä ollaan vielä Yle/pravda -"tiedon"välityksen varassa. Eli telkkariin tai lehtiin. Näistä TV on oma suosikkini, sieltä mainos tulee "pakkosyötöllä" ja ei jää keneltäkään klikkaamatta tai lukematta.
Kuvitelkaapa vaikka seuraava 10 sekuntinen:
Ensin muutama sekuntti kuvaa vaikka Itäkeskuksesta tai rautatieasemalta, ei mitään provosoivaa, mutta niin että joutilasta etnisyyttä on kuvassa reilusti. Taustalla rauhallinen, mielyttävä, nuorehko naisääni toteaa. "Yleisradion lakisääteinen tehtävä on monikulttuurisuuden edistäminen."
Kuva vaihtuu tyyneen järvimaisemaan jossa han-pariskunta soutelee auringonpaisteessa. Kertoja jatkaa: "On kuitenkin myös meitä jotka ovat oikein tyytyväisiä Suomalaiseen kulttuuriin. Meitä varten on olemassa Hommaforum jossa keskustellaan monikulttuurisuudesta ilman sensuuria tai propagandaa".
Lopuski vaikka ruutuun teksti "Elämä on valintoja, valitse Suomalainen tulevaisuus. Hommaforum.org"
Kymmenen sekuntia on täynnä.
Spotti.fi antaa esimerkkihintoja joiden mukaan pienehkön valtakunnallisen kamppanjan saisi aikaan 15t€:lla. Iso rahahan tuo toki on mutta ei varmaan mahdoton.
Veikkaanpa että keskustelua syntyisi. Ja uusia jäseniä tulisi sadoittain. Kampanjalle voisi sitten tehdä jatko-osia joissa nostetaan tietoiskun omaisesti joitakin nykymenon järjettömyyksiä ja ongelmia esiin.
Olisikohan tällainen kampanja toteutettavissa sitten kun Homma ry. on pystyssä? Koskahan se mahtaa olla?
Quote from: Dayfield on 20.07.2009, 13:56:02
Olisikohan tällainen kampanja toteutettavissa sitten kun Homma ry. on pystyssä? Koskahan se mahtaa olla?
Täsmennys: tarkoitatko Mäki-Ketelän puoluetta vai Homma ry:tä, joka on jonkun eri porukan projekti?
Quote from: MokuMan on 20.07.2009, 14:15:43
Täsmennys: tarkoitatko Mäki-Ketelän puoluetta vai Homma ry:tä, joka on jonkun eri porukan projekti?
No vastataan molempiin: Homma ry on jätetty rekisteröitäväksi jo useampi kuukausi sitten, se voi putkahtaa rekisteriin joko tänään tai muutaman kuukauden päästä.
JMK:n puolue (yhdistys) on jätetty kesäkuussa ja kiirehtimispyyntö on hyväksytty, joten puolueen pitäisi olla rekisterissä elokuussa.
Quote from: MokuMan on 20.07.2009, 14:15:43
Quote from: Dayfield on 20.07.2009, 13:56:02
Olisikohan tällainen kampanja toteutettavissa sitten kun Homma ry. on pystyssä? Koskahan se mahtaa olla?
Täsmennys: tarkoitatko Mäki-Ketelän puoluetta vai Homma ry:tä, joka on jonkun eri porukan projekti?
Tarkoitan Homma ry:tä.
http://hommaforum.org/index.php/topic,5094.0.html
En tiedä mitään googlella mainostamisesta käytännön tasolla. Jos se kuitenkin on helppoa ja jokainen voi sen omalla rahallaan ja ajallaan tehdä, niin voisiko tänne jonnekin saada yksityiskohtaiset ohjeet, miten toimia.
Pitäisi tietää ainakin:
- mainoslause (esim. "Millaista maahanmuuttoa Sinä haluat? www.hommaforum.org")
- yksityiskohtaiset ohjeet, miten ja mihin mainos voidaan viedä
- miten mainos maksetaan luottokortilla
Allekirjoittanut voisi ainakin muutaman kympin uhrata hyvän asian puolesta. Oppisin samalla muutenkin uutta, sillä joudun todennäisesti käyttämään googlen mainontaa muutamissa muissakin yhteyksissä.
Quote from: stjohan on 21.07.2009, 10:34:56
En tiedä mitään googlella mainostamisesta käytännön tasolla. Jos se kuitenkin on helppoa ja jokainen voi sen omalla rahallaan ja ajallaan tehdä, niin voisiko tänne jonnekin saada yksityiskohtaiset ohjeet, miten toimia.
Pitäisi tietää ainakin:
- mainoslause (esim. "Millaista maahanmuuttoa Sinä haluat? www.hommaforum.org")
- yksityiskohtaiset ohjeet, miten ja mihin mainos voidaan viedä
- miten mainos maksetaan luottokortilla
Allekirjoittanut voisi ainakin muutaman kympin uhrata hyvän asian puolesta. Oppisin samalla muutenkin uutta, sillä joudun todennäisesti käyttämään googlen mainontaa muutamissa muissakin yhteyksissä.
Jos nyt vaikka aloitat tästä, niin homman pitäisi selvitä. http://hommaforum.org/index.php/topic,5911.0.html
Quote from: Jiri Keronen on 21.07.2009, 11:22:57
Yksi asia, joka Hommassa kismittää, on se, miten melko monessa threadissa kehotetaan lukemaan koko thread tai sitten linkataan johonkin toiseen threadiin. Jos joku uusi lukija tulee tänne, hänellä tuskin on aikaa tai inspiraatiota lukea jotain 30 sivun mittaista threadia, jossa ehkä joka toisella threadilla on oikeasti asiaa. Vastaavasti Hommalla on yli 5700 aihetta, eivätkä kenenkään - varsinkaan foorumien kanssa uuden tekijän - resurssit riitä tarkistamaan aiheesta X, onko siitä jo olemassa threadia. Se, että ylläpitäjät yhdistävät aiheita, on hyvä asia, ja se lieventää tätä ongelmaa. Se ei kuitenkaan poista sitä.
Ehdotukseni on se, että erityisesti uusille keskustelijoille on yksinkertaisesti parempi toistaa asiat kuin referoida heitä johonkin vanhempaan threadiin tai vaihtoehtoisesti lukemaan koko yli kymmenen sivun thread.
Ensinnäkin asioiden toistaminen on yksi tehokkaimmista tavoista ihmisaivoille sisäistää asiat. Toiseksi vanhojen asioiden läpikäyminen uudelleen voi löytää puutteita logiikasta, argumentaatiosta tai yksinkertaisesti jo ilmaisutavasta. Se, että jokin asia on jo käsitelty, ei välttämättä ole huono asia, koska tieto ja ymmärrys kerrostuu. Sen lisäksi jo vanhojen asioiden läpikäynti uudestaan voi auttaa uusia hommailijoita pääsemään mukaan hommaan, koska heille kaikki monien (erityisesti vanhempien) hommalaisten itsestäänselvyyksinä pitämät asiat eivät välttämättä ole sitä. Esimerkiksi huoltosuhde voisi olla tällainen "itsestäänselvyys".
Jiri Kerosen huomiota kritiikkiketjussa noudattaen nostan tämän aloituksen uudestaan, jotta uudetkin jäsenet aktivoituisivat kampanjointiin HOMMAN puolesta.
Quote from: pate ensimmäinen on 21.07.2009, 10:58:54
Quote from: stjohan on 21.07.2009, 10:34:56
En tiedä mitään googlella mainostamisesta käytännön tasolla. Jos se kuitenkin on helppoa ja jokainen voi sen omalla rahallaan ja ajallaan tehdä, niin voisiko tänne jonnekin saada yksityiskohtaiset ohjeet, miten toimia.
Pitäisi tietää ainakin:
- mainoslause (esim. "Millaista maahanmuuttoa Sinä haluat? www.hommaforum.org")
- yksityiskohtaiset ohjeet, miten ja mihin mainos voidaan viedä
- miten mainos maksetaan luottokortilla
Allekirjoittanut voisi ainakin muutaman kympin uhrata hyvän asian puolesta. Oppisin samalla muutenkin uutta, sillä joudun todennäisesti käyttämään googlen mainontaa muutamissa muissakin yhteyksissä.
Jos nyt vaikka aloitat tästä, niin homman pitäisi selvitä. http://hommaforum.org/index.php/topic,5911.0.html
Kiitos! Näin tehdään.
Voitaisiinkohan tämä ja se vanha Google-mainosviestithread yhdistää? Tietysti pitäen silmällä se, että Halla-ahon eurovaalikampanja ei ole enää järin ajankohtainen aihe.
Mainokset pitäisi suunnata sinne missä hommasta ei tiedetä. elikkä ET-Lehti olisi paras paikka HOMMA mainokselle. Hieman varttuneempi sukupolvi olisi se jota kaivattaisiin hommaan mukaan. Telkkarimainoksen hinnalla ET-yms lehdissä saisi jo järeän homma kampanjan aikaiseksi.
Mitähän tuollainen kustantaisi? Varmaan yksinkertaisin ja verottajan kannalta paras tapa olisi tehdä mainos jonkun yhdistyksen kautta.
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 21.07.2009, 22:37:39
Mainokset pitäisi suunnata sinne missä hommasta ei tiedetä. elikkä ET-Lehti olisi paras paikka HOMMA mainokselle. Hieman varttuneempi sukupolvi olisi se jota kaivattaisiin hommaan mukaan. Telkkarimainoksen hinnalla ET-yms lehdissä saisi jo järeän homma kampanjan aikaiseksi.
Tuossapa muuten olisi ideaa. Vaikka en toki itse moista ufo-lehteä luekkaan..
Mutta kohdeyleisö olisi jo suurimmalta osin jokseenkin nuivaa porukkaa, ja nettiäkin osaavat käyttää, enimmäkseen. Vanhat sedät ei mutta vanhat tädit sitäkin ahkerammin.
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 21.07.2009, 22:37:39
Mainokset pitäisi suunnata sinne missä hommasta ei tiedetä. elikkä ET-Lehti olisi paras paikka HOMMA mainokselle. Hieman varttuneempi sukupolvi olisi se jota kaivattaisiin hommaan mukaan. Telkkarimainoksen hinnalla ET-yms lehdissä saisi jo järeän homma kampanjan aikaiseksi.
Aivan oikein, sinne pitää mennä missä hommaa ei tunnetta.
Kampanjan toinen keskeinen tavoite pitäisi olle se että saadaan keskustelua aikaiseksi. Lehdessä mainostamalla keskustelun aloittamisen kynnys jää lukijan ylitettäväksi -ja keskustelu alkaa hyvin harvoin. Jos taas mainos tulee pakkosyötöllä TVstä tai radiosta on tämä kynnys selvästi matalampi koska keskustelun avaus tulee ääneen lausuttuna suoraan omaan olohuoneeseen (tai vanhainkodin kerhohuoneeseen ym).
Miksi sitten keskustelu on niin tärkeää? Minusta siksi että nuivuus on todella yleistä. Media on kuitenkin onnistunut propagandassa niin hyvin että kynnys nuivuuden ilmaisemiseen on korkea. Jos kampanjalla saadaan keskustelua syntymään heräävät ihmiset huomaamaan että hehän ovatkin ajatuksineen enemmistössä eivätkä marginaalissa. Tämän havainnon jälkeen maailman menoa on helpompi kyseenalaistaa ja kritisoida. Ja toivottavasti nuivuus voittaa tätä kautta tilaa myös mediassa ja politiikassa.
Ehdotan että kampanjaa ruvetaan tekemään heti kun homma ry on pystyssä. Mielipiteet muuttuvat hitaasti ja siksi kannattaa aloittaa heti eikä esim. vasta eduskuntavaalien alla. Kampanjan ajatuksena on tuoda myös hommaan uusia jäseniä keskustelemaan ja näin kampanjan uusimisen rahoittaminenkin on helpompaa.
Kampanjan rahoitus onnistuu homman porukalla varmasti, koska niin moni kokee mokutuksen pysäyttämisen hyvin tärkeäksi asiaksi. Itse lupaan lahjoittaa kampanjaan homma ry:lle 300€
Lainaan vielä itseäni tuolta ylempää, ja spämmään uudestaan ajatuksen miltä kampanja voisi näyttää (kun kommentteja ei viime kerralla tullut):
Quote
Kuvitelkaapa vaikka seuraava 10 sekuntinen:
Ensin muutama sekuntti kuvaa vaikka Itäkeskuksesta tai rautatieasemalta, ei mitään provosoivaa, mutta niin että joutilasta etnisyyttä on kuvassa reilusti. Taustalla rauhallinen, mielyttävä, nuorehko naisääni toteaa. "Yleisradion lakisääteinen tehtävä on monikulttuurisuuden edistäminen."
Kuva vaihtuu tyyneen järvimaisemaan jossa han-pariskunta soutelee auringonpaisteessa. Kertoja jatkaa: "On kuitenkin myös meitä jotka ovat oikein tyytyväisiä Suomalaiseen kulttuuriin. Meitä varten on olemassa Hommaforum jossa keskustellaan monikulttuurisuudesta ilman sensuuria tai propagandaa".
Lopuski vaikka ruutuun teksti "Elämä on valintoja, valitse Suomalainen tulevaisuus. Hommaforum.org"
Kymmenen sekuntia on täynnä.
Quote from: Dayfield on 27.07.2009, 22:43:17
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 21.07.2009, 22:37:39
Mainokset pitäisi suunnata sinne missä hommasta ei tiedetä. elikkä ET-Lehti olisi paras paikka HOMMA mainokselle. Hieman varttuneempi sukupolvi olisi se jota kaivattaisiin hommaan mukaan. Telkkarimainoksen hinnalla ET-yms lehdissä saisi jo järeän homma kampanjan aikaiseksi.
Aivan oikein, sinne pitää mennä missä hommaa ei tunnetta.
Kampanjan toinen keskeinen tavoite pitäisi olle se että saadaan keskustelua aikaiseksi. Lehdessä mainostamalla keskustelun aloittamisen kynnys jää lukijan ylitettäväksi -ja keskustelu alkaa hyvin harvoin. Jos taas mainos tulee pakkosyötöllä TVstä tai radiosta on tämä kynnys selvästi matalampi koska keskustelun avaus tulee ääneen lausuttuna suoraan omaan olohuoneeseen (tai vanhainkodin kerhohuoneeseen ym).
Miksi sitten keskustelu on niin tärkeää? Minusta siksi että nuivuus on todella yleistä. Media on kuitenkin onnistunut propagandassa niin hyvin että kynnys nuivuuden ilmaisemiseen on korkea. Jos kampanjalla saadaan keskustelua syntymään heräävät ihmiset huomaamaan että hehän ovatkin ajatuksineen enemmistössä eivätkä marginaalissa. Tämän havainnon jälkeen maailman menoa on helpompi kyseenalaistaa ja kritisoida. Ja toivottavasti nuivuus voittaa tätä kautta tilaa myös mediassa ja politiikassa.
Ehdotan että kampanjaa ruvetaan tekemään heti kun homma ry on pystyssä. Mielipiteet muuttuvat hitaasti ja siksi kannattaa aloittaa heti eikä esim. vasta eduskuntavaalien alla. Kampanjan ajatuksena on tuoda myös hommaan uusia jäseniä keskustelemaan ja näin kampanjan uusimisen rahoittaminenkin on helpompaa.
Kampanjan rahoitus onnistuu homman porukalla varmasti, koska niin moni kokee mokutuksen pysäyttämisen hyvin tärkeäksi asiaksi. Itse lupaan lahjoittaa kampanjaan homma ry:lle 300€
Lainaan vielä itseäni tuolta ylempää, ja spämmään uudestaan ajatuksen miltä kampanja voisi näyttää (kun kommentteja ei viime kerralla tullut):
Quote
Kuvitelkaapa vaikka seuraava 10 sekuntinen:
Ensin muutama sekuntti kuvaa vaikka Itäkeskuksesta tai rautatieasemalta, ei mitään provosoivaa, mutta niin että joutilasta etnisyyttä on kuvassa reilusti. Taustalla rauhallinen, mielyttävä, nuorehko naisääni toteaa. "Yleisradion lakisääteinen tehtävä on monikulttuurisuuden edistäminen."
Kuva vaihtuu tyyneen järvimaisemaan jossa han-pariskunta soutelee auringonpaisteessa. Kertoja jatkaa: "On kuitenkin myös meitä jotka ovat oikein tyytyväisiä Suomalaiseen kulttuuriin. Meitä varten on olemassa Hommaforum jossa keskustellaan monikulttuurisuudesta ilman sensuuria tai propagandaa".
Lopuski vaikka ruutuun teksti "Elämä on valintoja, valitse Suomalainen tulevaisuus. Hommaforum.org"
Kymmenen sekuntia on täynnä.
TV mainos on aivan liian kallis. Esim ET-Lehden yms mainoksenkin voi suunnitella niin että se lisää keskustelua. Malli voisi olla tämä:
Ottaako vanhusten kohtelu päähän. menevätkö verorat väärään osoitteseen. Tule kertomaan mielipiteesi nykyisille ja tuleville poliitikoille osoitteessa hommaforum org.
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 28.07.2009, 11:51:05
TV mainos on aivan liian kallis.
Herny Ford totesi joskus että: "weather you think that you can or that you can't you are usually right"
Tämä sopii hyvin myös homman tilanteeseen, saamme aikaiseksi juuri niin paljon kuin uskomme saavamme.
Jos muutaman kymppitonnin kerääminen ei onnistu niin pitää kyllä ihmetellä että mitä hommalaiset sitten
ovat valmiita tekemään tärkeäksi kokemansa asian eteen? Eihän tuo ole kuin pieni kourallinen euroja per nuppi ja porukka kasvaa koko ajan. Jos Suomen tulevaisuus ei ole tuon satsauksen arvoinen niin ihmettelen miksi sama porukkka on valmis käyttämään forumilla aikaansa päiväkausia? Tätä taustaa vasten olen varma että rahat saadaan "heittämällä" kasaa kunhan ry on pystyssä. Ja jää vielä ylikin niin että myös ETssä voidaan mainostaa.
Minä näen asian niin että olen valmis rahallisesti tukemaan hommaa ja JM-Kn projektia vahvasti. Työni ja selkärangan puutteeni takia olen vielä kaapissa mutta ideoimalla ja taloudellisella tuella voin sentään kantaa jonkunlaisen korren kekoon.
TV mainoksella voisi nettiin saada ehkä parisataa uutta kävijää elikkä kampanja ei näkyisi mitenkään. Jos lehdessä on nettiosoite selvästi näkyvissä niin kynnys näpytellä tänne olisi suurempi. Ps osaatko sanoa yhtään tv:ssä toteutettua nettikampanjaa, joka olisi ollut menestys. Epäonnistumisia taas on satoja. Jos tosissaan aiotaan tehdä jotakin nii tulee käyttää järkeä lyhyt mutta kallis tv mainoskampanja on rahan heittämistä hukkaan. Samalla rahalla mitä saa muutaman sekunnit TV aikaa niin lehdessä saisi koko vuoden kestävän kampanjan ja osoitetiedot olisi paremmin näkyvissä.
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 28.07.2009, 16:20:52
TV mainoksella voisi nettiin saada ehkä parisataa uutta kävijää elikkä kampanja ei näkyisi mitenkään.
Mihin perustat tämän? Homman kävijäennätykset ovat paukkuneen nimenomaan silloin kun homma on mainittu TVssä, ennätys on JM-Kn homma-kommentin jäljiltä maahanmuuttoillasta ja tuon jälkeen kävijämäärä jäi myös pysyvästi korkeammalle tasolle. Sampo Terhon vaalihaastettelun homma-maininta nosti kävijämäärän myös heti yli 800.
TV-mainokset ovat hintavia juuri siksi että ne ovat tehokkaita. Mainosmarkkinat toki toimivat tehokkaasti niin että tehottomampaa lehtimainontaa saa vastaavasti hyvin paljon enemmän samalla rahalla ja bang/buck asettuu samalle tasolle. Hommalle kuitenkin tärkeää on pelkän havaintojen määrän lisäksi tuo keskustelun synnyttäminen ja siinä puhuttu mainos on kirjoitettua selvästi tehokkaampi koska tabu tulee jo mainoksessa sanottua ääneen.
Kampanjoinnin tarpeesta olemme kuitenkin samaa mieltä ja siitä että se pitää viedä pois netistä, sinne missä hommaa ei tunneta. Tästä on hyvä jatkaa. Palataan keskusteluun sitten kun ry on pystyssä, nyt tämä aihe ei näytä herättävän kovin suurta mielenkiintoa. Kun kampanjoimaan aikanaan päästään niin hommassa varmasti syntyy myös ratkaisu siihen mikä media/mitä medioita valitaan.
Quote
Ps osaatko sanoa yhtään tv:ssä toteutettua nettikampanjaa, joka olisi ollut menestys. Epäonnistumisia taas on satoja.
Eipä tule kummastakaan esimerkkejä heti mieleen. Mainitsepa muutama kunnon epäonnistuminen, ehkäpä niistä voi oppia jotakin.
Eipä tule kummastakaan esimerkkejä heti mieleen. Mainitsepa muutama kunnon epäonnistuminen, ehkäpä niistä voi oppia jotakin.
No esim. Sarasvuon diili kisan mainoshommelit. kävijöitä muutama sata
(
QXL.com Suomenkielisiä sivuja ei enään ole
Ruotsalainen kirjakauppa joka meni konkkaan
Ruotsalainen levykauppa, joka meni konkkaan.
smilmer.com
jne..
ei nyt muistu enempää mieleen.
Tässä juttua vielä diilin flopeista
http://parempimainos.blogspot.com/2005/03/diili-aiheutti-ryntyksen.html
Nopeasti ohi menevä mainos vaan ei tuo asiakkaita.
Ennätys on muuten Entinen Stallari vs Issuj Oha-Allah tv ohjelman jälkeen ja johtuu siittä että google antaa Scriptan tuloksen ekana.
Quote from: Dayfield on 28.07.2009, 17:09:36
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 28.07.2009, 16:20:52
TV mainoksella voisi nettiin saada ehkä parisataa uutta kävijää elikkä kampanja ei näkyisi mitenkään.
Mihin perustat tämän? Homman kävijäennätykset ovat paukkuneen nimenomaan silloin kun homma on mainittu TVssä, ennätys on JM-Kn homma-kommentin jäljiltä maahanmuuttoillasta ja tuon jälkeen kävijämäärä jäi myös pysyvästi korkeammalle tasolle. Sampo Terhon vaalihaastettelun homma-maininta nosti kävijämäärän myös heti yli 800.
Tässä on yksi esimerkki, että TV-mainos voidaan
toteuttaa (tuloksiin en ota kantaa) vapaaehtoisvoimin:
http://www.urkintalaki.fi/
Jos muutama sananvapausaktivisti saa kasaan tv-mainoksen, niin kyllä hommakin.
TV-mainoksen teho on osittain siinä, että kohde pääsee heti nettiin foorumille (hei, mikä hommaforum, pitääpä katsoa). Toisin on ulkomainosten ja osittain lehtimainostenkin kanssa. Jos lukee lehteä bussissa työmatkalla, niin tuskin muistaa enää kotona tarkistaa, että mikä se osoite olikaan ja mitä sieltä löytyy.
Näkisikö jostain palkkigraafin (tai muuta statistiikkaa):
- Päivittäin rekisteröidyistä uusista käyttäjistä?
- Päivittäisistä kävijämääristä?
Olen ollut huomaavinani jonkun verran uusia nimiä (joilla on vain muutama viesti tilillään) täällä, ja sillä perusteella Google-kampanja näyttää purevan. Tämä voi olla illusiokin.
Kiitos esimerkeistä, eivät kyllä oikein avaa kanavan heikkoutta, firmoja kaatuu koko ajan, niitä jotka mainostavat ja niitä jotka eivät. Se että kirjakauppoja ym. menee konkurssiin on monen tekijän summa ei sitä voi yksin mainosmedian syyksi pistää. Myöskään se että nettiblogissa kehutaan nettimainontaa ei ole kovin objektiivinen lähde. Samalla tavalla TV-mainostaja kehuvat omiaan, esim http://spotti.mtv3.fi/site/mtv3/mediailmioita.jsp?sl2=2&ss=mi_m&id=25750
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 28.07.2009, 17:22:44
Ennätys on muuten Entinen Stallari vs Issuj Oha-Allah tv ohjelman jälkeen ja johtuu siittä että google antaa Scriptan tuloksen ekana.
Tuo ei pidä paikkaansa, ennätys, 1016 yhtäaikaista kävijää on 17.2 kello 23:20, eli heti maahanmuuttoillan jälkeen. Tätä ennen ennätys oli ~450, se syntyi Halla-aho vs. stalinistit -lähetyksen aikana. Tuossa lähetyksessä hommaforumia ei mainittu.
Quote from: Dayfield on 27.07.2009, 22:43:17
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 21.07.2009, 22:37:39
Mainokset pitäisi suunnata sinne missä hommasta ei tiedetä. elikkä ET-Lehti olisi paras paikka HOMMA mainokselle. Hieman varttuneempi sukupolvi olisi se jota kaivattaisiin hommaan mukaan. Telkkarimainoksen hinnalla ET-yms lehdissä saisi jo järeän homma kampanjan aikaiseksi.
Aivan oikein, sinne pitää mennä missä hommaa ei tunnetta.
Kampanjan toinen keskeinen tavoite pitäisi olle se että saadaan keskustelua aikaiseksi. Lehdessä mainostamalla keskustelun aloittamisen kynnys jää lukijan ylitettäväksi -ja keskustelu alkaa hyvin harvoin. Jos taas mainos tulee pakkosyötöllä TVstä tai radiosta on tämä kynnys selvästi matalampi koska keskustelun avaus tulee ääneen lausuttuna suoraan omaan olohuoneeseen (tai vanhainkodin kerhohuoneeseen ym).
Miksi sitten keskustelu on niin tärkeää? Minusta siksi että nuivuus on todella yleistä. Media on kuitenkin onnistunut propagandassa niin hyvin että kynnys nuivuuden ilmaisemiseen on korkea. Jos kampanjalla saadaan keskustelua syntymään heräävät ihmiset huomaamaan että hehän ovatkin ajatuksineen enemmistössä eivätkä marginaalissa. Tämän havainnon jälkeen maailman menoa on helpompi kyseenalaistaa ja kritisoida. Ja toivottavasti nuivuus voittaa tätä kautta tilaa myös mediassa ja politiikassa.
Ehdotan että kampanjaa ruvetaan tekemään heti kun homma ry on pystyssä. Mielipiteet muuttuvat hitaasti ja siksi kannattaa aloittaa heti eikä esim. vasta eduskuntavaalien alla. Kampanjan ajatuksena on tuoda myös hommaan uusia jäseniä keskustelemaan ja näin kampanjan uusimisen rahoittaminenkin on helpompaa.
Kampanjan rahoitus onnistuu homman porukalla varmasti, koska niin moni kokee mokutuksen pysäyttämisen hyvin tärkeäksi asiaksi. Itse lupaan lahjoittaa kampanjaan homma ry:lle 300€
Lainaan vielä itseäni tuolta ylempää, ja spämmään uudestaan ajatuksen miltä kampanja voisi näyttää (kun kommentteja ei viime kerralla tullut):
Quote
Kuvitelkaapa vaikka seuraava 10 sekuntinen:
Ensin muutama sekuntti kuvaa vaikka Itäkeskuksesta tai rautatieasemalta, ei mitään provosoivaa, mutta niin että joutilasta etnisyyttä on kuvassa reilusti. Taustalla rauhallinen, mielyttävä, nuorehko naisääni toteaa. "Yleisradion lakisääteinen tehtävä on monikulttuurisuuden edistäminen."
Kuva vaihtuu tyyneen järvimaisemaan jossa han-pariskunta soutelee auringonpaisteessa. Kertoja jatkaa: "On kuitenkin myös meitä jotka ovat oikein tyytyväisiä Suomalaiseen kulttuuriin. Meitä varten on olemassa Hommaforum jossa keskustellaan monikulttuurisuudesta ilman sensuuria tai propagandaa".
Lopuski vaikka ruutuun teksti "Elämä on valintoja, valitse Suomalainen tulevaisuus. Hommaforum.org"
Kymmenen sekuntia on täynnä.
Itse lupaan 100€!
Quote from: MokuMan on 28.07.2009, 17:58:29
Näkisikö jostain palkkigraafin (tai muuta statistiikkaa):
- Päivittäin rekisteröidyistä uusista käyttäjistä?
- Päivittäisistä kävijämääristä?
http://hommaforum.org/index.php?action=stats
Muutkin poliittiset tahot ovat heränneet Google-mainontaan. Jos googlaa hakusanoilla "muutos 2011", tulee oikeaan laitaan mainos:
Vituttaako Isoveli?
Piraattipuolueen nuorisojärjestö
etsii aktivisteja koko maasta!
piraattinuoret.fi/liity
Nostan tämän taas framille, koska google kampanjaa voidaan nyt käyttää kansalaisuus adressin markkinoinissa.
Sinä, joka olet huolissasi suomalaisuuden tason alentamisesta, aktivoidu ja uhraa muutama ropo google kampanjaan. Saat hyvänmielen suojellessasi kansaasi.
Ohjeet ketjun alussa.
Quote from: Dayfield on 27.07.2009, 22:43:17
Ehdotan että kampanjaa ruvetaan tekemään heti kun homma ry on pystyssä. Mielipiteet muuttuvat hitaasti ja siksi kannattaa aloittaa heti eikä esim. vasta eduskuntavaalien alla. Kampanjan ajatuksena on tuoda myös hommaan uusia jäseniä keskustelemaan ja näin kampanjan uusimisen rahoittaminenkin on helpompaa.
Kampanjan rahoitus onnistuu homman porukalla varmasti, koska niin moni kokee mokutuksen pysäyttämisen hyvin tärkeäksi asiaksi. Itse lupaan lahjoittaa kampanjaan homma ry:lle 300€
kulttuuriin. Meitä varten on olemassa Hommaforum jossa keskustellaan monikulttuurisuudesta ilman sensuuria tai propagandaa".
Homma ry taitaa olla pystyssä. Minusta kannattaisi kokeilla rahan keräämistä homman mainontaan. Ihmiset ovat valmiita lahjoittamaan, joten se pitää käyttää hyväksi. Vaikka kampanja ei onnistuisi parhaalla mahdollisella tavalla, on se parempi kuin ei mitään.
Miksi homma ei mainosta itseään? Puuttuvatko tekijät, motivaatio, rahankeräyslupa vai jokin muu? Olen varma, että ihmiset ovat valmiita lahjoittamaan rahaa. Jos keräyskampanja olisi etusivulla, homma saisi kuukaudessa paljon enemmän rahaa kuin on saanut tähän asti jäsenmaksujen muodossa. Uskon, että ihmisillä on paljon matalampi kynnys lahjoittaa rahaa, kuin liittyä kannatusjäseneksi. Miksei tätä käytetä?
Terve, olen lueskellut foorumeita jo jonkin aikaa ja jostain syystä päätin nyt liittyä. Itse olen opiskelija, ja tukien vähyydet ja sen säädökset tuntuvat aika nihkeiltä.
Tieni Hommafoorumille löysin muistaakseni internetin kautta mutten valitettavasti muista mistä. Luin threadin läpi, ja televisiossa mainostaminen tulisi todella kalliiksi (riippuen ajankohdasta, ohjelmasta jonka välissä mainos on, kestosta jne. mututietoa)
Jos nyt tätä googlemainostamista ajatellaan, olisi järkevää listata henkilöt jotka ovat valmiita mainostamaan hommaforumia, ja eritellä niitä hakusanoja jos nyt vaikka moni laittaa samoille hakusanoille, ja mitä olen lukenut niin mainostajia ei ole kovin paljon, joten tällä ei kai nyt tässä ajankohdassa ole paljoa merkitystä mutta ehkä myöhemmin...?
Mielestäni opiskelijat ja työttömät olisivat varsinkin kiinnostuneita sivustosta.
Edit: Kielioppi
Tätä Googlea olen käyttänyt oman yritykseni kanssa vuosia ja hyväksi on havaittu. Pitipä tätä ehdottaa, mutta näköjään oli jo ketju.