QuotePerusopetuksen pulmat tutkitaan
Vaasan yliopiston julkisoikeuden yksikkö toteuttaa vuosina 2011–2013 Lasten oikeudet ja yhdenvertaisuus perusopetuksessa -tutkimushankkeen. Tavoitteena on selvittää oikeudellisesta näkökulmasta erilaisia perusopetukseen liittyviä ongelmatilanteita.
Kunnallisalan kehittämissäätiö tukee hanketta 80 000 eurolla. Hankkeen johtaja on hallintotieteiden tohtori Niina Mäntylä.
– Milloin opettajien lomautukset tai vaikkapa kouluverkkoratkaisut ovat lainmukaisia? Miten uskontoon tai monikulttuurisuuskysymyksiin tulee suhtautua? Entä miten lasten perus- ja ihmisoikeudet näissä erilaisissa tilanteissa toteutetaan ja kuka lapsen etua oikein valvoo koulumaailmassa? pohtii Mäntylä.
Hanke tutkii voimassa olevaa oikeutta ja tuo tietoa lainsäädännön muutostarpeista lasten oikeuksien ja yhdenvertaisuuden näkökulmasta. Ottaako nykyinen lainsäädäntö opetusasioissa riittävästi lapsen edun huomioon – vai tuhoaako tehokkuus laadun?
– Oikeudellisessa tutkimuksessa koulumaailma on jäänyt pitkään vaille huomiota, vaikka aihealue on täynnä tärkeitä, oppilaita henkilökohtaisesti koskettavia kysymyksiä. Tutkimushanke tulee nyt vastaamaan tähän tarpeeseen, Mäntylä toteaa.
http://www.opettaja.fi/pls/portal/docs/PAGE/OPETTAJALEHTI_EPAPER_PG/2011_26/161505.htm
80 000 euroa siihen, että tutkija saa tutkia, miten muslimeja voisi paapoa vielä enemmän.
Luulen tietäväni "tutkimuksen" lopputuloksen: lisää RAHAA!!
Ei tarvitse olla ennustaja, jotta voi arvata tämän tutkimushankkeen lopputuloksen uskontoon ja monikulttuurisuuskysymyksiin liittyen. Hankkeen avulla löydetään aivan varmasti paljon ongelmakohtia ja muutostarpeita sekä väkerretään kehittämisehdotuksia asiaan liittyen.
Ottamatta kantaa itse asiaan, muuten kuin että eiköhän tässäkin suomalaisten osalta todeta vähemmän olevan tarvetta noille oikeuksille sun muille, niin iloisesti olen yllättynyt että laaja-alaisesti Suomea ja jopa sen luontoa pohtinut ja tutkinut henkilö on siellä tutkimushanketta johtamassa.
http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2010/06/luonnon_etu_ei_toteudu_paatoksenteossa_1783448.html
Sitäpaitsi on nätti!!11!!
http://www.youtube.com/watch?v=ARYbiGByk7Q
Panisin.
Jos jotain kritiikkiä pitäisi antaa, niin tulisi mieleen että kannattaako niitä yliopistoja kovin pienissä rannikkokaupungeissa olla, mutta koska en mitenkään voi vertailla muihin vaihtoehtoihin niitä tuntematta, en sellaistakaan kritiikkiä rehellisesti voi antaa.
Koskaan ei tutkita sitä tärkeintä; uhrata siihen rahaa: MITÄ KAIKKI MAKSAA?
Mikä on kouluverkkoratkaisu? Wilma? Fronter?
Quote from: Malla on 02.07.2011, 11:49:25
Mikä on kouluverkkoratkaisu? Wilma? Fronter?
Tuossa tarkoitetaan oletettavasti jollakin tietyllä alueella olevia kouluja ja niiden sijoittelua, esim. Lahden kouluverkkouudistus (http://www.lahti.fi/suomi/koulusuunnitelma06).
Quote from: Marius on 02.07.2011, 11:18:35
80 000 euroa siihen, että tutkija saa tutkia, miten muslimeja voisi paapoa vielä enemmän.
Luulen tietäväni "tutkimuksen" lopputuloksen: lisää RAHAA!!
Yhdenvertaisuus ei
voi tarkoittaa mitään muuta kuin lisää rahaa. On yhdenvertaista että jotkut saavat enemmän - rahaa, aikaa, huomiota, oikeuksia. Näin se vain nyt menee.