Tiedoksi kaikille kotisivujeni lukijoille!
Kotisivuni osoitteessa http://www.kolumbus.fi/jouko.piho ovat olleet poissa käytöstä 1.1.2011 lähtien eli nyt jo melkein viisi päivää.
Minä en ole itse sulkenut sivujani.
Kun pääsin pyhien jälkeen maanantaina 3.1.2011 kysymään asiaa Elisalta, niin siellä ei tiedetty, miksi sivujeni yhteys on katkaistu, vaikka minulla on voimassa oleva sopimus Elisan kanssa. Elisa lupasi laittaa viestini ongelmasta eteenpäin Elisan kotisivujen palveluntarjoajalle ja vielä kiireellisenä. Samalla minulle luvattiin, että kotisivuni palautettaisiin maanantaina tai viimeistään tiistaina. Nyt on keskiviikko 5.1.2011 eikä mitään ole tapahtunut, vaikka soitin asiasta uudelleen eilen ja vielä tänään.
Elisa sanoo, että he eivät voi tehdä mitään muuta kuin sen, että asia on annettu tiedoksi palveluntarjoajalle.
Huomenna on loppiainen, joten silloin tuskin tapahtuu mitään. Sitten on perjantai. Jos ei silloinkaan yhteys palaudu, niin sitten on taas viikonloppu, joten asiani voi mennä ensi viikolle, jos se hoituu silloinkaan.
Olen ihmeissäni. Ymmällään ovat myös ne tuhannet ihmiset, jotka käyvät kotisivuillani (vuorokaudessa n. 2200 klikkausta). Voi olla, että minä menetän tämän tauon takia monia sivujeni seuraajia. Toivon toki, että niin ei käy.
Minä en ymmärrä, miten tällainen on mahdollista. Kun sanoin puhelimessa, että haluaisin ottaa yhteyttä Elisan alihankkijaan, joka hoitaa kotisivutilan hallinnoinnin, jotta voisin kysyä suoraan heiltä ongelmasta, niin se ei ollut mahdollista. En saanut tietää puhelinnumeroa enkä edes palvelun(?)tarjoajan nimeä.
Jouko Piho
Auttakaa miestä mäessä kellä taitoa on!
Tiedän erään tapauksen Pirkanmaalta, kun osoitteenmuutoksen yhteydessä Elisa tuhosi kotisivut lopullisesti.
Minä vaihdoin 1.12.2010 laajakaistayhteyden tarjoajaa Elisasta Loviisan Puhelimen Sulo-yhteyteen. Samalla sovittiin, että Elisaan jää kuitenkin kotisivuni, tietoturvani ja sähköpostiosoitteeni pientä korvausta vastaan.
Kaikki toimikin hyvin joulukuun ajan.
Yhtäkkiä vuodenvaihteen jälkeen kotisivuni pimeni 1.1.2011. Kuitenkin Elisan sähköpostiyhteys toimii edelleen.
En ymmärrä.
Elisastakaan en ole saanut monista puheluistani huolimatta mitään tietoa siitä, mistä on kysymys.
Ainoa mitä sanotaan on se, että asiani on annettu tiedoksi yhtiölle, joka hallinnoi Elisan kotisivuja.
Mitään ei kuitenkaan tapahdu.
Jouko Piho
Kun me otimme Elisan laajakaistan, siitä on jo monta vuotta, siinä kysyttiin kuka on liittymän käyttäjä ja ja kuka maksaja, ja kun annettiin sama nimi, siis mieheni, ei ajateltu sen enempää. Sitten muutimme kahdesti ja ilmoitimme että otetaan sama laajakaista aina uuteen osoitteeseen, että nyt on taas muutto. Ongelmia tuli, kun yksi laskunmaksu venyi pitkäksi ja odottelimme karhukirjettä. Elisa sulki liittymämme. He olivat lähettäneet karhukirjeen sinne, missä asuimme 7 v sitten. Emme olleet sen jälkeisten muuttojen yhteydessä tajunneet ilmoittaa eksaktisti, että nyt muuttaa sekä liittymän käyttäjä että laskujen maksaja, siis sama henkilö. Kansanomaisesti ilmoitimme että nyt me (mieheni nimi) muutetaan ja otetaan laajakaista uuteen paikkaan.
saatiin liittymä kyllä melko pian auki, mutta jotenkin ihmetytti. Me kun olemme tavallisia ihmisiä, joilla ei ole firmaa, toiminimeä tms.
Jaska homma. Omiin kokemuksiin perustuen turha haaveilla perjantaista, turha ehkä edes ensi viikosta. Sen puhelimeen vastaajan ja sen nörden, joka on suorittava osallistuja, välissä on puolen tusinaa ihmistä. Ja sellaiseen ketjuun mahtuu aina joku, joka ei halua ottaa vastuuta tai on lomalla.
Näin ainakin Soneralla. Siellä ainoa keino saada palautetta valituksiinsa oli soittaa laskutukseen ja uhata irtisanoa sopimus. Laskutuksesta kyllä sitten yhdistettiin suoraan 'asentajalle' ja homma korjaantui 5 minuutissa.
Nyt sivuni näkyvät taas.
Yhteys on saatu aikaan perjantaina 7.1.2011 joskus 10.30 ja 11.00 välillä.
Vieläkään minulle ei ole sanottu mitään syytä, miksi yhteys oli poikki lähes viikon ajan.
Aion tiedustella asiaa Elisasta.
Jouko Piho