http://jussikniemela.blogspot.com/2009/10/islam-voi-olla-myos-hieno-uskonto.html
Vihreän langan päätoimittaja Elina Grundstöm kirjoitti pääkirjoituksessaan 9.10., että islam on hieno uskonto. Hän perustaa mielipiteensä yhteen maahan, Indonesiaan ja ystäviltään kuulemiinsa kokemuksiin. Mutta jo Malesiaan siirryttäessä törmäämme raipparangaistukseen naiselle, joka joi lasin olutta.
Samalla Grundström ihan aiheellisesti kritisoi professori Timo Vihavaisen maalailemia uhkakuvia. Mutta kun Grundström vihjaa miespäätoimittajien tunteenomaisesti yleistävän islamennakkoluulonsa "islamismin" käsitteen alle, hän erehtyy ja syyllistyy samaan mistä miespäätoimittajia arvostelee.
Turha tuota on naapurimaahan asti mennä, myös Indonesiassa syrjitään ja tapetaan ei-muslimeita.
QuoteThree Indonesian girls beheaded
Three girls have been beheaded and another badly injured as they walked to a Christian school in Indonesia.
They were walking through a cocoa plantation near the city of Poso in central Sulawesi province when they were attacked.
This is an area that has a long history of religious violence between Muslims and Christians.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4387604.stm
Tahtoisin nostaa tämän pointin tarkasteltavaksi:
Islam voi olla myös hieno uskonto, jos kaikki me ihmisoikeuksia puolustavat humanistit autamme liberaaleja muslimiystäviämme voittamaan totalitaristi-islamistit.
Quote from: Timo Hellman on 03.10.2010, 22:20:34
Tahtoisin nostaa tämän pointin tarkasteltavaksi:
Islam voi olla myös hieno uskonto, jos kaikki me ihmisoikeuksia puolustavat humanistit autamme liberaaleja muslimiystäviämme voittamaan totalitaristi-islamistit.
Tarkastellaan sitten: Hölynpölyä.
Totalitaristi-islamisteista ensimmäinen oli profeetta Muhammed. Hänellä on yhä seuraajia. Niitä kutsutaan muslimeiksi.
Periaatteessa samaa mieltä, eli hölynpölyä.
En näe oikein mitään mahdollisuuksia sille, että ateistit tekisivät jostain uskonnosta hienon tai muuttaisivat sitä. Uskontoon sekaantuminen ulkopuolelta sisältää hyvin voimakkaasti sen mahdollisuuden, että uskonto vain tiivistyy "totuuksiensa" ympärille.
Quote from: IDA on 03.10.2010, 23:05:45
Periaatteessa samaa mieltä, eli hölynpölyä.
En näe oikein mitään mahdollisuuksia sille, että ateistit tekisivät jostain uskonnosta hienon tai muuttaisivat sitä. Uskontoon sekaantuminen ulkopuolelta sisältää hyvin voimakkaasti sen mahdollisuuden, että uskonto vain tiivistyy "totuuksiensa" ympärille.
Jussi Koolta löytyy useita osumia ja kaikki hyvin hyvin kyseenalaisia:
Vapaa-ajattelijoiden liitto, Skepsis, Darwin-seura, Vihreät. Henkilö jolla on tälläiset ympyrät herättää kiinnostukseni: Mitä kaikkea jännää löytyykään? Puuttuu enää Mikrobitti-lehti ja Jyrki J. Kasvin fanitus-klubi.
Ottaen huomioon Niemelän "vapaa-ajattelun" hänen suuhunsa sopisi paremmin tämä lause:
"Kommunismi voi olla myös hieno uskonto, jos kaikki me ihmisoikeuksia puolustavat humanistit autamme liberaaleja taistolaisystäviämme voittamaan totalitaristi-stalinistit."Henkilö joka karriarisoi itseään jonninmoisena taistelevana ateistina, eikä nouse barrikadeille uskonnoista tylyimmän ja vääristyneimmän tunkiessa lintokotoomme l. kottaraispönttöömme, kuuluu selvästi eräänlaisiin coveria rakenteleviin tyyppeihin, joiden mielipiteet eivät heijastu reaalimaailmaan, vaan sosiaaliseen todellisuuteen.
Niemelän maailmassa muslimien kritisoiminen on pahapaha. Sellainen on äärioikeistolaista, ja äärioikeisto on pahapahapaha. Äärivasemmiston totalitaristit adoptoivat jo kauan sitten Vapaa-ajattelijoiden liiton, joten vasemmisto-totalitarismi on hyvähyvä. Jne.
Älykköjen(?), kuten Jussi K. Niemelän, logiikkaa voimme visualisoida helposti näin: Heillä on ikäänkuin kaksi koria, joissa asiat ovat. Hyvä-kori ja paha-kori. Tämä on heille tärkein prinsiippi: Mihin koriin asia kuuluu, se ratkaisee suhtautumisen.
Jussi K:lla kuten muillakin "liberaaleilla" on tarkka vaisto ja huomiokyky sen suhteen, mitä jonkin uuden ilmiön kori-kategoriasta on jossain kaukana päätetty. Jussi-poika haistaa sen, painaa visusti mieleensä, ja niin hän osaa kirjoittaa poliittisesti korrektisti lopun ikäänsä.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/56/Jussi_K._Niemel%C3%A4.jpg/150px-Jussi_K._Niemel%C3%A4.jpg)
Odotan mielenkiinnolla Niemelän suhtautumista vireilläänoleviin sananvapauden kaventamishankkeisiin. Nehän ovat suuri askel ellei loikkaus kohti totalitarismia an sich? Onko "totalitarismi"-käsitteen asiasisältö ja arvovaraus Niemelälle puhtaasti kori-sidonnainen asia, kuten kaikki muukin. Jatketaan sanaleikkejä:
"Perssuomalaisuus voi olla myös hieno uskonto, jos kaikki me ihmisoikeuksia puolustavat darwinseuralaiset autamme liberaaleja Lahtisia ja Niemisiä voittamaan totalitaristi-Oinoset."Muistaako joku, kuka oli jossakin TV-väittelyssä lahtis-niemis-duon opponenttina? Minä en muista. Mutta asiasta aivaan toiseen mennäkseni, miksei Niemelä kanna huolta äärioikeistosta:
"Suomen-sisu voi olla myös hieno uskonto, jos kaikki me ihmisoikeuksia puolustavat darwinseuralaiset autamme liberaaleja Lahtisia ja Niemisiä voittamaan totalitaristi-Turkkilat."Mulla on vielä yx hyvä:
"Natsismi voi olla myös hieno uskonto, jos kaikki me ihmisoikeuksia puolustavat humanisti-nörtit autamme liberaaleja IKL-ystäviämme voittamaan totalitaristi-Mäjenpään."http://fi.wikipedia.org/wiki/Jussi_K._Niemelä
Niemelä löytää myös jyvän:
QuoteVihapuhe ja väkivalta on tuomittava jyrkästi sekä yksiselitteisesti. Flirttailu menneisyyden ja nykyisyyden totalitaaristen oppien kanssa ei ratkaise ongelmia, vaan kärjistää niitä entisestään.
Lainsäätäjämme haluavat ymmärrettävästi reagoida tilanteeseen, mutta tämäkin on menossa ylireagoinnin puolelle. Oikeusministeriön valmistelema uusi rasismilainsäädäntö on vakava uhka sananvapaudelle ja kenties myös uskonnonvapaudelle.
Myös yliopistojen tulisi huolehtia siitä, että niiden nimissä sekä suojissa esiintyvät henkilöt eivät toimi vieraan vallan agitaattoreina tai ihaile synkän historian omaavia massamurhaajia. Tällä hetkellä tilanne ainakin Helsingissä voisi olla huomattavasti parempikin. Olemme nähtävästi palaamassa suomettuneisuuden ilmapiiriin, ellemme ole niin jo tehneet. Vihapuhe ja kriitikoiden leimaaminen erilaisilla ikävillä termeillä on selvästi yleistynyt eikä sille näy loppua. Ja kuten heinäkuun isku Pride-kulkuetta vastaan osoittaa, sanoista seuraa väistämättä tekoja. Kuinka pitkään vältymme kuolonuhreilta, jos ja kun kaikki tämä hulluus jatkuu?
http://jussikniemela.blogspot.com/
"Myös yliopistojen tulisi huolehtia siitä, että niiden nimissä sekä suojissa esiintyvät henkilöt eivät toimi vieraan vallan agitaattoreina tai ihaile synkän historian omaavia massamurhaajia." -Tämähän on suoraan Juuhan Bäckmännille ja hänen "anti"fasisti-punanatseilleen?
(http://www.tappis.0catch.com/natsikorttibackstrom.gif)
kuvalähde (http://"http://www.tappis.0catch.com/pronssisoturi.htm")
Onko Bäckkis natsitellut Niemelää, vai onko Niemelä nähnyt valon? Tarkkailemme tilannetta.
Jussi Key Niemelä kyllä kritisoi islamin vittum... huonoja piirteitä siinä missä maailman muidenkin lahkojen. Hänen retoriikkansa on itse asiassa myös nuivaa, Halla-aho ja moni muu hompanssi on kirjoittanut hiukan vastaavalla tavalla.
Halla-aho ei pidä hänestä ja päinvastoin mutta se onkin sitten eri asia onko tämä asiantila mikään pätevä indikaattori mistään. :roll:
Niemelähän on myös entinen syväekologi ja kirjoitellut Elonkehä-lehteenkin, tässä ominaisuudessa häntä haastateltiin televisiossakin case Jokelan jälkeen.
Quote from: Timo Hellman on 05.10.2010, 17:57:40
Jussi Key Niemelä kyllä kritisoi islamin vittum... huonoja piirteitä siinä missä maailman muidenkin lahkojen. Hänen retoriikkansa on itse asiassa myös nuivaa, Halla-aho ja moni muu hompanssi on kirjoittanut hiukan vastaavalla tavalla.
Halla-aho ei pidä hänestä ja päinvastoin mutta se onkin sitten eri asia onko tämä asiantila mikään pätevä indikaattori mistään. :roll:
No en uskon itse siihenkään, että Halla-aho, me hommalaiset tai edes me Kotkan Perussuomalaiset pystyisimme muuttamaan islamia ulkopuolelta mitenkään. Pitäisin jokseenkin tyhmänä ja tuhoon tuomittuna, jos alkaisimme tukemaan jotain "liberaalia" islamin tulkintaa, joka muka tekisi islamista hienon uskonnon meidän näkökulmastamme.
Ja tietysti jo se, että jos puhuisimme islamista lahkona osoittaisi, että emme lainkaan edes tietäisi mitä olemme tekemässä. Kunhan vain olisi tärkeää olla äänessä.