QuoteGroup Backs Ritual 'Nick' as Female Circumcision Option
By PAM BELLUCK
Published: May 6, 2010
In a controversial change to a longstanding policy concerning the practice of female circumcision in some African and Asian cultures, the American Academy of Pediatrics is suggesting that American doctors be given permission to perform a ceremonial pinprick or "nick" on girls from these cultures if it would keep their families from sending them overseas for the full circumcision.
The academy's committee on bioethics, in a policy statement last week, said some pediatricians had suggested that current federal law, which "makes criminal any nonmedical procedure performed on the genitals" of a girl in the United States, has had the unintended consequence of driving some families to take their daughters to other countries to undergo mutilation.
http://www.nytimes.com/2010/05/07/health/policy/07cuts.html
Amerikkalainen lastenlääkäriyhteisö ehdottaa pientä symbolista toimenpidettä tyttölapsille, etteivät heidän perheensä lähettäisi heitä Amerikasta kotimaihin ympärileikattavaksi.
QuoteThe advocates of the Melting Pot never seem to recall that the contents of the pot depend completely upon what goes into it.
Via Vox Day (http://voxday.blogspot.com/2010/05/clitorectomies-for-american-girls.html)
"It's taking a pin and creating a drop of blood."
Ei tuosta olisi mitään fyysistä haittaa mutta eihän lääkäreiden tehtävä ole suorittaa lääketieteellisesti merkityksettömiä uskonnollisia rituaaleja.
Kuulostaa ikävältä idealta. Vaikkei tuollaisessa tuhottaisikaan tytön elimiä, on symbolinenkin palan poistaminen genitaalialueilta tuki ja myönnytys kyseenalaisille arvoille, joiden mukaan ylipäänsä ihmistä pitää leikellä, jotta hän olisi kelvollinen yhteisön jäsen ja että uskonnon nimissä olisi oikeus tehdä peruuttamattomia muutoksia puolustuskyvyttömän ja uskontoaan valitsemattoman lapsen kehoon.
Sitä paitsi epäilen, että oikeauskoisimmat eivät edes kelpuuttaisi tuollaista länsimaista nipsautusta vaan edelleen hakisivat sen haluamansa brutaalin silvonnan.
Ei kai tällaisista tapauksista ainakaan myönnytyksin päästä: ainoa keino lienee siinä, että koulun terveystarkastuksissa vuosittain tarkastetaan elimet ja mikäli tyttö on silvottu, otettakoon huostaan ja vanhemmille pari vuotta linnaa.
Lääkärit voisivat myös symbolisesti hyväksikäyttää lapsia ettei tätä sitten tapahtuisi kotona. Ja symbolisen pahoinpitelynkin voisi suorittaa.
Kun tämä saadaan sallituksi ei kukaan pysty valvomaan, mitä tytöille oikeasti tehdään muslimilääkäreiden toimesta. Tämä sopii hyvin kaikkeen muuhunkin, mitä muslimit tekevät. Hivutetaan hitaasti ja venytetään lakia, kunnes koko sharia lain soveltaminen on saavutettu.
Ei ..kele sanon minä.
Quote from: jopparai on 18.05.2010, 23:00:01
Kun tämä saadaan sallituksi ei kukaan pysty valvomaan, mitä tytöille oikeasti tehdään muslimilääkäreiden toimesta.
Ongelmahan os se, ettie sitä pystytä valvomaan ilmeisesti nykyäänkään. Lakiehdotuksen peruste on itseasiassa minusta huolestuttavampi kuin sen sisältö. Onhan nykytilanne siinäkin mielessä hassu, että lasten sukupuolielinten koskemattomuus (muista kuin todellisista lääketieteellisistä syistä johtuvista poikkeuksista) on siis absoluuttinen - jos ja vain jos he ovat tyttöjä.
Vaikka en uskalla vielä tällä ruveta lääkärijärjestöä moittimaan, niin... Tuon tyyppinen perustelu voisi olla myös tyypillinen hyysärin suorittama perustelu miksi kulttuuri X saa Y, vaikka laki. Ja silloin tämä muuttuu aika kurjaksi, koska se on myönnytystä asiaan juurikin siltä porukalta joka yrittää käyttää "think of the children" perustetta vaikka minkälaiseen oppressioon ja sensuuriin ja koviin rangaistuksiin. Miksi sitten yhtäkkiä täysin päinvastoin?
Onkohan kukaa muslimityttö haastanut vanhempiaan oikeuteen "pikku
nipsaisusta"? Olisi mielenkiintoista nähdä oikeuslaitoksen tai kukkahattujen kiemurtelua ja kuunnella selityksiä kuinka vanhemmat itseasiassa ovat tehneet
parhaansa lapsen kunnian puolesta.
The American Academy of Pediatrics:
RECOMMENDATIONS
1. Opposes all forms of female genital mutilation (FGM).
2. Recommends that its members actively seek to dissuade families from carrying out FGM.
3. Recommends that its members provide patients and their parents with compassionate education about the physical harms and psychological risks of FGM.
4. Recommends that its members decline to perform any medically unnecessary procedure that alters the genitalia of female infants, girls, and adolescents.
http://aappolicy.aappublications.org/cgi/content/full/pediatrics;102/1/153
http://aappolicy.aappublications.org/cgi/content/abstract/pediatrics;125/5/1088
Yritetään pienemmän pahan sallimisella saada kuriin suurempaa pahaa? Erinomainen taktiikka. Jospa pureuduttaisiin kysymykseen, miksi jotkut yhteisöt "nipsivät" tyttö- ja poikalapsiaan.
Ainut keino saada nämä barbaariset tavat kitkettyä yhteiskunnasta on ensinnäkin tyrehdyttää saapuva ihmisvirta näistä silpomiskulttuurimaista sekä systemaattisesti rangaista kovalla kädellä jo maassa olevia lapsen kaltoinkohteluun syyllistyviä ihmisiä. Kerrasta poikki, telkien taakse ja lapset huostaan. Siitä "signaalia" teille.
Olisiko silpomisen ehkäisyssä tehokas konsti määrätä vanhemmille myös yhdenlainen "nipsautus" eli molemmat pakkosterilisaatioon, jos neuvola/kouluterveydenhuollon tarkastuksissa ilmenee että lasta on silvottu? Ongelmaan pitäisi puuttua nollatoleranssilla eikä millään myötäilyllä.
Tässä on kyse samoista myönnytyksistä ja pikkusormen antamisista pirulle kuin Britannian sharia-tuomioistuinten kanssa. Sharia-tuomioistuimet lähtivät ensin avioliittojen vapaaehtoisista selvittelyistä, mutta sittemmin niiden valta on jatkuvasti kasvanut ja ne voivat jo implementoida tuomioitaan Britannian oikeusjärjestelmän voimalla. (Aiheesta. (http://www.foxnews.com/story/0,2933,422661,00.html)) Jos rituaalisilpomista aletaan hyväksyä missään muodossa tai sille annetaan minkäänlaista jalansijaa, tulee se väistämättä musertamaan entisestään uskonnollisten perheiden lapsien ihmisoikeutta fyysiseen koskemattomuuteen. Se levittää mielipideilmastoon signaalia, että kyseisissä hirviömäisissä rituaaleissa on jotain edes etäisesti hyväksyttävää, mikä puolestaan lisää niiden harjoittamista.
Minun on vaikea, lähes mahdoton, ymmärtää tuota ideaa. Jos "nipsautus" on symbolinen, miksi sitä ei voitaisi tehdä oikeasti symbolisesti? Minusta leikkaus ei muutu symboliseksi sillä, että leikataan vähemmän.
Symbolihan tarkoittaa merkkiä, joka tulee edustamaan jotakin muuta asiaa. Jos tyttölapsen puhtaus ja viattomuus kaipaa symbolista merkkiä, miksi ihmeessä sen merkin täytyisi olla juuri genitaaleihin reiän tai haavan tekemistä ja veren vuodatusta - kummallakin kun on tunnettuja haittoja ja riskejä, joista lääkäreiden luulisi olevan perillä? Miksei tyttölapselle voisi vaikka antaa pientä korua mukavassa tilaisuudessa symboliksi? Symbolihan voidaan sopia yhdessä. Eri asia on, jos jotkut ovat niin joustamattomia, että eivät halua sopia mistään.
Quote from: jmm on 18.05.2010, 22:35:48
"It's taking a pin and creating a drop of blood."
Ei tuosta olisi mitään fyysistä haittaa mutta eihän lääkäreiden tehtävä ole suorittaa lääketieteellisesti merkityksettömiä uskonnollisia rituaaleja.
No kohta on länsimaissa poppamiehillekkin kysyntää, kuka lähtee kouluttautumaan ulkomaille?
Quote from: Runner on 19.05.2010, 11:04:25
No kohta on länsimaissa poppamiehillekkin kysyntää...
Se on sitä kansainvälistä huippuosaamista, rikkautta jne. jota me pottunoukka-juntit olemme niin kovasti olleet vailla. Ja jota meidän ei peräti ole varaa olla ilman (vähävaltuutettu E. Bidétä mukaellen).
Quote
'Umdat al-Salik - Purification - The Body
e4.3 Circumcision is obligatory (O : for both men and women. For men it consists of removing the prepuce (Ar. bazr) of the clitoris (n: not the clitoris itself, as some mistakenly assert). (A : Hanbalis hold that circumcision of women is not obligatory but sunna, while Hanafis consider it a mere courtesy to the husband.)
Tämän suhteen olen kuullut väitteen, että arabiankielinen sana, jota alkuperäinen teksti käyttää tarkoittaa koko klitorista. Tätä väitettä en kuitenkaan pysty tarkistamaan, koska itse en arabiaa osaa.
Quote
Sunan Abu-Dawud : Book 41, Number 5251
Narrated Umm Atiyyah al-Ansariyyah:
A woman used to perform circumcision in Medina. The Prophet (peace_be_upon_him) said to her: Do not cut severely as that is better for a woman and more desirable for a husband.
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/abudawud/041.sat.html
Yllä olevan Aby-Dawudin hadithin narraatioketjun vahvuuteen en ota kantaa, koska ainakin osa oppineista pitää sitä heikkona.
Kuitenkin jos hyväksymme arvion, että vähintään 95% somali ja egyptiläisistä tytöistä on ympärileikattu
1. Niin oma mielipiteeni on, että symboolinen operaatio on parempi kuin täysi silpominen. Paras vaihtoehto on shariaton maailma.
Hyvänä asiana kuitenkin pidän sitä, että musliminaiset ovat alkaneet taistella ympärileikkausta vastaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että itse henkilökohtaisesti hyväksyisin islamilaisen laki- ja yhteiskuntajärjestelmän millään tasolla. Sivuhuomautuksena voi jälleen todeta, että suurin islamofobian aiheuttaja on islam itse.
- Vouti
1 http://family.jrank.org/pages/265/Circumcision-Female-Circumcision.html
Kaksoisstandardeista pitää päästä eroon, eli miehille ja naisille samat säännöt, vaikka hieman erilaisista värkeistä onkin kyse. Nollatoleranssi suojelisi lapsia parhaiten. Silpokoon sitten aikuisena miten tahtoo.
Tietysti ON totta että tasa-arvo ja oikeudet ovat länsimaissakin askeltaneet usein pieninä askeleina, eikä absoluuttisina rajoina. Sillä tavalla voi kyllä osittaisestakin muutoksesta olla hyötyä. Toisaalta kyseeseen tulee että miksi länkkäreiden pitäisi ottaa niitä askeleita, tai miksi lääketieteellisesti pätevät ihmiset tekisivät uskonnollisia myönnytyksiä.
Ensin oli kiertokoulut, erilliskoulut, yhteiskoulut... nyt naisten hallistema ylipoisto. :) On sekin askeleina tehty.