http://www.iltalehti.fi/helsinki/200812158773878_hi.shtml (http://www.iltalehti.fi/helsinki/200812158773878_hi.shtml)
Tuosta uutisoitiin aikaisemmin ilman tuntomerkkejä ja hieman sekavasti eri lehdissä. Mikä taas herätti hieman nuivia ajatuksia (ja rivien välistä luku osoittautui jälleen oikeaksi), sillä ainakaan täällä kehäkolmosen ulkopuolella ei voisi kuvitella bussikuskin menettävän ihan noin pahasti hermojaan tai pitävän metalliputkea mukanaan työpaikalla (olisi ihan kiva nimittäin tietää oli putki tarkoituksellisesti kuskin käden ulottuvilla, yleensä bussin huoltotyökalut ovat jonkin laatikon tai vastaavan sisällä eli eivät ihan kädenulottuvilla).
Edit: Otsikko muutettu standardin mukaiseksi -PK
Jos itse olisin bussikuski yölinjalla niin varusteenani olisi pippurisuihkutin.
Punttisalilla ei nimittäin ole tultu käytyä.
Kerran ollessani iltabussissa yksi kakara heitti loskapallolla bussin ikkunaan, josta virolais(?)kuski pysäytti bussin ja hyökkäsi kadulle kakaran rinnuksiin kiinni. Ilmeisesti aika stressaavaa hommaa. Ei sovi heikkohermoisille.
"Kuskin mukaan rautatanko on peräisin laitteesta, jota käytetään linja-auton renkaiden ilmanpaineiden tarkistamiseen"
Rekkaa ajaneena tiedän että rautangolla tms. voi kopauttaa renkaaseen että onko painetta vaiko ei, kyllä lehdistö osaa :)
Quote from: oceansillä ainakaan täällä kehäkolmosen ulkopuolella ei voisi kuvitella bussikuskin menettävän ihan noin pahasti hermojaan tai pitävän metalliputkea mukanaan työpaikalla
Et ole vissiin ajanut yöbussilla lähiöihin? On kuule tunnelmaa (http://www.youtube.com/watch?v=hnvngOpSixQ)...
Kokemukseni perusteella yöbusseissa menee monokulttuuri aika överiksi ja yhtä rikastavaksi kuin tuossa videossa, itse asiassa yksittäinen monikulttuuristaja tuntuu vierustoverina turvallisemmalta vaihtoehdolta... ;D
Quote from: jiipik on 16.12.2008, 15:30:54
Kokemukseni perusteella yöbusseissa menee monokulttuuri aika överiksi ja yhtä rikastavaksi kuin tuossa videossa, itse asiassa yksittäinen monikulttuuristaja tuntuu vierustoverina turvallisemmalta vaihtoehdolta... ;D
Aivan, ja mikäli yksittäinen turvamies ei riitä, voi esim. Helsingissä jäädä odottelemaan rautatieasemalle aamun ensimmäistä metroa kokonaisen turvakaartin suojeluksessa. ::)
Rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, että tässä tapauksessa ymmärrän jollain tasolla bussikuskin tuohtumuksen, joskaan en sitä seurannutta metalliputkeen tarttumista. On todennäköisesti pidemmän päälle melko raskasta antaa joka käänteessa siimaa jurriselle juhlakansalle, kun järjen ääni on kaikuu kuuroille korville.
Quote from: Janus on 16.12.2008, 15:53:40Aivan, ja mikäli yksittäinen turvamies ei riitä, voi esim. Helsingissä jäädä odottelemaan rautatieasemalle aamun ensimmäistä metroa kokonaisen turvakaartin suojeluksessa. ::)
Rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, että tässä tapauksessa ymmärrän jollain tasolla bussikuskin tuohtumuksen, joskaan en sitä seurannutta metalliputkeen tarttumista. On todennäköisesti pidemmän päälle melko raskasta antaa joka käänteessa siimaa jurriselle juhlakansalle, kun järjen ääni on kaikuu kuuroille korville.
Nuo Afrikan sarven (samoin kuin Suomenniemen) tuottamat "turvakaartit" ovat kokemukseni perusteella se ongelma, ei yksittäinen leppoisa Afrikan
ne. [sensuroituhyihyipahasana] 8)
Kyllä tuntuu vähän siltä, että jonkinnäköinen metalliputki tai pipputisumute lienee ainoa keino, millä yöllä töitään tekevä joukkoliikenteen kuski, voi tuntea itsensä edes jotenkin turvalliseksi.
QuoteKyllä tuntuu vähän siltä, että jonkinnäköinen metalliputki tai pipputisumute lienee ainoa keino, millä yöllä töitään tekevä joukkoliikenteen kuski, voi tuntea itsensä edes jotenkin turvalliseksi.
Tämä on varmasti ihan totta. Toivoisin kuitenkin erityisesti sen maahanmuuttajataustaisen bussikuskin tarttuvan metalliputkeen vasta viimeisenä vaihtoehtona (hätävarjelutilanne), koska "matkustajia" metalliesineellä päähän lyönyt etninen kuljettaja on vaarassa pudota kortistoon pahoinpitelyä seuranneen irtisanomisen jälkeen.