http://yle.fi/alueet/helsinki/helsinki/2009/11/muslimit_ja_kristityt_tiivistavat_yhteistyotaan_vantaalla_1151944.html
Quote
Muslimit ja kristityt tiivistävät yhteistyötään Vantaalla
julkaistu tänään klo 16:26, päivitetty tänään klo 16:29
Parhaillaan meneillä olevan ystävyysviikon tavoitteena on juuria ennakkoluuloja ja tutustua toisten uskontoon. Syynä rivien tiivistämiseen on myös jaettu huoli tunnustuksellisen uskonnonopetuksen asemasta.
Korson seurakunta on tehnyt vuosikaudet yhteistyötä eri uskontokuntiin kuuluvien maahanmuuttajien kanssa. Reilu vuosi sitten kirkon piirissä alettiin viritellä yhteyttä myös muslimien paikallisiin johtohahmoihin.
Yhteistyön tuloksena syntyi päätös kristillisten ja muslimien ystävyysviikosta. Sen kohokohta oli imaamien tiistai-iltainen vierailu Korson kirkossa. Seurakunnan ydinjoukon vastavierailu Koivukylän moskeijaan on vuorossa ensi viikolla.
Illan mittaan ryöpsähdellyt keskustelu osoitti, että näkemysten kuiluissa on vielä kiinnikurottavaa. Jakolinjat eivät kuitenkaan noudatelleet uskontokuntien rajoja, vaan mielipiteet menivät ristiin myös sukupolvien ja entisten kotimaiden perusteella.
Kriittisistäkin kannanotoista huolimatta yhtä mieltä oltiin siitä, ettei yksittäisten fanaatikkojen perusteella pidä leimata kaikkia uskonnon harjoittajia - oli uskonto sitten mikä hyvänsä.
"Uskovat ateisteja moraalisempia"
Korson kirkkoherra Kari Pekka Kinnunen painottaa, että muslimeilla, juutalaisilla ja kristityillä on enemmän yhteisiä kuin erottavia tekijöitä. Kinnusen mielestä "Abrahamin perillisillä" on edellytykset ymmärtää toisiaan ja he ovat moraalisempia kuin ne, jotka ovat hylänneet uskon.
Keskinäistä ymmärrystä ja yhteistyön arvoa vakuuttelivat myös imaamit. Koivukylän moskeijan imaamin, Mohamed Salanin mielestä uskonryhmien välistä vihanpitoa ei Vantaalla ole.
- Voi olla, että joillain ihmisillä on ennakkoluuloja, mutta me näytämme yhteistyöllämme, ettei uskonnollisten ryhmien välillä ole mitään ongelmia.
Imaami Mostafa Hossein arvelee, että kouluikäisten lasten keskuudessa kaveruus yrittää luontevasti uskontojen ja kulttuurien raja-aidat - aikuisten on syytä seurata perässä.
- Yhteistyöllä on hyvä tulevaisuus. Lapsemme ovat syntyneet täällä, oppineet suomalaista ajattelutapaa, rituaaleja ja kulttuuria. Se on kuin naimisiinmeno; lapset saavat molemmista yhteisöstä rikkautta.
Yhteinen huoli
Muslimit ja kristityt jakavat huolen vantaalaisnuorten lisääntyvästä joutilaisuudesta ja juomisesta. Muutenkin yhteiskunnan maallistuminen huolestuttaa molempien uskonnollisten ryhmien nokkamiehiä.
Lääkkeeksi perätään yhteisellä kannanotolla uskonnollisten juhlapyhien rauhoittamista ja tunnustuksellisen uskonnonopetuksen turvaamista. Korson kirkkoherran Kari Pekka Kinnusen mielestä on huolestuttavaa, että uskon asemaa yhteiskunnassa horjutetaan.
- Jos me haluamme, että meidän lapsemme, kristittyjen lapset saavat uskonnonopetusta, niin meidän täytyy yhtä hyvin sanoa, että muslimien lapsien täytyy saada omaa uskonnonopetustaan omalla kielellään.
YLE Helsinki
Muistaakseni Dostojevskin Idiootissa sanottiin että ateistikin on parempi kuin vääräuskoinen. Ateisti valehtelee mutta vääräuskoinen johtaa harhaan ja pistää vastustamaan oikeata Sanaa. Mikä hinku näillä meidän luterilaisilla on saada toisuskovista kavereita meille? Miten niin "väärään" Jumalaan uskominen on parempi kuin se ettei usko ollenkaan?
Pidän kohtuullisen törkeänä sitä, että uskonnolliset ihmiset - varsinkin siis muslimit - jotka niin herkästi ovat ölisemässä uskonnollisten tunteidensa loukkaamisesta, saattavat kuitenkin väittää uskovia ateisteja moraalisemmiksi.
Quote(...)Kari Pekka Kinnusen mielestä on huolestuttavaa, että uskon asemaa yhteiskunnassa horjutetaan.
- Jos me haluamme, että meidän lapsemme, kristittyjen lapset saavat uskonnonopetusta, niin meidän täytyy yhtä hyvin sanoa, että muslimien lapsien täytyy saada omaa uskonnonopetustaan omalla kielellään.
Eiköhän sitten ihan saman tein kiellettä kaiken
paskan uskontojen opettaminen kouluissa.
Rikkaus mainittu!
Abrahamin perilliset ovat moraalisempia, koska he ovat valtaan päästyään yrittäneet kaikin keinoin tuhota toisin uskovat.
Tuosta kyllä pitäisi islamilaisten loukkaantua. Sillä eihän islam alkanut Abrahamista, vaan Adam oli ensimmäinen muslimi :)
"Korson kirkkoherra Kari Pekka Kinnunen painottaa, että muslimeilla, juutalaisilla ja kristityillä on enemmän yhteisiä kuin erottavia tekijöitä. Kinnusen mielestä "Abrahamin perillisillä" on edellytykset ymmärtää toisiaan ja he ovat moraalisempia kuin ne, jotka ovat hylänneet uskon."
Terveisiä vaan Korson Kirkkoherra Kari Pekka Kinnuselle, kommenttisi johdosta täältä lähti yksi kirkosta eroamisilmoitus juuri ennen tämän viestini kirjoittamista.
Pitkään sitä tuli pantattuakin, mutta tämä kommentti oli se viimeinen naula tähän ristiin.
Vai Abrahamin perilliset ovat moraalisia? Siis moraali halutaan tuoda esiin sen ukon kautta, joka oli valmis murhaamaan oman poikansa uskonsa vuoksi. Todella irvokasta käyttää sanoja Abraham ja moraali samassa lauseessa.
QuoteTerveisiä vaan Korson Kirkkoherra Kari Pekka Kinnuselle, kommenttisi johdosta täältä lähti yksi kirkosta eroamisilmoitus juuri ennen tämän viestini kirjoittamista.
Kai ilmoitit syynkin kirkkoon?
Quote from: Miniluv on 11.11.2009, 19:04:24
QuoteTerveisiä vaan Korson Kirkkoherra Kari Pekka Kinnuselle, kommenttisi johdosta täältä lähti yksi kirkosta eroamisilmoitus juuri ennen tämän viestini kirjoittamista.
Kai ilmoitit syynkin kirkkoon?
Eroilmoitus lähetetääm maistraatille, syy pitää lähettää erillisellä ilmoituksella kirkolle.
Quote from: Frater Tovarits on 11.11.2009, 18:29:28
Muistaakseni Dostojevskin Idiootissa sanottiin että ateistikin on parempi kuin vääräuskoinen. Ateisti valehtelee mutta vääräuskoinen johtaa harhaan ja pistää vastustamaan oikeata Sanaa. Mikä hinku näillä meidän luterilaisilla on saada toisuskovista kavereita meille? Miten niin "väärään" Jumalaan uskominen on parempi kuin se ettei usko ollenkaan?
No niin just. Miten niin? Ei ne siihen vastaa, turhaa kysyä. Alan menettämään uskoni ev.lut. seurakuntaan. Ketä jää jäljelle? Papittaria, jokunen homopappi ja transu. Sitten tulee imaamit ja valtaavat Herranhuoneet tehden niistä moskeijoja. Haloo, herätkää typerykset fariseukset ja kirjanoppineet!
Quote from: Frater Tovarits on 11.11.2009, 18:29:28
Muistaakseni Dostojevskin Idiootissa sanottiin että ateistikin on parempi kuin vääräuskoinen. Ateisti valehtelee mutta vääräuskoinen johtaa harhaan ja pistää vastustamaan oikeata Sanaa. Mikä hinku näillä meidän luterilaisilla on saada toisuskovista kavereita meille? Miten niin "väärään" Jumalaan uskominen on parempi kuin se ettei usko ollenkaan?
Luterilaisen kirkon Tunnustuskirjat ottaa monessa kohdin kantaa islamiin eli "muhamettilaisuuteen". Se esitetään teksteissä harhaoppina, joka etsii pelastusta ja vanhurskautta, mutta eksyy siinä inhimilliseen viisauteen ja jää silmät peitettynä totuuden ulkopuolelle (Apol. 15:18). Ihmisten perinnäissääntöjen noudattajana se sulkee silmänsä todelliselta pelastukselta (Apol. 27:27).
Schmalkaldenin uskonkohdissa Luther kirjoittaa, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisten kanssa muulla tavalla, kuin sanansa ja sakramenttiensa välityksellä. Kaikki uskonnollinen "ylistäminen" sanan ja sakramenttien ulkopuolella "on itse Perkeleestä". Tämänkin kohdan mukaan sakramentin ulkopuolelle jää myös islam. (Schmalk. 3,8).
Tunnustuskirjojen mukaan islamin jumala ei siten ole sama kuin kristinuskon Jumala. Augsburgin tunnustuksen ensimmäisessä kohdassa tunnustetaan yksi ainoa jumalallinen olemus, jossa kuitenkin on kolme iankaikkista persoonaa: Isä Jumala, Poika Jumala ja Pyhä Henki Jumala. Tämän uskon myötä tunnustuksessa hylätään käsityksen kanssa ristiriidassa olevat vääräuskoiset. Näihin kuuluvat etenkin "muhamettilaiset", joiden käsitys Jumalasta on toinen kuin kristinuskon (Augsb. 1).
http://www.teolinst.fi/j/index.php?option=com_content&view=article&id=166:onko-kristinuskossa-ja-islamissa-sama-jumala&catid=66:uutisarkisto&Itemid=85
"Seurakuntamme tuomitsevat kaikki harhaopit, jotka ovat tämän kohdan kanssa ristiriidassa, kuten manikealaisen 2, joiden käsityksen mukaan on olemassa kaksi alkuperustetta, hyvä ja paha, valentinolaisen 3, Areiolaisen 4, eunomiolaisen 5, muhamettilaisen 6 ja muut näiden kaltaiset. "
http://www.nic.funet.fi/pub/doc/religion/christian/library/fi/tunnustuskirjat/augstunn.html
QuoteKinnusen mielestä "Abrahamin perillisillä" on edellytykset ymmärtää toisiaan ja he ovat moraalisempia kuin ne, jotka ovat hylänneet uskon.
VS:
QuoteMutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
– Matteuksen evankeliumi 23:12
NIh!
Miksi muuten iSlamissa ei käytetä ristiä samanlaisena symbolina kuten näissä muissa saduissa?
http://hommaforum.org/index.php/topic,4306.msg77667.html#msg77667
Quote"Uskovat ateisteja moraalisempia"
Korson kirkkoherra Kari Pekka Kinnunen painottaa, että muslimeilla, juutalaisilla ja kristityillä on enemmän yhteisiä kuin erottavia tekijöitä. Kinnusen mielestä "Abrahamin perillisillä" on edellytykset ymmärtää toisiaan ja he ovat moraalisempia kuin ne, jotka ovat hylänneet uskon.
Ehkäpä ateistit tai agnostikot eivät tarvitse mielikuvitusolentoja moraalinsa tueksi. Eivät ateistit nyt lapsia syö tai murhaa vanhoja ihmisiä, vaikkeivät uskovaisten joukkoon kuulukaan. Toisaalta kaiken maailman kouluampujat voivat vierittää syyn jumalan niskoille omista teoistaan; "Jeesus käski minua ottamaan haulikon". Tietysti selkärangattomille yksilöille uskontokin jonkinlaisine estoineen on parempi ratkaisu kuin eläimellinen käytös.
Quote- Jos me haluamme, että meidän lapsemme, kristittyjen lapset saavat uskonnonopetusta, niin meidän täytyy yhtä hyvin sanoa, että muslimien lapsien täytyy saada omaa uskonnonopetustaan omalla kielellään.
Mitäs väliä sillä nyt on, millä kielellä uskontoa opetetaan, sisältö on aivan sama. Tai onhan sillä tietysti väliä, suomalaisissa kouluissa käytetään opetuskielenä suomea tai ruotsia.
No, onneksi Esponnlahdessa asiat ovat vielä toisin:
Kuukausi sitten Espoonlahden kirkossa pappi piti suht nuivan saarnan, jonka perusajatus oli oman kulttuurin puolustaminen ja vaaliminen. Vaimo oli tyytyväinen kun kerrankin oli minullekin jotain kuunneltavaa. ;D
Noh, kyseessä oli nuori naispappi, joka varmaan ymmärtää minkälaiset panokset pikkuhiljaa alkaa olla kyseessä.
Quote from: -gentilhommehki- on 11.11.2009, 18:19:24
Korson kirkkoherra Kari Pekka Kinnunen painottaa, että muslimeilla, juutalaisilla ja kristityillä on enemmän yhteisiä kuin erottavia tekijöitä. Kinnusen mielestä "Abrahamin perillisillä" on edellytykset ymmärtää toisiaan ja he ovat moraalisempia kuin ne, jotka ovat hylänneet uskon.
On mielestäni kiva juttu, että erilaiset uskovaiset lähentyvät toisiaan. Pisteet siitä Kinnuselle. Pikkuisen kuitenkin kummeksun, että miksi tässä nyt piti erikseen kuitenkin tiettyä ihmisryhmää mollata. Yhteen suuntaan rakennetaan siltoja ja toiseen poltetaan.
Tätäkään dialogia Abrahamin perillisten välillä ei tarvitsisi käydä, jos muslimit pitäisivät majapaikkaansa Arabian niemimaalla. Jotenkin muistuttaa vanhemman polven kertomuksia 60-70-lukujen YYA-liturgiasta, jossa vakuuteltiin ja vannottiin yletöntä ystävyyttä, mutta pidettiin silti takaovi CIA:lle auki.
PS. Miksei kiinalaisten kongfutselaisten tai Intiasta tulleiden hindujen kanssa tarvitse jahkata näkemyserojen ja ennakkoluulojen hälventämisistä vaan tutustuminen voidaan hoitaa vaikka Ilveksen tanssilattialla!
Kirkkoherra Kinnunen ei näytä tietävän, ettei koulussa kuulukaan olla tunnustuksellista uskonnonopetusta. Opetus on nimenomaan tunnustuksetonta. Tosin aina ei näin käytännössä ole.
Quote from: turha jätkä on 11.11.2009, 21:15:34
Quote from: -gentilhommehki- on 11.11.2009, 18:19:24
Korson kirkkoherra Kari Pekka Kinnunen painottaa, että muslimeilla, juutalaisilla ja kristityillä on enemmän yhteisiä kuin erottavia tekijöitä. Kinnusen mielestä "Abrahamin perillisillä" on edellytykset ymmärtää toisiaan ja he ovat moraalisempia kuin ne, jotka ovat hylänneet uskon.
On mielestäni kiva juttu, että erilaiset uskovaiset lähentyvät toisiaan. Pisteet siitä Kinnuselle. Pikkuisen kuitenkin kummeksun, että miksi tässä nyt piti erikseen kuitenkin tiettyä ihmisryhmää mollata. Yhteen suuntaan rakennetaan siltoja ja toiseen poltetaan.
No jos nyt yksinkertaisesti on sitä mieltä että imaami & itse on parempi ihminen kuin nuo p***eleen jumalattomat niin miksipä sitä ei voisi kaikelle kansalle myös tiedottaa :P
Jahas. Nythän se selvis. Oikuumenee, eli ekumenia = monikulttuurisuus.
Vanhat sanonnat kertovat yleensä paljon enemmän, kuin säkilliset uusia. Joukossa tyhmyys tiivistyy (anteeksi, Jouko). Jos seurakunta ylhäältäpäin opettaa etiikkaa ja moraalia, niin eihän sitä silloin tarvitse edes itse pohtia. Mikä on oikein ja väärin, hyvä ja paha. Pommivyö uumalle ja menoks, kun uskonto kehottaa ja imaami käskee.
Kaikkeen voi uskoa, vaikka ilmastonmuutokseen, mutta oma järki pitää olla valppaana mukana. Ei kannata lyöttäytyä seurakunnan vietäväksi. Etteivät kuseta.
Kyllä minusta on ihan positiivista, jos oppivat elämään sulassa sovussa (olettaen siis että samalla Suomessa esiintyvästä islamista karsiutuu nuo omituisuudet pois), toisaalta ei kyllä pätkääkään innosta ajatus tunnustuksellisen uskonnon opetuksesta kouluissa, saati se että ateisteista luodaan yhteistä vastustajaa jota vastaan pitää kamppaila "Ku ne ei oo ollenkaan moraalisia".
Tosin kuinka realistinen tuo omituisuuksien karsiutuminen lopulta on, se onkin sitten aivan eri asia.
Quote from: turha jätkä on 11.11.2009, 21:15:34
Quote from: -gentilhommehki- on 11.11.2009, 18:19:24
Korson kirkkoherra Kari Pekka Kinnunen painottaa, että muslimeilla, juutalaisilla ja kristityillä on enemmän yhteisiä kuin erottavia tekijöitä. Kinnusen mielestä "Abrahamin perillisillä" on edellytykset ymmärtää toisiaan ja he ovat moraalisempia kuin ne, jotka ovat hylänneet uskon.
On mielestäni kiva juttu, että erilaiset uskovaiset lähentyvät toisiaan. Pisteet siitä Kinnuselle. Pikkuisen kuitenkin kummeksun, että miksi tässä nyt piti erikseen kuitenkin tiettyä ihmisryhmää mollata. Yhteen suuntaan rakennetaan siltoja ja toiseen poltetaan.
Niin, sasse! Ilmeisesti ateisti on se kategorinen paha maailmassa, kuten muuan vinkuheinä kellarikirjoittelija rakkaassa Suomessamme.
Siis ateistitko niitä aselasteja kuljettaa maailman kriisipesäkkeisiin? Silpovat lasten sukuelimiä? Kivittävät, kiduttavat, tappavat...?
"Kinnusen mielestä "Abrahamin perillisillä" on edellytykset ymmärtää toisiaan ja he ovat moraalisempia kuin ne, jotka ovat hylänneet uskon", täyttäisikös tämä nyt Kansanryhmää Vastaan Kiihottamisen™ tunnusmerkit? ;)
Quote
Kinnusen mielestä "Abrahamin perillisillä" on edellytykset ymmärtää toisiaan ja he ovat moraalisempia kuin ne, jotka ovat hylänneet uskon.
Vakaumustani on loukattu. Vain se, että kuulun tiettyyn kansanryhmään (ateistit) tekee Kinnusen mukaan minusta moraalittomamman (=huonomman) kuin hän. Nykyisillä rasismin määritelmillä tuo täyttää rasismin tunnusmerkit. Huastanko oikeuteen? Missä vähemmistövaltuutettu?
Miettikääpä, jos olisi sanonut, että islamilaiset ovat moraalittomampia kuin kristityt.
Edit: enpä huomannutkaan markiisin kommenttia yllä, samaa virttä veisaa.
Jäämme odottamaan Matin anteeksipyyntöä.
Quote from: -gentilhommehki- on 11.11.2009, 18:19:24
http://yle.fi/alueet/helsinki/helsinki/2009/11/muslimit_ja_kristityt_tiivistavat_yhteistyotaan_vantaalla_1151944.html
Quote
Sen kohokohta oli imaamien tiistai-iltainen vierailu Korson kirkossa.
Ovat tutustumassa tulevaan pyhättöönsä. Kun kantaväestö pakenee maahanmuuttajien tieltä, jää kirkko autioksi ja se muutetaan moskeijaksi. Näin ainakin Britanniassa, tuossa rikastumisen edelläkävijämaassa, kirkoille tapahtuu.
Quote from: Maisterinna on 12.11.2009, 14:07:30
Jäämme odottamaan Matin anteeksipyyntöä.
Minä kyllä toivoisin tutkintapyyntöä, tulisi isompi haloo!
Tietyssä mielessä tuollaiset puheet ovat ymmärrettäviä, sillä uskonnottomuus ja kirkosta eroaminen ovat ainakin lyhyellä tähtäimellä kirkolle isompi ongelma kuin muslimien maahanmuutto. Jokainen kirkosta eronnut vähentää suoraan kirkon tuloja, toisin kuin mamu, joka ei missään vaiheessa ole veroja kirkolle maksanutkaan. Tästä ehkä voisi johtua nämä antipatiat uskonnottomia kohtaan?
Quote from: Frater Tovarits on 11.11.2009, 18:29:28
Muistaakseni Dostojevskin Idiootissa sanottiin että ateistikin on parempi kuin vääräuskoinen. Ateisti valehtelee mutta vääräuskoinen johtaa harhaan ja pistää vastustamaan oikeata Sanaa. Mikä hinku näillä meidän luterilaisilla on saada toisuskovista kavereita meille? Miten niin "väärään" Jumalaan uskominen on parempi kuin se ettei usko ollenkaan?
Evlutin jäsenmäärä on ollut laskussa. Niiden mielestä on järkevämpää hankkia
hottentotit vääräuskoiset tänne käännytettäviksi, kuin lähteä itse moskiiton syötiksi viidakkoon.
Lähes joka kerta uskonnosta keskusteltaessa taikauskoiset ihmiset viittaavat omaan ylivertaiseen "moraaliinsa", ylistävät sitä ja oikein hierovat tätä "mun kirjassa on parhaat käytössäännöt" -teesiä muiden naamaan. Ateistit eivät tee tätä koskaan, vaan se on aina uskovainen, joka ottaa esille tämän asian. Kertoo paljon taikauskoisista ihmisistä...
Quote from: Pliers on 12.11.2009, 15:10:06
Evlutin jäsenmäärä on ollut laskussa. Niiden mielestä on järkevämpää hankkia hottentotit vääräuskoiset tänne käännytettäviksi, kuin lähteä itse moskiiton syötiksi viidakkoon.
Tuossa muuten voi olla jossain määrin perää. Muslimien ja muiden perinteisten pakanoiden evankeliointi on enemmän kirkon/kirkkojen erikoisosaamisaluetta kuin ateistien ja uuspakanoiden käännyttäminen.
Kilpailevien dogmien kannattaja liittoutuvat mieluummin ristiriitoja esilletuovia ja kyseleviä ateisteja/skeptikoita vastaan kuin luopuisivat harhasta. Tämä osoittaa myös sen, että uskon taustalla on pitkälti biologinen ominaisuus johon usko voi kotiutua. Luonnollisesti harhaiselle hänen harhansa ovat todellisuutta. Kommunistit ja islam on jo vanhoja liittolaisia.
Moraalista, tutkimuksista n. sadan vuoden ajalta käy ilmi, että ateistit ovat keskimäärin moraalisempia kuin uskovaiset. Lähde: The Cambridge Companion to Atheism, luku 18.
Muslimien arkimoraali on jopa monissa kohdin ristiriidassa länsimaisen ihmisoikeuksien ja lakien kanssa.
Entäs jumalan valitsemien edusmiesten(katoliset papit) lapsiin sekaantumiset...
joopa joo
www.eroakirkosta.fi
Tuo "yhteistyö" loppuu katkerasti alta vuoden, sanokaa minun sanoneen. Tai sitten vantaalaiset dhimmit alkavat maksaa suojelusta.
Tuollainen muoti nyt vain on liikkeellä. Sen tuntee jo tuosta Aabrahamiin vetoamisesta.
Tuuli kääntyy, ja piispa Nazir-Alin kaltaiset saavat enemmän tilaa.
Quote from: Miniluv on 12.11.2009, 18:10:50
Tuollainen muoti nyt vain on liikkeellä. Sen tuntee jo tuosta Aabrahamiin vetoamisesta.
Tuuli kääntyy, ja piispa Nazir-Alin kaltaiset saavat enemmän tilaa.
Minä uskon enemmän Abramsin voimaan kuin tuon Aabrahamin, ainakin mamukysymyksessä.
Quote
"Uskovat ateisteja moraalisempia"
Miettikää mikä rasismikohu olisi syntynyt, jos olisikin sanottu, että "kristityt ovat muslimeja moraalisempia". Jos muslimien arvostelua kohdellaan "rasismina" jopa oikeuslaitoksissa -ikään kuin Islam olisi rotu- niin miksi sitten muut maailmankatsomukselliset ryhmät eivät nauti samaa suojaa? Mikseivät ateistit ole rotu? Miksei ateistien moraalin alentaminen ole rasismia?
Sitten tuon heiton logiikasta vielä. Ateistina tekisi mieleni sanoa, että päin vastoin, uskonnot ovat moraalittomille, niille, jotka eivät osaa toimia moraalisesti ilman helvetin pelkoa, siis omaa lehmää ojassa.
Lisäksi "kirjan uskonnot" ovat pohjimmaiselta moraaliltaan pronssikauden lähi-itäläistä kiihkopatriarkaattia, joten väite näiden uskontojen yhteisestä alkuperästä kumpuavasta moraalisuudesta nykyaikana on hyvin kyseenalainen.
Paitsi että kristinusko on kuitenkin sanoutunut merkittäviltä osin tästä painolastista irti Jeesuksen suulla. Tämän irtioton vuoksi kristinuskolla on eräissä olennaisissa kysymyksissä melkeinpä päinvastainen moraalipohja kuin Islamilla- eikä siten mitään syytä kuvitella yhteenkuuluvuutta.
Kristinuskolla ei pitäisi olla mitään motiivia tällaiseen Islamin pönkittämiseen ja nuoleskeluun. Mitään ei kristikunta siitä hyödy, sielujakin joutuu enemmän kadotukseen. Ateistit voivat tulla (kristin)uskoon, koska heitä ei ole sidottu mihinkään kristillisyyden kieltävään oppiin, mutta muslimeista vain äärimmäisen harva jättää uskontonsa. Jos kristityt haluavat kalastaa sieluja, Islamin nuoleskelu ja ateistien halveksunta on huonoin vaihtoehto. Paljon parempaa tulosta tulisi, jos kristityt vetoaisivat länsimaalaisiin ateisteihin, joilla ihan oikeasti on pääosin kristillisyydestä juontuva moraalipohja.
Kristillisten kirkkojen selkärangattomuus ja petoksellinen toiminta Euroopan islamistumisen puolesta kuvottaa miljoonia kristittyjäkin, ja etäännyttää heitä kristillisyydestä. Siis jos kristillinen kirkko hakee jotain imagon kohotusta, se epäonnistuu täysin, kun omatkin hylkäävät sen. Kristikunta hajoaa osiin, jotka pienikokoisina voivat ylläpitää periaatteitaan entistäkin huonommin enemmistöasemaa kohti paisuvan Islamin painostuksen alla.
Quote from: Pöllämystynyt on 12.11.2009, 22:27:34
Kristillisten kirkkojen selkärangattomuus ja petoksellinen toiminta Euroopan islamistumisen puolesta kuvottaa miljoonia kristittyjäkin, ja etäännyttää heitä kristillisyydestä. Siis jos kristillinen kirkko hakee jotain imagon kohotusta, se epäonnistuu täysin, kun omatkin hylkäävät sen. Kristikunta hajoaa osiin, jotka pienikokoisina voivat ylläpitää periaatteitaan entistäkin huonommin enemmistöasemaa kohti paisuvan Islamin painostuksen alla.
Analyysisi on enemmän oikea kuin väärä. Huomattavasti enemmän oikea kuin väärä. Natsikorttia ei ole tarkoitus heilutella, mutta 1920-1930 -lukujen Saksasta kannatta ottaa oppia. Ateistinen kansallissosialismin oppihan sieltä nousi, kun katutappelut alkoivat kääntyä natseille. Voimaan uskottiin enemmän kuin kristilliseen toisen posken kääntämiseen. Vantaallakaan ei kannattaisi veljeillä näiden neighbourhood bully -muslimien kanssa. Ne ovat ystävällisiä ja yhteistyössä niin kauan, kuin ovat merkityksetön vähemmistö. Kun he ovat merkityksellinen vähemmistö, asenne muuttuu ja poskeen alkaa kuvaannollisesti ja konkreettisesti koskea.