Hommaforum Testi

HOMMAN UUTISHUONE => Uutiset ja media => Ulkomaat => Topic started by: akez on 07.03.2018, 19:35:28

Title: 2018-03-06 Saksa: 1/3-osa asylanteista saapuu nykyisin maahan lentäen
Post by: akez on 07.03.2018, 19:35:28
AfD:n Bundestag-ryhmänjohtajan kysymys parlamentissa on tuonut esiin mielenkiintoista tietoa. Näiden lukujen valossa on helppo havaita nykyisen turvapaikkahumpuukin luonne kaikessa karmeudessaan - kyse ei ole mistään hädänalaisista, vaan laittomista elintasosiirtolaisista ja ilmaiseen elämän tavoittelijoista. Euroopassa vastassa on paikallinen maahanmuuttobisnes, joka elää tämän virran siivellä ja tekee hyvää voittoa veronmaksajien varoilla. Tällä reseptillä kokonaisuus ei voi muuta kuin epäonnistua ja ajautua tuhoon, kun ylikuormituksen aste murtaa viimein kantojuhdan selän.

QuoteAfD-kysely

Monet pakolaiset tulevat Saksaan lentäen


Junge Freiheit 6.3.2018 juttu saksaksi (https://jungefreiheit.de/politik/deutschland/2018/viele-fluechtlinge-kommen-mit-dem-flugzeug-nach-deutschland/)

Jos halutaan uskoa liittohallitusta, niin Saksan rajat eivät ole enää pitkään aikaan olleet auki. Satojentuhansien pakolaisten hallitsematon maahantulo kuuluu historiaan ja Balkanin reitti on suljettu. Silti Saksaan tulee yhä kuukausittain reilusti yli 10.000 turvapaikanhakijaa. Pelkästään vuonna 2017 rekisteröitiin 186.644 uutta turvapaikanhakijaa. Se vastaa suuruusluokaltaan Hanaun ja Schwerinin yhteenlaskettua asukaslukua.

Miten ihmeessä kaikki nämä henkilöt ovat päässeet maahan, kun Saksa on täysin turvallisten kolmansien maiden ympäröimä? Saksalla ei ole tunnetusti yhteistä rajaa Syyrian, Eritrean tai Afganistanin kanssa.

Mm. tämän syyn takia Saksan maahanmuuttovirasto (Bamf) kysyy turvapaikanhakijoiden tuloreittiä. Samalla viranomaiset saavat selville miten pakolaiset ovat tulleet Saksaan - jalan, junalla, autolla, bussilla vai lentokoneella.

Viranomaiset eivät kokoa tilastoja

Junge Freiheit kysyi jo viime vuonna tämän takia Bamfilta konkreettisia lukuja, mutta saimme vastaukseksi vain, että näitä tietoja koottiin, mutta niistä ei laadittu tilastoja. Virasto vaikeni siitä, miksi niitä ei laadittu.

Asiaan tuo nyt vähän enemmän selvyyttä AfD:n Bundestag-edustaja Leif-Erik Holmin liittohallitukselle tekemä kysymys. Vt. ryhmäjohtaja kysyi, kuinka suuri on niiden turvapaikanhakijoiden osuus, jotka ovat Bamfin kyselyssä ilmoittaneet tulleensa Saksaan lentokoneella. Tämä tieto ilmeni sisäministeriön vastauksesta: Lähes 30%.

Asiasta vastaavan valtiosihteeri Emily Haberin antamat tiedot olivat silmiinpistävän kierrellen muotoituja. Helmikuusta 2017 lähtien noin kolmannekselta kaikista yli 14-vuotiaista turvapaikkahakemuksen jättäneistä oli kysytty tuloreittiään vastaanottokeskuksissa. Nämä tiedot oli kuitenkin koottu vain "virkakäyttöä varten".

Koska nykyisin tuloreitin tietoja kysytään vain yhdeksästä suurimmasta lähtömaasta ja valituilta tärkeimmiltä lähtöalueilta tulevilta turvapaikanhakijoilta, niin luvut eivät ole tilastollisesti edustavia. Vastaajien antamien tietojen oikeellisuutta ei myöskään pystytty todentamaan.

Mistä turvapaikanhakijat tulevat?

Haber pääsee asiaan vasta neljän edeltävän selityskappaleen jälkeen: "Huomioiden edellä mainittu ilmoitetaan, että hieman vähemmän kuin kolmannes kyselyn kohteena olleista turvapaikanhakijoista oli ilmoittanut saapuneensa Saksaan lentokoneelle."

Mitkään suorat siviililennot Saksaan eivät kuitenkaan ole mahdollisia suurilta kriisialueilta ja tärkeimmistä lähtömaista, kuten Syyriasta ja Afganistanista. Herää siis kysymys, että mistä turvapaikanhakijat lähtevät lennolle. JF:n saamien tietojen mukaan suurin osa heistä nousee koneisiin Kreikassa, Italiassa ja Turkissa. Noiden maiden paikalliset viranomaiset eivät siis näytä estävän heidän jatkomatkaansa Saksaan. Mielenkiintoista on myös se, että heillä oli riittävästi rahaa ja tarvittavat paperit lentolipun ostamiseen.

Holm haluaa tämän takia, että turvapaikkaviranomaiset tarkastavat pakolaisten antamat tiedot silloin kun se on mahdollista. Tämän ei pitäisi olla mitenkään erityisen vaikeaa sellaisen turvapaikanhakijan kohdalla, joka ilmoittaa saapuneensa lentokoneella Saksaan.

Holm: Hallitus "salaa, hämärtää ja pimittää"

"Liittohallituksen tulee täysimääräisesti selvittää pitävätkö turvapaikanhakijan antamat tiedot paikkansa ja mistä tarkalleen tämä on tullut Saksaan. Lisäksi heidän on kerrottava tämä tieto kysyttäessä", totesi hän JF:lle. "Jos joka kolmas turvapaikanhakija tosiaan saapuu Saksaan lentäen, niin se olisi suunnaton skandaali. Kysyn vain, kuinka tämä on edes mahdollista nykyisten sääntöjen puitteissa."

Hän ei myöskään kykene ymmärtämään, miksi tietoa tuloreitistä kootaan vain ministeriön virkakäyttöä varten. Tällainen salailu synnyttää vaikutelman, että liittohallitus jatkaa yhä katastrofaalisen turvapaikkapolitiikkansa seurausten "salailua, hämärtämistä ja pimitystä", kritisoi AfD-edustaja.

"Ei voi olla mahdollista, että henkilö saa lopulta turvapaikan tai tilapäisen oleskeluluvan, vaikka hän on keplotellut itsensä Saksaan huijaamalla ja laittomalla tavalla." Kansalaiset, jotka joutuvat elämään maahanmuuttokriisin seurausten keskellä, eivät voisi mitenkään hyväksyä oleskeluoikeuden saamista laittomin keinoin.

Lihavoinnit mun.
Title: Vs: 2018-03-06 Saksa: 1/3-osa asylanteista saapuu nykyisin maahan lentäen
Post by: kivimies on 07.03.2018, 19:49:32
Ylen Ulkolinjan dokumentissa näytettin, kuinka tulijat lentävät Kreikasta Saksaan väärennetyillä papereilla, lahjoen ensin turvatarkastuksen virkailijoita.
Rikollisilla oli kokonainen työpaja, jossa varastettuja passeja muokattiin "hädänalaisille" sopiviksi.

QuoteJF:n saamien tietojen mukaan suurin osa heistä nousee koneisiin Kreikassa, Italiassa ja Turkissa. Noiden maiden paikalliset viranomaiset eivät siis näytä estävän heidän jatkomatkaansa Saksaan. Mielenkiintoista on myös se, että heillä oli riittävästi rahaa ja tarvittavat paperit lentolipun ostamiseen.

Matkan kustannus ei ole pelkästään lentolipun hinta, vaan siihen sisältyvät väärennettyihin papereihin ja lahjuksiin menneet rahat. Dokumentissa yksi "hädänalainen" heilutti tuhansien eurojen rahatukkoa, jolla tämä maksoi "matkanvälittäjälle" (=salakuljettajalle) matkan kustannukset. Rahaa oli myös yrittää uudelleen, kun ei päässyt ensimmäisellä yrittämällä matkaan (eksyttyään lentokentällä).

https://areena.yle.fi/1-4301740

Quote from: Mr.Reese on 22.02.2018, 22:19:18
Juuri nyt menee Yle TV1 ihmissalakuljettajia valkopesevä dokkari. Verrattiin matkatoimistoihin ja pidetään muutenkin hyväntekijöinä.

On toki hyviäkin kohtia. Lentokoneella väärillä papereilla matkaa yrittävä läpsy sekoittaa oikean ja vasemman lentokentällä, eikä pääse matkaan. Salakuljettaja on kyrpiintynyt. Rahaa riittää jostakin noinkin debiilillä. Isis-rahoitettu?

Loppua kohden dokkari oli objektiivisempi ja näyttipä karun pätkän, kun salakuljettaja opettaa kaapunaisen huoraksi. Jos ei hyvällä, niin sitten pahalla.
Title: Vs: 2018-03-06 Saksa: 1/3-osa asylanteista saapuu nykyisin maahan lentäen
Post by: writer on 07.03.2018, 20:41:28
Quote from: akez on 07.03.2018, 19:35:28

QuoteAfD-kysely

Monet pakolaiset tulevat Saksaan lentäen


Junge Freiheit 6.3.2018 juttu saksaksi (https://jungefreiheit.de/politik/deutschland/2018/viele-fluechtlinge-kommen-mit-dem-flugzeug-nach-deutschland/)

Jos halutaan uskoa liittohallitusta, niin Saksan rajat eivät ole enää pitkään aikaan olleet auki. Satojentuhansien pakolaisten hallitsematon maahantulo kuuluu historiaan ja Balkanin reitti on suljettu. Silti Saksaan tulee yhä kuukausittain reilusti yli 10.000 turvapaikanhakijaa. Pelkästään vuonna 2017 rekisteröitiin 186.644 uutta turvapaikanhakijaa. Se vastaa suuruusluokaltaan Hanaun ja Schwerinin yhteenlaskettua asukaslukua.

Napsista juu. Arvoisa käyttäjä @writer, annan täten sivulle luvan ihan itse lyhentää lainauksissa alkuperäistä viestiä. Sinun ei siis ole pakko lainata koko alkuperäistä viestiä.


Lihavoinnit mun.

Jokaisen Italiasta ja Kreikasta lentäneen voisi Dublin-sopimuksen perusteella dublin-palauttaa Italiaan ja Kreikkaan vaikka he eivät olisikaan sielä sormenjälkiään rekisteröineet eivätkä turvapaikkahakemusta tehneet kunhan saksa vain esittäisi dublin-sopimuksen määrittelemän pyynnön Kreikalle ja Italialle ja käyttäisi todisteina esim. hakijan kertomusta.

Tuossa tilanteessa Kreikan ja Italian pitäisi joko todistaa miksi ne eivät ole vastuussa tai ottaa dublin-palautukset vastaan.

Miksei saksa toimi näin?

Miksei Saksa tee dublin-palautuksia täysimääräisesti?

Suomikaan ei tee dublin-palautuksia täysimääräisesti vaan dublin-palauttaa vain EuroDAC-rekisterissä olevat.
Ilmeisesti Suomessa on syynä vain laiskuus ja Maahanmuttoviraston johtajien epäpätevyys.

Ehkä syy on sama myös Saksassa ja linjaa ei ole kiristetty koska pelätään että silloin aiempi perseily jossa Dublin-palautukset jätettiin tekemättä näkyisi selvästi.

Bamf:n ja Suomen maahanmuuttoviraston johto pitäisi erottaa...
Title: Vs: 2018-03-06 Saksa: 1/3-osa asylanteista saapuu nykyisin maahan lentäen
Post by: Kim Evil-666 on 07.03.2018, 21:28:23
Asyylivonkaajien toimesta ollaan alettu noudattamaan Kimmo Kiljusen maahanmuuttopoliittista ihannetta kirjaimellisesti.

"Lentäväthän linnutkin!" Nyt lentävät matutkin lintuparvien lailla kohti "vilja-aittoja". Uhka tulee todellakin taivaalta, eikä se ole meteoriitti.
Title: Vs: 2018-03-06 Saksa: 1/3-osa asylanteista saapuu nykyisin maahan lentäen
Post by: Kyklooppi on 08.03.2018, 00:32:01
Olen tuota henkilokohtaisesti ihmetellyt että miksi ihmeessä seilata kumipaatilla kun voi matkustaa herroiksi koneella?
Title: Vs: 2018-03-06 Saksa: 1/3-osa asylanteista saapuu nykyisin maahan lentäen
Post by: kenelek on 08.03.2018, 04:36:37
Quote from: Kyklooppi on 08.03.2018, 00:32:01
Olen tuota henkilokohtaisesti ihmetellyt että miksi ihmeessä seilata kumipaatilla kun voi matkustaa herroiksi koneella?
Ruotsalainen selittää :

https://youtu.be/YO0IRsfrPQ4
Title: Vs: 2018-03-06 Saksa: 1/3-osa asylanteista saapuu nykyisin maahan lentäen
Post by: Larva on 08.03.2018, 07:58:35
Mielenkiintoinen kysymys, kuka näitä rahoittaa ja miksi?
Title: Vs: 2018-03-06 Saksa: 1/3-osa asylanteista saapuu nykyisin maahan lentäen
Post by: Sakari on 08.03.2018, 09:44:15
Quote from: Tuulenhenki on 08.03.2018, 07:58:35
Mielenkiintoinen kysymys, kuka näitä rahoittaa ja miksi?

Olisiko Soros ja kumpp.