Maahanmuuttajanuorten vanhemmat tarvittaisiin mukaan koulumaailmaan
http://www.ita-savo.fi/Uutiset/8792919.html (http://www.ita-savo.fi/Uutiset/8792919.html)
"Maahanmuuttajavanhemmat voivat olla koululle todellinen voimavara" :)
E.
Luultavasti kaikki vanhemmat jotka ovat lastensa kolulunkäynnistä kiinnostuneita ja toimivat koulun kanssa yhteistyössä voivat olla todellinen voimavara koululle. Sanana voimavara voitaisiin jo kieltää, sen mielleyhtymä kun on jo suorastaan humoristinen.
E2.
Oliko jollain tarkempaa tietoa Rinkebyn koulun todellisesta tilasta? Jokujossain joskus muistaakseni siitä täälläkin kertoi.
Kyseinen artikkeli hieman selittääkin iltalehden tynkä-artikkelia, jota kummastelin päivemmällä. Siinä kirjoittaja tyytyy lyhentämään ilmeisesti kyseisen artikkelin yhteen lauseeseen.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901138908760_uu.shtml
Quote from: ihminen on 13.01.2009, 22:26:47E2.
Oliko jollain tarkempaa tietoa Rinkebyn koulun todellisesta tilasta? Jokujossain joskus muistaakseni siitä täälläkin kertoi.
Tarkoitatko kenties tätä ? esikoulun luvat , klikkaa (http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_943089.svd)
____________________________________________________________________________________________
Förskolas tillstånd dras in
Publicerad: 5 mars 2008, 18.08. Senast ändrad: 5 mars 2008, 18.13
Stockholms stad stoppar bidragen till Bismilahis förskolor i Tensta och Rinkeby. Orsaken är bolagets ekonomiska problem. Bokföringen har försvunnit och ägaren sitter häktad för ekonomiska brott.
____________________________________________________________________________________________
Esikoulu menettää lupansa
Tukholman kaupunki katkaisee avustukset Bismilahin esikouluille Tenstassa ja Rinkebyssä. Syynä ovat yhtiön taloudelliset ongelmat. Kirjanpito on kadonnut ja omistaja on pidätetty talousrikoksista.
____________________________________________________________________________________________
Rahat ovat jossain , klikkaa .... (http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_954973.svd)
___________________________________________________________________________________________
Ägaren till Bismihali förskolor AB och dess sju förskolor sitter sedan den 18 januari häktad misstänkt för grovt skatte- och bokföringsbrott. Tiotals miljoner har enligt åklagaren förts ut ur landet utan att någon betalat skatt för dem.
____________________________________________________________________________________________
Bismilahin esikoulut AB:n omistaja on 18 tammikuuta lähtien ollut pidätettynä törkeistä veropetoksista ja kirjanpitorikoksista. Syyttäjän mukaan kymmeniä miljoonia on viety maasta ilman että kukaan on maksanut veroja.
____________________________________________________________________________________________
Quote from: ihminen on 13.01.2009, 22:26:47
E2.
Oliko jollain tarkempaa tietoa Rinkebyn koulun todellisesta tilasta? Jokujossain joskus muistaakseni siitä täälläkin kertoi.
Pari vuotta vanha kirjoitus Ruotsin tilanteesta:
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com/2007/03/27/islam-hyvinvointivaltion-laitamilla/
Jos vanhemmat pitävät yhteyttä opettajiin, toisiin vanhempiin, kyselevät läksyistä, tutkiskelevat koulukirjoja, niin heidän asenteensa ja odotuksensa yleensä heijastuvat lapsen suoritukseen.
Siinä mielessä tuo on totta.
Sivumennen sanoen on huvittavaa, että jotkut kuvittelevat lahjakkuuden ja ahkeruuden olevan koulumenestyksen kannalta ratkaisevimpia tekijöitä, kun edellä mainitun kaltaiset seikat ovat paljon keskeisempiä.
Maahanmuuttajat ovat yleensä ns. työväenluokkaa, eikä maahanmuuttajalasten kouluttamattomilla, usein kielitaidottomilla vanhemmilla ole tällaista sosiaalista pääomaa. Sama tietenkin pätee ns. alemmista yhteiskuntaluokista tulevien suomalaisten vanhempiin.
Ylemmistä yhteiskuntaluokista tulevat vanhemmat myös opettavat lapsilleen sellaisen toiminta -ja käyttäytymisjärjestelmän, jolla koulussa pärjää.
Esimerkiksi jos lapsia piirustustunnilla pyydetään ilmaisemaan itseään piirtäen, niin eiväthän työväenluokasta tulevat lapset useinkaan ymmärrä mitä tämä tarkoittaa. He tarvitsisivat tarkkoja ohjeita. Silloin ei synny nykytaidetta.
Koulu esitetään tasapuolisena sivistyslaitoksena, mutta tosiasiassa se harjoittaa kuvatunlaista symbolista väkivaltaa ja erottelua.
Tämä on totuus.