Valhemedian sivuilla ei totuus kelpaa joten se on löydettävä muualta. Ja arvatkaa paljonko punnan uusi kurssi pudottaa brittiautojen hintoja? Vai pudottaako ollenkaan. Peli on auki, miten ja mitä kannattaa nyt ostaa Briteistä?
Mitähän mahtaa japanilaiset autotehtaat tuumata kun ovat siirtäneet autotuotantoa Iso-Britanniaan, jotta saavat eu-markkinoille autoja ilman tullia...
Autojen kohdalla kaikki pudotukset hinnoissa kupataan ennen kuluttajaa, joten vielä kun on tavaroiden vapaa liikkuvuus niin kannattaa itse tilailla omiin tarpeisiinsa jos jotain tarpeellista on kaupan.
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.
Btw...brittiauto? Tehdäänkö siellä enää yhtään mitään merkkiä? Jos tehdään, niin ratti on ainakin "väärällä" puolella muun Euroopan liikenteeseen.
Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 12:46:25
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.
Btw...brittiauto? Tehdäänkö siellä enää yhtään mitään merkkiä? Jos tehdään, niin ratti on ainakin "väärällä" puolella muun Euroopan liikenteeseen.
ford, toyota, nissan, bmw...
Uskokaa nyt, ei Britannia lähde EUsta. Jokin puliveivaus tai kevytjäsenyys keksitään jotta eliitin ja suurkorporaatioiden sikailu voi jatkua. Gritekan Vasile ja Igor hoitavat tavarakuljetukset Englantiin jatkossakin. Pjotr tekee putkirempat. Kallismaista katoaa ammattitaito kaikkeen lähivuosien kuluessa, kun parhaassa työn oppimisiässä oleva, ainoastaan duunaritöihin henkisiltä kyvyiltään sopiva osa nuorisosta makoilee pankolla.
Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 12:46:25
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.
En usko. EU haluaa jatkossakin myydä tavaraa Iso-Britanniaan joten tulleja ei tule, ainakaan niin että se kauppaa haittaisi. EU:ssa myydään myös Japanissa, Koreassa ja Yhdysvalloissa valmistettuja autoja eikä niidenkään maahantuontia ole mitenkään häiritty.
Jos EU päättää asettaa Iso-Britannialle suurempia kaupan esteitä kuin on asetettu esim. Japanille ja USA:lle, olisi se suoranainen sodanjulistus.
Kauppa käy kuten aina ennenkin ja ihmiset huomaavat että elämää on EU:n ulkopuolellakin.
Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 12:46:25
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.
Btw...brittiauto? Tehdäänkö siellä enää yhtään mitään merkkiä? Jos tehdään, niin ratti on ainakin "väärällä" puolella muun Euroopan liikenteeseen.
Tiesitkö, että Järvenpäässä tehdään Mitsubishin ja CATn trukkeja?
Quote from: Raksa_Mies on 27.06.2016, 12:54:33
Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 12:46:25
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.
Btw...brittiauto? Tehdäänkö siellä enää yhtään mitään merkkiä? Jos tehdään, niin ratti on ainakin "väärällä" puolella muun Euroopan liikenteeseen.
ford, toyota, nissan, bmw...
Juu totta, onhan niitä kokoonpanolinjoja, joista valmistuu maailmalle aitoja. Käsitteenä tuli vain mieleen että jos sanoo ajanvansa "brittiautolla", niin puhutaan jostain Morriksesta.
Tuontina sieltä tuo ratin puolisuus on "ongelma", koskee kaikkia käytettyjä autoja
Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 13:01:34
Quote from: Raksa_Mies on 27.06.2016, 12:54:33
Quote from: MacGyver on 27.06.2016, 12:46:25
Veikkailen että EU lämää tuntuvat verot (ainakin alv) kaikelle mitä briteistä tuodaan, mikäli brittien vienti lähtee rajuun nousuun.
Btw...brittiauto? Tehdäänkö siellä enää yhtään mitään merkkiä? Jos tehdään, niin ratti on ainakin "väärällä" puolella muun Euroopan liikenteeseen.
ford, toyota, nissan, bmw...
Juu totta, onhan niitä kokoonpanolinjoja, joista valmistuu maailmalle aitoja. Käsitteenä tuli vain mieleen että jos sanoo ajanvansa "brittiautolla", niin puhutaan jostain Morriksesta.
Tuontina sieltä tuo ratin puolisuus on "ongelma", koskee kaikkia käytettyjä autoja
Kovin on pieni ongelma kun koskee tosiaankin vain käytettyjä autoja.
Autojen osavalmistus on hajautettu ympäri maailmaa. Kokoonpano voidaan suorittaa vaikka missä. Näin ajatellen vaikutus brexitistä voisi kumoutua. Mutta jos ja kun punnan hinta putoaa, niin pitäisi tavaran ja viennin alkaa näkymään.
Minä vähän epäilen että brexitin vastustajat eivät ole pohtineet kokonaisuuden vaikutusta britannian teollisuudelle ja viennille. Vaikka esim varaosat tuotuna kallistuisivat, niin kyllähän tuon pudotuksen pitäisi alkaa näkymään jo hinnoissa.
Kiinalaiset turistit ovat hyvin tarkkaan seuranneet hintoja ja Britannia alkaa vetämään kiinalaisia puoleensa. Turvallisempi, edullisempi kuin muu eurooppa. Minusta nyt olisi hyvä hetki autonostajien hyökätä kimppuun ja ostaa edullisemmin.
^^Jahas, totta ainakin sitten, jos ratin puolisuuden voi valita briteissä uutta autoa tilatessa.
Paljonko lie tullit, kun tuodaan autoja eu:n ulkopuolisesta maasta eu:hun?
Quote from: Raksa_Mies on 27.06.2016, 13:12:09
Paljonko lie tullit, kun tuodaan autoja eu:n ulkopuolisesta maasta eu:hun?
10%
Mitenhän olisi, voisiko kyylätä näissäkin jutuissa aina kolikon molemmat puolet?
Brittiautoon osaan tilaaminen on nyt halvempaa, kyllä.
Samalla vienti sinne putoaa, se taas merkitsee käytännössä miestyövuosien katoamista täällä ja se taas merkitsee työttömyyden hoitoon rahaa ja se taas merkitsee lisää velkaa joka luonnollisesti maksetaan veroilla.
Siinäpä jollekkin matikkapäälle laskemista, paljonko Lucaksen laturi pitkässä juoksussa maksaa.