Hallitus on täysin sekaisin ja kannattaa eu-komission ehdotusta perustaa euroopan turvapaikkavirasto jolle siirtyy päätösvalta turvapaikka-asioissa eli se voi tehdä jatkossa turvapaikkapäätöksiä jäsenmaiden puolesta.
Euroopan turvapaikkavirasto perustetaan komission ehdotuksen mukaan EASO:n perustalle (European Asylum Support Office) eli tulevaisuudessa joko kaikki päätökset tehdään EASO:n toimesta tai sitten osa tehdään EASO:n toimesta ja loput tehdään jäsenvaltioissa mutta EASO:n koulutukset ja EASO-moduulit ovat pakollisia päätösten tekemiseen.
EASO koulutukset ja EASO-moduulit on alunperin kehitetty ruotsin maahanmuuttovirastossa nimellä European Asylum Curriculum, EAC eli
hallitus kannattaa siis kaiken turvapaikkapäätöksenteon ja turvapaikkapäätöksenteon määrittelyn ja ohjeistuksen alistamista EU-virastolle joka on rakennettu ruotsin maahanmuuttoviraston (eli euroopan löysimmän maahanmuuttoviraston) projektin pohjalta.Suomi on ollut innokkain EASO-koulutusten ja EASO-moduulien käyttöönottaja vuodesta 2013 lähtien ja
vuodet 2014-2015 Suomen maahanmuuttovirasto onkin myöntänyt moninkertaisesti turvapaikkoja irakilaisille ja monikymmenkertaisesti turvapaikkoja somaleille verrattuna vuosiin 2011-2012 jolloin turvapaikan sai harva ja oleskelulupa tipahti yleensä toissijaisen suojelun kautta eli EASO-linja on käytännössä euroopan löysin linja sillä Suomen maahanmuuttovirasto ajoi jopa ruotsista ohi löysyydessä EASO-systeemit käyttöön otettuaan.
Tällä hetkellä EASO-koulutukset ja EASO-moduulit ovat vapaaehtoisia ja monet maat eivät niitä käytä ja seurauksena näiden maiden linja on paljon suomea tiukempi niin kokonaishyväksymisprosenteissa kuin siinä kuinka suuri osa turvapaikanhakijoista saa turvapaikan vainokertomukseen perustuen.
Jos Euroopan turvapaikkavirasto toteutuu niin Suomen maahanmuuttoviraston euroopan löysin linja vuodelta 2015 turvapaikkojen myöntämisissä on pysyvästi suomen maahanmuuttoviraston linja eikä asiaa voi enää jälkikäteen korjata koska valta on luovutettu euroopan turvapaikkavirastolle ja EU:lla on pysyvästi yhteinen turvapaikkajärjestelmä.Quote
EU haluaa kehittää Dublin-järjestelmää kestävämmäksi
Sisäministeriö 2.6.2016 13.41
Tiedote
Euroopan komissio esittää merkittäviä muutoksia Dublin-järjestelmään. Komissio haluaa helpottaa turvapaikkahakemuksen käsittelystä vastuussa olevan jäsenvaltion määrittämistä, estää väärinkäytöksiä ja ehkäistä turvapaikanhakijoiden liikkumista jäsenvaltiosta toiseen kesken turvapaikkaprosessin ja päätöksen jälkeen. Valtioneuvosto ilmaisi kantansa komission asetusehdotuksiin eduskunnalle antamassaan kirjelmässä 2. kesäkuuta.
Valtioneuvosto kannattaa komission esitystä, jossa Dublin-järjestelmän perusperiaatteet pysyisivät entisinä. Turvapaikkahakemus tutkitaan vain yhdessä jäsenvaltiossa, ja vastuuvaltio on yleensä se jäsenvaltio, johon hakija ensimmäiseksi saapuu. Turvapaikanhakijalla olisi jatkossa nykyistä selkeämmin velvollisuus hakea turvapaikkaa jäsenvaltiosta, johon hän ensiksi saapuu, ja pysyä kyseisen valtion alueella hakemuksen käsittelyn ajan.
Valtioneuvosto suhtautuu myönteisesti myös Dublin-menettelyn nopeuttamiseen ja selkeyttämiseen.
Komissio ehdottaa turvapaikanhakijoiden sisäisiin siirtoihin automaattista jakomekanismia
Komissio haluaa Dublin-järjestelmän, joka toimisi paremmin myös suurien tulijamäärien paineessa. Komission esitykseen sisältyy uutena ehdotus jäsenvaltioiden välisestä solidaarisuudesta. Käytännössä tämä tarkoittaisi turvapaikanhakijoiden siirtämistä jäsenvaltiosta toiseen, jos johonkin jäsenvaltioon saapuu suhteettoman paljon turvapaikanhakijoita.
Vastuunjakoa jäsenvaltioiden välillä tasattaisiin automaattisella jakomekanismilla. Jos jäsenvaltio ei osallistuisi vastuunjakoon, tulisi sen maksaa 250 000 euron solidaarisuusmaksu turvapaikanhakijaa kohden.
Komission ehdottamaan automaattiseen jakomekanismiin otetaan kantaa, kun ehdotuksen sisällöstä ja merkityksestä on saatu lisää tietoa neuvoston käsittelyssä ja kansallisessa valmistelussa.
Eurodac-sormenjälkirekisteriä ja turvapaikkaviraston roolia halutaan laajentaa
Dublin-järjestelmän uudistamisen lisäksi komission säädöspakettiin sisältyvät ehdotukset Eurodac-sormenjälkirekisterin laajentamisesta ja EU:n turvapaikka-asioiden tukivirasto EASO:n roolin muuttamisesta varsinaiseksi EU:n turvapaikkavirastoksi. Valtioneuvosto suhtautuu ehdotuksiin lähtökohtaisesti myönteisesti. Kanta tarkentuu valmistelun edetessä.
Komissio haluaa laajentaa Eurodac-sormenjälkirekisteriä niin, että se toimisi entistä paremmin laittoman maahanmuuton torjunnassa ja jäsenvaltiot voisivat hyödyntää sitä erityisesti palauttamisen tukena.
Uuden turvapaikkaviraston tarkoituksena olisi puolestaan toimia yhtenä välineenä yhteisen turvapaikkajärjestelmän rakenteellisiin heikkouksiin puuttumisessa. Lisäksi virasto tukisi jäsenvaltioita kriisitilanteissa ja edistäisi käytännön yhteistyötä EU-maiden välillä.
Lisätietoja
hallitusneuvos Annikki Vanamo-Alho, p. 0295 488 678, [email protected]
http://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/eu-haluaa-kehittaa-dublin-jarjestelmaa-kestavammaksi
Jos euroopan turvapaikkavirasto toteutuu niin se luo uuden vetovoimatekijän tulla eurooppaan sillä koko euroopan linja löysenee juuri niinkuin Suomen maahanmuuttoviraston linja on löysentynyt Migrin otettua EASO-koulutukset ja EASO-moduulit käyttöön vuonna 2013.
Lisähuomiona että myös muut eu-komission ehdotukset, joihin hallitus ei vielä ottanut kantaa, ovat järjettömiä.
Dublin-järjestelmän muutokset käytännössä tuhoaisivat nykyisen dublin-järjestelmän kun EU-komission määrittelisi jokaiselle jäsenmaalle 100% joka on sen osuus ja jokaisen maan 100% varmasti täytettäisiin joka vuosi koska EU-komission dublin-järjestelmän tuhoamisesityksen ydin on että automaattiset siirrot muihin EU-maihin alkavat kun jollain jäsenmaalla tulee 150% täyteen sen vuosikiintiöstä eli Kreikan ja Italian osalta 150% vuosikiintiöstä täyttyisivät viimeistään maaliskuussa joka vuosi jolloin KAIKKI huhtikuu-joulukuu välillä tulevat tietäisivät että pääsevät varmasti eteenpäin Kreikasta ja Italiasta niihin euroopan maihin joista saa ilmaisen asunnon ja ilmaista rahaa sossusta jolloin vuoden 2015 ryntäys toistuisi joka ikinen vuosi
Todennäköisesti tulijamäärät olisivat EU-komission dublin-järjestelmän tuhoamisen jälkeen suurempia kuin vuonna 2015 koska siirrot tehtäisiin automaattisesti ja mukavasti EU:n toimesta kun Kreikalla ja Italialla tulisi 150% täyteen eli ei tarvitsisi vuoden 2015 malliin vaeltaa monien maiden halki kävellen.
EU-komission ehdotus Dublin järjestelmän korjaamiseksi tuhoamiseksi on euroopan itsetuho mekanismi joka toistaa vuoden 2015 joka ikinen vuosi ja mahdollistaa sen että Turkki voi tunkea vaikka 3 miljoonaa syyrialaista Eurooppaan Kreikan kautta.
Eikös meillä jo laissakin käsitellä poliittisen päätösvallan siirtoa ulkovalloille? En millään tahdo muistaa rikosnimikettä, joka tähän liittyy, mutta jokin rangaistus sellaisesta varmaan pitäisi seurata.
Kannattaa alkaa jo ainakin ajatustasolla valmistella pitkällä tähtäimellä muuttoa esim. Viroon, koska näyttää tilanne aika helvetin huonolta. Persut ilmeisesti nyökkäilee vaan.
Jos persut kannattavat euroopan turvapaikkavirastoa hallituksessa niin silloin persut tuhoavat oman poliittisen tulevaisuutensa kun äänestävät itsensä työttömiksi vuoden 2019 vaaleissa sillä kun Euroopan turvapaikkavirastolla on kaikki valta niin eiväthän persut voi enää silloin mitenkään tiukentaa suomen turvapaikkapolitiikkaa lakeja muuttamalla eivätkä persut voi silloin enää mitenkään vaatia Suomen maahanmuuttovirastoa tukentamaan linjaansa
On uskomatonta miten sekaisin, passiivisia ja anti-maahanmuuttokriittisiä persut ovat antamalla hallituksen kannattaa Euroopan turvapaikkavirastoa.
Se että Timo Soini lahjoitti sisäministeriön kokoomukselle kostautuu kaikille persujen äänestäjille taas kerran...
Minusta tämä on ihan luonnollista kehitystä. Suomi haluaa siirtää suurimman osan, tai ehkä jopa kaiken, päätösvallan merkittävissä asioissa Brysseliin. Halu päästä Euroopan liittovaltion kuuliaiseksi pikkuosavaltioksi on päättäjillämme suuri.
Saa nyt nähdä, miten Britannian kanssa käy. Minusta on kylläkin alkanut tuntua, että edes Brexit ei ehkä muuttaisi mitään. Meidän hallituksemme voisi varmaan vaikka luvata Brysselille ottavansa vastuulleen Britannian jäsenmaksut. Kyllä sillä kai saisi ostettua muutaman hyvän eläkeviran suurille johtajillemme.
Quote from: Eisernes Kreuz on 03.06.2016, 19:55:16
Minusta tämä on ihan luonnollista kehitystä. Suomi haluaa siirtää suurimman osan, tai ehkä jopa kaiken, päätösvallan merkittävissä asioissa Brysseliin. Halu päästä Euroopan liittovaltion kuuliaiseksi pikkuosavaltioksi on päättäjillämme suuri.
Saa nyt nähdä, miten Britannian kanssa käy. Minusta on kylläkin alkanut tuntua, että edes Brexit ei ehkä muuttaisi mitään. Meidän hallituksemme voisi varmaan vaikka luvata Brysselille ottavansa vastuulleen Britannian jäsenmaksut. Kyllä sillä kai saisi ostettua muutaman hyvän eläkeviran suurille johtajillemme.
Poliitikot juoksevat vain vastuuta pakoon eli eivät ajattele nenäänsä pidemmälle vaan miettivät vain että jos he eivät ole vastuussa vaikeista päätöksistä niin se on hyvä juttu ja luovuttavat vallan pois sen enempiä ajattelematta.
Esim. Petteri Orpo olisi varmasti todella tyytyväinen jos hänen ei tarvitsisi tehdä yhtään päätöstä vaan joku EU:sta kertoisi hänelle mitä hän tekee sisäministerinä.
Jos Euroopan turvapaikkavirasto perustetaan niin mitä teemme niin monella henkilöllä töissä Suomen Maahanmuuttovirastossa ja sisäministeriössä työskentelemässä turvapaikka-asioiden parissa?
Emme mitään eli myös virkamiehet sahaavat omaa oksaansa kun heidän työlleen ei ole enää tarvetta euroopan turvapaikkaviraston myötä.
.
Quote from: writer on 03.06.2016, 19:50:41
Se että Timo Soini lahjoitti sisäministeriön kokoomukselle kostautuu kaikille persujen äänestäjille taas kerran...
Soini olisi sisäministerinä ollut samanlainen vätys kuin Orpokin.
Se on joko Soinilla tai persuilla tulevaisuus edessään. Molemmilla ei voi olla, toinen romuttaa toisen.
Suunnitelkoon vaikka koko Afrikan tänne roudaamista. Itä-Euroopan mailla on pallit, eikä tule ikinä tätä hyväksymään.
Vapaaehtoisuus, tuo persujen kunniakas lausunto turvapaikanhakijoiden ottamiseen, ja nyt sitten vallan siirto vapaaehtoisesti prysseliin. Huumoripuolue, sanon.
Quote from: Punaniska on 03.06.2016, 20:01:47
Quote from: writer on 03.06.2016, 19:50:41
Se että Timo Soini lahjoitti sisäministeriön kokoomukselle kostautuu kaikille persujen äänestäjille taas kerran...
Soini olisi sisäministerinä ollut samanlainen vätys kuin Orpokin.
Se on joko Soinilla tai persuilla tulevaisuus edessään. Molemmilla ei voi olla, toinen romuttaa toisen.
Eihän Soinista olisi sisäministeriä tullut vaan olisi ulkoministeri mutta kyllä esim. persujen Leena Meri olisi ollut parempi sisäministeri kuin Petteri Orpo.
Valitettavasti vain Soini halusi toteuttaa Jussi Niinistön armeija haaveet ja otti puolustusministerin salkun persujen toisella vuorolla...
Quote
Esim. Petteri Orpo olisi varmasti todella tyytyväinen jos hänen ei tarvitsisi tehdä yhtään päätöstä vaan joku EU:sta kertoisi hänelle mitä hän tekee sisäministerinä.
Orpolle riittää, että saa palkkansa tekemättömästä työstä ja patsastella mediassa. On käsittämätöntä miten karmean surkea poliitikkojen taso on nykyään. Eivätkö nämä kykene ollenkaan ajattelemaan seurauksia touhuistaan vai eivätkö he vain piittaa siitä, että ovat tuhoamassa Suomen ja Euroopan?
Yhden linjan Median mukaan Orpo on Suomen paras ministeri. Ettäs tiedätte.
Jos ja kun joku teistä tuntee vaikutusvaltaisen persun (onko muita kuin Jabba), kysykääpäs häneltä että mitä vittua?
Haluavatko ne tosiaan kannattajistaan entisiä kannattajia, ja lopulta vihamiehiä? ??? >:(
Koska hallitusneuvos Annikki Vanamo-Alho:n kirjoittama tiedote jättää kertomatta niin monia yksityiskohtia EU-komission ehdotuksesta niin mieleeni hiipii epäilys että pimittävätkö sisäministeriön virkamiehet tietoisesti eu-komission esityksen yksityiskohdat niin sisäministeri Petteri Orpolta kuin koko hallitukseltakin VAI onko sisäministeriössä töissä vain todella surkeita virkamiehiä jotka hoitavat työnsä huonosti?
Tässä koko EU-komission ehdotus:
QuoteEuroopan komissio - Lehdistötiedote
Kohti kestävää ja oikeudenmukaista Euroopan yhteistä turvapaikkajärjestelmää
Bryssel 4. toukokuuta 2016
Kohti kestävää ja oikeudenmukaista Euroopan yhteistä turvapaikkajärjestelmää
Euroopan komissio esittää tänään ehdotukset, joilla on tarkoitus uudistaa Euroopan yhteinen turvapaikkajärjestelmä luomalla oikeudenmukaisempi, tehokkaampi ja kestävämpi järjestelmä turvapaikanhakijoiden jakamiseksi jäsenvaltioiden kesken. Perusperiaate säilyy ennallaan: turvapaikanhakijoiden olisi haettava turvapaikkaa ensimmäisestä valtiosta, johon he saapuvat, ellei heillä ole perhettä muualla. Uuden oikeudenmukaisuuteen tähtäävän mekanismin avulla kuitenkin varmistetaan, ettei minkään jäsenvaltion turvapaikkajärjestelmä joudu suhteettoman paineen kohteeksi. Tänään annettuihin ehdotuksiin sisältyy myös nykyisen Euroopan turvapaikka-asioiden tukiviraston (EASO) muuttaminen täysivaltaiseksi Euroopan unionin turvapaikkavirastoksi. Tämä ilmentää sen entistä tärkeämpää roolia uudessa järjestelmässä ja helpottaa EU:n sormenjälkitietokannan, Eurodacin, käyttöä turvapaikkajärjestelmän hallinnoinnissa ja laittoman maahanmuuton torjunnassa.
Komission ensimmäisen varapuheenjohtajan Frans Timmermansin mukaan muuttoliikkeen hallinta edellyttää toimia monella rintamalla: on valvottava EU:n ulkorajoja tehokkaammin, tiivistettävä yhteistyötä kolmansien maiden kanssa, estettävä ihmissalakuljetus ja sijoitettava pakolaiset suoraan EU:n alueelle. "Tiedämme myös, että ihmisiä tulee jatkossakin rajoillemme hakemaan turvapaikkaa. Meidän on huolehdittava siitä, että ne, jotka tarvitsevat suojelua, myös saavat sitä. Tämä kriisi on kuitenkin osoittanut nykyisen järjestelmän puutteet, sillä muutamat jäsenvaltiot ovat joutuneet uskomattomien paineiden kohteeksi, koska järjestelmää ei ole suunniteltu toimimaan tällaisissa tilanteissa. Kun jokin jäsenvaltio joutuu tekemisiin kohtuuttomien paineiden kanssa, EU:sta täytyy löytyä solidaarisuutta oikeudenmukaiseen vastuunjakoon. Siitä ei päästä yli eikä ympäri. Juuri tämä on tarkoitus varmistaa tänään hyväksytyllä ehdotuksella", totesi Timmermans.
Muuttoliike- ja sisäasioista vastaavan komissaarin Dimitris Avramopoulosin mukaan vallitsevan pakolaiskriisin myötä on käynyt selväksi ainakin se, että Euroopan yhteinen turvapaikkajärjestelmä ei tällaisenaan toimi. "Tarvitaan uudistettu ja tasapuolisempi järjestelmä, joka perustuu yhteisiin sääntöihin ja oikeudenmukaisempaan vastuunjakoon. Ehdotukset, jotka koskevat Dublin-järjestelmän uudistamista, Eurodacin lujittamista ja EASOn muuttamista täysivaltaiseksi Euroopan turvapaikkavirastoksi, ovat merkittävä askel oikeaan suuntaan kohti sellaisia Euroopan tason rakenteita ja välineitä, joita tarvitaan tulevaisuuden vaatimukset huomioon ottavan kattavan järjestelmän luomiseksi. Meidän on nyt yhdistettävä voimamme Euroopan parlamentin ja jäsenvaltioiden kanssa, jotta ehdotuksista tulisi totta mahdollisimman nopeasti," Avramopoulos kehotti.
Tämänpäiväiset ehdotukset ovat ensimmäiset lainsäädäntöehdotukset, jotka komissio esittää osana Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän suurta uudistusta, josta ilmoitettiin 6. huhtikuuta 2016 annetussa komission tiedonannossa. Uudistuksen on tarkoitus helpottaa muuttoliikkeeseen liittyvistä tulevista haasteista selviytymistä keskipitkällä aikavälillä. Sen täytäntöönpanoon asti komissio soveltaa edelleen täysimääräisesti nykyistä Dublin-järjestelmää ja kahta uudelleensijoittamista koskevaa päätöstä.
Dublin-järjestelmän uudistaminen
Dublin-järjestelmäksi kutsutaan EU:n sääntöjä, joiden mukaan määritetään turvapaikkahakemuksen käsittelystä vastuussa oleva jäsenvaltio. Järjestelmän tarkoituksena ei alun perin ollut kestävän vastuunjaon toteuttaminen EU:n tasolla eikä hakemusten nopean käsittelyn varmistaminen. Tänään hyväksytty ehdotus parantaa Dublin-järjestelmän läpinäkyvyyttä ja tehokkuutta luomalla mekanismin, jonka avulla voidaan puuttua suhteettoman suuren paineen kohteeksi joutuneiden jäsenvaltioiden tilanteeseen. Uuden järjestelmän on tarkoitus olla sekä oikeudenmukaisempi että vahvempi, niin että se kestää paremmin painetta. Uuden järjestelmän avulla voidaan määrittää nopeasti turvapaikkahakemuksen käsittelystä vastuussa oleva jäsenvaltio, tarjota suojelua niille, jotka sitä tarvitsevat, ja vähentää turvapaikanhakijoiden luvatonta edelleen liikkumista jäsenvaltiosta toiseen.
Uusia ominaisuuksia ovat muun muassa seuraavat:
Oikeudenmukaisempi järjestelmä, joka perustuu yhteisvastuullisuuteen: järjestelmään kuuluu korjaava jakomekanismi (oikeudenmukaisuusmekanismi). Uusi järjestelmä havaitsee automaattisesti, jos jokin maa saa käsiteltäväkseen suhteettoman paljon turvapaikkahakemuksia. Jos hakemusten määrä jossakin maassa ylittää sen koon ja vaurauden perusteella määritellyn viitearvon (yli 150 prosentilla), uudet hakijat ohjataan kansalaisuudesta riippumatta muualle EU:hun sen jälkeen kun on alustavasti tarkistettu, että heidän hakemuksensa voidaan ottaa käsiteltäväksi. Näin tehdään, kunnes hakemusten määrä on palannut viitearvon alapuolelle. Jäsenvaltio voi myös jättäytyä väliaikaisesti uudelleensijoittamistoimien ulkopuolelle. Siinä tapauksessa sen on suoritettava 250 000 euron suuruinen solidaarisuusmaksu kustakin hakijasta, joka oikeudenmukaisuusmekanismin mukaan olisi kuulunut sen vastuulle, sille jäsenvaltiolle, joka ottaa hakijan vastaan sen puolesta;
Mekanismissa otetaan huomioon myös uudelleensijoittaminen: oikeudenmukaisuusmekanismissa otetaan huomioon myös se, kuinka monta kansainvälisen suojelun tarpeessa olevaa hakijaa jäsenvaltio on uudelleensijoittanut suoraan kolmannesta maasta. Näin korostetaan, että on tärkeää lisätä laillisia ja turvallisia reittejä Eurooppaan.
Tehokkaampi järjestelmä: lyhyemmät määräajat siirtopyyntöjen esittämiselle, niihin vastaamiselle ja turvapaikanhakijoiden siirtämiselle jäsenvaltiosta toiseen; vastuun siirtäminen poistetaan;
Väärinkäytösten ja edelleen liikkumisen ehkäiseminen: turvapaikanhakijoille selkeämmät oikeudelliset velvoitteet, kuten velvollisuus pysyä siinä jäsenvaltiossa, joka on vastuussa heidän hakemuksensa käsittelystä; aineellisten vastaanotto-olosuhteiden maantieteellinen rajoittaminen ja oikeasuhteiset seuraamukset, jos vaatimuksia ei noudateta;
Turvapaikanhakijoiden etujen suojelu: vahvemmat takeet ilman huoltajaa oleville alaikäisille ja perheenjäsenen määritelmän tasapuolinen laajentaminen.
Yhdistynyt kuningaskunta ja Irlanti voivat itse määritellä niihin sovellettavien, perussopimuksiin liitettyjen pöytäkirjojen mukaisesti, missä määrin ne haluavat osallistua näihin toimenpiteisiin. Jos ne päättävät olla osallistumatta, niihin sovelletaan myös jatkossa nykyisiä sääntöjä perussopimusten mukaisesti.
Eurodac-järjestelmän lujittaminen
Uudistetun Dublin-järjestelmän käytännön toteutuksen tukemiseksi komissio ehdottaa myös Eurodac-järjestelmän mukauttamista ja lujittamista ja sen käyttötarkoituksen laajentamista, jotta voidaan helpottaa palauttamista ja sääntöjenvastaisen muuttoliikkeen torjuntaa. Ehdotuksella laajennetaan Eurodac-asetuksen soveltamisalaa niin, että jäsenvaltiot voisivat tallentaa ja hakea myös sellaisten kolmansien maiden kansalaisten ja kansalaisuudettomien henkilöiden tietoja, jotka eivät ole hakeneet kansainvälistä suojelua ja jotka oleskelevat EU:n alueella sääntöjenvastaisesti, jotta heidän henkilöllisyytensä voidaan selvittää palauttamista ja takaisinottoa varten. Jäsenvaltiot voivat myös tallentaa Eurodaciin aiempaa enemmän henkilötietoja, kuten nimen, syntymäajan ja kansalaisuuden sekä muita henkilötietoihin tai matkustusasiakirjoihin liittyviä tietoja ja henkilöiden kasvokuvia, henkilötietojen suojaa koskevia sääntöjä täysimääräisesti noudattaen. Lisätietojen ansiosta maahanmuutto- ja turvapaikkaviranomaiset voivat helposti tunnistaa unionin alueella sääntöjenvastaisesti oleskelevat kolmansien maiden kansalaiset tai turvapaikanhakijat ilman, että tietoja tarvitse pyytää toiselta jäsenvaltiolta erikseen, kuten tällä hetkellä on asian laita.
Euroopan unionin turvapaikkaviraston perustaminen
Ehdotuksella muutetaan nykyinen Euroopan turvapaikka-asioiden tukivirasto täysivaltaiseksi Euroopan unionin turvapaikkavirastoksi, jonka toimivaltuuksia ja tehtäväkenttää laajennetaan merkittävästi niin, että voidaan korjata EU:n turvapaikkajärjestelmän soveltamiseen liittyvät rakenteelliset heikkoudet.
Yksi viraston tärkeimmistä uusista tehtävistä on soveltaa viitearvoja, joiden mukaan uuden Dublin-järjestelmän oikeudenmukaisuusmekanismi toimii. Viraston tehtävänä on myös varmistaa kansainvälistä suojelua koskevien hakemusten yhdenmukaisempi arviointi kaikkialla unionissa lujittamalla käytännön yhteistyötä ja tietojenvaihtoa jäsenvaltioiden välillä ja edistämällä turvapaikkamenettelyjä, vastaanotto-olosuhteita ja suojelutarpeita koskevan unionin oikeuden ja käytännön vaatimusten soveltamista.
Turvapaikkaviraston roolia ja tehtäviä operatiivisen ja teknisen avun osalta laajennetaan samaan tapaan kuin 15. joulukuuta 2015 hyväksytyssä Euroopan raja- ja rannikkovartiostoa koskevassa komission ehdotuksessa. Tähän sisältyy mahdollisuus lähettää avuksi turvapaikka-asioiden tukiryhmiä, jotka kootaan jäsenvaltioiden ja turvapaikkaviraston lähettämien vähintään 500 asiantuntijan joukosta, sekä valmius antaa operatiivista ja teknistä apua tapauksissa, joissa jäsenvaltioon kohdistuu suhteettomia paineita, jotka aiheuttavat sen turvapaikka- tai vastaanottojärjestelmille poikkeuksellisen raskaita ja kiireellisiä vaatimuksia.
Tausta
Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistus käynnistettiin 6. huhtikuuta 2016 julkaistulla komission tiedonannolla. Tiedonannossa esitettiin
vaihtoehtoja oikeudenmukaisen ja kestävän järjestelmän luomiseksi turvapaikanhakijoiden jakamista varten jäsenvaltioiden kesken;
turvapaikkamenettelyjen ja -vaatimusten yhdenmukaistamista edelleen, jotta olosuhteet olisivat tasapuoliset kaikkialla Euroopassa, koska näin voitaisiin vähentää sääntöjenvastaista edelleen liikkumista;
ja Euroopan turvapaikka-asioiden tukiviraston (EASO) toimivaltuuksien vahvistamista.
Tänään hyväksytty paketti on ensimmäinen merkittävä askel kohti Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän kattavaa uudistusta. Toisen vaiheen muodostavat lainsäädäntöehdotukset turvapaikkamenettelyjä, aseman määrittelyä ja vastaanotto-olosuhteita koskevien direktiivien uudistamiseksi. Näin varmistetaan EU:n turvapaikkajärjestelmän kaikkien osien täydellinen uudistaminen.
Komissio esitti 13. toukokuuta 2015 Euroopan muuttoliikeagendassa kauaskantoisen strategian, jolla se pyrki vastaamaan sekä pakolaiskriisistä johtuviin välittömiin haasteisiin että ottamaan käyttöön välineitä, joiden avulla EU saa keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä muuttoliikkeen paremmin hallintaansa, olipa kyseessä sitten sääntöjenvastainen tai laillinen muuttoliike, rajavalvonta tai turvapaikka-asiat.
Tähän mennessä on hyväksytty jo kolme muuttoliikeagendaan liittyvää täytäntöönpanopakettia, ensimmäinen 27. toukokuuta, toinen 9. syyskuuta ja kolmas 15. joulukuuta 2015.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-1620_fi.htm
III maailmansota, ja suomi ripustaa valkoisia lippuja tikun nokkaan. Antautuu ehdoitta, ennen kuin peli on edes kunnolla alkanut.
"Rauhantyötä", todetaan sitten gulagin tupaneuvoston kokouksessa.
Quote from: Uuno Nuivanen on 03.06.2016, 20:24:50
Haluavatko ne tosiaan kannattajistaan entisiä kannattajia, ja lopulta vihamiehiä? ??? >:(
Onko vielä jossain persujen kannattajia? Jos tähänastiset vaalipetokset ovat menneet läpi umpiluille, niin miksei sitten tämäkin? Jabba laskee sen varaan, että vielä jäljellä olevat kannattajat ovat niitä kaikkein tyhmimpiä, joita voi perseraiskata loputtomiin ilman että ilmekään värähtää.
Rakentavat tietämättään, tai tietoisesti sotaa Eurooppaan ja sen tulevat myös saamaan. Jonkun kuppi menee nurin jossakin vaiheessa varmasti ja siitä seurannee dominoefekti, joka jatkaa kulkuaan repien auki viimeisetkin pidättyvyyden rajat.
Koettavat onneaan liian pitkälle, onni tulee kääntymään, on aina kääntynyt ja kääntyy jatkossakin.
Quote from: writer on 03.06.2016, 20:27:06
Tässä koko EU-komission ehdotus:
...
Oikeudenmukaisempi järjestelmä, joka perustuu yhteisvastuullisuuteen: järjestelmään kuuluu korjaava jakomekanismi (oikeudenmukaisuusmekanismi). Uusi järjestelmä havaitsee automaattisesti, jos jokin maa saa käsiteltäväkseen suhteettoman paljon turvapaikkahakemuksia. Jos hakemusten määrä jossakin maassa ylittää sen koon ja vaurauden perusteella määritellyn viitearvon (yli 150 prosentilla), uudet hakijat ohjataan kansalaisuudesta riippumatta muualle EU:hun sen jälkeen kun on alustavasti tarkistettu, että heidän hakemuksensa voidaan ottaa käsiteltäväksi. Näin tehdään, kunnes hakemusten määrä on palannut viitearvon alapuolelle.
Tähän uuteen järjestelyyn viitataan mediassa ja hallituksen tiedotuksessa virheellisesti "kriisimekanismina", joka otettaisiin käyttöön vain kriisin sattuessa, ei normaalitilanteessa. Nuo komission reunaehdot (taakanjaon laukaisee yhden maan turvapaikanhakija
osuuden ylittyminen 50 prosentilla) kuitenkin tarkoittavat, että "kriisi" on ulkorajavaltioissa päällä aina ja ikuisesti, joten sen seurauksena myös automaattinen taakanjako ympäri EU:n toimisi jatkuvasti.
Automaattinen taakanjako ei edellytä minkäänlaista kriisiä, ulkorajavaltioiden vastaanottokapasiteetin ylittymistä tai vastaavaa. EU:n komission määrittelemä automaattisen taakanjaon laukaiseva "kriisi" olisi määritelmällisesti päällä yhtälailla, oli ulkorajamaiden kautta EU-alueelle tulevia vuodessa miljoona, tuhat tai vaikka vain kymmenen.
Jos tämä menee läpi, tulee tämä johtamaan verilöylyihin. Avointa on vain kuinka loputtomasti ihmisia kuolee ja ketkä kaikki.
Quote from: Roope on 03.06.2016, 20:54:50
Quote from: writer on 03.06.2016, 20:27:06
Tässä koko EU-komission ehdotus:
...
Oikeudenmukaisempi järjestelmä, joka perustuu yhteisvastuullisuuteen: järjestelmään kuuluu korjaava jakomekanismi (oikeudenmukaisuusmekanismi). Uusi järjestelmä havaitsee automaattisesti, jos jokin maa saa käsiteltäväkseen suhteettoman paljon turvapaikkahakemuksia. Jos hakemusten määrä jossakin maassa ylittää sen koon ja vaurauden perusteella määritellyn viitearvon (yli 150 prosentilla), uudet hakijat ohjataan kansalaisuudesta riippumatta muualle EU:hun sen jälkeen kun on alustavasti tarkistettu, että heidän hakemuksensa voidaan ottaa käsiteltäväksi. Näin tehdään, kunnes hakemusten määrä on palannut viitearvon alapuolelle.
Tähän uuteen järjestelyyn viitataan mediassa ja hallituksen tiedotuksessa virheellisesti "kriisimekanismina", joka otettaisiin käyttöön vain kriisin sattuessa, ei normaalitilanteessa. Nuo komission reunaehdot (taakanjaon laukaisee yhden maan turvapaikanhakijaosuuden ylittyminen 50 prosentilla) kuitenkin tarkoittavat, että "kriisi" on ulkorajavaltioissa päällä aina ja ikuisesti, joten sen seurauksena myös automaattinen taakanjako ympäri EU:n toimisi jatkuvasti.
Automaattinen taakanjako ei edellytä minkäänlaista kriisiä, ulkorajavaltioiden vastaanottokapasiteetin ylittymistä tai vastaavaa. EU:n komission määrittelemä automaattisen taakanjaon laukaiseva "kriisi" olisi määritelmällisesti päällä yhtälailla, oli ulkorajamaiden kautta EU-alueelle tulevia vuodessa miljoona, tuhat tai vaikka vain kymmenen.
Luin EU-komission esityksen uudestaan ja tajusin että tosiaan jatkuva automaattinen taakanjako joka alkaa kun johonkin maahan on tullut 150% sen viitearvosta (viitearvon jonka EU-komissio/EASO määrittää aivan itsevaltaisesti) niin se taakanjako jatkuu kunnes tulijoiden määrä putoaa alle 100% sen viitearvosta.
Eli
olin yli-optimistinen kun kirjoitin että huhtikuu-joulukuu välillä kaikki Kreikkaan ja Italiaan tulevat siirrettäisiin ympäri eurooppaa automaattisesti sillä jos tulijoiden määrä jatkuu seuraavan vuoden tammikuussa niin automaattinen siirtely kreikasta ja italiasta ympäri eurooppaa jatkuu koko seuraavan vuoden ja seuraavat 10-20 vuotta jollei tulijoiden määrä putoa alle 100% maiden viitearvosta.QuoteJos hakemusten määrä jossakin maassa ylittää sen koon ja vaurauden perusteella määritellyn viitearvon (yli 150 prosentilla), uudet hakijat ohjataan kansalaisuudesta riippumatta muualle EU:hun sen jälkeen kun on alustavasti tarkistettu, että heidän hakemuksensa voidaan ottaa käsiteltäväksi. Näin tehdään, kunnes hakemusten määrä on palannut viitearvon alapuolelle.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-1620_fi.htm
Eli kun 150% Kreikan ja Italian viitearvosta on KERRAN täyttynyt niin Kreikasta ja Italiasta siirretään eu-komission ehdotuksen toteutuessa KAIKKI tulijat ympäri eurooppaa niin kauan kunnes tulijoiden määrä putoaa alle 100% viitearvosta eli jos tulijoiden määrä EI putoa alle 100% niin automaattinen reitti Kreikasta ja Italiasta ilmaisen asunnon ja ilmaista rahaa jakaviin euroopan maihin on pysyvä.Tulijoita tulee olemaan paljon enemmän kuin vuonna 2015...
Islamisoitua kehitysmaa-Suomea ei kannata edes Putinilta puolustaa. Kiitos ja hyvästi.
Eivätkö nämä poliitikot osaa ollenkaan laskea, suhteuttaa mittakaavojen valtavia eroja ja miettiä seurauksia?
Pitää kysyä, kenen etua ehdotus palvelee?
Ainakin federalistit ja Saksa erityisesti ovat tyytyväisiä, kun EU:n osavaltioiden päätösvaltaa siirretään Brysseliin, eli käytännössä Saksaan.
Monien EU-maiden työnantajat ovat tyytyväisiä, koska saavat laitonta halpatyövoimaa "turvapaikanhakijoiden" muodossa.
Mutta käytännössä tuo ehdotus ei voi toteutua, kun kerran Suomi ainoana maana nytkin noudattaa muka yhteisesti sovittua taakanjakoa.
Kun on täynnä itsetuhoa ajavia hölmöjä, niin Putinkin alkaa kuulostaa kaikista vioistaan huolimatta vähemmän tuhoisalta vaihtoehdolta. Meillä on maanpetturihallitus.
Putinin ei edes tarvitse hyökätä, kun nämä hullut itse tuhoavat maan. Putinin tarvitsee astella kaaokseen joutuneeseen maahan, jossa häntä pidetään pelastajana.
Quote from: writer on 18.01.1970, 00:56:18
Eli kun 150% Kreikan ja Italian viitearvosta on KERRAN täyttynyt niin Kreikasta ja Italiasta siirretään eu-komission ehdotuksen toteutuessa KAIKKI tulijat ympäri eurooppaa niin kauan kunnes tulijoiden määrä putoaa alle 100% viitearvosta eli jos tulijoiden määrä EI putoa alle 100% niin automaattinen reitti Kreikasta ja Italiasta ilmaisen asunnon ja ilmaista rahaa jakaviin euroopan maihin on pysyvä.
Ja 100 prosentin viitearvon alle putoaminen on käytännössä mahdotonta, koska EU-alueelle on tultu ja tullaan jatkossakin pääasiassa paria pääreittiä Kreikan ja Italian kautta. Siksi komission vain kriisitilanteisiin esittämä "automaattinen taakanjako" on kerran käynnistyttyään pysyvä järjestely.
Komission taakanjakovedätystä ei ole juurikaan viitsitty naamioida, mutta se ei haittaa, kun valtamedia on mukana juonessa tukien täysillä komission tarinaa "kriisimekanismista".
Vaikka tuo ei EU:ssa läpi menisikään, parasta Suomelle kuitenkin olisi että päätökset tehdään prysselissä. Olemme valinneet politikot vaaleissa juuri sitä varten että he tietävät milloin pitää jättää itse päättämättä ja milloin taas on parasta antaa prysselin päättää. Kyllä kansa tietää, ettei se tiedä mitään.
Tässä on nyt parina päivänä tullut sellaista infoa että täytyy sitten todeta se vääjäämätön:
Tästä ei ilman ampumista enää selvitä.
Harmi että Suomessakin on niin monta torppaa joissa on torrakko.
Quote from: Skeptikko on 03.06.2016, 21:38:18
Kun on täynnä itsetuhoa ajavia hölmöjä, niin Putinkin alkaa kuulostaa kaikista vioistaan huolimatta vähemmän tuhoisalta vaihtoehdolta. Meillä on maanpetturihallitus.
Putinin ei edes tarvitse hyökätä, kun nämä hullut itse tuhoavat maan. Putinin tarvitsee astella kaaokseen joutuneeseen maahan, jossa häntä pidetään pelastajana.
EU-komissio näyttää todellakin olevan niin sekaisin että tarjoaa sekoilullaan useita euroopan maita Putinille jos dublin-järjestelmän tuhoaminen, pysyvät siirrot Kreikasta ja Italiasta kun 150% niiden viitearvosta kerran täyttyy ja euroopan turvapaikkavirasto menevät läpi ja aiheuttavat ryntäyksen kreikkaan ja italiaan johon verrattuna 2015 oli pientä lämmittelyä.
Miksei EU:lla voi olla vastuullisia päättäjiä täys-kaheleiden sijaan?
Miksei Suomen hallituksessa voi olla vastuullisia poliitikkoja ajopuiden ja vastuunpakoilijoiden sijaan?
Miksei sisäministeriön ja oikeusministeriön virkamiehissä voi olla päteviä virkamiehiä nykyisten EU-komission ehdotusten kritiikittömien kopioijien sijaan?
Quote from: Bwana on 03.06.2016, 21:47:58
Harmi että Suomessakin on niin monta torppaa joissa on torrakko.
Miksi se on harmi? Parempi olla EU:n laajuisen sisällissodan koittaessa aseistautunut.
Quote from: writer on 03.06.2016, 21:54:33
Miksei EU:lla voi olla vastuullisia päättäjiä täys-kaheleiden sijaan?
Minneköhän nämä kahelit ajattelivat Euroopan alkuperäisväestön voivan paeta, kun he saattavat EU:n typerillä toimillaan täydelliseen kaaokseen ja sotatilaan?
Ei Euroopan väestön noiden niljakkeiden suunnitelman mukaan pidä paeta vaan tulla hävitetyksi.
https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kalergi+suunnitelma
Sarkasmi/musta huumori pitänee alleviivata.
Eiköhän asiaa ole puntaroitu myös esim. persujen taholta aika perusteellisesti. Todennäköisesti te ette tiedä puoliakaan siitä, mitä systeemiin on oikeasti todettu sisällytettävän ja mitä on oikeasti sovittu.
^ Voit toki vihjata mitä kaikkea nerokasta siihen on todettu tulevan mukaan.
Quote from: John on 03.06.2016, 22:53:45
Eiköhän asiaa ole puntaroitu myös esim. persujen taholta aika perusteellisesti. Todennäköisesti te ette tiedä puoliakaan siitä, mitä systeemiin on oikeasti todettu sisällytettävän ja mitä on oikeasti sovittu.
Sitähän tässä pelätään.
Quote from: John on 03.06.2016, 22:53:45
Eiköhän asiaa ole puntaroitu myös esim. persujen taholta aika perusteellisesti. Todennäköisesti te ette tiedä puoliakaan siitä, mitä systeemiin on oikeasti todettu sisällytettävän ja mitä on oikeasti sovittu.
Milloin persut ovat osoittaneet puntaroivansa asioita perusteellisesti?
Tähän saakka hallitustaival on ollut täysin ajopuuna valumista persuilta ja päätökset on tehnyt Petteri Orpo joka on vaihtanut mielipidettään ees-taas jatkuvasti ja ollut kymmeniä kertoja täysin pihalla faktoista ja ollut jatkuvasti sitä mieltä että ei saa äänestää erilailla kuin saksa vaan pitää äänestää niinkuin EU-komissio haluaa jopa silloin kun Orpo ei ole vielä edes tiennyt mitä EU-komissio tulee esittämään.
Muistatko kuinka persut iloitsivat että nyt on kaikki ratkaistu kun maa-arviot päivitettiin ja kiittelivät Orpoa eduskunnassa vaikka Maahanmuuttoviraston linja tosiasiassa löystyi entisestään?
Muistatko kuinka persut taputtelivat itseään selkään kun Suomen Kuvalehdessä oli persuja kehuva artikkeli vaikka hallituksen lupauksista juuri mitään ei oltu toteutettu?
Muistatko miten persut vesittivät perheenyhdistämisten kiristykset ensin sillä että eu-direktiivin mahdollistamia kiristyksiä ei toteutettu täysimääräisinä vaikka niin luvattiin ja sitten Sampo Terhon sekoilulla jossa suomalaiset jätettiin tulorajojen ulkopuolelle eli toisen polven sossumamut voivat tuoda kouluttamattoman ja kielitaidottoman vaimon/miehen järjestetyn avioliiton kautta kotimaastaan synnyttämään 6-10 lasta joiden syrjäytyminen on lähes varmaa kun toinen vanhempi on sossutapaus ja toinen kouluttamaton ja kielitaidoton?
Muistatko kuinka persut kehuivat kuinka kaikki on kunnossa kun humanitaarisen suojelun kategoria poistettiin vaikka se oli vain 5% maahanmuuttoviraston myöntämistä oleskeluluvista eli 95% maahanmuuttoviraston euroopan löysimmästä linjasta jäi vielä?
Persuihin EI saa luottaa vaan heille pitää viestittää jatkuvasti mitä heidän pitäisi tehdä muuten he sekoilevat!
Lähettäkää viestiä että euroopan turvapaikkaviraston perustaminen on virhe.
Quote from: John on 03.06.2016, 22:53:45
Eiköhän asiaa ole puntaroitu myös esim. persujen taholta aika perusteellisesti. Todennäköisesti te ette tiedä puoliakaan siitä, mitä systeemiin on oikeasti todettu sisällytettävän ja mitä on oikeasti sovittu.
Niin, emme tosiaankaan tiedä, montako palkintovirkaa persuille on tästä luvattu.
Hei, kaikki!
Hallituksen (tai eduskunnan) tekemisiin en osaa ottaa kantaa, mutta minä ja ECR yleensäkin vastustamme turvapaikkaratkaisujen keskittämistä tai delegoimista EU:lle, samoin kuin pysyvää taakanjakomekanismia. Syyt ovat ilmeisiä, ja ne on mainittu tässä ketjussakin.
Pyysin ja sain itselleni ryhmäni varjoraportööritehtävän turvapaikkavirastoa koskevassa esityksessä, joten pääsen ainakin seuraamaan asian etenemistä ja edustamaan tätä näkemystä raportin valmistelussa.
Jos tämmöiset suunnitelmat toteutuu,niin näin vakiinnutetaan siis turvapaikkaralli,jatkuva pakolaistulva ja väestönsiirrot.
Näin ollen EU;n liittovaltio hanke syvenee ja etenee suunnitellusti ja tarkoituksenmukaisesti.
Quote from: Jussi Halla-aho on 04.06.2016, 17:57:05
Hei, kaikki!
Hallituksen (tai eduskunnan) tekemisiin en osaa ottaa kantaa, mutta minä ja ECR yleensäkin vastustamme turvapaikkaratkaisujen keskittämistä tai delegoimista EU:lle, samoin kuin pysyvää taakanjakomekanismia. Syyt ovat ilmeisiä, ja ne on mainittu tässä ketjussakin.
Pyysin ja sain itselleni ryhmäni varjoraportööritehtävän turvapaikkavirastoa koskevassa esityksessä, joten pääsen ainakin seuraamaan asian etenemistä ja edustamaan tätä näkemystä raportin valmistelussa.
EASO:sta EI saa antaa tehdä euroopan turvapaikkavirastoa
eikä tippaakaan päätösvaltaa turvapaikka-asioissa tule antaa EU:lle ja muutenkin persujen pitäisi ajaa hallituksessa että Maahanmuuttovirasto heivaa EASO-koulutukset ja EASO-moduulit helvettiin sillä niiden käyttöönoton myötä Maahanmuuttoviraston linja löystyi älyttömän löysäksi sekoiluksi jossa valheilla ja saduilla jaeltiin turvapaikkoja.
EU:n direktiivejä pitäisi muokata paremmiksi eli lyhyen käsittelyajan vaativa direktiivi on idiotismia joka lisäsi eurooppaan tulon vetovoimaa.
Quote from: Jussi Halla-aho on 04.06.2016, 17:57:05
Hei, kaikki!
Hallituksen (tai eduskunnan) tekemisiin en osaa ottaa kantaa, mutta minä ja ECR yleensäkin vastustamme turvapaikkaratkaisujen keskittämistä tai delegoimista EU:lle, samoin kuin pysyvää taakanjakomekanismia. Syyt ovat ilmeisiä, ja ne on mainittu tässä ketjussakin.
Pyysin ja sain itselleni ryhmäni varjoraportööritehtävän turvapaikkavirastoa koskevassa esityksessä, joten pääsen ainakin seuraamaan asian etenemistä ja edustamaan tätä näkemystä raportin valmistelussa.
Voisitko pitää jatkuvasti yhteyttä myös eduskunta-persuihin koska he ovat aivan pihalla?
Olisi helpompi estää turvapaikkaviraston perustaminen ja vallan luovutus turvapaikka-asioissa EU:lle jos suomen hallituksen kanta asiaan olisi selvän kielteinen ja suomen hallitus kertoisi sisäministerin toimesta selvän kielteisen kantansa perustelut muiden eu-maiden sisäministereille.Nykytilanne on että virkamiehet sisäministeriössä tekevät mitä sattuu ja kokoomus, keskusta ja persut ovat asioista aivan täysin pihalla.
Joko sisäministeriön virkamiehissä on hyvin suurta hälläväliä-meininkiä toiminnassa tai sitten tietoisesti tekevät lausuntoja joista jättävät kaikki yksityiskohdat siitä mitä EU-komissio on esittänyt pois jolloin jopa sisäministeri on pihalla muusta hallituksesta tai kansanedustajista puhumattakaan.Kun tietää että eivät ministerit kaikkia lausuntoja lue kansanedustajista puhumattakaan niin kaikki yksityiskohdat pitäisi olla joka lausunnossa sen sijaan että sisäministeriö tekee lausuntoja jossa ei kerrota yksityiskohtia.
Että oikein tehostetaan ulkorajojen valvontaa? EU:n ulkorajojen valvonta on tähän asti tarkoittanut lähinnä sitä että rajavalvojat pitävät rajat auki ja kantavat vielä orjamaisesti tulijoiden laukut. :facepalm: Entiset itäblokin maat eivät kuuna päivänä tule tätä hyväksymään. Suomi taas heiluttaa häntää ja antaa tassua. Jos vaikka ulkomailla joku kirjottais oikeen lehteen et me ollaan niinq liberaaleja ja hirveen kivoja, mitä nyt vähän hyväuskoisia ka tyhmiä ?!?
Katsotaan vaan niin tämä pannaan toimeen "vapaaehtoisena". (=Muut maat kumoavat ihmiskuonansa idioottina nyökyttelevän suvakki-Suomen niskoille.)
Quote from: writer on 05.06.2016, 16:17:14
Quote from: Jussi Halla-aho on 04.06.2016, 17:57:05
Hei, kaikki!
Hallituksen (tai eduskunnan) tekemisiin en osaa ottaa kantaa, mutta minä ja ECR yleensäkin vastustamme turvapaikkaratkaisujen keskittämistä tai delegoimista EU:lle, samoin kuin pysyvää taakanjakomekanismia. Syyt ovat ilmeisiä, ja ne on mainittu tässä ketjussakin.
Pyysin ja sain itselleni ryhmäni varjoraportööritehtävän turvapaikkavirastoa koskevassa esityksessä, joten pääsen ainakin seuraamaan asian etenemistä ja edustamaan tätä näkemystä raportin valmistelussa.
EASO:sta EI saa antaa tehdä euroopan turvapaikkavirastoa eikä tippaakaan päätösvaltaa turvapaikka-asioissa tule antaa EU:lle ja muutenkin persujen pitäisi ajaa hallituksessa että Maahanmuuttovirasto heivaa EASO-koulutukset ja EASO-moduulit helvettiin sillä niiden käyttöönoton myötä Maahanmuuttoviraston linja löystyi älyttömän löysäksi sekoiluksi jossa valheilla ja saduilla jaeltiin turvapaikkoja.
EU:n direktiivejä pitäisi muokata paremmiksi eli lyhyen käsittelyajan vaativa direktiivi on idiotismia joka lisäsi eurooppaan tulon vetovoimaa.
Jos tuo EU;n suunnitelma tosiaan toteutuu,niin se on sitten yhtä kuin turvapaikanhakijoiden jakoautomaatti EU maihin.Ei tuosta muuhun päätelmään voi tulla.Tuollaisessa on silloin oltava taustalla tahallinen väestönsiirtoihin tähtäävä suunnitelma ja kansallisvaltioiden hajottaminen.Nyt kun niitä turviksia on tullu laittomasti ja hallitsemattomasti tähän asti,niin tällä keinolla niitä tulisi sitten jatkossa laillisesti ja hallitusti,mutta lopputulos ollee sama.Siinä pieni ero.
Hahaa... testataan monilainaus-ominaisuutta.
Quote from: xor_rox on 03.06.2016, 19:48:25
Eikös meillä jo laissakin käsitellä poliittisen päätösvallan siirtoa ulkovalloille? En millään tahdo muistaa rikosnimikettä, joka tähän liittyy, mutta jokin rangaistus sellaisesta varmaan pitäisi seurata.
Perustuslakia muutettiin juuri 94 ja 95 pykälien osalta niin, että eduskunnan yksinkertainen enemmistö voi luovuttaa suomen päätösvallan EU:lle. Hallituspuolueet riittää.
Quote from: writer on 03.06.2016, 20:01:21
Poliitikot juoksevat vain vastuuta pakoon eli eivät ajattele nenäänsä pidemmälle vaan miettivät vain että jos he eivät ole vastuussa vaikeista päätöksistä niin se on hyvä juttu ja luovuttavat vallan pois sen enempiä ajattelematta.
Esim. Petteri Orpo olisi varmasti todella tyytyväinen jos hänen ei tarvitsisi tehdä yhtään päätöstä vaan joku EU:sta kertoisi hänelle mitä hän tekee sisäministerinä.
Jyrki Katainen lanseerasi termin vastuun kanto
®, joka tarkoittaa sitä, että vastuu laitetaan salkkuun ja kannetaan Brysseliin. Täysi ministerin palkka Orpolle ja kumppaneille kelpaa, vaikka päätöksenteko onkin ulkoistettu miljardin nettomaksulla vuodessa.
Ja viimeinen lainaus kuriositeettina, koska Dublin on Irlannin pääkaupunki:
Quote from: writer on 03.06.2016, 20:27:06
Koska hallitusneuvos Annikki Vanamo-Alho:n kirjoittama tiedote jättää kertomatta niin monia yksityiskohtia EU-komission ehdotuksesta niin mieleeni hiipii epäilys että pimittävätkö sisäministeriön virkamiehet tietoisesti eu-komission esityksen yksityiskohdat niin sisäministeri Petteri Orpolta kuin koko hallitukseltakin VAI onko sisäministeriössä töissä vain todella surkeita virkamiehiä jotka hoitavat työnsä huonosti?
Tässä koko EU-komission ehdotus:
QuoteDublin-järjestelmän uudistaminen
Dublin-järjestelmäksi kutsutaan EU:n sääntöjä, joiden mukaan määritetään turvapaikkahakemuksen käsittelystä vastuussa oleva jäsenvaltio. Järjestelmän tarkoituksena ei alun perin ollut kestävän vastuunjaon toteuttaminen EU:n tasolla eikä hakemusten nopean käsittelyn varmistaminen. Tänään hyväksytty ehdotus parantaa Dublin-järjestelmän läpinäkyvyyttä ja tehokkuutta luomalla mekanismin, jonka avulla voidaan puuttua suhteettoman suuren paineen kohteeksi joutuneiden jäsenvaltioiden tilanteeseen. Uuden järjestelmän on tarkoitus olla sekä oikeudenmukaisempi että vahvempi, niin että se kestää paremmin painetta. Uuden järjestelmän avulla voidaan määrittää nopeasti turvapaikkahakemuksen käsittelystä vastuussa oleva jäsenvaltio, tarjota suojelua niille, jotka sitä tarvitsevat, ja vähentää turvapaikanhakijoiden luvatonta edelleen liikkumista jäsenvaltiosta toiseen.
...
Yhdistynyt kuningaskunta ja Irlanti voivat itse määritellä niihin sovellettavien, perussopimuksiin liitettyjen pöytäkirjojen mukaisesti, missä määrin ne haluavat osallistua näihin toimenpiteisiin. Jos ne päättävät olla osallistumatta, niihin sovelletaan myös jatkossa nykyisiä sääntöjä perussopimusten mukaisesti.
Irlanti voi päättää, missä määrin Dublin-sopimusta sovelletaan.
Jos sopimuksen nimi olisi Helsinki-sopimus, niin mitä luulette, olisiko Suomella munaa päättää mitään muuta kuin sopimuksen täysimääräinen täytäntöönpano röyhelöreunuksin. Koska mitä ne meistä ajattelevat, jos sopimuksen nimi on Helsinki, eikä me itsekään sitä ratifioida.
-i-
Quote from: Jussi Halla-aho on 04.06.2016, 17:57:05
Hallituksen (tai eduskunnan) tekemisiin en osaa ottaa kantaa, mutta minä ja ECR yleensäkin vastustamme turvapaikkaratkaisujen keskittämistä tai delegoimista EU:lle, samoin kuin pysyvää taakanjakomekanismia. Syyt ovat ilmeisiä, ja ne on mainittu tässä ketjussakin.
Pyysin ja sain itselleni ryhmäni varjoraportööritehtävän turvapaikkavirastoa koskevassa esityksessä, joten pääsen ainakin seuraamaan asian etenemistä ja edustamaan tätä näkemystä raportin valmistelussa.
Kiva, että on löytynyt mielekästä puuhaa. Vähemmän kivaa on sen sijaan se, että on yksi ja sama, vaikka sinä ja ECR vastustaisitte turvapaikkaratkaisujen keskittämistä, delegoimista EU:lle ja pysyvää taakanjakomekanismia. Samaan aikaan oma koti-Suomen puolueesi Perussuomalaiset ei tunnu vastustavan turvapaikkaratkaisujen keskittämistä, delegoimista EU:lle eikä pysyvää taakanjakomekanismia. Olisi monin verroin tärkeämpää pystyä vaikuttamaan kotimaiseen päätöksentekoon, mutta mitäpä niihin hallituksen tekemisiin pitäisikään osata ottaa kantaa Brysselistä asti.
Oli ikävä taas moittia tekemisiäsi. Sori siitä.
Quote from: Phantasticum on 07.06.2016, 22:02:29
Quote from: Jussi Halla-aho on 04.06.2016, 17:57:05
Hallituksen (tai eduskunnan) tekemisiin en osaa ottaa kantaa, mutta minä ja ECR yleensäkin vastustamme turvapaikkaratkaisujen keskittämistä tai delegoimista EU:lle, samoin kuin pysyvää taakanjakomekanismia. Syyt ovat ilmeisiä, ja ne on mainittu tässä ketjussakin.
Pyysin ja sain itselleni ryhmäni varjoraportööritehtävän turvapaikkavirastoa koskevassa esityksessä, joten pääsen ainakin seuraamaan asian etenemistä ja edustamaan tätä näkemystä raportin valmistelussa.
Kiva, että on löytynyt mielekästä puuhaa. Vähemmän kivaa on sen sijaan se, että on yksi ja sama, vaikka sinä ja ECR vastustaisitte turvapaikkaratkaisujen keskittämistä, delegoimista EU:lle ja pysyvää taakanjakomekanismia. Samaan aikaan oma koti-Suomen puolueesi Perussuomalaiset ei tunnu vastustavan turvapaikkaratkaisujen keskittämistä, delegoimista EU:lle eikä pysyvää taakanjakomekanismia. Olisi monin verroin tärkeämpää pystyä vaikuttamaan kotimaiseen päätöksentekoon, mutta mitäpä niihin hallituksen tekemisiin pitäisikään osata ottaa kantaa Brysselistä asti.
Oli ikävä taas moittia tekemisiäsi. Sori siitä.
Halla-ahon pitää olla aktiivinen myös eduskunta-persujen suuntaan koska mun energia ei riitä jatkuvaan huutamiseen sekoiluista enkä saa kymppitonnin meppi-palkkaa kuussa niinkuin Halla-aho joten kaikki aika jonka käytän viestittelyyn on pois tienesteistäni.
Suurin osa Halla-ahon ideoista on hyviä mutta turvapaikahakemusten vastaanottamisen kannattaminen euroopan ulkopuolelta käsin oli sekoilu ja oma maali eli jopa Halla-ahon pitää miettiä ehdotustensa seuraukset paremmin.
Ideaalitilanteessa Halla-aho ja Homma valistaisivat persuja jotka ajaisivat järkevää politiikkaa ja persut valistaisivat sitten kokoomusta ja keskustaa.
Quote from: writer on 08.06.2016, 21:54:55
Ideaalitilanteessa Halla-aho ja Homma valistaisivat persuja jotka ajaisivat järkevää politiikkaa ja persut valistaisivat sitten kokoomusta ja keskustaa.
Keskustelimme tänään aihepiiristä eduskuntaryhmän maahanmuuttotyöryhmässä meppimme lähettämän alustuksen pohjalta. Myös palstalla esitetyt näkemykset ja aiheen tiimoilta saamamme viestit toivat epäilemättä lisäsyvyyttä keskusteluun. Esitän kiitokseni kaikille osapuolille. Lisätuki palstalaisilta ei ole tietenkään jatkossakaan pahitteeksi.
Quote from: Jussi Halla-aho on 04.06.2016, 17:57:05
Hei, kaikki!
Hallituksen (tai eduskunnan) tekemisiin en osaa ottaa kantaa, mutta minä ja ECR yleensäkin vastustamme turvapaikkaratkaisujen keskittämistä tai delegoimista EU:lle, samoin kuin pysyvää taakanjakomekanismia. Syyt ovat ilmeisiä, ja ne on mainittu tässä ketjussakin.
Pyysin ja sain itselleni ryhmäni varjoraportööritehtävän turvapaikkavirastoa koskevassa esityksessä, joten pääsen ainakin seuraamaan asian etenemistä ja edustamaan tätä näkemystä raportin valmistelussa.
Etkö todellakaan osaa ottaa kantaa hallituksen tekemiseen? Vai etkö
halua?
1. Ensin myönsit kiitettävän suoraan kirjoituksessa
"Uusia numeroita" 10.11.2015:
"
Hallituspuolueen edustajana joudun toteamaan, että hallitus on surkealla tavalla epäonnistunut siirtolaiskriisin hoidossa ja Suomen kansallisen edun puolustamisessa. Huomio on kiinnittynyt lähes yksinomaan hakijoiden rekisteröimiseen ja majoitustilojen etsimiseen."
http://www.halla-aho.com/scripta/uusia_numeroita.html
2. Sitten annoit Helsingin Sanomissa 24.1.2016 Suomen hallitukselle ja viranomaisille pakolais- ja siirtolaiskriisin hoidossa kouluarvosanan 8.
ÄÄNESTÄJÄN KYSYMYKSET:
Osaatko ainakin ottaa kantaa eli saada ääntä kuuluviin siitä, miksiköhän UlkoministerinSalkkulaisten, entisten Perussuomalaisten, kannatus on pysyvästi romahtanut alle puoleen?
Facebookin sarkastisen "varjoraportöörin" toimi ei merkitse Sipilän, Stubbin ja Soinin avointa haastamista. Oletko unohtanut äänimääräsi, äänestäjien aplodit ja heidän luottamuksensa? Mitä oikein pelkäät? Miksi ryhdyit poliitikoksi?
Varsinkin, jos
ET halua (etkä siitä huolimatta eli kiitettävästi) ryhdy puheenjohtajaksi, mikä estää kertomasta avoimesti mielipidettäsi Sipilän hallituksen ja puheenjohtaja Soinin päätöksistä?
Jos antaa oman uskottavuutensa mennä menojaan, mitä jää jäljelle?
Mitä oikein odotat?
Quote from: writer on 03.06.2016, 19:35:37
Jos euroopan turvapaikkavirasto toteutuu niin se luo uuden vetovoimatekijän tulla eurooppaan sillä koko euroopan linja löysenee juuri niinkuin Suomen maahanmuuttoviraston linja on löysentynyt Migrin otettua EASO-koulutukset ja EASO-moduulit käyttöön vuonna 2013.
Pidin tänään eduskunnan täysistunnossa ulkomaalaislain muuttamista koskevan hallituksen esityksen käsittelyssä seuraavan puheenvuoron:
"Arvoisa puhemies! Hallituksen esityksessä on ehdotettu tiettyjen maahanmuuttohallinnon tehtävien siirtoa poliisilta ja Rajavartiolaitokselta Maahanmuuttovirastolle. Prosessien kehittäminen ja selkeyttäminen on sinänsä kannatettavaa, mutta toisaalta kannattaa pitää mielessä se, että poliiseilla ja Rajavartiolaitoksen henkilökunnalla on erittäin hyvää käytännön kokemusta maahanmuuttoasioista ja sitä kannattaa hyödyntää jatkossakin.
Arvoisa puhemies! Suomen kannalta olennaisesti tärkeämpi kysymys liittyy kuitenkin komission esitykseen Dublin-asetuksen muuttamisesta. Esityksen mukaan turvapaikanhakijoita siirrettäisiin toisiin EU-maihin muuttopaineen kohdatessa yhtä tai useampaa jäsenvaltiota. Tämän hetken esityksen mukaan taakanjakojärjestelmästä tulisi pysyvä ja sakon uhalla jäsenmaita velvoittava, mikä on vastoin hallitusohjelman kirjausta. EU-laajuinen turvapaikanhakijoiden taakanjako tarkoittaisi käytännössä hakijoiden määrän runsasta kasvua myös Suomessa. Ainoastaan Suomi on toteuttanut viime syksynä sovittua EU:n vapaaehtoisesta taakanjakomekanismista tehtyä sopimusta pilkun tarkasti, ja sopimuksen nojalla Italiasta ja Kreikasta uudelleen lähetetyksi aiotuista 160 000 turvapaikanhakijasta on toukokuun loppuun mennessä lähetetty noin 2 000 henkilöä, joista peräti noin kuudesosa Suomeen. Herääkin kysymys siitä, mitä mahtaisi tapahtua, jos sitoutuisimme komissiossa nyt suunnitteilla olevaan taakanjakomekanismiin.
Arvoisa puhemies! Suunnitelmissa oleva EU:n turvapaikkavirasto ja sen myötä tuleva EU-laajuinen yhteinen turvapaikkalinja eivät myöskään ole ratkaisu ongelmaan. Toteutuessaan ne kaventaisivat olennaisesti kansallista liikkumavaraamme ja jatkaisivat EU:n liittovaltiokehitystä. Hallituksen tuleekin vaikuttaa unionissa pikemminkin siihen suuntaan, että EU-direktiiveissä mahdollistettaisiin laajempi kansallinen liikkumavara ja vapaammat kädet toteuttaa kansallista turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikkaa."
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Puheenvuoro/Sivut/PUH_67+2016+5+6+6.aspx (https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Puheenvuoro/Sivut/PUH_67+2016+5+6+6.aspx)
Quote from: Sami Savio on 09.06.2016, 20:20:35
Quote from: writer on 03.06.2016, 19:35:37
Jos euroopan turvapaikkavirasto toteutuu niin se luo uuden vetovoimatekijän tulla eurooppaan sillä koko euroopan linja löysenee juuri niinkuin Suomen maahanmuuttoviraston linja on löysentynyt Migrin otettua EASO-koulutukset ja EASO-moduulit käyttöön vuonna 2013.
Pidin tänään eduskunnan täysistunnossa ulkomaalaislain muuttamista koskevan hallituksen esityksen käsittelyssä seuraavan puheenvuoron:
"Arvoisa puhemies! Hallituksen esityksessä on ehdotettu tiettyjen maahanmuuttohallinnon tehtävien siirtoa poliisilta ja Rajavartiolaitokselta Maahanmuuttovirastolle. Prosessien kehittäminen ja selkeyttäminen on sinänsä kannatettavaa, mutta toisaalta kannattaa pitää mielessä se, että poliiseilla ja Rajavartiolaitoksen henkilökunnalla on erittäin hyvää käytännön kokemusta maahanmuuttoasioista ja sitä kannattaa hyödyntää jatkossakin.
Arvoisa puhemies! Suomen kannalta olennaisesti tärkeämpi kysymys liittyy kuitenkin komission esitykseen Dublin-asetuksen muuttamisesta. Esityksen mukaan turvapaikanhakijoita siirrettäisiin toisiin EU-maihin muuttopaineen kohdatessa yhtä tai useampaa jäsenvaltiota. Tämän hetken esityksen mukaan taakanjakojärjestelmästä tulisi pysyvä ja sakon uhalla jäsenmaita velvoittava, mikä on vastoin hallitusohjelman kirjausta. EU-laajuinen turvapaikanhakijoiden taakanjako tarkoittaisi käytännössä hakijoiden määrän runsasta kasvua myös Suomessa. Ainoastaan Suomi on toteuttanut viime syksynä sovittua EU:n vapaaehtoisesta taakanjakomekanismista tehtyä sopimusta pilkun tarkasti, ja sopimuksen nojalla Italiasta ja Kreikasta uudelleen lähetetyksi aiotuista 160 000 turvapaikanhakijasta on toukokuun loppuun mennessä lähetetty noin 2 000 henkilöä, joista peräti noin kuudesosa Suomeen. Herääkin kysymys siitä, mitä mahtaisi tapahtua, jos sitoutuisimme komissiossa nyt suunnitteilla olevaan taakanjakomekanismiin.
Arvoisa puhemies! Suunnitelmissa oleva EU:n turvapaikkavirasto ja sen myötä tuleva EU-laajuinen yhteinen turvapaikkalinja eivät myöskään ole ratkaisu ongelmaan. Toteutuessaan ne kaventaisivat olennaisesti kansallista liikkumavaraamme ja jatkaisivat EU:n liittovaltiokehitystä. Hallituksen tuleekin vaikuttaa unionissa pikemminkin siihen suuntaan, että EU-direktiiveissä mahdollistettaisiin laajempi kansallinen liikkumavara ja vapaammat kädet toteuttaa kansallista turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikkaa."
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Puheenvuoro/Sivut/PUH_67+2016+5+6+6.aspx (https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Puheenvuoro/Sivut/PUH_67+2016+5+6+6.aspx)
Olet mies paikallaan.
Kiitos.
Quote from: Sami Savio on 09.06.2016, 20:20:35
Hallituksen tuleekin vaikuttaa unionissa pikemminkin siihen suuntaan, että EU-direktiiveissä mahdollistettaisiin laajempi kansallinen liikkumavara ja vapaammat kädet toteuttaa kansallista turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikkaa."
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Puheenvuoro/Sivut/PUH_67+2016+5+6+6.aspx (https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Puheenvuoro/Sivut/PUH_67+2016+5+6+6.aspx)
Tähän on tultu. Näihin aikoihin on eletty.
Yo. kansanedustaja Savion lausumasta on kiittäminen, sillä se on ilmeisesti kriittisin, mihin hallitussuomalaisten edustaja pystyy. Kyse ei kuitenkaan ole kansan edustamisesta.
Sääli vain, että Merkelin-Sipilän hallituksella ei ole aikomustakaan noudattaa edes omaa ohjelmaansa saati EU-direktiivien mahdollistamaa ja vastuullisten maiden tekemää politiikkaa, koska se on sitoutunut Monikulttuuriin :flowerhat:.
UlkoministerinSalkkulaisten puolueen ja isänmaan kohtalo: Yllätys!
hyvä homma.
eniten vituttaa hallituksessa ja eduskunnassa se saamattomuus ja se että siellä on vajaa 200 hattivattia jotka MUN rahoilla päättävät MINUN ETUJENI VASTAISESTI
RAJAT KIINNI, saatana