Ei näillä ole enää mitään häpyä. Valtion firma jonka tuotteet menee liiankin hyvin kaupaksi. Harvalla yksityisen toimarilla on 300-500 000€:n vuosipalkka kuten valtion monopoliyhtiöillä Suomessa! >:(
Huhtasaari teki eduskunnassa kirjallisen kysymyksen.
www.verkkouutiset.fi/kotimaa/palkka-50353
Maailman helpoin työ. Jos kauppa käy, tulosta tulee ja voidaan olla tyytyväisiä. Jos kauppa ei käy, ollaan kuitenkin onnistuttu, kun ollaan saatu suomalaisten viinanjuontia vähennettyä.
Alkon TJ:n työ on ehkä vielä hieman helpompi kuin VR:n ja YLE:n TJ:n duunit. Liksatkin lienevät kohtuullisia.
OT: Käytin juuri VR:n palveluita ekaa kertaa 22 kuukauteen äärimmäisen pakon sanelemana. Normimeininkiä junassa: lähimmät vessat rikki, netti ei toiminut ja Pasilan asemalla liukuportaat rikki. Emännän mukaan Pasilan liukuportaat olleet vähän väliä rikki useamman kuukauden.
Täytyy kai johtajille hyvästä työstä kohtuullinen korvaus maksaa. Ja Ylekin mamuttaa saatanallisilla ylikierroksilla.
Ettekö te nyt ymmärrä?
Näitä isoja pomoja headhuntataan kokoajan.
Nämä meidän huippujohtajat karkaavat ulkomaille huippupesteihin ellei palkka ole kilpailukykyinen.
Tapahtuu aivovuotoa :facepalm: jos palkka ei ole kansainvälisesti kilpailukykyinen.
Quote from: Laskentanuiva on 12.05.2016, 17:24:01
Ettekö te nyt ymmärrä?
Näitä isoja pomoja headhuntataan kokoajan.
Nämä meidän huippujohtajat karkaavat ulkomaille huippupesteihin ellei palkka ole kilpailukykyinen.
Tapahtuu aivovuotoa :facepalm: jos palkka ei ole kansainvälisesti kilpailukykyinen.
Jeps, pari miljardia niin käteisestä tuli komissaari. On se pätevä.
Kai suomalaisen alkoholi-monopolin johtamisessa voisi epäonnistuakin, en vain käsitä miten.
Tällöin palkkakin olisi varmasti huonompi.
Quote from: Rikastaja on 12.05.2016, 16:34:36
Maailman helpoin työ. Jos kauppa käy, tulosta tulee ja voidaan olla tyytyväisiä. Jos kauppa ei käy, ollaan kuitenkin onnistuttu, kun ollaan saatu suomalaisten viinanjuontia vähennettyä.
Samahan sen energia infrassa.
Kauppa käy kun on talvikylmä ja jos ei käy kun kansalaiset noudattavat Motivan säästöohjeita.
Siispä bossille lisää tantiemejä ja optiota, samoista syistä.
On hieno asia, että valtiolla on monopoleja joiden johtoon voidaan nimittää omia kavereita.
Quote from: Jorma M. on 12.05.2016, 17:18:31
Alkon TJ:n työ on ehkä vielä hieman helpompi kuin VR:n ja YLE:n TJ:n duunit. Liksatkin lienevät kohtuullisia.
OT: Käytin juuri VR:n palveluita ekaa kertaa 22 kuukauteen äärimmäisen pakon sanelemana. Normimeininkiä junassa: lähimmät vessat rikki, netti ei toiminut ja Pasilan asemalla liukuportaat rikki. Emännän mukaan Pasilan liukuportaat olleet vähän väliä rikki useamman kuukauden.
Täytyy kai johtajille hyvästä työstä kohtuullinen korvaus maksaa. Ja Ylekin mamuttaa saatanallisilla ylikierroksilla.
Ja niiden portaiden rikki olo on sekin VR:n vika?
Quote from: Raksa_Mies on 12.05.2016, 18:51:28
Quote from: Jorma M. on 12.05.2016, 17:18:31
Alkon TJ:n työ on ehkä vielä hieman helpompi kuin VR:n ja YLE:n TJ:n duunit. Liksatkin lienevät kohtuullisia.
OT: Käytin juuri VR:n palveluita ekaa kertaa 22 kuukauteen äärimmäisen pakon sanelemana. Normimeininkiä junassa: lähimmät vessat rikki, netti ei toiminut ja Pasilan asemalla liukuportaat rikki. Emännän mukaan Pasilan liukuportaat olleet vähän väliä rikki useamman kuukauden.
Täytyy kai johtajille hyvästä työstä kohtuullinen korvaus maksaa. Ja Ylekin mamuttaa saatanallisilla ylikierroksilla.
Ja niiden portaiden rikki olo on sekin VR:n vika?
Siis meinaatko että asia ei kuulu VR:lle vaan esim Veijo Pasilanrautatieasemalle?
Palkka on täysin naurettava. Tuohon tehtävään 6000€/kk olisi sopari, lisäksi johtaja ja päällikkötasoa voitaisiin laittaa ulos ihan reippaasti. Siis vaikka PJ saisi sen 6ke ja pienemmät vähemmät niin tuskin yksikään saisi yksityisellä puolella enemmän!
Ei Alkossa tarvita laisinkaan toimitusjohtajaa.
Kuskataan vain viina sisään trukkilavoilla ja kansa käy sen sieltä hakemassa.
Quote from: Jorma M. on 15.05.2016, 13:31:53
Quote from: Raksa_Mies on 12.05.2016, 18:51:28
Quote from: Jorma M. on 12.05.2016, 17:18:31
Alkon TJ:n työ on ehkä vielä hieman helpompi kuin VR:n ja YLE:n TJ:n duunit. Liksatkin lienevät kohtuullisia.
OT: Käytin juuri VR:n palveluita ekaa kertaa 22 kuukauteen äärimmäisen pakon sanelemana. Normimeininkiä junassa: lähimmät vessat rikki, netti ei toiminut ja Pasilan asemalla liukuportaat rikki. Emännän mukaan Pasilan liukuportaat olleet vähän väliä rikki useamman kuukauden.
Täytyy kai johtajille hyvästä työstä kohtuullinen korvaus maksaa. Ja Ylekin mamuttaa saatanallisilla ylikierroksilla.
Ja niiden portaiden rikki olo on sekin VR:n vika?
Siis meinaatko että asia ei kuulu VR:lle vaan esim Veijo Pasilanrautatieasemalle?
VR:n kautta tieto pitää mennä isännöintiin, joka ei tod.näk. ole VR vaan vastuu on ulkoistettu.
Rakennusta VR ei omista.
Quote from: Rikastaja on 12.05.2016, 16:34:36
Maailman helpoin työ. Jos kauppa käy, tulosta tulee ja voidaan olla tyytyväisiä. Jos kauppa ei käy, ollaan kuitenkin onnistuttu, kun ollaan saatu suomalaisten viinanjuontia vähennettyä.
Jos viina ei liiku ja tuotantoa supistetaan niin duunariportaasta väkeä ulos tai pakkolomalle.
Mutta herra ToimitusJohtaja on palkkansa ansainnut? Laiskat duunarit vaan tiukempaan komentoon niin viinan tuotanto on taas kannattavaa. Vai robotitko sitä viinaa siellä läträä.
Mihin siellä toimitusjohtajaa edes tarvitaan? Joku viinalle perso ministeri voi hoitaa sen duunin vasemmalla kädellä laput silmillä.
Quote from: Eino P. Keravalta on 15.05.2016, 13:39:16
Ei Alkossa tarvita laisinkaan toimitusjohtajaa.
Kuskataan vain viina sisään trukkilavoilla ja kansa käy sen sieltä hakemassa.
Sipilä myy Alkon ja asettaa sääntelyt kohdalleen niin, että kukaan ei osta muualta kuin Virosta pullon kerrallaan.
Veikkaukse tj,, 460k € vuodessa. Yleisradion 342k € jne. Onhan ne vaativia hommia.. http://aleksihernesniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/213838-valtionyhtioiden-toimitusjohtajien-palkat-ja-palkkiot-2015
Quote from: ArtturiE on 15.05.2016, 14:03:55
Quote from: Jorma M. on 15.05.2016, 13:31:53
Quote from: Raksa_Mies on 12.05.2016, 18:51:28
Quote from: Jorma M. on 12.05.2016, 17:18:31
Alkon TJ:n työ on ehkä vielä hieman helpompi kuin VR:n ja YLE:n TJ:n duunit. Liksatkin lienevät kohtuullisia.
OT: Käytin juuri VR:n palveluita ekaa kertaa 22 kuukauteen äärimmäisen pakon sanelemana. Normimeininkiä junassa: lähimmät vessat rikki, netti ei toiminut ja Pasilan asemalla liukuportaat rikki. Emännän mukaan Pasilan liukuportaat olleet vähän väliä rikki useamman kuukauden.
Täytyy kai johtajille hyvästä työstä kohtuullinen korvaus maksaa. Ja Ylekin mamuttaa saatanallisilla ylikierroksilla.
Ja niiden portaiden rikki olo on sekin VR:n vika?
Siis meinaatko että asia ei kuulu VR:lle vaan esim Veijo Pasilanrautatieasemalle?
VR:n kautta tieto pitää mennä isännöintiin, joka ei tod.näk. ole VR vaan vastuu on ulkoistettu.
Rakennusta VR ei omista.
poisto... vastaus meni väärälle
Quote from: Jorma M. on 15.05.2016, 13:31:53
Quote from: Raksa_Mies on 12.05.2016, 18:51:28
Quote from: Jorma M. on 12.05.2016, 17:18:31
Alkon TJ:n työ on ehkä vielä hieman helpompi kuin VR:n ja YLE:n TJ:n duunit. Liksatkin lienevät kohtuullisia.
OT: Käytin juuri VR:n palveluita ekaa kertaa 22 kuukauteen äärimmäisen pakon sanelemana. Normimeininkiä junassa: lähimmät vessat rikki, netti ei toiminut ja Pasilan asemalla liukuportaat rikki. Emännän mukaan Pasilan liukuportaat olleet vähän väliä rikki useamman kuukauden.
Täytyy kai johtajille hyvästä työstä kohtuullinen korvaus maksaa. Ja Ylekin mamuttaa saatanallisilla ylikierroksilla.
Ja niiden portaiden rikki olo on sekin VR:n vika?
Siis meinaatko että asia ei kuulu VR:lle vaan esim Veijo Pasilanrautatieasemalle?
Kyllä meinaan, ettei kuulu VR:lle. Kuten ei radatkaan.
Quote from: Jorma M. on 15.05.2016, 13:31:53
Quote from: Raksa_Mies on 12.05.2016, 18:51:28
Ja niiden portaiden rikki olo on sekin VR:n vika?
Siis meinaatko että asia ei kuulu VR:lle vaan esim Veijo Pasilanrautatieasemalle?
http://www.liikennevirasto.fi/yhteystiedot/palaute
Ei todellakaan kuulu. Kaikki asemarakennukset, laiturit, kulkuväylät sekä muu infrastruktuuri kuten rikkinäinen liukuporras KUULUU LIIKENNEVIRASTOLLE ei vr:lle.
Laiton tähän asianmukaisen tahon yhteystiedot jos haluat lähettää valituksen. Mutta huom, Pasilan aseman liukuportaan ja koko asema on rakennustyöaluetta, ja paikalle rakennetaan Suomen suurin notkumakeskus.
Nämä pääjohtajat eivät kyllä vakuuta. Nämä pääjohtajan pestit päätetään looseissa, ei tässä pätevyydellä ole sijaa. Vieläkin ihmetyttää Nokian myynti Microsoftille. Apina olisi pitänyt Nokian menestyksekkäänä, mutta nämä ammattijohtajat palkkasivat Microsoftin työntekijän myymään Nokian Microsoftille! Siis kuinka tyhmä voi ihminen enää olla?! Ja sitten se käyttöjärjestelmä! Samsungille ei ollut mikään ongelma käyttää Androidia, Samsung tahkoaa huipputulosta Androidin kanssa! Ei tavallista kuluttajaa kiinnosta, mikä käyttöjärjestelmä puhelimessa on, vaan se, onko käyttöliittymä hyvä ja puhelin luotettava! Nokian olisi kannattanut jatkaa rautakauppiaana ainakin toistaiseksi, eikä väkisin ängetä softan tuottajaksi! Pelkästään puhelinvalmistajana brändi olisi vain vahvistunut! Tokihan softaakin olisi voinut siinä sivussa kehittää, mutta Android-puhelimilla olisi maksettu laskut!
Entä Posti, eiku Itella, eiku Posti? Nimenmuutos Postista takaisin Postiksi oli Postin johdon huippuinnovaatio, Suomi nousuun! Ja maksoi maltaita. On sanomattakin selvää, että valtion monopoliyhtiöitä johtaisi vaikka meidän kultainen noutaja. Se tosin on harvinaisen fiksu koira.
Quote from: siviilitarkkailija on 15.05.2016, 17:08:10
Quote from: Jorma M. on 15.05.2016, 13:31:53
Quote from: Raksa_Mies on 12.05.2016, 18:51:28
Ja niiden portaiden rikki olo on sekin VR:n vika?
Siis meinaatko että asia ei kuulu VR:lle vaan esim Veijo Pasilanrautatieasemalle?
http://www.liikennevirasto.fi/yhteystiedot/palaute
Ei todellakaan kuulu. Kaikki asemarakennukset, laiturit, kulkuväylät sekä muu infrastruktuuri kuten rikkinäinen liukuporras KUULUU LIIKENNEVIRASTOLLE ei vr:lle.
Laiton tähän asianmukaisen tahon yhteystiedot jos haluat lähettää valituksen. Mutta huom, Pasilan aseman liukuportaan ja koko asema on rakennustyöaluetta, ja paikalle rakennetaan Suomen suurin notkumakeskus.
Juurikin näin. On kuulunut ties kuinka kauan.
Jormakin sitten, kun seuraavan kerran valittaa radan tai vaikkapa niiden liukuportaitten kuntoa, ottaa yhteyttä Liikennevirastoon, ei VR:ään.
Quote from: Raksa_Mies on 15.05.2016, 18:59:45
Quote from: siviilitarkkailija on 15.05.2016, 17:08:10
Quote from: Jorma M. on 15.05.2016, 13:31:53
Quote from: Raksa_Mies on 12.05.2016, 18:51:28
Ja niiden portaiden rikki olo on sekin VR:n vika?
Siis meinaatko että asia ei kuulu VR:lle vaan esim Veijo Pasilanrautatieasemalle?
http://www.liikennevirasto.fi/yhteystiedot/palaute
Ei todellakaan kuulu. Kaikki asemarakennukset, laiturit, kulkuväylät sekä muu infrastruktuuri kuten rikkinäinen liukuporras KUULUU LIIKENNEVIRASTOLLE ei vr:lle.
Laiton tähän asianmukaisen tahon yhteystiedot jos haluat lähettää valituksen. Mutta huom, Pasilan aseman liukuportaan ja koko asema on rakennustyöaluetta, ja paikalle rakennetaan Suomen suurin notkumakeskus.
Juurikin näin. On kuulunut ties kuinka kauan.
Jormakin sitten, kun seuraavan kerran valittaa radan tai vaikkapa niiden liukuportaitten kuntoa, ottaa yhteyttä Liikennevirastoon, ei VR:ään.
Se on yks vitun hailee mikä virasto kyseessä. Mä arvostelen molempien, ja kaikkien, toimintaa koska olen pölhöpopulisti.
Aika monella asemalla itse asemarakennus kuuluu VR:lle tai jollekin muulle yksityiselle tai julkiselle yhtiölle tai yksityishenkilölle. Liikenneviraston omaisuutta on tällöin vain laiturialue ja raiteet. Esimerkiksi Pasilan aseman omistaja on YIT (aikaisemmin Senaattikiinteistöt) ja Helsingin päärautatieaseman VR.
Se on sitten eri juttu, kuuluvatko Pasilan aseman laitureille johtavat liukuportaat YIT:n vai Liikenneviraston omistamaan alueeseen. Todennäköisesti ne ovat YIT:n aluetta.
Quote from: orientexpressen on 15.05.2016, 20:02:28
Aika monella asemalla itse asemarakennus kuuluu VR:lle tai jollekin muulle yksityiselle tai julkiselle yhtiölle tai yksityishenkilölle. Liikenneviraston omaisuutta on tällöin vain laiturialue ja raiteet. Esimerkiksi Pasilan aseman omistaja on YIT (aikaisemmin Senaattikiinteistöt) ja Helsingin päärautatieaseman VR.
Se on sitten eri juttu, kuuluvatko Pasilan aseman laitureille johtavat liukuportaat YIT:n vai Liikenneviraston omistamaan alueeseen. Todennäköisesti ne ovat YIT:n aluetta.
Katos vuan. Näin on, tunnustan tietämättömyyteni.
Sen verran täytyy kyllä antaa tunnustusta Alkon toimitusjohtajalle, että ei se viinan ostaminen mikään helppo juttu ole.
Minäkin olen siinä usein epäonnistunut. Monesti on sanottu, että 'sinulle ei kyllä myydä'.
Quote from: Faidros. on 12.05.2016, 16:24:35
Ei näillä ole enää mitään häpyä. Valtion firma jonka tuotteet menee liiankin hyvin kaupaksi. Harvalla yksityisen toimarilla on 300-500 000€:n vuosipalkka kuten valtion monopoliyhtiöillä Suomessa! >:(
Huhtasaari teki eduskunnassa kirjallisen kysymyksen.
www.verkkouutiset.fi/kotimaa/palkka-50353
36000 egeä kuukaudessa mutta onhan meillä varaa. :facepalm:
Quote from: Rikastaja on 12.05.2016, 16:34:36
Maailman helpoin työ. Jos kauppa käy, tulosta tulee ja voidaan olla tyytyväisiä. Jos kauppa ei käy, ollaan kuitenkin onnistuttu, kun ollaan saatu suomalaisten viinanjuontia vähennettyä.
Mutta pitää lobbata poliitikot kannattamaan nykymonopolia sen sijaan että liberalisoisivat vähittäismyyntiä niinkuin vaalirahoittavat kaupan keskusliikkeiden toivovat. Kai siihen muutama viinikannu kuluu.
Quote from: Eino P. Keravalta on 15.05.2016, 13:39:16
Ei Alkossa tarvita laisinkaan toimitusjohtajaa.
Kuskataan vain viina sisään trukkilavoilla ja kansa käy sen sieltä hakemassa.
Laki taitaa vaatia toimitusjohtajan. Mutta kuten tidämme, TJ voi olla kuka tahansa spurgu tai bulvaani. Tässä Alkon tapauksessa voisi maksaa palkankin sillä että "juo kuormasta". Kun tulee se aika että vanha TJ ei enää anna elonmerkkejä, haetaan torilta uusi.