Suvi Keskisen mielipide
http://www.hs.fi/mielipide/a1460254780505?ref=hs-etusivu-luetuimmat-#9
Muutama luulo, arvaus ja kommentti tohtori-tasoisen mielipiteeseen:
"millaisia reaktioita syntyy esimerkiksi afrikkalaistaustaisten mallien esiintyessä mainoksissa"
Kun malli esittää itseään, reaktiot lienevät vähäisiä. Kun tilanne ei vaikuta aidolta vaan tehdyltä, reaktiot saattavat olla voimakkaampia. Vertaa esim. radio-ohjelmaa Ali ja Husu, missä Ali esittää itseään ja Husu kaikkitietävää.
"Esimerkiksi Felixin tuore mainos sai sosiaalisen median täyttymään viesteistä, joissa kerrottiin aikeista suosia yhtiön tuotteita."
Kyllä se lämmittää mieltä, kun joukko "suveja" ryhtyy tukemaan monikansallista elintarviketuottajaa boikotoinnin sijaan.
"Pieni mutta ahkerasti rasistisia viestejä levittävä ryhmä näyttää pitävän ruuvipihdeissä median ja poliitikkojen lisäksi nyt mainostajiakin."
Oho, nyt lähdeviittauksia esiin, vai eikö tohtorilla ole "näyttää"-sanaa parempaa perustelua ?
PS
Kaippa somppujen eri heimojenkin edustus tulisi ottaa huomioon mainoksissa, jotta porukka ei rupeaisi kahinoimaan ja joutuisivat vielä lähtemään turvapaikan hakuun.
ei minunkaan mielestä saa syrjiä ja sivuuttaa ei-valkoisia ihmisiä, mutta eiköhän he voisi kotimaassaan katsella paremmin niitä itselleen suunnattuja mainoksia
Quote"millaisia reaktioita syntyy esimerkiksi afrikkalaistaustaisten mallien esiintyessä mainoksissa"
Ei minkäänlaisia. Yhdentekevää. Mutta jos puhutaan mielipiteistä koskien mallien kauneutta, niin mustat naiset/miehet eivät ole kasvoiltaan niin kauniita kuin valkoiset, latinot tai aasialaiset. Tämä siis vaatimaton miehinen mielipiteeni.
Ei-valkoisia, ei-suomalaisiakaan matuja voi sivuuttaa kuluttajina. He nimittäin kuluttavat valkoisen suomalaisen verokirstun pohjaan asti ja elelevät siihen päälle vielä valkoisen suomalaisen ottamalla velkarahalla.
Mutta mitäs näköjään siitä, sillä rahaa tuntuu olevan ja sitähän nimittäin riittää, ainakin unelmissa.
Onneksi valkoiset suomalaiset joiden veroaste on tällä menolla kohta tasan 100% voidaan sivuuttaa.
Luulen puhuvani joidenkin muidenkin kaltaisteni rasistien, fasistien ja natsien puolesta, jos sanon, että minua ei kiinnosta pätkääkään, minkä värinen ihminen on mainoksessa tai minkä värisille ihmisille mainos on suunnattu. Minua ei haittaa minkä värinen Felix-kissa kalastaa kurkkumainoksessa.
Tuo ihmisten ihonvärin arvottaminen on pääasiassa suvaitsevaiston harrastamaa toimintaa. Antaisivat ihmisen olla sen värisiä, mihin evoluutio on heidät kehittänyt.
Valkoiset suomalaiset veronmaksajat voi sen sijaan sivuuttaa KOKO PASKAN KUSTANTAJINA!!1! >:(
Quote from: Blanc73 on 11.04.2016, 09:04:54
Ei minkäänlaisia. Yhdentekevää. Mutta jos puhutaan mielipiteistä koskien mallien kauneutta, niin mustat naiset/miehet eivät ole kasvoiltaan niin kauniita kuin valkoiset, latinot tai aasialaiset. Tämä siis vaatimaton miehinen mielipiteeni.
Seksuaaliselta markkina-arvoltaan kuitenkin mustat miehet tuntuvat ohittavan aasialaismiehet. Naisilla taas aasialaisnaiset tuntuvat ohittavan afrikkalaisnaiset. Muistaakseni tämä ilmiö on näkynyt esimerkiksi Yhdysvalloissa pariutumistilastoissa ja jossain deittipalveluissa mm. siinä, että kuinka aktiivisesti mitkäkin rodut ottavat yhteyttä eri rotuihin ja kuinka todennäköisesti saavat vielä vastauksen takaisin.
Tämä voi liittyä siihen, että keskimäärin afrikkalaismiehet ja naisetkin ovat maskuliinisempia kuin aasialaiset miehet. Samasta syystä taas aasialaisnaisilla on korkeampi markkina-arvo, koska he ovat naisellisempia kuin afrikkalaismiehet. Pitämäni afrikkalais-amerikkalainen mediapersoona Tommy Sotomayor usein päivitteleekin sitä, että miksi keskimääräinen afrikkalais-amerikkalaiset naiset tuppaavat näyttämään niin miesmäisiltä.
Vaatemainoksissa on muuten sellainenkin kysymys, että ihonväri vaikuttaa siihen kuinka hyvin jonkun vaatteen väritys sopii. Esimerkiksi jos on aivan pikimusta henkilö, niin silloin aivan musta vaatetus voi näyttää oudommalta, kuin jos ihonväri ei ole niin tumma. Parasta olisi tietenkin, jos jossain nettikaupassa voisi virtuaalisesti sovittaa vaatteita erilaisilla ruumiinrakenteilla ja ihonväreillä - ja kenties omalla kuvallaan. Jossain silmälasipaikoissahan ainakin omalla kuvalla sovittaminen onnistuu.
On inhimillisesti suuri menetys ihmiskunnalle, jos opettelemme olemaan välinpitämättömiä. Ja mitä siitä seuraa, jos länsimaiset ihmiset oppisivat olemaan välinpitämättömiä. Sitten vingutaan yhteisöllisyyden perään, kun identiteetti ja sen kannattaminen on saatu leimattua kielteisenä asiana.
Naurettavia nämä tempaukset joilla koitetaan todistella jotain sensaationa, mikä on normaalia ihmisen lajikäyttäytymistä ja reagointia. Vähän kuin ihmeteltäisiin miten tulee mustelmia jalkaan kun potkii seinää.
Ei-valkoinen suomalainen on oksymoron ja 'Contradictio in adiecto'.
Värillä ei ole sitäpaitsi väliä. Värin esiinnostaminen on rasismia pahimmillaan. Ei "rasismia" niin kuin sen monet lähinnä tiedostavat ihmiset ymmärtävät, vaan nimenomaan rotuerottelua.
Markkinatalous hoitaa asian. Tutkija voi jatkaa tutkimisiaan.
Taas mielipide, jonka mukaan ihmisten ihonvärillä on kovasti väliä, sen sijaan, että kampanjoitaisiin sen puolesta ettei ihonvärillä olisi väliä.
Jos valkoihoisen esiintyminen mainoksessa on ei-valkoihoisten sivuuttamista kuluttajina, on ei-valkoihoisen esiintyminen mainoksessa valkoihoisten sivuuttamista kuluttajina. Mainostajan on näin ollen aina tehtävä päätös, mikä kuluttajaryhmä mainoksessa sivuutetaan, ellei mainokseen laiteta useita hahmoja. Jos 95% mainoksen näkijöistä on valkoisia, lienee valinta looginen. Jos värillä siis on väliä.
Suvi Keskiseltä ja HS:ltä hyvä ja tarpeellinen avaus tähän kipeään ongelmaan. Itse olen lisäksi vieläkin täysin järkyttynyt Big Brother Africa 2014 tv-ohjelman asukkaiden rodullisesta jakaumasta. 100% BB-asukkaista oli mustia afrikkalaisia. Ei yhtään eurooppalaista tai aasialaista. Tämän vuoden asukasvalinnat ovat jo käynnissä joten toivottavasti tilanne nyt korjataan rivakalla liikkeellä. Toivoisin että asukkaista ainakin puolet edustaisi Afrikan mantereen vähemmistöjä, kuten valkoisia ja hottentotteja. Suvi Keskisen pelinavauksesta onkin toivottavaa että media ottaa pallon ja tarttuu tähän aiheeseen!
http://www.bigbrotherafrica2014.org/contestants/
HK voisi tehdä makkaramainoksen, jossa kaapuun pukeutunut henkilö lausuu sanat:
islamista tinkimättä, kärsimyksiä säästämättä!
Koska saamme malleiksi meikki- ja naistenvaatemainoksiin transsukupuolisia ja transvestiitteja? Esimeekiksi julkisuudesta tutut kirkkoherran, romukauppiaan ja kuulantyöntäjän näkisin mielellään mainostavan suvi keskisille meikkejä, korkokenkiä ja naisten hepeneitä.
Quote from: beehoo on 11.04.2016, 09:02:13
ei minunkaan mielestä saa syrjiä ja sivuuttaa ei-valkoisia ihmisiä, mutta eiköhän he voisi kotimaassaan katsella paremmin niitä itselleen suunnattuja mainoksia
Entäs kun se synnyinmaa ja kotimaa yhä useamman kohdalla on esimerkiksi Suomi?
Yleensä piilomainontaa pidetään negatiivisena, mutta kun kyse on poliittisen aatteen piilomainonnasta, se ilmeisesti on täysin OK. Kritisoijat näkevät mainosten tekijöiden motiivit ja tekijät eivät pidä siitä, joten syyttävät rasismista.
Onhan mustia ollut ennekin mainoksissa:
https://www.youtube.com/watch?v=numbCLeS14o
Quote from: no future on 11.04.2016, 11:42:03
Quote from: beehoo on 11.04.2016, 09:02:13
ei minunkaan mielestä saa syrjiä ja sivuuttaa ei-valkoisia ihmisiä, mutta eiköhän he voisi kotimaassaan katsella paremmin niitä itselleen suunnattuja mainoksia
Entäs kun se synnyinmaa ja kotimaa yhä useamman kohdalla on esimerkiksi Suomi?
perheenyhdistämisen kautta isien ja tarvittaessa esi-isien maille asustelemaan
Minusta Felix teki aika oivallisen tempun. He arvelivat, että laittamalla tumma naishenkilö toimimaan "suomalaisessa" ympäristössä "suomalaisittain", siitä seuraisi närkästystä pienessä joukossa ihmisiä. Mutta tämä närkästys antaisi mahdollisuuden huomattavasti suuremmalle joukolle irtisanoutua näistä närkästyjistä ja esiintyä hyvänä ihmisenä. Tämä on homman nimi.
Rohkea temppu, sillä joku älykkäämpi "hyvä ihminen" olisi saattanut ymmärtää että häntä viedään ja olisi jättänyt tarttumatta. Mutta ilmeisen hyvä kalaonni Felixillä oli. No taas kerran ne närkästyjät kun eivät olisi närkästyneet, ei hyvät ihmiset olisi päässeet paistattelemaan.
Quote from: beehoo on 11.04.2016, 11:55:25
Naps
perheenyhdistämisen kautta isien ja tarvittaessa esi-isien maille asustelemaan
Onkos Tästä itse nyt sitten lähdettävä 1800-luvun Saksaan vai luovutettuun Karjalaan? Turkuun en ainakaan muuta, se on varma!
Somaleita voidaan laittaa mainoksiin siinä vaiheessa, kun KELAn palvelut eivät enää mene kaupaksi tarpeeksi hyvin.
Kulutan joten olen olemassa.
Mistä syntyy tämä suvakkien loputon tarve keksiä ongelma aiheesta kuin aiheesta?
Jos ei-valkoinen suomalainen (mikä hitto se sellainen edes on?) kokee asemansa kuluttajana horjuvan, eikö tämän aloituksen olisi pitänyt tulla hänen kynästään eikä jonkun etnisesti suomalaisen?
Quote from: ekto on 11.04.2016, 12:10:43
...
No taas kerran ne närkästyjät kun eivät olisi närkästyneet, ei hyvät ihmiset olisi päässeet paistattelemaan.
Tuo ei ole mahdollista. Närkästyjiä nimittäin riittää. Kuulin juuri kuinka Felixin ketsuppi on rasistisesti paiskattu junasta.
Toi äijä on mun idoli. Oon odotellut ketjua, johon voin sen pistää. Mut tänkin firman piti olla ruotsalainen, joka käyttää mallinaan kyseisenlaista miestä (miestä, joita on paljon tosielämässä). Lienee näyttelijä/mallikin ruotsalainen?
EDIT lisätty tosielämä
Toi Byggmaxin äijä on minunkin idoli. Ehtaa täyttä rautaa!
"Projektia pukkaa, vielä ei tiedä, että mimmoista, mutta varmuudella pukkaa.
Tissikuvia ja kissavideoita löytää netistä, puutavaraa peräkärryyn Pykmaksista." ;D
Onpa taas tosiaan ihme vinkunaa.
Just kun MV-lehti käytti HusLabin viitekuvana somalia, niin piti älähtää, peräti itse prinsessa Hassi tais olla asialla. Jos kerran ne somalit on niin perusteellisen suomalaisia, niin niitten kuvia varsinkin kandeis käyttää viitekuvana.
Vaan kun ei.
Sitten kun jotkut, niinku minä, ei tykkää mustasta mainoksessa, niin minä oon muka väärässä.
Saatana eikö ne ikinä osaa päättää?
Ja miten niitä nyt on hyljeksitty, TAAS JÄLLEEN KERRAN?
Tuu vittu mun putiikkiin, käyttäydy ihmisiksi, valitse rompe, anna rahat ja mee ulos.
Heippa ja hyvät päivänjatkot. Tää ei oo rakettitiedettä.
Telaketjut vetivät herneen nenuun siitäkin, ettei Byggmax mainoksen mukaan käytä kaupoissaan houkuttimina nuoria pimuja. Siis esineellistä ja objektiivistä. Mikä niille on hyvä?
Nii, guugletin juuri, että Felix näyttää olean norskien omistuksessa. Sitä en vielä guuglettanut, onko mainoksen tumma "suomalaistyttö/nainen" suomalaisen mainostoimiston idis.
Ja onhan tavisjengiä muissakin mainoksissa, esim. "Jokke" ja "naapurit" MTV:n kanavapakettimainoksessa. Sit taas pankki- ja vakuutusmainoksissa on jotenkin ihanteen mukaisia, l. nättejä ihmisiä. Senioritkin niissä ovat terveitä ja kauniita. Monien haave taas voi olla, että tulevaisuuden suomalaiset ovat hyvin hoikkia ja tummaihoisia ihmisiä.
Quote from: Arvoton on 11.04.2016, 15:50:18Telaketjut vetivät herneen nenuun siitäkin, ettei Byggmax mainoksen mukaan käytä kaupoissaan houkuttimina nuoria pimuja. Siis esineellistä ja objektiivistä. Mikä niille on hyvä?[...]
Ja yllättynyt on kuka? Apus käsi ylös!
Uumoilen, että tarkoitat tätä? (https://www.youtube.com/watch?v=gycM2YgNQ3c)
Toi on kylläkin niin sanotusti pidennetty versio.
Pahinta hennoo olla toi, että kun asiaan päästään Suomalainen mies maksaa vaan sille jätkälle.
Ai saakeli mä sain hyvät naurut! ;D
Nyt alkaa vähän niinku ketjut sekoittua, mutta ihan sama.
Ketä kiinnostaa, kuka tai kekä omistaa mitäkin?
Se on täysin tyhjää puhetta, kun puhe on siitä, että mitä mainostetaan ja miten ja millä taka-ajatuksella. Taka-ajatus ei todellakaan ole se, että Feeliksin Josefiinaa sorretaan, kun siitä ei tykätä.
Taka-ajatus on nimenomaan se, että Josefiina syötetään suomalaisena.
Ne ovatkin oikeita kuningaskuluttajia. Kuluttavat kaikki resurssit viimeiseen päreeseen.
QuoteHämmästystä herättää kuitenkin se, ettei kukaan jutussa haastatelluista nähnyt ei-valkoisia suomalaisia ryhmänä, jonka mielipiteistä yritysten kannattaisi olla kiinnostunut.
Nykyisin tämä toiseus on huomioitu niin, että mainoksissa pitää aina esiintyä vähintään yksi musta, vaikka prosentuaalisesti väestöstä mustia olisikin n. 1%, jos sitäkään (ehkä nykyisin alueittain saatetaan puhua isommastakin määrästä). Paljon en tämän ryhmän ostovoimaan luottaisi, vaan kyse on enemmän siitä, että mainoksissa pyritään luomaan "positiivinen monikulttuurinen vaikutelma", koska se on mainostajien mieleen (vaikka kohderyhmänä toimisi aivan eri henkilöt, niin on pakko mainostaa tuotteita "mustilla" trenditietoisten mainostajien mielestä - Tuotteiden myyjät taas uskovat mainostajien jutut mukisematta mitään vastaan).
QuoteMyös osa valkoisista suomalaisista arvostaa kulutusvalinnoissaan moninaisen suomalaisuuden kuvaamista. Esimerkiksi Felixin tuore mainos sai sosiaalisen median täyttymään viesteistä, joissa kerrottiin aikeista suosia yhtiön tuotteita.
Tavallaan tuo on totta joissakin pienissä piireissä, mutta pääosin syyt ovat aivan muualla.
Enemmän nämä Felixit saavat mainosta siitä, että nousee naurettavia "rasismi"-kohuja usein todella mitättömistä yksittäisistä viesteistä (joita esim. tietyt poliitikot ja toimittajat nostavat näyttävästi esille) ja tämän seurauksena huomiota saadaan paljon enemmän tuotteille kuin mitä muuten olisi saatukaan. Suomessa on paljon näitä "monikulttuurisuusfanaatikoita" ja tietyissä puolueissa se on tietysti otettu täysin omaksi agendaksi, jolla saa helposti huomiota. Ilman kohuja, niin mainosten kiinnostavuuskin jäisi minimiin.
Tilanne on johtanut siihen, että rasismi-kohuja tulee täysin mitättömistä tilanteista. Toisaalta jos kohteena on ns. valkoinen väestö, kuten näissä etnojengihyökkäyksissä, niin silloin vähätellään "rasismia" ja keksitään ties mitä selityksiä "eriarvoisuudesta" yms. lähtien. Eikä ketään edes kiinnosta mitä on erikoisemmin tapahtunut. Sama tilanne naisiin kohdistuvisssa seksuaalihyökkäyksissä.
Olen joskus linkittänyt mainoksia joissa on täysin perustelematta käytetty kiintiöneekereitä ja -ählämeitä. Erityisesti vaateketjut ja tavaratalot, varsinkin lasten vaatteita mainostaessaan. Ja tässä havainnot pelkästään tältä päivältä (klo 16.45 mennessä):
-Piltti-lastenruoat, valokuvakilpailu -> mallina vaaleanruskea monikulttuurivauva. Suomessa.
-lääkärikeskuksen mainos -> yönmusta neekeri kuuntelee stetoskoopilla enkelinkutrisen tyttölapsen rintaa.
-Visa/Pivo -luottokortti tjsp -mainos kadun varressa -> valkoinen nainen ja musta mies nauravat raikuvasti. Milleköhän.
Tämä lyhyellä ajomatkalla Tikkurilan läpi. Lehtiä ja mainospostia en ole edes avannut tänään.
Vaatteita, terveyspalveluita, rahoitusta, neekereille ja ählämeille. Eli ainoille kasvaville kansanosillemme. Ei, ei-valkoisia kuluttajia ei todellakaan ole unohdettu.
Siinähän se temppu seisookin ja häntäänsä heiluttaa.
Meille syötetään ihan koko ajan sitä mielikuvaa, että neekeri on ihana ja parempi kuin me.
Minkä vitun takia Terveystalon mainoksessa ei ole somali"taustainen" tutkimassa nettiä ja tekemässä itse itselleen lepra-diagnoosia? Kertokaa mulle, miksi ei?
Siinä on valkoinen nainen, jotta menis vihdoin kaaliin se, että myö valakoset ollaan vitun tyhmiä.
Quote from: Hän on 11.04.2016, 16:50:30
Olen joskus linkittänyt mainoksia joissa on täysin perustelematta käytetty kiintiöneekereitä ja -ählämeitä. Erityisesti vaateketjut ja tavaratalot, varsinkin lasten vaatteita mainostaessaan. Ja tässä havainnot pelkästään tältä päivältä (klo 16.45 mennessä):
-Piltti-lastenruoat, valokuvakilpailu -> mallina vaaleanruskea monikulttuurivauva. Suomessa.
-lääkärikeskuksen mainos -> yönmusta neekeri kuuntelee stetoskoopilla enkelinkutrisen tyttölapsen rintaa.
-Visa/Pivo -luottokortti tjsp -mainos kadun varressa -> valkoinen nainen ja musta mies nauravat raikuvasti. Milleköhän.
Tämä lyhyellä ajomatkalla Tikkurilan läpi. Lehtiä ja mainospostia en ole edes avannut tänään.
Vaatteita, terveyspalveluita, rahoitusta, neekereille ja ählämeille. Eli ainoille kasvaville kansanosillemme. Ei, ei-valkoisia kuluttajia ei todellakaan ole unohdettu.
En oikein usko että yhtäkkiä eri firmoissa olisi alettu palvomaan yllättäen neekeriukkoja (joiden saavutukset Afrikassa eivät ole kaksiset jos ei sisällissotia lasketa), nyt kyllä Coudenhouve-Kalergi -suunnitelmalla vaikuttas olevan vinha perä. Suomalaisista halutaan eroon rauhanomaisesti joten suositellaan rotujenvälistä sekoittumista. Lopputulos on kehitysmaalaistuminen kun älykkyys tippuu neekerin tasolle jolloin porukkaa on paljon helpompi hallita.
Näin se vaan menee.
Quote from: nollatoleranssi on 11.04.2016, 16:36:50
QuoteMyös osa valkoisista suomalaisista arvostaa kulutusvalinnoissaan moninaisen suomalaisuuden kuvaamista. Esimerkiksi Felixin tuore mainos sai sosiaalisen median täyttymään viesteistä, joissa kerrottiin aikeista suosia yhtiön tuotteita.
Tavallaan tuo on totta joissakin pienissä piireissä, mutta pääosin syyt ovat aivan muualla.
Kun jätämme toimittajien harhaisen kuplan suhteellisuudentajuttomuuden huomiotta, voinemme kuitenkin todeta että Felix sai sitä mitä halusi, eli näkyvyyttä joka jäi ihmisten mieliin. Lopulta myynnin kannalta on parempi että nimi yhdistyy johonkin, kuin että se on mitäänsanomaton, tai että siitä tulee mieleen keskinkertainen ketsuppi. Vähän epäilen, että mainostoimistolla olikin tavoitteena tämä, erityisesti ammattipuolestaloukkaantuvien itseään toimittajiksi kutsuvien pellejen vedättäminen oman kampanjansa tueksi. Muutoin kukaan ei puhuisi Felixin ketsupista.
Quote from: foobar on 11.04.2016, 19:49:58
Lopulta myynnin kannalta on parempi että nimi yhdistyy johonkin, kuin että se on mitäänsanomaton ...
Jeps. Jollain tavalla tunnettu, ei-skandaalimainen tuote, on paljon parempi kuin tuntematon, koska ihmiset ovat muukalaisvihamielisiä tuntemattomuutta kohtaan. Evoluutio on jättänyt eloon vain sen osan ihmiskunnasta, joka osaa olla varovainen.
Jokohan Suvin perheessä syödään Halal Aisha Nam Nam-lammasta?
Quote from: foobar on 11.04.2016, 19:49:58[...] Kun jätämme toimittajien harhaisen kuplan suhteellisuudentajuttomuuden huomiotta, voinemme kuitenkin todeta että Felix sai sitä mitä halusi, eli näkyvyyttä joka jäi ihmisten mieliin. [...]
Harvoin olen sinun, foobar, kanssa eri mieltä, mutta nyt taidat nytkytellä yleistä mielipidettä.
Toi on nii-in perinteinen argumentti.
Feeliksi tuhosi oman brändinsä sillä Josefiinalla.
Vaikka suurin osa kansasta on ihan että yks' hailee, mutta silti.
Kuka muistaa aikoisen kompan, joka oli Feeliksin mainos:
kuinka kahdesta kilosta tomaatteja saadaan kilo ketsuppia.
Yleinen mielipiteeni ei-valkoihoisten käyttämisestä mainoskuvastossa on, että se tekee mainoksista vaikeammin lähestyttäviä ja samoistaistuttavia. Ensisijainen kohderyhmä kun mille tahansa tuotteelle ovat Euroopassa eurooppalaiset kantaväestöt, jotka ovat kaikki valkoihoisia. Ei-valkoihoisten käyttö mainoskuvissa on sekin tehokeino, jolla pyritään vaikuttamaan kohderyhmiin. Kansainvälisemmät toimivat saattavat olla kiinnostuneita käyttämään tuotteidensa ja palveluiden markkinoimisessa "värikkäämpään" kuvastoa laajemman kohderyhmän saavuttamiseksi, mutta pienemmille kohderyhmille, kuten suomalaiset, kyse on puhtaasti mokuttamisesta tai matkimisesta. Huono mainos ärsyttää eri tavalla kuin hyvä.
https://www.youtube.com/watch?v=zVfS9LKyFO4
Mutta nykyäänhän myös sukupuoliin viittaaminen on Mainonnan eettisen neuvoston mukaan kiellettyä esimerkiksi lelumainoksissa, joten ei-valkoisten "suomalaisten" sijoittaminen mainoksiin on nähtävä rasismina. Saman tuulipuvun on sovittava kaikille.
Kyllä voidaan jos otetaan huomioon se raha joka valtaväestöllä on. Niin kauan kun maahantulijat ovat sosiaalitukien varassa ei siihen kuluttajaryhmään kannata panostaa suuria. Tiedän että mielipiteeni kirvottaisi PK-väestössä itkun ja porun ja muuta sellaista koska tulot eivät jakaudu tasaisesti yms. Siihen voi sanoa vain: terveluloa reaalimaailmaan.
Quote from: Leso on 11.04.2016, 20:05:31
Quote from: foobar on 11.04.2016, 19:49:58[...] Kun jätämme toimittajien harhaisen kuplan suhteellisuudentajuttomuuden huomiotta, voinemme kuitenkin todeta että Felix sai sitä mitä halusi, eli näkyvyyttä joka jäi ihmisten mieliin. [...]
Harvoin olen sinun, foobar, kanssa eri mieltä, mutta nyt taidat nytkytellä yleistä mielipidettä.
Toi on nii-in perinteinen argumentti.
Feeliksi tuhosi oman brändinsä sillä Josefiinalla.
Vaikka suurin osa kansasta on ihan että yks' hailee, mutta silti.
Kuka muistaa aikoisen kompan, joka oli Feeliksin mainos:
kuinka kahdesta kilosta tomaatteja saadaan kilo ketsuppia.
Itselleni on jäänyt mieleen vain seuraava hokema: "Felix, Felix, Felix, Felix, nekruja ruokapöytään!"
Mutulla ajateltuna maahanmuuttaja-taustaiset ovat uusi ja neitseellinen kuluttajaryhmä, jota perinteidetkin merkit yrittävät houkutella kanta-asiakkaiksi. Fairya ja FFelixiä ei paljon kantiksille tarvitse esitellä tai markkinoida, koska monet kulutustottumukset periytyvät jo sukupolvelta toiselle.
Juu, ei varmasti voikaan.
Ja onhan niillä rahaakin, kelasta saatua ties mitä tukea.
Kyllä sillä kelpaa osteskella mitä nyt sattuu haluamaan.
Kyseessä on vain tekosyyt, joiden avulla siirtää Suomenmaa suomalaisilta vieraille. Suomalaiset totutetaan mm. tv-ohjelmien kautta ajatukseen, että Suomessa "asuu muitakin kuin suomalaisia" ja pian on "rasismia", jos mainoksissa esiintyy yhtään suomalaisia.
Näin maanpetturit siirsivät maamme muiden omistukseen ja hallintaan.
Suomalainen on valkoinen, juuriltaan suomalainen. Muita suomalaisia ei ole.
Quote from: UgriProPatria on 11.04.2016, 22:48:31
Kyseessä on vain tekosyyt, joiden avulla siirtää Suomenmaa suomalaisilta vieraille. Suomalaiset totutetaan mm. tv-ohjelmien kautta ajatukseen, että Suomessa "asuu muitakin kuin suomalaisia" ja pian on "rasismia", jos mainoksissa esiintyy yhtään suomalaisia.
Näin maanpetturit siirsivät maamme muiden omistukseen ja hallintaan.
Suomalainen on valkoinen, juuriltaan suomalainen. Muita suomalaisia ei ole.
Olet aivan oikeassa. Koska vastapuoli tietää tämän niin tarvitaan sitäkin suurempaa valehtelua että valheet alkaisivat uppoamaan kansan eri osiin. Ja aina valitettavasti löytyy joku hyväuskoinen kympintyttö joka omaksuu indoktrinaation tuosta vaan...
On se niin väärin, että Kela Platinum-kortin saaneita näin syrjitään! Ostovoima keskimäärin surkea ja rahat menevät kuitenkin osittain Somaliaan rahasiirtoina suvuille ja heimoille.
Ja katsotaanpa sitten, mistä tekstistä tutkiskelija tuohtui:
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1459994313070?ref=a-artikkeli
" mainostoimisto ja asiakas päätyivät miettimään, miten suomalaiset ihmiset häneen suhtautuvat."
sekä
""Kampanjaa ei toteutettu, koska pelko asiakkaamme toimipisteisiin ja henkilöstöön kohdistuvista väkivallanteoista katsottiin liian suureksi", Laaksonen kertoo."
ja
"Mainoksen julkaisun jälkeen joukko ihmisiä ilmoitti julkisesti aloittavansa firman tuotteiden boikotoinnin, koska Josephine on heidän mielestään "vääränvärinen"."
Tästä löytyi uutisia selaamalla selvitys:
" Aluksi sanailu oli vähäisempää, mutta viime viikonloppuna muutama henkilö alkoi tykittää Twitter-tiliämme (törkeillä) alatyylisillä viesteillä ja sanoi boikotoivansa tuotteitamme, kertoo Orkla Foods Finlandin viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö Emma Vironmäki."
Elish elish...
Twitterissä pari vatipäätä kirjoittelee typeryyksiä ja yhdessä mainostoimistossa rohkeasti uskalletaan pelätä asiakkaiden turvallisuutta, kun rassismi.
Nyt on sitten koko mediakenttä kamalan rassistinatsiaadolfväen kuristuksessa..
^Tavallinen taktiikka. Itse ollaan offensiivissa ja uhriudutaan heti kun tulee palautetta jotta pysytään mokupiireissä (joissa totuus on kaikkien vihollinen ja utopia jokaisen liittolainen).
Quote from: Skeptikko on 11.04.2016, 10:55:55
Koska saamme malleiksi meikki- ja naistenvaatemainoksiin transsukupuolisia ja transvestiitteja?
Transsukupuolisia malleja on ollut jo pidemmän aikaa, ei ole uusi ilmiö. http://www.out.com/fashion/truman-says/2014/02/18/10-greatest-transgender-models (http://www.out.com/fashion/truman-says/2014/02/18/10-greatest-transgender-models) Mallimaailmassa kun on valloillaan tuo androgyyni ja jopa pikkupoikamainen ihanne, ja naismalleilta haetaan tiettyä maskuliinisuutta kasvojen luustossa niin male to female -transsukupuoliset tuntuvat istuvan hyvin tähän muottiin. Viime vuosina otsikoissa oli paljon Andrej(a) Pejic (mtof) josta tuli hetkessä kysytyimpiä malleja.
Vaatekatalogeja selatessani en oikeastaan kiinnitä huomiota minkä värinen tai mitä etnisyyttä malli on. Fakta vaan on se, että esimerkiksi keltainen vaate ei sovi lainkaan hyvin vaaleaihoiselle, kun taas tummalla mallilla se on ihan eri näköinen. Kosmetiikan mainostaminen tummilla malleilla on myös haastavaa.
Muistui mieleen tämän yhden nuoren suomensomalialaistytön blogi, jossa tämä kovasti valitteli kun ei esimerkiksi kotimainen ja pohjoismaiselle naistyypille kehitetty Lumene valmista ollenkaan "ruskeille tytöille" sopivia meikkituotteita. Ajattelin lähinnä että
a.) huomattavasti laadukkaampaa tavaraa löytyy muualta ja näissä kansainvälisissä isoissa pro-sarjoissa löytyy koko värikavalkadi ja varmasti ruskeallekin tytölle sopivat sävyt
b.) miksi kaikki pitää tuoda tarjottimella nenän eteen, miksei ruskeat tytöt itse keksi pistää maahantuontifirmaa pystyyn ja tuomaan tänne meikkisarjaa joka on nimenomaan ruskeille tytöille, tuskin olisi kovin uskottavaa jos minä sen tekisin kun oma nahka on väripaletin toisesta ääripäästä ("Hei me tienataan tällä!")
Oli Felixin mainoksessa mikä tahansa, niin paskaa ketsuppia on. Ei ole Heinzin voittanutta.
Quote from: Ullatusnillitus on 11.04.2016, 21:26:38
Itselleni on jäänyt mieleen vain seuraava hokema: "Felix, Felix, Felix, Felix, nekruja ruokapöytään!"
Niin, sinun ja minun pöydässähän matut ruokailevat.