"Schengen-alueen kaatuminen olisi katastrofi myös lentoliikenteelle – "Silloin koko EU kaatuu"
Suomen ulkomaan lentoliikenteen ylivertaisesti tärkeimmän kentän, Helsinki-Vantaan, ruuhkat saattavat pahentua ensi vuoden alussa.
Syy on EU:n uudet rajatarkastusmääräykset, jotka vaativat jokaisen ulkorajan ylittävän EU-kansalaisen passin elektronista skannaamista.
Tähän asti skannaamista edellyttävät rekisteritarkastukset eivät ole olleet pakollisia EU-kansalaisille.
Muutos tuplaa jokaisen EU-kansalaisen tarkastamiseen käytettävän ajan keskimäärin 15 sekuntiin. Ulkorajan ylittäneitä matkustajia oli viime vuonna 4,5 miljoonaa, joista lähes joka toinen oli EU-kansalaisia. Tarkastamiseen kuluu näin jopa viisi tuhatta tuntia vuodessa enemmän aikaa kuin nyt.
Se merkitsee lähes väistämättä pitempiä jonoja etenkin ruuhka-aikoina.
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/schengen-alueen-kaatuminen-olisi-katastrofi-myos-lentoliikenteelle-silloin-koko-eu-kaatuu/?shared=312781-33a724ce-500
Loput linkistä ja boldaus minun.
Tuolla näkökulmalla päinvastoin ajateltuna Suomen ja koko maailman talous ja työllisyys yms. on ratkaistu, kun kaikki maat poistavat rajavalvonnan rajoiltaan, koska LENTÄVÄTHÄN NE LINNUTKIN...
Kyllä ihmetyttää taas, että miten sitä on ennen interrailattu ja matkustettu ulkomaille jne.
Eli ei mitään uutta tällä rintamalla.
Modet siirtäkööt taloushommaan jos aihetta.
Quote from: Joku vajakkiMuutos tuplaa jokaisen EU-kansalaisen tarkastamiseen käytettävän ajan keskimäärin 15 sekuntiin. Ulkorajan ylittäneitä matkustajia oli viime vuonna 4,5 miljoonaa, joista lähes joka toinen oli EU-kansalaisia. Tarkastamiseen kuluu näin jopa viisi tuhatta tuntia vuodessa enemmän aikaa kuin nyt.
Täytyy olla melkoinen
pahvipää jos laittaa 4,5 miljoonaa ihmistä vuodeksi seisomaan samaan jonoon.
5000 tuntia vuodessa kuitattaisiin näppärästi palkkaamalla peräti 3 uutta passintarkastajaa lentokentälle. (vuodessa työtunteja yhdellä vajaat 2000).
Mutta että joutuisi 15 sekuntia käyttämään passin näyttämiseen, ihan hirvittävä visio.
Rakennetaan vaikka uus terminaali valtion kassasta ja palkataan kymmenen uutta passintarkastajaa niin veikkaisin että helvetin halvaksi tulee verrattuna nykymenoon, jos edes osa elintasopakolaisista jää tänne tulematta.
Mitäpä tuo 15s merkitsee, jos sillä saadaan mahdollosesti eliminoitua joku pommiperseilijä, tai muu laiton natku.
Schengenin kaatuminen olisi oikea luojan lykky. Nykyajan kaikki-heti-mulle-nyt-ihmiset ehkä joutuisivat kovan mentaalisen puristuksen alaiseksi menettämästään viidestätoista sekunnista ja sen kerrannaisvaikutuksista, mutta eivätköhän hekin siihen ajan kanssa tottuisi. Jos eivät totu, niin pameja huuleen, kyllä se siitä.
Maailman ja Euroopan tulisi hieman hiljentää kaottista vauhtiaan, niin kaikilla olisi hieman enemmän aikaa ajatella ja parempi olla.Lisäksi olisi enemmän aikaa elintärkeään järjestyksen valvontaan ympäri Eurooppaa.
Nää on kyllä jotain niin uskomatonta nää valtamedian jutut.
Että kolme uutta passintarkastajaa tarttee palkata jos EU kaatuu.
Kyllä on nyt ongelma, että. Se mikään katastrofi tule olemaan, turpa kiinni siellä höpömediassa.
Matkustan aika paljon Pohjois-Amerikassa, mutta en ole kyllä havainnut siellä mitään kansakunnan romahdusta, vaikka siellä lentokentillä ihan kantiksetkin joutuvat välillä passia näyttämään ja joskus jonottamaan jopa kauemmin, kuin turistit.
Muutenkin passintarkastajien palkkaamisella olisi samanlainen näiden suvakkien kaipaama työllistävä vaikutus, kuten vokkeihin palkatuilla napatanssijoillakin, joten missä nyt ongelma?
Onko tämä juttu nyt sitä "totuusmedian" vastuullista journalismia? Noudatetaanko nyt JNS:n periaatteita ja toimittajien ohjeita? Kolme työntekijää lisää Helsinki-Vantaalle on katastrofi? Luulisi turvatarkastuksissa syntyvän ainakin vastaavat säästöt. "Valemedia" ei alittaisi rimaa moisella jutulla, valhemedialta se kyllä onnistuu.
Mikä tahansa keino joka torppaa ja pysäyttää muslimi-invaasion, kannatan sitä lämpimästi. Jos se vaatii schengenin vetämistä wc-pytystä alas, niin ok.
Shengenin-alueen kaatuminen työllistäisi satoja suomalaisia. ;)
Jos koko EU kaatuu siihen, että EU matkustajan tarkastamisaikaan tulee 8 sekuntia lisää niin aika heikoilla jaloilla Euroopan Unioni seisoo. Pienestä se on kiinni.
Quote from: VeePee on 08.03.2016, 14:13:20
Jos koko EU kaatuu siihen, että EU matkustajan tarkastamisaikaan tulee 8 sekuntia lisää niin aika heikoilla jaloilla Euroopan Unioni seisoo. Pienestä se on kiinni.
Nyt täytyy tulla kentälle 1 tuntia 8 sekuntia aikaisemmin, kun aikaisemmin piti tulla 1 tunti aikaisemmin. Eihän tätä voi hyväksyä!
Melko naurettavilla argumenteilla jo osittain kuollutta Schengeniä jaksetaan vielä puolustella.
Vaikka koko paskan kuoppaamisesta kustannuksia tulisikin, niin ne saataisiin ainakin välillisesti takaisin parantuneen turvallisuustilanteen myötä.
Olen jäsen Blanc73:n linjoilla tässä.
Seuraava askel etninen profilointi ja kas, lentomatkustaminen nopeutuu taas...
Manner-Euroopan sisällä olisi muutenkin aika unohtaa lentomatkailu ja siirtyä suurnopeusjuniin
jotka voisivat liikkua vaikkapa sillä tuulisähköllä muodostaen samalla koko eu:n kattavan
sähköverkon.
Ei tietty koske Suomea, mutta saamme toki maksaa muiden mukana :flowerhat:
Silleen hassua tuo passintarkastuksen pidentäminen, koska automaattia olen tähänkin asti käyttänyt. Se mikä lentomatkustamissa mättää on turvatarkastus. Ja me kaikki tiedämme syypäät turvatarkastuksiin. Nyt sama porukka on aiheuttamassa 15 sekuntia lisää joutoaikaa.
Tiesittekö muuten tämän: Pohjoismainen passivapaus tarkoittaa, että passia ei tarvitse esittää rajalla eikä viisumia vaadita, mutta toisessa pohjoismaassa henkilöllisyys on vaadittaessa aina pitänyt todistaa, jos esimerkiksi liikennepoliisi tai muu viranomaisen edustaja on asiaa vaatinut.
Vai että katastrofi. Kaikki Schengenin ulkopuolelle matkustaneet tietävät jonottamisen ja passin vilauttamisen olevan korkeintaan epämiellyttävää. Katastrofin aineksia siitä ei saa.
Quote from: Koepotkupallo on 08.03.2016, 14:27:48
Tiesittekö muuten tämän: Pohjoismainen passivapaus tarkoittaa, että passia ei tarvitse esittää rajalla eikä viisumia vaadita, mutta toisessa pohjoismaassa henkilöllisyys on vaadittaessa aina pitänyt todistaa, jos esimerkiksi liikennepoliisi tai muu viranomaisen edustaja on asiaa vaatinut.
Toisessa? Miten esität, että olet omassa maassa, etkä siinä toisessa, ilman papereita?
Jos Schengen kaatuu - EU kaatuu. Schengenin kaatuminen on jo tapahtunut. Jatkoa odotellessa.
Quote from: Titus on 08.03.2016, 14:20:53
Seuraava askel etninen profilointi ja kas, lentomatkustaminen nopeutuu taas...
Manner-Euroopan sisällä olisi muutenkin aika unohtaa lentomatkailu ja siirtyä suurnopeusjuniin
jotka voisivat liikkua vaikkapa sillä tuulisähköllä muodostaen samalla koko eu:n kattavan
sähköverkon.
Ei tietty koske Suomea, mutta saamme toki maksaa muiden mukana :flowerhat:
Manner-Euroopassa junat kulkevat jo nyt melkoista haipakkaa, mutta pelkkään tuulisähköön tukeutuminen lopettaisi käytännössä junamatkailun. Matkustajat joutuisivat välillä työntämään junaa, kuten minulle kävi Basel-Kööpenhamina -junassa parisen vuotta sitten, kun taival katkesi jostain syystä (tuulivoima?) ennen Hannoveria. Sen verran annettu apu raukaisi, että heräsin vasta Tanskan puolella vaikka lippu oli vain Hampuriin asti, mutta se onkin sitten toinen juttu :).
E: lisätty kuva ja: Raivio oli nuorempana arvostettu taloustoimittaja, mutta ikä ja liian monta purjelentokeikkaa ilman päähinettä näyttävät tehneen tehtävänsä.
Kirjoittaja näkyy olevan fanaattinen punavihreä, Helsingin Sanomien ex-vaikuttaja, rahanahne, nuoria työelämästä syrjäyttävä, 71-vuotias, kultalusikka perseessä syntynyt Jyri Raivio. Ilmailuhenkinen, lentelevä lahtari. Erittäin kova Obaman mies, kuten kaikki muutkin Hesarissa olleet USA-kirjeenvaihtajat.
Quote"Schengen-alueen kaatuminen olisi katastrofi myös lentoliikenteelle – "Silloin koko EU kaatuu"
Voi se olisi ilon ja onnen päivä. Niinkö pienestä on koko tuo kirottu illuminatipuuhastelu kaikki nämä vuodet ollut? Vapaa liikkuvuus on vienyt kuparikatot ja messinkikaiteetkin. Takaisin päin on saatu ryöväreitä, raiskareita, murtokoplia, taskuvarkaita, korttiskimmereitä jne. lista on lohduttoman pitkä, ja aivan mielipuolisia direktiivejä, joita tuskin kukaan edes tietää mitä ne tarkoittavat. Puusaunatkin olivat esityksessä kiellettäviksi. EU -kuntoon saattaminen vei täältä pikkukaupungeista lähiteurastamot ja meijerit, ja tuhansia ja taas tuhansia työpaikkoja, mitkä eivät takaisin ole tulleet. Entäs pientilalliset, kuinka monta piti ajaa alas EU:n vuoksi? Maaseutu piti autioittaa jos panokset eivät riittäneet pitää EU:n määräämää tilakokoa. Ja nyt ovat suurtilallisetkin vaikeuksissa. Suurtyöttömyydestä tuli normaali. Rahattomuudesta tuli elämäntapa. Mikään ei toimi tukematta ESR-rahoituksella, mitkä rahat ovat kansalta peräisin.
Ei. Sanon, että uutinen on trolli. Eivät ne päästä kaatumaan tätä kubistista imperiumia näin helpolla. Uutinen olisi liian hyvä ollakseen totta. Ja kaatajina tässä esiintyisivät kuitenkin EU:n omat päälliköt lappaessaan tänne
ongelmia väestömaista EU:n ulkopuolelta.
Niin, elämä Euroopassa ennen Schengeniä oli täysin mahdotonta ja sietämätöntä. Kauppaa ei voinut käydä, ihmiset eivät voineet liikkua ja kautta Euroopan vallitsi pohjaton köyhyys ja kurjuus.
Quote from: Eisernes Kreuz on 08.03.2016, 15:46:44
Niin, elämä Euroopassa ennen Schengeniä oli täysin mahdotonta ja sietämätöntä. Kauppaa ei voinut käydä, ihmiset eivät voineet liikkua ja kautta Euroopan vallitsi pohjaton köyhyys ja kurjuus.
Eikä ollut curry -maustetta!
5000 tuntia on 2.5 miestyövuotta. Kustannus on luokkaa 200 000 euroa vuodessa.
Vertailukohtana yhden huijarin elättäminen Suomessa maksaa 50 vuodessa noin miljoona euroa.
Kamala katastrofi siis!!!!!
Kolme passintarkastajaa, turvallinen ja itsenäinen Suomi ilman kölnähdyksiä pariisilaisittain kuulostaa oikein hyvältä idealta. 8)
Quote from: Lalli IsoTalo on 08.03.2016, 15:52:31
Quote from: Eisernes Kreuz on 08.03.2016, 15:46:44
Niin, elämä Euroopassa ennen Schengeniä oli täysin mahdotonta ja sietämätöntä. Kauppaa ei voinut käydä, ihmiset eivät voineet liikkua ja kautta Euroopan vallitsi pohjaton köyhyys ja kurjuus.
Eikä ollut curry -maustetta!
Vai vielä sellaisia herrojen kotkotuksia, emmehän tienneet edes miltä pizza maistuu.
Jos Schengenin kaatuminen olisi katastrofi niin muinka tulimme toimeen silloin kun Schengen sopimusta ei ollut. En itse ainakaan muista että se eläminen ja matkustaminen olisi ollut niin kauheaa. Onhan se tietysti katastrofi kaiken maaliman puliveevareille.
Quote from: Lahti-Saloranta on 08.03.2016, 16:54:33
Jos Schengenin kaatuminen olisi katastrofi niin muinka tulimme toimeen silloin kun Schengen sopimusta ei ollut. En itse ainakaan muista että se eläminen ja matkustaminen olisi ollut niin kauheaa. Onhan se tietysti katastrofi kaiken maaliman puliveevareille.
Tässä se on! EU:n johdossa ovat kaikenmaailman puliveivarit.
Jos Tornion Raja olisi käyttänyt, Sisäasiainministeriön luvalla tietenkin, 5000h (+muutama kova) kertoakseen Maahan pyrkiville hädänalaisille, että Raja EI ota vastaan asuluumuja t u r v a l l i s e s t a Ruottista , voitteko mennä ystävällisesti asioimaan Suomen Tukholman suurpäälähetystöön, tai mielummin suoraan sen maan, johon olette ensimmäiseksi saapuneet Eurabian alueelle, bon voyagee vuan, niin Shengen saattaisi olla pystyssä, pysyä pystyssä, stondata oikein paksusti..
.. joo, Euvostoliitto pykää kansalaisilleen propuska ja Byrsselin GAI. Kaikki hyvin, gai.
QuoteMuutos tuplaa jokaisen EU-kansalaisen tarkastamiseen käytettävän ajan keskimäärin 15 sekuntiin.
Passintarkastus saa kestää vaikka 15 päivää henkeä kohden, jos sillä voidaan pelastaa Eurooppa.
Ei mulla muuta.
Quote from: Lalli IsoTalo on 08.03.2016, 15:52:31
Quote from: Eisernes Kreuz on 08.03.2016, 15:46:44
Niin, elämä Euroopassa ennen Schengeniä oli täysin mahdotonta ja sietämätöntä. Kauppaa ei voinut käydä, ihmiset eivät voineet liikkua ja kautta Euroopan vallitsi pohjaton köyhyys ja kurjuus.
Eikä ollut curry -maustetta!
Mitäs se semmoinen on? :o
En vielä tiedä, kun Keravalla on vain 300 neekeriä.