http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001120713.html
Jättiristeilijä oli maailman suurin autolautta – pian siitä tulee Ruotsin suurin pakolaiskeskus
Aikoinaan maailman suurimman autolautan titteliä kantaneesta laivasta tehdään pakolaisten vastaanottokeskus.
Ruotsin Maahanmuuttovirasto on syksystä lähtien etsinyt ratkaisua turvapaikanhakijoiden majoitusongelmaan. Ruotsiin tuli viime vuonna noin 160 000 turvapaikanhakijaa.
Aftonbladetin mukaan Maahanmuuttovirasto aikoo piakkoin tehdä sopimukset kahden yhtiön kanssa turvapaikkamajoituksesta. Toinen yhtiöistä on US Shipmanager, joka tarjoaa majoituspaikaksi Ocean Gala -nimistä risteilyalusta. Siihen mahtuu noin 1 790 ihmistä.
Ocean Gala oli valmistuessaan 1982 maailman suurin autolautta.
Maahanmuuttovirasto maksaa majoituksesta 453 kruunua (48 €) per asukas päivältä. Yhteensä päiväkulut ovat noin 800 000 kruunua.
– Kyse on kokonaiskuluista. Siihen kuuluvat ruoka, aluksen korjaaminen ja muuta, kertoo osastopäällikkö Willis Åberg Maahanmuuttovirastosta.
Virasto ei vielä tiedä, mihin satamaan laiva tullaan sijoittamaan. Allehanda.se:n tietojen mukaan laivan omistaja on hakenut lupaa Härnösandin kunnalta sijoittaa alus sinne neljän vuoden ajaksi.
Lehden mukaan kunta ei kuitenkaan ole aikeissa myöntää lupaa, koska valtuuston puolueet suhtautuvat kriittisesti näin suuren vastaanottokeskuksen sijoittamiseen satamaan.
US Shipmanagerilla on kaksi kuukautta aikaa järjestää laivalle laituripaikka, tai muutoin sopimus raukeaa.
Maahanmuuttovirasto aikoo laatia myös Tore Ulff Chartering AB -yhtiön kanssa sopimuksen vähintään 500 henkilön vastaanottokeskuksen avaamisesta.
Turvisten siirtäminen suuriin laivoihin on ensimmäinen vaihe oikeaa ongelmanratkaisua...
Quote from: Tapza on 17.02.2016, 17:44:38
Turvisten siirtäminen suuriin laivoihin on ensimmäinen vaihe oikeaa ongelmanratkaisua...
Laivan täytyttyä kun joku menisi levittämään asukkien keskuuteen huhun, että juuri tuo ratkaisumalli* oltaisiin ottamassa käyttöön, niin voitaisiin nähdä aika häslinki.
*
Kai se varmuuden vuoksi pitää sanoa, että tämä ratkaisu olisi siis laivan yllättävä seilaus jonkin tarkoituksenmukaisen maan rannikolle.Edit: keskukseen -> keskuuteen
Onkohan siellä suihkutkin?
Humumamuille asianmukaiset majoitustilat? ;D Discokin löytynee...
...vai voisiko Ahvenanmaa tässä tapauksessa tehdä Ruotsille toverillisen palveluksen ja tarjota satamapaikkaa? Suvaitsevaiset ja ruotsihenkiset ahvenanmaalaiset pääsisivät myös kantamaan vastuuta.
Quote from: Tapza on 17.02.2016, 17:44:38
Turvisten siirtäminen suuriin laivoihin on ensimmäinen vaihe oikeaa ongelmanratkaisua...
Hmm.. sijoitetaankohan tuonne haastattelujen perusteella ne jotka todennäköisesti saavat kielteisen turvapaikkapäätöksen..
Kuka kyselisi perään jos se laiva yhtenä päivänä oliskin lähtenyt satamasta...
8)
QuoteKuka kyselisi perään jos se laiva yhtenä päivänä oliskin lähtenyt satamasta...
It`s a trap. Aamulla kun pakolaiset herää laivassa, niin se on jo matkalla kohti Afrikkaa.
Love Boat.
Onkohan paloturvallisuuteen satsattu hyvin? Laivapalot ovat tunnetusti hyvin vaikeasti hallittavia ja laivat melkoisia kuolemanloukkuja.
Minkä ihmeen takia sen laivan pitää olla vuosikausia ankkurissa yhdessä satamassasatamassa, miksi se ei tee normaaleja risteilyjä satamasta toiseen. Laivahan olisi mitä otollisin paikka pitää maahanmuuttoon liittyviä seminaareja ja kokouksia. Kokouksiin osanottajat saisivat tutustua aitoon monikulttuuriseen ilmapiiriin. Viikonkin mittainen risteily niin osanottajat suorastaan kilpailisivat siitä kuka saa tämän aarrelaivan satamaansa.
En yhtään ihmettelisi, jos tuo laiva asukkeineen ilmestyisi Katajanokalle. Siinä sitten ihmeteltäisiin että mites ne ruotsalaiset nyt näin tekivät kun ovat muuten niin mukavia. :facepalm:
Eniten tässä v*tuttaa se, ettei Suomi ole yhtään sen tervejärkisempi.
Mikäli tuo toteutuu, niin en yllättyisi lainkaan, jos paatti löytyisikin yhtäkkiä jonain aamuna vaikka Turun satamasta. Ja naapurisovun hengessä sitten tietenkin päästettäisiin hädänalaiset maihin.
Ocean Galaan mahtuu siis noin 1790 ihmistä. Wikipedia sanoo (https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Ocean_Gala), että hyttejä on 768 kappaletta elikkäs 1790/768 = 2,33 partalapsukaista per hytti. Voi olla että hermot kiristyvät tuolla tavallista vokkiakin enemmän, jos hytit ovat yhtään samanlaisia kuin esimerkiksi Itämeren risteilyalusten koirankopit.
Mistä vetoa, että laivan discoissa aletaan pitää jotain Arabian/African Night -tapahtumia, joihin myös ulkopuoliset voivat osallistua ja paikalliset suvakkiakat rynnivät laumoina sinne ;) Discosta onkin sitten kätevä mennä hyttiin jatkoille Abdin, Mahmudin, Omarin, Ibrahimin, Muhammedin, Ahmadin ja muiden kivojen kundien kanssa.
.
QuoteKyse on kokonaiskuluista. Siihen kuuluvat ruoka, aluksen korjaaminen ja muuta, kertoo osastopäällikkö Willis Åberg Maahanmuuttovirastosta.
Mikäs siellä nyt voisi mennä rikki? Sivistynyttä moniosaajaa paatti täynnä. Onkohan tämä nyt varmasti budjetoitu realistisesti?
Quote from: Alaric on 17.02.2016, 18:25:56
Mistä vetoa, että laivan discoissa aletaan pitää jotain Arabian/African Night -tapahtumia, joihin myös ulkopuoliset voivat osallistua ja paikalliset suvakkiakat rynnivät laumoina sinne ;) Discosta onkin sitten kätevä mennä hyttiin jatkoille Abdin, Mahmudin, Omarin, Ibrahimin, Muhammedin, Ahmadin ja muiden kivojen kundien kanssa.
Siitä saisi hyvän "Jersey Shore" tyylisen tosi-tv sarjan. Jännittäviä joukkotappeluita eri etnisyyksien välillä, villejä suhteita työntekijöiden kanssa pitkissä disco-illoissa ja "kadonneiden kristittyjen" etsintöjä merestä.
Quote from: Alaric on 17.02.2016, 18:25:56
Mistä vetoa, että laivan discoissa aletaan pitää jotain Arabian/African Night -tapahtumia, joihin myös ulkopuoliset voivat osallistua ja paikalliset suvakkiakat rynnivät laumoina sinne ;) Discosta onkin sitten kätevä mennä hyttiin jatkoille Abdin, Mahmudin, Omarin, Ibrahimin, Muhammedin, Ahmadin ja muiden kivojen kundien kanssa.
Sitten lehdissä kirjoitetaan seuraavana päivänä, kuinka ruotsalaiset miehet joukkoraiskasivat ruotsalaisen naisen. ;D
Hienoa, sitten laiva kohti Afrikkaa. Perillä porukka ulos ja laiva meren pohjaan. Tai ei välttämättä porukkaa ulos. Ihan miten vaan haluavat.
Quote from: Titus on 17.02.2016, 18:06:57
Kuka kyselisi perään jos se laiva yhtenä päivänä oliskin lähtenyt satamasta...
8)
Kurssi kohti Bermudan kolmiota.
Loistava uutinen. Valmiiksi liikkuvaan keskukseen ahdetut ihmiset onkin helppo rahdata pois, tahtoivat taikka eivät. Ehdotan kapteeniksi Francesco Schettinoa.
Iso, hieno ja saatanan kallis risteilyalus annetaan kehitysmaalaisten paskottavaksi. Ihanaa.
ps. Poistakaa joka helvetin palokirves tms. työkalu aluksesta ennen uusien asukkaiden invaasiota.
Väitän, että homma ei suju kovinkaan hyvin kun jotkut saa yläkansilta hytin ja toiset majailee autokannen alla. Veikkaan, että ei kulu aikaakaan kun hierarkia on selvitetty missä kenenkin punkka sijaitsee.
Miten pitäisi kuvailla tätä laivaa? Laiva on lastattu haasteilla, lääkäreillä, tohtoreilla, koneinsinööreillä ja muilla tiedemiehillä? Jos pieneen Härnösandin kaupunkiin yhtäkkiä tulee näin paljon lisää asukkaita niin kaupungille tulee valtavasti lisäkustannuksia. Ottakaa huomioon, että tämä 800.000 kruunua päivässä kattaa ainoastaan asumisen ja ruoat laivassa. Sen päälle tulee kaupungille kaikki mahdolliset lisäkustannukset.
Muutama hytti pitää jättää vapaaksi. Silloin voi järjestää monikulttuurisia risteilyjä halukkaille ja tienata sillä. Ja hallituksen jäsenet voivat tehdä laivalla ulkomaanmatkansa, niin näkevät mitä ovat saaneet aikaan.
Voisin kuvitella että rähinän syttyessä tuommoinen sokkeloinen laiva on aika inhottava paikka rauhoitettavaksi.
Mutta ainahan voi tehdä niin että irroitetaan rantautumisköydet ja tuupataan vähän vauhtia.
Ruotsin megalomaanista, täysin realiteeteista irronnutta väestönsiirto- ja väestönjalostusfanatismia voidaan jo hyvällä syyllä verrata natsismiin ja Hitlerin Saksan projekteihin elintilan valtaamiseksi paremmille ihmisille ja itä-eurooppalaisten yhteiskuntien etnisen pohjan rikastuttamiseksi tuontivaikuttein. Erikoista kyllä, jälleen ovat väestönjalostuksen eturintamassa paljon näitä rotukysymyksiä pyöritelleet germaaniset maat, ennen kaikkea Saksa ja Ruotsi. Eivät sitten oppineet viime kerrasta mitään.
palkataanko tuonne niitä kerrosvahteja ;D sieltä ei pääse pakoon, kamalaa
Quote from: Aurelius on 17.02.2016, 18:02:43
Humumamuille asianmukaiset majoitustilat? ;D Discokin löytynee...
Tottahan toki. Geelipäälle on tanssitilaa...
https://www.youtube.com/watch?v=Yu8z1DIMe9Q
Rattoisaa odotella turvapaikkapäätöstä...
https://www.youtube.com/watch?v=Ik-RsDGPI5Y
Koska tuonne sijoitettavat matut ovat todennäköisesti kuulleet Ruotsissa majailevilta sukulaisiltaan noiden porauslauttojen palveluista, niin ensimmäinen mielenosoitus ei tule aiheutumaan pahasta riisistä, vaan siitä ettei tax free -hintaisia tuotteita ole myynnissä. Kohta sitten jollain hallituksen erityissäädöksellä hoidetaan homma niin, että Abdi saa halpaa röökiä ja viinaa mielin määrin.
Tämä on nyt jo jotain niin mullistavaa, että mitä luultavimmin niin ovat myös uutiset tästä sosiaalisesta kokeilusta. Viimeistään kuukauden sisällä elämyslaivan avaamisesta on tulipaloa, tappoa, huumekauppaa, joukkotappelua, paikkojen hajottamista yms. yms. loputtomasti.
Tässä on nyt se riski että laiva päättääkin ottaa kurssin kohti Suomea. Orpo ottaa tietysti kaikki vastaan.
Quote from: ilmaveivi on 17.02.2016, 18:49:32
Quote from: Titus on 17.02.2016, 18:06:57
Kuka kyselisi perään jos se laiva yhtenä päivänä oliskin lähtenyt satamasta...
8)
Kurssi kohti Bermudan kolmiota.
Pullahalaajan kolmiota kohti ennemminkin.
Naurettiinhan Neuvostoliitonkin "ratkaisuille" aikoinaan.
ja Suomessa heitä kotoutettaisiin perinteikkäästi "laiva on lastattu" -pelin muodossa
otetaanpa sitten lapsukaiset kirjain M
Quote from: räsänen on 17.02.2016, 19:10:31
Voisin kuvitella että rähinän syttyessä tuommoinen sokkeloinen laiva on aika inhottava paikka rauhoitettavaksi.
Kuinka monta kävelysiltaa tuonne laivaan menee? Kuinka kauan kestää saada laiva tyhjäksi, jos ja kun jotakin menee pieleen? Parituhatta ihmistä, ja evakuointikapasiteetti vaikka 50 ihmistä minuutissa (koska panikoivat kehitysmaalaiset eivät kuuntele neuvoja?) -> laivan tyhjentäminen kestää vähintään 40 minuuttia. :-\
Tätähän ihmissalakuljettajat jo kesällä mainostivat:
Suomellahan on ainakin yksi käytöstä poistettu Suomenlinnan lautta. Hyvällä tahdolla se vetää parituhatta matua, parikymmentä frankjohanssonia ja kymmenkunta hyvin syönyttä median edustajaa.
Lautan suunnan määrittelee eduskunnan perustuslakivaliokunta yhteistyössä Homma ry:n kanssa.
Quote from: Kuli on 17.02.2016, 19:38:54
Tämä on nyt jo jotain niin mullistavaa, että mitä luultavimmin niin ovat myös uutiset tästä sosiaalisesta kokeilusta. Viimeistään kuukauden sisällä elämyslaivan avaamisesta on tulipaloa, tappoa, huumekauppaa, joukkotappelua, paikkojen hajottamista yms. yms. loputtomasti.
Täällä on popparit valmiina.
Onhan tuossa äkkiseltään monia riskejä mitkä juohtuu mieleen ja niitä täällä mainittukin. Lisäksi jollekin panttivankispektaakkelille laivaympäristö tarjoaa hyvät puitteet. Kyllä ne lapset keksii aina kaikkea uutta, mikä ei omaan päähän ole juolahtanut.
Quote from: Tapza on 17.02.2016, 17:44:38
Turvisten siirtäminen suuriin laivoihin on ensimmäinen vaihe oikeaa ongelmanratkaisua...
Alus tulisi sijoittaa avomerelle Ruotsin länsirannikolle. Turvapaikanhakijat olisivat turvassa.
Eihän mikään risteilijä voi olla Ruotsin suurin pakolaiskeskus kun koko Ruotsi on yhtä pakolaiskeskusta.
Area 56 (56 no go zone). Tästähän vois tulla matujen oma autonominen alue Ruotsin sisällä. Laivalla oma pressa sun muut ja Ruotsi kustantaa.
Edit.kirjotus virhe.
"Waterworld" ei koskaan leffana saanut järin hyviä kritiikkejä, mutta nyt näköjään on "Exxon Valdez" -puisto rakenteilla ihan naapurissa.
Odotettavissa vuosisadan suurin ja tuhoisin merikulkuneuvo-onnettomuus. Tosin tässä onnettomuudessa yhteiskunnallinen tappio kääntyy voitoksi.
Tuli jotenkin mieleen se Pasilan jakso kun jotkut kaappasivat raitiovaunun, ja tilanne saatiin haltuun antamalla kaappaajille lasti viinaa, ja ohjaamalla vaunu ympyrää kiertävälle radanpätkälle. Samanlainen risteily tulossa?
Mitä Ruotsi ensin... Se Tallinkin liikaa löpöä kuluttava Europa on tulossa Australiasta takaisin Itämerelle. Reittilaivana se aiheuttaa päästöjä. Rannassa VOKkina se tuottaisi vaivattomammin. Ainii, sitä en tiedä, menettäisivätkö Eestin pojat Suomen valtion yritystukia sitten taas vastaavasti, koska silloin se ei olisi tuetussa reittiliikenteessä, joka työllistää eestiläisiä. Eestiläiset eivät TOD jäisi duuniin VOKkiin.
Ehkä tulisi edullisemmaksi majoittaa turvapaikanhakijat lomahotelliin etelässä. Sopivia paikkoja olisivat Turkki, Tunisia, Marokko ja Egypti.
Quote from: Alaric on 17.02.2016, 19:35:10
Koska tuonne sijoitettavat matut ovat todennäköisesti kuulleet Ruotsissa majailevilta sukulaisiltaan noiden porauslauttojen palveluista, niin ensimmäinen mielenosoitus ei tule aiheutumaan pahasta riisistä, vaan siitä ettei tax free -hintaisia tuotteita ole myynnissä. Kohta sitten jollain hallituksen erityissäädöksellä hoidetaan homma niin, että Abdi saa halpaa röökiä ja viinaa mielin määrin.
Minun puolesta noille voisi antaa vaikka ilmaista viinaa niin paljon kuin jaksavat kiskoa, kunhan (turvallisuussyistä miehittämättömät) kamerat nauhoittaisivat menoa 24/7 ja bonuksena laivaan päästettäisiin paatuneimmat pullahalaajat.
Hienoa, tarjotaan pojille sitten yksisuuntainen etelänloma mielellään Nigerian suuntaan ja sitä ennen profilointi ja tietokantaan naama, DNA yms. ylös jotta eivät pääse takaisin.
Siinä iRaqqimies on ihmeissään kun iPhonesta akku on loppu ja on keskellä pimeintä Afrikkaa. Ja mikä kamalinta, asylum -sana ei tarkoita tiukkoja, atleettisia suomiblondeja vaan oleskelua epämääräisessä betonitalossa jossa sähkön toimivuuskin on niin ja näin.
Quote from: Huppupelikaani on 17.02.2016, 18:33:12
QuoteKyse on kokonaiskuluista. Siihen kuuluvat ruoka, aluksen korjaaminen ja muuta, kertoo osastopäällikkö Willis Åberg Maahanmuuttovirastosta.
Mikäs siellä nyt voisi mennä rikki? Sivistynyttä moniosaajaa paatti täynnä. Onkohan tämä nyt varmasti budjetoitu realistisesti?
Pitäähän moniosaajille palkkaa maksaa, että pitävät botskin kunnossa
dieselkoneinsinöörit ovat omassa elementissään. Sinkkulaiva season 2 kuvattaneen tuolla
Lutkamarssin risteily voitaisiin järjestää tuolla?
Laivamajoitusta pohdittiin viime syksynä Suomessakin (http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/321306-pakolaiset-majoitetaan-ruotsin-laivalle-5000-paikkaa-tarvitaan-lisaa), mutta se ei tainnut toteutua. Vaikka vielähän tuota ehtii.
"Ylen mukaan turvapaikanhakijoiden hätämajoitusta järjestävä SPR pohtii kokonaisen laivan vuokraamista."
Quote from: Frida Hotell on 18.02.2016, 16:07:55
Laivamajoitusta pohdittiin viime syksynä Suomessakin (http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/321306-pakolaiset-majoitetaan-ruotsin-laivalle-5000-paikkaa-tarvitaan-lisaa), mutta se ei tainnut toteutua. Vaikka vielähän tuota ehtii.
"Ylen mukaan turvapaikanhakijoiden hätämajoitusta järjestävä SPR pohtii kokonaisen laivan vuokraamista."
Se oli sitä aikaa, kun mustaa/ruskeaa kultaa vyöryi rajojen yli vielä holtittomammin kuin nyt ja matubisnesmiehet heittelivät ilmoille suuruudenhulluja visioitaan. Kovin harmillisesti turhapaikanhakijoiden määrä jäi sitten kuitenkin paljon alle suunnitellun, niin piti vähän rajoittaa noita kaavailuja. Uusi yritys tänä vuonna? Mekin tarvitsemme oman vok-porauslautan!
Taitaa tulla kallis lasku mamuvirastolle sitten kun laiva ehkä joskus tyhjennetään ja aletaan korjaileen taas käyttökuntoiseksi.
Quote from: flammee on 18.02.2016, 17:58:13
Taitaa tulla kallis lasku mamuvirastolle sitten kun laiva ehkä joskus tyhjennetään ja aletaan korjaileen taas käyttökuntoiseksi.
Laiva on rakennettu 80-luvulla, eli voihan se tuosta mennä suoraan romutettavaksi.