QuoteMaahanmuuttajataustaisten lasten opettajat pitävät maahanmuuttajien keskittymistä yhdelle alueelle huonona ilmiönä. Lasten kotoutuminen kärsii, jos he eivät ole tarpeeksi paljon tekemisissä suomenkielisten lasten ja aikuisten kanssa.
Asia selvisi Ylen ja OAJ:n tekemässä kyselyssä. Kysely lähetettiin opettajille kouluihin, joiden oppilaista 10 prosenttia tai sitä enemmän on vieraskielisiä. Vieraskielisiä ovat lapset, joiden äidinkieli on jokin muu kuin suomi, ruotsi tai saame.
Jos alueella asuu paljon vieraskielisiä suhteessa suomen- tai ruotsinkielisiin, se näkyy vaikeuksina koulussa opettajien kokemuksen mukaan.
Suomea oppii suomenkielisten kanssa
Opettajat vastustavat maahanmuuttajien keskittymistä samoille alueille ja samoihin kouluihin etenkin lasten suomen kielen oppimisen vuoksi. Opettajat ovat huomanneet, että oppilaiden suomen kielen taito jää vajavaiseksi liian maahanmuuttajavaltaisissa lähiöissä ja kouluissa.
"Kun koulussamme oli vain vähän maahanmuuttajataustaisia nuoria, he olivat jatkuvassa kielikylvyssä. Nyt he eristäytyvät omiin ryhmiinsä."
Opettajat perustelivat kantaansa kirjoittamalla suoraan, että ei ole hyvä, jos samaa kieltä puhuvia lapsia on paljon samassa koulussa. Silloin oppilaat puhuvat omaa äidinkieltään keskenään eivätkä opi suomea tarpeeksi.
Opettajat kirjoittavat muun muassa näin:
"Kun koulussamme oli vain vähän maahanmuuttajataustaisia nuoria, he olivat jatkuvassa kielikylvyssä ja oppivat kielen ja kulttuurin nopeammin kuin nykyään."
Opettajien mielestä vieraskieliset ja suomenkieliset lapset eristäytyvät liian usein omiin ryhmiinsä, kun vieraskielisten lasten osuus on suuri.
Vieraskieliset oppilaat tarvitsisivat vahvan mallin oppiakseen suomea, opettajat kirjoittavat.
"Jos luokassa on enemmän kuin 25 prosenttia muuta kuin suomen kieltä äidinkielenään puhuvia, kieli helposti jää vajavaiseksi."
Kun lasten on vaikea opiskella suomen kielellä, opettajat kertovat helpottavansa opetuksen sisältöä. Silloin luokassa ei ehkä opi sitä kaikkea, mitä pitäisi.
Opettajat: Kolmasosa vieraskielisiä maksimi
Usea kyselyymme vastannut opettaja toivoo, että korkeintaan yksi kolmesta oppilaasta olisi vieraskielisiä. Silloin vieraskieliset lapset oppisivat kieltä suomenkielisiltä lapsilta tarpeeksi hyvin.
"Kun oppilaita on sopivasti suhteessa suomenkielisiin lapsiin, kielitaito kehittyy."
Silloin myös opettajalla olisi enemmän aikaa ohjata kutakin vieraskielistä oppilasta. Maahanmuuttajavaltaisten koulujen opettajat kertovat tekevänsä usein erilliset tehtävät vieraskielisille lapsille. Opettajat laativat jopa erilliset koekysymykset lapsen kielitaidon mukaan.
Suomesta löytyy viitisenkymmentä koulua, joissa vieraskielisiä lapsia on kolmasosa tai sitä enemmän.
"Kun oppilaita on sopivasti suhteessa suomenkielisiin lapsiin, he sulautuvat yhteisiin leikkeihin käyttäen kaikille yhteistä kieltä (suomea) leikeissään. Silloin myös kielitaito kehittyy."
Opettajat kertovat vieraskielisten oppilaiden lisäävän opettajan työtä monella tavalla.
"Oppilaiden riitojen selvittely vie enemmän aikaa puutteellisen kielitaidon vuoksi. Aikaa vie myös yhteistyö vanhempien kanssa, jotka eivät osaa kieltä."
Jos vieraskielisiä lapsia kerääntyy paljon yhteen kouluun, suomenkieliset vanhemmat saattavat laittaa lapsensa johonkin toiseen kouluun. Tutkijat ovat myöntäneet ilmiön olemassaolon. Samoin opettajat:
"Kantasuomalaiset vanhemmat alkavat vältellä koulua, vaikka se olisi heidän lapsensa lähikoulu. Siihen ei oikeasti ole mitään syytä."
Kielitaito ratkaisee koulumenestyksen
Suomen kielen monipuolinen hallinta on kyselymme perusteella kynnyskysymys lasten kotoutumisessa. Opettajien vastausten perusteella maahanmuuttajataustaisten lasten koulunkäyntiä haittaa eniten juuri vajavainen suomen kielen taito.
Kysely opettajille maahanmuutosta
Jos lapsella on ongelmia koulunkäynnissä, suurin syy on puutteellinen kielitaito. Näin arvioi puolet kyselyyn vastanneista opettajista.
Vaikeimmassa tilanteessa ovat vieraskieliset lapset, jotka tulevat peruskouluun vasta yläasteelle.
"Peruskoulun yläluokilla opiskeltavat asiat edellyttävät laajojen, abstraktien kokonaisuuksien hallitsemista. Se ei ole mahdollista ilman kielitaitoa. Kieli on ajattelun väline. "
Moni opettaja kirjoittaa, että koulu sujuu usein hyvin heti, kun kielitaito on kunnossa. Silloin he pärjäävät samalla tavalla kuin suomenkieltä äidinkielenään puhuvat oppilaat, opettajat kertovat.
Muutama opettaja huomauttaa, että pakolaisina maahan tulleilla lapsilla voi olla myös oppimista vaikeuttavia traumoja.
Lasten kodilla ja vanhemmilla on suuri vaikutus lapsen koulumenestykseen. Jos vanhemmat osaavat suomea ja tukevat lasta esimerkiksi läksyjen teossa, lapsi pärjää koulussa paremmin.
"Yhteistyökykyinen koti antaa hyvät lähtökohdat maahanmuuttajalapsen koulunkäyntiin. Jos kulttuuriristiriitoja on paljon esimerkiksi koulun sekä vanhempien rooliin liittyen, se vaikuttaa usein myös lasten koulumenestykseen."
"Osa pärjää suomalaisia paremmin, vaikka olisivat tulleet Suomeen vain muutama vuosi sitten."
Osa oppii suomen huikean nopeasti
Puutteet suomen kielen ymmärtämisessä ja muussa osaamisessa eivät tietenkään koske kaikkia vieraskielisiä ja maahanmuuttajataustaisia lapsia. Opettajat kertovat, että monet äskettäinkin maahan muuttaneet lapset osaavat suomen yhtä hyvin kuin sitä äidinkielenään puhuvat. He myös saavuttavat koulussa huipputuloksia.
"Osa pärjää suomalaisia paremmin, vaikka olisi tullut Suomeen vain muutamia vuosia sitten. Monelta toisaalta puuttuu kodin tuki."
"Hämmästyn yhä uudelleen sitä, kuinka osa Suomessa syntyneistä maahanmuuttajataustaisista oppilaista menestyy heikommin kuin vasta vähän aikaa Suomessa opiskelleet ikätoverinsa. Eli vaihtelua on niinkuin aivan supisuomalaistenkin keskuudessa."
Kulttuurierot näkyvät usein viikoittain
Tällä hetkellä Suomessa puhutaan paljon maahanmuuttajien ja kantaväestön välisistä kulttuurieroista. Kulttuurierot näkyvät maahanmuuttajataustaisten lasten kouluissa jonkin verran.
Opettajat törmäävät erilaisen kulttuurin tai uskonnon aiheuttamiin tilanteisiin jopa päivittäin. Kyselyymme vastanneista opettajista kolmannes kertoo jotain hankaluutta ilmenevän viikottain.
Kulttuurin ja uskonnon aiheuttamat erot näkyvät esimerkiksi liikuntatuntien järjestelyissä. Kaikki tytöt eivät esimerkiksi voi mennä suihkuun yhtä aikaa muiden tyttöjen kanssa. Jotkut opettajat kirjoittavat, että joidenkin poikien saattaa olla vaikea totella naisopettajia.
"Monimuotoisuus tekee hyvää sekä maahanmuuttaja- että kantasuomalaisille lapsille."
"Lähinnä muslimien ja kristittyjen kulttuurierot aiheuttavat haasteita. Toki haasteita on muun muassa jehovien kanssa."
Yksi opettaja kirjoittaa, että jotkut perheet eivät hyväksy mitään kristilliseen perinteeseen tai juhlaan esimerkiksi jouluun liittyvää.
"Onneksi näitä perheitä on vähän."
Monet opettajat kirjoittavat kulttuurierojen olevan enemmän rikkaus kuin ongelma. Moni opettaja toivoo, että maahanmuuttajaperheet sijoittuisivat tasaisemmin eri kaupunginosiin juuri rikastuttaakseen kantasuomalaisten elämää.
"Sekä maahanmuuttaja- että kantasuomalaisille lapsille monimuotoisuus tekee hyvää."
Opettajat tarvitsevat lisää koulutusta
Suurimmissa kaupungeissa on kouluja, joissa maahanmuuttajataustaisia lapsia on opetettu paljon jo kahdenkymmenen vuoden ajan. Suuri osa kyselyymme vastenneista opettajista oli kokenut vieraskielisten lasten opettaja.
Kokemuksestaan huolimatta opettajat kaipaavat lisää oppia ja koulutusta esimerkiksi eri kulttuureista.
"Esimerkiksi uinnin opetus on melko haastavaa, kun ei tiedä, mitkä normit sitovat oppilaita ja mitkä eivät."
"Jokainen opettaja on suomen kielen opettaja, joten varsinkin eri aineiden opettajat tarvitsevat tässä tukea."
Kaiken kaikkiaan vieraskieliset oppilaat vaikuttavat lähes jokaisen kyselyyn vastanneen opettajan työhön. Muutamien opettajien vastauksista paistaa väsymys suuren työtaakan alla.
Moni kyselyyn vastanneista taas kokee suurta työniloa eri kulttuureista tulevien lasten opettajana. Moni opettaja nauttii eri kulttuureista tulevien lasten opettamisesta. Opettajat kehuvat heitä usein koulumyönteisiksi ja aktiiviksi oppilaiksi.
Aiheesta lisää maanantaina Yle.fi/uutiset -sivuilla sekä A-studiossa, TV1 kello 21.05
Lähde: http://yle.fi/uutiset/opettajat_maahanmuuttajien_kasautuminen_samoihin_lahioihin_tuo_ongelmia/8593109
Kiireisille ihmisille: monikulttuurisuus on rikkaus kunhan sitä ei keskity just meille liikaa. Koko teksti on lainattu koska me maksamme yleveroa, halusimme tai emme.
Tajuaakohan nämä opettajat että tätä menoa se 25% osuus ylittyy aivan lähivuosina reippaasti jos politiikka ei muutu....
Kirjoituksesta on selvästi pääteltävissä, että Suomeen on jo otettu kestämättömän paljon maahanmuuttajia, koska heidän määränsä tuottaa ongelmia.
Palautusten tulee alkaa pikimmiten.
QuoteYksi opettaja kirjoittaa, että jotkut perheet eivät hyväksy mitään kristilliseen perinteeseen tai juhlaan esimerkiksi jouluun liittyvää.
"Onneksi näitä perheitä on vähän."
Päivä päivältä enemmän.
Quote"Kantasuomalaiset vanhemmat alkavat vältellä koulua, vaikka se olisi heidän lapsensa lähikoulu. Siihen ei oikeasti ole mitään syytä."
Väärin, syitä kyllä on. Esimerkkitapauksia:
http://rahmispossu.net/category/koulutus/ (http://rahmispossu.net/category/koulutus/)
QuoteUsea kyselyymme vastannut opettaja toivoo, että korkeintaan yksi kolmesta oppilaasta olisi vieraskielisiä. Silloin vieraskieliset lapset oppisivat kieltä suomenkielisiltä lapsilta tarpeeksi hyvin.
Eli kun luokalla on kolmekymmentä lasta, ja näistä kymmenen on vaikkapa somaleita, niin ne somalitko silloin oppivat suomea 'tarpeeksi hyvin', sen sijaan, että eristäytyisivät omaksi porukakseen puhuen omaa kieltään? Saa uskoa ken haluaa.
Ja se kasvatusalan ammattilainen, joka tästä uutisessa puhutusta kehityskulusta (valkopako) yllättyy, ei ole tarpeeksi hereillä toimiakseen kasvattajana.
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2016, 14:55:15
Kirjoituksesta on selvästi pääteltävissä, että Suomeen on jo otettu kestämättömän paljon maahanmuuttajia, koska heidän määränsä tuottaa ongelmia.
Palautusten tulee alkaa pikimmiten.
Tällainen johdonmukainen suhtautuminen kestämättömään tilanteeseen on mennyttä Impiwaaralaista aikaa ja siihen on turha haikailla.
Suomalaisen viranomaisen neuvo on laittaa jäitä hattuun ja opittava vain tottumaan kestämättömään tilanteeseen.
Quote from: Kallan on 17.01.2016, 14:49:39
"Kantasuomalaiset vanhemmat alkavat vältellä koulua, vaikka se olisi heidän lapsensa lähikoulu. Siihen ei oikeasti ole mitään syytä."
:roll:
Eihän siihenkään ole oikeasti mitään syytä, että asuntojen ovissa on lukot, mutta tarve löytyy.
Quote from: Tapza on 17.01.2016, 14:58:40
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2016, 14:55:15
Kirjoituksesta on selvästi pääteltävissä, että Suomeen on jo otettu kestämättömän paljon maahanmuuttajia, koska heidän määränsä tuottaa ongelmia.
Palautusten tulee alkaa pikimmiten.
Tällainen johdonmukainen suhtautuminen kestämättömään tilanteeseen on mennyttä Impiwaaralaista aikaa ja siihen on turha haikailla.
Suomalaisen viranomaisen neuvo on laittaa jäitä hattuun ja opittava vain tottumaan kestämättömään tilanteeseen.
Niin, onhan meidän opittava näkemään vahvuutena se, että kaikki menee päin persettä.
Quote from: Finis Finlandiae on 17.01.2016, 15:05:11
Quote from: Kallan on 17.01.2016, 14:49:39
"Kantasuomalaiset vanhemmat alkavat vältellä koulua, vaikka se olisi heidän lapsensa lähikoulu. Siihen ei oikeasti ole mitään syytä."
:roll:
Tätä hienoa logiikkaa taas. "Ei oikeasti ole mitöön syytä", mutta muuten vaan vanhemmat vievät esim. lapsia pidemmälle kouluun :facepalm:
QuoteMonet opettajat kirjoittavat kulttuurierojen olevan enemmän rikkaus kuin ongelma. Moni opettaja toivoo, että maahanmuuttajaperheet sijoittuisivat tasaisemmin eri kaupunginosiin juuri rikastuttaakseen kantasuomalaisten elämää.
Eiköhän tätä rikastusta ole jokainen lapsensa muuhun kouluun siirtänyt saanut kokea ihan tarpeeksi. Ja muutkin suomalaiset. Jos arvon opettajat haluavat rikkautta, niin muuttakoot itse mamulähiöihin tai vaikka sinne matujen alkuperämaihin. Täyspäiset suomalaiset eivät tuota paskaa kaipaa.
Hyvä muuten, että todetaan kulttuurierojen olevan rikkaus ja jutussa silti luetellaan runsaasti ongelmia, joita opetustyössä esiintyy niiden vuoksi. Pitää olla ilmeisesti uskossaan vahva, jotta nuo saa käännettyä mielessään positiiviseksi asiaksi. Pojot siitä, että jutussa on sentään mainittu muslimit eräänä ongelmien alkulähteenä. Veikkaisinpa, että suurin osa näistä tilanteista johtuu nimenomaan heistä.
Maahanmuuttajien kasautuminen samoihin lähiöihin tuo ongelmia (http://yle.fi/uutiset/opettajat_maahanmuuttajien_kasautuminen_samoihin_lahioihin_tuo_ongelmia/8593109)
:facepalm: Heräämisiä tapahtuu pikku hiljaa, mutta meille noissa heräämisissä ei ole mitään uutta, sillä samaa on tapahtunut kaikkialla siellä missä on ollut hallitsematonta maahanmuuttoa.
"Me vältämme toisten tekemät virheet" on joko
unelma tai sitten harkittua itsepetosta, sillä
me emme ole tehneet mitään toisin, olemme vain hieman jäljessä, mitä kovasti koitetaan nykyään kiriä kiinni.
Tietenkin kyse voi myös olla pahantahtoisten ihmisten petoksesta.
QuoteVieraskielisten perheiden keskittyminen samoille alueille on opettajien mielestä ongelmallista. Maahanmuuttajataustaisten lasten opettajat pelkäävät, että sen takia kaikki lapset eivät opi tarpeeksi hyvin suomea.
Me täällä tiedämme, että kun tulijoita on riittävästi perustamaan oma yhteiskuntansa meidän yhteiskuntamme sisälle, he tulevat tekemään sen.
Vajakit tukevat tätä toimintaa nostamalla tulijoiden kielen ja kulttuurin jalustalle.
Siinä sivussa lasten kontaktit kantaväestöön estyvät, ja kielen sekä suomalaisten tapojen oppiminen estyy.
Tuloksena on kieli- ja "mielipuolia" uus'suomalaisia.
Tämäkin asia on jo aikaa sitten tiedetty Homma-foorumilla, mutta vajakit vasta aloittelevat hahmottamaan tilannetta, eikä ole laisinkaan varmaa onnistuvatko he siinä koskaan, sillä ideologisista syistä muodostuneita ajattelun esteitä saattaa olla mahdotonta ylittää.
Mikäli tässä samaan aikaan ei tehtäisi pahaa niin kantaväestölle, kuin tulijoille, saattaisi olla hyvin mielenkiintoista seurata vajakkien vaivaloista prosessia ideologistista ihmiseksi.
QuotePuutteet suomen kielen ymmärtämisessä ja muussa osaamisessa eivät tietenkään koske kaikkia vieraskielisiä ja maahanmuuttajataustaisia lapsia. Opettajat kertovat, että monet äskettäinkin maahan muuttaneet lapset osaavat suomen yhtä hyvin kuin sitä äidinkielenään puhuvat. He myös saavuttavat koulussa huipputuloksia.
"Osa pärjää suomalaisia paremmin, vaikka olisi tullut Suomeen vain muutamia vuosia sitten. Monelta toisaalta puuttuu kodin tuki."
"Hämmästyn yhä uudelleen sitä, kuinka osa Suomessa syntyneistä maahanmuuttajataustaisista oppilaista menestyy heikommin kuin vasta vähän aikaa Suomessa opiskelleet ikätoverinsa. Eli vaihtelua on niinkuin aivan supisuomalaistenkin keskuudessa."
Mutta varmuuden vuoksi tyydytte vain hämmästelemään tätä yhä uudelleen ettekä tutkimaan mistä se johtuu. Tai todennäköisesti tiedätte, koska kaikki tietävät, mutta siitä on haram puhua ääneen.
Monen muunkin asian todellinen laita on täällä tiedetty jo vuosia. Suvaitsevaistolle nämä samat jutut tulevatkin sitten aina suurena ullatuksena. Syynä on realismin puute maailmankatsomuksessa.
Kun kehitysmaalaisia otetaan vastaan valtavat määrät, he vain perustavat entisen kotimaansa uudelleen valtioksi valtiomme sisälle. Integroitumista ei juuri tapahdu, koska siihen ei ole tarvetta. Veronmaksajien rahoilla tuetaan tätä ghettoutumiskehitystä ja pidetään yllä täysin keinotekoista monikulttuurista Unelmaa.
Ruotsissa ollaan tässä suhteessa vajottu paljon Suomea syvemmälle suohon. Me tulemme kyllä perässä, mikäli avointen rajojen politiikkaa ei saada loppumaan.
Quote
Maahanmuuttajataustaisten lasten opettajat pitävät maahanmuuttajien keskittymistä yhdelle alueelle huonona ilmiönä.
Maahanmuuttajataustaisten lasten opettajat eivät ole yksin. Enemmistö suomalaisista pitää sekä kehitysmaalaisten keskittymistä että hajautumista huonona ilmiönä. Kehitysmaalaisen paikka on paskastanissa eikä jälkiteollisessa yhteiskunnassa, missä ihmisten välistä vuorovaikutusta sääntelevät tyystin erilaiset säännöt kuin aavikolla tai savannilla.
Nytkö vasta YLE nämä kaikki jutussa mainitut asiat huomasi?
Kaikki on mennyt Suomessa niin kuin niin kuin on mennyt muuallakin, niin kuin Halla-aho on kirjoittanut ja niin kuin hommalaiset ovat ennustaneet tienneet.
Ja nyt kun tämä tajutaan itse, ei vieläkään suostuta tekemään itse ongelmalle yhtään mitään.
Koska kaikki tulee tästä eteenpäinkin menemään niin kuin on mennyt muuallakin, niin kuin Halla-aho on kirjoittanut ja niin kuin hommalaiset ovat tienneet.
Junalautoja saatavana Perkjärven asemalla että pitää olla tyhmiä ihmisiä Suomen johdossa.
Miksi meidän pitää huolehtia muukalaisten kielitaidosta? Opetelkoot itse maan kielen. Kantasuomalaisten lasten oppimisen kannalta on sitä parempi mitä vähempi luku- ja kirjoitustaidottomia muukalaislapsia on luokassa.
Mutta vaikkei hyviä puolia löytynytkään, niin kirjoittajalle kuitenkin tuli sellainen olo, että monimuotoisuus tekee koululaisille hyvää.
Se missä vaiheessa vieraskielisten osuus muuttuu ongelmaksi koululuokassa on pitkälti riippuvaista siitä, miten montaa eri kieliryhmää nämä edustavat. Jos luokassa on vaikka 10 arabiankielistä ja 15 suomenkielistä, niin herkästi homma menee siihen, että arabiankieliset puhuvat keskenään arabiaa ja eristäytyvät suomenkielisistä, eli tiedossa on rutkasti ongelmia. Toisaalta vaikkapa se tilanne, missä luokassa on 17 vieraskielistä jotka edustavat kymmentä eri kieliryhmää sekä 8 suomenkielistä on useinkin vähemmän haitallinen, koska tällöin lasten keskustelukielenä on suomi eikä muodostu "etnisiä kuppikuntia". Jälkimmäisessä vaihtoehdossakin on tosin mm. se ongelma, että usein huonosti suomea osaava ulkomaalainen ystävystyy toisen vastaavan kanssa, jolloin kummankaan kielenoppiminen ei kauheasti edisty, kun hyvä kielimalli puuttuu.
QuoteMaahanmuuttajavaltaisten koulujen opettajat kertovat tekevänsä usein erilliset tehtävät vieraskielisille lapsille. Opettajat laativat jopa erilliset koekysymykset lapsen kielitaidon mukaan.
Kuinka nämä arvostellaan tasapuolisesti?
1. Helpommat tehtävät tekevä lapsi arvostellaan asteikolla jonka yläpää on alempana, esim 4-7. Arvostelu jotakuinkin vastaa osaamista suhteessa muihin, mutta mamu ei voi saada kymppiä, rasismi.
2. Helpommat tehtävät arvostellaan normaalisti 4-10, mamu saa kympin helpommalla suorituksella kuin kantis. Jatkokoulutuksessa ihmetellään kun oppilaalla oli hyvät paperit muttei osaa tarpeeksi.
3. Joku muu tapa?
Mikäli edellisessä valitaan kohta 2, jatkaako ylempi oppilaitos samaa linjaa ja siirtää ongelman työnantajille? Jo pelkkä epäilys tästä saa viisaan työnantajan valitsemaan jonkun muun kuin mamutaustaisen.
Quote
Kulttuurierot näkyvät usein viikoittain
Tällä hetkellä Suomessa puhutaan paljon maahanmuuttajien ja kantaväestön välisistä kulttuurieroista. Kulttuurierot näkyvät maahanmuuttajataustaisten lasten kouluissa jonkin verran.
Opettajat törmäävät erilaisen kulttuurin tai uskonnon aiheuttamiin tilanteisiin jopa päivittäin. Kyselyymme vastanneista opettajista kolmannes kertoo jotain hankaluutta ilmenevän viikottain.
Kulttuurin ja uskonnon aiheuttamat erot näkyvät esimerkiksi liikuntatuntien järjestelyissä. Kaikki tytöt eivät esimerkiksi voi mennä suihkuun yhtä aikaa muiden tyttöjen kanssa. Jotkut opettajat kirjoittavat, että joidenkin poikien saattaa olla vaikea totella naisopettajia.
"Monimuotoisuus tekee hyvää sekä maahanmuuttaja- että kantasuomalaisille lapsille."
"Lähinnä muslimien ja kristittyjen kulttuurierot aiheuttavat haasteita. Toki haasteita on muun muassa jehovien kanssa."
Yksi opettaja kirjoittaa, että jotkut perheet eivät hyväksy mitään kristilliseen perinteeseen tai juhlaan esimerkiksi jouluun liittyvää.
"Onneksi näitä perheitä on vähän."
Monet opettajat kirjoittavat kulttuurierojen olevan enemmän rikkaus kuin ongelma. Moni opettaja toivoo, että maahanmuuttajaperheet sijoittuisivat tasaisemmin eri kaupunginosiin juuri rikastuttaakseen kantasuomalaisten elämää.
"Sekä maahanmuuttaja- että kantasuomalaisille lapsille monimuotoisuus tekee hyvää."
*naps*
"Esimerkiksi uinnin opetus on melko haastavaa, kun ei tiedä, mitkä normit sitovat oppilaita ja mitkä eivät."
"Jokainen opettaja on suomen kielen opettaja, joten varsinkin eri aineiden opettajat tarvitsevat tässä tukea."
Kaiken kaikkiaan vieraskieliset oppilaat vaikuttavat lähes jokaisen kyselyyn vastanneen opettajan työhön. Muutamien opettajien vastauksista paistaa väsymys suuren työtaakan alla.
Lähde: http://yle.fi/uutiset/opettajat_maahanmuuttajien_kasautuminen_samoihin_lahioihin_tuo_ongelmia/8593109
Miten KUKAAN voi pitää noita mainittuja ongelmia enemmän rikkautena kuin ongelmana? Miten lisääntyvien hankaluuksien monimuotoisuus on hyväksi kenellekään? Mitä sellaista hyvää esimerkiksi islaminuskoisten arabikulttuureissa on, mikä omasta kulttuuristamme puuttuu? Kebab ei kelpaa, kebab ei rikastuta mitenkään koululaisten tavallista koulupäivää mamuoppilaiden tuomana positiivisena ilmiönä.
Ratkaisu: Rajoitetaan maahanmuuttoa ylipäätään sekä lopetetaan haittamuutto kokonaan.
QuoteAsia selvisi Ylen ja OAJ:n tekemässä kyselyssä.
YLE ja OAJ tutkivat, toteutuuko Suomessa se sama tuhoisa kierre, joka on toteutunut kaikkialla läntisessä Euroopassa. No totta kai se toteutuu. Asian toteamiseen ei tarvita tutkimuksia. Tarvitsee ainoastaan katsoa, mitä muualla on tapahtunut. Sama etnolääväkehitys odottaa myös Suomea. Sitten vaan levitellään käsiä ja näytetään yllättyneiltä. Syytellään rasisteja, epäonnistunutta kotouttamista, riittämättömiä resursseja jne. Ei helvetti.
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Meidänhän ei pitänyt tehdä samoja virheitä kun muissa maissa, meillähän on enemmän tietoa ja osaamista!
Quote from: Eisernes Kreuz on 17.01.2016, 15:24:28
Suvaitsevaistolle nämä samat jutut tulevatkin sitten aina suurena ullatuksena.
Suvaitsevsti tiedostaa ongelman, mutta ei suostu tekemään asialle mitään koska
"suomessa kukin saa vapaasti asia missä tahtoo". Jotain taikaihmettä tosiaa odotetaan tähän, mutta oikeasti vain toivotan parasta ja tiedetään että menee pieleen kuten muuallakin.
Quote from: Pikkuvaimo on 17.01.2016, 15:35:34
Miten KUKAAN voi pitää noita mainittuja ongelmia enemmän rikkautena kuin ongelmana?
Monilla ihmisillä on hämmästyttävä kyky pitää täysin järjettömiä asioita hyödyllisinä. Tässä tapauksessa se liittyy multikulti-ideologiaan. Virallisen totuuden mukaan monikulttuurisuus on valtava rikkaus, ja siihen on pakko yrittää uskoa, vaikka ei se helppoa olisikaan. Opettajille tätä monikulttuurisuuden ihannetta taotaan päähän jo heti alusta pitäen koulutuksessa, ja samoin Opetushallitus koettaa saada myös lapset uskomaan monikulttuurisuuteen jo alakoulusta alkaen.
Lääketieteessä uskottiin vuosisatoja, että suoneniskentä on äärimmäisen hyödyllinen hoitokeino melkein vaivassa kuin vaivassa. Samaan uskoi myös suurin osa ns. tavallisista ihmisistä, koska miksipä kyseenalaistaa alan auktoriteetteja. Monikulttuurisuus on vähän samanlainen asia kuin suoneniskentä.
Kuinkakohan kauan kestää ennen kuin aletaan kunnolla vaatia opettajakunnan mokuttamista?
Paraikaa mokutetaan poliisia, joten opettajat ovat siihen varsin "hyvä" jatkumo. Eihän pikku Abdi pysty oppimaan kun kalpeanaama opettaja ei ymmärrä korkeakulttuuriin kuuluvia erityispiirteitä ja ehkä jopa mulkoileekin rasistisesti.
Älytöntä hommaa. Ei ketuttaisi läheskään yhtäpaljon ellen olisi itse veronmaksajana maksumiehenä näissä sosiaalisissa väestönsiirto kokeissa.
Quote from: ämpee on 17.01.2016, 15:38:17
Quote from: moni opettajaMonet opettajat kirjoittavat kulttuurierojen olevan enemmän rikkaus kuin ongelma. Moni opettaja toivoo, että maahanmuuttajaperheet sijoittuisivat tasaisemmin eri kaupunginosiin juuri rikastuttaakseen kantasuomalaisten elämää.
Sadismi pitää kriminalisoida.
Miksi? Parafiliat tuskin näyttelevät suurta osaa tässä pelleilyssä. Kunhan vain on savuverhona tälle epämuodostuneelle hirviölle mitä peitetään. Eli homojen, transujen ja juutalaisten tappamisen oikeuttamiselle mitä mokut ajavat puolustaessaan niitä haluavia kulttuureja. Toki on raiskaukset vauvasta vaariin, polttomurhat ja haponviskonnat, joukkoraiskaukset, knockout ja ahdistelupelit, puhumatta edes taloudellisesta katastrofista. Ja itselle suomalaisvastaisuus on nyt noussut vastaan monessa paikassa. Suomalaisia miehiä, naisia, liberaaleja, konservatiiveja jne mitä hyvänsä ryhmiä bashataan kuin vierasta sikaa. Samalla kun lehdet selittävät kuinka aurinko paistaa ahmedin perseestä ei nousis ollenkaan ilman muhammedin nojailua seiniin.
Suomalaisvihan levittäminen on täysin hyväksyttyä mediassa. Sen sijaan jos matuja arvostelee niin nämä pellet alkavat itkeä vihapuhetta ja hyökätä suomalaisten kimppuun kaikin tunneargumentein. Faktojahan suomalaisten huonoudesta ei ole esittää yhtään. Matujen paskoista teoista taas on näyttöä pirusti. 17x yliedustus raiskauksissa, moninkertaiset väkivalta ja muut rikosluvut. Eiköhän tuo ole jo tullut tyhmemmällekin selväksi etteivät nämä tule tänne sopeutumaan. Ainoat ketkä kehtaavat puhua kotoutuksesta ovat sellaiset joilla on omat kotoutusbisnekset menossa. Kotoutus on epäonnistunut kaikkialla ja epäonnistuu suomessakin. Pitäisi puhua kotiutuksista. Vuoden päästä on taas mennyt pari miljardia ja tilanne entistä paskempi. Koska nuo pellet tajuaa että tämä peli on vihellettävä poikki?
Quote"Hämmästyn yhä uudelleen sitä, kuinka osa Suomessa syntyneistä maahanmuuttajataustaisista oppilaista menestyy heikommin kuin vasta vähän aikaa Suomessa opiskelleet ikätoverinsa. Eli vaihtelua on niinkuin aivan supisuomalaistenkin keskuudessa."
Ihan vakavalla naamalla ihmettelee oppilaiden yksilöllisiä eroja. Kouluja käynyt ihminen.
Kauanko vielä tarvitaan sen havaitsemiseen että myös etnisten populaatioiden välillä on eroja. Riittääkö sata vuotta?
2116 painetussa peruskoulun opetussuunnitelmassa ensimmäisen lauseen pitää kuulua: "Yhteiskunta koostuu ihmisistä, sanoi Korkeimmin kunnioitettu Mikko Ellilä (rauha hänelle) jo 2000-luvulla. Tämä totuus ohjatkoon kaikkea toimintaamme."
Quote from: Pikkuvaimo on 17.01.2016, 15:42:09
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Meidänhän ei pitänyt tehdä samoja virheitä kun muissa maissa, meillähän on enemmän tietoa ja osaamista!
Toki. Viime vuonnakin tänne tuli yli 32 000 osaajaa. ;D
Quote from: Eisernes Kreuz on 17.01.2016, 15:46:48
Monikulttuurisuus on vähän samanlainen asia kuin suoneniskentä.
Niillä on kuitenkin merkittävä periaatteellinen ero; suoneeniskennästä saattoi joskus olla oikeasti hyötyäkin.
Missä oli se uutinen? Halla-aho on kirjoittanut näistä itsestään selvistä ongelmista jo toistakymmentä vuotta. Surullisinta on, että pottunokat joutuvat kärsimään kun opettajien kaikki aika menee monikulttuurisen kaaoksen selvittämiseen tai opettamiseen 9.-luokkalaisella Abdille, mitä on 3x3. Ilman näitä moniosaajia olisimme todennäköisesti vielä ykkönen PISA-tuloksissa.
QuoteJos vieraskielisiä lapsia kerääntyy paljon yhteen kouluun, suomenkieliset vanhemmat saattavat laittaa lapsensa johonkin toiseen kouluun.
Mihinkähän kouluun opettajat omat lapsensa laittavat?
Quote from: ismolento on 17.01.2016, 15:37:13
Luulen ja itseasiassa tiedänkin, että nuo hyvin menestyneet oppilaat ovat aasialaistaustaisia, koska niin on asianlaita muissakin maissa.
Tavanomainen hyvin menestyvä mamuoppilas taitaa olla ennemmin venäläinen. Esimerkiksi kiinalaisiin verrattuna venäläisillä on noin 10:1 enemmistö ja ei vaadi nähdäkseni valtaisaa rohkeutta veikata, että venäläisten paras 10% voittaa keskimääräiset kiinalaiset helposti.
Toki heitä on sitten niissä huonommin menestyvissäkin, mutta tutkimuksen sanamuodothan olivat "monet" ja "osa".
Quote from: Rikastaja on 17.01.2016, 15:57:15
Missä oli se uutinen? Halla-aho on kirjoittanut näistä itsestään selvistä ongelmista jo toistakymmentä vuotta. Surullisinta on, että pottunokat joutuvat kärsimään kun opettajien kaikki aika menee monikulttuurisen kaaoksen selvittämiseen tai opettamiseen 9.-luokkalaisella Abdille, mitä on 3x3. Ilman näitä moniosaajia olisimme todennäköisesti vielä ykkönen PISA-tuloksissa.
Tämäkin aika optimistisesti arvioituna. Sitä ennen opettajan huomio menee siihen että eri klaanit eivät ota yhteen välitunneilla. Ja 25% maksimi on jo riittävä voima sinänsä aiheuttamaan psykologista hermoilua ympäristössä sekä aiheuttamaan levottomuuksia kun muistetaan miten islamilaiset käyttäytyvät verrattuna heidän prosentuaaliseen osuuteensa väestöstä.
Opettajien ehdottama malli on siinä mielessä ongelmallinen että suomalaisten syntyvyys pitäisi olla aivan huikeaa luokkaa nykyiseen verrattuna jotta se kestäisi nykyisten tulijoiden määrän. Valitettavasti todellisuudessa syntyvyys on pysynyt suhteellisen samana ja tulijoiden määrä on räjähtänyt käsiin. Koita siinä sitten edes miettiä sitä 25% osuutta kun me valkoiset "loputaan kesken".
Quote from: Micke90 on 17.01.2016, 15:39:08
Ratkaisu: Rajoitetaan maahanmuuttoa ylipäätään sekä lopetetaan haittamuutto kokonaan.
No mutta tämähän on suorastaan nerokas oivallus! Miksei kukaan tutkija ole tätä hoksannut?
Näinhän me poistamme koko ongelman ja sen lisäksi satoja muita ongelmia! Kaiken lisäksi säästämme joka vuosi 5-7 miljardia!
Ja mikä ihmeellisintä, tässä ratkaisussa ei ole huonoja puolia.
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2016, 16:23:05
Quote from: Micke90 on 17.01.2016, 15:39:08
Ratkaisu: Rajoitetaan maahanmuuttoa ylipäätään sekä lopetetaan haittamuutto kokonaan.
No mutta tämähän on suorastaan nerokas oivallus! Miksei kukaan tutkija ole tätä hoksannut?
Näinhän me poistamme koko ongelman ja sen lisäksi satoja muita ongelmia! Kaiken lisäksi säästämme joka vuosi 5-7 miljardia!
Ja mikä ihmeellisintä, tässä ratkaisussa ei ole huonoja puolia.
Yllättäen tätä artikkelia ei voi kommentoida ja antaa palautetta. "Virallinen totuus" saisi todella tuntuvan kolhun jos Micke90 saisi kommentoida sinne tämän näkemyksensä.
Quote from: Hjuu Hefnöö on 17.01.2016, 15:47:48
Kuinkakohan kauan kestää ennen kuin aletaan kunnolla vaatia opettajakunnan mokuttamista?
Paraikaa mokutetaan poliisia, joten opettajat ovat siihen varsin "hyvä" jatkumo. Eihän pikku Abdi pysty oppimaan kun kalpeanaama opettaja ei ymmärrä korkeakulttuuriin kuuluvia erityispiirteitä ja ehkä jopa mulkoileekin rasistisesti.
Älytöntä hommaa. Ei ketuttaisi läheskään yhtäpaljon ellen olisi itse veronmaksajana maksumiehenä näissä sosiaalisissa väestönsiirto kokeissa.
Vaikuttaa siltä, että opettajat on kyllä monikulttuuristettu jo hyvän aikaa sitten. Tämähän alkoi jo DDR:n mallin mukaan toteutetussa peruskoulussa, jossa sosialistinen kansainvälisyyskasvatus oli tärkeässä roolissa. Tämä kansainvälisyys ei merkinnyt sitä, että kapitalistiset länsimaat olisivat kuuluneet sen piiriin, vaan se oli neuvostoliittolainen oppi, mikä tarkoitti pyrkimystä sulattaa kaikki Neuvostoliittoon kuuluneet kansat samaan yhteiseen sosialistiseen ja myöhemmin kommunistiseen kansainyhteisöön. Nykyinen puhe monikulttuurista tarkoittaa itse asiassa vain pyrkimystä islamilaisen kulttuurin sulauttamista osaksi länsimaista kristittyä kulttuuripiiriä.
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2016, 16:23:05
No mutta tämähän on suorastaan nerokas oivallus! Miksei kukaan tutkija ole tätä hoksannut?
Näinhän me poistamme koko ongelman ja sen lisäksi satoja muita ongelmia! Kaiken lisäksi säästämme joka vuosi 5-7 miljardia!
Ja mikä ihmeellisintä, tässä ratkaisussa ei ole huonoja puolia.
Kukaan tutkija ei mieti tätä, koska se on liian hyvää ollakseen totta.
Quote from: Kallan on 17.01.2016, 16:31:26
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2016, 16:23:05
Quote from: Micke90 on 17.01.2016, 15:39:08
Ratkaisu: Rajoitetaan maahanmuuttoa ylipäätään sekä lopetetaan haittamuutto kokonaan.
No mutta tämähän on suorastaan nerokas oivallus! Miksei kukaan tutkija ole tätä hoksannut?
Näinhän me poistamme koko ongelman ja sen lisäksi satoja muita ongelmia! Kaiken lisäksi säästämme joka vuosi 5-7 miljardia!
Ja mikä ihmeellisintä, tässä ratkaisussa ei ole huonoja puolia.
Yllättäen tätä artikkelia ei voi kommentoida ja antaa palautetta. "Virallinen totuus" saisi todella tuntuvan kolhun jos Micke90 saisi kommentoida sinne tämän näkemyksensä.
Njooh. mun kommenteista noin kolme neljästä lähti jo sensuuriin silloin kun vielä kommentoida voi. Hommalla niitä on hävinnyt ehkä kymmenkunta kännipostausta. Mutta virallisen totuuden(monikulttuurisuus on rikkaus) vastaisia ihmisiä ei tahdota kuulla.
Minusta maahanmuuttajat ja turvapaikan hakijat pitäisi erottaa omiksi ryhmikseen. Maahanmuuttaja on tullut jäädäkseen ja elättää itsensä omalla työllään. Turvapaikanhakijan pitäisi olla täällä vain tilapäisesti ja palata heti kotimaahansa kun sieltä löytyy turvallinen kolkka. Turvapaikan hakijaa ei siten tarvitsisi erityisesti kotouttaa eikä heidän lapsia sijoittaa suomalaisiin kouluihin vaan järjestää heille oman kulttuurinsa mukainen koulutus jonka antaisivat hänen maamiehensä.
Saa nähdä, millaisia ratkaisuyrityksiä kukkikset tulevat ehdottamaan. Joku fundis voi ehdottaa jopa mamujen jakamista tasaisesti laajemmalla alueelle bussikuljetusten avulla, vaikkei se toiminut esimerkiksi USA:ssa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Desegregation_busing
Todennäköisesti ei kuitenkaan tehdä mitään. Humamut tulevat väkevöitymään tietyille alueille, minkä vuoksi näiden alueiden lähikouluissa tilanne huononee merkittävästi. Kynnelle kykenevät valitsevat pilteilleen koulun kauempaa, ja jos se ei onnistu, he muuttavat vähemmän "rikastuneelle" alueelle, vaikka kovalla tappiolla. Asunnon uusi omistaja on todennäköisesti vuokrayhtiö ja asukas mamu, joten "rikastus" rikastuu edelleen. "Rikastumisen" ja valkopaon dynamiikka on sellainen, ettei sille vapaan muutto-oikeuden yhteiskunnassa mahda mitään.
Luulenpa, että Kokoomus alkaa jossain vaiheessa ajamaan verorahoitteisia "yksityiskouluja" Suomeenkin, kuten Ruotsin veljespuolue teki jo 1992. Se sopii ideologisesti, minkä lisäksi se voi tuoda lisää äänestäjiä. Ruotsissahan nämä "vapaakoulut" ovat nykyään henkireikä taviksille, jotka haluavat välttää liian "rikkaita" lähikouluja, ilman muuttoa paremman väen alueille.
Quote from: Frida Hotell on 17.01.2016, 16:34:45
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2016, 16:23:05
No mutta tämähän on suorastaan nerokas oivallus! Miksei kukaan tutkija ole tätä hoksannut?
Näinhän me poistamme koko ongelman ja sen lisäksi satoja muita ongelmia! Kaiken lisäksi säästämme joka vuosi 5-7 miljardia!
Ja mikä ihmeellisintä, tässä ratkaisussa ei ole huonoja puolia.
Kukaan tutkija ei mieti tätä, koska se on liian hyvää ollakseen totta.
.. rikollisuus laskisi, huoltosuhde paranisi, työttömyys laskisi, asuntopula hellittäisi, säästöjä kertyisi sieltä täältä, Suomi alkaisi houkutella hyödyllisiä maahanmuuttajia, turvallisuus paranisi, terrorismiuhka käytännössä lakkaisi, katurauha palaisi, poliisin resurssit riittäisivät, Pisa-tulokset paranisivat, raiskaukset vähenisivät, naisrauha palaisi, asuinalueiden eriytyminen hidastuisi ..
Hei Sipilä, ota koppi tästä! Tee, kuten Micke neuvoo ja jää historiaan Suomen eräänä parhaimmista ja suosituimmista pääministereistä!
Ai eikö? Eikö Bilderbergin setä antanut lupaa?
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2016, 16:45:45
Hei Sipilä, ota koppi
Ei ottanut Sipilä koppia vaan perusti oman VOK:in.
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2016, 16:45:45
(napsu)
.. rikollisuus laskisi, huoltosuhde paranisi, työttömyys laskisi, asuntopula hellittäisi, säästöjä kertyisi sieltä täältä, Suomi alkaisi houkutella hyödyllisiä maahanmuuttajia, turvallisuus paranisi, terrorismiuhka käytännössä lakkaisi, katurauha palaisi, poliisin resurssit riittäisivät, Pisa-tulokset paranisivat, raiskaukset vähenisivät, naisrauha palaisi, asuinalueiden eriytyminen hidastuisi ..
Hei Sipilä, ota koppi tästä! Tee, kuten Micke neuvoo ja jää historiaan Suomen eräänä parhaimmista ja suosituimmista pääministereistä!
Ai eikö? Eikö Bilderbergin setä antanut lupaa?
Hyvinvointimme alenisi koska vientimme on riippuvainen vapaasta (haitta)maahanmuutosta. Orpo sanoi! (http://hommaforum.org/index.php/topic,109900.msg2152421.html#msg2152421)
Mielestäni turvapaikanhakijoilta pitäisi vaatia "palautusosoite" ja sitoumus poistua maasta jos hakemuksesta tulee hylsy. Jos siihen ei suostu niin välitön maasta karkoitus eikä minkäänlaista sosiaalista turvaa.
QuoteJos vieraskielisiä lapsia kerääntyy paljon yhteen kouluun, suomenkieliset vanhemmat saattavat laittaa lapsensa johonkin toiseen kouluun. Tutkijat ovat myöntäneet ilmiön olemassaolon. Samoin opettajat:
"Kantasuomalaiset vanhemmat alkavat vältellä koulua, vaikka se olisi heidän lapsensa lähikoulu. Siihen ei oikeasti ole mitään syytä."
Siitä lähtien kun matut ovat vaeltaneet kohti Helsinkiä, Helsingissäkin on alkanut kaikki mennä päin Hel
v...sinkiä.
Nyt uusien VOK:ien avaamisen myötä vähän joka puolella Suomea alkaa turvallisuus ja asuinseudun miellyttävyys mennä kohti - tai pitäisikö sanoa päin - Hel...sinkiä.
Koulujen oppimistulokset alkavat tietyillä paikkakunnilla mennä samaa rataa, päin Hel...sinkiä.
Olemme kohta tilanteessa, jossa aletaan jo puhua han-lasten vanhempien kotouttamistarpeesta. Heidät pitää kotouttaa uuteen asuinmaahansa, jossa moniosaajat tekevät kouluistakin yhtä Hel...sinkiä. :facepalm:
E:typo
Ja tässä kuin kaikessa muussakin uutisoinnissa maahanmuuttajat tarkoittavat muslimeja.
Quote from: Eläinrakas on 17.01.2016, 17:09:03
Siitä lähtien kun matut ovat vaeltaneet kohti Helsinkiä, Helsingissäkin on alkanut kaikki mennä päin Helv...sinkiä.
Helsingissä pidetystä ETYKIN kokouksestahan puhuttiin Helsingin henkeä. Kaipa se tämä matu vyöry seurauksineen on sitten nätisti sanottuna uuden ajan Helsingin henkeä.
Kouluihin pitää saada kovempi kuri. Ei mua ole karttakepillä lyöty sormille mutta joskus 50 luvulla se oli kai ihan tavanomaista. 70-luvulla ei ruumiillista kuritusta ollu mutta taisin kerran joutua nurkkaan seisomaan, kilttinä poikana opin kerrasta.
Maahanmuuttajissa on paljon ylivilkkaita jotka häiritsee muiden oppimista. Luulen että heitä ei saada oikein millään aisoihin, hyvä jos edes saadaan pysymään hiljaa. Mamuista ei niin väliä, mutta suomalaislapset jotka joutuu olemaan samassa luokassa ei opi yhtä hyvin asioita kuin mamuttomissa luokissa. Numerot jää todistuksessa huonommiksi ja jatkokoulutus paikkoihin on vaikeampi päästä.
Tavallaan se on hyväkin että mamut saa huonot todistukset, pitäähän niihin tulevaisuuden paskaduuneihinkin löytyä tekijöitä. On ihan sama osaako laskea sataan vai tuhanteen, kun työnä on pyyhkiä vanhusten perseitä tai pestä keittiössä astioita yms.
Ongelma on pahin suuremmissa kaupungeissa. Maaseudulla saattaa olla kouluja joissa ei ole yhtään tai vain pari hassua ulkomaalaistaustaista.
Quote from: Lahti-Saloranta on 17.01.2016, 16:51:44
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2016, 16:45:45
Hei Sipilä, ota koppi
Ei ottanut Sipilä koppia vaan perusti oman VOK:in.
Kohta se Sipilöiden vokki on melkoinen hoploppi!
QuoteKun lasten on vaikea opiskella suomen kielellä, opettajat kertovat helpottavansa opetuksen sisältöä. Silloin luokassa ei ehkä opi sitä kaikkea, mitä pitäisi.
vs
Quote"Kantasuomalaiset vanhemmat alkavat vältellä koulua, vaikka se olisi heidän lapsensa lähikoulu. Siihen ei oikeasti ole mitään syytä."
Suuri mamumäärä heikentää opetuksen tasoa, mutta mamurikkaita kouluja ei ole mitään syytä vältellä. Jep jep. :roll:
Toisaalta tuo kasaantuminen samoihin lähiöihin toimii heitä itseään vastaan. Jos nyt ilmassa olevat merkit ja ilmapiirin kiristyminen todellakin johtaa isompaan konfliktiin, niin ei tarvitse kuin hieman tutkia historiaa kuinka ongelma saadaan näppärästi ratkaistua. Eikä tarvitse mennä kovin kauaksi taaksepäin, muistetaan mitä Euroopassa tapahtui 13. elokuuta 1961.
QuoteKun lasten on vaikea opiskella suomen kielellä, opettajat kertovat helpottavansa opetuksen sisältöä. Silloin luokassa ei ehkä opi sitä kaikkea, mitä pitäisi.
Suomen Pisa-sijoitukset putoavat kutakuinkin suhteessa matujen suhteelliseen osuuteen, tai sen johonkin potenssiin... eli valden järjestämästä koulusta on muodostumassa amerikkalaiseen tapaan nuorten päiväkoti, jossa lähinnä keskitytään siihen etteivät piltit käy toistensa niskaan.
Taitaa olla Suomessa jo joillakin alueilla kasvava kysyntä yksityiskouluihin, mikä tietysti lisää opettajien työllisyyttä ja taas on matutulvasta löytynyt uusi myönteinen vaikutus joka tietysti joidenkin mielestä kohentaa kansantaloutta ja hyvinvointia.
Vaihtoehtona olisi tietysti matulapsille tarkoitettu "esikoulu", jossa opetellaan ensin suomen kieltä, mutta valitettavasti Ruotsin kokemusten perusteella kielen osaamisella ja oppimistuloksilla ei olekaan sitä syy-yhteyttä jota sillä nyt tässäkin väitetään olevan. :facepalm:
YLE jatkaa johdonmukaisesti toimintaideologiansa mukaisesti. YLE:n vihervasemmistolaiset ovat soitelleet OAJ:n vihervasemmistolaisille. Sovittiin "kyselystä", jonka tulokset olivat selvillä etukäteen.
Kysellähän saa, ei siinä mitään. Kysyjän ja vastaajan yhteisenä päämääränä on kuitenkin riistää vanhempien valta päättää lastensa koulunkäynnistä, ja siirtää päätösvalta Li Anderssonille ja Satu Hassille.
Quote from: Eisernes Kreuz on 17.01.2016, 15:24:28
Monen muunkin asian todellinen laita on täällä tiedetty jo vuosia. Suvaitsevaistolle nämä samat jutut tulevatkin sitten aina suurena ullatuksena. Syynä on realismin puute maailmankatsomuksessa.
Kun kehitysmaalaisia otetaan vastaan valtavat määrät, he vain perustavat entisen kotimaansa uudelleen valtioksi valtiomme sisälle. Integroitumista ei juuri tapahdu, koska siihen ei ole tarvetta. Veronmaksajien rahoilla tuetaan tätä ghettoutumiskehitystä ja pidetään yllä täysin keinotekoista monikulttuurista Unelmaa.
Ruotsissa ollaan tässä suhteessa vajottu paljon Suomea syvemmälle suohon. Me tulemme kyllä perässä, mikäli avointen rajojen politiikkaa ei saada loppumaan.
Tässä on vahvaa asiaa.
Maahanmuuton epäonnistuminen johtuu täysin suvaitsevaiston epäonnistumisesta. Epäonnistuminen perustuu täysin epärealistisiin mielikuvitelmiin tulijoista. Mikään kulttuuri ei ole täydellinen - etenkään kulttuurit jotka eivät omin voimin pysty itsenäisesti edes perustamaan omaa toimivaa yhteiskuntaa. Suvaitsevaiston näkökulma on äärimmäisen biasoitunut, missä jopa tiettyjen kulttuurien jopa moraalinvastaiset piirteet nullataan tai reflektoidaan "onhan tätä meilläkin". Useimmiten EI OLE eikä yhtä moraalinvastaista toimintaa mitätöidä toisella.
1800-luvulla maahanmuutto toimi, koska tulijat olivat satoja kertoja varakkaampia, osaavampia ja taitavampia kuin keskiverto - tai edes parhaan 10% suomalaisista. Fazer, Finnlayson, Schaumann. Nyt meille tulevat ovat tiedoiltaan, taidoiltaan ja osaamiseltaan vain murto-osa siitä mitä keskiverto suomalainen on. Abdi, Mohammad ja Aisha. Mikä pahinta, kun tällaisella taustalla olevat henkilöt - ilman mitään perustetta - olettavat että ovat elämäntavoiltaan, kulttuuriltaan ja moraaliltaan moninverroin suomalaisia parempia, ei hyvää seuraa. Ihminen joka lapsesta lähtien on kasvatettu siihen että oma kulttuuri on parasta mitä ihmiskunnassa on, ei lähde milloinkaan downgradeamaan sitä mihinkään suomalaiseen. Ja juuri tämän vuoksi monikulttuurisuus arabeilla toteuttaminen on sellaista mitä edes Isä Jumala ei onnistunut luomaan. Aamen.
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2016, 16:23:05
Miksei kukaan tutkija ole tätä hoksannut?
Koska rakenteellinen rasismi on muodikkaampi tutkimuskohde. Siitä saa enemmän pisteitä kukkahattukerhossa.
Ai jaa, että tuo oikein ongelmia!!?
Tähän voisi todeta. Suomen poliittiset päättäjät, virkakoneisto opettajineen, poliiseineen, kaikkineen. Olisitte lukeneet Scriptanne! Sinne on niputettu kaikki ongelmat päivineen ja vähän päälle, yksien kansien väliin.
Sen sijaan, että olisitte ottaneet kirjoitukset vakavasti, sekä ajatuksella, ettekä parkuneet rasismia joka käänteessä, olisitte voineet oppia jotakin ja maakin makaisi paremmalla pohjalla.
Teidän käsissänne Scripta lensi romukoppaan sadatteluiden kera, niin on lentävä tällä menolla kaunis ja rauhallinen Suomemmekin teidän ansiosta. Saatanan tunarit!
Olisiko rasistista väittää että Afrikasta ja Lähi-Idästä tulleiden maahanmuuttajien kasaantuminen samoihin lähiöihin tuo ongelmia.
Quote from: Lahti-Saloranta on 17.01.2016, 19:51:10
Olisiko rasistista väittää että Afrikasta ja Lähi-Idästä tulleiden maahanmuuttajien kasaantuminen samoihin lähiöihin tuo ongelmia.
Mielestäni olisi pikemminkin rasistista väittää, ettei se toisi ongelmia.
Kasautumista tuetaan vaikka julkisesti muuta sanotaan. Vallanpitäjien kannalta on suuri etu pystyä pitämään ongelmat ja äänestäjät toisistaan erillään. Keskiverto hienosto rouvaa Tukholmassa ei taida kiinnostaa mitä Tenstassa tai Rosengårdissa tapahtuu, asia olisi aivan eri jos ''Rosengård'' tervehtisi äänestäjiä heti ikkunanalla kun kaihtimet vetää ylös.
Minusta he saavat mieluummin olla kaikki samalla alueella kuin se että suomalaiset pakotetaan elämään heidän läheisyydessä vaikka tekevät parhaansa saadakseen mahdollimman paljon etäisyyttä mamuihin.
Kaikki ongelmat yhdelle alueelle vaan niin kaikki saavat nähdä millainen ideaallinen ja kehittyvä kulttuuri sillä alueella vallitsee.
Quote from: pikkujorma on 17.01.2016, 17:33:29
Kouluihin pitää saada kovempi kuri. Ei mua ole karttakepillä lyöty sormille mutta joskus 50 luvulla se oli kai ihan tavanomaista. 70-luvulla ei ruumiillista kuritusta ollu mutta taisin kerran joutua nurkkaan seisomaan, kilttinä poikana opin kerrasta.
Maahanmuuttajissa on paljon ylivilkkaita jotka häiritsee muiden oppimista. Luulen että heitä ei saada oikein millään aisoihin, hyvä jos edes saadaan pysymään hiljaa. Mamuista ei niin väliä, mutta suomalaislapset jotka joutuu olemaan samassa luokassa ei opi yhtä hyvin asioita kuin mamuttomissa luokissa. Numerot jää todistuksessa huonommiksi ja jatkokoulutus paikkoihin on vaikeampi päästä.
Nykyään koulujen kurinpitovaltuudet lähtevät siitä, että lähes kaikki oppilaat on opetettu pienestä pitäen tottelemaan etupäässä pelkkää puhetta (ja varsinkin myös naisen puhetta). Kun sinne sitten yhtäkkiä tupsahtaa joukko Lähi-idässä tai Afrikassa kasvaneita joilla meno on ollut ihan toisenlainen, niin vaikeuksissa ollaan, jos heitä ei saa valtuuksien puuttumisen vuoksi järjestykseen.
Ei varmaan pahitteeksi tekisi myös kotimaisten ongelmaoppilaiden kanssa, jos opettaja saisi esim. enemmän puuttua fyysisesti heidän touhuunsa tai vaikka laittaa sinne nurkkaan seinää tuijottamaan jos muu ei oppilaaseen tepsi.
Quote from: pikkujorma on 17.01.2016, 17:33:29
Tavallaan se on hyväkin että mamut saa huonot todistukset, pitäähän niihin tulevaisuuden paskaduuneihinkin löytyä tekijöitä. On ihan sama osaako laskea sataan vai tuhanteen, kun työnä on pyyhkiä vanhusten perseitä tai pestä keittiössä astioita yms.
Astianpesussa ja muutamassa harvassa muussa hommassa varmaan pärjää vaikkei osaisi laskea kuin sinne sataan. Mutta ei vanhustenhoidossa, jossa lähihoitajien hommana on vanhainkodin kokonaisvaltainen pyörittäminen. Hoitoapulaisille ja vastaaville jotka vain osaavat pyyhkiä vanhusten pyllyjä ja ulkoiluttaa jne. ei ole paljoa käyttöä, vaan nimenomaan sellaisista ihmisistä, jotka voivat ottaa vastuun toiminnasta. Siihen taas tarvitaan peruskoulun oppimäärän hallitseminen plus useamman vuoden ammatillinen koulutus.
Toisin kuin otsikossa esitetään, suurempi ongelma on matujen asuttaminen suomalaisten keskuuteen.
Suomessa harjoitetun sosiaalisen sekoittamisen asuntopolitiikan taustalla on sosialistinen utopia ihmisten välisestä tasa-arvosta. Kuten sosialismissa yleensäkin, kehitys on johtanut siihen että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Samat yhteisönormit eivät enää nykyisin koske kaikkia. Asuntovelkaiset ja työssäkäyvät kantasuomalaiset joutuvät alistumaan oman asuinalueensa vandalisoimiseen ja tuhoamiseen tasa-arvon ja suvaitsevaisuuden nimissä. Yhteiskunnan toimesta asutettu kehitysmaalainen barbaari naapurina on uusi normaali, joka pitää hyväksyä. Perversiot ja hyveet ovat saman arvoisia.
Suomalainen kaupunkisuunnittelu on epäonnistunut raskaasti. Jokaiselle uudelle asuinalueelle viritetään jo valmiiksi aikapommi. Poliittisen ja taloudellisen eliitin loputon ahneus ja suomalaisten halveksunta on ainoa syy, miksi tämän annetaan tapahtua. Vaihtoehtojakin on olemassa. Käytännössä ainoa ratkaisu olisi asuttaa kehitysmaalaiset tiiviimmin omiin yhteisöihinsä kuten esim. Marseillessa:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Larouvieremarseille.jpg)
Maahanmuuttajien piti olla Suomen ja Euroopan pelastus, mutta ei ilmeisesti jos maahanmuuttajien kasautuminen tuo ongelmia.
Pian käy niin, että Stubbin "Monikulttuurisuus on rikkautta, ei mulla muuta" kokee inflaation ja siitä tulee yleinen vitsin aihe.
Maahanmuuttajat lähtevät pakoon kotimaassaan olevia ongelmia ja jos maahanmuuttajien kasautuminen samoihin lähiöihin tuo ongelmia niin voisihohan siitä mitenkään päätellä että mistä ne ongelmat oikein johtuu.
Quote from: kummastelija on 17.01.2016, 19:04:06
Quote from: Eisernes Kreuz on 17.01.2016, 15:24:28
Monen muunkin asian todellinen laita on täällä tiedetty jo vuosia. Suvaitsevaistolle nämä samat jutut tulevatkin sitten aina suurena ullatuksena. Syynä on realismin puute maailmankatsomuksessa.
Kun kehitysmaalaisia otetaan vastaan valtavat määrät, he vain perustavat entisen kotimaansa uudelleen valtioksi valtiomme sisälle. Integroitumista ei juuri tapahdu, koska siihen ei ole tarvetta. Veronmaksajien rahoilla tuetaan tätä ghettoutumiskehitystä ja pidetään yllä täysin keinotekoista monikulttuurista Unelmaa.
Ruotsissa ollaan tässä suhteessa vajottu paljon Suomea syvemmälle suohon. Me tulemme kyllä perässä, mikäli avointen rajojen politiikkaa ei saada loppumaan.
1800-luvulla maahanmuutto toimi, koska tulijat olivat satoja kertoja varakkaampia, osaavampia ja taitavampia kuin keskiverto - tai edes parhaan 10% suomalaisista. Fazer, Finnlayson, Schaumann. Nyt meille tulevat ovat tiedoiltaan, taidoiltaan ja osaamiseltaan vain murto-osa siitä mitä keskiverto suomalainen on. Abdi, Mohammad ja Aisha. Mikä pahinta, kun tällaisella taustalla olevat henkilöt - ilman mitään perustetta - olettavat että ovat elämäntavoiltaan, kulttuuriltaan ja moraaliltaan moninverroin suomalaisia parempia, ei hyvää seuraa. Ihminen joka lapsesta lähtien on kasvatettu siihen että oma kulttuuri on parasta mitä ihmiskunnassa on, ei lähde milloinkaan downgradeamaan sitä mihinkään suomalaiseen. Ja juuri tämän vuoksi monikulttuurisuus arabeilla toteuttaminen on sellaista mitä edes Isä Jumala ei onnistunut luomaan. Aamen.
Muslimeille ovat viimeiset tuhat vuotta imaamit saarnanneet moskeijoissa kuinka te olette Allahin oikeita uskovia ja ylempänä muita uskontokuntia, joiden kuuluu olla teidän palvelijoitanne. Kun taas kristityille ovat papit saarnanneet kirkoissa, että te olette niitä kirottuja suuria syntisiä, jotka olette täällä maan päällä vain Jumalan armosta ja jos teitä lyödään, kääntäkää toinenkin poski lyötäväksi. Varsinkin suomalaisia on kirkon toimesta kovalla kädellä opetettu olemaan nöyriä ja kuuliaisia esivallan edessä.
Tämä ero näkyy selvästi muslimien ja suomalaisten käytöksessä. Jo ensimmäiset somalimuslimit tulivat Suomeen kuin Euroopan omistajat vaatien palveluja ja ilmaista ylöspitoa. Sama asenne näkyy kaikissa Lähi-idästä ja Afrikasta saapuneilla muslimeilla. Kun lapset ovat perineet ja oppineet samat asenteet jo kotona, voi hyvin kuvitella minkälaista varsinkin naisopettajien on hallita vähänkään isompaa muslimikatrasta.
Quote from: ismolento on 17.01.2016, 21:52:27
Quote from: kummastelija on 17.01.2016, 19:04:06
Quote from: Eisernes Kreuz on 17.01.2016, 15:24:28
Monen muunkin asian todellinen laita on täällä tiedetty jo vuosia. Suvaitsevaistolle nämä samat jutut tulevatkin sitten aina suurena ullatuksena. Syynä on realismin puute maailmankatsomuksessa.
Kun kehitysmaalaisia otetaan vastaan valtavat määrät, he vain perustavat entisen kotimaansa uudelleen valtioksi valtiomme sisälle. Integroitumista ei juuri tapahdu, koska siihen ei ole tarvetta. Veronmaksajien rahoilla tuetaan tätä ghettoutumiskehitystä ja pidetään yllä täysin keinotekoista monikulttuurista Unelmaa.
Ruotsissa ollaan tässä suhteessa vajottu paljon Suomea syvemmälle suohon. Me tulemme kyllä perässä, mikäli avointen rajojen politiikkaa ei saada loppumaan.
1800-luvulla maahanmuutto toimi, koska tulijat olivat satoja kertoja varakkaampia, osaavampia ja taitavampia kuin keskiverto - tai edes parhaan 10% suomalaisista. Fazer, Finnlayson, Schaumann. Nyt meille tulevat ovat tiedoiltaan, taidoiltaan ja osaamiseltaan vain murto-osa siitä mitä keskiverto suomalainen on. Abdi, Mohammad ja Aisha. Mikä pahinta, kun tällaisella taustalla olevat henkilöt - ilman mitään perustetta - olettavat että ovat elämäntavoiltaan, kulttuuriltaan ja moraaliltaan moninverroin suomalaisia parempia, ei hyvää seuraa. Ihminen joka lapsesta lähtien on kasvatettu siihen että oma kulttuuri on parasta mitä ihmiskunnassa on, ei lähde milloinkaan downgradeamaan sitä mihinkään suomalaiseen. Ja juuri tämän vuoksi monikulttuurisuus arabeilla toteuttaminen on sellaista mitä edes Isä Jumala ei onnistunut luomaan. Aamen.
Muslimeille ovat viimeiset tuhat vuotta imaamit saarnanneet moskeijoissa kuinka te olette Allahin oikeita uskovia ja ylempänä muita uskontokuntia, joiden kuuluu olla teidän palvelijoitanne. Kun taas kristityille ovat papit saarnanneet kirkoissa, että te olette niitä kirottuja suuria syntisiä, jotka olette täällä maan päällä vain Jumalan armosta ja jos teitä lyödään, kääntäkää toinenkin poski lyötäväksi. Varsinkin suomalaisia on kirkon toimesta kovalla kädellä opetettu olemaan nöyriä ja kuuliaisia esivallan edessä.
Tämä ero näkyy selvästi muslimien ja suomalaisten käytöksessä. Jo ensimmäiset somalimuslimit tulivat Suomeen kuin Euroopan omistajat vaatien palveluja ja ilmaista ylöspitoa. Sama asenne näkyy kaikissa Lähi-idästä ja Afrikasta saapuneilla muslimeilla. Kun lapset ovat perineet ja oppineet samat asenteet jo kotona, voi hyvin kuvitella minkälaista varsinkin naisopettajien on hallita vähänkään isompaa muslimikatrasta.
Tätä lukiessa tulee ihmetelleeksi kuinka Agenda 21 edistyy niin hyvin. Voi kuulostaa foliohattuilulta mutta ei muuten porukka tieten tahtoen haalisi tänne ihmiskunnan pohjasakkaa maailman surkeimmista maista jossa länsimaissa insestiksi katsottu seksuaalinen kanssakäyminen on normaalia ja pedofiliakin on ihan hyväksyttyä. Monikulttuurisuus on vain poliittinen savuverho. Tosin erittäin kallis sellainen niin ihmishenkien kannalta kuin myös rahallisesti ja yhteiskunnan sisäisen turvallisuuden kannalta. Sitä vaan ihmettelen mikä aivonyrjähdys pitää aivoissa tapahtua että alkaa kuvittelemaan tätä "kehitystä" kulttuurilliseksi rikkaudeksi....
Quote from: Shemeikka on 17.01.2016, 15:59:05
Mihinkähän kouluun opettajat omat lapsensa laittavat?
Jo vuosia sitten ennen mamuja laitoin omani Norssiin Ratakadulle. Niin tekisin tänäänkin ja vielä latinistiluokalle.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006000695.html (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006000695.html)
QuoteSuomalaisten vanhempien uusi tapa uhkaa repiä kuilun kouluihin – opettaja kertoo huolestuttavasta kehityksestä
Mikä koulu tuo lapselleni parhaan tulevaisuuden? Peruskoulut ovat eriytyneet suurissa kaupungeissa, ja osa vanhemmista karttaa tiettyjä kouluja.
...
Suomalainen peruskoulu on menestystarina. Sitä matkustetaan tutkimaan ympäri maailmaa, ja suomalaislasten oppimistulokset olivat maailman huippua ennen kuin Itä-Aasian maat valtasivat PISA-testien kärkisijat tällä vuosikymmenellä.
Suomi on edelleen maailman kärkimaita, kun vertaillaan koulujen oppimistulosten tasavertaisuutta koko maan tasolla. Suurissa kaupungeissa piilee kuitenkin uhka: parhaiden koulujen tulokset paranevat, heikoimpien tulokset heikentyvät.
...
Pääkaupunkiseudun peruskoulut ovat keskimäärin oppimistuloksiltaan koko maailman kärkeä, mutta alueella on myös kouluja, joiden osaamistaso on samaa kuin Chilessä tai Bulgariassa. Esimerkiksi luonnontieteissä heikoimpien ja parhaiden koulujen osaamisero vastaa kolmen vuoden koulunkäyntiä.
...
Jakomäessä vain 18,8 prosenttia aikuisista on korkeakoulutettuja. Kaupunginosa on lähes kaikilla mittareilla toisessa ääripäässä Länsi-Pakilan kanssa. Alueen työttömyysaste on 19,2 prosenttia. Vuokra-asuntojen osuus on 65,8 prosenttia.
Synkät tilastot eivät näy päällepäin, kun koulun ovista astuu sisään kylmänä talviaamuna. Edes voimasanoja ei kuulu, tosin ajankohta on niille melko varhainen.
...
Jakomäessä vain 18,8 prosenttia aikuisista on korkeakoulutettuja. Kaupunginosa on lähes kaikilla mittareilla toisessa ääripäässä Länsi-Pakilan kanssa. Alueen työttömyysaste on 19,2 prosenttia. Vuokra-asuntojen osuus on 65,8 prosenttia.
Synkät tilastot eivät näy päällepäin, kun koulun ovista astuu sisään kylmänä talviaamuna. Edes voimasanoja ei kuulu, tosin ajankohta on niille melko varhainen.
...
Voivatko vanhemmat todella vaikuttaa lapsensa menestykseen kouluvalinnalla? Takaako keskiluokkaisen alueen koulu paremmat eväät jatko-opintoihin kuin työttömien ja maahanmuuttajien lasten kansoittama koulu?
Aihetta on tutkittu myös Suomessa, ja tulokset ovat selviä: yläkoulujen välillä on suuria eroja oppimistuloksissa mutta ei oppimisessa. Hyvämaineisten koulujen oppilaat eivät kehity omaan lähtötasoonsa nähden yhtään sen enempää kuin huonomaineisten koulujen oppilaat.
Oppilaiden kehittymiseen ei vaikuta se, kuinka paljon koulussa on maahanmuuttajia tai erityistä tukea saavia oppilaita.
Onko koulushoppailu siis turhaa?
Helsingin yliopiston tutkijan Venla Berneliuksen mukaan näyttää siltä.
– Jopa USA:ssa keskeinen tutkimustulos on se, että koulushoppailu ei kannata. Siellä koulut ovat vielä paljon eriytyneempiä kuin Suomessa, Bernelius sanoo.
Vasta niin sanotuissa slummikouluissa oppilaiden oppiminen alkaa vaarantua. Suomessa sellaisten syntymisestä ollaan vielä kaukana.
...
Voidaan jopa kysyä, onko oppilaalle enemmän haittaa siitä, että hän käy kouluaan Pakilan kaltaisessa homogeenisessä ympäristössä. 2020-luvun Suomi on kovin toisenlainen.
– Väittäisin, että täällä oppii taitoja, joita tulevaisuuden yhteiskunnassa tarvitsee, sanoo Jakomäen koulun opettaja Vappu Laine.
...
Mitä nyt olen tuttavien lasten kouluunlaittamista seurannut, niin kyse ei ole ollenkaan pelkästään opetuksen tasosta, vaan enemmänkin koulukavereiden tasosta.
Kumpikin poikani käyvät monikulttuurista koulua. En suosittele. Monikulttuuriset lapset pyörivät omiensa kanssa. Lastani kiusannut somali siirrettiin "erityisyksikköön" , kun ärähdin asiasta. Koulun rehtori on hankalassa välikädessä.
Suosittelen lämpimästi jokaiselle, jolla pino on kunnossa muuttamaan pois monikulttuurisuuden parista. Elämä on huomattavasti helpompaa, jos ei tarvitse sietää "erilaisuutta" tarkoittaen kiusaamista, ahdistelua, möykkäämistä ja ylipäätään huonoa käytöstä ja sotkemista. Mikäli pino ei ole kunnossa, niin vinkkinä, että elämänlaatu voi olla huomattavasti parempi pienessä kunnassa pk-seudun ulkopuolella, jossa asunnot ja vuokrat ovat hyvin edullisia.
Siinäpä ovat, hankalassa välikädessä.
Aikoinaan Raision yläaste oli maan suurin yläaste reilun 800 oppilaan määrällä. Meno oli kuin villissä lännessä.
Antti Tuominen tuli rehtoriksi ja laittoi oppilaat ojennukseen. Se mies ei sääliä tuntenut, vaan välitti lapsista. Moni gangsterinalku kävi myöhemmin kiittämässä Anttia elämänsä saattamisesta raiteilleen.
Nyt, tänä päivänä moinen Mies saisi varmasti syytteet niskaansa, jos rehtorin kansliassa olisi yksikin ei-kantis.
https://www.ts.fi/viihde/1074337882/Herra+Rehtori+palasi+koulun+pihaan
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006000695.html (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006000695.html)
Quote
– Väittäisin, että täällä oppii taitoja, joita tulevaisuuden yhteiskunnassa tarvitsee, sanoo Jakomäen koulun opettaja Vappu Laine....
Luulisin, että näin todellakin saattaa olla. Ensimmäisinä noista taidoista tulevat mieleen pakeneminen, herkistynyt varuillaanolo, erilaiset päivittäiseen sosiaaliseen selviytymiseen tarvittavat taidot, sekä kaikenlainen luiviminen. Nöyristelyn taito itsesensuroinnin ryydittämänä tullee myös kehittymään äärimmilleen.
QuoteVoidaan jopa kysyä, onko oppilaalle enemmän haittaa siitä, että hän käy kouluaan Pakilan kaltaisessa homogeenisessä ympäristössä. 2020-luvun Suomi on kovin toisenlainen.
– Väittäisin, että täällä oppii taitoja, joita tulevaisuuden yhteiskunnassa tarvitsee, sanoo Jakomäen koulun opettaja Vappu Laine.
Monikulttuurisessa neekeriählämöidyssä koulussa kantistytöt oppivat välttämään tilanteita, joissa joutuu matujen ryhmäraiskaamaksi, ja kantispojat oppivat, että kurkunleikkaaja-akbareja voi vetää turpaan ihan kuten kantistakin täräyttäisi, yksi henki meillä kaikilla vain on vaikka kuinka allua kiljuisi apuun.
Turhat suomut tippuvat silmiltä ja turha korrektius karisee, kun lapsesta lähtien näkee millaista paskasakkia kulttuurimarxilaiset suvaitsevaiset isänmaanpetturit ovat Suomeen eläteiksi haalineet.
Quote from: Emo on 14.02.2019, 10:55:19
Monikulttuurisessa neekeriählämöidyssä koulussa kantistytöt oppivat välttämään tilanteita, joissa joutuu matujen ryhmäraiskaamaksi, ja kantispojat oppivat, että kurkunleikkaaja-akbareja voi vetää turpaan ihan kuten kantistakin täräyttäisi, yksi henki meillä kaikilla vain on vaikka kuinka allua kiljuisi apuun.
Turhat suomut tippuvat silmiltä ja turha korrektius karisee, kun lapsesta lähtien näkee millaista paskasakkia kulttuurimarxilaiset suvaitsevaiset isänmaanpetturit ovat Suomeen eläteiksi haalineet.
Nykyään lapsilla on kyselyiden mukaan paljon tiukemmat asenteet neekeriählämeitä kohtaan kuin vanhemmilla ikäluokilla. Ilmeisesti ovat kokeneet itse sen omakohtaisesti millaisia ihmisiä ne neekeriählämit ovat.
Vielä muutama vuosikymmen sitten niitä neekeriählämeitä ei juuri Suomen peruskouluissakaan ollut.
Jos vaikka jostakin mustalaisista on muodostanut käsityksen pelkkien satujen perusteella ja nähnyt kenties jossakin amerikkalaisessa elokuvassa iloisia tanssivia ja musisoivia mustalaisleirejä, niin kyllä se käsitys voi olla hyvin paljon erilainen verrattuna siihen että omakohtaisesti on kokenut miten ne mertsit ja valdet tekevät jatkuvasti erilaisia rikoksia ja eivät välttämättä koskaan edes lukemaan opi.
Ilmeisesti ne neekeriählämit ovat paljon surkeampia tapauksia vielä kuin mustalaiset.
Siinä voi jokainen itse miettiä millaista se oma koulunkäynti aikoinaan olisi ollut kun olisi ollut suurin osa oman luokkalaisistakin jotakin mustalaisia ja lopuistakin suurin osa vielä jotain apukoulu-tarkkis porukkaa.
Poistettu vahingossa tähän viestiin oman viestini sijasta viestiä muokkaamalla liittämäni lainaus Suomen Uutiset -lehdestä.
Quote from: kohmelo on 14.02.2019, 09:56:35
Suomalaisten vanhempien uusi tapa uhkaa repiä kuilun kouluihin – opettaja kertoo huolestuttavasta kehityksestä
Tästä tuleekin mieleen tämä vanha tapaus Hollannissa, missä vihervasemmistolainen poliitikko otti lapsensa pois monikulttuurisesta koulusta kohtaamisteorian toteuduttua ja totesi, ettei hänen lapsensa ole sosiaalinen koe:
2010-12-04 Hollanti: Vihervasemistolainen otti lapsensa pois monikulttuurikoulu
https://hommaforum.org/index.php/topic,38591.0.html
QuoteVihervasemmiston puheenjohtaja Femke Halsema on ottanut viimekuussa lapsensa pois monikulttuurisesta koulusta. Tiedossa ei ole liittyykö lasten pois ottaminen aikaisemmin mainittuun uhkailuun.
De Telegraafin haastattelun mukaan Halseman on ilmoittanut pistäneensä lapsensa lähinnä mustia ja islamilaisia lapsia olevaan Amsterdam-Oostin kouluun lähinnä idealistisista syitä. Nyt Halsema on siirtänyt lapsensa toiseen (todennäköisesti vähemmän rikkaaseen) kouluun lasten hyvinvoinnin vuoksi ja lasten oman toiveen vuoksi. Lisäksi Halseman mukaan lapset eivät ole sosiaalinen kokeilu. Tarkkoja syitä lasten siirtämiseen Halseman ei suostu ilmoittamaan.
Aikaisemmassa haastattelussa feministinä esiintyvä Halsema on kokenut vaikeaksi sen, että hänen lapsensa ovat joutuneet kohtaamaan koulussa kaikenlaisia "huivinaisia". Lisäksi hänen lastensa muslimityttökaveritä eivät ole saaneet tulla leikkimään heidän kotiinsa.
Quote
Mikä koulu tuo lapselleni parhaan tulevaisuuden? Peruskoulut ovat eriytyneet suurissa kaupungeissa, ja osa vanhemmista karttaa tiettyjä kouluja.
Muistelenko väärin, mutta eikö ole näyttöä siitä, että osa opettajistakin välttelee ongelmallisia maahanmuuttovaltaisia kouluja? Vai sotkenko lääkärien haluttomuuden hakeutua maahanmuuttovaltaisten alueiden terveyskeskuksiin ja sen, että opettajat ovat kyselyissä kertoneet maahanmuuttajataustaisten lasten runsauden ongelmaksi kouluissa?
PS:
Koulussa riehuviin oppilaisiin kyllästynyt opettaja: "Maahanmuuttajalapset lisänneet häiriöitä - haistattelevat naisopettajille"
https://www.suomenuutiset.fi/luokassa-riehuviin-maahanmuuttajalapsiin-kyllastynyt-opettaja/
QuoteJo vuonna 2011 Opettaja-lehden kyselyssä selvisi, että opettajat kokevat ylimääräistä rasitusta, jos koululuokassa on runsaasti maahanmuuttajia. Kyselyn vastauksissa opettajat toivat myös esille, että maahanmuuttajaoppilailla on vaikeuksia koulun käytäntöjen kanssa ja että heidän vanhempansa kaipaisivat opastusta koulun ja kodin välisestä yhteistyöstä.
Joka neljäs opettaja sanoi, että maahanmuuttajien suuri osuus lisää hälinää ja melua luokkahuoneessa sekä kasvattaa väkivallan määrää koulussa.
"Islamin arvot ja koulujen käytännöt keskenään ristiriidassa"
Tampereen yliopistossa vuonna 2012 valmistuneesta pro gradu -tutkielmassa "Maahanmuuttajat suomalaisessa koulussa" selvisi, että maahanmuuttajien ongelmat voi jakaa kahteen ryhmään: kulttuurista johtuviin ongelmiin ja kielitaidosta johtuviin ongelmiin.
Suomen Uutisten haastattelema, pääkaupunkiseudulla työskentelevä naisopettaja vahvistaa tutkimustuloksen oikeaksi myös käytännön opetustyössä.
...
– Monesti islaminuskoisten perheiden lasten arvot ja kulttuuriset käsitykset ovat täysin ristiriidassa niiden käytäntöjen kanssa, joihin suomalaisessa koulussa on totuttu ja jonka varaan perusopetus rakentuu. Esimerkiksi naispuolisia opettajia helposti vähätellään ja heille haistatellaan. Jotkut pojat kokevat jopa nöyryyttäväksi naisopettajan aseman auktoriteettina, opettaja kertoo.
...
Hän kannattaa Opettaja-lehdessä esille tullutta ehdotusta, jonka mukaan 41 prosenttia opettajista haluaisi kouluihin kiintiöt maahanmuuttajille.
– Tietysti kaikki oppilaat ovat yksilöitä ja heidät tulee huomioida yksilöinä. Karkeasti voi silti todeta, että 20-30 prosenttia on enimmäismäärä, mikä opetusryhmässä voi olla maahanmuuttajia. Muussa tapauksessa opetuksen läpivieminen muuttuu vaikeaksi, eikä opettaja välttämättä ehdi tukea kaikkia oppilaita yksilöllisesti. Tämä taas heijastuu väistämättä oppimistuloksiin.