Aamulehti 2.10.2015
Quote"Moni ei tiedä, miten tiellä kuljetaan" – Nopeuksia laskettiin turvapaikanhakijoiden vuoksi
Kangasalla lasketaan väliaikaisesti nopeusrajoituksia vastaanottokeskuksen vuoksi. Pirkanmaan ely-keskus on päättänyt laskea nopeuksia ainakin vuoden loppuun asti. 60 kilometrin nopeusrajoitus on jatkossa voimassa 600 metriä pidempään Tamperelle päin Kaivannon sairaala-alueen kohdalta.
Pyyntö nopeusrajoitusten laskemiseen tuli SPR:ltä.
– Sillä alueella on satoja turvapaikanhakijoita ja monilla ei ole heti alussa tietoa, miten tiellä kuljetaan. Totta kai heitä ohjeistetaan asiassa, mutta nopeuksia pudotetaan nyt varotoimenpiteenä, kertoo Pirkanmaan ely-keskuksen projektivastaava Tapio Syrjänen.
Syrjäsen tietoon ei ole tullut, että alueella olisi tapahtunut läheltä piti -tilanteita, mutta suurien ihmismäärien liikkuminen tiellä on aina riski.
– Kun tummat ihmiset kulkee tummissa vaatteissa, niitä voi olla vaikea nähdä. Siinähän lähellä on esimerkiksi kioski, ja muutenkin ihmiset käyvät katselemassa paikkoja lähialuella.
Että semmosta. "Tulijat ovat korkeakoulutettuja, heistä tulee Suomeen uusia Nokioita, turvapaikan hakijat ovat hyväksi Suomen taloudelle..."
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195000327829/artikkeli/+moni+ei+tieda+miten+tiella+kuljetaan+nopeuksia+laskettiin+turvapaikanhakijoiden+vuoksi.html
edit. linkki meinas unohtua
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195000327829/artikkeli/+moni+ei+tieda+miten+tiella+kuljetaan+nopeuksia+laskettiin+turvapaikanhakijoiden+vuoksi.html
""Moni ei tiedä, miten tiellä kuljetaan" – Nopeuksia laskettiin turvapaikanhakijoiden vuoksi
Pyyntö nopeusrajoitusten laskemiseen tuli SPR:ltä.
– Kun tummat ihmiset kulkee tummissa vaatteissa, niitä voi olla vaikea nähdä."
Quote from: John Doe on 02.10.2015, 08:49:23
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195000327829/artikkeli/+moni+ei+tieda+miten+tiella+kuljetaan+nopeuksia+laskettiin+turvapaikanhakijoiden+vuoksi.html
""Moni ei tiedä, miten tiellä kuljetaan" – Nopeuksia laskettiin turvapaikanhakijoiden vuoksi
Pyyntö nopeusrajoitusten laskemiseen tuli SPR:ltä.
– Kun tummat ihmiset kulkee tummissa vaatteissa, niitä voi olla vaikea nähdä."
Niinhän niitä nopeuksia pitää laskea koulujen ja päiväkotienkin lähellä. ;D
Quote from: John Doe on 02.10.2015, 08:49:23
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195000327829/artikkeli/+moni+ei+tieda+miten+tiella+kuljetaan+nopeuksia+laskettiin+turvapaikanhakijoiden+vuoksi.html
""Moni ei tiedä, miten tiellä kuljetaan" – Nopeuksia laskettiin turvapaikanhakijoiden vuoksi
Pyyntö nopeusrajoitusten laskemiseen tuli SPR:ltä.
– Kun tummat ihmiset kulkee tummissa vaatteissa, niitä voi olla vaikea nähdä."
Kuinka ihmeessä ne sitten osaavat tulla tänne. SRP voisi myös pyytää että Tukholmasta Lulajaan kulkevan junan nopeutta lasketaan merkittävästi sillä todennäköisesti moni turvapaikanhakija matkustaa junassa ensimmäistä kertaa ja voi pelästyä. Samoin niitä roudaaville busseille tulisi säätää nopeusrajoitus 5 km tunnissa.
Eivät tiedä miten teillä kuljetaan ja kuitenkin hinkuvat suuriin kaupunkeihin diskojen ja kauppakeskusten kupeeseen?
Eikö tummat turvikset voisi varustaa turvapaikanhakija-suojaliiveillä, tai vielä parempi, jollain mojovalla hihamerkkiheijastimella?
Julistan suunnittelukilpailun liikennemerkistä Varo turvapaikanhakijoita tiellä.
Odotan mielenkiinnolla myös sitä millaisia lisäkilpiä tuon nopeusrajoitusmerkin alle tulee lisäinformaatiota antamaan.
QuoteMoni ei tiedä, miten tiellä kuljetaan
Jos on näin alkeelliset taidot hukassa, niin turha kyllä odottaa että tästä porukasta tulee ikinä mitään muuta kuin kuluja ja vaivaa.
Kuulin aikanaan tädiltäni hänen nuoruudestaan kuinka lehmälauma pääsi karkaamaan, mutta mennä kölkyttivät kuitenkin nätisti maantien vasenta reunaa.
Miksi SPR:n tädit eivät taluta lapsukaisia liikenteessä ja opasta heitä kulkemaan tiellä. Se varmaan olisi kotouttamisen ensiaskelita.
Kun olin ensimmäisellä luokalla koulussa, meille opetettiin erittäin tarkasti, miten pimeällä tiellä on vaarallista kävellä. Sitten meille jaettiin heijastimet ja niitähän käytettiin, koska se vastuu oli meillä itselllämme, itsestämme.
Nykyään muutetaan liikennejärjestelyjä, koska partalapset eivät itse osaa/pysty vaikuttamaan omaan turvallisuuteensa.
Quote from: Lahti-Saloranta on 02.10.2015, 09:01:05
Julistan suunnittelukilpailun liikennemerkistä Varo turvapaikanhakijoita tiellä.
Odotan mielenkiinnolla myös sitä millaisia lisäkilpiä tuon nopeusrajoitusmerkin alle tulee lisäinformaatiota antamaan.
Normaali punareunainen, keltapohjainen varoituskolmio, jossa musta ukkeli räpläämässä iPhonea keskellä tietä, jota kuvaamaan muutama kaistaviiva.
Kyllä nämä tosiaan moniosaajia ovat kunhan ei mahdottomia vaadita. Kuten tietoa siitä miten tiellä liikutaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100220453353_uu.shtml
:facepalm: :facepalm: :facepalm:
Muistaakseni sanotaan että 12-vuotiaana vasta on kykenevä ymmärtämään liikennettä niin että voi suht turvallisesti liikkua itsekseen. Ilmeisesti nämä moniosaajat on alle 12-vuotiaan tasolla henkisesti koska pitää tehdä ylimääräisiä järjestelyjä niitten vuoksi.
Quote from: ISO on 02.10.2015, 09:26:17
Muistaakseni sanotaan että 12-vuotiaana vasta on kykenevä ymmärtämään liikennettä niin että voi suht turvallisesti liikkua itsekseen. Ilmeisesti nämä moniosaajat on alle 12-vuotiaan tasolla henkisesti koska pitää tehdä ylimääräisiä järjestelyjä niitten vuoksi.
Niin, siis 12-vuotias pystyy siihen, mutta nämä ei. Heijastimista en ainakaan minä mainitse näille mitään ja tokkopa ne pitäisi edes niitä, kun eivät sovellu addun raitoihin. :flowerhat:
Kuinka monta mamua tai matua on jäänyt auton alle tumman ihonvärinsä vuoksi? Kuinka monta suomalaista naista ja lasta ihonväriltään tumma mamu tai matu on raiskannut? Minkä ryhmien
turvallisuuteen viranomaiset puuttuvat ennaltaehkäisevävästi? Ei mulla muuta.
Quote from: Uuno Nuivanen on 02.10.2015, 09:37:04
Quote"Moni ei tiedä, miten tiellä kuljetaan" – Nopeuksia laskettiin turvapaikanhakijoiden vuoksi
Fazer, Finlayson, Sinebrychoff...
Hyvä ja oikeamielinen pointti: ei nuokaan herrat osanneet autoja väistää.
Muutenkin tämä on hyvä uutinen: tulijat ovat sotalapsia. Näyttävät isoilta, mutta sisältä lapsukaisia.
Hmm. Auton päivitys ehkä keväällä. Ehkä osallistun kotoutumiseen ostamalla näille tutun teknikaalin reilulla karjapuskurilla. Ja ajotapaakin voisi päivittää monikulttuurisemmaksi..
Quote from: dr jeep on 02.10.2015, 09:02:27
QuoteMoni ei tiedä, miten tiellä kuljetaan
Jos on näin alkeelliset taidot hukassa, niin turha kyllä odottaa että tästä porukasta tulee ikinä mitään muuta kuin kuluja ja vaivaa.
Kuulin aikanaan tädiltäni hänen nuoruudestaan kuinka lehmälauma pääsi karkaamaan, mutta mennä kölkyttivät kuitenkin nätisti maantien vasenta reunaa.
Ja meidän kaupungissamme olen usein nähnyt koiran katsovan sekä oikealle että vasemmalle ennen kuin ylittää kadun. Jopa eläimet osaavat varoa, joten tuollainen keskitiellä kävely ei paljon lupaa moniosaajien kyvyistä.
Quote from: Tokugawa Ieyasu on 02.10.2015, 11:30:06
Quote from: dr jeep on 02.10.2015, 09:02:27
QuoteMoni ei tiedä, miten tiellä kuljetaan
Jos on näin alkeelliset taidot hukassa, niin turha kyllä odottaa että tästä porukasta tulee ikinä mitään muuta kuin kuluja ja vaivaa.
Kuulin aikanaan tädiltäni hänen nuoruudestaan kuinka lehmälauma pääsi karkaamaan, mutta mennä kölkyttivät kuitenkin nätisti maantien vasenta reunaa.
Ja meidän kaupungissamme olen usein nähnyt koiran katsovan sekä oikealle että vasemmalle ennen kuin ylittää kadun. Jopa eläimet osaavat varoa, joten tuollainen keskitiellä kävely ei paljon lupaa moniosaajien kyvyistä.
Nk. darwinpalkintolapsia. Täällä oikeasti maaseudullakin(lähin kauppa 10km, lähin kirkonkylä reilu 30km lähin iso kaupunki 100km) lehmät osaavat väistää ihan mukavasti vaikka menossa olisi siirtyminen aitauksesta navettaan/toisinpäin eli se kaikkein rutinoiduin silmät kiinni osattu reitti. Ja toisaalta nämä vievät ehkä 15min aamuin illoin kun paimenlanka tien poikki. Muutoin äärimmäisen harmittomia. Matujen harmeista en edes aloita.
Liekkö vertaus tulisi tehdä villieläimiin kuten hirviin? Paljonkos niitä hirvikolareita olikaan vuosittain? Ja hirviä suomessa? Vai onko niin että määräänsä nähden matut aiheuttavat enemmän vaaratilanteita tiellä kuin hirvetkään?
Maahanmuuolla saadaan näköjään arvaamattomia ja peruuttamattomia muutoksia yhteiskunnan kaikille tasoille liikennekulttuuria myöten.
Matu pimeässä ja liukas tie. Siihen kun yllättäen tupsahtaa, niin eipä siinä ehdi mitään tehdä.
Jos tielläliikkuvaa iTurvista pitäisi verrata johonkin eläimeen (ras.), se olisi varmaankin poro.
Quote from: Tabula Rasa on 02.10.2015, 11:52:49
Quote from: Tokugawa Ieyasu on 02.10.2015, 11:30:06
Quote from: dr jeep on 02.10.2015, 09:02:27
QuoteMoni ei tiedä, miten tiellä kuljetaan
Jos on näin alkeelliset taidot hukassa, niin turha kyllä odottaa että tästä porukasta tulee ikinä mitään muuta kuin kuluja ja vaivaa.
Kuulin aikanaan tädiltäni hänen nuoruudestaan kuinka lehmälauma pääsi karkaamaan, mutta mennä kölkyttivät kuitenkin nätisti maantien vasenta reunaa.
Ja meidän kaupungissamme olen usein nähnyt koiran katsovan sekä oikealle että vasemmalle ennen kuin ylittää kadun. Jopa eläimet osaavat varoa, joten tuollainen keskitiellä kävely ei paljon lupaa moniosaajien kyvyistä.
Nk. darwinpalkintolapsia. Täällä oikeasti maaseudullakin(lähin kauppa 10km, lähin kirkonkylä reilu 30km lähin iso kaupunki 100km) lehmät osaavat väistää ihan mukavasti vaikka menossa olisi siirtyminen aitauksesta navettaan/toisinpäin eli se kaikkein rutinoiduin silmät kiinni osattu reitti. Ja toisaalta nämä vievät ehkä 15min aamuin illoin kun paimenlanka tien poikki. Muutoin äärimmäisen harmittomia. Matujen harmeista en edes aloita.
Liekkö vertaus tulisi tehdä villieläimiin kuten hirviin? Paljonkos niitä hirvikolareita olikaan vuosittain? Ja hirviä suomessa? Vai onko niin että määräänsä nähden matut aiheuttavat enemmän vaaratilanteita tiellä kuin hirvetkään?
Jospa nyt hirvimetsästysaikaan tuo oli rasistinen heitto? :flowerhat:
Pimeässä puistossa ilman valoja vastaan pyöräilevä neekeri on kyllä turvallisuusuhka. Muuta neekeristä ei näkynyt kuin silmänvalkuaiset oman pyöränlamppuni valossa.
Milloin kamelit tulevat moottoritielle ja kaupunkien kaduille?
Kyllä ketuttaisi, jos on vuosia ajanut samaa tietä töihin ja epähuomiossa saisi 300e rikesakon yllättävän turvisvaaran takia.
Toivottavasti sakkorahoilla ostetaan edes mausteita sapuskaan.
Kone-insinöörejä ja lääkäreitä jotka poukoilevat autojen seassa kuin heikkopäiset :flowerhat:
Ehdotan koko maahan yleistä turvis-rajoitusta kaikille teille ja kaduille, max.5 km / t .
Historiasta (Ranskastako se oli?) löytyy lisäksi toimintamalli turvallisuuden lisäämiseen: Auton edellä on kuljettava kävellen punaista lippua heiluttava mies joka varoittaa perässä tulevasta autosta.
Näin toimien ei mene kone-insinöörien aivot solmuun.
Quote from: Uuno Nuivanen on 02.10.2015, 09:25:18
Quote from: Lahti-Saloranta on 02.10.2015, 09:01:05
Julistan suunnittelukilpailun liikennemerkistä Varo turvapaikanhakijoita tiellä.
Odotan mielenkiinnolla myös sitä millaisia lisäkilpiä tuon nopeusrajoitusmerkin alle tulee lisäinformaatiota antamaan.
Normaali punareunainen, keltapohjainen varoituskolmio, jossa musta ukkeli räpläämässä iPhonea keskellä tietä, jota kuvaamaan muutama kaistaviiva.
Samalla voisi tehdä tästä ensimmäisen sukupuolineutraalin liikennemerkin Suomessa.
Ja risteykseen ajettaessa pitää varoitukseksi ampua kiväärillä ilmaan, kuten Amerikoissa joskus.
Quote from: Uuno Nuivanen on 02.10.2015, 11:55:20
Jos tielläliikkuvaa iTurvista pitäisi verrata johonkin eläimeen (ras.), se olisi varmaankin poro.
Lapissahan on jo totuttu kuinka porot liftaavat kyytiin. Miksei siis matutkin?
Nyt ne vie meiltä nopeudetkin!
Samainen Ely-keskus yritti 60 nopeusrajoitusta Pirkanmaan pahimpaan onnettomuuspaikkaan, Murhasaaren sillalle. Joka vuosi joku rekka ajaa peilijäällä vastaantulevien kaistalla. Kun rekat eivät kuitenkaan noudattaneet 60 nopeusrajoitusta, nopeus nostettiin takaisin 80 km/h! Eli lain noudattamatta jättäminen kannatti. Mutta jos tuolla Kaivannossa joku ajaa ylinopeutta, se on tukka pois ja linnaan!
Joku mennyt kertomaan SPR:n porukalle vanhan vitsin neekeristä suojatiellä: Näkyy, ei näy, näkyy, ei näy...
Ihan oikeasti, jos joku (ei tarkoita lapsia) jää auton alle sen takia ettei osaa kulkea kaupungissa niin se on jo puhtaasti luonnonvalinta.
Quote from: Artisti on 02.10.2015, 12:52:50
Samainen Ely-keskus yritti 60 nopeusrajoitusta Pirkanmaan pahimpaan onnettomuuspaikkaan, Murhasaaren sillalle. Joka vuosi joku rekka ajaa peilijäällä vastaantulevien kaistalla. Kun rekat eivät kuitenkaan noudattaneet 60 nopeusrajoitusta, nopeus nostettiin takaisin 80 km/h! Eli lain noudattamatta jättäminen kannatti. Mutta jos tuolla Kaivannossa joku ajaa ylinopeutta, se on tukka pois ja linnaan!
Njooh. Se sitten ettei sitä kortilla ajeta. Se on poliisin itsensä päätös kuinka ison osan kansasta haluavat marginaaliin. Kortitta ajelijat, h-merkintäläiset, juopumuspidätykset, jne joista stigma on isompi rangaistus kuin varsinainen teko. Tuollaisen leiman jälkeen näille on yksi lysti mitä poliisi tuumaa tai tekee. Laillisiin töihin ihan turha pyrkiä jos jokin merkintä. Siispä pimeät hommat ainoat mitä tuollaisille ihmisille jää mahdolliseksi elintason hankinnassa.
Se sitten kun käyttöhmerkintäläisiä lakaa olemaan kymmeniä ellei satoja tuhansia, ja muista suurrikollisista kuten työmatkalla ylinopeudesta kortin menettäneitä alkaa olemaan miljoona tai ylikin niin pikkuhiljaa alkaa olemaan yksi ja sama mitä se poliisi touhuaa. Sakko revitään poliisin nenän alla tai sillä pyyhitään persettä. Jos ei ole mahdollisuutta laillisiin tuloihin niin mikään menetysrangaistus ei juurikaan koske sellaista ihmistä. Vapaudenmenetys toki, mutta linnat on jo ennestään täynnä. Lisäksi mikään oikeustaju ei hyväksyisi ylinopeudesta korttinsa menettäneen ja silti autolla rallaavan ihmisen kivitaloon pistämistä samaan aikaan kun raiskaajat ja tappajat saavat ehdollisia yhdyskuntapalveluita.
Normaalia toimintaahan tuollainen tämän päivän Suomessa on. Annetaan elintasopakolaisille periksi joka asiassa.
Se mitä ihmettelen, on että kuinka tälläinen uutinen on julkaistu? Tuohan avaa taas uusia silmiä ihmettelmään tätä mielettömyyttä. Ollanko Aamulehdessä jo pikku hiljaa nuivaantumassa vai oliko ihan työtapaturma?
Quote from: Joopa on 02.10.2015, 09:26:07
Kyllä nämä tosiaan moniosaajia ovat kunhan ei mahdottomia vaadita. Kuten tietoa siitä miten tiellä liikutaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100220453353_uu.shtml
:facepalm: :facepalm: :facepalm:
hienoa, nyt SPR puuttuu suomalaisten ihmisten ajoneuvolla liikkumiseenkin, kunnon apinoita!
Quote from: kale vale on 02.10.2015, 12:05:55
Kyllä ketuttaisi, jos on vuosia ajanut samaa tietä töihin ja epähuomiossa saisi 300e rikesakon yllättävän turvisvaaran takia.
Toivottavasti sakkorahoilla ostetaan edes mausteita sapuskaan.
Riesakon saat sitten tuplantuplana koska kyseessä on rasistinen rikos: uhkaat neekerin henkeä ja terveyttä ajamalla kyseistä väylää.
Ne vie meidän nopeudetkin!
Vantaalle rakennettiin uusi koulu Jokiniemeen aikoinaan. Vanhemmat vaativat koulun ohi kulkevaan tiehen hidasteita. Kaupunki vastasi että hidaste tulee heti, kun yksi lapsi jää auton alle. Että semmottis näyttöä tien vaarallisuudesta tarttis olla. Muuten ei tuu töyssyn töyssyä.
Ei tätä todeksi uskoisi, jos ei omin silmin näkisi.
Quote from: Uuno Nuivanen on 02.10.2015, 11:55:20
Jos tielläliikkuvaa iTurvista pitäisi verrata johonkin eläimeen (ras.), se olisi varmaankin poro.
Valkoposkihanhi.
Lailla suojeltu, liikkuu jättimäisinä parvina, paskoo kaikki paikat kulkukelvottomaan kuntoon, ei kuulu Suomen luontoon.