Quote
Bussifirmoilla menee lujaa Torniossa: "Jostain keksittävä lisää autoja ja kuljettajia"
Maahanmuuttovirasto on värvännyt kaikki Tornion seudun linja-autoyritykset hoitamaan turvapaikanhakijoiden kuljetuksia.
– Niin paljon on kyytejä kuin vain ehtii ajaa. Kaikki lähialueen firmat, noin kymmenen yritystä, ovat mukana turvapaikanhakijoiden kuljetuksissa, kertoo Markku Jussila Jussilan Liikenteestä.
Jussilalla Maahanmuuttoviraston kuljetuksia tehdään kolmella linja-autolla. Uusia kuljettajia on tällä viikolla palkattu neljä.
– Matkalle lähtee aina kaksi kuljettajaa, jotta saadaan lepoajat ja vuorokausilepoasiat hoidettua. Autot palaavat takaisin heti kun se on mahdollista, hakemaan uutta joukkoa.
Jussila itse odotteli lähtöä torstaina päivällä järjestelykeskuksessa.
– Tähän asti olemme ajaneet Helsingin lähialueille. En tiedä, minne matka nyt suuntautuu. Meille ilmoitetaan matkan pää jossain vaiheessa tuonne bussiin.
Jos tilanne jatkuu pitkään, paikallisten bussifirmojen on harkittava lisäkalustoa ja lisähenkilöstöä.
– Paikallislinjat on hoidettava, mutta todennäköisesti tässä on jostain keksittävä lisää autoja ja kuljettajia
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1443230106681.html
Olisikohan tässä markkinarako suuremmallekin businekselle? Jatkuva bussiyhteys Torniosta suuriin kaupunkeihin. Pohjoisesta etelään tulee uudet tulijat. Bussien ei tarvitse kuitenkaan palata tyhjinä, koska paluumatkalla etelästä pohjoiseen bussiin voidaan lastata ne pakolaiset, joiden mielestä Suomessa ei osata keittää teetä.
"Ilman maahanmuuttajia, bussitkaan eivät kulkisi."
True dat.
Paluumatkalle voisi ottaa mukaan Unelmoijia Helsingistä (kyllä kyllä, kyyti hakee Punavuoresta) ja viedä ne vapaaehtoisiksi järjestelykeskukseen. ;D
Tuo on vähän kuin sanoisi, että sosiaalihuollolla menee lujaa.
Kelalla menee lujaa, kurssit kattoon.
Paljonkos niitä bussivuoroja suomalaisilta lakkautetaan?
Quote from: Nuivanlinna on 26.09.2015, 12:32:34
Paljonkos niitä bussivuoroja suomalaisilta lakkautetaan?
Junavuoroja ainakin aika paljon. Tässä olisi herkullinen paikka uudelle Pahkasika-numerolle. Käännettäisiin vain omat köyhät tuon saman yltiöpositiivisen retoriikan ja empatian kohteeksi. Hienoa newspeakia. Köyhä ei siis rasita sossua eikä valtiontaloutta, vaan valdella menee lujaa.
Tilanne on sama kuin jos pieniä vihreitä miehiä ajettaisiin bussilasteittain Vaalimalta Suomen kaupunkeihin. Eikö liikennöitsijöillä yhtään maanpetos tuntoa kaiverra?
Quote from: Saturnalia on 26.09.2015, 12:35:54
Quote from: Nuivanlinna on 26.09.2015, 12:32:34
Paljonkos niitä bussivuoroja suomalaisilta lakkautetaan?
Junavuoroja ainakin aika paljon. Tässä olisi herkullinen paikka uudelle Pahkasika-numerolle. Käännettäisiin vain omat köyhät tuon saman yltiöpositiivisen retoriikan ja empatian kohteeksi. Hienoa newspeakia. Köyhä ei siis rasita sossua eikä valtiontaloutta, vaan valdella menee lujaa.
Kts allekirjoitukseni, siinä on maali mitä pelattava.
Pikalinja Torniosta Istanbuliin olisi kova sana. Matkalle myytäisiin tietysti vain menolippuja ilman paluu mahdollisuutta.
Bussifirmat tekevät vain bisnestä, jos nyt ihmissalakuljetusketjun viimeisenä lenkkinä toimiminen nyt voidaan laskea bisnekseksi eikä organisoiduksi rikollisuudeksi ja maanpetturuudeksi.
QuoteBussifirmoilla menee lujaa Torniossa: "Jostain keksittävä lisää autoja ja kuljettajia"
Politiikka-alallekin pitäisi keksiä lisää poliitikkoja, sellaisia ajokykyisiä jotka osaavat ajaa annettuun suuntaan.
Tässähän vain toteutetaan sitä globaalin nykymaailman bisnesmallia. Eli ei ole väliä, mitkä ovat lopputulokset, kunhan vain raha virtaa ainakin hetkellisesti rehellisen yrittäjän taskuun. Tervehenkisen yrityksen mallina voidaa pitää SPR:ää, joka on kovalla työllään osoittanut sen suunnan, johon jokainen itseään kunnioittava suomalaisyrittäjä tästä eteenpäin kulkee.
Quote from: Nuivanlinna on 26.09.2015, 12:32:34
Paljonkos niitä bussivuoroja suomalaisilta lakkautetaan?
Paljon. Vuosi sitten heinäkuussa lakaisi ainakin Itä-Suomessa iso luuta, ja parisataa bussivuoroa loppui kerralla.
Nyt on sattunut jo pari uutta VOKkia niin lähelle (Kiteen Koivikko ja Mikkelin Suonsaari), että alkaa jo mietityttämään, milloin kyytibingo napsahtaa kohdalleni.
Jossain maissa missä kansalaiset pitävät huolta kansalaisistaan saattaisivat nuo bussit palaa hyvinkin nopeasti. Onneksi Suomessa ei ihan vielä. Täällä on oikeasti urpo vastarinta kun ei tajuta vaikuttaa avainkohteisiin.
Mistä tämä kaikki raha yht'äkkiä löytyy? (Vastaus kantasuomalaisilta.)
Miksi h....tissä kun joku kantasuomalainen on avun tarpeessa, niin rahaa ei heru kirveelläkään.
Mokubisnes pyörii.